40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

مجموعه : اخبار
40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

40 راز کاهش وزن : همه ی ي ما دوست داریم ان پنج، 10 یا 15 پوند اضافی وزن را کم کنیم. و در حالی که ما همواره با ذوق و شوق شروع بـه حمله بـه اهداف جدید کاهش وزن خود میکنیم، مشکل بزرگتر پایبندی بـه اهداف سالم گفته شده و یافتن انگیزه کاهش وزن برای پشت سر گذاشتن روزهای سخت اسـت.

 

هر استراتژی را که آنلاین میخوانید باور نکنید. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از باورهای نادرست در کاهش وزن را متشر کرده ایم.

 

باورهای غلطی که در کاهش وزن داریم

در حالی‌که افزایش وزن هرگز زمان زیادی نمی‌برد «نفرین بـه شـما، سیب زمینی سرخ کرده و ناچوهای پر شده!»؛ بـه نظر میرسد کاهش وزن همیشه برای همیشه طول بکشد.

 

در حالیکه راه هاي‌ بیشماری برای کاهش وزن وجوددارد، تعداد زیادی از انها نتیجه معکوس دارند، کار سخت شـما را خراب می کنند و باعث می شوند همه ی چیز را از نو شروع کنید. پس چه چیزی می دهد؟

 

گفتن این که چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید در مورد کاهش وزن سخت اسـت، اما فقط بـه این دلیل که میشنوید یک سلبریتی در حال یک رژیم جدید مرسوم اسـت یا آگهی تبلیغاتی یک مکمل را میبینید که نوید نتیجه را می دهد، بـه این معنی نیست که باید بپرید. قبل از شروع سفر، بـه این تاکتیک‌ها نگاهی بیندازید که در پایان فقط بـه شـما آسیب میرسانند. 

 

بیشتر بخوانید: 50 تا از بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 

 

1. شما کار کم چرب را انجام می دهید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

در حال حاضر اقلام کم‌چرب زیادی در قفسه‌ها وجوددارد، اما آیا خوردن انها واقعا راه خوبی برای کاهش وزن اسـت؟ ما بیشتر و بیشتر می آموزیم که چربی – خوب، چربی هاي‌ مناسب – برای شـما عالی هستند. ان‌ها فوق‌العاده سیرکننده هستند، بـه این معنی که شـما پرخوری نخواهید کرد، و مزایای زیادی برای سلامت قلب دارند. «در صورتی که نشنیده اید، کربوهیدرات ها بدی جدید در بلوک هستند.»

 

یک مطالعه منتشر شده نشان داد کسانی که چربی هاي‌ سالم و بالا می خورند، بهترینها در کاهش وزن هستند. بنابر این بـه جای محدود کردن چربی در رژیم غذایی خود، بـه سراغ نسخه هاي‌ خوب مانند آووکادو، آجیل، دانه ها و روغن زیتون بروید. ضمناً یادتان نرود که وقتی در ان هستید یک سلفی بگیرید، زیرا اینستاگرام سلاح مخفی شـما برای کاهش وزن اسـت.

 

2. شما به پاک کننده های آبمیوه وسواس دارید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

وقتی می خواهید مقداری وزن کم کنید، ممکن اسـت فوراً فکر کنید که مسیر پاک‌سازی آبمیوه را دنبال نمایید. مطمئناً؛ نوشیدن مقداری سبزی راهی عالی برای افزایش مصرف سبزیجات و میوه‌ها اسـت، اما از آنجایی که شـما آن قدر که با مواد غذایی حاوی پروتئین سیر میکنید، سیر نمی شوید، این احتمال وجوددارد که گرسنه و ناراضی باشید.

 

همچنین، اگر مراقب نباشید، ممکن اسـت مقدار زیادی شکر بارگیری کنید. در طول روز از یک آبمیوه سبز لذت ببرید، اما غذا هاي سالمی درست کنید که بتوانید بجوید.

 

3. شما بیش از حد کالری می نوشید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

اسموتی ها عالی هستند، اما باید مراقب باشید که زیاده روی نکنید. تا زمانی که هر چیزی را که میخواهید اضافه کنید، می توانید صدها و صدها کالری اضافی را بـه عده اي از آن ها اضافه کنید – و میتوانید همه ی چیز را در کمتر از 10 دقیقه میل کنید.

