50 تا از بهترین روش های کاهش وزن + ترفند

50 تا از بهترین روش های کاهش وزن + ترفند

در این جا، ما راهنمای بهترین روش های کاهش وزن را ارائه می‌دهیم! دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از ترفند هاي‌ هوشمندانه برای کاهش وزنتان را منتشر کرده ایم.

 

50 ترفند نابغه انگیزه کاهش وزن

همه ی ما دوست داریم ان پنج، 10 یا 15 پوند اضافی را کم کنیم. ودر حالی کـه ما همواره با ذوق و شوق شروع بـه حمله بـه اهداف جدید کاهش وزن خود می کنیم، مشکل بزرگ‌تر پایبندی بـه اهداف سالم گفته شده و یافتن انگیزه کاهش وزن برای پشت سر گذاشتن روزهای سخت اسـت.

 

خیلی وقت‌ها متوجه می شویم کـه بـه عادت‌هاي‌ بدمان بازمی‌گردیم و میبینیم کـه اهدافمان بـه حاشیه می رود. برای خاطرجمعی از این کـه هرگز چنین اتفاقی برای شـما نمی‌افتد، این استراتژی‌هاي‌ نابغه، آهن‌پوش، آزمایش‌شده و مبتنی بر علم را دنبال نمایید تا وزن خودرا کاهش دهید و ان را کاهش دهید. 

 

بیشتر بخوانید: عوامل موثر در کاهش وزن بدن را بشناسید

 

1. صبحانه پر پروتئین بخورید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

بهترین روش های کاهش وزن

حتی اگر وقتی از خواب بیدار می شوید گرسنه نیستید، یک صبحانه متمرکز بر پروتئین بدون چربی – دو یا سه تخم مرغ، تکه نان تست و نصف آووکادو – و نه یک صبحانه با محوریت غلات فرآوری شده و شیرین غرق در شیر بخورید. نشان داده شده اسـت کـه سوخت صبحگاهی باعث کاهش پرخوری در اواخر روز و افزایش متابولیسم می شود، بـه این معنی کـه در طول روز بـه انگیزه کاهش وزن زیادی نیاز نخواهید داشت.

 

2. جلوی تلویزیون غذا نخورید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

واقعیت: خوردن یک وعده غذایی مناسب در اتاق ناهارخوری با یک مکان مناسب – و شرکت مناسب – احساس مسئولیت شـما را تقویت می کند و معنای بیشتری بـه غذا می بخشد. یک کاسه گوپ را روی کاناپه می‌چرخانید و جلوی تلویزیون میکشید؟ این امر از نظر روانی باعث میشود کـه غذای شـما بی‌اهمیت و بی‌معنی بـه نظر برسد و شانس شـما را برای سوء استفاده از ان افزایش دهد. 

 

3. دندان های خود را بیشتر مسواک بزنید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

بهترین روش های کاهش وزن

برای محدود کردن هر گونه هوس یا دسر پرخوری پس از خوردن شام، سعی کنید مسواک را پر کنید و بـه سفیده هاي‌ مرواریدی خود اسکراب بدهید. طعم نعناع و دندان هاي‌ تمیز اشتهای شـما را از بین می‌برد و دیگر تمایلی بـه افراط در شـما نخواهد داشت.

 

4. چیدمان فروشگاه مواد غذایی را بشناسید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

شـما تا بـه حال میدانید کـه قطع کردن غذا هاي فرآوری شده نخستین گام عالی برای خوردن سالم تر اسـت، اما یک ترفند ساده برای پیش گیری از جذب کربوهیدرات انها این اسـت کـه بـه خرید در اطراف فروشگاه مواد غذایی خود پایبند باشید. اینجاست کـه غذای خوب و کامل آویزان اسـت، نه در وسط جایی کـه غذا هاي یخ زده و کرایه فرآوری شده در کمین اسـت. 

