وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

مجموعه : سلامت پوست
وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی با آرایش می‌خوابید : استفاده روزانه از محصولات مرطوب کننده، مزایای بی‌شماری برای پوست شما دارد. با آگاهی از این تاثیرات، مطمئنا مصرف منظم این کرم‌ها را در برنامه روتین سلامت پوست خود قرار خواهید داد. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب بـه شما خواهیم گفت که چرا قبل از خواب باید صورت خودرا بشورید.

 

آیا خوب است که با آرایش بخوابیم؟

برای این که بفهمید خوابیدن با آرایش ایده وحشتناکی اسـت، نیازی بـه مدرک درماتولوژی ندارید. برای پوست یا ملحفه هاي‌ شما خوب نیست. ممکن اسـت فکر کنید، دیر شده اسـت. خسته ام. چه ضرری دارد که فقط یک‌بار صورتم را نشویم؟ خب، بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید ضرر دارد. رفتن بـه رخت خواب بدون شستن صورت خبر بدی اسـت و می تواند اثرات مضر تجمعی داشته باشد. در این جا چیزهای بدی وجوددارد که برای پوست، مژه ها و زیر سطح شما هنگام پاک کردن آرایش قبل از خواب اتفاق میوفتد.

 

بیشتر بخوانید: 20 محصول زیبایی خطرناک که هرگز نباید استفاده کنید

 

1. منافذ مسدود می شوند

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

خوابیدن با آرایش باعث قتل منافذ پوست شما می شود. «رفتن بـه رخت خواب با آرایش باعث بسته شدن منافذ شما میشود، زیرا تعداد زیادی از محصولات آرایشی دارای موادی مانند سیلیکون‌هایي هستند که منافذ را مسدود میکنند». “وقتی منافذ مسدود می شوند، پوست شما برآمده می شود. اگر مستعد آکنه هستید، حتی می تواند منجر بـه جوش شود.” شما با بی توجهی بـه پاک کردن آرایش در پایان روز بـه طور موثر بـه پوست آسیب میرسانید.

 

2. آکنه می گیری

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

پوست ما هرگز از کار نمی‌ایستد، درست مانند قلب ما که هرگز از تپش باز نمی‌ایستد. درست مانند اندام هاي‌ داخلی ما، پوست ما همیشه در حال کار اسـت. پوست از آب، پروتئین، لیپیدها و موادمعدنی و مواد شیمیایی مختلف تشکیل شده اسـت. پوست نیز پوشیده از منافذ اسـت که بـه ما اجازه می دهد عرق کنیم و سموم ترشح کنیم.

 

یک روان کننده طبیعی که پوست را مرطوب می کند و سلول هاي‌ مرده پوست و سایر محرک ها را از منافذ ما حذف می کند. وقتی آرایش می کنید، منافذ خودرا از آزاد شدن سموم مسدود می کنید، که ممکن اسـت منجر بـه بزرگ تر شدن منافذ پوست و اضافه کاری آکنه شود.

 

“فشار مکانیکی صورت شما روی بالش می تواند آرایش را بـه فولیکول هاي‌ مو تبدیل کند و منجر بـه مسدود شدن منافذ آکنه شود.” از دست دادن چند دقیقه چشم بسته بـه نفع استفاده از مقداری کرم سرد و شست و شوی صورت، وقتی از این منظر بـه ان فکر میکنید، مشکلی بـه نظر نمی رسد، اینطور نیست؟

 

3. به سلول های پوست آسیب می رسانید

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

سلول هاي‌ پوست نیز در اثر خوابیدن در آرایش آسیب می‌بینند. آرایش می تواند آلاینده هاي‌ محیطی و رادیکال هاي‌ آزاد را که میتوانند بـه سلول هاي‌ پوست از جمله کلاژن آسیب برسانند و منجر بـه پیری زودرس پوست شوند، بـه دام بیاندازد. بنابر این نه تنها خراب شدن با کانسیلر در نهایت منافذ را مسدود می کند و منجر بـه ایجاد پوسیدگی می شود، بلکه می تواند روند پیری را نیز تسریع کند.

 

4. پوست شما کدر می شود

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

پوست شبنم دار، درخشان، نرم و صاف طبق معمولً یک ویژگی مطلوب اسـت. پوست کدر یا خشک شده نیست. اگر از یک محصول آرایشی مانند هایلایتر برای ایجاد درخشندگی صورتی هلویی استفاده می کنید، عالی اسـت. اما خوابیدن در ان می تواند اثر معکوس داشته باشد. “پوست ما بزرگ ترین عضو بدن ما اسـت و عملکردهای حیاتی مانند ترشح عرق، دفع چربی ها، التیام زخمها و تنظیم گرما را برای بدن ما انجام می دهد.”