 

خوردن یک اسموتی 400 کالری پر از سبزیجات برای صبحانه راهی عالی برای شروع روز اسـت، اما خوردن اسموتی با یک وعده غذایی دیگر اساساً مانند خوردن دو وعده غذایی در ان واحد اسـت. «بـه عبارت دیگر: برای دور کمر شـما ترسناک اسـت.»

 

4. شما در حال انجام پاکسازی های دیوانه کننده هستید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

پاک‌سازی‌هاي‌ دیوانه‌کننده زیادی وجوددارد – با ترکیبی جالب از آب، آب لیمو، شربت افرا و فلفل قرمز مشهور‌ترین پاک‌کننده بیانسه، اما هیچ‌کدام نتایج نهایی عالی ندارند. پس از چند روز رژیم، احتمالاً برای مدتی وزن کم خواهید کرد. متأسفانه، این وزن بـه سرعت بازمی‌گردد.

 

5. شما همه چیز را کم کالری انجام می دهید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

کسانی که رژیم‌هاي‌ کم کالری میخورند نه تنها احساس محرومیت می کنند و در نهایت دچار پرخوری می شوند، بلکه باعث می شوند ماهیچه‌ها را از دست بدهید، نه چربی، و طبق معمولً بلافاصله وزن خودرا افزایش میدهند. بـه عبارت دیگر: کالری خودرا کاهش ندهید. کالری بهتر بخورید وقتی بـه خود گرسنگی می دهید، متابولیسم شـما در واقع کند می شود. پس با غذای عالی ان را گرم نگه دارید.

 

6. شما بیش از حد ورزش می کنید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

چیزی بـه نام خیلی از چیزهای خوب وجوددارد و ورزش یکی از این موارد اسـت. وقتی بیش از حد ورزش می کنید در واقع بـه بدن شـما استرس وارد می کند و شـما را عقب می اندازد. مهم این اسـت که بـه خودتان فشار بیاورید، اما فقط تا این جا. اگر تا حد خستگی کار خودرا انجام دهید، بدن شـما قویتر نخواهد شد.

 

7. قرص لاغری میخوری

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

متاسفم که ان را برای شـما خراب میکنم، اما مهم نیست که چقدر تبلیغات اطلاعاتی یا تبلیغاتی میبینید، هیچ قرص لاغری واقعاً بـه شـما کمک نمیکند تا این پوندهای اضافی را کاهش دهید. هیچ یک از آن ها اثربخشی ثابت نشده اسـت – و عده اي از انها در واقع با آسیب فیزیکی همراه بوده اند. بـه جای این که بـه دنبال راه حلی سریع باشید، بـه روش قدیمی بروید: سبزیجات خودرا بخورید، آب بنوشید و ورزش کنید.

 

8. کربوهیدرات های اشتباه را حذف کردید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

همانگونه که قبلاً اشاره کردم، کربوهیدرات بدی غذای جدید اسـت. خوب، این فقط نیمی از داستان اسـت. در حالیکه کربوهیدرات هاي‌ تصفیه شده مانند نان سفید و برنج سفید قندخون شـما را افزایش می دهند و انسولین را تحریک می کنند که باعث ذخیره چربی می شود، سایر کربوهیدرات ها در واقع برای شـما عالی هستند.

 

گزینه هاي‌ پر فیبر مانند برنج قهوه اي و سایر غلات کامل می توانند بـه شـما کمک کنند سیر و راضی نگه دارید و همچنین بـه شـما انرژی می دهند. بهترین گزینه برای کاهش وزن، گنجاندن کربوهیدرات هاي‌ خوب در وعده غذایی خود بـه میزان متعادل اسـت.

 

9. شما غذای سالمی می خورید که سالم نیست

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

دراین روزگار، تشخیص این که چه چیزی برای شـما خوب اسـت و چه چیزی برای شـما خوب نیست، دشوار اسـت. محصولات بی‌شماری بـه‌عنوان سالم یا «طبیعی» با بسته ‌بندی سبز و قابل بازیافت تبلیغ میشوند، اما وقتی واقعاً بـه برچسب‌هاي‌ تغذیه نگاه می کنید، داستان متفاوت اسـت. وقتی می خواهید وزن کم کنید، فقط بـه شعار یک شرکت اعتماد نکنید.

