شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

بهترین حمل و نقل : طبق رأی افرادی کـه هرروز از آن ها استفاده می کنند از شانگهای تا استکهلم، این‌ها بزرگ ترین سیستم هاي‌ حمل و نقل عمومی جهان هستند. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از شهرهایی کـه بهترین حمل و نقل هاي‌ عمومی در جهان را دارند را منتشر کرده ایم.

 

19 شهر با بهترین حمل و نقل عمومی در جهان 

بدون حمل و نقل عمومی کجا خواهیم بود؟ جهان ما بـه طور فزاینده اي تحت تسلط شهرهایی اسـت کـه روز بـه روز رشد می کنند، و بیشتر و بیشتر ما متوجه می‌شویم کـه افزایش روزافزون ترافیک خودروها خبر بدی برای ما، شهرها و کره زمین اسـت. دراین زمینه، قطار، اتوبوس و تراموا قهرمانان گمنامی هستند کـه میتوانند بـه معنای واقعی کلمه جهان را نجات دهند.

 

مطمئناً؛ یک اتوبوس شلوغ در معاشرت صبح دقیقاً تجربه سفر رویایی نیست. اما وقتی نوبت بـه کاوش در بزرگ‌ترین شهر های جهان میرسد، همه ی چیز در مورد سوار شدن بـه یک قطار یا اتوبوس و کشف شهر از نگاه یک مردم محلی اسـت. و تعدادی از بهترین شبکه‌هاي‌ حمل‌ونقل عمومی جهان حتی بـه‌عنوان شکار گنجینه‌هاي‌ فرهنگی دو چندان میشوند و با هنر و طراحی عالی، زندگی روزمره را تماشایی میکنند.

 

برای شناسایی شهرهایی کـه دارای بزرگ ترین حمل و نقل عمومی جهان هستند، بیش از 20000 شهرنشین در سراسر جهان را در بیش از 50 شهر مورد بررسی قرار دادیم. ما بـه سادگی پرسیدیم:

 

آیا معاشرت در شهر خود با وسایل نقلیه عمومی آسان اسـت؟ ودر شهرهایی کـه در زیر نشان داده شده اسـت، حداقل چهار نفر از پنج نفر از افراد محلی چیزهای خوبی در مورد شبکه حمل و نقل عمومی شهر خود برای گفتن داشتند.

 

تعداد زیادی از شبکه‌هاي‌ نمادین کاملاً موفق نشدند. جایی برای کشتی‌هاي‌ استانبول کـه از قاره عبور می کنند، ترامواهای افسانه‌اي لیسبون، ملبورن و منچستر، یا قطار هوایی مرتفع بانکوک وجود ندارد.

 

اما شهرهایی کـه شامل شدند کل جهان را دربرگرفتند، از مونترال تا بمبئی و استکهلم تا شانگهای و حتی ایالات متحده. بـه گفته مردم محلی، این‌ها شهرهایی هستند کـه بهترین حمل و نقل عمومی جهان را دارند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ شهر زیبای آبی + تصاویر

 

1. برلین – بهترین حمل و نقل

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

حمل و نقل عمومی آسان، ایمن و همیشه بـه موقع در برلین لذت بخش اسـت. بنابر این، دیدن این‌که این شهر با 97 درصد برلینی ها شبکه حمل و نقل شهر خودرا ستایش می کنند، در جایگاه برتر قرار می‌گیرد، شوکه کننده نیست. مردم محلی و مسافران بـه طور یکسان برای چندین دهه از U-Bahn، S-Bahn و اتوبوس نهایت استفاده را برده اند – حتی زمانی کـه شهر در طول جنگ سرد بـه دو قسمت تقسیم شد.

 

U-Bahn زیرزمینی بسیار لذت بخش اسـت، پیچ و خم کارآمدی از قطارها کـه مردم را از صبح تا شب از دید بـه دید دیگر حرکت می دهد. 175 ایستگاه عظیم در 9 خط ممکن اسـت تحسین برانگیز بـه نظر برسد، اما U-Bahn برای پیمایش بسیار ساده اسـت.

