فواید استفاده از شلغم و رفع انواع آنفولانزا

مجموعه : تغذیه سالم
فواید استفاده از شلغم و رفع انواع آنفولانزا

از شلغم حتما در زمستان استفاده کنید 

 

شلغم نام یک گیاه هست که مختص زمستان و پاییز تجویز می شود و دشمن انواع مریضی ها مثل سرماخوردگی و آنفولانزا هست . 

 

خواص شلغم , همین که سبزیجاتی مشابه شلغم، وسایل ترشی، خرمالو و انار رو میبینیم خودش نشوندهنده آغاز سرما و تغییر حال و هوای فصل هست.

 

یکی از سبزیجات مختص این فصل که بیشتر مردم به عنوان مرهمی فوری برای درمان سرماخوردگی می شناسند، شلغم هست. اما دیدنی هست بدونید شلغم نه تنها فقط خواص ضد سرماخوردگی دارد، بلکه برای درمان تعداد زیادی از امراض دیگر و سلامت عمومی بدن بسیار تاثیر گذار هست.

 

فواید استفاده از شلغم و رفع انواع آنفولانزا

خواص خواندنی شلغم

 

با شلغم لاغر شوید

اگر نیت کاهش وزن و خوش اندامی دارید فقط کافیست سری به خانواده کلم و شلغم بزنید. خصوصا آب این سبزیجات متابولیسم بدن رو افزایش داده و منتهی به کاهش چربی عمومی بدن نیز میگردند.

 

فواید مصرف شلغم

شلغم همه ی موادی که دشمن سرطان میباشند را یکجا در خود دارد. آنتی اکسیدان، فیتوکمیکال و گلوکوزینولات موجود در آن باعث دفع بهتر سموم از کبد ودر نتیجه کاهش احتمال ابتلا به سرطان کبد نیز می‌گردد.

 

شلغم و بارداری

در زمان بارداری از شلغم و برگ پهن آن غافل نشوید که برگ هایش سرشار از اسید فولیک بوده که از بروز نابهنجاری هاي مادرزادی و کم خونی پیش گیری می‌کند. همینطور این برگ ها به علت کلسیم بالایی که دارند برای سلامت استخوان هاي مادر و تشکیل بافت استخوانی نوزاد بسیار تاثیر گذار میباشند.

 

خداحافظی با ناتوانی جنسی

نه تنها خود شلغم بلکه با سرخ کردن تخم آن ضعف جنسی برطرف شده و مقدار اسپرم ها نیز افزایش می یابد.

 

پس یقین بدارید که اگر در فصول سرد در هفته چند مرتبه از آب شلغم خام،و یا پخته و برگ آن سرو کنید از مریضی هاي زیر در امان خواهید بود.

 

فواید بهرهگیری از شلغم :

 

شب کوری
ضعف حافظه
گلو درد
جوش صورت
کم خونی
درد مفاصل
مریضی برونشیت
یبوست
مریضی ها تنفسی
پس در روزهای سرد سال خود و اطرافیانتان رابا مصرف پیوسته شلغم بیمه کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت