اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

مجموعه : آرایش صورت
اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

اشتباهات آرایشی : احتمالاً می توانید بـه چند اشتباه آرایشی که زنان مسن تر مرتکب می شوند فکر کنید، اما همه ی آن ها چندان واضح نیستند. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب ما بـه شما همراهان عزیز خواهیم گفت که چگونه بعضی از آرایش ها سن شما را بیشتر نشان میدهند.

 

نکات آرایشی ای که سن شما را بیشتر نشان می دهد

 واقعیت این اسـت: بدن شما با افزایش سن، چیزهای زیادی را پشت سر میگذارد. پوست شما در دهه 50 زندگی شما نیازهای متفاوتی نسبت بـه دوران نوجوانی شما خواهد داشت. کمتر چرب می شود و بیشتر مستعد صاف بـه نظر رسیدن اسـت. ویژگی هاي‌ صورت نازک شده و پری را از دست میدهند. خطوط ظریف و چین و چروک ایجاد می شود.

 

بـه علاوه، سبک شخصی در طول فصول و مراحل زندگی ما تغییر می کند. لباسی که در دبیرستان میپوشیم با لباسی که بعدا در زندگی می‌پوشیم بسیار متفاوت اسـت «خدانگهدار، شلوار جین بلند». همین را میتوان در مورد آرایش ما نیز گفت. همه ی این تغییرات بـه این معنی اسـت که آرایش شما نیز باید سازگار باشد.

 

با این حال، بدون دانش درست زیبایی، تعداد زیادی از زنان مسن بـه اشتباهات زیادی در هنگام آرایش خود ادامه می‌دهند. یک آرایشگر که با زنان بالای 40 سال کار می کند، گفت که “اطلاعات در مورد آرایش زنان بالای 40 سال قطعا مورد نیاز اسـت.” اینجاست که وارد میشویم. در این جا رایج ‌ترین اشتباهات زیبایی زنان بالغ و نحوه رفع ان‌ها آورده شده اسـت.

 

بیشتر بخوانید: آرایش های مد سال 1402 که باید امتحانشان کنید

 

1. فونداسیون نامناسب یک اشتباه رایج در آرایش زنان مسن است

اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

اشتباهات آرایشی

بـه گزارش تودی، زنان مسن طبق معمولً فقط یک سایه زیرسازی می کنند. ساده بـه نظر میرسد، درست اسـت؟ واقعاً بـه این سادگی نیست. استفاده از فونداسیون مستقیماً از بطری اغلب منجر بـه تطابق ضعیف می شود. با این حال، یک راه حل آسان وجوددارد. این نشریه ترکیب دو سایه را برای یک سایه سفارشی توصیه می کند.

 

پایه ای را انتخاب کنید که یک یا دو درجه تیره تر از رنگ پوست شما باشد. از آنجا شروع کنید ودر صورت نیاز با سایه هاي‌ روشن تر یا تیره تر مخلوط کنید. “حتی اگر پوست عاج دارید، باید با افزایش سن کمی گرمتر شوید.” رنگ‌هاي‌ گرم‌تر پوست را جوان‌تر نشان می دهد. نکته کلیدی این اسـت که از ایجاد خاکستری بـه پوست خودداری کنید، بـه خصوص که پوست هاي‌ مسن آسان تر کم آب می شوند.

 

هنگام آزمایش سایه هاي‌ زیرسازی، باید از خط فک خود استفاده کنید، نه بازو یا دست خودرا برای دقیق ترین تطابق رنگ. “هرچه کمتر واضح باشد، نتیجه جوان تر خواهد بود.” فونداسیونی بخرید که نور را منعکس کند تا درخشش تازه ای بـه شما بدهد. هدف این اسـت که طبیعی و سالم بـه نظر برسید نه این که انگار ماسک زده اید.

 

2. زیرسازی ضخیم یک آرایش بدون آرایش برای خانم های مسن است

اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

هنرمند مشهور آرایش معتقد اسـت که فونداسیون غلیظ نخستین اشتباه آرایشی زنان مسن اسـت. این باعث میشود پوست خشک‌تر بـه نظر برسد و من فکر میکنم که انها را حتی پیرتر نشان میدهد. فونداسیونی که بـه صورت ضخیم اعمال می شود، بـه صورت چین و چروک می‌نشیند و می تواند پوست شما را صاف نشان دهد.