 

2. پراگ – بهترین حمل و نقل

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

پایتخت چک یکی از زیباترین شهر های اروپاست و شبکه حمل و نقل عمومی ان تنها بـه ان می افزاید. در نظرسنجی ما، 96 درصد از مردم محلی پراگ گفتند کـه شهرشان بـه اسانی با وسایل نقلیه عمومی معاشرت می کند. و این نه تنها آسان اسـت، بلکه بسیار دیدنی اسـت.

 

پراگ بدون تماشای تراموا کـه در مقابل یک کلیسای گوتیک یا خیره کننده دوره رنسانس حرکت می کند، پراگ نخواهد بود اما مترو حتی بهتر اسـت، با سه خط با آسانی استفاده تقریبا هر قسمت از شهر را پوشش می دهد.

 

هر خط ویژگی زیبایی شناختی خودرا دارد، از نماهای حباب فتوژنیک در خط A «سبز» گرفته تا طرح هاي‌ آینده نگر موجود در انتهای C «قرمز». خط B زرد در بین این دو قرار گرفته اسـت، با عده اي از بقایای کمونیستی کنجکاو برای هر شخصی کـه بـه ان دوره علاقه مند اسـت.

 

3. توکیو

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

نیویورک بیشترین ایستگاه ها را دارد، شانگهای بیشترین پیست را دارد، اما هیچ حمل و نقل عمومی دراین سیاره بـه اندازه انچه در توکیو یافت می شود بـه مردم خدمات رسانی نمی‌کند. ممکن اسـت ویدیوهای ویروسی از قطارهای مترو در پایتخت ژاپن دیده باشید، و چنین مناظری غیرعادی نیستند.

 

بعلاوه اندازه بسیار زیاد شبکه ان را چیزی شبیه بـه هزارتو می کند. اما حمل‌ونقل عمومی توکیو بـه‌خوبی نگه داری میشود و استفاده از ان برای غیر ژاپنی‌زبان‌ها «و همچنین مردم محلی، کـه 94 درصد از انها می گویند شهر با وسایل حمل‌ونقل عمومی آسان اسـت» قابل استفاده اسـت. شاید بهتر باشد از ساعت شلوغی اجتناب کنید، هرچند…

 

4. کپنهاگ – بهترین حمل و نقل

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

استدلال برای کپنهاگ بـه عنوان بزرگ ترین شهر روی کره زمین کار سختی نیست. مکان‌هاي‌ کمی بـه‌اندازه پایتخت دانمارک شیک هستند و لیست رستوران‌ها، موزه‌ها و بارهای ان در رتبه دوم قراردارند «در مورد آبجوی صنایع دستی چیزی نگوییم».

 

حمل و نقل عمومی در کپنهاگ با سیستم قابل اعتمادی از قطارها، اتوبوس‌ها و اتوبوس‌هاي‌ آبی کـه در تمام طول روز مردم را بـه گردش در می‌آورند، پایان معامله را حفظ میکند. شـما می‌توانید هزینه همه ی چیز رابا یک بلیط پرداخت کنید: کارت کپنهاگ حمل و نقل عمومی در سراسر شهر را پوشش می دهد. جای تعجب نیست کـه 93 درصد از مردم محلی گفتند کـه معاشرت آسان اسـت.

 

5. استکهلم

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

جای تعجب نیست کـه برای این پایتخت طراحی اسکاندی، متروی استکهلم بـه همان اندازه شیک اسـت. آن ها بدون دلیل موجه ان را طولانی‌ترین گالری هنری جهان نمی‌نامند: اکثریت قاطع ایستگاه‌ها در تونل‌بانای استکهلم از خلاقیت می‌درخشند، از موزاییک‌ها گرفته تا نقاشی‌هایي کـه انواع موضوعات را پوشش میدهند.

