گران ترین سنگ های سبز (30 سنگ)

گران ترین سنگ های سبز (30 سنگ)

این روزها، انتخاب های زیادی از سنگ های قیمتی سبز گران قیمت وجود دارد، اما ما در این قسمت از مجله تفریحی تالاب لیستی از گران ترین سنگ های سبز را رتبه بندی کردیم.

 

سنگ های سبز رتبه بندی شده بر اساس قیمت

رنگ سبز انسان را به یاد طبیعت می اندازد، بنابراین طبیعی است که سنگ های قیمتی سبز نمادی از هماهنگی، تعادل و عمر طولانی هستند و توانایی آرام کردن و شفای افراد را دارند.

 

30. سنگ فلوریت سبز

فلوریت سبز

قیمت هر قیراط: $.50 – $50

فلوریت در سایه های بنفش، آبی و سبز یافت می شود. این سنگ را می توان به شدت صیقل داد و با درخشندگی یک جواهر گران قیمت تر، به یک نگین چند وجهی برش داد. فلوریت گاهی اوقات با زمرد، آمیتیست و گارنت اشتباه گرفته می شود.

 

نگین های بزرگ کمیاب هستند و بیشتر سنگ های فلوریت که در جواهرات استفاده می شود کوچک هستند. فلوریت اولین ماده معدنی بود که در زیر نور فرابنفش «فلورسانس» یا درخشش دیده شد که نام این پدیده را به خود اختصاص داد.

 


 مطالب مشابه: معرفی گونه های مختلف سنگ های قیمتی و گران


 

29. مولداوی

مولداوی : گران ترین سنگ های قیمتی سبز

قیمت هر قیراط: 10 تا 60 دلار

مولداویت نوع کمیاب شیشه است که از شن یا سنگ در اثر برخورد یک شهاب سنگ با زمین ایجاد می شود. بهترین سنگ‌ها رنگ‌های سبز زیتونی یا بطری هستند، در حالی که سنگ‌های با کیفیت پایین‌تر رنگ سبز مایل به قهوه‌ای دارند. در گذشته مولداویت با نام کریزولیت نیز شناخته می شد.

 

مولداویت خام شکلی موج دار و مسطح دارد، بنابراین سازندگان جواهرات اغلب قطعه ای را برای برجسته کردن ویژگی ها یا اجزای غیرمعمول حک می کنند یا سنگ ها را به شکل زمرد یا برش های گرد در می آورند.

 

28. توپاز سبز

توپاز سبز

قیمت هر قیراط: 10 تا 80 دلار

در حالی که توپاز به طور معمول از رنگ شفاف تا زرد طلایی تا زرد مایل به قهوه ای متغیر است، این جواهر دارای تنوع سبز نیز می باشد. رنگ سبز ناشی از رنگ آمیزی کروم یا وانادیوم یک سنگ توپاز شفاف است و بسیار نادر است.

 

رایج ترین رنگ توپاز سبز رنگ زرد مایل به سبز روشن است. این سنگ در رنگ‌های عمیق‌تر که بتواند زمرد یا سنگ‌های سبز گران‌تر را تقلید کند، یافت نمی‌شود. با این حال، مزیت اصلی توپاز سبز این است که بسیار مقرون به صرفه است.

 

27. سنگ آمازونیت

آمازونیت

قیمت هر قیراط: 10 تا 100 دلار

آمازونیت در سایه‌های سبز شیری نیمه شفاف تا مات، با رگه‌های سفید که از میان سنگ‌ها عبور می‌کند، می‌آید. عجیب است، در حالی که نام این ماده معدنی از رودخانه آمازون گرفته شده است، این منطقه منبع سنگ نیست. اگرچه آمازونیت کمیاب است، اما هنوز از نظر قیمت مقرون به صرفه است. از آنجایی که سنگ مستعد ترک خوردن است، معمولاً برای جلوگیری از شکستن آن را به صورت مهره‌ها یا کابوشون تراشیده می‌شود.

 

26. پراسیولیت

پراسیولیت : گران ترین سنگ های قیمتی سبز

قیمت هر قیراط: 16 تا 100 دلار

پراسیولیت شکل سبز کم رنگ کوارتز است و به عنوان یک جواهر سبز ارزان قیمت برای جواهرات محبوب شده است. در حالی که پرازیولیت می تواند به طور طبیعی ایجاد شود، بیشتر آن با عملیات حرارتی سایه های روشن تر آمیتیست بنفش، که همچنین کوارتز است، ایجاد می شود تا زمانی که به رنگ سبز کم رنگ روشن شود.

 

سنگ حاصل گاهی آمتیست سبز نیز نامیده می شود. آمتیست سیبری یک رنگ کم رنگ و یاسی از آمتیست است که اغلب برای ایجاد پراسیولیت استفاده می شود.

 

25. سنگ کروم دیوپساید

کروم دیوپساید

قیمت هر قیراط: 100 دلار

کروم دیوپساید یک سنگ قیمتی محبوب و جدیدتر است که به رنگ سبز چمنی غنی، شبیه به زمرد گران‌تر یا گارنت تساوریت است. این ماده از یک ماده معدنی سیلیکات کلسیم منیزیم تشکیل شده و کروم به رنگ سبز درآمده است، از این رو نام آن است.

 

این جواهر گاهی اوقات زمرد سیبری نامیده می شود، زیرا روسیه بزرگترین تامین کننده است. با ارزش ترین سنگ ها معمولاً اندازه کوچکتر و زیر یک قیراط دارند، زیرا سنگ های بزرگتر خیلی تیره هستند و تقریباً سیاه به نظر می رسند.

 

24. گوهر سیلیس

گوهر سیلیس

قیمت هر قیراط: 100 دلار +

گوهر سیلیس شکل نادری از کلسدونی است، یک کانی بر پایه کوارتز که رنگ سبز مایل به آبی خود را از مس می گیرد. رنگ آن از سبز سیبی که شبیه یشمی است تا سبز مایل به آبی که شبیه فیروزه است متغیر است.

 

از آنجایی که عرضه سیلیکای جواهر بسیار محدود است، بیشتر مردم با این سنگ آشنا نیستند. این سنگ‌ها معمولاً توسط جواهرسازان گران‌قیمت برای ساختن طرح‌های منحصربه‌فرد و گران‌قیمت استفاده می‌شود یا توسط کلکسیونرها به عنوان سرمایه‌گذاری خریداری می‌شود.

 

23. اکتینولیت

اکتینولیت : گران ترین سنگ های قیمتی سبز

قیمت هر قیراط: 135 دلار

اکتینولیت یک ماده معدنی حاوی آهن و منیزیم است. سنگ‌ها در سایه‌های سبز مختلف، از کم‌رنگ تا سبز تیره، با تیره‌ترین سنگ‌ها تقریباً سبز سیاه یا سیاه هستند.

 

اکتینولیت به سختی به عنوان یک جواهر برش داده می شود و معمولاً فقط به صورت سنگ های کوچک یافت می شود. با این حال، موارد کمیاب تا 10 قیراط یافت شده است. نمونه‌های Catseye، که دارای یک خط شکست نور هستند که به نظر می‌رسد از میان جواهر عبور می‌کند، ارزشمندترین اشکال اکتینولیت هستند.

 

22. آمبلیگونیت

آمبلیگونیت
قیمت هر قیراط: 80 تا 160 دلار
 
آمبلیگونیت یک ماده معدنی فلوروفسفات است که در طیف وسیعی از رنگ های سفید، کرم، زرد و سبز یافت می شود. با ارزش ترین سنگ ها رنگ های سبز آهکی تا نعنایی هستند.
 
 
از آنجایی که آمبلیگونیت یک ماده معدنی نرم است، به ندرت در جواهرات استفاده می شود، به ویژه مواردی که به راحتی می توانند آسیب ببینند یا خراشیده شوند. این ماده معدنی معمولاً توسط کلکسیونرهای جواهرات یا مواد معدنی خریداری می شود. سنگهای آمبلیگونیت برش تقریباً هرگز بیش از 10 قیراط وزن ندارند.
 
 

21. آپاتیت

آپاتیت
 
قیمت هر قیراط: 75 تا 200 دلار
 
آپاتیت یک جواهر مبتنی بر فسفر است که در طیف وسیعی از رنگ ها از جمله زرد، آبی و سبز یافت می شود. محبوب ترین سایه سبز مایل به آبی روشن است که شبیه تورمالین بسیار گران قیمت Paraiba است.
 
