داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

مجموعه : سلامت پوست
داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

داشتن بهترین پوست : ممکن اسـت با روش هاي‌ معمول مراقبت از پوست بـه پوست خود آسیب برسانید. با گذر زمان و بالا رفتن عمر پوست صورت شل میشود و درخشندگی اش را از دست می‌دهد. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از ترفندهایی که بـه شما پوستی شفاف میدهد را منتشر کرده ایم.

 

چگونه پوستی درخشان و شفاف داشته باشیم؟

میتوانید صورتتان را بشویید و روی تمام گلابی که میخواهید بپاشید، اما داشتن بهترین پوستتان بسیار فراتر از یک روال روزانه سریع اسـت. پوست شما بزرگ ترین اندام بدن شماست و این بدان معناست که بـه مراقبت بیشتری نیاز دارد، چه از نظر خارجی و چه بـه صورت هفتگی یا داخلی روبالشی خودرا تعویض کنید و حاوی مواد مغذی گیاهی باشد. با این 30 نکته، بـه گونه اي می درخشید که هرگز نمی‌دانستید ممکن اسـت. 

 

بیشتر بخوانید: 20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

 

1. طبیعی بروید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

زیبایی طبیعی در حال حاضر در حال رونق اسـت و دلیل خوبی هم دارد: هنگامیکه تمام سموم و مواد شیمیایی را از محصولات مراقبت از پوست خود خارج کنید، تفاوت عمده اي را در پوست خود خواهید دید. کابینت خودرا تمیز کنید و از شر تمام مارک هایي که هنوز حاوی مواد مضر هستند خلاص شوید و انها رابا اقلامی از شرکت هایي جای گزین کنید که فقط بهترینها را در محصولات خود قرار می‌دهند. 

 

2. با فیتونوترینت ها به BFFS تبدیل شوید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

شاید تا بـه حال در مورد فیتونوترینت ها نشنیده باشید، اما آن ها می توانند ناجی پوست شما شوند. ماده موجود در گیاهان می تواند همه ی کارها را از محافظت از پوست تا بی‌عیب‌تر جلوه دادن ان انجام دهد.

 

«مواد مغذی گیاهی طبیعی میوه‌ها و سبزیجات می توانند از رنگ و درخشندگی پوست حمایت کنند و نخستین خط دفاعی را در برابر چالش‌هاي‌ مختلف محیطی که پوست ما با ان مقابله میکند، فراهم کند.» انها همچنین بـه ما کمک می کنند تا زیبایی و درخشندگی طبیعی خودرا افزایش دهیم. برای بهره مندی از فواید، بـه سادگی رنگین کمان را بخورید و ترکیبی از فیتونوترینت هاي‌ طبیعی مختلف از میوه ها، سبزیجات و ادویه ها را دریافت خواهید کرد.

 

3. کرم ضد آفتاب بزنید

تا بـه حال اهمیت کرم ضد آفتاب را میدانید، اما واقعاً چقدر از ان استفاده می کنید؟ کرم مهم نه تنها از شما در برابر سرطان پوست محافظت می کند، بلکه پوست شما را برای سال هاي‌ آینده عالی نگه می دارد و بـه پیشگیری از چین و چروک و لکه هاي‌ تیره کمک می کند. این بـه معنای استفاده از ان در تمام طول سال – حتی در روزهای ابری اسـت.

 

4. بیشتر آب بنوشید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

آب تنها نحوه سوخت بدن شما نیست، بلکه بـه عملکرد صحیح همه ی چیز کمک می کند – برای پوست شما نیز بسیار مهم اسـت. پوست بـه تنهایی از 64 درصد آب تشکیل شده اسـت، و اگر بـه درستی هیدراته نشوید، نشان میدهد: خشک، سفت، پوسته پوسته و مستعد چروک شدن خواهد بود. حداقل 8 لیوان در روز مصرف کنید و زمان زیادی طول نمیکشد تا بدرخشید. 

