روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

روش های جوان ماندن : برای تعداد زیادی از مردم، نشانه هاي‌ پیری ؛ در سی سالگی، شروع بـه نمایان شدن می‌کنند و همان‌ گونه با گذشت هر دهه ادامه می یابد. بـه نظر می رسد کـه برخی با ژن هاي‌ سالم، ظاهری جوان تر دارند.اما نمی‌توان بـه تنهایی بر استعداد ژنتیکی تکیه کرد.

 

دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از عادت هاي‌ روزمره بدی کـه باعث می شود شـما را پیر کنند را منتشر کرده ایم.

 

عادت های بدی که شما را پیر می کند

از گذشت زمان گریزی نیست – شـما پیر خواهید شد و بدن شـما پیر می شود. و با این حال، عده اي از افراد در 60 سالگی بـه نظر می‌رسند کـه در 40 سالگی خود هستند، در حالی کـه عده اي از افراد در 30 سالگی بـه نظر میرسند کـه در 50 سالگی خود هستند. پس چه چیزی می دهد؟

 

عده اي از افراد خوش شانس در نهایت بـه جکپات ژنتیکی میرسند، اما انتخاب هاي‌ سبک زندگی و عادات روزانه نقش مهمی در روند پیری دارند. اگر میخواهید در فصل‌هاي‌ بعدی زندگیتان روشن و بدون چین و چروک بـه نظر برسید، این‌ها تنها تعدادی از عادت‌هایي هستند کـه باید الان انها را ترک کنید.

 

بیشتر بخوانید: تصاویری از جوانی و پیری افراد در گذر زمان

 

حذف ضد آفتاب

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

روش های جوان ماندن

مطمئنا، استفاده از کرم ضد آفتاب هر بار کـه بیرون میروید کمی دردسر اسـت، اما آسیب ناشی از نور خورشید نه تنها بـه سرطان پوست منجر می شود، بلکه منجر بـه چین و چروک و لکه هاي‌ ناشی از آفتاب می شود.

 

میدانم کـه این امر بدیهی بـه نظر می رسد، اما یک عادت ترسناک کـه شـما را فراتر از حد تصور پیر می کند، استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب اسـت. نود درصد پوست پیری ناشی از نور خورشید اسـت، بنابر این استفاده از کرم ضد آفتاب بـه صورت روزانه یکی از بهترین عاداتی اسـت کـه می توانید برای حفظ جوانی خود بـه ان عادت کنید.

 

تنها آفتاب تابستانی نیست کـه آسیب می‌زند: همیشه حتی در روزهای ابری ودر فصل زمستان از ضد آفتاب استفاده کنید، اشعه UVA کـه بیشترین آسیب را دارد می تواند از ابرها و شیشه ها نفوذ کند و باعث پیری زودرس شود. و احتمالا سرطان پوست.

 

سیگار کشیدن

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

روش های جوان ماندن

هیچ چیزی مانند یک مطالعه دوقلوهای خوب برای نشان دادن اثرات فیزیکی یک عادت بد وجود ندارد، و این دقیقاً همان چیزی اسـت کـه یک مطالعه درسال 2013 در مجله جراحی پلاستیک و تولید مثل در مورد سیگار کشیدن بـه دنبال کشف ان بود… و نتایج ترسناک بود.

 

علاوه بر برخی عکسهای مقایسه بسیار واضح کـه نشان می دهد چین و چروک هاي‌ اضافی و پلک هاي‌ گشاد کـه توسط دوقلو سیگاری تجربه شده اسـت، این مطالعه نشان می دهد کـه اختلاف پنج ساله در سابقه مصرف سیگار “می تواند تفاوت هاي‌ قابل توجهی در پیری صورت در دوقلوها ایجاد کند.” حتی اگر ابزاری برای مقایسه پیری صورت خود ندارید، می توانید روی تأثیر منفی سیگار در مورد پیری زودرس حساب کنید.