 
سنگ های آپاتیت با کیفیت نگین کمیاب هستند و معمولا در اندازه های کوچکتر یافت می شوند. آپاتیت یک سنگ نرم است و به دلیل محدود بودن عرضه و آسیب رساندن یا فرسودگی آن نسبت به مواد معدنی سخت تر، به قدری در جواهرات استفاده می شود.
 
 

20. سنگ برزیلی

برزیلی : گران ترین سنگ های قیمتی سبز
 
قیمت هر قیراط: 225 دلار
 
برزیلیانیت یک ماده معدنی فسفاته است که در رنگ هایی از زرد کم رنگ تا سبز لیمویی یافت می شود. این جواهر کمیاب به نام کشور برزیل، جایی که برای اولین بار در آنجا کشف شد و هنوز هم منبع اصلی آن است، نامگذاری شده است.
 
 
از آنجایی که عرضه برزیلیانیت محدود و نامنظم است، جواهری محبوب نیست. تقریباً تمام سنگ های بزرگ دارای نقص هستند و معمولاً فقط مورد توجه کلکسیونرها هستند. نمونه های کوچکتر کیفیت بهتری نسبت به نمونه های بزرگتر دارند و سنگ های تراش خورده کمی با کیفیت گوهری پنج قیراط وجود دارد.
 
 

19. زیرکون سبز

زیرکون سبز
 
قیمت هر قیراط: 250 تا 300 دلار
 
زیرکون جواهری است که در طیف رنگی از جمله سبز وجود دارد. زیرکون زیرکونیوم مکعبی نیست، یک ماده ساخته دست بشر، بلکه یک ماده معدنی سیلیکات زیرکونیوم است.
 
 
سنگ های سبز بسیار نادر هستند و زمانی که زیرکون در معرض تشعشع قرار می گیرند ایجاد می شوند. آنها می توانند از سبز زیتونی تا رنگ سبز چمنی خالص متغیر باشند. از آنجایی که عرضه بسیار کم است، زیرکن‌های سبز معمولاً فقط توسط فروشندگان جواهرات به فروش می‌رسند که مورد علاقه کلکسیونرها هستند و اغلب برای ساخت جواهرات استفاده نمی‌شوند.

 

18. سان استون اورگان

سان استون اورگان
 
قیمت هر قیراط: 48 تا 405 دلار
 
سنگ خورشید نوعی فلدسپات است که یکی از رایج ترین مواد معدنی در پوسته زمین است. فلدسپات در طیف گسترده ای از رنگ ها، از رنگ های شفاف تا نارنجی و قرمز تا سبز یافت می شود. رنگ سنگ های رنگی می تواند روشن، متوسط یا عمیق باشد.
 
 
در حالی که بسیاری از فلدسپات حکاکی شده یا به کابوشون تبدیل می‌شوند، سنگ خورشید اورگان از این نظر غیرعادی است که می‌توان آن را به جواهرات وجهی تبدیل کرد. هنگامی که در نور دیده می شود، سنگ های خورشیدی می توانند جلوه ای نوری، درخشان و چند رنگ داشته باشند.
 
 

17. سنگ پریدوت

پریدوت : گران ترین سنگ های قیمتی سبز
 
قیمت هر قیراط: 5 تا 560 دلار
 
پریدوت یک سنگ سبز زیتونی است که از دوران باستان رایج بوده است. پریدوت از ماده معدنی سیلیکات الیوین ساخته می شود و کریزولیت نیز نامیده می شود. این سنگ ها در نزدیکی آتشفشان ها یا در ذخایر آتشفشانی یافت می شوند.
 
 
پریدوت در نور مصنوعی به خوبی می درخشد و به آن “زمرد عصرگاهی” می گویند. هرچه رنگ سبز عمیق‌تر باشد، سنگ گران‌تر است، در حالی که سنگ‌های روشن و سبز زرد مقرون به صرفه‌تر هستند. پریدوت های بزرگتر و با کیفیت جواهر نادر هستند. پریدوت اغلب در جواهرات به عنوان جایگزینی برای زمرد استفاده می شود.
 
