خواص آجیل 4 مغز برای بدن + چهار مغز چیست؟

مجموعه : تغذیه سالم
خواص آجیل 4 مغز برای بدن + چهار مغز چیست؟

خواص آجیل چهار مغز

یکی از مقوی ترین آجیل ها همین چهار مغز می باشد کـه خواص فراوانی دارد .

 

آجیل 4 مغز ترکیبی از مغز پسته، مغز بادام درختی، مغز بادام هندی و مغز فندق اسـت کـه بـه صورت شور و یا خام در بازار موجود میباشد. این مغز‌هاي‌ خوشمزه اگر بـه اندازه و درست مصرف شوند، دارای خواص بی شماری هستند و بـه عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید می‌باشند.

 

آجیل 4 مغز خام یکی از بهترین انواع آجیل برای کسانی اسـت کـه عادت بـه خام خواری دارند، ولی مصرف ان برای افراد دارای فشار خون بالا با احتیاط و بـه مقدار کم توصیه میشود.

 

خواص آجیل 4 مغز برای بدن + چهار مغز چیست؟

آجیل 4 مغز چه خواصی دارد

 

از آنجا کـه حمل مغز‌ها بـه محل کار یا مدرسه بسیار آسان اسـت، می توان از ان‌ها بـه عنوان یک میان وعده‌ي مغذی استفاده کرد. میزان کلسترول مضر خون افرادی کـه از آجیل چهار مغز سالم و تازه استفاده میکنند، کاهش می یابد و از بیماری‌هاي‌ قلبی عروقی در امان میمانند.

 

از جمله مواد مورد نیاز بدن کـه دراین چهار مغز یافت مى شود می توان بـه فسفر، آهن، منگنز، مس، روی، کلسیم، پتاسیم، انواع ویتامین A ،B و E، انواع پروتئین‌ها، املاح ضرورى و اسیدهاى چرب غیراشباع کـه براى بدن مفید و حیاتى اسـت، اشاره نمود.

 

بهترین خواص آجیل چهار مغز

خواص آجیل 4 مغز برای بدن + چهار مغز چیست؟

 

خواص آجیل چهار مغز

غذای مغز اسـت و نقش مهمی در التیام عملکرد سلول‌هاي‌ مغز ایفا میکند تا جایی کـه بـه مرور زمان و با مصرف روزانه منجر بـه افزایش هوش می شود.

 

ملاتونین یکی از مواد مفید موجود در آجیل چهار مغز اسـت کـه باعث التیام خواب می شود ودر کاهش بیخوابی و رفع سایر اختلالات خواب موثر اسـت.

 

آجیل چهار مغز ممکن اسـت برای شریان‌هاي‌ قلب از روغن زیتون هم بهتر عمل کند. هم روغن زیتون و هم چهارمغز، التهاب و اکسیداسیون را در شریان‌ها پس از مصرف غذای چرب کاهش می دهند، اما آجیل چهار مغز انعطاف پذیری عروق خونی را حفظ میکند، در حالی‌که روغن زیتون آن گونه نیست.

 

از نظر طب سنتی، ترکیب آجیل چهار مغز با عسل برای تقویت اعصاب، تقویت رحم، و بیماری‌هاي‌ گوارشی کـه ناشی از سردی معده باشند، مفید اسـت. مغز‌ها گرم و خشک هستند و عسل گرم و‌تر اسـت و همان طور کـه خوراک سرد سبب سردی و بیماری میگردد مواد غذایی گرم سبب التیام و درمان ان‌ها میگردند.

 

آجیل چهار مغز بیشترین میزان آنتی اکسیدان را در مقایسه با دیگر مغز‌هاي‌ خوراکی دارد و متخصصان توصیه می کنند کـه هر فرد در طول شبانه روز هفت شماره چهار مغز بخورد.

 

خواص آجیل 4 مغز برای بدن + چهار مغز چیست؟

منبع سرشار از پروتئین اسـت و مصرف منظم ان فرد را از ابتلا بـه بیماری قلبی، سرطان، کلیه، دیابت، سنگ صفرا و دیگر بیماری‌ها محافظت می کند.

 

برای سلامت پوست بسیار مفید اسـت.

 

آجیل چهار مغز یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی و منبع سرشار از چربی‌هاي‌ امگا ۳ و اسید آلفا لینولئیک اسـت کـه تاثیر مفید هردو در عملکرد مناسب عروق اسـت.

 

حاوی خواص آنتی اکسیدانی قوی برای پیشگیری از سرطان اسـت.

 

حاوی نوعی اسید آمینه اسـت کـه بـه جریان بهتر خون در عروق کمک می کند.