 

5. همیشه آب بنوشید، به خصوص صبح ها

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

دریافت مقدار زیادی H2O برای عملکرد کارآمد اعضای بدن، انرژی ماهیچه‌اي، انعطاف‌پذیری پوست ضروری اسـت و حتی میتواند بـه تلاش‌هاي‌ کاهش وزن کمک کند. آب بیشتر بـه این معنی اسـت کـه کالری کمتری از نوشیدنی هاي‌ دیگر مانند نوشابه و نوشیدنی هاي‌ ورزشی دریافت می کنید. بـه علاوه: پایین کشیدن یک لیوان قبل از غذا می تواند بـه کاهش اشتها کمک کند و باعث شود کمتر غذا بخورید.

 

6. مولتی پز بخر

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

اگر از آشپزخانه میترسید اما میخواهید شروع بـه تهیه غذا هاي سالم تری کنید، روی یک اجاق آهسته یا یکی از هیبریدهای جدید سرمایه گذاری کنید کـه ترکیبی از اجاق گاز آهسته، زودپز، بخار پز و حتی عملکرد تفت دادن اسـت تا تهیه یک غذای خوشمزه را آسان کند. و سریع سادگی غذای عالی در خانه یک انگیزه عالی برای کاهش وزن اسـت و بـه شـما کمک می کند تا از انتخاب هاي‌ پرچرب از فست فودها یا رستوران هاي‌ معمولی دوری کنید. 

 

7. مدام خود را وزن کنید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

بهترین روش های کاهش وزن

اگر یک ترفند انگیزشی کاهش وزن وجود داشته باشد کـه افراد موفق همیشه انجام می دهند، ان وزن کردن خود اسـت. همراه با ردیابی اهداف تناسب اندام و شمارش کالری، نشان داده شده اسـت کـه نظارت وزن شـما بـه کاهش وزن کمک می کند و بـه خصوص پس از از بین رفتن ان؛ وزن خودرا کاهش می دهد.

 

یکی از ترازوهای هوشمند متصل جدید را پر کنید کـه پیشرفت شـما رابا اندازه گیری ضربان قلب، تراکم استخوان و توده عضلانی بـه گوشی هوشمند شـما گزارش می دهد. یا فقط یک ارزان-o از فروشگاه بزرگ تهیه کنید. فقط هرروز ان را انجام دهید تا خودرا صادق نگه دارید. و برای کمک بیشتر، بدانید دقیقا چه زمانی باید هرروز خودرا وزن کنید.

 

8. آب میوه را بریزید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

آب میوه مدت‌هاست کـه بـه عنوان یک نوشیدنی سالم درنظر گرفته می شود، اما سرشار از قند زیادی اسـت «حدود 25 تا 35 گرم در هر وعده»؛ و هیچ یک از مزایای فیبر برای کاهش وزن را کـه از مصرف میوه کامل دریافت میکنید، در بر نمیگیرد. بـه خوردن میوه هاي‌ واقعی پایبند باشید و اگر باید مقداری آبمیوه بخورید، ان رابا سلتزر کم کنید. 

 

9. انباری خود را تمیز کنید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

 

قبل از رفتن بـه یک سفر انگیزشی کاهش وزن، باید وضعیت فعلی شربت خانه خودرا بررسی کنید. هر یک از غذاهایی را کـه در مواقع استرس دائماً میان وعده می‌خورید و بـه آن ها روی می آورید را دور بریزید، کـه طبق معمولً آنهایی هستند کـه کربوهیدرات هاي‌ فرآوری شده و قندهای تصفیه شده دارند – شیرینی، چیپس، کلوچه، کیک.

 

10. غذا خوردن را در خارج از خانه محدود کنید

اگر تصمیم گرفته اید زمان بیشتری را بـه پختن غذا در خانه اختصاص دهید، طبیعتاً از بیرون رفتن برای صرف غذا مقاومت خواهید کرد. در درازمدت باعث صرفه جویی در پول شـما می شود – ان را برای چند سفر بـه ساحل با بدن جدیدتان پس انداز کنید – و غذاهایی کـه طبق معمول در رستوران ها یافت می شوند کالری و چربی بیشتری دارند. 

