زلزله بزرگ در آینده ی نزدیک در تهران

زلزله بزرگ در آینده ی نزدیک در تهران

زلزله در تهران آیا ادامه دار است ؟

 

 به گفته ي کارشناس بحران زمين لرزه بزرگی در تهران رخ خواهد داد . در چند روز پیش در تهران زمين لرزه 5.2 دهم ریشتری مردم این شهر رابه خیابانها کشید در ادامه می‌توانید با زمين لرزه در آینده ي نزدیک در تهران به گفته ي کارشناس بحران تالاب را دنبال نمایید .

 

مردم باید به شایعات گوش ندهند و خونسردی خود را حفظ کنند و البته نکات امینی هم رعایت کنند. این روز ها عده ای قصد ایجاد ترس و وحشت در بین مردم را دارند. البته بهتر است نکات ایمنی را رعایت کنید و اخبار را از منابع معتبر دنبال کنید.

 

به گزارش تالاب معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه بین‌ المللی زمين لرزه‌شناسی با رد شایعه احتمال وقوع زمين لرزه ۱۰ ریشتری در تهران گفت بطور کلی اصلا پتانسیل زمين لرزه ۱۰ ریشتری وجود ندارد.

 

وی درمورد احتمال فعال شدن گسل هاي تهران در اثر زمين لرزه امشب نیز گفت: این زمين لرزه ناشی از گسل کرج بوده ودر مجاورت گسل‌هاي بزرگ شمال تهران و اشتهارد قرار دارد.

 

بنابر این این گسل منتها الیه گسل‌هاي بزرگ بوده است. وی افزود: عمق این زمين لرزه در ٧ کیلومتری زمین بوده است و یک چهارم جمعیت ایران این زمين لرزه را حس کرده اند.

 

احتمال وقوع دومینو وجوددارد و گسل جنوب کرج در ١٢٠٠ سال گذشته و گسل تهران در ٩٠٠ سال اخیر لرزشی نداشته و احتمال وقوع زمين لرزه دراین گسل‌ها وجوددارد.

 

وی ادامه داد: تجمیع قوای گسل‌هاي غیر فعال بستگی به توان لرزه زایی گسل‌هاي لرزیده شده دارد و طبق معمول با قدرت ٧ ریشتر فعالیت گسل‌هاي خفته شروع میشود.

 

نظر رئیس مرکز تحقیقات مسکن در خصوص احتمال زلزله تهران

 

این احتمال وجوددارد که گسل ماهدشت با دقت به تهاتری که با گسل‌هاي دیگر هم چون گسل ایپک و اشتهارد دارد موجب زمين لرزه بزرگ‌تری در تهران و البرز شود.

گسل ماهدشت پیشینه فعالیت چندانی نداشته است و حداکثر بزرگای آن ۶ ریشتر است.

بعد از زمين لرزه ۵.۲ ریشتری چندین پس‌لرزه به وقوع پيوست که از بزرگای زمين لرزه کم شده است و امید داریم که زمين لرزه نخست زمين لرزه اصلی باشد.

 

زلزله بزرگ در آینده ی نزدیک در تهران

همینطور مرادی رییس مرکز لرزه‌نگاری در مصاحبه با شبکه خبر با اشاره به زمين لرزه ۵٫۲ ریشتری تهران، کانون زمين لرزه را در نزدیکی ملارد عنوان کرد و گفت: گسل اشتهارت فعال شده است و از این رو بهتر است مردم البرز و غرب تهران موارد ایمنی را رعایت کنند.

 

وی در جواب به این پرسش که آیا احتمال پس لرزه وجوددارد، اظهار کرد: با دقت به شدت زمين لرزه، نمیتوان گفت پیش لرزه بوده یا زمين لرزه اصلی؛ احتمال وقوع زمين لرزه و پس‌لرزه‌ها وجوددارد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درمورد این‌که احتمال زمين لرزه در تهران وجوددارد یا خیر گفت: احتمال پس‌لرزه‌ها وجوددارد، اما تمامی دستگاه‌ها در آماده باش قرار گرفته‌اند.

 

نجار تاکید کرد: آرامش و پرهیز از استرس دراین لحظات ضروری خواهد بودو مردم باید به توصیه‌هاي کارشناسان دقت داشته باشند.

 

جدیدترین مطالب سایت