 

16. تورمالین سبز

تورمالین سبز
 
قیمت هر قیراط: 50 تا 750 دلار
 
تورمالین یک کانی سیلیکات بور است که با طیف وسیعی از کانی‌های دیگر پیوند دارد و در نتیجه در رنگ‌های بیشتری نسبت به سایر سنگ‌های قیمتی یافت می‌شود. تورمالین سبز توسط آهن یا تیتانیوم ایجاد می شود و قیمت جواهرات تا حد زیادی به عمق رنگ بستگی دارد.
 
 
رنگ‌های غیرمعمول‌تر، مانند زیتونی، نعنایی یا سبز دریایی، عموماً محبوب‌تر از سبز شفاف هستند. تورمالین سبز با سلامتی همراه است و تصور می شود مهارت های گفتاری و فکری را بهبود می بخشد.
 
 

15. سنگ گران قیمت اسفن

اسفن
 
قیمت هر قیراط: 200 تا 800 دلار
 
اسفن یک ماده معدنی تیتانیوم است که به طور رسمی با نام تیتانیت شناخته می شود. این جواهر در طیف وسیعی از رنگ ها یافت می شود که رایج ترین رنگ ها زرد، قهوه ای، نارنجی و سبز است. اسفن سبز توسط کروم رنگ می شود که کروم نادری را ایجاد می کند.
 
 

در حالی که اسفن یکی از بهترین خواص پراکندگی نور را در بین هر جواهری دارد، سنگ نیز نسبتاً نرم است و تبدیل آن به جواهرات دشوار است. اسفن اغلب به عنوان سنگ های شل توسط کلکسیونرها خریداری می شود.

 



 

14. سنگ فیروزه ای

فیروزه ای
 
قیمت هر قیراط: 50 تا 1000 دلار
 
 
فیروزه زمانی ایجاد می شود که آب های زیرزمینی غنی از مس با فسفر و آلومینیوم واکنش دهند. در حالی که آبی روشن محبوب ترین رنگ فیروزه ای است، این سنگ همچنین در سایه های سبز، از سبز آبی تا آووکادویی یا سایه های سبز لیمویی ناشی از آهن وجود دارد. ارزش یک تکه فیروزه به سه چیز بستگی دارد: رنگ، بافت و اینکه آیا دارای یک تار عنکبوت از رگه های سنگی است یا خیر که به عنوان ماتریکس شناخته می شود.
 
 

13. کریزوبریل

کریزوبریل : گران ترین سنگ های قیمتی سبز
 
قیمت هر قیراط: 100 تا 1000 دلار
 

Chrysoberyl یک سنگ قیمتی کمیاب است که معمولاً در سایه های سبز مایل به زرد یافت می شود. این جواهر همچنین به شکل مات به نام catseye یافت می‌شود که دارای پس‌زمینه طلایی و خطی از نور است که به نظر می‌رسد در حین چرخاندن سنگ در میان سنگ حرکت می‌کند.

 

Chrysoberyl از دوران باستان شناخته شده است و در قرن نوزدهم سنگ محبوبی برای حلقه نامزدی بود. هنگامی که یک سنگ کریزوبریل به خوبی تراشیده شود، درخشندگی شبیه به یاقوت کبود دارد.

 

12. کروم تورمالین

کروم تورمالین

قیمت هر قیراط: 400 تا 1000 دلار

تورمالین کروم یک ماده معدنی کمیاب سیلیکات بور سبز است. این جواهر با تورمالین سبز معمولی متفاوت است زیرا دارای رگه هایی از فلز کروم است، از این رو نام آن و رنگ سبز شدیدی دارد.

 

با ارزش ترین تورمالین های کرومی رنگ سبز جنگلی عمیقی دارند و شبیه زمرد هستند. بر خلاف اکثر سنگ‌های قیمتی، تورمالین‌های کرومی با بهترین کیفیت اندازه کوچک‌تری دارند، زیرا رنگ آن در سنگ‌های بزرگ می‌تواند بسیار تیره باشد.

 

11. عقیق آتشین

عقیق آتشین

قیمت هر قیراط: 2300 دلار

عقیق های آتشین شفاف هستند و دارای سایه هایی از آبی، سبز و رنگ های دیگر هستند که با جابجایی سنگ در نور تغییر می کنند. این اثر “بازی رنگ” نامیده می شود.