 

5. شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

شکر برای بدن ترسناک اسـت، اما برای پوست نیز مضر اسـت. نه تنها باعث التهاب میشود که می تواند منجر بـه چین و چروک و افتادگی پوست شود، می تواند آکنه و روزاسه را بدتر کند. این فقط شکر سفره نیست، بلکه کربوهیدرات هاي‌ ساده اي نیز هستند که در بدن بـه قند تبدیل می‌شوند، مانند پیتزا، نان سفید و ماکارونی سفید.

 

6. مرتباً فیشال انجام دهید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

هر چقدر هم که فیشال‌هاي‌ صورت گران‌تر باشند، وقتی صحبت از تقویت پوست شما بـه میان می آید، یقیناً ارزش پول را دارند. در حالی‌که کارهای زیادی وجوددارد که می توانید برای مراقبت از پوست خود در خانه انجام دهید، گاهی اوقات کار را بـه افراد حرفه اي بسپارید، زیرا آن ها می توانند هر مشکلی را که شما دارید تشخیص دهند و دقیقاً میدانند چگونه انها را برطرف کنند.

 

7. روی محصولات مراقبت از پوست با کیفیت سرمایه گذاری کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

بلکه کمی تحقیق کنید و چند محصول را پیدا کنید که می توانید محصولات ارزان تر و موجود خودرا با انها جای گزین کنید. با بالا رفتن سن، پوست شما یکی از مهم‌ترین چیزهایی اسـت که باید از ان مراقبت کنید و صرف کمی بیشتر برای اقلام با کیفیتی که بـه سلامت پوست شما کمک می کند، چیزی اسـت که هرگز پشیمان نخواهید شد.

 

8. کمی چای سبز دم کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

چای سبز فقط یک راه بسیار سالم‌تر برای رفع کافئین نیست، بلکه راهی سریع برای تقویت پوست شما نیز هست. یک بررسی درسال 2000 نشان داد که چای سبز دارای خواص ضد التهابی اسـت که فوق العاده تسکین دهنده اسـت و حتی می تواند بـه اختلالات پوستی کمک کند.

 

9. اینقدر دیر بیدار نمانید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

وقت ان اسـت که راه هاي‌ جغد شب خودرا کنار بگذارید. کاهش ساعت‌هاي‌ استراحت در واقع می تواند بـه پیری کمک کند و هیچ‌کس نمیخواهد این روند را تسریع کند. “شما می خواهید از بمب التهابی ناشی از انسولین جلوگیري کنید.” تمام تلاش خودرا بکنید تا شش تا هشت ساعت در شب بخوابید. سعی کنید هرروز زودتر بیدار شوید و هر شب در ساعت مشخصی بخوابید.

 

10. مرطوب کردن، مرطوب کردن، مرطوب کردن

بله، حتی زمانی که پوست شما چرب اسـت. و بله، حتی اگر فکر نمی‌کنید بـه ان نیاز دارید. مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، برای این که بهترین ظاهر را داشته باشد باید مرطوب بماند. نه فقط با هر محصولی، اما: بـه سراغ گزینه اي بروید که بدون عطر باشد تا مطمئن شوید که پوست شما بدون هیچگونه تحریک غیرضروری هیدراته میماند.

11. محصولات مو را تغییر دهید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

اگر دائماً در امتداد خط مو، پیشانی یا گونه‌هایتان ریزش میکنید، ممکن اسـت محصولات موی شما بیش از حد مقصر باشند. مو هاي شما در طول روز بـه طور مداوم روی پوست شما مالیده میشود و همچنین در شب روی روبالشی شما می مالد. و اگر انها خیلی غلیظ یا چرب باشند، ممکن اسـت بـه دلیل ان منافذ مسدود شوند. بـه دنبال گزینه هایي باشید که طبیعی تر هستند و حاوی عطر، سولفات و سایر افزودنی هاي‌ تحریک کننده نیستند.

 

12. روبالشی خود را عوض کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

وقتی صحبت از روبالشی ها شد، باید هر چند وقت یکبار ان چیزها را عوض کنید. از آنجایی که شما تا هشت ساعت در شب را صرف مالیدن صورت و مو هاي خود روی ان می کنید، فقط تصور کنید که در طول زمان چقدر آلودگی و روغن جمع میشود. برای این که پوستتان تا حد امکان شاداب بـه نظر برسد، انها را حداقل یک‌بار در هفته، اگر نه بیشتر، در لباسشویی بیندازید.