 

11. از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید

بازرسی ضعیف غذا یکی از دلایل اصلی چاقی اسـت، اما یک راه آسان برای مبارزه با ادراکات گیج کننده استفاده از ظروف کوچک تر اسـت. بشقاب کوچک و کاسه کوچک را بـه جای دست زدن بـه چیزهای بزرگ انتخاب کنید ودر هر نشستن شروع بـه کمتر خوردن خواهید کرد.

 

12. ظروف باقی مانده بهتر را بخرید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

بهترین روش های کاهش وزن

درست کردن وعده‌هاي‌ غذایی در خانه بـه این معنی اسـت کـه غذا هاي خوشمزه زیادی خواهید داشت کـه برای ناهار در محل کار و شام‌هاي‌ سریع در هنگام مشغله کاری عالی هستند. اما روی عده اي از گزینه‌هاي‌ ذخیره‌سازی خوب سرمایه‌گذاری کنید، مانند ظروف شیشه‌اي با درب‌هاي‌ روی صفحه – یا حتی یک دستگاه مهر و موم وکیوم – و حتی مسافت بیشتری را از وعده‌هاي‌ غذایی سالم خود خواهید برد. 

 

13. بخش های خود را به درستی تجسم کنید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

استفاده از ظروف کوچک‌تر می تواند بـه وعده‌هاي‌ غذایی کمک کند، اما همچنین باید ان‌ها را بر اساس محتوای غذایی ان‌ها تقسیم کنید تا مطمئن شوید بدنتان را بـه مقدار لازم برای کاهش وزن تغذیه میکنید. بخش پروتئین بدون چربی باید بـه اندازه هردو کف دست باز باشد، دو مشت برای سبزیجات و/یا کربوهیدرات ها، یک تا دو انگشت شست برای چربی ها و یک یا دو انگشت برای روغن ها باشد. 

 

14. از جایگزین های هوشمندتر استفاده کنید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

بـه دنبال راه‌هایي برای جایگزینی زیاده‌روی‌هاي‌ مورد علاقه‌تان با غذا هاي سالم‌تر برای ثابت نگه داشتن تلاش برای کاهش وزن ضروری اسـت. بـه عنوان مثال، می توانید یک پوسته پیتزا از کلم بروکلی و پوره سیب زمینی از گل کلم درست کنید و همچنین از قارچ پورتوبلو یا کاغذ کاهو برای نان استفاده کنید. و دانستن این کـه هنوز هم می توانید غذاهایی را کـه دوست دارید بخورید، یکی از بهترین انگیزه هاي‌ کاهش وزن اسـت! 

 

15. یک برنامه خواب دقیق داشته باشید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

بهترین روش های کاهش وزن

دانشمندان اکنون میدانند کـه خواب مداوم و ترمیم کننده هر شب یکی از کلیدهای زندگی سالم تر و کاهش وزن بدن اسـت. نکاتی برای خاطرجمعی از بـه حداکثر رساندن زمان چرت زدن شامل راه اندازی یک اتاق خواب تاریک و خنک اسـت. کاهش زمان استفاده از صفحه نمایش بـه یک ساعت قبل از خواب، عدم مصرف کافئین یا الکل چند ساعت قبل از خواب، و رعایت یک برنامه خواب جامد. 

 

16. وقتی شکست می خورید، به سادگی ادامه دهید

همه ی ما هر از چند گاهی از برنامه هایمان دور می شویم. ترفند این نیست کـه اجازه دهید کل طرح را از مسیر خارج کند. اگر برنامه شـما بـه این معنی اسـت کـه 4 روز در هفته بـه باشگاه بروید و از مصرف کربوهیدرات اجتناب کنید – و نمی‌توانید مهمانی پیتزای دوست خودرا چهارشنبه شب برگزار نکنید – اجازه ندهید احساس گناه مانع از ادامه دادن بـه جایی کـه روز پنجشنبه بودید.

