معرفی چند گل زیبا برای باغ و باغچه + عکس

معرفی چند گل زیبا برای باغ و باغچه + عکس

انتخاب بهترین گیاهان برای پوشش زمین برای باغ با هر اندازه اي ضروری اسـت. انها می‌توانند مناطق مشکل دار را تغییر دهند، یک قطعه را متحد کنند، یک شیب را مستعمره کنند، علف هاي‌ هرز مزاحم را قبل از این کـه فرصتی برای ریشه زدن داشته باشند، خفه کنند و بـه حفظ رطوبت در خاک کمک کنند، کـه بـه معنی آبیاری کمتر اسـت. تعداد زیادی از گیاهانی کـه با این توصیف مطابقت دارند، سریع پخش میشوند و نگه داری ان‌ها کم اسـت، کـه اگر تازه‌کار در باغبانی هستید یا اگر وقت اضافی شـما ارزشمند اسـت، خبر خوبی اسـت.

 

واضح ترین گیاه پوشش زمین چمن اسـت، اما گزینه هاي‌ بسیار جالب تری نسبت بـه چمنزار وجوددارد. فرقی نمی کند یک فرش همیشه سبز شیک از شاخ و برگ‌هاي‌ بافت‌دار بخواهید، یا گل‌هاي‌ رنگارنگ عاشقانه یا یک حصیر شاخدار مرتب از برگ‌ها، یک گیاه پوششی وجوددارد کـه برای هر فضایی مناسب اسـت. بـه خواندن برترین انتخاب‌هاي‌ ما و مکان کاشت انها در باغ خود ادامه دهید.

 

نحوه انتخاب بهترین گیاهان برای پوشش زمین

هنگام انتخاب از بین بهترین گیاهان پوشش زمین، مهم اسـت کـه مشخص کنید چه نوع منطقه اي را می‌خواهید پوشش دهید. انتخاب گیاه مناسب برای خاک کلید موفقیت اسـت. آیا منطقه سایه اسـت یا آفتابی؟ مرطوب یا خشک؟ پناه گرفته یا در دسترس؟

 

شاید بخواهید یک تکه نازک از زمین لخت را زیر چند درخت بپوشانید؟ یا شیبی بکارید کـه برای چمن زنی خیلی نامناسب اسـت؟ ممکن اسـت شـما یک باغ جدید با خطوط و مرزهای واضح داشته باشید کـه نیاز بـه نرم شدن در سریع ترین زمان ممکن دارد. هنگامی کـه شرایطی را کـه با ان کار می‌کنید مشخص کردید، زمان ان رسیده اسـت کـه بهترین گیاه را برای کار انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید: چرا گل های خانه سریع پژمرده میشوند ؟

 

گیاهان پوشش زمین برای لکه های سایه دار

معرفی چند گل زیبا برای باغ و باغچه + عکس

 

گل ژاپنی اسپرج

نقاط سایه ممکن اسـت خسته کننده و تیره بـه نظر برسند، اما انتخاب خوبی از گیاهان پوشش زمینی برای تقویت مناطقی کـه نور کمتری دریافت می کنند وجوددارد. پیچک ها و سرخس ها خوب عمل می کنند.

 

با برگ‌هاي‌ دندانه‌دار و همیشه سبز براق، ژاپنی اسپورج پوششی متراکم و کم‌رنگ دارد. یک امتیاز اضافی، خوشه هاي‌ گل هاي‌ سفید ریز در اوایل تابستان اسـت. برای پر کردن فضای مرده بین درختان یا درختچه ها خوب اسـت و باید نسبتاً سریع رشد کند. اگر شروع بـه تسخیر کرد و باید ان را تقسیم کنید، اینکار را در پاییز یا بهار انجام دهید.

 

گل سگ خزنده

گل سگ خزنده ترجیح می‌دهد دریک نقطه نیمه سایه در باغ کاشته شود. برای پوشش گلی زیبا، چوب سگ خزنده «cornus canadensis» یک ویژگی خیره کننده اسـت. گل هاي‌ سفید خودنمایی در اواخر بهار و اوایل تابستان ظاهر می شوند ودر مقابل یقه اي از برگ هاي‌ سبز قرار می‌گیرند. در پاییز، آن ها خوشه هاي‌ توت قرمز دارند. آهسته رشد می کنند، آن ها یک نقطه نیمه سایه را در خاک حاصل خیز، با زهکشی خوب، خنثی تا اسیدی ترجیح می‌دهند.