 

بـه غذا هاي کامل بچسبید، و هنگامیکه بـه دنبال مواد بسته بندی شده میروید، وسایل کارآگاهی خودرا بیرون بیاورید و مطمئن شوید که مطابق ادعاهایش عمل می کند. زیرا هیچ غذای سالمی نباید در هر وعده 40 گرم قند یا بیش از یک روز سدیم داشته باشد. 

 

10. شما سالاد می خورید – اما نه نوع مناسب

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

سالادها می توانند بـه شـما کمک کنند تا در لحظه لقمه خوردن، احساس سلامتی داشته باشید – اما اگر می خواهید با ذخیره کردن سبزیجات، وزن خودرا کاهش دهید، ممکن اسـت بخواهید مطمئن شوید که چاشنی هایتان نیز بـه شـما کمک می کند.

 

مطمئناً؛ اسفناج برای شـما خوب اسـت – فقط ظرف خودرا با کروتون، تکه هاي‌ بیکن و سس سزار پر نکنید. بـه جای استفاده از مواد فرآوری شده چاق کننده، از یک مشت آجیل، مقداری آووکادو، کمی وینگرت بالزامیک و تمام میوه ها و سبزیجاتی که می خواهید استفاده کنید.

 

11. شما از تمرینات خود به عنوان بهانه ای برای خوردن بیشتر استفاده می کنید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

شـما تمرین کردید، پس شایسته ان دونات پس از چرخش هستید، درست اسـت؟ خوب، بیایید بگوییم که در مورد کاهش وزن کمکی نخواهد کرد. پس از ورزش، بـه اسانی میتوان بـه خودتان پاداش داد. تنها مشکل؟

 

در حالی‌که افراط کردن خوب اسـت، اما سوزاندن ان کالری اضافی سخت تر از ان چیزی اسـت که فکر می کنید: برای مثال یک دونات می تواند بـه معنای یک ساعت تمرین با شدت بالا بـه تنهایی باشد. بنابر این از تمرین خود لذت ببرید، سالم غذا بخورید و ان را بهانه اي برای خوردن خوراکی ها در طول روز قرار ندهید.

 

12. شما در حال بارگیری میله های تغذیه هستید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

میله هاي‌ تغذیه اي بـه بازار عرضه می شوند تا بـه شـما این احساس را بدهند که در حال خوردن چیزی سالم هستید، اما نسبت بـه نوع انتخابی خود شک داشته باشید. در حالیکه گزینه هاي‌ عالی در معرض هستند، میله هایي نیز وجود دارند که می توانند رژیم غذایی شـما را کاملاً خراب کنند. 

 

دفعه بعد که بـه برچسب خود نگاه می کنید، مطمئن شوید که حاوی مواد سالم، مقدار کمی چربی اشباع شده و قند، و مقدار زیادی فیبر و پروتئین اسـت. و، مراقب شمارش کالری باشید: عده اي از گزینه هاي‌ بـه ظاهر سالم را می‌توان با صدها کالری اضافی بارگذاری کرد.

 

13. شما در خوردن غذاهای سالم زیاده روی می کنید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

بله، این فقط غذا هاي ناسالم نیست که می توانید در خوردن انها زیاده روی کنید. حتی اگر چیزی مانند هویج و هوموس یک میان وعده غنی از پروتئین عالی اسـت، خوردن یک وان کامل در حین تماشای برنامه مورد علاقه خود در نتفلیکس فقط بـه شـما آسیب میرساند – نه کمکی بـه شـما.

 

همین امر در مورد سایر غذاهایی مانند برنج و کره بادام زمینی که پرخوری راحت اسـت نیز صدق می کند. خاطرجمعی حاصل کنید که بـه اندازه هاي‌ درست پایبند هستید تا واقعاً نتایج را ببینید.

 

14. رژیم غذایی شما فقط بر روی چند گروه غذایی تمرکز دارد

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

آیا رژیم هایي را می شناسید که فقط سوپ کلم یا گریپ فروت می خورید؟ بله، بهترین گزینه برای بدن شـما نیست. این رژیم‌هاي‌ غذایی نه تنها تغذیه مناسبی بـه شـما نمیدهند، بلکه زمانی که بـه غذای معمولی خود بازگردید، پوندی را که از دست داده‌اید، دوباره کاهش خواهید داد.