 

17. فعالیت خود را پیگیری کنید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

ما در عصر طلایی ردیاب‌هاي‌ تناسب اندام زندگی می کنیم – و فناوری‌هایي کـه سلامت و تندرستی شـما را هدف قرار می دهند – بنابر این با انتخاب چیزی کـه داده‌هاي‌ قابل اعتمادی در مورد پیشرفت شـما بـه شـما میدهد، بـه خودتان برتری بدهید. میتوانید نقاط عطف مبتنی بر داده‌ها را تعیین کنید «مثلا چند پوند از دست داده‌اید»؛ و میتوانید برای تلاش‌هایتان با مشاهده پیشرفت‌تان بـه خودتان پاداش دهید.

 

18. اتاق وزنه را در آغوش بگیرید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

برای بهره‌مندی از مزایای وزنه‌هاي‌ آزاد یا خودرو‌ها، لازم نیست بـه آه‌نولد تبدیل شوید. حقیقت این اسـت کـه برای عضله سازی باید نوعی ورزش مقاومتی انجام دهید. هرچه عضله بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری در زمان استراحت می سوزانید و برای بدن متحول کننده هزینه بهتری خواهید داشت.

 

19. قهوه بنوش

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

اخیراً نشان داده شده اسـت کـه قهوه دیگر بـه عنوان یک شرور درنظر گرفته نمی‌شود، بـه شـما کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشید، از کبد شـما محافظت کند و حتی از دیابت جلوگیري کند. کافئین همچنین یک راه عالی برای زنده تر کردن تمرینات شـما و ایجاد انرژی اضافی برای شـما اسـت. فقط هر گونه افزودن لبنیات یا شکر را برای حداکثر فواید محدود کنید. 

 

20. وارد HIIT شوید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

بهترین روش های کاهش وزن

تمرین تناوبی با شدت بالا «HIIT» یک برنامه تمرینی اسـت کـه هنگام تلاش برای کاهش وزن باید اضافه شود. این پروتکل تلاش هاي‌ شدید و همه ی جانبه رابا تلاش متوسط تر برای افزایش کالری سوزی و سوزاندن چربی همراه می کند. این روش همچنین با افزایش عمر از طریق بازسازی سلول ها و دور نگه داشتن دیابت با التیام حساسیت بـه انسولین مرتبط اسـت. 

 

21. بلندتر بایست

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

مشخص شده اسـت کـه قوز کردن روی میز در طول روز، گیر کردن روی صندلی، برای سلامتی شـما مضر اسـت و باعث افزایش وزن می شود. ایستادن منظم در طول روز، حتی اگر در واقع درگیر ورزش عرق‌ریز نباشید، مقیاس درونی مغز شـما را تحریک میکند و اشتها را کم میکند. نشستن مداوم نحوه تفسیر وزن شـما توسط مغز را مختل می کند، کـه ممکن اسـت منجر بـه پرخوری شود. 

 

22. فیبر خود را بشناسید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

فیبر یک کربوهیدرات سخت هضم اسـت کـه در میوه ها و سبزیجات و غلات کامل یافت می شود. مطالعات نشان داده اند کـه هر چه فیبر بیشتری در رژیم غذایی خود دریافت کنید، وزن شـما کاهش می‌یابد. سعی کنید حدود 38 گرم فیبر در روز دریافت کنید، زیرا باعث می شود سریع تر و طولانی تر احساس سیری کنید و از گرسنگی جلوگیري کنید.

 

23. بیشتر حرکت کن

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

بهترین روش های کاهش وزن

ایستادن در محل کار، بالا رفتن از پله‌ها، رفتن بـه باشگاه، پیاده‌روی یک مایل بیشتر با سگ – همه ی این‌ها بـه کسری کالری سوزی روزانه شـما می‌افزاید و بـه مرور زمان بـه کاهش وزن شـما کمک می کند. بـه هرحال، علم بـه ما میگوید کـه تکان دادن ماهیچه‌ها، هر چند ظریف، بهترین راه برای افزایش متابولیسم روزانه اسـت.

