ثروت افسانه‌ای ستاره‌ های معروف هالیوود + عکس

مجموعه : اخبار چهره ها
ثروت افسانه‌ای ستاره‌ های معروف هالیوود + عکس

پولدار ترین افراد مشهور در هالیوود

به گزارش تالاب ثروت افسانه‌ای برخی از هنرپیشه‌ها و خوانندگان همواره زبانزد خاص و عام است، اما بسیاری از تماشاگران که به زندگی این فوق‌ستاره‌ها غبطه می‌خورند هرگز تصور نمی‌کنند بعضی از آنها روزی فقیر و بی‌خانمان بوده‌اند.

 

در فهرست افراد ثروتمندی که زمانی بی‌خانمان بوده‌اند چهره‌های مشهور و پرآوازه‌ای به‌چشم می‌خورند. ازاین بازیگرانی که جایزه اسکارگرفته‌اند تا خوانندگانی که صدایشان برای نسل‌ها در اذهان مردم باقی خواهد ماند.

ثروت افسانه‌ای ستاره‌ های معروف هالیوود + عکس

پردرآمدترین بازیگر سیاهپوست هالیوود

یکی از این افراد سرشناس «هلی بری» بازیگر زن امریکایی است. او تاکنون توانسته است جوایز امی و گلدن گلوب را تصاحب کند و تنها زن سیاهپوستی است که جایزه اسکار بهترین بازیگر را دریافت کرده است.

 

هلی در سال 2001 به‌خاطر بازی در فیلم>فیلم «میهمانی هیولاها» جایزه اسکار گرفت. وی در کلیولند اوهایو متولد شد. پدرش یک دائم‌الخمر بود که بارها در مقابل چشمان او مادرش را مورد ضرب و شتم قرار داده و هلی از این موضوع رنج زیادی می‌کشید.

 

وی دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشت اما به‌دلیل بلند پروازی و آرزوهایی که در سر داشت پله‌های ترقی را بسرعت طی کرد و اکنون پر درآمدترین بازیگر زن سیاهپوست در هالیوود است.

 

این هنرپیشه مشهور درباره زندگی‌اش گفته؛ هنگامی که به شیکاگو نقل مکان کرده، مادرش نتوانسته هیچ کمک مالی به وی کند. بنابراین مجبور شده به پناهگاه بی‌خانمان‌ها برود و مدتی را آنجا سپری کند. هلی در مصاحبه خود با یک مجله امریکایی گفته: «در آنجا آموختم که چگونه از خودم مراقبت کنم و چگونه می‌توانم وضعیت زندگی‌ام را تغییر دهم.

 

با وجودی که این زمان اندک بوده، اما چیزهای زیادی در این مدت آموختم.»این بازیگر که به دیابت نوع یک مبتلاست، همچنین در اوایل دهه 90 به‌خاطر مشاجره شدید با نامزدش و ضرب و شتم از سوی وی شنوایی یکی از گوش‌هایش را از دست داد.

 

وی همواره بیان کرده که پدری آفریقایی- امریکایی و مادری سفیدپوست داشته و این دو رگه بودن همواره برایش «دردناک و گیج‌کننده» بوده است. او از جمله زنانی است که فعالیت‌های زیست‌محیطی زیادی انجام داده و برای داشتن هوایی سالم و پاک مبارزه کرده است.

 

ثروت افسانه‌ای ستاره‌ های معروف هالیوود + عکس

 

جیم کری از زندگی در چادر تا شهرت جهانی

یکی دیگر از بی‌خانمان‌های فقیر که بلندآوازه و ثروتمند شد «جیم‌کری» یا در اصل «جیمز یوجین کری»، هنرپیشه و کمدین کانادایی- امریکایی است. پدرش نوازنده ساکسیفون بود و به همین دلیل از کودکی در نمایش‌ها و برنامه‌های کمدی حضور داشت.

 

 

اما همزمان با بیکاری پدرش و نامساعد شدن وضعیت خانواده، او هم مجبور شد بعد از مدرسه در یک کارخانه کار کند. به‌همین دلیل دبیرستان را رها کرد و پس از مدتی کارگری، در 19 سالگی از تورنتو به لس‌آنجلس نقل مکان کرد.

 

در هالیوود مدتی اجراهای کمدی تک نفره را در کلوب‌های شبانه تجربه کرد و آرام‌آرام وارد سینما شد. با‌وجود تلاش‌های بی‌وقفه در یک دهه، جیم‌نتوانست موفقیت چندانی در عرصه سینما به‌دست آورد.

 

بسیاری معتقدند در نخستین فیلم‌های این هنرپیشه هیچ نشانه‌ای از استعداد دیده نمی‌شد. با این حال تا پایان سال 1992 در مجموع در هشت فیلم و چند مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرد و در بعضی از آنها با نام جیمز کری ظاهر شد.