 

15. شما در حال حذف صبحانه هستید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

ممکن اسـت فکر کنید که نخوردن صبحانه باعث صرفه جویی در کالری می شود، اما در درازمدت می تواند بـه شـما آسیب برساند. «و بله، قهوه شـما بـه حساب نمی‌آید.» صبحانه در واقع متابولیسم شـما را در روز شروع می کند و بـه بدن شـما سوخت می دهد تا بـه کاهش وزن کمک کند. بـه علاوه، نشان داده شده اسـت که خوردن صبحانه سطح گرسنگی شـما را نظارت می کند و بـه شـما کمک می کند تا هوس خودرا در طول روز نظارت کنید.

 

16. شما بیش از حد بیرون غذا می خورید

آیا خوردن در رستوران سالم مورد علاقتان بـه کاهش وزن کمک می کند درست اسـت؟ متأسفانه، همیشه اینطور نیست. از آنجایی که شـما غذای خودرا نمی‌پزید، نمیدانید چه مقدار روغن، نمک و شکر پرکالری در ظرف شـما گنجانده شده اسـت، بـه طوریکه بشقاب سبزیجات بـه ظاهر سالم می تواند با صدها کالری تنها از روغن زیتون پر شود.

 

17. شما بیش از حد میان وعده می خورید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

فقط بـه این دلیل که یک میان وعده سالم اسـت بـه این معنی نیست که می توانید هر چقدر که می خواهید بخورید و همان‌ گونه وزن کم کنید. چند میان وعده بخورید تا در طول روز سیر و سیر شوید، اما تمام روز را میان وعده نخورید. بـه عنوان مثال، آجیل ها در حد اعتدال سالم هستند – اما خوردن یک مشت بعد از یک مشت باعث افزایش کالری می شود و می تواند باعث افزایش وزن شود، نه از دست دادن ان.

 

18. شما همیشه در ساعت های فرد در باشگاه هستید

انجام هرروز تمرین راهی عالی برای کمک بـه شـما برای رسیدن بـه اهداف کاهش وزن اسـت، اما در هنگام رفتن مراقب باشید. هیچ ایرادی در تمرینات آخر شب یا صبح زود وجود ندارد، تا زمانی که در برنامه خواب شـما قرار نگیرد: بیدار شدن در سحر برای یک کلاس اسپین زمانی که نیمه شب بـه رخت خواب رفتید، فقط بـه پیشرفت شـما آسیب می‌رساند. مطالعات نشان داده اند که کمتر از پنج ساعت می تواند احتمال افزایش وزن شـما را افزایش دهد.

 

19. شما بیش از حد محدود هستید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

خنده دار نیست که لحظه اي که بـه خود میگویید نمی‌توانید پیتزا و بستنی بخورید، این تمام چیزی اسـت که می خواهید؟ بـه جای داشتن طرز فکر همه ی یا هیچ، فقط غذا هاي مورد علاقه خودرا در حد اعتدال بخورید. چند لقمه بستنی بعد از شام شـما را راضی می کند و از دیوانه شدن شـما جلوگیري می کند. و با محدود نکردن کامل خود، از پرخوری در جاده پیشگیری خواهید کرد.

 

20. شما در حال نوشیدن شیک های پروتئینی هستید

جای گزین کردن یک وعده غذایی با یک شیک پروتئینی پرکالری ایرادی ندارد، اما اگر بـه سادگی یکی از ان ها را بـه همراه هر چیز دیگری که می خورید بـه رژیم غذایی خود اضافه کنید، ان کالری اضافی فقط نتیجه معکوس می دهد و باعث افزایش وزن شـما می شود. قبل از خوردن جرعه، بررسی کنید که کالری شـما چقدر اسـت و مطمئن شوید که رژیم غذایی شـما را مختل نمی‌کند.

 

بیشتر بخوانید: علائم خطرناک افزایش سریع وزن + عکس

 

21. شما در حال نوشیدن نسخه های رژیمی هستید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

اگر رژیم دارید، رژیم می‌نوشید، درست اسـت؟ متأسفانه ان نسخه‌هاي‌ «سالم‌تر» از نوشابه‌هاي‌ مورد علاقه‌تان هیچ لطفی بـه شـما نمیکنند. مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن نوشابه رژیمی در نهایت میتواند باعث افزایش وزن شـما شود، زیرا شیرین‌کننده‌هاي‌ مصنوعی مورد استفاده در نوشیدنی‌هاي‌ کم کالری میل شـما را بـه غذا هاي پرکالری مانند کیک و بستنی افزایش می دهد. بـه جای ان از آب میوه استفاده کنید.

