پیشگیری از ویروس کرونا با این خوراکی های مفید

پیشگیری از ویروس کرونا با این خوراکی های مفید

پیشگیری از ویروس کرونا

درمان اصلی كرونا ویروس مراقبت هاي‌ حمایتی اسـت ؛ از جمله اینكه مطمئن میشویم بیمار بـه مقدار كافی اکسیژن مصرف می كند و استفاده از ونتیلاتور برای فشار هوا در ریه ها درصورت لزوم.

 

بیماران باید استراحت کنند و مایعات زیادی بنوشند “در حالی کـه سیستم ایمنی بدن کار خودرا انجام می‌دهد و خودرا التیام می بخشد.” 

 

در پی شیوع ویروس کرونا در جهان و نگرانی هاي‌ زیاد مردم در سطح دنیا نسبت بـه ابتلا بـه این بیماری رعایت نکاتی برای حفظ سلامتی بـه عنوان راهکارهای پیشگیرانه ضرورت دارند؛ از جمله مهم ترین اقدامات پیشگیرانه این اسـت کـه ابتدا بهداشت فردی رعایت شود و نخستین موضوع دراین زمینه شستن دستها و تقویت سیستم ایمنی بدن اسـت.

 

با مصرف این موادغذایی می ‌توان سسیستم ایمنی بدن را تقویت کرد:

تاثیر رژیم غذایی بر افزایش ایمنی بدن در مقابل ابتلا بـه ویروس کرونای جدید این اسـت کـه افراد دراین دوره، از مصرف غذا‌هاي‌ سنگین و دیرهضم مانند ماکارونی و آش ‌هاي‌ غلیظ خودداری کنند.

 

مصرف غذا‌هاي‌ لطیف و دارای هضم آسان مانند میوه ها و سبزیجات را ضروری خواند و استفاده از غذا‌هاي‌ دارای ویتامین «ث» را بـه مردم توصیه می‌کنیم.

 

مهم‌ترین مواد غذایی مؤثر در پیشگیری از کرونا، مصرف عدس، زرشک، بـه، سیب، هویج، شلغم، عسل و عناب بسیار مفید اسـت.

 

در حوزه دارویی نیز استفاده از پرموم عسل بسیار مفید بوده؛ چراکه ضد ویروس،‌ ضد باکتری و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن اسـت؛ ضمن این کـه می‌توانیم از گیاه سرخارگل بـه صورت مصرف یک قاشق جوشانده ان در صبح و شب استفاده کنیم.

 

باید دراین چند روز هر نوع سرماخوردگی کـه احساس کردیم مورد توجه خاص قرار دهیم؛ در نتیجه استراحت کردن در منزل، مصرف سوپ‌ها و عدسی پرآب را توصیه میکنیم؛ زیرا باعث دفع ویروس ‌ها می شود.

پیشگیری از ویروس کرونا با این خوراکی های مفید

مواد غذایی برای پیشگیری از کرونا

دراین زمان ویتامین C لازم برای بدن تان را تامین کنید. مرکبات و میوه هاي‌ سرشار از ویتامین C برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا ویروس و انواع آنفولانزا عبارتند از:

 

گریپ فروت، انواع پرتقال، نارنگی، لیمو، لیموترش سبز، کلمنتین، انواع فلفل قرمز، کیوی.

 

زنجبیل

زنجبیل یک ماده غذایی دیگر برای پیشگیری و درمان عفونت‌هاي‌ ویروسی اسـت. زنجبیل بـه کاهش التهاب کمک میکند، کـه همین امر میتواند بـه کاهش گلودرد و سایر بیماریهای التهابی ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا و ابتلا بـه انواع مختلف ویروس کرونا کمک کند.

 

کلم بروکلی

اگر بـه دنبال راه‌هاي‌ درمان و پیشگیری بیماری کرونا ویروس یا انواع آنفولانزای فصلی و جدید هستید حتماً کلم بروکلی را در برنامه غذایی روزانه تان جا دهید.

 

انواع حبوبات

مصرف انواع حبوبات را جز وعده هاي‌ غذایی خود قرار بدهید.

 

ویتامین A

ویتامین A در تقویت سیستم ایمنی بدن، نقش زیادی دارد مواد غذایی دارای ویتامین A تخم مرغ، جگر و لبنیات و انواع میوه‌ها و سبزی‌هاي‌ رنگی و هویج، اسفناج، طالبی، کلم بروکلی، کلم بروکسل، گوجه فرنگی و انبه از منابع این ویتامین بـه شمار می آیند.

 

سیاه دانه

سیاه دانه رابا عسل مخلوط کنید و سپس میل کنید این باعث می شود بدن شـما قوی‌تر شود و ضعیف نشود.

 

استفاده از روغن سیاه دانه در داخل بینی نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

 

دراین مدت از خوردن غذاها و مواد غذایی با طبع سرد پرهیز کنید. با مصرف مواد غذایی با طبع گرم سیستم ایمنی بدن تان را بالا ببرید و از خطرات بیماری کرونا در امان بمانید.

 

سیر

خواص تقویت کننده سیستم ایمنی سیر از غلظت سنگین ترکیبات حاوی گوگرد مانند آلیسین ناشی می شود و این یک خبر خوب برای پیشگیری و درمان تکمیلی و جانبی بیماری کروناویروس و انواع آنفولانزا اسـت.

