انواع میوه هایی که اندام را چاق میکند

مجموعه : تغذیه سالم
انواع میوه هایی که اندام را چاق میکند

چه میوه هایی بدن را چاق میکند ؟ 

 

میوه یکی از برترین خوردنی هاي موجود در زمین هست در ادامه میتوانید با انواع میوه هایي که اندام را چاق میکند تالاب را دنبال نمایید .

 

به گزارش تالاب بعضی از افراد برای این که وزنشان را کم کنند به رژیم‌هاي لاغری میوه و سبزیجات روی می‌آورند و انواع میوه‌ها را در سبد خوراکی‌شان قرار می دهند غافل از این که همه ی میوه‌ها برای رژیم لاغری مناسب نیستند و حتی باعث چاق شدن هم می شوند. با روزچین همراه باشید و میوه‌هاي چاق‌کننده را بشناسید.

 

اگر در حال گرفتن رژیم برای کاهش وزن هستید یا بر تصویر دوست دارید کمی وزنتان را بالا ببرید میوه‌هاي چاق‌کننده را فراموش نکنید. گروه اول باید از عمده خوردن این میوه‌ها پرهیز کنند و گروه دوم در بین وعده‌هایشان از این قبیل میوه‌ها بیشتر بهرهگیری کنند.

 

میوه‌هایي مثل آووکادو، انجیر، خرما و کشمش سرشار از قند طبعی و انرژی‌زا میباشند و وزن رابه طور طبیعی افزایش میدهند.

 

انجیر میوه مغذی و خوش طعمی هست که شامل مواد قندی، مواد ازته، چربی، موادمعدنی، آمینو اسید، آنزیم‌هاي گوناگون و کاروتن هست. انجیر میوه‌اي چاق‌کننده و برای آن‌هایي که می خواهند وزن افزون کنند بسیار کارساز هست.  اگر می خواهید وزنتان را بالا ببرید می توانید انجیر رابا شیر سویا آمیخته کرده و نوش جان کنید.

 

انواع میوه هایی که اندام را چاق میکند

یکیدیگر از میوه‌هاي چاق‌کننده آووکادوست. این میوه سرشار از کالری و غنی از چربی اشباع نشده هست. هر شماره آووکادو تقریباً دارای  ۴۰۰ کیلو کالری هست. آووکادو تقریباً ۲۰ نوع ویتامین، مقدار خیلی کمی قند و مقدار بالایی فیبر دارد. قبلا در روزجین درمورد روش و طرز خوردن آووکادو برایتان نوشته بودیم.

 

خرما یکیدیگر از میوه‌هاي چاق‌کننده هست که به افزایش وزن کمک میکند. ۵ شماره خرما تقریباً ۱۱۴ کیلو کالری انرژی دارد. این میوه منبع ویتامین‌ها و موادمعدنی هست و به علت داشتن خواص فراوان برای سلامتی نیز بسیار خوب هست.

 

میوه‌های چاق‌کننده تابستانی

بیشتر میوه‌هاي تابستانی، نسبت به میوه‌هاي سایر فصل‌ها آب بیشتری دارند و از برترین فراهم سازی‌کننده‌هاي آب بدن و سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی میباشند. می توان به روش‌هاي گوناگون، در رژیم خوراکی از این میوه‌ها بهرهگیری کرد. افزون بر خوردن این میوه‌ها به صورت خام می توان انها در سالادهای فصل یا به صورت آمیخته با شیر و ماست مصرف کرد.

انواع میوه هایی که اندام را چاق میکند

اگرچه به خاطر داشته باشید. مصرف بیش از حد میوه‌هاي تابستانی نیز باعث چاقی میشود. پس اگر درصدد کاهش وزنتان هستید در خوردن میوه‌هاي تابستانی افراط نکنید.

 

هلو، شلیل، آلو زرد، انگور و گلابی برای افرادی که رژیم دارند، ممنوع هست. پس اگر رژِیم لاغری گرفته‌اید و به علت خاصیت این میوه‌ها می خواهید از آن ها بخورید، باید با دقت به میزان کالری مجاز مصرفی‌تان از این میوه‌هاي چاق‌کننده تابستانی نوش جان کنید.

 

سایت تالاب : بهتر هست بدانید هر شماره شلیل حدود ۵۰ کیلو کالری، هر شماره آلود زرد ۷۵ کیلو کالری و هر شماره هلو ۶۰ کیلو کالری دارد. در ۱۰۰ گرم انگور ۸۰ کیلو کالری ودر همین میزان گلابی هم ۶۰ کیلو کالری هست. پس اگر میخواهید گریبانگیر افزون وزن تابستانی نشوید خوردن این میوه‌ها را کاهش دهید.

 

میوه‌های تابستانی کم کالری را دریابید

انواع میوه هایی که اندام را چاق میکند

درست هست که برای حفظ تناسب اندام و پیشگیري از چاق شدن مجبورید دور خوردن میوه‌هایي مثل گلابی و انگور را خط بکشید اما میوه‌هاي تابستانی از تنوع بسیار بالایی برخوردارند پس می توانید میوه‌هاي دیگر را جای گزین این میوه‌ها کنید.

 

خیار، خربزه، طالبی، هندوانه، آلبالو و انبه از جمله میوه‌هایي میباشند که می توانید بدون عذاب وجدان از آن ها بخورید. اگرچه در خوردن میوه‌هاي تابستانی به طبع آن ها و مزاج خودتان نیز دقت کنید. مثلاً هندوانه طبع سردی دارد و خوردن آن برای افرادی که سرد مزاج میباشند عمده مناسب نیست.

 

هرگز فراموش نکنید برای داشتن اندامی متناسب و پیشگیري از چاق شدن هیچ ماده خوراکی و میوه‌اي را حذف نکنید بلکه به اندازه بخورید و ورزش را در برنامه هر روز‌تان قرار دهید. سالم و شاداب باشید و از نعمت‌هاي لذیذ خدا لذت ببرید.🍉🍒

 

جدیدترین مطالب سایت