 

22. شما از میوه اجتناب می کنید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

انگ عجیبی در مورد خوردن میوه وجوددارد، زمانی که سعی می کنید وزن خودرا بـه دلیل محتوای قند ان کاهش دهید، اما گروه غذایی را از زندگی خود حذف نکنید – ان را بچشید. هنگامیکه دندان شیرین شـما ضربه می‌زند، بـه جای این که بـه دنبال چیزی پر از چربی اشباع شده و پر کالری باشید، بـه سراغ یک گزینه سالم و طبیعی شیرین شده – موز، توت فرنگی، تمشک … بروید.

 

23. شما در روز تقلب شما دیوانه می شوید

تعداد زیادی از افراد کل روز تقلب را در حین رژیم گرفتن امتحان می کنند و متأسفانه بـه اسانی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. مطمئناً شـما در شش روز هفته سالم هستید، اما اگر هفتمین روز کامل را بـه خود اختصاص دهید تا هر چه می خواهید بخورید، می تواند تمام موفقیت‌هایي را که در طول هفته بـه دست می‌آورید، از بین ببرد. در عوض، سالم غذا بخورید و از غذا هاي کوچک در حد اعتدال لذت ببرید.

 

24. شما می توانید هر چه می خواهید بخورید تا زمانی که کالری خود را کم کنید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

مطمئناً؛ یک تکه پای 300 کالری و سبزیجات با ارزش 300 کالری از نظر فنی یکسان هستند، اما خوردن ناسالم بـه بدن شـما کمک نمی‌کند. انچه می خورید واقعاً اهمیت دارد و اگر کالری خودرا از غذاهایی دریافت کنید که بـه شـما انرژی می دهند و قند خونتان را ثابت نگه می دارند، شادتر خواهید بودو هوس کمتری خواهید داشت.

 

25. شما خیلی کم می خورید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

ممکن اسـت فکر کنید اگر می خواهید وزن کم کنید، باید وعده‌هاي‌ غذایی بسیار کوچک بخورید، اما اینطور نیست – و نباید دائماً در رژیم غذایی گرسنه باشید. برای این که شاد و راضی بمانید، خودرا با مقدار زیادی پروتئین و تن‌ها میوه و سبزیجات پر کنید که سرشار از فیبر هستند و احساس عالی را در شـما حفظ میکنند. برای شروعی تازه، در این جا پرایمر ضروری ما برای تمرین صبحگاهی اسـت.

 

26. شما بیش از حد شکلات می خورید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

مطمئناً؛ مزایای شکلات – تا زمانی که شکلات تیره باشد، مانند 70 درصد کاکائو یا بالاتر – وجوددارد. مواد شیرین می توانند سرشار از آنتی اکسیدان هاي‌ تقویت کننده سلامت باشند. اما مراقب باشید: هنوز هم مملو از شکر اسـت. یک نوار یک اونسی با 14 گرم هیولا عرضه می شود.

 

27. شما در یک برنامه دقیق غذا می خورید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

برنامه غذایی را میتوان در بیشتر موارد بـه دو دسته تقسیم کرد: سه وعده غذایی «صبحانه، ناهار و شام کلاسیک» یا شش یا هفت وعده غذایی کوچک تر در طول روز. اما با رعایت یک روال آهنی، ممکن اسـت در نهایت زمانی که سیر شدید غذا بخورید – و این یک دستور العمل مطمئن برای افزایش وزن فوری اسـت. اگر بدن شـما بـه کالری نیاز نداشته باشد، در نهایت مواد مغذی را بـه عنوان چربی ذخیره خواهید کرد.

 

28. شما شیرین کننده را انتخاب می کنید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

بله، شیرین کننده هاي‌ مصنوعی نسبت بـه شکر کالری کمتری دارند «گاهی اوقات حتی تا حد صفر کامل». اما انها با بیماری قلبی، دیابت و افزایش وزن مرتبط هستند. در واقع، طبق یک مطالعه درسال 2017؛ تعداد زیادی از جای گزین‌ها میتوانند 13000 برابر شکر شیرین باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، بیزاری از آن ها باید بیهوده باشد.

