چگونه در زندگی موفق باشیم ؟

چگونه در زندگی موفق باشیم ؟

رازهای زندگی 

رازهای زندگی یعنی موفقیت در زندگی ، پس همۀ وقت آرزومندیم که شما در زندگی پیروز باشین .

 

چرا مردم پیروز میشوند؟ آیا باهوش بودن یا خوش شانس بودن علت موفقیت این افراد هست؟ «ریچارد سنت جان» هیچ یک از این دو عامل را علت موفقیت نمیداند. در حقیقت این سخنران، موفقیت را در زمان انجام کاری که به آن عشق می ورزید، به دست آورده هست.

 

به گزارش تالاب او بیش از یک دهه از عمرش را به مطالعه، بررسی و تحلیل داستان هاي موفقیت افراد گوناگون گذرانده هست. حاصل فعالیت هاي گسترده او در هشت کلمه جادویی، سه دقیقه شگفت انگیز و یک کتاب پیروز خلاصه می‌شود.

 

جرقه این پروژه در هواپیما و بو سوالی که یکی از مسافران درمورد دلایل حقیقی موفقیت از او پرسید، زده شد و همین پرسش باعث شد ریچارد 10 سال از عمرش را به بررسی فرآیند موفقیت و گفتگو با بیش از 500 فرد بسیار پیروز در حوزه هاي گوناگون اختصاص دهد.

 

او ابتدا دلایل موفقیت این افراد را از انها جویا شد و سپس با بررسی و تحلیل پاسخ هاي دریافتی، داده هاي به دست آمده را در پایگاه داده هاي منظم گردآوری کرد و در نهایت توانست هشت ویژگی مشترک افراد پیروز را شناسایی کند.

 

او بر همین زمینه کتاب پرفروش و پیروز «هشت نکته برای بینظیر بودن» را منتشر کرد که در واقع این کتاب گنجینه اي ارزشمند از راه هاي موفقیت افراد بسیار پیروز هست.

 

ریچارد با نگارش و انتشار این کتاب، این رازهای طلایی را با خوانندگان به اشتراک می‌گذارد. این رازها به مخاطبان کمک میکند تا در مسیری که در پیش گرفته اند، پیروز شوند و به هدف خود که ممکن هست راه اندازی کسب و کار، تغییر دنیا، رهایی از فقر، تشکیل خانواده، آموزش فرزندان و … باشد دست یابند.

 

این کتاب حس اعتماد به نفس افراد را تقویت کرده و توانمندی هاي بالقوه و بالفعل انها را شناسایی میکند. در ادامه، متن سخنرانی شگفت انگیز سه دقیقه اي ریچارد سنت جان را می‌خوانید.

 

سخنرانی مختصر سه دقیقه اي امروز نسخه فشرده سخنرانی دو ساعته اي هست که برای دانش آموزان دبیرستانی ارائه میدهم. همۀ چیز از روزی شروع شد که سوار هواپیما شده و در راه آمدن به کنفرانس «تد» بودم. تقریبا هفت سال پیش بود. در صندلی کنار من دختر نوجوانی نشسته بود که به نظر می‌رسید دبیرستانی باشد.

 

این دختر خانواده بسیار فقیری داشت و می‌خواست در زندگی اش پیروز شود. او سوال بسیار ساده اي را از من پرسی و گفت: «چه عاملی باعث دستیابی به موفقیت می‌شود؟»

 

از این که نمی توانستم پاسخ مناسبی به این نوجوان بدهم، احساس بدی داشتم. زمانی که از هواپیما پیاده شدم و به کنفرانس تد آمدم، در همان ابتدای ورود به سالن به طور ناگهانی و گویی که به من الهام شده باشد، به خودم گفتم:

 

 

«خدایا! من داخل اتاقی هستم که پر از افراد پیروز هست. بهتر نیست از همین افراد دلایل و عوامل موفقیت شان را جویا شوم و پاسخ هایشان را با کودکان و نوجوانان به اشتراک بگذارم؟»

 

و امروز هفت سال از آن روز سرنوشت ساز قبل هست و من در این مدت با 500 فرد پیروز گفت و گو و گفتگو کرده ام و قصد دارم در این سخنرانی شما را با آن چه که به موفقیت می انجامد، آشنا کنم.

 

چگونه در زندگی موفق باشیم ؟

8 مورد از رازهای موفقیت در زندگی 

 

1- اشتیاق؛ انگیزه ما برای طی مسیر
اولین عامل موفقیت، اشتیاق هست. «فریمن توماس»، طراح خودرو شرکت دایملر کرایسلر، اشتیاق را عامل انگیزه بخش و هدایتگر خود برای رسیدن به موفقیت میداند؛ پس افراد پیروز کاری را انجام می‌دهند که به آن عشق می ورزند و تنها کسب درآمد به انها انگیزه اکثر نمی‌دهد. نکته دیدنی اینجاست که اگر کاری را با علاقه انجام دهید، پول و درآمد هم خود به خود به دست می‌آید.