 

خواص آجیل 4 مغز برای بدن + چهار مغز چیست؟

– خواص بادام درختی موجود در آجیل چهار مغز

بادام حاوی منیزیم و پتاسیم اسـت. زمانی کـه منیزیم بـه مقدار کافی در بدن موجود باشد در خون جریان می یابد، اکسیژن و مواد مغذی را سریع‌تر حمل کرده و جلوی افزایش ضربان قلب را میگیرد.

 

مصرف بادام باعث تنظیم قندخون و فشار خون مى شود.

 

بادام دارای مقدار زیادی چربی غیر اشباع اسـت، کـه خطر بیماری‌هاي‌ قلبی را کم میکند.

 

در پوست بادام، ویتامین E وجوددارد کـه یک آنتی اکسیدان اسـت و از برخی امراض مانند: سرطان، بیماری‌هاي‌ قلبی، فراموشی، آلزایمر، خوب عمل نکردن سیستم ایمنی، آب مروارید چشم و ضعیف شدن ماهیچه‌ها پیش گیری میکند، بر سلامتی پروستات اثر میگذارد و از تخریب سلول‌ها و DNA پیش گیری میکند.

 

خواص آجیل 4 مغز برای بدن + چهار مغز چیست؟

– خواص بادام هندی موجود در آجیل چهار مغز

بادام هندی سرشار از ویتامین‌هایي، چون ویتامین A و ویتامین E و املاحی مانند مس، منیزیم، فسفر، و روی اسـت.

بادام هندی حاوی چربی و پروتئین بوده و اسید اولئیک موجود در ان؛ چربی غیراشباعی اسـت کـه برای قلب مفید اسـت.

بادام هندی حاوی مس فراوان اسـت کـه بـه همراه آهن نقش مهمی در ساخت هموگلوبین داشته و از کم خونی پیش گیری میکند. این عنصر، رادیکال‌هاي‌ مضر بدن را حذف کرده، نقش اساسی در تشکیل غلاف میلین سلول‌هاي‌ عصبی داشته ودر تشکیل رنگدانه‌هاي‌ ملانین پوست و مو نقش مهمی ایفا میکند.

 

خواص آجیل 4 مغز برای بدن + چهار مغز چیست؟

– خواص فندق موجود در آجیل چهار مغز

فندق یکی از مغز‌هاي‌ پرکالری اسـت، بـه طوری که ۲۸ گرم فندق کـه بـه طور متوسط معادل ۲۰ شماره مغز فندق اسـت، ۱۷۶ کالری انرژی دارد. این مقدار فندق دارای ۱۷ گرم چربی، ۵ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم پروتئین و حدودا ۲ گرم آب می باشد.

 

فندق با داشتن روغنی خاص بـه نام اسید اولئیک، پروتئین، کربوهیدرات، بتاسیتوسترول، ویتامین‌ها و املاح ضروری، جایگاه خاصی در میان مغز‌ها دارد.

 

بتاسیتوسترول، اثر فوق العاده‌اي در کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان مخصوصا سرطان سینه و سرطان پروستات دارد، بنابر این مصرف ۲۵ تا ۳۰ گرم فندق در روز، بدن را هم در برابر بیماری‌هاي‌ قلبی و هم در برابر سرطان محفوظ می‌دارد.

 

مصرف ۲۵ تا ۳۰ گرم فندق در روز، تمامی ویتامین E. مورد نیاز در روز را تامین می کند و برای پیشگیری از بیماری‌هاي‌ قلبی عروقی و سرطان کافی اسـت.

 

خواص آجیل 4 مغز برای بدن + چهار مغز چیست؟

خواص پسته‌ی موجود در آجیل چهار مغز

مغز پسته حاوی مقادیری ویتامین A، ویتامین E، ویتامین‌هاي‌ B۱؛ B۲؛ B۶ و املاحی، چون آهن، روی، پتاسیم، سلنیوم، فسفر، فولات، فیتواسترول، کلسیم، و مس اسـت.

 

ویتامین A موجود در پسته بـه تقویت بینایی کمک کرده و محرک رشد سلول‌ها و بافت‌هاي‌ بدن اسـت.

 

مقدار فراوان آهن موجود در مغز پسته و توانایی بدن برای جذب بالای ان باعث شده کـه پسته بـه ماده‌اي موثر برای درمان کم خونی و فقر آهن معرفی شود.

 

پسته حاوی مقداری پروتئین گیاهی، اسید‌هاي‌ چرب غیر اشباع، و فیبر میباشد کـه همه ی این مواد برای سلامتی مفید می‌باشند.

 

اگر مایل هستید درباره آجیل و خواص آن بدانید به مطالب پایین مراجعه نمایید.

جدیدترین مطالب سایت