انتخاب یک صبحانه سریع و خوشمزه + 8 اتفاق جالب با خوردن صبحانه

مجموعه : تغذیه سالم
انتخاب یک صبحانه سریع و خوشمزه + 8 اتفاق جالب با خوردن صبحانه

انتخاب یک صبحانه سریع و خوشمزه

اگر وادار هستید یک صبحانه سریع و مقوی آماده کنید ما توصیه هایي مفید برای یک صبحانه مقوی و سریع رابه شما پیشنهاد خواهیم کرد و بعد ازآن 8 نکته جالب در مورد فواید خوردن صبحانه را خواهیم خواند ودر آخر برنامه ریز برای جای دادن صبحانه در رژیم غذایی روزانه رابه شما خواهیم گفت پس این مطلب را از دست ندهید.

 

این مطلب به دلیل تقاضای هاي متعدد در مورد صبحانه سریع در سایت قرار گرفت. امیدوارم لذت ببرید.

 

انتخاب یک صبحانه سریع , صبحانه از جمله وعده‌هاي غذایی است که باید به آن اهمیت زیادی بدهیم اما گاهی اوقات وادار هستیم تا با سرعت بیشتری این وعده را صرف کنیم.در مواقعی که عجله دارید و باید هر چه سریع‌تر به محل کار بروید میتوانید از جای گزین‌هایي که بشما در داشتن یک صبحانه کامل کمک می کنند استفاده نمایید.

 

در این جا به تعدادی از این راه‌ها که می توانید با سرعت صبحانه بخورید اشاره می کنیم:

 

1- از جمله غذاهایی که می توانید استفاده کنید غلات هستند. یک کاسه کوچک از غلات میتواند به اندازه کافی برای شما ویتامین و معدنی را تامین کند به طوری‌كه انرژی لازم داشته باشید.

 

2- شما میتوانید تخم مرغ‌هاي آب پز را در یخچال نگه ارید و تنها کاری که لازم است انجام دهید گرم کردن آن است و پس از ان شما یک صبحانه کامل در اختیار دارید.

 

3- ماست از جمله موادی است که میتواند جای صبحانه را برای شما بگیرد. البته باید توجه داشته باشید که این ماست باید کم چرب باشد تا به میزان زیادی چربی وارد بدن تان نکند.

 

4- یکیدیگر از صبحانه‌هاي کامل و ساده و سریع استفاده از مقداری نان و کره بادام زمینی است. این صبحانه می تواند انرژی و پروتئین لازم را وارد بدن شما کند.

 

5- میوه‌ها از جمله موادی هستند که می‌تونند بجای صبحانه ازآن‌ها استفاده کرد. در میان میوه‌ها نیز سیب می تواند بهترین جای گزین باشد. این میوه هم می تواند موادمعدنی را وارد بدن شما کند و هم این که بوی بد دهان را نیز رفع می کند.

 

6- اگر نمی خواهید بجای صبحانه از میوه‌هاي تازه استفاده کنید متخصصین پیشنهاد می دهند تا از یک مقداری نان به همراه مربا استفاده کنید. شیرینی این مواد بشما انرژی میدهند.

 

7- ما روزانه برای صبحانه از پنیر استفاده میکنیم و همین پنیر اگر به صورت محلی باشد و چربی‌هاي اضافی به آن اضافه نشده باشد، می تواند به همراه مقداری نان سبوس دار یک صبحانه کامل و خوشمزه باشد.

 

8- برای یک صبحانه پر ویتامین میتوانید از آجیل‌ها استفاده کنید. آجیل‌ها به تنهایی میتوانند گزینه‌هاي خوبی باشند اما اگر درکنار ماست ازآن‌ها استفاده کنید بطور کامل پروتئین لازم را وارد بدن شما میکند.

 

فواید خوردن صبحانه کامل و مقوی

انتخاب یک صبحانه سریع و خوشمزه + 8 اتفاق جالب با خوردن صبحانه

۱. از افزایش یافتن وزن پیش‌گیری می‌کند.

مطالعات بی‌شماری ثابت کرده‌اند کسانی که صبحانه میخورند، آسان‌تر می توانند وزن مناسب خودشان را حفظ کنند. مطالعه‌اي که توسط دانشگاه تل‌آویو انجام شده‌است، نشان می دهد که خوردن مقدار متعادلی کربوهیدرات، پروتئین بدون چربی، و حتی کمی دسر میتواند کمک‌تان کند که برای باقی روز، انتخاب‌هاي غذایی سالم‌تری داشته باشید.