 

اما زیبایی شناسی تنها بخشی از این بسته اسـت: حمل و نقل عمومی در استکهلم «همچنین شامل تراموا، اتوبوس و کشتی» بـه همان اندازه کـه جذاب اسـت کارآمد اسـت. و 93 درصد از مردم محلی موافقند کـه معاشرت در شهر آسان اسـت.

 

6. سنگاپور

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

شنیدن این‌که حمل و نقل عمومی در سنگاپور بسیار در لبه مدرن دنیای مدرن اسـت، نباید شوکه کننده باشد. نوآوری در این جا استاندارد اسـت و اتوبوس‌هاي‌ شهر و حمل‌ونقل سریع انبوه «MRT» در تلاش برای برتری سنگ تمام نمی گذراند. برنامه MyTransport.SG برنامه ریزی را آسان می کند، پاسپورت توریستی سنگاپور هزینه پرداخت را بر عهده میگیرد و تقریبا تمام جاذبه هاي‌ اصلی سنگاپور با یک پیاده روی کوتاه از یک ایستگاه فاصله دارند.

 

اوه، و آیا اشاره کردیم کـه همه ی اتوبوس‌ها با ویلچر و کالسکه مجاز هستند؟ بـه گفته 92 درصد از مردم محلی، سنگاپور چیزهای زیادی را در اختیار دارد، و حمل و نقل عمومی در آنجا بسیار زیاد اسـت.

 

7. هنگ کنگ

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ بـه طور معمول در بین بهترین هاي‌ جهان رتبه بالایی دارد و دلیل خوبی هم دارد. حداقل بگوییم این شبکه گسترده اسـت و شهر بـه این واقعیت افتخار می کند کـه 75 درصد از جمعیت در فاصله یک کیلومتری ایستگاه مترو زندگی می کنند – یعنی کمتر از 15 دقیقه پیاده روی. همه ی چیز بسیار کارآمد، تمیز و آسان اسـت و کارت اختاپوس پرداخت برای ان را بسیار ساده می کند.

 

عادت کردن بـه سیستم فوری نیست، اما تلاش کردن قطعا ارزشش را دارد. مردم محلی موافقند: در نظرسنجی ما، 92 درصد از مردم هنگ کنگ سیستم حمل و نقل شهر خودرا تحسین کردند. برای استفاده حداکثری از هنگ کنگ، از حمل و نقل عمومی ان نهایت استفاده را ببرید.

 

8. تایپه

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

پایتخت تایوان یکی از قابل زندگی ترین شهر های جهان اسـت و سیستم حمل و نقل عمومی شگفت انگیز ان یکی از دلایل اصلی ان اسـت. مترو تایپه «یا MRT» یکی از شلوغ ترین سیستم هاي‌ ریلی سبک در جهان اسـت، اما حتی یک قطره از کارایی دراین فرآیند قربانی نشده اسـت.

 

تایپه یکی از آسان‌ترین شهر های آسیایی اسـت کـه 92 درصد از مردم محلی بـه شبکه حمل‌ونقل عمومی امتیاز میدهند و ایستگاه‌هاي‌ مرتفع، نگاهی جذاب بـه زندگی روزمره خیابانی بـه مسافران می دهند. علائم انگلیسی زبان نیز مطمئنا مفید هستند.

 

9. شانگهای – بهترین حمل و نقل

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

اگر در مورد مسافتی کـه طی می کند صحبت کنید، متروی شانگهای بعد از نیویورک از نظر تعداد ایستگاه دوم، بزرگ ترین مترو در جهان اسـت. در واقع سیستم مترو در شانگهای از نمونه مشهور معاصر خود در نیویورک الگوبرداری شده اسـت و بر خلاف همتای آمریکایی خود، پرجمعیت ترین شهر چین سیستم خودرا کاملاً بـه موقع اجرا می کند.