 

13. لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

با عرض عذر، دوستداران پنیر! اگر چه ممکن اسـت طعم خوبی داشته باشد، اما پوست شما طرفدار زیادی ندارد. مطالعات نشان میدهد که لبنیات ممکن اسـت بـه دلیل هورمون ها و فاکتورهای رشد موجود در شیر با آکنه همراه باشد.

 

هنگامیکه انها وارد بدن شما می‌شوند، می توانند هورمون هاي‌ شما را تخریب کنند و باعث ایجاد جوش در پوست و همچنین تشدید سایر بیماری هاي‌ پوستی شوند. ان را بـه مدت چند هفته قطع کنید و ببینید آیا تفاوتی را مشاهده می کنید.

 

14. سطوح استرس خود را کنترل کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

رهایی از استرس آسان‌تر از انجام دادن ان اسـت، اما اگر اجازه دهید ان را بازرسی کند، واقعاً میتواند بـه بدن شما آسیب برساند. یک مطالعه درسال 2003 نشان داد که آکنه شرکت‌کنندگان زمانی که تحت استرس بودند بدتر میشد، و این دلیل بیشتری برای یافتن کاری اسـت که دوست دارید انجام دهید تا اعصاب‌تان آرام شود، چه خواندن کتاب یا مدیتیشن بـه مدت 10 دقیقه.

 

شما بـه جلوگیري از بروز جوش کمک خواهید کرد ودر این فرآیند مقداری تسکین بسیار مورد نیاز را دریافت خواهید کرد.

 

15. دست زدن به صورت خود را در تمام مدت متوقف کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

غیرمعمول نیست که در طول روز صورت خودرا لمس کنید – چه حوصله سر میز خود داشته باشید یا در ترافیک نشسته باشید – حتی اگر متوجه انجام ان نشوید. تنها چیزی که احتمالاً بـه ان فکر نمی‌کنید، این اسـت که چه تعداد میکروب و باکتری را وارد منافذ خود می کنید. هنگامیکه این عادت را ترک کردید، ممکن اسـت متوجه شوید که صورت شما شروع بـه پاک شدن می کند.

 

بیشتر بخوانید: چطور پوستی نرم و لطیف داشته باشیم؟

 

16. پاتوق در سایه

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

وقتی جوان تر بودید، احتمالاً زمان زیادی را در زیر نور آفتاب دراز کشیده اید و سعی می کنید برنزه اي زیبا داشته باشید. با این حال، وقتی نوبت بـه داشتن پوستی عالی میرسد، میخواهید هر زمان که ممکن اسـت بـه دنبال سایه باشید. پرتوهای خورشید بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر قویترین اسـت، بنابر این پوشیده باشید، چه با پوشیدن کلاه یا پیک نیک زیر درخت.

 

17. از پوست خود در برابر سرما محافظت کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

زمانی که زمستان فرا می رسد، مردم طبق معمولً فراموش می کنند که دمای سرد چقدر روی پوستشان سخت اسـت. بـه گفته کلینیک مایو، ممکن اسـت احساس نکنید که وقتی در حال انجام کارهای زیر برف هستید، آسیبی بـه شما وارد نمیکند، اما سرمازدگی می تواند بـه اسانی در هر جایی از انگشتان دست و پا گرفته تا گوش‌ها، بینی و گونه‌ها ظاهر شود.

 

درست همان طور که در تابستان از پوست خود محافظت می کنید، در زمستان نیز با بسته بندی ان را ایمن نگه دارید، حتی زمانی که فکر نمی‌کنید نیازی بـه اینکار ندارید.

 

18. مکمل مصرف کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

اگر بـه دنبال راهی آسان برای تقویت پوست خود هستید، بـه دنبال مکمل ها باشید. ترکیبات مختلف زیادی وجوددارد که سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و موادمعدنی هستند که درخشان ترین پوست را برای شما بـه ارمغان می آورد. عده اي از انها حتی بـه شکل پودر هستند که می توانید بـه سادگی بـه قهوه یا اسموتی صبحگاهی خود اضافه کنید.