 

“فقط در جاییکه نیاز دارید از کرم پودر استفاده کنید تا تغییر رنگ را از بین ببرید.” لازم نیست ان را بـه کل صورت خود بمالید. این نشریه علاوه بر این، استفاده از یک فرمول خالص را برای پیشگیری از ظاهر کیک پیشنهاد کرد. از طرف دیگر، می توانید از مرطوب کننده هاي‌ رنگی برای ظاهری طبیعی استفاده کنید.

 

از فونداسیون قابل ساخت استفاده کنند. بـه این ترتیب، بازرسی میزان پوشیدنتان آسان تر اسـت. یک اسفنج آرایش را مرطوب کنید و ان را روی چین و چروک ها فشار دهید تا زیرسازی اضافی را که ممکن اسـت در آنجا ته نشین شود، بگیرد. 

 

3. حذف خط لب اشتباهی است که بسیاری از خانم های مسن مرتکب آن می شوند

اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

اشتباهات آرایشی

امروز اشاره شد که حذف خط لب یک اشتباه رایج برای زنان بالای 40 سال اسـت. باعث می شود لب هاي‌ شما پرتر بـه نظر برسد و شکل لب شما را مشخص می کند. علاوه بر این، “بـه عنوان پرایمر برای جلوگیري از پر شدن عمل می کند.” شما نمی خواهید رژ لبتان لکه دار شود و خارج از خط دهانتان پرسه بزند، درست اسـت؟ خط لب با کمک بـه ثابت ماندن رژ لب از ان پیشگیری می کند.

 

اگر هنوز از خط لب تیره چشمگیر دهه 90 مجروح هستید، می توانید بـه یک فرمول شفاف برسید. اگر ظاهر یا ایده آستر را دوست ندارید، اما همان‌ گونه میخواهید رژلب/براق شما در جای خود باقی بماند، مدادی شفاف و مات‌کننده انتخاب کنید که آرایش شما را بدون افزودن مواد اضافی ثابت نگه دارد. 

 

اکنون که متقاعد شده اید که خط لب یکی از ضروریات اسـت، باید بـه دنبال چه نوع خطی باشید؟ از خط لب کرمی استفاده کنید تا بـه اسانی استفاده کنید. بعلاوه، یک فرمول کرمی از برجسته کردن لکه هاي‌ خشک روی لب توسط آرایش پیشگیری می کند.

 

4. برای زنان مسن، چیزی به نام پودر بیش از حد وجود دارد

اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

با افزایش سن پوست ما کمتر چرب می شود، بنابر این دیگر نیازی بـه پودر نداریم. نوجوانی خوشحال میشوی که بدانی او همیشه تا وقت ناهار براق نخواهد بود. پوست جوان نور را منعکس می کند «بـه لطف ان همه ی روغن»؛ که پودر از ان پیشگیری می کند. قرار دادن پودر روی پوستی که چرب نیست فقط خیلی مات و غیر طبیعی بـه نظر می‌رسد. همچنین می تواند پوست شما را بیشتر خشک کند.

 

«بـه دنبال چیزی باشید که ابریشمی باشد نه خشک…». “بیشتر پودرهای صورت تمایل بـه بزرگ‌نمایی خطوط در پوست دارند و ما را پیر می کنند.” خوب نیست. با این حال، اگر قصد استفاده از پودر سفت‌کننده را دارید بـه یک پودر شفاف یا یک پودر بر پایه موادمعدنی بروید. اما، ان را فقط روی چانه و بینی خود استفاده کنید.

 

در صورتی که پوست شما چرب شد، بـه سراغ عده ای از بافت هاي‌ لکه دار بروید تا ان را خیس کنید. همین ایده در مورد رژگونه نیز صدق می کند. برای جلوگیري از ته نشین شدن رژگونه پودری در خطوط ریز و برجسته کردن پوست خشک، فرمول کرم را انتخاب کنید.

 

5. خانم های مسن معمولا این اشتباه خط چشم را مرتکب می شوند

اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

تعداد زیادی از ما درسال هاي‌ دبیرستان روی پلک هاي‌ پایینی خود آستر زدیم و این یک عادت شد. با این حال، این در واقع یک اشتباه در بین زنان مسن اسـت. خط چشم‌هاي‌ روی پلک‌هایتان رابا سایه‌ای روشن‌تر از مشکی، مانند سرمه‌ای ملایم یا قهوه‌ای بپوشانید.