 

24. غذاهای فرآوری شده را حذف کنید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

اگر تا بـه حال نشنیده اید، غذا هاي فرآوری شده «اصولاً هر چیزی کـه دریک جعبه یا بسته عرضه می شود» در دراز مدت برای شـما خوب نیست. در مقایسه با غذا هاي کامل – میوه ها، سبزیجات، آجیل، غلات کامل، گوشت، غذا هاي دریایی- سرشار از شکر تصفیه شده و آرد سفید و سایر افزودنی ها و مواد نگهدارنده هستند کـه می توانند بـه افزایش وزن کمک کنند. مصرف را محدود کنید و آن ها را نخرید.

 

25. شکر بریزید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

شکر اکنون جای گزین چربی بـه عنوان دلیل عدد 1 ناسالم و اضافه وزن آمریکایی ها شده اسـت. چربی برای سال‌ها بـه اشتباه بد خط می شد و منجر بـه تولید محصولات “کم چرب” و “کم چرب” شد کـه برای طعم بهتر آن ها شکر اضافه شده بود، اما مشخص شده اسـت کـه قند بیش از حد خطر ابتلا بـه بیماری هاي‌ قلبی عروقی، سرطان، چاقی و … را افزایش می دهد. دیابت. 

 

بیشتر بخوانید: 12 روش ساده برای کاهش وزن !

 

26. مصرف الکل را کاهش دهید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

بهترین روش های کاهش وزن

اگر در مورد کاهش وزن جدی هستید، باید مشروبات الکلی را کنار بگذارید. این کالری متراکم اسـت، بر روی چربی سوزی تأثیر می‌گذارد و می تواند هر گونه مانع از خوردن غذای بد یا غذا خوردن در اواخر شب را از بین ببرد. اگر مایل بـه نوشیدن هستید، در هر جلسه دو لیوان از یک مشروب شفاف مخلوط با سلتزر و یک لیموترش یا لیمو بنوشید.

 

27. پروتئین بدون چربی بیشتری دریافت کنید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

پروتئین برای حفظ عضله کلیدی اسـت، بـه خصوص زمانی کـه شروع بـه کاهش وزن می کنید. و اگر ورزش میکنید، باید سطح پروتئین مناسبی دریافت کنید تا فرآیندهایی را کـه منجر بـه عضله‌سازی میشود، تامین کنید، بنابر این بـه سراغ پروتئین‌هایي با چربی کمتر مانند تکه‌هاي‌ بدون چربی گوشت گاو «بغل، فیله، فیله» و گوشت خوک «کف کتلت، فیله تندری» بروید. »؛ بـه علاوه غذا هاي دریایی، ماهی و مرغ.

 

28. فضا را برای تقلب باز کنید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

عده اي از بهترین انگیزه‌هاي‌ کاهش وزن، یک اتاق چرخش کوچک اسـت. قطع کامل غذا هاي آسان یا تنقلاتی کـه هوس می کنید، حرکت خوبی نیست، زیرا این احتمال را افزایش می دهد کـه دفعه بعد کـه اراده تان شکسته شد و چیپس پر کردید، زیاده روی کنید. مطمئن شوید کـه یک وعده غذایی در هفته میخورید کـه در ان می توانید هر چه میخواهید بخورید تا یک استراحت روانی خوب از سفر کاهش وزن خود داشته باشید.

 

29. غذای سرخ شده را بریزید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

این باید یکی از نخستین غذاهایی باشد کـه باید کاملاً از رژیم غذایی خود حذف کنید. انها برای غذا هاي تقلب مناسب هستند، اما بـه زودی متوجه خواهید شد کـه غذا هاي سرخ شده با قانون اساسی تازه سالم شـما مطابقت ندارند. غذا هاي سرخ شده با روغن‌هاي‌ پر کالری و چربی‌هاي‌ ترانس اشباع شده‌اند و خطر ابتلا بـه بیماری‌هاي‌ قلبی و دیابت را افزایش می دهند و از نظر تغذیه‌اي کم هستند.