 

این یکی از انواع کمیاب عقیق است، به ویژه در سنگ های با کیفیت. در حالی که پس‌زمینه آن معمولاً سفید شیری یا شفاف است، رنگ‌ها به مواد معدنی در هنگام تشکیل سنگ بستگی دارد. آبی و سبز رایج ترین رنگ های غالب هستند.

 

10. گارنت دمانتوئید

گارنت دمانتوئید

سنگ های سبز رنگ گران قیمت

 

قیمت هر قیراط: 3300 دلار

گارنت های دمانتوئید در طیفی از سایه های زرد، سبز-زرد و سبز وجود دارند. دمانتوئید به معنای “درخشش الماس مانند” است و در واقع سنگ درخشندگی بیشتری نسبت به الماس دارد.

 

سنگ های استخراج شده معمولاً اندازه کوچکی دارند و اندازه آنها تقریباً هرگز بیش از 10 قیراط نیست و قیمت بالایی دارند زیرا عرضه همچنان کم است. از آنجایی که دمانتوئیدها بسیار نادر هستند، معمولا فقط در جواهرات عتیقه دیده می شوند.

 

9. یاقوت کبود سبز

یاقوت کبود سبز

قیمت هر قیراط: 800 تا 7000 دلار

در حالی که یاقوت کبود در طیف گسترده ای از رنگ ها وجود دارد، هنگامی که آهن در سنگ وجود دارد، باعث می شود رنگ آن سبز یا سبز-آبی شود. تصور می شود که یاقوت کبود در این سایه ها نمادی از آرامش است.

 

یاقوت کبود سبز بسیار کمیاب است و یاقوت کبود ستاره سبز مطلوب ترین است. تقاضا برای این جواهرات به عنوان جایگزینی برای زمرد در حال افزایش است. یاقوت‌های کبود سبز روشن‌تر از یاقوت‌های تیره ارزش بیشتری دارند، زیرا رنگ‌های روشن‌تر نور را بهتر منعکس می‌کنند.

 

8. سنگ گارنت Tsavorite

گران ترین سنگ های قیمتی سبز

قیمت هر قیراط: 1550 تا 8500 دلار

Tsavorite شکل نادری از گارنت است که معمولاً قرمز تیره است که با وجود کروم یا وانادیوم به رنگ سبز در می آید. Tsavorite به دلیل رنگ شفاف و رنگ شدید آن ارزشمند است. یکی دیگر از عواملی که به کمیاب بودن این گوهر کمک می کند این است که سنگ های تساوریت فقط در اندازه های کوچک یافت می شوند.

 

سنگهای یک قیراط بسیار نادر هستند. با وجود عرضه محدود، tsavorite در حال تبدیل شدن به یک جایگزین محبوب برای زمرد است، به خصوص برای حلقه نامزدی، و قیمت های جهانی به طور پیوسته در حال افزایش است.

 

7. الکساندریت

الکساندریت

قیمت هر قیراط: 12000 تومان

الکساندریت اولین بار در روسیه کشف شد و به نام تزار الکساندر دوم نامگذاری شد. این سنگ به دلیل توانایی قابل توجه خود در تغییر رنگ از سبز روشن در نور روز به قرمز در نور مصنوعی شناخته شده است.

 

در نتیجه، الکساندریت گاهی اوقات به عنوان زمرد در روز، یاقوت در شب شناخته می شود. این به دلیل کروم، آهن و تیتانیوم موجود در سنگ و خاصیت جذب نور آنهاست. این جواهر یکی از کمیاب ترین های جهان است که قیمت بالای آن را توضیح می دهد.

 

6. سرندیبیت

سرندیبیت

قیمت هر قیراط: 18000 دلار

Serendibite یک ماده معدنی سیلیس و بور بسیار کمیاب است که به رنگ سبز آبی تیره است و به رنگ خاکستری آبی تیره متغیر است. این ماده معدنی به نام سرندیب، نام عربی قدیمی سریلانکا، جایی که این سنگ برای اولین بار کشف شد، نامگذاری شده است.

 

دلیل گران بودن این ماده معدنی این است که به ندرت در سنگ های با کیفیت جواهر بزرگتر یافت می شود. بیشتر سنگ های سرندیبیت که در جواهرات استفاده می شوند کوچک هستند.