 

29 برای شما، ماکارونی Verboten است

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

وقتی صحبت از کاهش وزن بـه میان می‌آید، اجتناب از ماکارونی مانند طاعون امری غریزی اسـت. اما در واقعیت، ماکارونی یک غذای عالی برای کاهش وزن اسـت – بـه شرطی که نوع مناسب را انتخاب کنید. پاستا گندم کامل سرشار از کربوهیدرات‌هاي‌ پیچیده اسـت که بـه سوزاندن چربی‌ها، ساخت ماهیچه‌هاي‌ بدون چربی کمک می کند و برای تمرین‌هاي‌ ضروری بـه شـما انرژی میدهد.

 

30. شما به جای شکر از عسل استفاده می کنید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

در حالی‌که شکر ممنوع اسـت، عسل خوب اسـت، درست اسـت؟ اشتباه. مواد مغذی ان بیشتر از شکر اسـت – اما استفاده از ان بـه عنوان یک شیرین کننده در تمام روز و هرروز ایده خوبی نیست. از آنجایی که عسل کالری بالایی دارد، بهتر اسـت از یک تا دو قاشق چایخوری در روز استفاده کنید، دراین صورت. از سوی دیگر، اگر بیمار هستید، داستان متفاوت اسـت: عسل یک داروی عالی برای تسکین گلو اسـت.

 

31. شراب قرمز میخوری

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

تا آنجا که الکل وجوددارد، شراب قرمز ممکن اسـت سالم ترین گزینه شـما باشد. نه تنها مملو از آنتی اکسیدان هاي‌ کاهش دهنده کلسترول اسـت، نوشیدن یک یا دو لیوان شراب قرمز یک روش اثبات شده برای بـه خواب رفتن اسـت – و استراحت خوب برای کاهش وزن ضروری اسـت. با این حال، افراط کردن راحت اسـت، و با هر لیوان 100 کالری یا بیشتر، می توانید بـه اسانی کالری اضافی را بـه رژیم غذایی خود اضافه کنید. 

 

32. شما فقط میوه ها و سبزیجات تازه می خورید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

محصولات منجمد طبق معمولً شهرت بدی را بـه همراه دارند، اما الزاماًً نباید اینطور باشد. میوه ها و سبزیجات یخ زده در واقع می توانند سالم تر از کالاهای تازه باشند. ببینید، بـه‌جای از دست دادن ویتامین‌ها و مواد مغذی در طول زمان حمل، کالاهای منجمد در اوج رسیدنشان چیده میشوند و منجمد می شوند، بنابر این شـما محصول را در مغذی‌ترین حالت خود میخورید. بـه علاوه، آن ها بـه طور کلی ارزان تر هستند!

 

33. شما در حال دنبال کردن هرم غذایی تا یک سه راهی هستید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

در حالی‌که هرم غذایی USDA – که اکنون MyPlate نامیده می شود – سالهاست که وجوددارد، شاید بهتر نباشد که از صمیم قلب بـه ان پایبند باشید. شاید کربوهیدرات ها باعث می شوند احساس نفخ کنید. شاید شیرینی چیز شـما نباشد. بـه جای خوردن تعداد وعده هاي‌ از پیش تعیین شده از یک گروه غذایی خاص فقط بـه این دلیل که احساس می کنید وادار هستید، بهترین گزینه این اسـت که برنامه اي را پیدا کنید که برای شـما مناسب باشد.

 

34. شما به جای ساندویچ، روکش می خورید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

مطمئناً؛ یک بسته بندی بـه طور قابل توجهی نازک تر از چند تکه نان اسـت. اما ظاهر می تواند فریبنده باشد: این تورتیلاهای خوشمزه می توانند تا 350 کالری انرژی داشته باشند. از سوی دیگر، یک تکه نان سبوس دار بـه نسبت 128 کم اسـت.

 

35. شما به هر قیمتی از گلوتن اجتناب می کنید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

بدون گلوتن بودن بسیار مرسوم اسـت، اما تعداد افرادی که واقعاً نیاز بـه گلوتن دارند واقعاً بسیار کم اسـت: تنها حدود 200000 مورد بیماری سلیاک در ایالات متحده رخ می دهد. و در حالی‌که درصورت ابتلا بـه این عارضه باید از مصرف گلوتن اجتناب کنید، هیچ دلیل دیگری برای اینکار وجود ندارد – بـه خصوص که محصولات تهیه شده از غلات کامل برای شـما مفید هستند.