 

نگهداری از خشم و کینه

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

خشم، استرس و کینه توزی نه تنها درون شـما را خراب می کند، بلکه می تواند منجر بـه پیری زودرس شود. “نگرش می تواند شـما را بـه شدت سفت و سازش ناپذیر کند و بـه معنای واقعی کلمه بدن را سفت کند. کسی کـه نمی تواند آرام شود، قادر بـه درمان نیست. بدن کار بزرگی برای درمان خود انجام می دهد، اما برای انجام اینکار باید آرام باشد.”

 

نگه داشتن خشم در واقع با بیماری عروق کرونر قلب مرتبط اسـت، در حالی کـه افسردگی با پیری سلولی مرتبط اسـت. ممکن اسـت نتوانید بـه طور کامل از استرس یا عصبانیت دوری کنید، اما می توانید راه هاي‌ مثبتی برای رها کردن از طریق ورزش، مدیتیشن و مشارکت اجتماعی منظم پیدا کنید.

 

حذف عینک آفتابی در روزهای آفتابی

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

روش های جوان ماندن

 

وقت ان اسـت کـه یک عینک آفتابی را در هر کیفی کـه دارید ذخیره کنید! چشم دوختن مداوم میتواند منجر بـه چین و چروک‌هاي‌ بزرگ شود. در تابستان ودر طول برف هاي‌ زمستانی، کـه می تواند سطوح بالای نور خورشید را منعکس کند، منجر بـه افزایش چشمک زدن می شود.

 

این چشمک زدن مکرر باعث تقویت “پای کلاغ” می شود، کـه خطوط کوچکی هستند کـه از کنار چشم ها بیرون میزنند. عدم استفاده از عینک آفتابی می تواند بـه این معنی باشد. سفر های مکرر بـه جراح پلاستیک خود برای بوتاکس! بنابر این بله، حتی اگر بـه معنای تهیه یک عینک آفتابی داروخانه باشد، همیشه باید یک عینک آفتابی برای شاداب نگه داشتن صورت خود داشته باشید.

 

خوابیدن روی صورت

مگر این کـه پشت خواب باشید، وقت ان اسـت کـه روال قبل از خواب خودرا تغییر دهید. یک جراح پلاستیک پیشگام نشان می دهد کـه چگونه واقعاً ده سال جوان‌تر بـه نظر برسید. چروک‌هاي‌ خواب واقعی هستند. و می تواند دائمی باشد. مطمئناً؛ خوابیدن روی صورت شـما برای یک شب پس از خم کردن، خطوط دائمی ایجاد نمیکند، اما اگر شـما شب بـه روز، سال بـه سال روی صورت خود بخوابید، ان چروک هاي‌ خواب در نهایت برای همیشه باقی می‌مانند.

 

خبر خوب این اسـت کـه راه حلی وجوددارد، “بـه پشت یا پهلو بخوابید و اگر مجبورید بـه صورت خود بخوابید، از روبالشی ساتن یا ابریشمی استفاده کنید، کـه کمتر باعث چین و چروک شدن صورت می شود.”

 

24/7 به تلفن خود خیره شوید

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

روش های جوان ماندن

 

پوست گردن نازک‌تر از پوست صورت اسـت و همین امر ان را مستعد نشان دادن علائم اولیه پیری می کند. اگر بـه طور دائم بـه تلفن خود متصل هستید، این خبر خوبی نیست. پزشک جوئل شلسینگر، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره، یک پدیده بسیار واقعی «و بسیار جدید» بـه نام «گردن فناوری» رابا من بـه اشتراک گذاشت کـه زمانی رخ می دهد کـه شـما دائماً بـه تلفن همراه، لپ‎تاپ یا تبلت خود از پایین نگاه می‌کنید.

 

اگر شـما هم مانند اکثر مردم هستید، تقریبا سه ساعت در روز بـه تلفن خود خیره میشوید. این کج شدن سر بـه سمت جلو، ترکیبی از از دست دادن استحکام در گردن، فشار فیزیکی و چین و چروک زودرس پوست در امتداد جلوی گردن شـما اسـت.

 

راه حل ساده اسـت، “هنگامی کـه بـه تلفن یا دستگاه خود نگاه می‌کنید، ان را بالاتر نگه دارید. سعی کنید سر خودرا در حالت خنثی نگه دارید تا جایی کـه ممکن اسـت و زمانی را کـه صرف دستگاه هاي‌ خود می‌کنید محدود کنید. اگر روی ان کار میکنید. یک لپ‎تاپ، پشت یک میز بنشینید و مانیتور را در سطح چشم قرار دهید.”

