بهترین کار ها برای کرونا نگرفتن +روش های درمان خانگی کرونا

بهترین کار ها برای کرونا نگرفتن +روش های درمان خانگی کرونا

بهترین کار ها برای کرونا نگرفتن

با توجه بـه این‌که در حال حاضر COVID-19 در جامعه ما در حال شیوع اسـت، بـه طور کلی با رعایت برخی اقدامات احتیاطی ساده و پیروی از راه هاي‌ پیشگیری کرونا مانند فاصله فیزیکی، ماسک زدن، تهویه مناسب اتاق‌ها، پیشگیری از ازدحام جمعیت، تمیز کردن دست‌ها و پوشاندن دهان و بینی خود رد هنگام سرفه و عطسه میتوان ایمن باقی ماند.

 

همچنین این حقیقت را باید پذیرفت کـه تمامی افراد قادر نیستند کـه در خانه بمانند و بـه صورت غیرحضوری کار کنند. بدین ترتیب، این دسته از افراد و خانواده انها بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند. اما با انجام نکات و راه هاي‌ پیشگیری کرونا می توان درصد احتمال بـه بیماری کرونا را بـه صورت چشمگیری کاهش داد.

 

بهترین کار ها برای کرونا نگرفتن +روش های درمان خانگی کرونا

 

چه کارهایی را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام دهیم ؟

1- دستانتان را حداقل بـه مدت بیست ثانیه با آب و صابون بشویید. در شرایطی کـه آب و صابون در معرض نباشد، استفاده از ضد عفونی کننده دست با پایه‌ي الکلی می تواند مفید باشد.

2- از لمس چشم، دهان و بینی‌تان با دست‌هاي‌ شسته نشده خودداری کنید.

3- در صورتی کـه بیمار هستید، در خانه بمانید.

4- هنگام سرفه و عطسه جلوی دهانتان رابا دستمال کاغذی بپوشانید و بلافاصله ان را در سطل آشغال بیاندازید. سپس دستانتان رابا آب و صابون یا ضد عفونی کننده با پایه‌ي الکلی پاک کنید.

5- اشیا و سطوحی را کـه لمس می کنید، مدام تمیز و ضد عفونی کنید.

6- از افرادی کـه سرفه می کنند یا عطسه و تب دارند، حدود یک متر فاصله بگیرید تا در معرض قطرات آلوده بـه ویروس – کـه هنگام عطسه یا سرفه پخش میشوند – نباشید.

7- درصورت لمس حیوانات، سریع دستانتان رابا آب و صابون بشویید و از لمس چشم، بینی و دهانتان خودداری کنید.

8- از خوردن غذا هاي خام یا نیمه پخته با منشا حیوانی اجتناب کنید.

9- از ماسک ودر صورت تجمع و تراکم جمعیت از شیلد استفاده کنید و حتماً فاصله ي حداقل نیم متر را رعایت کنید.

10-ماسک خودرا حداکثر روزانه تعویض کنید .

11- مایعات زیادی بنوشید تا لوله تنفسی شـما مثل گلو برای پذیرش بیماری مستعد نباشد.

12-از سالم بودن گوشت مصرفی مطمئن شوید.

13-از دست زدن بـه سطوح داخلی وسیله سفر مانند هواپیما بپرهیزید دستها را بـه صورت مکرر بشویید یا با محلول ضدعفونی کنید .

توجه داشته باشید کـه ضد عفونی کننده‎هاي‌ الکلی مفید هستند اما روشی قطعی برای پیشگیری نیستند.

بـه گفته‌ي مرکز درمان و پیشگیری بیماری‌ها، ضد عفونی کننده‌هاي‌ الکلی بیشتر میکروب‌ها را از بین می برند اما نمی توانند. همه ی‌ي ان‌ها را از بین ببرند.

استفاده از ضد عفونی کننده دست حاوی 60 درصد الکل بدون صابون و آب میتواند کمک کننده باشد؛ اما راه درمان یا پیشگیری از بیماری‌هاي‌ ویروسی نیست.

زیرا ممکن اسـت الکل ها فقط نقش غیر فعال کننده ي موقت داشته باشند.

 

بهترین کار ها برای کرونا نگرفتن +روش های درمان خانگی کرونا 

روش های درمان خانگی کرونا

تاکنون درمانی برای این ویروس پیدا نشده اسـت. بنابر این، درمان این ویروس شامل مراقبت و پیشگیری اسـت. بـه این منظور لازم اسـت:

 

استراحت کنید و از زیاده‌روی در کار و خستگی بیش از حد بپرهیزید.
آب کافی بنوشید.
از استعمال دخانیات و حتی قرار گرفتن در معرض دود ان‌ها پرهیز کنید.
برای کاهش درد و تب، از استامینوفن، ایبوپروفن یا ناپروکسن استفاده کنید.
از بخور سرد برای مرطوب کردن هوای محیط اطرافتان استفاده کنید.

این ویروس از طریق گرفتن نمونه‌اي مایعات تنفسی مانند مخاط بینی یا خون قابل تشخیص اسـت.