 

2- کار برایتان مانند تفریح باشد
دومین عامل، کار و تلاش هست. «روپرت مورداک»، مدیرعامل معروف چندین شرکت بزرگ و پیروز و یکی از غول هاي رسانه اي دنیا، کار و تلاش را عامل ضروری موفقیت میداند. به گفته او، هیچ چیز آسان به دست نمی‌آید و کار و تلاش هم به نوبه خود مفرح و سرگرم کننده هست.

 

درست شنیدید روپرت مورداک مشهور، کار و تلاش را سرگرم کننده میداند؛ پس افراد پیروز کار کردن را نوعی تفریح می‌دانند و سخت برای آن تلاش می‌کنند. در حقیقت این افراد معتاد کار نیستند و واقعا از کار و تلاش خود لذت میبرند.

 

3- تمرین مداوم و دیگر هیچ
«الکس گاردا»، مدیرعامل یکی از شرکت هاي پیروز ساخت کننده بازی هاي رایانه اي، تمرین و ارتقای مهارت ار راز موفقیت می‌داند. به نظر او پیروز شدن عجیب و وابسته به یک فرمول جادویی نیست و تنها نیازمند تمرین و تمرین و تمرین هست.

 

4- تمرکز بر هدف واحد
عامل بعدی تمرکز هست. «نورمن جویسن»، فیلمساز معتقد هست برای پیروز شدن باید تنها بر روی یک هدف تمرکز کرد.

 

5- اراده ترغیب کننده
حالا نوبت به اراده می‌رسد. «دیوید گالو»، دانشمند علوم دریایی، اراده جسمی و روحی را یکی از عوامل مهم موفقیت میداند و بسیار بر دقت به آن تاکید می‌کند. افراد پیروز با اراده قوی خود اعتماد به نفس را در وجودشان به وجود می آورند و خود را از تردید و خجالت رها میکنند.

 

«گلدی هاون»، بازیگر مشهور آمریکایی، اعتراف میکند که در ابتدا نسبت به خود و توانایی هایش دچار شک و تردید بود و خود را به اندازه کافی باهوش و مفید تصور نمیکرد. او فکر می‌کرد که هرگز پیروز نخواهد شد؛ گرچه ترغیب خود و ایجاد اراده همۀ وقت عمده هم آسان نیست.

 

مادرها همۀ وقت منبع خوبی برای ایجاد انگیزه، اراده و پشتکار میباشند. «فرانک گری» که معماری پیروز و شناخته شده هست، مادرش را عامل ایجاد انگیزه و اراده در خود می‌داند.

 

6- ارائه خدمات ارزشمند
خدمت کردن به دیگران عامل هفتم موفقیت هست. «شروین نولاند»، استاد جراحی دانشگاه يِیل ایالات امریکا، خدمت در کِسوت یک دکتر را نوعی امتیاز ویژه می‌داند. تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان آرزو دارند روزی میلیونر شوند؛ پس باید به این بچه ها یاد داد که با ارائه خدمات ارزشمند به دیگران میتوان به این آرزو رسید و ثروتمند شد.

 

7- ایده هاي ناب و خلاق
برخورداری از ایده هاي ناب و ارزشمند یکی دیگ راز عناصر لازم برای دستیابی به موفقیت هست. بیل گیتس، مدیرعامل مایکروسافت، میگوید: «من یک ایده ناب و بی نظیر داشتم و می‌خواستم اولین شرکت تولیدکننده نرم افزارهای ویژه رایانه هاي شخصی و خانگی را راه اندازی کنم.»

 

به نظر من هم ایده گیتس بسیار مفید بود. خلق ایده هاي ناب، فرآیندی عجیب و جادویی نیست؛ در واقع این فرآیند از چند مرحله بسیار ساده تشکیل شده هست که دقت به اطراف و کنجکاوی از عناصر ضروری آن به شمار میرود.

 

8- مقاومت در برابر ناملایمات
بالاخره نوبت هشتمین عامل، یعنی سماجت رسید. شما باید در برابر شکست سمج باشید، روحیه خود را نبازید، در برابر ناملایمات مقاومت کنید و در نهایت مقابل انتقادها، طرد شدن ها، فشارها و آزار دیگران جا نزنید.

باور کنید با دقت به این هشت عامل می‌توانید به آسانی به فردی پیروز تبدیل شوید. به من اعتماد داشته باشید و این هشت پیشنهاد را سرلوحه کار خود قرار دهید. مطمئنم هرگز پشیمان نخواهید شد.

 

منبع :persian-star.org

جدیدترین مطالب سایت