 

خوردن یک رژیم غذایی ضعیف

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

روش های جوان ماندن

نباید تعجب آور باشد کـه انچه می‌خورید می تواند بـه طور قابل توجهی بر ظاهر شـما تأثیر بگذارد. جریان مداوم غذا هاي ناسالم و الکل، مواد مغذی کلیدی مورد نیاز بدن را کـه برای عملکرد با ظرفیت کامل بـه ان نیاز دارد را از بین می برد، اما آسیب در این جا متوقف نمیشود. 

 

رژیم غذایی نامناسب، بـه ویژه رژیمی کـه حاوی قند زیاد اسـت، می تواند از درون بـه بیرون پوست شـما را تحت تاثیر قرار دهد. مولکول هاي‌ قند از طریق فرآیندی بـه نام گلیکوزاسیون بـه پروتئین هاي‌ کلاژن و الاستین در پوست متصل می شوند. این فرآیند منجر بـه گلیکوزیلاسیون پیشرفته می شود. محصولات یا بـه اختصار AGE ها رادیکال هاي‌ آزاد هستند کـه منجر بـه التهاب، شکستن کلاژن و الاستین در پوست می شوند.

 

“نخوردن میوه و سبزیجات بـه اندازه کافی عادت دیگری اسـت کـه می تواند باعث پیری شود. بدون آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی کافی در میوه ها و سبزیجات، ما نمیتوانیم با آسیب رادیکال هاي‌ آزاد مبارزه کنیم و بیشتر مستعد پیری خواهیم بود.” حتی یک مطالعه نشان داد کـه با افزایش مصرف سبزیجات و میوه‌ها، رنگدانه‌ها افزایش مییابد، درخشندگی گلگون‌تر بـه پوست کـه بـه ظاهری جوان می‌افزاید. چه کسی ان را نمی‌خواهد؟

 

مراقبت ضعیف از پوست

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

مراقبت اولیه از پوست در مورد محدود کردن اثرات پیری بسیار مهم اسـت. هر چقدر کـه بعد از یک روز طولانی بدون شستن صورت خود بـه رخت خواب بروید، وسوسه انگیز اسـت. این یک عادت بد اسـت کـه واقعاً نباید اتفاق بیفتد. آرایش و همچنین کثیفی، چربی و آلودگی روز، منافذ شـما را مسدود می کند و می تواند منجر بـه آکنه شود. پوست شـما در شب جوان‌سازی میشود و اگر اینکار را انجام دهد، نمی تواند بـه خوبی اینکار را انجام دهد. تمیز نمی‌شود.”

 

حتی اگر در مورد شستن صورت خود قبل از خواب یک ستاره راک هستید، بـه همان اندازه مهم اسـت کـه مرطوب کننده را نادیده نگیرید. “با بازگرداندن رطوبت و چربی بـه پوست، ما بـه عنوان یک انسان بدنی خواهیم داشت کـه خطوط و چین و چروک ها را کاهش داده، پوسته پوسته شدن پوست را کاهش داده، احساس نرم تر و خاصیت ارتجاعی را التیام می بخشد. ؛ بازسازی سلولی بهتر «بـه ویژه در شب» و التیام پاسخ سیستم ایمنی بدن.”

 

نوشیدن از نی

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

روش های جوان ماندن

 

نوشیدن از نی بسیار خوش‌خیم بـه نظر میرسد – شاید شـما اینکار را برای پیشگیری از لکه‌دار شدن مایعات تیره روی دندان‌ها انجام دهید. بـه هرحال، ممکن اسـت زمان ان رسیده باشد کـه نی‌هایتان را کنار بگذارید، زیرا جمع کردن لب‌هایتان برای نوشیدن از نی می تواند منجر بـه ایجاد خطوط «سیگاری» اطراف دهانتان شود.

 

این خطوط سیگاری “با هر فعالیتی کـه شامل بـه هم زدن لب هاي‌ شـما باشد، از جمله نوشیدن از نی یا نوشیدن از یک بطری آب غیرقابل استفاده مجدد، می تواند بدتر و عمیق تر شود.”