 

سایت تالاب: با خوردن یک صبحانه‌ي مفصل «همراه با دسر»، بدن ما احساس سیری می کند و نیازی به این ندارد که با خرده‌خواری و میل و هوس غیرواقعی به خوردن، مدام به دنبال جبران کالری‌هاي از دست رفته باشد. اینکار به نوبه‌ي خود به ترویج عادات درست غذا خوردن کمک میکند و باعث میشود وزن مناسب خودتان را حفظ کنید.

 

۲. تمرکز و توجه‌تان افزایش می‌یابد.

زمانی که می خوابیم بدن‌مان برای یک مدت زمان طولانی بدون سوخت است. با حذف وعده‌ي صبحانه، بدن‌تان در حالت خواب باقی میماند و انرژی اضافی را از مخزن ذخیره‌اش دریافت میکند. این امر باعث می شود بدن و مغزتان سخت‌تر تلاش کنند و هورمون‌هاي استرس آزاد کنند، ودر نهایت باعث شوند که احساس خستگی و رخوت داشته باشید.

با باز کردن روزه‌ي شبانه‌تان، شما درواقع به بدن‌تان همان سوختی را می رسانید که برای عملکرد مطلوب نیاز دارد. خوردن ترکیبی متعادل از کربوهیدرات‌هاي سالم، پروتئین و چربی به روند سوخت‌گیری‌تان کمک می کند و به بدن و مغزتان نیرویی را میدهد که برای افزایش تمرکز و توجه در باقی روز نیاز دارید.

 

۳. متابولیسم بدن‌تان با قدرت شروع به کار می‌کند.

در هنگام خواب، متابولیسم بدن کندتر میشود. با این حال، زمانی که ما بیدار هستیم، بدن‌مان نیاز دارد که از حالت سوخت و ساز گرسنگی خارج شود. خوردن یک صبحانه متعادل بهترین راه برای شروع مناسب سوخت و ساز بدن است و کلیدی است برای اینکه برای باقی روز را پرانرژی بمانیم. حفظ سوخت و ساز سالم بخش مهمی از حفظ یا از دست دادن وزن است.

 

۴. داشتن یک رژیم غذایی سالم را ترویج می‌کند.

بنا به گفته‌ي علم، افرادی که هرروز صبحانه میخورند، رژیم غذایی مغذی‌تری دارند. خوردن یک صبحانه متعادل و مغذی باعث می شود عادات غذا خوردن‌تان در باقی روز روی حساب و کتاب باشد. همچنین جلوی گرسنگی بیش از حد و میل و هوس شدید به خوردن راکه در اثر افت شدید فشار خون رخ می دهد، میگیرد.

 

صبحانه‌ي متشکل از کربوهیدرات‌هاي پیچیده، پروتئین بالا و چربی زیاد، مانع از سقوط سریع قندخون میشود، مانع از این می شود که میل شدیدی به خوردن داشته باشید. چنین صبحانه‌اي بشما شانس این را میدهد که برای انتخاب گزینه‌هاي غذایی سالم در باقی روز مبارزه کنید چرا که بدن شما نیاز شدید به قند نخواهد داشت.

 

۵. مانع از پرخوری در طول روز می‌شود.

احتمال بروز اضافه وزن در کسانی که طبق معمول قید صبحانه را می زنند ۵۰ درصد بیش‌تر است. نخوردن صبحانه سبب می شود بدن ما در حالت گرسنگی باقی بماند. زمانی که شما گرسنه هستید و میل به خوردن چیزی دارید، چه اتفاقی رخ می دهد؟ دوست دارید مقدار بیش‌تری ازآن ماده‌ي خوراکی را بخورید. این چرخه‌ي باطل رابا دریافت کمی کالری در هنگام صبح، بشکنید. این امر کمک‌تان خواهد کرد که در طول باقی روزتان سیر بمانید و مانع از این می شود که مدام در حال خوردن باشید.

 

۶. روابط خانوادگی را بهبود می‌دهد.

خوردن صبحانه همراه با خانواده راه بسیار خوبی برای پیوند میان اعضاء و باهم شروع کردن روز است. گذراندن وقت با مهم ترین آدم‌هاي زندگیتان به همه ی فرصتی برای برنامه‌ریزی میدهد و سبب میشود که در مورد روزی که پیش رو دارید هم دیگر را دلگرم کنید و بخندید. این امر نه تنها خانواده‌تان را متحد میکند بلکه کمک می کند که روز آرام‌تری داشته باشید چرا که همگی درکنار هم روزتان را آغاز میکنید.

 

۷. بدخلقی صبح‌گاهی را کاهش می‌دهد.