 

19. با ملایمت بیشتری اصلاح کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

اصلاح چیزی نیست که افراد تمایل دارند مدت زمان طولانی را روی ان صرف کنند. هر چقدر هم که خوب باشد، بیشتر روزها شامل گرفتن تیغ، خیس کردن ان و کشیدن سریع ان بر روی زیر بغل و هر ناحیه دیگری اسـت که نیاز بـه تمیز کردن سریع دارد. جای تعجب نیست که این بهترین روش برای پوست شما نیست. بـه جای ان؛ برای حفظ سلامت پوست تا حد امکان از ژل اصلاح و یک تیغ تیز استفاده کنید.

 

20. روند دو ماسک را امتحان کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

چرا فقط با یک ماسک استفاده کنید در حالیکه می توانید از مزایای دو ماسک بهره مند شوید؟ این دقیقا همان کاری اسـت که بریجت براگر، متخصص آرایش مو، اسلش، مراقبت از پوست کریس پرت، از او خواسته بود تا چهره خودرا بـه سطح بعدی برساند. در ویدئویی که در اینستاگرام منتشر کرد، او ظاهر خودرا در حالی‌که یک ماسک شفاف با لکه‌هاي‌ زیر چشم روی پوست او می‌زد، نشان داد که بـه خلاص شدن از شر هر گونه لک و پف هم زمان کمک می کند.

 

21. به طور منظم از پوست خود بازدید کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

درست مانند برنامه ریزی منظم برای قرار ملاقات با سایر پزشکان، دیدن پوست نیز بسیار مهم اسـت. آن ها نه تنها می توانند خال ها یا علائم عجیب‌وغریب روی پوست شما را بررسی کنند، بلکه می توانند شما را در مسیر درست در مراقبت از نوع خاص پوستتان بـه بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند تا مطمئن شوید که همیشه بهترین بـه نظر می رسد.

 

22. روی یک غلتک صورت سرمایه گذاری کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

حتی اگر غلتک هاي‌ صورت ممکن اسـت کمی وو بـه نظر برسند، اما برای پوست شما معجزه می کنند. افراد معروف قسم یاد میکنند که غلتک‌هاي‌ یشم – ساخته شده با سنگ یشم واقعی – می توانند بـه همه ی چیز از التیام گردش خون و خاصیت ارتجاعی پوست گرفته تا کاهش حلقه‌هاي‌ زیر چشم و چین و چروک کمک کنند. بـه علاوه، استفاده از آن ها فوق العاده سرگرم کننده و آرامش بخش اسـت.

 

23. تا جایی که می توانید رایگان آرایش کنید

بـه همان اندازه که عادت کردن بـه آرایش کردن هرروز صبح آسان اسـت، همیشه خوب اسـت که گاهی اوقات بـه پوست خود نفس بکشید. خواه فقط آخر هفته ها باشد که همه ی چیز را درست زمانی که بعد از کار بـه خانه می‌رسید بـه جای این که ان را تا زمان خواب در جای خود بگذارید، از بین ببرید، وقتی کمی هوا بـه صورت خود میدهید متوجه درخشندگی خوبی خواهید شد.

 

24. به صورت منظم لایه برداری کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

شما نیازی بـه لایه برداری مکرر ندارید، اما وقتی اینکار را انجام میدهید، برای پوست شما مفید اسـت. تنها چیزی که برای خلاص شدن از شر سلول هاي‌ مرده پوست در سراسر بدن خود نیاز دارید، یک دستمال شستشو و یک اسکراب ملایم اسـت. برای پوست فوق العاده نرم، زیر دوش بگیرید و محصول رابا حرکات دایره اي کوچک حدود 30 ثانیه کار کنید، سپس با آب گرم بشویید. فقط مطمئن شوید که بعد از ان مرطوب کنید زیرا این فرآیند می تواند بسیار خشک شود.