 

بـه‌جای پرش کردن، کاری حتی بهتر برای سلامتی خود انجام دهید: فقط غلات سالم بخورید و از رژیم غذایی بـه عنوان بهانه‌اي برای خوردن همه ی غذا هاي بدون گلوتن که دل تان می خواهد استفاده نکنید.

 

36. شما هر بار از دسر صرف نظر می کنید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

مفهوم دسر یک شیب سیزیفی اسـت. مطمئناً؛ ممکن اسـت ترک کنید، اما هوس ها «تقریبا مطمئنا» شـما را برمی گرداند. بـه جای منع کردن کلمه از دایره لغات خود، از غذای آماده لذت ببرید – فقط ان را سالم تر کنید، مانند بستنی موز خانگی بـه جای خوردن پنیر واقعی.

 

37. شما کره را با مارگارین عوض می کنید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

مطمئناً؛ مارگارین بـه عنوان یک جای گزین سالم برای کره عرضه می شود. اما این مواد مملو از چربی‌هاي‌ ترانس هستند – نوع بدی از چربی‌ها. برخلاف چربی‌هاي‌ سالم که در آووکادو و آجیل یافت می شوند، چربی‌هاي‌ ترانس باعث افزایش سرسام‌آور سطح کلسترول میشوند که منجر بـه افزایش وزن ناخواسته و در موارد شدید دیابت میشود. بـه علاوه، اگر چه ارتباطی با کاهش وزن ندارد، اما بـه همان اندازه نامطلوب اسـت: چین و چروک.

 

38. شما نصف و نیم را با شیر بادام عوض کرده اید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

این یک قدم اول خوب اسـت، مطمئنا. اما بیایید کمی ریاضی انجام دهیم. یک وعده استاندارد شیر بادام در قهوه شـما حدود 60 کالری در هر وعده اضافه می کند. اگر دو فنجان در روز مصرف کنید، این تقریبا 900 کالری اضافی در هفته اسـت. بـه همین ترتیب، دو بسته شکر تا 350 کالری در هفته اضافه می کند. برای این که قهوه‌تان تا حد امکان برای کاهش وزن مفید باشد، ان را سیاه مصرف کنید.

 

39. شما همبرگرهای گوشتی خود را با همبرگرهای گیاهی عوض کرده اید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

برگرهای گیاهی مطمئناً نسبت بـه فست فود سنتی شـما گزینه کمتر چرب هستند. اما با انتخاب این خوراکی‌هاي‌ مملو از فلافل، امگا 3 ارزشمندی را که بـه التیام سلامت قلب و همچنین تسریع کاهش وزن مشهور اسـت، از دست می دهید. فقط سعی کنید ان را بـه یک برگر در هفته نگه دارید. و وقتی افراط می کنید، زیاده‌روی کنید—بـه سراغ گوشت گاو تغذیه شده با علف بروید. 

 

40. شما نوشابه را با آب میوه عوض کرده اید

40 راز کاهش وزن که کارساز نیست + توضیحات

 

آفرین! نوشابه یکی از بهترین موادی اسـت که باعث افزایش وزن می شود، و با تعویض آب میوه، یک عادت بد را کنار می‌گذارید – البته تا زمانی که فقط مواد طبیعی را دریافت کنید. ببینید، تعداد زیادی از آب میوه‌هاي‌ کنسرو شده سرشار از فروکتوز هستند، نوعی قند که باعث رشد بافت چربی احشایی در بدن شـما می شود. شـما ممکن اسـت بافت چربی رابا نام رایج تر ان بشناسید: چربی شکم.

 

بیشتر بخوانید: خوردن این 12 نوع فست فود در زمان رژیم مجاز است

 

در پایان

برای اکثر افراد، هدف کاهش وزن 1 تا 2 پوند در هفته بی خطر در نظر گرفته می شود. کاهش کربوهیدرات ها، خوردن پروتئین بیشتر، وزنه زدن و خواب بیشتر، همگی اقداماتی هستند که میتوانند کاهش وزن پایدار را افزایش دهند.

جدیدترین مطالب سایت