 

5. زمرد 

زمرد 

با ارزش ترین سنگ های سبز جهان

 

قیمت هر قیراط: 18000 دلار

زمرد شاید محبوب ترین نوع سنگ های قیمتی سبز باشد. آنها از ماده معدنی بریل با مقادیر کمی کروم یا وانادیوم تشکیل شده اند. هرچه رنگ تیره تر و اندازه آن بزرگتر باشد، سنگ ارزشمندتر است. زمردها در طول تاریخ توسط خانواده سلطنتی و ثروتمندان ارزشمند بوده و نماد بهشت و جاودانگی هستند. زمرد 18.04 قیراطی راکفلر گران‌ترین زمرد فروخته شده در هر قیراط بود – 5.51 میلیون دلار یا 305500 دلار به ازای هر قیراط.

 

4. گراندیدیریت 

گراندیدیریت 

قیمت هر قیراط: 20000 تومان

گراندیدیریت یک ماده معدنی کمیاب در رنگ‌های سبز مایل به آبی مات یا شفاف است و اغلب با یشم اشتباه گرفته می‌شود. این جواهر اولین بار در سال 1902 در ماداگاسکار کشف شد و به نام کاشف فرانسوی، آلفرد گراندیه، که در مورد تاریخ طبیعی و جغرافیای جزیره نوشت، نامگذاری شد.

 

سنگ های شفاف گراندیدیریت با کیفیت جواهری در نظر گرفته می شوند، اگرچه از هر 1000 سنگ فقط یک مورد واجد شرایط است. برش سنگ دشوار است و اغلب به شکل کابوشن ساخته می شود و به جای روکش، شکل و جلا داده می شود.

 

3. Jadeite 

گران ترین سنگ های قیمتی سبز

قیمت هر قیراط: 20000 تومان

جیدیت یکی از دو ماده معدنی به نام یشم است و در طیف رنگی وجود دارد. یشم سبز روشن که “یشم امپراتوری” نامیده می شود، نادرترین و گران ترین است. جیدیت اغلب در مجسمه ها، اشیاء تزئینی و سلاح ها و همچنین جواهرات حک می شود.

 

اولمک‌ها، مایاها و آزتک‌های میان‌آمریکایی برای یشم بیشتر از طلا ارزش قائل بودند و اشیای تشریفاتی را از سنگ حک می‌کردند. مائوری های نیوزلند هم اسلحه و هم زیور آلات سنتی را خلق کردند.

 

2. تورمالین Paraiba

تورمالین Paraiba

قیمت هر قیراط: 600 تا 30000 دلار

تورمالین های Paraiba نسبتاً جدید هستند و اولین بار در سال 1989 در پارایبا برزیل کشف شدند. سنگ ها به دلیل داشتن اشباع رنگ روشن “الکتریک” در رنگ های سبز نعنایی یا آبی کم رنگ شناخته شده اند.

 

تورمالین های تیره رنگ پارایبا بیشترین تقاضا و گران ترین را دارند. این جواهر به دلیل رنگ های روشنش مورد توجه طراحان است. تقاضا برای تورمالین پارایبا بیشتر از عرضه است و انتظار می رود قیمت این سنگ غیر معمول همچنان در حال افزایش باشد.

 

1. سنگ الماس سبز

الماس سبز

قیمت هر قیراط: 50000 تا 300000 دلار

الماس سبز بسیار کمیاب است. این رنگ زمانی ایجاد می شود که الماس های سفید در اعماق زمین در معرض مواد معدنی رادیواکتیو مانند اورانیوم قرار می گیرند. حدود 300 سنگ با کیفیت جواهر بیش از یک قیراط کشف شده است و تنها 10 مورد از آنها بیش از سه قیراط هستند.

 

تقریباً تمام سنگ های بزرگتر متعلق به موزه ها هستند. الماس 5.03 قیراطی به نام Aurora Green در حراجی کریستیز به قیمت 16.8 میلیون دلار فروخته شد که به 3.5 میلیون دلار در هر قیراط رسید.

 


مطالب مشابه: راز علاقه به «سنگ و جواهرات» از ایران باستان تا امروز


 

در پایان

قیمت جواهرات بسته به کیفیت سنگ و مهارت یک برش در ایجاد وجوه متفاوت است، بنابراین ما از ارزش بالای آنها در رتبه بندی استفاده کرده ایم.

 

منبع : 

https://www.workandmoney.com

جدیدترین مطالب سایت