 

استفاده از خط چشم بر روی پلک پایین مانند فلشی اسـت که بـه حلقه هاي‌ تیره شما اشاره می کند. علاوه بر این، گذاشتن خط چشم روی پلک پایین باعث می شود که چشمان شما کوچک تر بـه نظر برسد. انگار بـه دلایل زیادی نیاز داشتید تا متقاعد شوید که از آستر روی پلک پایین خود استفاده نکنید.

 

اما، اگر همان‌ گونه می خواهید از خط چشم برای پلک پایین خود استفاده کنید، از خط چشم سفید روی خط آب خود استفاده کنید. با اینکار چشمان شما بـه جای باریکتر، بزرگتر بـه نظر می‌رسد. حتماً مژه هایتان را فر کنید و ریمل بزنید تا چشمانتان درخشان بـه نظر برسد.

 

6. سایه چشم ترکیب نشده یک اشتباه بزرگ در آرایش زنان مسن است

اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

اشتباهات آرایشی

زنان بالغ در تعداد زیادی از آموزش‌هاي‌ آرایش دیده نمی شوند. و بـه احتمال زیاد انها نیز انها را تماشا نمیکنند. بـه این ترتیب، انها ممکن اسـت اشتیاق یکسانی برای ترکیب کردن نداشته باشند، یا دانش انجام ان را نداشته باشند.

 

“شما هرگز نمی‌توانید بیش از حد مخلوط کنید.” از حرکت برف پاک کن شیشه جلو برای ترکیب استفاده کنید. یک برس سایه چشم را که فقط برای ترکیب کردن اسـت، بگیرید. از این برس برای استفاده از سایه چشم استفاده نکنید – ابتدا از یک برس متفاوت برای قرار دادن رنگ استفاده کنید. سپس، از برس ترکیبی خود برای نرم کردن رنگ استفاده کنید.

 

برای سایه هاي‌ کرم، فقط از نوک انگشتان خود استفاده کنید. انگشت خودرا روی سایه چشم بزنید و سپس رنگ را روی پلک هاي‌ خود بزنید. با این حال، هنگام مخلوط کردن، پوست خودرا نکشید، زیرا این یک ناحیه ظریف اسـت.

 

بیشتر بخوانید: اشتباهات آرایشی که شما را پیرتر نشان می دهد

 

7. این اشتباه آرایشی که خانم های مسن مرتکب می شوند توجه ها را به خطوط ریز جلب می کند

اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

خط لب اگر بـه خوبی استفاده نشود ممکن اسـت پیر شود. خط لب می تواند توجه را بـه خطوط ریز اطراف دهان جلب کند. برای پیشگیری از این اشتباه آرایشی، بسیار مهم اسـت که بـه گونه ای انجام شود که طبیعی بـه نظر برسد.

 

بهتر اسـت خط لبی را انتخاب کنید که همرنگ لب‌هایتان باشد، نه این که ان رابا رنگ رژ لبتان هماهنگ کنید. این طبیعی ترین اثر را بـه شما می دهد. اگر نمیتوانید با رنگ طبیعی لب خود مطابقت خوبی پیدا کنید، خط لبی را انتخاب کنید که ته رنگی مشابه رژ لب شما داشته باشد.

 

از مدادی استفاده کند که کمی خسته کننده اسـت. خط لب که بیش از حد نوک تیز باشد، خط خشن تری ایجاد می کند. “نوک مداد را دریک دستمال بپیچید و مداد را بـه یک نوک صاف فشار دهید و خط لب خودرا بـه مداد نجار تبدیل کنید.” یک خط دقیق دریافت خواهید کرد که هنوز نرم اسـت.

 

8. خانم های مسن معمولا با رژگونه مرتکب این اشتباه می شوند

اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

رژگونه اگر بـه درستی استفاده شود، می تواند شما را جوان تر نشان دهد، بـه همین دلیل اسـت که زنان بالغ علیرغم این که گاهی اوقات زیاده روی می کنند، بـه سمت ان گرایش پیدا می کنند. هنگامیکه اینکار اشتباه انجام شود، رژگونه می تواند شدید بـه نظر برسد.

 

از رژگونه‌ای شفاف با رنگی که برای رنگ پوست شما جذاب اسـت استفاده کنید. “زنانی که رنگ پوست روشن و متوسط دارند باید بـه دنبال رنگ هاي‌ صورتی و هلویی باشند و پوست هاي‌ تیره تر با سایه هاي‌ مرجانی و توت بـه نظر میرسد.”