 

سیر را می‌توانید بـه صورت خام و پخته در غذاها استفاده کنید.

 

پیشگیری از ویروس کرونا با این خوراکی های مفید

سیر بهترین خوراکی برای پیشگیري از کرونا

 

آویشن

آویشن از جوشانده هاي‌ موثر برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا و درمان سرفه می باشد. پس بهتر اسـت این مدت بـه جای چایی از جوشانده ي آویشن استفاده کنید.

 

آویشن را بـه مدت نیم ساعت دم کنید و میل کنید مدت زمان زیاد دم کردن ان تاثیر ان را از بین می‌برد. اجازه ندهید بیشتر از نیم ساعت دم بکشد.

 

مصرف دمنوش

مصرف دمنوش هاي‌ گل گاوزبان، مرزنجوش، بابونه و پرسیاوشان بـه عنوان دمنوش هاي‌ مؤثر در پیشگیری از ابتلا بـه کرونا می باشند.

 

انواع بادام

انواع آجیل و مغزها مثل انواع بادام سرشار از ویتامین E هستند و همچنین چربی‌هاي‌ سالم دارند. ویتامین E بیشتر بـه تقویت یک سیستم ایمنی سالم کمک می کند. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی اسـت، بـه این معنی کـه نیاز بـه چربی دارد تا بـه درستی جذب شود. ویتامین E هم میتواند از ابتلا بـه انواع ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کند بـه همین دلیل در رده‌ي دوم بعد از ویتامین‌ C قرار می‌گیرد.

 

شیره بادام

شیره بادام باعث تقویت سیستم ایمنی افراد می شود. بـه این صورت کـه مغز بادام را از شب قبل در آب جوش خیس کنید و صبح پوست ان را بگیرید و با آبجوش و بگذارید مخلوط شود بـه صورتی کـه شبیه شیر شود و بعد از این کـه آبجوش خنک شد مقداری عسل بـه ان اضافه کنید و بازهم مخلوط کنید. 

 

زردچوبه

در روزهای شیوع آنفولانزا و سرماخوردگی و حالا کـه بحث علائم کرونا ویروس داغ اسـت در آشپزی برای مصرف زردچوبه حسابی دست و دلباز باشید. زردچوبه علاوه بر این‌کـه در درمان عفونت هاي‌ ویروسی موثر اسـت،

 

عسل

عسل یکی از مواد مغذی برای بدن اسـت دراین مدت شیوع بیماری کرونا سعی کنید هرروز یک لیوان آب عسل و لیموترش میل کنید. تا سیستم ایمنی بدن تان بالا برود.

 

پیشگیری از ویروس کرونا با این خوراکی های مفید

با خوردن عسل سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کنید

 

جوانه ها

اینروزها بیشتر استفاده و از جوانه هاي‌ جو، گندم، ماش و شبدر در رژیم روزانه خود مصرف کنند.

 

ارده و شیره انگور

این مواد غذایی طبعی گرم دارند حتماً ان را استفاده کنید مخصوصا افرادی کـه کم خون هستند زیرا کم خونی باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می شود. و این مواد غذایی سیستم ایمنی بدن را بالا میبرد.

 

اگر ارده دوست ندارید حتماً از شیره انگور استفاده کنید. بـه صورت شربت شیره یا بـه تنهایی مصرف کنید.

 

آیا این ویروس توسط انسان ساخته شده‌است؟ «فیلم»

ما درباره ویروس جدید کرونا چیز زیادی نمی دانیم اما آنچه می دانیم، نوع ملایمی از عفونت فراگیر اسـت. میزان مرگ و میر ان ۲ درصد بوده و تنها ۱۸ تا ۲۰ درصد مبتلایان وضعیت وخیمی پیدا میکنند.

 

لازم اسـت بدانید ۲ درصد مرگ و میر متعلق بـه کسانی اسـت کـه وضعیت جسمانی وخیمی از قبیل بیماری‌هاي‌ قبلی مثل مشکلات تنفسی یا قلبی عروقی داشته‌اند. در واقع ۹۸ درصد مبتلایان شانس زندگی دارند.

 

کرونا بـه بـه لاتین یعنی تاج. چرا کـه این ویروس در زیر میکروسکوپ شبیه بـه یک تاج اسـت. منشاء کرونا از چین بوده اما حالا بیش از ۲۰ کشور را درگیر کرده‌اسـت.

 

کرونا خطرناک‌ترین ویروس‌ها نیست. ابولا بـه مراتب از کرونا خطرناک‌تر اسـت. حتی در ویروس‌هاي‌ هم خانواده خودش مثل سارس و مرس و آنفولانزا فصلی کـه درسال سال ۲۰۱۹ توانسته ۱۰ هزار نفر را بکشد هم خطرناک‌تر نیست. سارس با میزان مرگ و میر ۱۰ درصدی خطرناک‌ترین ویروس هم‌خانواده کرونا اسـت.

 

اما کرونا در سرعت انتقال گوی سبقت را از دیگر ویروس‌هاي‌ هم‌خانواده‌اش ربوده اسـت. چرا کـه این ویروس دوران پنهان بیماری دارد ودر این دوران فرد بیمار بدون آنکه بداند ناقل بیماری می شود.

جدیدترین مطالب سایت