 

بنابر این ضروری اسـت که مرتباً ان را پاک سازی و لایه برداری کنیم و مخصوصاً در آرایش خود نمی‌خوابیم! منافذ مسدود شده و جوش هاي‌ سرسیاه که با نام مستعار کومدون شناخته می شوند، زمانی ایجاد می شوند که سلول هاي‌ مرده پوست، چربی و مواد آرایشی در منافذ گیر کرده و پوست را خفه می کنند. 

 

این منافذ مسدود پیش‌نمای جوش‌هاي‌ آکنه مانند هستند و پوست را کدر و بی‌جان نشان می دهند. این دلیل کافی برای دست زدن بـه یک دستمال پاک کننده آرایش یا یک دستمال شستشو اسـت، مهم نیست چقدر دیر شده یا هر چقدر هم خسته باشید.

 

5. شما در روند ترمیم دخالت می کنید

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

بدن ما در حالی‌که در حال استراحت هستیم بازسازی می شود. همین امر برای پوست ما نیز صادق اسـت. در هنگام خواب، پوست خودرا ترمیم میکند، بنابر این پاک کردن آرایش در شب بسیار مهم اسـت، زیرا بـه منافذ شما اجازه میدهد تا سموم آزاد کنند و پوست شما را در برابر رادیکال‌هاي‌ آزاد موجود در هوا حفظ کند. اگر آرایش را رها کنید، این فرآیندهای مهم را مختل می کند.

 

6. خودت را عقب انداختی

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

همان طور که گفته شد، هنگام خواب، پوست بازسازی می شود و خودرا التیام می بخشد. یک شب خوابیدن با آرایش می تواند تعادل ظریف پوست شما را بـه هم بزند و شما را بـه عقب براند. “وقتی می خوابید، پوست شما بازسازی می شود. وقتی منافذ شما مسدود می شود، پوست شما نمی‌تواند نفس بکشد ودر نتیجه نمیتواند بازسازی شود. چربی در منافذ شما جمع می شود.

 

و خودرا بـه یک باکتری تبدیل می کند که می تواند منجر بـه مشکلات پوستی مختلف شود. پس از یک شب با آرایش، پوست شما بـه حدود یک هفته زمان نیاز دارد تا وضعیت قبلی خودرا بازگرداند و همه ی چیز را دوباره متعادل کند. یک هفته کامل؟ ارزشش را ندارد. این آرایش را بردارید، مردم!

 

7. شما می توانید روند پیری را تسریع کنید، به نام مستعار سریعتر چین و چروک می شود

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

خوابیدن در لوازم آرایش منافذ را می بندد که باعث ایجاد جوش می شود، پوست را خشک می کند که باعث قرمزی و حساسیت می شود و روند پیری را تسریع می کند که منجر بـه چین و چروک هاي‌ زودرس می شود.

 

پاک نکردن آرایش قبل از رفتن بـه رخت خواب بـه این معنی اسـت که روی صورتت می‌چسبد. همان طور که آرایش فوق العاده اسـت، اگر قبل از خواب بـه درستی پاک نشود، می تواند منجر بـه تجزیه کلاژن شود. اگر کلاژن بـه درستی تولید نشود، بـه این معنی اسـت که پوست شما سریع تر از انچه تصور می شود پیر می شود؛ خشک شدن، چین و چروک هاي‌ بیشتری ایجاد می کند. و بـه تعمیق موارد موجود کمک می کند.

 

8. پوست شما خشک می شود

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

ماندن آرایش در طول شب، حتی اگر صبح صورت خودرا بشویید، باعث پوسته پوسته شدن، ناهمواری و خشکی ان می شود. «اگر شب‌ها صورت‌تان را بـه‌درستی تمیز کنید و با محصولاتی که حاوی موادی مانند آلوئه ورا یا فندق جادوگر هستند، مرطوب کنید، این بـه پوست شما فرصت میدهد تا در شب ترمیم و دوباره خودرا بازسازی کند.»

 

پاک نکردن آرایش، این شانس را از پوست شما سلب می کند ودر عوض باعث خشک شدن ان می شود، در نتیجه هر بار که در خواب پیشانی خودرا چروک می کنید، این اثر برای مدت بیشتری باقی میماند.