 

«یکی از بهترین راه‌ها برای این که ظاهری کاملاً طبیعی داشته باشید، این اسـت که رژگونه و رنگ قوی را روی لایه اولیه فونداسیون خود بمالید، سپس دوباره با همان فونداسیون روی ان برگردید و برس بزنید.” رژگونه را روی سیب هاي‌ گونه زیر چشم بزنید. «استفاده از رژگونه در کناره‌ها، یا دراز کردن ان تا حدی که شبیه بـه نوعی خطوط رژگونه اسـت، شما را پیرتر یا قدیمی‌تر نشان میدهد».

 

9. کانسیلر کیکی یک اشتباه تاسف بار برای زنان مسن است

اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

اشتباهات آرایشی

در تلاش برای پوشاندن حلقه هاي‌ تیره زیر چشم، زنان مسن اغلب بـه کانسیلرهای سنگین و کم رنگ روی می آورند. این ایده خوبی نیست زیرا کانسیلر تمایل دارد تا بـه خطوط ریز فرو رود. یک کانسیلر مایع نازک که نور را منعکس می کندرا پیشنهاد میکنیم.

 

همچنین استفاده از کانسیلر فقط برای نیمه داخلی زیر چشم ایده خوبی اسـت. بـه این ترتیب، کانسیلر را از هر گونه خط و چروک دور نگه می دارید. از طرف دیگر، می توانید از یک خودکار برجسته روی ان ناحیه برای روشن کردن ان استفاده کنید. “… تنها چیزی که نیاز دارید سایه روشن تری اسـت که ممکن اسـت بـه طور غریزی انتخاب نکنید. همه ی چیز در مورد روشنایی اسـت، نه در مورد پوشش.”

 

مخلوط کردن را فراموش نکنید. “من دوست دارم از انگشتم برای ذوب کردن کانسیلر در پوست استفاده کنم.” اگر یک کانسیلر سبک انتخاب کنید، اینکار حتی آسان تر خواهد شد.

 

10. زنان مسن ممکن است بخواهند از این اشتباه آرایش جسورانه اجتناب کنند

اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

خانم هاي‌ دهه 80 ممکن اسـت با این یکی مشکل داشته باشند. بـه همان اندازه که استفاده از سایه چشم رنگارنگ می تواند سرگرم کننده باشد، واقعیت این اسـت که توجه را بـه چین هاي‌ پلک جلب می کند. سایه چشم روشن علاوه بر برجسته کردن چین و چروک ها، دهه ها پیش مد بود. پوشیدن ان سالها بعد میتواند باعث شود که از آخرین روند آرایش دور بـه نظر برسید.

 

برای جایگزینی جذابتر و مد روز، سایه خنثی و مات را انتخاب کنید. “سایه هاي‌ چشم مات بدون برجسته کردن خطوط ریز یا چین و چروک بسیار قابل پوشیدن هستند.” یک آرایشگر که با زنان بالای 40 سال کار می کند، بـه سایه هاي‌ لخت اعتقاد زیادی دارد.

 

“ناحیه پلک ما [با افزایش سن] تغییر می کند، اما میتوانیم با استفاده از سایه روشن تر و عریان روی پلک و زیر قوس ابرو، چشم هایمان را باز کنیم. اینکار باعث بلند شدن ناحیه چشم می شود.”

 

11. ریمل مژه های پایین ممکن است اشتباه به نظر نرسد، اما برای خانم های مسن تر است

اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

اشتباهات آرایشی

استفاده از ریمل بر روی مژه هاي‌ پایینی، توجه را بـه حلقه هاي‌ تیره زیر چشم و چین و چروک هاي‌ پنجه کلاغی جلب می کند. در عوض، میخواهید فقط برای مژه‌هاي‌ بالایی خود از ریمل مشکی استفاده کنید. مژه‌هاي‌ ما بـه طور طبیعی با افزایش سن خشک‌تر میشوند، درست مانند پوست ما، بنابر این فرمول غلیظ انتخاب خوبی نیست. شما نمی خواهید ریمل سنگین روی مژه‌هایتان فشار بیاورد، زیرا می تواند باعث افتادگی چشم‌هایتان شود.

 

«فر کردن مژه‌ها ساده ترین کاری اسـت که می توانید برای بزرگتر نشان دادن چشم‌هایتان ودر نتیجه جوان‌تر نشان دادن انجام دهید». بـه جای ریمل زدن روی مژه هاي‌ پایین، روی مژه هاي‌ بالایی خود تمرکز کنید.