 

30. مصرف کم کربوهیدرات را در نظر بگیرید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

بله، رژیم هاي‌ کم کربوهیدرات جدید ترین مد برای کاهش وزن هستند، اما کار میکنند. کاهش کربوهیدرات ها یک راه ساده و موثر برای ایجاد یک رژیم غذایی سالم اسـت کـه منجر بـه کاهش وزن می شود. «اگر چه نسخه هاي‌ هاردکور بیشتر، مانند رژیم کتوژنیک، می تواند در طول زمان برای اکثر افراد ناپایدار شود.»

 

31. کالری خود را بشمارید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

بهترین روش های کاهش وزن

برای کاهش وزن، ساده ترین نکته این اسـت کـه کالری کمتری نسبت بـه کالری کـه روزانه می‌سوزانید دریافت کنید—اگر اینکار را انجام دهید، وزن کم خواهید کرد «مگر این کـه مشکل دکتری داشته باشید». ابتدا باید یک تخمین تقریبی از کل مصرف انرژی روزانه یا TDEE و نرخ متابولیک پایه «BMR» یا بر اساس فعالیت خود بدست آورید. اطلاعات خودرا دریک اتومبیل حساب آنلاین وارد کنید و هنگامی کـه TDEE خودرا مشخص کردید، حدود 500 کالری زیر ان برای کاهش چربی مصرف کنید.

 

32. شما را بهتر مجسم کنید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

آیا میدانید چرا ورزشکاران حرفه اي خودرا در حال بالا بردن جام قهرمانی قبل از بازی تجسم میکنند؟ چون کار می کند، و برای شـما هم می تواند! بنابر این تصویری از بدنی کـه میخواهید در ذهن خود ایجاد کنید و قادر خواهید بود در مواقع سختی کـه قدرت اراده شـما بـه چشم می‌خورد بـه قدرت برسید.

 

33. وعده های غذایی را زودتر از موعد آماده کنید

از مهارت هاي‌ خود در آشپزخانه استفاده کنید تا دسته بزرگی از غذا را تهیه کنید کـه می توانید ان را در ناهار یا شام روز یکشنبه تقسیم کنید. بـه این ترتیب وقتی استرس دارید یا در محل کارتان کم میشود، همیشه چیزی برای خوردن خواهید داشت کـه این امر باعث می شود بازگشت غذا بـه فست فود یا سایر غذا هاي ناسالم محدود شود.

 

34. ادویه جات را آزادانه استفاده کنید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

ادویه هایي مانند کاین، پودر فلفل قرمز، زردچوبه و دارچین نشان داده شده اسـت کـه بـه افزایش متابولیسم شـما کمک می کند، کـه می تواند منجر بـه افزایش چربی سوزی شود و بـه کاهش هوس کمک کند. آن ها همچنین می توانند بـه طعم بهتر غذای شـما کمک کنند، کـه در هنگام تلاش برای ادغام غذای سالم تر دریک رژیم غذایی قبلاً چرب و پر کالری ضروری اسـت.

 

35. سبزیجات و میوه ها را در اولویت قرار دهید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

این غذاها باید در صدر فهرست مواد غذایی شـما قرار گیرند. افراد چاق زیادی در آنجا وجود ندارند کـه فقط با یک رژیم غذایی از محصولات تغذیه کنند. عمدتاً بـه این دلیل کـه تمام فیبرها باعث می شوند کـه شـما سریع‌تر احساس سیری کنید، مقداری کـه می توانید از نظر فیزیکی وارد دهانتان کنید را محدود می کند، و بـه این دلیل کـه سرشار از ویتامین‌ها و موادمعدنی هستند کـه بـه شـما انرژی و نشاط می دهند.

 

36. مشاوره را در نظر بگیرید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

گاهی اوقات میل بـه غذا خوردن نوعی خود درمانی اسـت و بـه یک ورزش اجباری تبدیل می شود. اگر مشکوک هستید کـه این مورد برای شماست، احتمالاً ایده خوبی اسـت کـه با یک متخصص بهداشت روان صحبت کنید و مستقیماً بـه این موضوع بپردازید.

 

37. دیگر نوشابه نیست

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

بـه جای ان یک نوشیدنی سالم بنوشید .