 

درکنار قطارها، اتوبوس‌ها، مگلوها، تاکسی‌ها و سیستم کشتی شانگهای را میتوان با استفاده از کارت حمل‌ونقل عمومی شانگهای، نسخه بدون تماس کارت شارژی کـه می توان ان را در دفاتر بلیط خریداری و بارگیری کرد، پرداخت کرد. ساکنان شانگهای مطمئناً راضی هستند: 91 نفر از پاسخ دهندگان در نظرسنجی ما گفتند عبور از شهر با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی آسان اسـت.

 

10. آمستردام

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

مطمئناً متوجه انبوهی از دوچرخه‌ها خواهید شد کـه در پایتخت هلند بزرگ می شوند، اما لازم نیست در این جا بـه دو چرخ متعهد شوید: حمل‌ونقل عمومی آمستردام زمین زیادی را پوشش می دهد و همچنین مقدار کمی آب را پوشش میدهد.

 

شبکه قطارها، ترامواها، قایق‌ها و اتوبوس‌هاي‌ شهر عملکرد فوق‌العاده‌اي را انجام میدهند، و همه ی چیز ارزش فوق‌العاده‌اي برای پول دارد – جای تعجب نیست کـه 91 درصد از مردم محلی در نظرسنجی ما سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر را تحسین کردند. 

 

بیشتر بخوانید: 10 شهر برتر تکنولوژی جهان را بشناسید «+عکس»

 

11. لندن

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

این‌که 91 درصد از لندنی‌ها بر سر هر چیزی بـه توافق برسند، کار کوچکی نیست، اما اهالی دود بزرگ گرد هم آمدند تا از عظمت سیستم حمل‌ونقل عمومی لندن خوشحال شوند. بسیار خوب، ممکن اسـت کمی قوی باشد، اما اعداد و ارقام دروغ نمیگویند: اتوبوس ها، قطارها و مترو لندن آسان برای استفاده و کارآمد هستند، از نظر زیبایی شناسی نمادین نیستند.

 

متروی لندن ستاره نمایش اسـت «و ستاره فیلم‌ها و برنامه‌هاي‌ تلویزیونی بی‌شماری»؛ اما اتوبوس‌هاي‌ دوطبقه قرمز روشن این شهر بـه همان اندازه محبوب هستند. راه آهن بدون راننده Docklands Light Railway «و قهرمان حومه شهر لندن روی زمین» را وارد کنید و سیستمی دارید کـه ارزش جشن گرفتن را داشته باشد. کارت Oyster بازدیدکننده نیز بـه عنوان یک یادگاری مرتب استفاده می شود.

 

12. مادرید

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

سیستم حمل و نقل عمومی مادرید یکی از جامع ترین سیستم هاي‌ حمل و نقل در اروپا اسـت – در واقع، 89 درصد از جمعیت شهر در فاصله یک کیلومتری یک ایستگاه زندگی می کنند. تصادفاً یا نه، 88 درصد از مردم محلی مادرید کـه مورد بررسی قرار گرفتیم از شبکه حمل و نقل عمومی شهر راضی هستند.

 

این سیستم علاوه بر مترو، قطارهای سبک، اتوبوس‌ها و قطارهای منطقه‌اي را نیز پوشش می دهد و انواع بلیت‌ها در معرض هستند – با قطارهای شهری Cercanías در حال حاضر برای مسافران عادی رایگان اسـت. مدتی ماندن؟ پاسپورت یک ماهه بگیر آیا بـه دنبال دارت در شهر در طی چند روز هستید؟ یک بلیط 10 سفری باید اینکار را انجام دهد.

 

13. ادینبورگ – بهترین حمل و نقل

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

اوه، ادینبورگ، تو یک افسونگر هستی. پایتخت اسکاتلند یکی از زیباترین شهر های انگلستان اسـت، با معماری قدیمی و باشکوه و فضایی دلپذیر کـه اصطلاح «منوع» را تعریف می کند. و اگر چه ادینبورگ بسیار قابل پیاده‌روی اسـت، حمل‌ونقل عمومی شهر بـه همان اندازه فوق‌العاده اسـت، با اتوبوس‌هاي‌ آسان‌تر کـه تمام روز و شب از شهر عبور میکنند.