 

“خشکی پوست بـه معنای از بین رفتن خاصیت ارتجاعی اسـت… چین و چروک ها و ناخالصی ها را برجسته تر از همیشه می کند. اگر پوست شما بـه طور مکرر و برای مدت طولانی مورد بی توجهی قرار گیرد، می تواند چین و چروک ها را بـه نظر برساند. بیشتر شبیه زخم‌ها هستند، ان‌قدر عمیق می شوند.”

 

9. در نهایت رنگ پوستی ناهموار خواهید داشت

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

علاوه بر فاکتور پیری و عدم رعایت بهداشت، عدم مراقبت از پوست مناسب نیز می تواند رنگ ناهموار پوست را بدتر کند. این بـه این دلیل اسـت که پوست شما در شب بازسازی میشود. همانگونه که شما می خوابید، بنابر این محروم کردن ان از مواد شناخته شده برای مبارزه با رنگدانه بـه این معنی اسـت که هر گونه آسیب پوستی از بین رفته اسـت.

 

بیشتر بخوانید: چطور پوستی نرم و لطیف داشته باشیم؟

 

10. بازسازی سلولی شما قطع شده است

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

خواب نه تنها بـه بدن و استخوان‌هاي‌ ما آرامش می دهد، بلکه چیزهای بیشتری نیز در بازی وجوددارد. بازسازی سلولی در طول شب هنگام خواب اتفاق میوفتد. بنابر این خوابیدن با آرایش این فرآیند را مختل می کند و منافذ را می بندد!

 

بـه معنای واقعی کلمه از چرخش سلولی که برای پوست جوان بـه ان نیاز دارید پیشگیری می کند، بنابر این پیر، خسته، خشک و ناسالم بـه نظر می‌رسید. پوست یک عضو اسـت و بیشتر لوازم آرایش پر از مواد شیمیایی سمی اسـت. بنابر این شستن پوست قبل از خواب ضروری اسـت.

 

11. چشمات تحریک میشه

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

چشم هاي‌ پف کرده و تحریک شده نیز می تواند نتیجه خواب با آرایش باشد. “آرایش چشم مانند سایه ها، خط سرمه و ریمل باید هر شب قبل از خواب شسته شود. در غیر این صورت، ناحیه چشم با پف و قرمزی پاسخ می دهد. مژه ها از کره چشم ما در برابر گرد و غبار، گرده و محیط محافظت می کنند.

 

بنابر این وقتی آن ها را بـه طور کامل نشوییم، ان آشغال ها، مخلوط با آرایش، پاسخ ایمنی ما را برای مقابله با عفونت احتمالی تحریک می کند. چشم هاي‌ متورم، قرمز، تحریک شده و خسته.” مژه‌هاي‌ بلند، فر و حجیم با چشم‌هاي‌ دودی یا تلنگر چشم گربه‌اي، بدون تحریک، خون‌ریزی و پف‌کرده، بهترین ترکیب را دارند.

 

12. مژه ها می توانند بشکنند

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

یکیدیگر از نتایج منفی خوابیدن در آرایش چشم، مانند ریمل و خط چشم، این اسـت که این محصول می تواند بـه مژه هاي‌ شما مالیده شود و باعث شکستگی شود. بـه همین دلیل مهم اسـت که همه ی ان را حذف کنید. عدم پاک کردن درست آرایش چشم باعث شکستن مژه‌ها میشود. از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. مژه هاي‌ شما از شما تشکر خواهند کرد.

 

13. می توانید گل سرخ کنید

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

“خوابیدن با ریمل نه تنها می تواند باعث شکننده شدن و شکستن مژه هاي‌ دلپذیر شما شود، بلکه می تواند فولیکول هاي‌ مژه هاي‌ شما را نیز مسدود کند و ایجاد گل و بو کند.”

 

14. اگزمای پلک

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

اگزما یک مشکل شایع پوستی برای بسیاری اسـت، اما روی پلک؟ بله! «عدم پاک کردن درست آرایش چشم و باقی ماندن سایه‌ها، آسترها و ریمل می تواند منجر بـه درماتیت تحریک‌کننده شود که اساساً اگزمای نواحی پلک اسـت.» “این می تواند منجر بـه راش، پوسته پوسته شدن، خارش و گاهی اوقات احساس سوزش در ناحیه شود. درصورت بروز این مشکل، طبق معمولً با استفاده از یک استروئید موضعی با قدرت کم، درمان با متخصص پوست نشان داده می شود.”