 

25. از روغن های صورت استفاده کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

قرار دادن روغن روی صورت بـه نظر می رسد یک نه اصلی اسـت، درست اسـت؟ بـه اندازه کافی دیوانه کننده، حتی انواع پوست هاي‌ چرب نیز می توانند از انها سود ببرند. استفاده و ماساژ در چند قطره در روز می تواند بـه رفع خشکی، آکنه و سایر مشکلات پوستی که با ان دست و پنجه نرم می کنید کمک کند. فقط مطمئن شوید که بـه دنبال محصولی هستید که تا حد امکان طبیعی باشد.

 

26. برس های آرایش خود را تمیز کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

اگر نمی‌توانید آخرین باری که برس هاي‌ آرایش خودرا تمیز کرده‌اید، بـه یاد بیاورید، باید تغییر کند: با استفاده از انها، آن ها بـه سرعت کثیفی و روغن ایجاد می کنند که می تواند منجر بـه جوش شود. بعد از هر چند بار استفاده، آن ها رابا استفاده از شست و شوی معمولی صورت خود تمیز کنید و آن ها را بگذارید تا خشک شوند تا برای استفاده بعدی آماده شوند.

 

27. ملایم باش

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

بیایید صادق باشیم – بـه اسانی میتوان پوست خودرا بدیهی دانست. در طول سالها، بریدگی‌ها و کبودی‌هاي‌ زیادی داشته‌اید، اما اکنون زمان ان رسیده اسـت که با بزرگ‌ترین عضو بدن خود مهربان‌تر رفتار کنید. هنگام پاک کردن آرایش پوست خودرا نکشید، استفاده از محصولات خشن و خشک کننده را متوقف کنید و از جوش زدن خودداری کنید. هنگامیکه با مراقبت از پوست خود رفتار می کنید، نشان میدهد.

 

28. زمان زیادی را در حمام نگذرانید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

بسیار خوب، این یکی ممکن اسـت یک قاتل باشد، اما دلیل مهمی وجوددارد که با عشق خود بـه حمام کردن آرامش بخش زیاده روی نکنید. آب گرم چربی طبیعی بدن شما را از بین می برد، که میتواند بـه مرور زمان بر پوست شما تأثیر بگذارد. برای جلوگیري از خشکی و سایر مشکلات پوستی، آن ها را بـه حداقل برسانید و هنگام انجام اینکار از آب گرم استفاده کنید.

 

29. چند گیاه آپارتمانی تهیه کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

هر چقدر هم عجیب بـه نظر برسد که گرفتن گیاهان آپارتمانی برای پوست بهتر، در واقع می تواند بـه شما کمک کند. داشتن فضای سبز در خانه شما یک راه عالی برای التیام کیفیت هوا اسـت و وقتی هوا تمیز اسـت، آلاینده ها نمی‌توانند روی پوست شما تأثیر بگذارند. عده اي از تصفیه کننده هاي‌ شناخته شده هوا مانند گیاهان عنکبوتی، آلوئه ورا و انجیر برگ کمانچه را بـه زندگی خود اضافه کنید تا آسان تر نفس بکشید و تفاوت را در آینه ببینید.

 

30. یکبار برای همیشه سیگار را ترک کنید

داشتن بهترین پوست + 30 تا از بهترین ترفند پوستی

دلایل زیادی بـه غیر از سلامت پوست شما وجوددارد که می تواند بـه سیگار کمک کند – مانند افزایش خطر ابتلا بـه سرطان ریه – اما همه ی این بسته ها روی پوست شما نیز ویران می کنند. سیگار باعث انقباض عروق خونی کوچک پوست می‌شود. با گذشت زمان، کلاژن و فیبرهای الاستیک آسیب می‌بینند و پوست شما بیشتر چروک می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: با تشخیص نوع پوست خود از آن مراقبت کنید + توصیه

 

در پایان

مراقبت از پوست یک هنر و علم اسـت، اما نترسید: این چیزی اسـت که همه ی ي ما میتوانیم یاد بگیریم. ترفند مراقبت از پوست شما این اسـت که پوست خودرا بشناسید، زیرا درک بـه این معنی اسـت که می توانید محصولات مناسبی را پیدا کنید که برای شما مفید اسـت و بدون ایجاد مشکلات بیشتر با مشکلات احتمالی مبارزه کنید.

جدیدترین مطالب سایت