 

در نظرسنجی ما، 88 درصد از مردم محلی گفتند کـه معاشرت با وسایل نقلیه عمومی آسان اسـت. ترامواها ممکن اسـت مانند سایر ترامواها در شمال بریتانیا نمادین نباشند «ودر محلی هم بحث برانگیز نیستند» اما بیش از اینکار را انجام می دهند. 

 

14. پاریس

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

کلمه نمادین بسیار مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، اما متروی پاریس نمادی نمادین از یکی از نمادین ترین شهر های کره زمین اسـت. این دومین سیستم متروی اروپا پرتردد اسـت «مسکو در رتبه اول قرار دارد»؛ شبکه اي متراکم کـه بیش از 300 ایستگاه را در 16 خط پوشش می دهد. عده اي از این ایستگاه‌ها بـه خودی خود جاذبه‌هایي هستند، از دیوارهای پوشیده از تاریخ باستیل تا حال‌وهوای تقریبا استیمپانک Arts et Métiers.

 

مترو 1 نقاط مهم کلاسیک را پوشش می دهد، در حالی کـه مترو 6 بیشتر از سطح زمین حرکت می کند و مناظر بسیار خیره کننده اي را ارائه می دهد. ودر حالی کـه مترو بیشتر توجه را بـه خود جلب می کند، حمل و نقل عمومی در پاریس شامل اتوبوس، تراموا و قطارهای منطقه اي از جمله RER پیشرو اسـت. در نظرسنجی ما، 84 درصد از مردم محلی از حمل و نقل عمومی در پاریس حمایت کردند.

 

15. نیویورک

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

حمل و نقل عمومی نیویورک مخالفان خودرا دارد – از جمله مردم نیویورک پایانی ندارند – و تعداد زیادی از انتقادات بـه درستی اسـت. مترو دقیقاً تمیزترین نیست، و بـه نظر می رسد مفهوم کارکردن بـه موقع کنار گذاشته شده اسـت، زیرا سال‌ها کمبود بودجه بـه طور فزاینده اي آشکار می شود. اما مگر این‌که ساعت‌ها وقت بگذارید «و یک جفت کفش واقعا آسان»؛ هنوز راهی بهتر از سیستم حمل‌ونقل عمومی ان برای معاشرت در اطراف نیویورک وجود ندارد.

 

اگر تعداد ایستگاه‌ها را حساب کنید، مترو بزرگ‌ترین مترو در جهان اسـت، و سیستم اتوبوس گسترده، کاوش را حتی دور از ریل‌ها آسان می کند. بـه‌علاوه، اگر از خصلت‌ها استقبال کنید، چیزی نمادین در مورد عبور از مترو در نیویورک وجوددارد. نیویورکی ها مطمئناً اینکار را می کنند: باوجود همه ی این ها، 83 درصد از آن ها گفتند کـه معاشرت در شهر با حمل و نقل عمومی آسان اسـت.

 

16. مونترال

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

مونترال دومین شهر بزرگ کانادا، چه با پای پیاده و چه از طریق سیستم حمل و نقل عمومی توسعه یافته مونترال، لذت بخش اسـت. البته مورد دوم، اولی را آسان‌تر می کند – 83 درصد از مردم مونترال میگویند از طریق حمل‌ونقل عمومی بـه اسانی میتوان از شهر عبور کرد – بنابر این با اتوبوس و مترو چرخ‌هاي‌ لاستیکی و مدرنیستی آشنا شوید تا هر قطره جادویی را از سفرتان بیرون بکشید.