 

بیشتر بخوانید: مقایسه افراد معروف در جوانی و پیری «عکس»

 

پخت تقلبی

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

تنها چیزی کـه برای پوست شـما بدتر از قرار گرفتن در زیر نور خورشید اسـت، قرار گرفتن در زیر اشعه ماوراء بنفش یک تخت برنزه برای درخشندگی مصنوعی اسـت. حتی مراکز نظارت و پیشگیری از بیماری ها بـه خطرات بسیار واقعی برنزه شدن در محیط هاي‌ بسته اشاره می کند، از جمله افزایش خطر ابتلا بـه سرطان پوست، پیری زودرس پوست و تغییر در بافت پوست.

 

هیچ چیز جذابتر از پوست سرطان زده، ترک خورده و چروکیده نیست، درست اسـت؟ اشتباه. زمان ان فرا رسیده اسـت کـه عضویت برنزه شدن خودرا درنظر بگیرید و زیبایی پوست رنگ پریده، نرم و بدون چین و چروک را در آغوش بگیرید. ممکن اسـت یک تعدیل باشد، اما در 20 سال، خوشحال خواهید شد کـه تغییری ایجاد کرده‌اید.

 

کوکتل خیلی زیاد

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

اگر هدف شـما جوانتر بـه نظر رسیدن اسـت، الکل دوست شـما نیست. الکل باعث کم‌آبی و آسیب بـه DNA می شود، کـه میتواند منجر بـه ظاهری کمتر جوان شود.

 

ملاقات با دوستان برای نوشیدن کوکتل هر آخر هفته ممکن اسـت بـه نظر چیز مهمی نباشد، اما بـه مرور زمان بر شـما تأثیر میگذارد. “الکل بدن را کم آب می کند و باعث می شود پوست قرمز، لکه دار و متورم بـه نظر برسد. نوشیدن الکل از تولید وازوپرسین و هورمون ضد دیورتیک کـه بدن برای جذب آب استفاده می کند پیشگیری می کند.

 

این باعث می شود کلیه ها دو برابر کار کنند. بـه سختی می توان آب اضافی بدن را ازبدن خارج کرد و تمام اندام هاي‌ بدن از جمله پوست را کم آب می کند. بهتر اسـت نوشیدنی دوم را حذف کنید و بـه جای ان یک آب با آهک بخورید.

 

دویدن بیش از حد

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

فعال ماندن و ورزش در طول هفته برای حفظ ان درخشندگی جوانی حیاتی اسـت، اما مطمئناً می توان چیزهای بسیار خوبی داشت. دویدن بیش از حد باعث می شود کـه شـما پیرتر بـه نظر برسید. «دویدن زیاد استخوان ها و مفاصل را تنبیه می کند، و ممکن اسـت فرد دچار شکستگی هاي‌ استرسی و آسیب غضروف شود». همچنین با نشانگرهای خونی کـه آسیب بـه عضله قلب را نشان می‌دهند، مرتبط اسـت.

 

دویدن برای کاردیو عالی اسـت، اما بـه عضله سازی کمک نمیکند. با افزایش سن، تقویت عضلات بسیار مهم اسـت، بنابر این مطمئن شوید کـه روال دویدن خودرا با برخی وزنه ها ترکیب کنید. «افرادی کـه بیش از حد می‌دوند طبق معمولً تمرینات وزنه‌برداری نمیکنند، بنابر این دچار تحلیل طبیعی عضلات بالای بدن میشوند کـه می توان با تمرینات قدرتی ان را معکوس کرد.»

 

آن ها همچنین ورزش هاي‌ تحمل وزنی کـه بر ستون فقرات و استخوان هاي‌ بلند فشار می آورد انجام نمیدهند، بنابر این از کاهش طبیعی تراکم استخوان کـه می تواند منجر بـه پوکی استخوان شود، پیشگیري نمی کنند. خورشید و عواملی مانند خشک شدن باد.”