 

در نهایت او با نقش آفرینی در فیلم مشهور «ماسک» توانست خود را به سینمای جهان معرفی کند. رفته‌رفته «کری» با بازی در فیلم‌های دیگری چون «نمایش ترومن»، جایزه بهترین بازیگر گلدن گلوب را گرفت، وی همچنین به‌خاطر فیلم «مردی روی ماه» جایزه گلدن گلوب دیگری را به دست آورد.

 

او بارها گفته: قرار گرفتن در دوران سخت کودکی و ناامیدی‌های ابتدایی کار، هرگز او را متوقف نکرده است. کری همواره در نقش‌های خود سعی دارد تا لبخند را به لب مخاطبان خود بیاورد. هرچند از دوران کودکی خود به سختی یاد می‌کند.

 

وی در مصاحبه‌های خود بیان کرده که در کودکی به همراه خانواده‌اش برای مدتی در چادر و اتوبوس زندگی کرده و مشکلات مالی زیادی داشته‌اند. کری هنرپیشه‌ای پر انرژی است و برای مبارزه با افسردگی مجبور شد برای مدتی تحت نظر روانپزشک باشد و داروهای آرام‌بخش مصرف کند.

 

ثروت افسانه‌ای ستاره‌ های معروف هالیوود + عکس

 

دکتر «فیل» و ثروت 280 میلیون دلاری

دکتر فیل، روانشناس و مجری برنامه تلویزیونی «دکتر فیل» است. او در ابتدا چندین بار به‌عنوان میهمان در برنامه «اپرا وینفری» حاضر شد و به سؤالات بینندگان پاسخ داد. اما پس از آنکه در این برنامه به شهرت رسید، اپرا تصمیم گرفت یک برنامه مستقل در اختیارش قرار دهد.

 

«جوزف مک‌گراو» در برنامه دکتر فیل که هر روز بعدازظهر پخش می‌شد به سؤالات روانشناسی و خانوادگی مردم پاسخ می‌داد. از آنجا که تکنیک دکتر نسبت به روش‌های رایج در روانشناسی متفاوت بود، به همین دلیل از طرف برخی پزشکان روانشناس مورد انتقاد قرار گرفت، ولی در عین حال بسیاری نیز روش او را می‌پسندند.

 

دکتر فیل گذشته تلخی داشته است. وی دوران کودکی پر فراز و نشیبی داشت و فردی بی‌خانمان بوده که بیشتر اوقات دوران کودکی‌اش را درکنار پدر خود در یک خودرو به‌‌عنوان محل زندگی‌شان گذرانده است. با وجود این دکتر فیل سختی‌ها را به‌عنوان پله‌های ترقی می‌شناسد که او را به جلو رانده‌است. او می‌گوید؛ پشتکار پدرش یاری‌اش داده و موفقیت‌های چشمگیر خود را مدیون اوست.

 

فیل (جوزف) مک‌گراو در اوکلاهمای امریکا به دنیا آمد. پدر وی تأمین‌کننده تجهیزات نفتی در شمال تگزاس بود. خانواده او پس از مدتی به کانزاس نقل مکان کردند تا با تغییر شغل پدر در کنار وی بوده و روزگار خود را سپری کنند.

 

به گزارش تالاب جوزف تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته کارشناسی ارشد و روانشناسی در سال 1976 گذراند و در رشته روان‌شناسی بالینی از دانشگاه تگزاس فارغ‌التحصیل شد. او بعدها در کنار پدر خود در همایش‌های روانشناسی شرکت کرد و در همین همایش‌ها از روش‌های جدیدش کمک گرفت و پله‌های ترقی را با موفقیت سپری کرد.

 

جوزف در سال 1999 و با انتشار کتاب راهکارهای زندگی مورد توجه زیادی واقع شد. او مردی بسیار بی‌تعارف است و از مقابله برخی افراد هم فرار نمی‌کند. برای همین در حرفه‌اش موفق بوده و توانایی این را دارد که از فرصت‌های به‌دست آمده به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

 

در حال حاضر فیل میلیون‌ها طرفدار دارد. دکتر فیل از طریق برنامه تلویزیونی‌اش که در آن چالش‌های زندگی روزمره مانند رابطه بین افراد، تربیت کودکان، کاهش وزن و مسائل جنسی مطرح می‌گردد، هر روز به خانه میلیون‌ها امریکایی و ساکنان سایر کشورها سر می‌زند. این پزشک موفق با اجرای بی‌نظیر برنامه‌های تلویزیونی‌اش 280 میلیون دلار درآمد داشته است.

 

ثروت افسانه‌ای ستاره‌ های معروف هالیوود + عکس

 

بی‌خانمانی که دو اسکار برد

«هیلاری سوانک» هنرپیشه و تهیه‌کننده امریکایی به قدر کافی شناخته شده هست. نام او در فهرست برندگان جایزه اسکار قرار دارد، اما این تنها ظاهر ماجراست. هیلاری، روزی از فقرای شهر لس‌آنجلس بود که برای مدت‌های طولانی با مادرش در یک خودروی ون زندگی می‌کرد. آنها با اینکه در نزدیکی هالیوود روزگار سپری می‌کردند اما قادر به پرداخت هزینه‌های یک آپارتمان نبودند. اما این موضوع مانع پیشرفت هیلاری نشده بلکه وی را ترغیب کرد تا با تلاش زیاد هر چه سریع‌تر به این ماجرا خاتمه داده و وضعیت خود و مادرش را تغییر دهد.