 

بهترین کار ها برای کرونا نگرفتن +روش های درمان خانگی کرونا

 

مراحل بیماری کرونا

کوئید ۱۹ نیز مانند هر بیماری عفونی دیگر سه مرحله دارد کـه شدت مشکلات و نوع ان ها دراین مراحل متفاوت میباشد. در ادامه مراحل بیماری کرونا بررسی می شود.

 

مرحله اول بیماری کرونا: کمون

مرحله اول، مرحله کمون بیماری اسـت. دراین مرحله با این‌که شـما آلوده هستید و ویروس در بدن شـما فعالیت می کند اما علائمی نشان نمی دهید. دراین مرحله شـما می توانید افراد اطراف خودرا نیز بـه بیماری آلوده کنید.

 

مرحله دوم بیماری کرونا: فاز حاد

فاز بعدی فاز حاد بیماری اسـت کـه دراین فاز علائم بیماری خودرا نشان میدهند و شـما بـه شدیدترین قسمت بیماری خود رسیده‌اید، بـه همین دلیل اسـت کـه بـه ان فاز حاد میگویند.

 

مشکلات فاز حاد چیست؟

همانگونه کـه گفته شد شدت و ضعف علائم در افراد جامعه باهم متفاوت اسـت. واضح اسـت کـه علائم در افرادی کـه در بیمارستان بستری میشوند شدیدتر از افرادی اسـت کـه در خانه درمان میشوند. بـه علاوه افرادی کـه نوع خفیف‌تر بیماری را تجربه می کنند با یک سری از علائم روبه‌رو نخواهند شد.

 

مرحله سوم بیماری کرونا: فاز نقاهت

پس از فاز حاد، فاز نقاهت اسـت. دراین مرحله شـما آلوده نمی‌باشید و افراد دیگر را نیز آلوده نمی کنید اما بدن شـما بـه زمان برای بازسازی نیازمند اسـت تا سلامت خودرا کاملاً بازیابید. بنابر این پس از بهبودی نیز شـما همان‌ گونه با یک سری از مشکلات روبه‌رو هستید کـه با گذر زمان باید آن ها را برطرف کنید و از انها بگذرید.

 

مدت زمان بهبودی کرونا چند روز است؟

مدت زمان بهبودی کرونا بـه عوامل مختلفی از جمله شدت بیماری و مشکلاتی کـه برای شـما پیش آمده اسـت بستگی دارد. بـه صورت نرمال قرنطینه برای افرادی کـه بیماری خفیف تا متوسط دارند ۱۰ روز پس از دیده شدن علائم و ۲۴ ساعت پس از قطع شدن تب می باشد.

 

پس از ان احتمال عفونی کردن سایر افراد در ارتباط با فرد بیمار بـه شدت کاهش پیدا می کند. برای فردی کـه علائمی نداشته اسـت ۱۰ روز پس از مثبت شدن تست، قرنطینه برداشته میشود. اما بازگشت بـه سلامت کامل و زندگی نرمال میتواند تا ماه‌ها طول بکشد.

 

بهترین کار ها برای کرونا نگرفتن +روش های درمان خانگی کرونا

 

طول درمان نوع حاد یا شدید کرونا

طول درمان بیماری کرونا برای افرادی کـه در ICU بستری شدند و بـه نوع حاد بیماری مبتلا شدند، قرنطینه می‎تواند تا 20 روز طول بکشد و بهبودی کامل حتی تا 18 ماه زمان میبرد. البته این زمان‎ها با توجه بـه مشکلاتی کـه افراد با ان روبه‌رو می‎شوند تغییر می‎کند.

 

نکات مهم در پوشیدن ماسک

نکاتی کـه در پوشیدن ماسک باید رعایت بکنید، شستن دست‌ها قبل و بعد از پوشیدن ماسک می باشد. یک ماسک پارچه‌اي برای افرادی کـه در محیط‌هاي‌ کم خطر هستند مناسب اسـت. اما چنانچه از کسی کـه بیمار اسـت مراقبت میکنید و یا در خطر بالا قرار دارید و سن شـما بیشتر از ۶۵ سال میباشد، از ماسک‌هاي‌ جراحی و دکتری استفاده کنید.

 

جمع بندی نکات مهم پیرامون فاصله گذاری

در ارتباط با فاصله‌گذاری، فاصله حداقل ۱ متر را در فضای باز رعایت کنید. تا جای ممکن در فضاهای بسته ودر فاصله نزدیک با افراد قرار نگیرید. چنانچه وادار شدید در محیط بسته‌اي باشید سعی کنید با باز کردن پنجره‌ها و یا تهویه مناسب گردش هوا را ممکن کنید.

 

اگر علائم بیماری داشتید در خانه بمانید و با دکتر خود  تماس بگیرید. سعی کنید کارهایی را کـه دکتر شـما بـه شـما گفته اسـت انجام دهید.

 

درصورت امکان برای پیشگیری از عفونی کردن سایر افرادی کـه با شـما زندگی میکنند ماسک بزنید ودر انتها  بـه خاطر داشته باشید کـه بهترین راه برای پیشگیری از انتشار عفونت و ویروس کرونا، ماندن در خانه و کم کردن ارتباطات می باشد.

جدیدترین مطالب سایت