 

اگر علاقه شـما بـه دویدن در فضای باز اسـت، هنوز کفش هاي‌ دویدن خودرا آویزان نکنید. بـه سادگی مطمئن شوید کـه روال خودرا با تمرینات داخلی، تقویت و روزهای استراحت قطع کنید.

 

اخم کردن

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

عده اي از عادات بد مانند سیگار کشیدن بـه وضوح بر سلامت و پیری ما تأثیر میگذارد. با این حال، عادت‌هاي‌ کوچکی نیز وجوددارد کـه ممکن اسـت حتی متوجه انجام ان‌ها نشویم کـه می توانند بر ما نیز تأثیر بگذارند. یک عمل ساده اخم کردن می تواند بـه مرور زمان شـما را پیرتر نشان دهد. 

 

«لبخند باعث جوان‌تر شدن و افزایش ایمنی می شود». حتی یک لبخند ساختگی هم تعداد سرماخوردگی شـما را کاهش می دهد. دفعه بعد کـه در حین رانندگی بـه محل کار خودرا در حال اخم دیدید، لحظه اي بـه لبخند زدن اختصاص دهید. نه تنها احساس التیام فوری خلق خواهید کرد، بلکه جوانتر نیز بـه نظر خواهید رسید.

 

محدود کردن کالری

تغذیه سالم و دوری از شکر برای جوان‌تر بـه نظر رسیدن حیاتی اسـت. با این حال، اگر آونگ بیش از حد نوسان می کند و نگران هستید کـه وسواس محدود کردن کالری را پیدا کرده‌اید، زمان ان فرا رسیده اسـت کـه بـه دنبال کمک باشید. “محدود کردن کالری زیاد در واقع متابولیسم شـما را کاهش می دهد و بدن شـما را بـه حالت گرسنگی می فرستد. سپس بدن شـما تمام کالری هایي را کـه وارد میکنید نگه می دارد کـه در واقع کاهش وزن را کاهش می دهد.”

 

“علاوه بر این، بدن شـما بافت عضلانی کالری سوز را برای تولید انرژی تجزیه می کند. نکته کلیدی این اسـت کـه هر سه تا چهار ساعت یک وعده غذایی کوچک و سالم بخورید. این باعث می شود شـما راضی نگه دارید، متابولیسم شـما را بالا نگه می دارد و از پرخوری در روزبعد پیشگیري می کند. ” هرروز برنامه اي برای تغذیه بدن خود با غذای سالم و کافی تهیه کنید.

 

چند وظیفه ای

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

روش های جوان ماندن

 

انجام چند کار برای هر یک از ما وسوسه انگیز اسـت. حتی زمانی کـه این مقاله را می‌نویسم، هر بار کـه صفحه یک لحظه اضافی طول میکشد تا در رایانه بارگذاری شود، احساس میکنم ایمیل خودرا چک میکنم. بـه خصوص با رگبار مداوم رسانه هاي‌ اجتماعی، انجام چند کار بـه یک امر عادی تبدیل شده اسـت. متاسفانه کم کم داره پیرمون می کنه. 

 

“مردم فکر میکنند انجام چند کار خوب اسـت، اما شـما در واقع هیچ کاری انجام نمی‌دهید – فقط استرس بیشتری ایجاد می‌کنید.” این استرس دائمی بـه بدن ما وارد می شود، ما را پیر می کند و انرژی ما را از بین می برد. دریک زمان روی یک کار تمرکز کنید و تا زمانی کـه کامل نشده اسـت، ادامه ندهید.

 

پرش از خواب

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

حتی اگر شـما از ان دسته افرادی هستید کـه با چهار یا پنج ساعت خواب احساس خوبی دارید، این بـه شـما خدمت نمیکند. دیر بـه رخت خواب رفتن هر شب بـه بدن ما فرصتی برای ترمیم و بازسازی نمی‌دهد. این فقط بـه روند پیری می افزاید. نخوابیدن حتی منجر بـه طول عمر کوتاه‌تر میشود. خوابیدن در محدوده هفت ساعت بهینه اسـت. سعی کنید امشب فقط 15 یا 30 دقیقه زودتر بخوابید و ببینید چه احساسی دارید.