 

این بازیگر در لینکلن، نبراسکار به دنیا آمد. استعداد هنری هیلاری سوانک نخستین بار در کودکی توسط تهیه کننده‌ای به نام سوزی ساچس کشف شد. او در نمایش «کتاب جنگل» بازی کرد و همزمان در نمایش‌های محلی و تئاترهای مدرسه نیز حضور داشت. وی سال 1990 به همراه مادرش به لس‌آنجلس، جایی که او در جنوب پاسادنا دبیرستان می‌رفت نقل مکان و کار حرفه‌ای‌اش را شروع کرد. پدر و مادر او هنگامی که هیلاری 5 ساله بود از هم جدا شدند. هیلاری علاقه زیادی به ورزش‌هایی چون شنا و ژیمناستیک داشت و همین موضوع در آینده کمک زیادی در نقش آفرینی این هنرپیشه سرشناس داشت.

 

مادر هیلاری کار خود را از دست داده بود و آنها مجبور به نقل مکان بودند و تنها پول آنها برای سفر 75 دلار بود. این پول کل سرمایه‌ای بود که باید در شهری بزرگ این مادر و دختر را پشتیبانی می‌کرد.

 

سوانگ می‌گوید: «همواره مادرش الهام بخش وی در حرفه هنرپیشگی بوده است. هنگامی‌که یک کتاب داستان می‌خوانده یا یک فیلم تماشا می‌کرده همواره خود را جای شخصیت اصلی داستان قرار داده و در رؤیاهایش هنرنمایی می‌کرده است. او بعدها توانست برنده دو اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای فیلم‌های «عزیز میلیون‌دلاری» و «پسر‌ها گریه نمی‌کنند» شود.

 

ثروت افسانه‌ای ستاره‌ های معروف هالیوود + عکس

 

از مکانیکی تا ثروت افسانه‌ای

یکی از بی‌خانمان‌های ثروتمند دنیا بازیکن فوتبال امریکایی به نام «مایکل اوهر» است. او که در ممفیس تنسی امریکا متولد شده، یکی از 12 فرزند یک خانواده امریکایی است که مادری الکلی و پدری خلافکار داشت.

 

به گزارش تالاب پدر مایکل اغلب با اتهامات متفاوتی روزگار خود را در زندان سپری می‌کرده و مادرش نیز بشدت تحت تأثیر الکل و کراک قرار داشت. با توجه به شرایط زندگی وی در گذشته، مایکل از توجه و نظم و انضباط خاصی در دوران کودکی‌اش برخوردار نبود.

 

در زندگی‌اش مدارس زیادی وجود داشته که به‌دلیل نقل مکان‌های مداوم خانواده، مایکل در آنها درس خوانده و در دوره‌ای از بی‌خانمانی اعضای خانواده‌اش روزگار سختی را سپری کرده‌اند.

 

این فوتبالیست ثروتمند برای نخستین بار در دبیرستان فوتبال را آغاز کرد و پس از آن برای امرار معاش مدتی کوتاه به عنوان مکانیک خودرو کار کرد. پس از چند بازی فوتبال در مدرسه، مربی فوتبال متوجه استعداد خدادادی پسر بچه‌شد و حمایت بیشتری از او کرد.

 

این در حالی بود که مایکل در زمینه بسکتبال نیز به موفقیت‌های جالبی دست یافته بود. نمرات پایین او در مدرسه باعث شد تا کلاس خصوصی برایش در نظر گرفته شده و در نهایت بتواند فارغ‌التحصیل شود.

 

مایکل توانست بورس تحصیلی در ایالت لوئیزیانا به‌دست آورد و در نهایت برای تیم فوتبال دانشگاه می‌سی‌سی‌پی بازی کند. سپس برای تیم فوتبال امریکایی اتلتیک 10 بازی انجام و خودی نشان داد.

 

موفقیت او در بازی‌ها سبب شهرت روز افزون مایکل شد و در نهایت سال 2008 میلادی او به عنوان بهترین بازیکن فوتبال امریکایی شناخته شد و ثروت هنگفتی به‌دست آورد.

 

او توانست قراردادهای کلانی را امضا کرده و در نهایت در سال 2015 میلادی با قرارداد 7 میلیون دلاری وارد تیم «پلنگ‌های کارولینا» شود. این پسر سیاهپوست با وجود تمام کمبودهای دوران کودکی از جمله بی‌توجهی و فقر توانست نام خود را در جهان پرآوازه کند و محبوبیت بسیار زیادی به‌دست آورد.

 

جدیدترین مطالب سایت