 

38. دیدگاه خود را تغییر دهید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

بـه هدف خود برای کاهش وزن بـه عنوان یک حرکت بی پایان یا یک سفر ترسناک نگاه نکنید و مشترک هیچ “رژیم غذایی” نشوید. پیروی از این نکات بـه شـما کمک می کند تا تغییری در سبک زندگی خود ایجاد کنید کـه حول نحوه نگرش بـه غذا و نحوه استفاده از غذا میچرخد – این برای تغذیه و التیام زندگی شماست، نه این کـه بـه معنای واقعی کلمه بـه وزنه سنگینی تبدیل شود کـه زندگی شـما را خراب می کند.

 

39. وقتی شک دارید، غذاهای کامل بخرید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

بهترین روش های کاهش وزن

 

“غذا بخورید. نه زیاد. بیشتر گیاهان.” اگر در جعبه اي قرار می‌گیرد کـه یک شخصیت کارتونی روی ان نقش بسته اسـت، دوری کنید. اگر این یک غذای کامل اسـت کـه در فضای باز نشسته اسـت؟ 

 

40. استرس را کاهش دهید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

ورزش مداوم و مدیتیشن نه تنها برای مغز و خلق و خوی شـما بلکه برای دور کمر شـما نیز معجزه می کند. از این گذشته، مطالعه پس از مطالعه نشان داده اسـت کـه استرس منجر بـه نابهنجاری هورمونی در بدن شـما و عادات غذایی غلط می شود.

 

41. جملات تاکیدی روزانه به خود بدهید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

کلید کاهش وزن و حفظ ان این اسـت کـه آنچه را کـه بـه شـما انگیزه می دهد، پیدا کنید و جملات تاکیدی روزانه – مهم نیست کـه در ابتدا چقدر احساس بدی داشته باشید – کارآمد هستند. بنابر این، بـه یاد داشته باشید: شـما یک برنده هستید، و هیچ چیز غیر ممکن نیست!

 

42. از یک اپلیکیشن استفاده کنید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

برنامه‌هاي‌ زیادی وجوددارد کـه میتواند بـه شـما در ردیابی کالری، یافتن دستور العمل‌هاي‌ سالم، انجام تمرینات مؤثر و توصیه‌هاي‌ خوبی در مورد چگونگی پایبندی بـه اهداف کاهش وزن بـه شـما کمک کند. مرورها را بررسی کنید، چند مورد را امتحان کنید، و سپس از مواردی استفاده کنید کـه برای شـما مفید هستند، زیرا میتوانند اطلاعات، مسئولیت‌پذیری و پشتیبانی را بـه شـما ارائه دهند کـه یافتن ان بـه تنهایی دشوار اسـت.

 

43. بی وقفه ورزش کنید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

وقتی حوصله‌تان سر میرود، از روال خود دور می شوید. پس عوضش کن! از انشعاب و بررسی تمرینات یا حرکاتی کـه بیشتر از برنامه استاندارد ورزشگاه از انها لذت می‌برید نترسید. شاید دوچرخه سواری را بـه الپتیکال ترجیح می‌دهید یا پارویی را بـه تردمیل ترجیح می‌دهید. یا شاید پیاده روی در مسیرهای محلی یا بازی بسکتبال در Y سرعت شـما بیشتر باشد—مهم نیست، فقط اینکار را دائما و مکرر انجام دهید.

 

44. اهداف واقع بینانه تعیین کنید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

یکی از تله‌هایي کـه افرادی کـه اغلب بـه دنبال کاهش وزن هستند، ایجاد اهدافی اسـت کـه نمیتوانند از نظر فیزیکی یا واقعی بـه ان‌ها دست یابند. از دست دادن 20 پوند در ماه نه تنها ناسالم اسـت، بلکه غیرممکن اسـت مگر این کـه از گرسنگی بمیرید. رسیدن بـه اهداف سخت فقط شـما را ناامید می کند و شـما را از هدف نهایی کـه بدنی لاغرتر و سالم تر اسـت دور می کند.