 

تلویزیون خیلی زیاد

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

خب معلومه کـه مامانای ما درست میگفتن تلویزیون واقعا برای مغز ما مضر اسـت. مطالعه اي اثرات تلویزیون بر مغز ما را بررسی کرد. شرکت‌کنندگان دراین مطالعه کـه کمترین درصد زمان را برای تمرین و بیشترین تماشای تلویزیون داشتند، در واقع تغییراتی در مغزشان داشتند و انها خوب نبودند.

 

این شرکت‌کنندگان در تست‌هاي‌ قدرت مغز نمرات پایین‌تری کسب کردند، بـه این معنی کـه نمی‌توانستند عملکرد شناختی خوبی داشته باشند. تماشای بیش از حد تلویزیون مغز ما را پیر می کند تا جایی کـه نمی‌توانیم مانند گذشته عملکردی داشته باشیم. غذای آماده؟ ان را خاموش کنید و بیرون بروید.

 

تمام روز نشستن

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

روش های جوان ماندن

 

اگر بیشتر روز خودرا نشسته می گذرانید، تنها نیستید. اکثر ما در مسیر کار می‌نشینیم، سر کار مینشینیم، بعد از ظهرها جلوی تلویزیون مینشینیم. این همه ی نشستن ما را پیرتر می کند. مطالعه اي نشان داد کـه نشستن بیش از حد در واقع سلول هاي‌ بدن ما را پیر می کند.

 

محققان کروموزوم هاي‌ بیش از 1500 زن مسن را بررسی کردند و بـه تلومرهای سلول هاي‌ آن ها، نوک DNA در سلول هاي‌ ما، نگاه کردند. این تلومرها با افزایش سن کوتاه می شوند، اما محققان دریافتند کـه نشستن بیش از حد و عدم تحرک باعث می شود کـه کوتاه شدن سریع تر اتفاق بیفتد، تا هشت سال!

 

«نتایج ما نشان می دهد کـه ترکیبی از کم تحرکی و عدم انجام فعالیت بدنی کافی برای پیش گیری از کوتاه شدن تلومرها، منجر بـه کوتاه‌تر شدن طول تلومر می شود.» زنانی کـه دستورالعمل فعالیت بدنی را رعایت نکردند و حداقل 10 ساعت در روز کم تحرک بودند، از نظر بیولوژیکی مسن‌تر بودند؛ سلول‌هاي‌ آن ها سریع‌تر از زنانی کـه کم‌تحرک بودند، پیر میشوند.

 

بله! برای خنثی کردن این اثر، بـه یک برنامه ورزشی متعهد شوید ودر طول روز بـه اندازه کافی راه بروید و استراحت کنید.

 

خم شدن

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

اگر مثل یک فرد مسن تر راه بروید، سریع تر یک نفر خواهید شد. خم شدن هنگام راه رفتن در واقع انرژی شـما را از بین می برد. وقتی شرکت کنندگان با حالت خمیده راه می رفتند، پس از ان احساس انرژی کمتری داشتند. این امر بـه ویژه در شرکت کنندگانی کـه قبلاً افسردگی داشتند مشهود بود.

 

خمیدگی همچنین عضلات و تاندون هاي‌ شـما را می‌کشد و باعث سفت شدن عضلات و درد می شود. خمیدگی مزمن حتی می تواند منجر بـه کمردرد مزمن شود. هیچ چیز مانند کمردرد مزمن نیست کـه شـما را سال ها یا حتی دهه ها بزرگ تر از آنچه هستید احساس کنید.

 

عدم مدیریت استرس خود

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

روش های جوان ماندن

شاید هیچ عادتی دراین فهرست بـه اندازه استرس برای سلامتی و پیری ما خطرناک نباشد. احساس استرس نه تنها شادی روز را از شـما سلب می کند، بلکه باعث پیری شـما نیز می شود. “مطالعات نشان داده اند کـه نگرانی بیش از حد می تواند منجر بـه پیری زودرس شود. نگرانی هاي‌ مکرر یا معمولی باعث افزایش کورتیزول و افزایش آسیب اکسیداتیو می شود.”

 

این منجر بـه طول تلومر کوتاه‌تر می شود کـه ممکن اسـت دو تا هشت سال طول عمر را کاهش دهد. دوباره ان تلومرهای لعنتی!