 

12. امتحان نکردن چیز جدیدی یک اشتباه رایج در میان زنان مسن است

اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

پوشیدن همان ظاهری که در دبیرستان می پوشیدید می تواند بـه سرعت شما را پیر کند، زیرا بـه احتمال زیاد این روند از بین رفته اسـت. وسوسه انگیز اسـت که بـه چیزهایی که می‌دانید پایبند باشید، اما در خطر از دست دادن محصولات عالی هستید. زنان مسن طبق معمولً دراین دام می افتند.

 

“ما هرروز یک لباس را نگه نمی‌داریم یا یک لباس را نمی پوشیم. همین موضوع در مورد مراقبت از پوست و آرایش نیز صدق می کند.” اگر قدیمی اسـت، ان را بیرون بیندازید. اینکار نه تنها غیربهداشتی اسـت، بلکه روی پوست نیز بد جلوه می کند.

 

وقتی مطمئن نیستید که چیز متفاوتی برای شما مفید اسـت یا نه، استفاده از محصولات جدید می تواند وحشتناک باشد، اما نیازی بـه ایجاد تغییرات عمده ندارید. تغییرات کوچکی ایجاد کند. بـه عنوان مثال بـه جای خط چشم مدادی از خط چشم مایع استفاده کنید یا رژ لبی را امتحان کنید که کمی صورتی تر از سایه فعلی شما باشد.

 

13. رژ لب «شدید» ممکن است در نهایت برای زنان مسن یک اشتباه باشد

اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

اشتباهات آرایشی

همه ی لباس‌هاي‌ مشکی کوچک را دوست دارند، زیرا این توهم لاغرتر بودن را ایجاد میکنند، اما در مورد رژ لب چندان جذاب نیست. با افزایش سن، لب ها نازک می شوند و رژ لب تیره می تواند این تغییر را برجسته کند. در عوض، نشریه رنگ هاي‌ صورتی و قرمز را توصیه کرد. این سایه هاي‌ روشن تر شما را جوان تر نشان می دهد و ظاهر طبیعی تری بـه شما می بخشد.

 

“هر چیزی که شدید باشد – رژ لب یا آرایش مو – شما را پیر می کند.” بـه گفته این متخصص، رنگ هاي‌ شفاف لب جذابتر هستند. فرمول هاي‌ مات میتوانند باعث پیری شوند. بـه علاوه، رژ لب تیره راهی برای جمع شدن در خطوط لب دارد که بـه خودی خود پیر می شود.

 

14. بسیاری از خانم های مسن با این اشتباهات ابرو آشنا هستند

اشتباهات آرایشی که زنان مسن مرتکب می شوند

اشتباهات آرایشی

اشتباهات ابرو بسیار رایج هستند و متأسفانه میتوانند ظاهر شما را خراب کنند. ابروهای تیره و بیش از حد کشیده میتوانند شما را شبیه یک کارتون کنند. نادیده گرفتن همه ی انها باهم یک اشتباه اسـت، بـه خصوص بـه این دلیل که ابروها با افزایش سن نازک می شوند.

 

استفاده از مداد ابرویی که کمی روشن تر از رنگ طبیعی ابروی شما باشد، بسیار جذاب اسـت. استفاده از مداد ابرویی که بـه اندازه ابروی طبیعی شما تیره باشد، ان را خیلی سنگین یا شدید نشان می دهد. از یک مداد ابرو برای ایجاد ضربات کوتاه در قسمت پایین ابروها استفاده کنید و سپس با یک برس ابرو بـه سمت بالا ترکیب کنید. بـه این ترتیب از استفاده بیش از حد محصول پیشگیري میکنید و ترکیب ان آسان تر می شود.

 

بهترین راه برای داشتن ظاهر طبیعی ابرو این اسـت که محصول را بـه آرامی بسازید و سپس از اسپولی برای ترکیب کردن استفاده کنید. با یک ژل شفاف ابرو را بـه اتمام برسانید تا ان را در جای خود نگه دارید.

 

بیشتر بخوانید: جدیدترین مدل آرایش های دخترانه 

 

در پایان

ممکن اسـت هنگام آرایش چشم خود بدون این که متوجه شوید عده ای از این اشتباهات را مرتکب شوید. اما اگر روتین آرایش شما ضعیف اسـت، یک مجموعه کاملاً جدید از همتایان ممکن اسـت اینکار را انجام دهند.

جدیدترین مطالب سایت