 

45. موانع را مشخص کنید

قبل از رفتن بـه یک برنامه کاهش وزن، سعی کنید مناطقی را کـه احتمالاً در ان دچار لغزش خواهید شد را شناسایی کنید – این می تواند بـه شـما کمک کند برای اشتباه آماده شوید و احساس شکست در انگیزه کاهش وزن را کاهش دهید. فقط بهانه نیاورید و نقاط ضعف خودرا بـه عنوان دلیل عدم موفقیت در رسیدن بـه اهدافتان سرزنش نکنید.

 

46. هشیار باش

هرروز یا هفته لحظه‌اي را صرف کنید ودر سکوت بنشینید ودر مورد پیشرفت خود مراقبه کنید. چه حسی داشتی؟ چه چیزهایی باعث پرخوری یا انتخاب بد غذایی شد؟ وادار نیستید ساعت ها مانند یک راهب تبتی اینکار را انجام دهید. فقط با افکار خود خلوت کنید و روی پیشرفت یا عدم وجود خود تمرکز کنید و سعی کنید ترفندهایی را برای آسان تر کردن ان شناسایی کنید.

 

47. اضافه کنید، کم نکنید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

کل نکته کاهش وزن را حذف کردن چیزهایی از زندگی خود تصور نکنید «حتی اگر کم کردن چربی هدف نهایی اسـت». یک رویکرد سالم تر این اسـت کـه بـه خود یادآوری کنید کـه چیزهای جدید و سالمی را اضافه می کنید کـه امیدواریم بـه عادت هاي‌ سالم تبدیل شوند، بنابر این مقابله با افزایش وزن کار مهمی نخواهد بود. تنظیم مجدد چیزها یکی از بهترین راه ها برای یافتن انگیزه کاهش وزن اسـت.

 

48. دیر غذا نخورید

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

خوردن تنقلات – یا حتی شام کامل – بعد از حدود ساعت 7 بعد از ظهر. نشان داده شده اسـت کـه منجر بـه افزایش وزن بدن، سطح انسولین و کلسترول بالا، متابولیسم کند و حتی افزایش بیومارکرهای بیماری قلبی و دیابت می شود. سعی کنید تا جایی کـه می توانید یک شام سبک و سالم بخورید و بعد از ساعت 7 مصرف میان وعده را محدود کنید.

 

49. ناراحتی را در آغوش بگیرید

ایجاد تغییر شدید در زندگی روزمره هرگز کار سهولت نیست، اما اگر متعهد بـه کاهش وزن هستید، باید برای عده اي از انتخاب‌هاي‌ سخت و تصمیم‌هاي‌ ناراحت‌کننده آماده باشید. بهتر اسـت فقط سعی کنید ناراحتی را در آغوش بگیرید و ان را بمکید، زیرا پاداش در پایان سفر کاهش وزن شـما ارزش این درد را دارد.

 

50. بیشتر بپزید!

بهترین روش های کاهش وزن سال جدید 1402

دیگر نیازی بـه بهانه تراشی برای آشپزی نکردن در خانه نیست – فناوری آشپزخانه ساختن غذا هاي ارزان و سالم را آسان تر از همیشه کرده اسـت، بـه این معنی کـه شـما تمام انگیزه را برای کاهش وزن در خانه خود دارید.

 

شـما حتی نیازی بـه یادگیری مهارت هاي‌ چاقو ندارید. فقط یک غذاساز تهیه کنید، چند دستور پخت آهسته پز را جست‌وجو کنید و مواد را داخل ان بریزید. شـما پول پس انداز می کنید، بهتر غذا میخورید و حتی ممکن اسـت کسی را تحت تاثیر قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: 8 نکته کاهش وزن که باید به طور کامل نادیده گرفته شود

 

در پایان

امروزه داشتن اضافه وزن مشکل تعداد زیادی از انسانها شده اسـت. بسیار از ما بدلایل مختلف اضافه وزن داریم و دنیال روش هایي برای کاهش وزن و لاغری هستیم.

جدیدترین مطالب سایت