 

هورمون استرس کورتیزول مقصر این روند تسریع پیری اسـت. کورتیزول هورمون استرس درنظر گرفته میشود کـه هورمون‌هاي‌ سلامتی و لذت ناشی از «پاسخ آرامش» را کـه میتوانیم در یوگا و مدیتیشن بـه دست آوریم، از بین میبرد. کورتیزول بـه معنای واقعی کلمه باعث ایجاد چین و چروک در سلول هاي‌ کوچک چاق ما می شود و باعث چروک شدن ما مانند کشمش می شود.

 

و فقط استرس روی سلول هاي‌ ما نیست کـه باعث پیری می شود. زمانی کـه استرس داریم، کمتر از خود مراقبت می کنیم، آب زیاد مینوشیم، غذا هاي مناسب می‌خوریم و مراقبت از خودرا بـه طور منظم انجام میدهیم. در عوض، ما استراحت نمیکنیم، خودرا بـه حداکثر میرسانیم، بـه صفحه کامپیوتر نگاه نمی‌کنیم.

 

تا دیر وقت بیدار ماندن. “وقتی استرس داریم، صورتمان را نیشگون میگیریم، اخم میکنیم و لب‌هایمان را جمع میکنیم. خمیده، خسته و افتاده‌ایم.” فعالیت هاي‌ طوفان فکری را شروع کنید تا بـه شـما کمک کند استرس را از بین ببرید. یک کلاس تمرینی جدید امتحان کنید یا با یک دوست خوب بـه پیاده روی بروید.

 

حذف کرم دور چشم

روش های جوان ماندن + چرا سنم بیشتر از ظاهرم هست ؟

روش های جوان ماندن

 

هر چند وقت یک‌بار بعد از یک روز طولانی بـه جای خوابیدن و انجام روتین مراقبت از پوست، بـه رخت خواب می‌روید؟ مالیدن یک نقطه از کرم دور چشم در شب فقط یک لحظه طول میکشد، اما بـه مرور زمان می تواند بـه شـما کمک کند جوان تر بـه نظر برسید. پوست اطراف چشم شـما نازک ترین اسـت و غدد چربی بسیار کمی دارد.

 

این پوست حساس دور چشم، هر چه بیشتر ان را لمس کنیم، چروک‌تر بـه نظر می رسد. «هنگامی کـه ما بالغ می شویم، پوست نازک می شود و این موضوع در اطراف چشم‌ها بسیار قابل توجه اسـت. زمانی کـه چشمان خودرا مالش می دهید، رگ‌هاي‌ خونی را بیشتر می‌شکنید، کـه سیاهی دور چشم را بدتر میکند و چین و چروک را افزایش میدهد.» تسکین پوست با کرم دور چشم باکیفیت می تواند بـه جبران این اثرات کمک کند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه در میانسالی و پیری شاد باشیم ؟

 

در پایان

در حالی کـه یادگیری در مورد همه ی این عادات بد و اثرات منفی آن ها می تواند بسیار زیاد باشد، اما این مثبت اسـت. خبر خوب این اسـت کـه همه ی این عادات و انتخاب ها بـه ما بستگی دارد. عوامل سبک زندگی تأثیر زیادی بر پیری بدن ما دارند، بنابر این بیایید از امروز شروع بـه بازرسی کنیم.

 

عده اي از عوامل سبک زندگی کـه با پیری سالم مرتبط هستند عبارتند از: تحصیلات عالی، سیگار نکشیدن، رژیم غذایی سالم، فعال ماندن و محدود کردن الکل. یک منطقه را برای تمرکز بر روی ان انتخاب کنید و از امروز شروع بـه ایجاد تغییرات کنید.

 

برای یک کلاس آموزش مداوم کـه برای شـما جالب بـه نظر می رسد ثبت نام کنید. صبحانه معمولی فست فود خودرا با یک کاسه جوی دوسر یا اسموتی مقوی در حال اجرا عوض کنید. یک کلاس جدید تناسب اندام رقص رابا چند دوست امتحان کنید. تغییرات کوچک اضافه می شوند، پس از همین امروز شروع کنید!

جدیدترین مطالب سایت