 

معرفی چند گل زیبا برای باغ و باغچه + عکس

 

گل آجوگا رپتان

یکیدیگر از گیاهان شاخ و برگ همیشه سبز عالی برای مناطق بدون آفتاب، آجوگا رپتان اسـت. دارای برگهای براق و سبز تیره روی ساقه هاي‌ عمودی و خوشه هاي‌ کوتاه گلهای آبی تیره در اوایل تابستان اسـت.

 

گیاهان پوشش زمین برای سایت های مرطوب

معرفی چند گل زیبا برای باغ و باغچه + عکس

 

گل سلیرولیا سلیرولیی

گل سلیرولیا سلیرولیی بهتر اسـت از چمنزار دور نگه داشته شود زیرا میتواند تهاجمی باشد. برای هر مکانی یک گیاه وجوددارد کـه شامل گیاهان خیس نیز می شود. گل سلیرولیا سلیرولیی زمین را در آغوش می‌گیرد و یک تشک اسفنجی از برگ هاي‌ سبز ریز تشکیل می‌دهد.

 

در شکاف‌هاي‌ پیاده‌رو رشد میکند، یا سعی کنید یک دال پاسیو را بلند کنید تا یک فضای سبز بـه اسانی قابل نظارت ایجاد کنید. این گیاه پس از استقرار میتواند مهاجم باشد، بنابر این بهتر اسـت از چمن ها دور نگه داشته شود.

 

معرفی چند گل زیبا برای باغ و باغچه + عکس

 

گل پرسیکاریا

پرسیکاریا انتخاب خوبی اسـت اگر می‌خواهید کمی رنگ تابستانی اضافه کنید زیرا در ماه هاي‌ گرم گل هاي‌ صورتی زیبایی دارد. طراحان باغ عاشق پرسیکاریا هستند، یک گیاه چند ساله با رشد سریع کـه حصیری از برگ هاي‌ سبز را تشکیل میدهد. جذابیت خاص ان مناره هاي‌ عمودی گل هاي‌ صورتی در اواخر تابستان اسـت کـه با بلوغ تیره می شوند. گل پرسیکاریا برای مرزهای مختلط عالی اسـت و با خوشحالی خاک مرطوب را تحمل می کند و آفتاب یا سایه جزئی را ترجیح می‌دهد.

 

گل کرپینگ جنی

اگر اخیراً متوجه شده اید کـه چگونه یک حوض باغ بسازید، ممکن اسـت بخواهید لبه هاي‌ طرح جدید خودرا با کرپینگ جنی نرم کنید. دارای برگهای سبز روشن و گلهای زرد فنجانی از ژوئن تا آگوست اسـت.

 

بیشتر بخوانید: گل شب بو «نگهداری ، تکثیر گل شب بو و انواع گل شب بو »

 

گیاهان پوشش زمین برای نقاط آفتابی

معرفی چند گل زیبا برای باغ و باغچه + عکس

 

گل فلوکس

فلوکس در نقاطی کـه از آفتاب کامل لذت می‌برند رشد می کند. گیاهان پوشش زمینی زیادی وجوددارد کـه در زیر نور خورشید رشد می کنند، از جمله عده اي از گل ها. برای انبوهی از گل‌هاي‌ دنباله‌دار، همیشه سبز با گل‌هاي‌ صورتی، بنفش یا سفید، Phlox subulata بهترین انتخاب اسـت. ارتفاع ان بـه 15 سانتی متر و گسترش «عرض» هر گیاه حدود 50 سانتی متر اسـت. گیاهان بلندتر، مانند لاله ها را می‌توان از روی فرش گلدار برای یک نمایش فوق العاده در اوایل تابستان رد کرد.

معرفی چند گل زیبا برای باغ و باغچه + عکس

 

گل چیونودوکسا

چیونودوکسا بـه لطف شکوفه هاي‌ یاقوت کبود خیره کننده خود بـه باغ اضافه می کند. برای یک منظره خیره کننده در اوایل بهار قبل از بیدار شدن بقیه باغ، chionodoxa، کـه بـه عنوان “شکوه برف” نیز شناخته می شود، یک لایه ضخیم از شکوفه هاي‌ آبی یاقوت کبود با مرکز سفید را ارائه می‌دهد. پیازها را دریک نقطه آفتابی در پاییز بکارید و گلهای کم رشد قبل از این کـه برگها روی درختان قرار گیرند ظاهر می شوند تا رنگی کـه بسیار مورد نیاز اسـت. «بیشتر، بیشتر اسـت» بنابر این وقتی نوبت بـه تعداد پیازهای کاشته شده میرسد، کوتاهی نکنید.