 

انواع بلیط برای سفر های چند روزه موجود اسـت و انسان هاي‌ کوچک زیر 11 سال بـه صورت رایگان سفر می کنند. وب سایت هایی همچنین برنامه هاي‌ سفر دقیقی برای کاوش در شهر از طریق حمل و نقل عمومی دارد.

 

17. شیکاگو – بهترین حمل و نقل

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

شاید سیستم حمل‌ونقل عمومی شیکاگو بی‌نقص نباشد، اما اداره حمل‌ونقل شیکاگو «CTA» کار شایسته‌اي را در حفظ هشت خط قطار شهری «L» «مخفف «بلند»» بـه‌علاوه 129 مسیر اتوبوس انجام می دهد. نوآوری هایي مانند شکستن احیا کننده بدون صرفه جویی در کارایی معرفی شده اسـت. و رضایت عمومی تقریبا بـه اندازه نیویورک اسـت: طبق نظرسنجی ما، 82 درصد از مردم شیکاگو چیزهای مثبتی در مورد شبکه شهر خود برای گفتن دارند.

 

18. پکن

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

پکن یکی از پرجمعیت ترین شهر های جهان، شلوغ ترین مرکز شهری چین و یک کلان شهر واقعی 24 ساعته اسـت. با توجه بـه وسعت پایتخت چین، این‌که 81 درصد از مردم پکن از کیفیت و کارایی حمل و نقل عمومی در آنجا ابراز رضایت کردند، کار کوچکی نیست.

 

این ازدحام جاده باعث تعجب نیست کـه مترو با بیش از 500 مایل مسیر در 27 خط و تقریبا 500 ایستگاه، محبوب ترین نوع حمل و نقل عمومی در این جا اسـت. این شبکه همیشه در حال رشد اسـت و اتوبوس‌ها، ترولی‌بوس‌ها و قطارها نیز روز بـه روز در سطح شهر حرکت میکنند.

 

19. بمبئی

شهرهایی با بهترین حمل و نقل های عمومی در دنیا

اگر زمان با کیفیتی را در قطارهای محلی شهر گذرانده اید، حتی بـه بمبئی رفته اید؟ این یک تجربه و نیم اسـت، اگر چه احتمالاً بهتر اسـت در ساعات شلوغی از ان اجتناب کنید، مگر این‌که از جانبازان چنین صحنه هایي باشید.

 

با این حال، 81 درصد از مردم محلی می گویند عبور از بمبئی با وسایل حمل و نقل عمومی آسان اسـت، و این سیستم یقیناً کلان شهر را در حرکت نگه می دارد و میلیونها نفر روزانه از اتوبوس ها، ریکشاها، مترو و تاکسی هاي‌ شهر استفاده می کنند. این شهر همچنین اپلیکیشن Chalo Pay را معرفی کرده اسـت – یک پیشرو برای حمل و نقل عمومی هند – کـه همه ی چیز را کمی آسان‌تر می کند. 

 

بیشتر بخوانید: بهترین شهر جهان برای زندگی کجاست؟

 

در پایان

برخی افراد از ان بـه عنوان شهری یاد می کنند کـه از ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره می‌برد تا خدمات عمومی را در اختیار شهروندان بگذارد و بعضی افراد دیگر بر این باورند کـه شهر های هوشمند فناوری اطلاعات و هر آنچه مربوط بـه ان می شود را مورد استفاده قرار می دهند تا هوشمندترین و کارآمدترین منابع را مورد استفاده قرار دهند ودر نتیجه بتوانند هزینه استفاده از انرژی را بـه حداقل برسانند، نحوه ارائه خدمات را التیام بخشند، کیفیت زندگی را ارتقا دهند و میزان آسیب رسانی بـه محیط زیست را بـه میزان قابل ملاحظه پایین بیاورند و البته تمام این اتفاقات را در سایه استفاده از نوآوری ها و بـه حداقل رساندن مصرف سوخت هاي‌ کربنی محقق سازند.

جدیدترین مطالب سایت