احساس می کنید که صبح‌ها بدخلق هستید؟ عده اي از آدم‌ها معتقدند این احساس بدخلقی ناشی از گرسنگی است اما در واقع این سلول‌هاي گرسنه‌ي مغزتان هستند که باعث بدخلقی صبح هنگام می شوند. با اضافه کردن کمی کربوهیدرات پیچیده «مثل بلغور جوی دوسر، نان کامل، یا میوه‌ها و سبزیجات» به برنامه‌ي صبح‌گاهی‌تان، از عبوس و اخمو بودن پیشگیري کنید. این امر کمک‌تان میکند تا سوخت‌رسانی به مغزتان انجام پذیرد. هنگامیکه مغز شما سوخت کافی دارد، زمان بیش‌تری دارد برای اینکه در مورد روز مهمی که پیش رو دارد فکر کند و زمان کم‌تر برای بد خلق بودن به دلیل کمبود مواد غذایی دارد.

 

۸. ریسک بروز مشکلات سلامتی را کاهش می‌دهد.

احتمالا یکی از بزرگ‌ترین مزایای صبحانه اثرات طولانی مدتی است که روی سلامتی شما دارد. بر اساس یک مطالعه، نرخ مقاومت به انسولین و چاقی در کسانی که هرروز صبحانه می خورند در مقایسه با کسانی که قید خوردن صبحانه را میزنند، ۳۵ تا ۵۰ درصد پایینتر است. این مطالعه نشان میدهد که پر کردن شکم‌تان با مواد غذایی سالم از چاقی، دیابت و بیماری‌هاي قلبی پیش گیری می کند. اینها عده اي از مهم ترین بیماری‌هاي همه ی‌گیر هستند که امروزه تعداد زیادی از افراد را مبتلا می کنند. شما می توانید با خوردن غذای بیش‌تر، جلوی ابتلا به این بیماری‌هاي کشنده و مادام‌العمر را بگیرید. از این بهتر نمی شود!

انتخاب یک صبحانه سریع و خوشمزه + 8 اتفاق جالب با خوردن صبحانه

چگونه می‌توانید صبحانه را در برنامه‌ی روزانه‌تان جای بدهید؟

 

زمانی را برای آماده‌سازی صبحانه اختصاص دهید.

لزومی ندارد که صبحانه‌اي فانتزی میل کنید، حتی خوردن صبحانه‌اي سریع و آسان در آشپزخانه نیز می تواند روزتان را بسازد. همچنین خوب است چند ایده برای تهیه‌ي صبحانه‌هاي آماده و مختصر که می توانید با خودتان ببرید، داشته باشید. اغلب اوقات صبحانه‌هاي دارای مواد مغذی کم و کالری بالا جذاب‌تر هستند اما مصرف این مواد غذایی در دراز مدت برای شما خوب نیست. یک نکته‌ي عالی این است که صبحانه‌تان را شب قبل آماده کنید یا همه ی چیز را دم دست و آماده بگذارید که صبح روزبعد بتوانید به موقع برای رفتن به محل کار آماده شوید.

 

چند ایده برای تهیه‌ی غذاهای آسان انتخاب کنید.

لازم نیست که هرروز صبح یک صبحانه‌ي سه قسمتی داشته باشید تا به موفقیت برسید. اقلامی را در آشپزخانه‌تان داشته باشید که آماده کردن‌شان آسان باشد مانند بلغور جوی دوسر، تخم‌مرغ، ماست، میوه، و سبزیجات خرد شده تمام چیزی است که برای موفقیت نیاز دارید. اسموتی‌هاي صبحانه نیز گزینه‌اي آسان و مغذی هستند که کمک‌تان می کنند به موقع خانه رابه قصد رفتن به محل کار ترک کنید.

 

یاد بگیرید که باقی مانده‌ی غذاها را دوست داشته باشید

باقیمانده‌ي غذاها احتمالا ساده ترین چیزی هستند که می توانند صبح هنگام به چنگ بیاورید. اگر برای پختن یک صبحانه‌ي تازه وقت ندارید، شب قبل غذای خوشمزه‌اي صبخ کنید یا حتی مقداری از شام شب گذشته را بعنوان وعده غذایی سریع و سالم برای صبحانه‌تان نگه دارید. هیچکس نگفته‌است که شام نمی تواند یک صبحانه‌ي عالی باشد!

 

اگر هنوز هم فکر می کنید که خوردن صبحانه غیرممکن است، دوباره فکر کنید! با چند دقیقه وقت گذاشتن برای آماده‌سازی و ایده‌هاي آسان، صبحانه میتواند به بخشی از زندگی روزمره‌ي شما تبدیل شود و شما را در مسیر رسیدن به یک زندگی و بدن سالم قرار دهد.

 

حتما بخوانید:

طرز تهیه ۱۰ نوع صبحانه شیک به سبک هتل ها

آشنایی با صبحانه کشورهای مختلف + تصاویر

چند نمونه صبحانه ساده و مقوی با تخم مرغ

جدیدترین مطالب سایت