 

15. می توانید قرنیه خود را بخراشید

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

پاک کردن آرایش چشم، بـه خصوص ریمل، قبل از خواب هم برای بهداشت عمومی و هم برای سلامت چشم شما مهم اسـت. تیوپ هاي‌ ریمل مستعد تجمع باکتریها هستند و فشار و کشیدن مداوم عصا می تواند این وضعیت را بدتر کند. بهتر اسـت ریمل خودرا هر سه ماه یکبار عوض کنید تا از رشد باکتریها در لوله پیشگیري کنید و بـه داخل لوله خود نرسیده باشید. 

 

خوابیدن مکرر با آرایش چشم ممکن اسـت منجر بـه التهاب در چشم‌ها شود، زیرا می تواند منافذ حساس و غدد مانند منافذ غدد میبومین را مسدود کند. وقتی ریمل در طول شب بماند، میتواند خشک شود و باعث ایجاد مژه‌هاي‌ شما شود. شکستن یا افتادن.

 

این مشکل ساز اسـت، زیرا مژه ها برای محافظت از چشمان ما در برابر هر گونه گرد و غبار و آلودگی ضروری هستند. مژه شکسته همچنین ممکن اسـت بـه چشم شما وارد شود و قرنیه شما را خراش دهد، بنابر این بسیار مهم اسـت که قبل از رفتن بـه رخت خواب ریمل خودرا بردارید.”

 

16. ملحفه هایت را به هم ریختی

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

“وقتی روی رخت خواب آرایش میکنید، در واقع مشکل را گسترش میدهید. نه تنها باعث خشکی پوست و چین و چروک می شوید، بلکه بقایای آرایش را روی تخت خود باقی می گذارید. این یک چرخه بد اسـت زیرا در شب‌هایي که آرایش میکنید.

 

پوست خودرا تمیز کنید، ان را روی باکتری‌هاي‌ پر شده، آرایش، بالش‌ها و ملحفه‌ها قرار می دهید. مانند راه رفتن در خیابان‌هاي‌ نیویورک با پای عریان و سپس خزیدن در رخت خواب فکر کنید. ایک! ناخالص! اگر بـه دلیل دیگری نیاز داشتید که هرگز روال شستن صورت و پاک کردن آرایش خودرا قبل از خواب نشکنید، فقط ان را ادامه دهید.

 

17. لب های ترک خورده می شوید

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

لب هاي‌ ترک خورده بدترین هستند. آن ها دردناک هستند. بـه علاوه، لب هاي‌ ترک خورده و پوسته پوسته، سطحی نیستند که هنگام استفاده از براق یا رژ لب بـه دنبال ان باشید. بنابر این اگر با رژ لب بـه خواب میروید، رطوبت را می‌مکند و منجر بـه ترک خوردن میشود.

 

18. روال را نشکنید

وقتی با آرایش می‌خوابید واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

روال ها و رژیم ها برای سلامت پوست شما حیاتی هستند. صورت شما باید دو بار در روز شسته شود تا چربی، تجمع سلول‌هاي‌ مرده و محصولی که با روغن و سلول‌ها مخلوط شده از بین برود. وقتی بـه نمونه‌برداری از پوست صورت زیر میکروسکوپ نگاه میکنیم، از این که چقدر آرایش و محصول در منافذ و بین پوسته‌هاي‌ مرده پوست گیر میکند، شوکه میشوید.

 

این “گوک” باعث می شود که چهره شما کدر بـه نظر برسد و منافذ پوست شما حتی مسدودتر از حالت عادی بـه نظر برسند. آرایش چشم همچنین چشم‌ها را تحریک می کند و غدد چربی زیادی در اطراف خط مژه رابا ذرات معلق محصول، رنگدانه‌ها و ذرات معدنی مسدود میکند.

 

“شب بهترین زمان برای روال ها اسـت – جنگنده هاي‌ ضد چروک که همچنین بـه التیام رنگدانه هاي‌ ناهموار پوست کمک می کنند، با منافذ مسدود شده و آکنه نیز مبارزه می کنند. روال ها مانند رتینول با نور تجزیه می شوند، بنابر این قبل از خاموش کردن نور از آن ها استفاده کنید. برای خواب.”

 

بیشتر بخوانید: با تشخیص نوع پوست خود از آن مراقبت کنید + توصیه

 

در پایان

مراقبت از پوست یک هنر و علم اسـت، اما نترسید: این چیزی اسـت که همه ی ي ما می توانیم یاد بگیریم. ترفند مراقبت از پوست شما این اسـت که پوست خودرا بشناسید، زیرا درک بـه این معنی اسـت که می‌توانید محصولات مناسبی را پیدا کنید که برای شما مفید اسـت و بدون ایجاد مشکلات بیشتر با مشکلات احتمالی مبارزه کنید.

جدیدترین مطالب سایت