 

گیاهان پوشش زمین برای سایت های شیبدار

معرفی چند گل زیبا برای باغ و باغچه + عکس

 

 گل گرانیوم اندرسی

گرانیوم اندرسی از بهار تا پاییز گل می‌دهد و بـه اسانی پخش می شود. دامنه ها می‌توانند مناطق مشکل ساز دریک باغ باشند. ممکن اسـت علف در آنجا رشد کند، اما اگر شیب دار باشد، کندن ان ممکن اسـت سخت باشد. دسترسی بـه گیاهانی کـه نیاز بـه وجین دارند ممکن اسـت دریک شیب دشوار باشد، بنابر این ایجاد یک قسمت کاشت کم نگه داری ممکن اسـت بهترین انتخاب باشد. انتخاب گیاهانی با سیستم هاي‌ ریشه اي گسترده، مانند گیاهانی کـه در این جا گنجانده شده اند، بـه این معنی اسـت کـه زمین از فرسایش محافظت می شود و برگ ها یک سد باران ایجاد می کنند تا از شسته شدن خاک پیش گیری کند.

 

گل گرانیوم اندرسی

گرانیوم اندرسی از بهار تا پاییز دامنه اي رابا گل و شاخ و برگ می پوشاند. دارای گلهای صورتی شکری بر روی توده هاي‌ نرم از برگهای نیمه همیشه سبز تا ارتفاع 45 سانتی متر اسـت. بـه اسانی رشد می کند، بـه اسانی پخش می شود.

معرفی چند گل زیبا برای باغ و باغچه + عکس

 

گل گالتریا

نگه‌داری گالتریا راحت اسـت ودر اکثر شرایط رشد خواهد کرد. مناسب برای تمام خاک ها، درختچه اي سخت کـه بـه مقدار بسیار کمی در راه TLC نیاز دارد، گلتریا اسـت. برگ‌هاي‌ سبز براق و خاردار، گل‌هاي‌ کوچک بهاری و توت‌هاي‌ رنگارنگ روی گیاهان ماده جذابیت زیادی در طول سال ایجاد میکنند.

 

نحوه پرورش چمن بابونه با استفاده از گیاهان پوشش زمین

معرفی چند گل زیبا برای باغ و باغچه + عکس

چمن بابونه هیچ ربطی بـه چمن ندارد، ان را از گونه هاي‌ مختلف یک گیاه چند ساله پرورش می‌دهند. در تابستان‌هاي‌ خشک سبز میماند و وقتی زیر پا له میشود، عطری شیرین و شبیه سیب آزاد می کند. ایده آل برای ایده هاي‌ باغ کوچک کـه در ان شـما فضای زیادی برای چمن ندارید. بـه یک مکان آفتابی و خاک حاصلخیز و کمی اسیدی نیاز دارد. این گیاهان را باید در بهار یا اوایل تابستان کاشت.

استقرار آن ها دوهفته طول می کشد و حداقل تا 12 هفته نباید انها را زیر پا گذاشت. گیاهان بـه طرفین پخش می شوند ودر نهایت بـه هم می پیوندند تا یک حصیر از شاخ و برگ ایجاد کنند. عده اي از گیاهان گلهایی شبیه بـه دیزی تولید می کنند. بدون چمن زنی و قیچی بسیار کمی برای حفظ ظاهر خوب مورد نیاز اسـت.

 

سریعترین رشد گیاه پوشش زمین چیست؟

معرفی چند گل زیبا برای باغ و باغچه + عکس

از خیره شدن بـه زمین لخت خسته شده اید و میخواهید همین همین حالا ان را بپوشانید؟ یک گلپر را انتخاب کنید. برای همه ی مکان‌ها و خاک‌ها مناسب اسـت و شاخک‌هاي‌ بلند شاخ و برگ پر از گل‌هاي‌ بنفش زیبا را بیرون میکشد کـه از بهار تا پاییز بـه‌طور قابل اعتمادی ظاهر میشوند.

 

بیشتر بخوانید: گیاه آپارتمانی برگ بیدی «لش»

 

نحوه کاشت گیاهان پوشش زمین

معرفی چند گل زیبا برای باغ و باغچه + عکس

عده اي از ویژگی هاي‌ باغ مورد علاقه خودرا با استفاده از گیاهان پوشش زمین در پایه درختان و درختچه ها برجسته کنید. یک پخش کننده کم رشد در اطراف پایه درخت یا درختچه، چه در زمین یا دریک ظرف، بکارید و بـه طور طبیعی گیاه بزرگ‌تر را برجسته می کند و ویژگی چشم نوازی ایجاد می کند.

جدیدترین مطالب سایت