40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

اعمال و رفتار شـما قرار اسـت در نهایت در آینده بـه شـما برسد. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از کارهایی کـه در جوانی انجام داده اید ودر 40سالگی پشیمان شده اید را منتشر کرده ایم.

 

چگونه در 40 سالگی زندگی بهتری داشته باشیم؟

در 20 و 30 سالگی، احساس شکست ناپذیری آسان اسـت. همه ی انتخاب هایي کـه می کنید، مهم نیست کـه چقدر غلط یا بالفعل خطرناک هستند، هرگز بـه نظر نمیرسید هیچ عواقب بلندمدتی داشته باشند. دیشب زیاد مشروب نوشیده اید؟ فقط ان را بخوابید ودر کمترین زمان روی پای خود خواهید بود.

 

آیا از دوران دبیرستان در ورزشگاه نرفته اید؟ چه کسی اهمیت می دهد—شـما همیشه متابولیسم سریعی داشته اید و توانسته اید برای این مدت طولانی بدون ورزش تناسب اندام بمانید. آیا سال‌ها پیش پزشک نرفته اید؟

 

اگر علائم هشدار دهنده اي نداشته باشید، احتمالاً خوب هستید. شـما می توانید بـه جوانان هر انچه میخواهید بگویید کـه تصمیمات بد آن ها روزی بـه آن ها خواهد رسید، اما اکثر آن ها شـما را باور نمی کنند. یا اگر آن ها شـما را باور دارند، در فهرست اولویت هاي‌ آن ها پایین اسـت.

 

خوب، وقت ان اسـت کـه ان را تغییر دهید. اگر جوان هستید و کاملاً مطمئن هستید کـه امروز هیچ کاری انجام نمی‌دهید کـه 20 سال بعد از ان پشیمان شوید، ممکن اسـت با شگفتی روبه‌رو شوید. در این جا 40 انتخاب زندگی وجوددارد کـه آرزو می کنید تا زمانی کـه بـه 40 سالگی برسید، فرصت انجام آن ها را داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید: 40 راز زندگی که بعد از 40 سالگی به آنها نیاز دارید

 

1. بیش از حد بی تحرک بودن

نشستن بیش از حد در 20 و 30 سالگی می تواند در میانسالی شـما را فرا بگیرد. دریک مطالعه درسال 2017؛ مشخص شد کـه بزرگسالان 45 ساله و بالاتر بـه دلیل سال‌هاي‌ زیادی کـه روی کاناپه سبز می شوند بـه جای بیرون رفتن و عرق کردن، مشکلات سلامتی و حتی افزایش نرخ مرگ و میر بیشتری دارند.

 

ممکن اسـت امروز احساس خوبی داشته باشید، اما بدن 40 ساله شـما از شـما برای خروج از خانه تشکر خواهد کرد.

 

2. خوردن غذاهای ناسالم زیاد

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

گوش کن، متوجه شدیم خوردن ان همه ی چربی و شکر خوشمزه لذت بخش اسـت. و هنگامی کـه جوان هستید، بـه نظر میرسد کـه بدون بیشتر از معده دردهای گاه بـه گاه، بـه سمت شـما سرازیر می شود. اما برای مدت طولانی بـه این اسانی نخواهد بود.

 

فقط کافی اسـت این مطالعه سال 2012 از دانشگاه نورث وسترن را بررسی کنید، با عنوان کاملاً واضح “انتخاب هاي‌ سبک زندگی کـه در دهه 20 شـما انجام می شود می تواند بر سلامت قلب شـما در 40 سالگی تأثیر بگذارد.” این بـه این ختم می شود: هرچه در 20 سالگی کمتر آشغال بخرید، احتمال این کـه در 40 سالگی کاندیدای دیابت و بیماری قلبی شوید، کمتر می شود.

 

3. چسبیدن به یک شغل متوسط

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

همه ی ما آن قدر خوش شانس نیستیم کـه شغل رویایی خودرا فوراً پیدا کنیم. گاهی اوقات سال ها نگاه کردن و صبر زیادی لازم اسـت. اما تا زمانی کـه بـه خود اجازه ندهید در نهایت ان را پیدا کنید. و ارزش سفر را دارد. مطالعه اي در دانشگاه ایالتی اوهایو نشان داد کـه یافتن شغلی در دهه 20 سالگی کـه شـما را خوشحال می کند می تواند تأثیر زیادی بر سلامت روان میانسالی داشته باشد.

 

«اگر بتوانم فقط یک توصیه بهداشتی بـه جوانان 20 ساله بدهم، پیشنهاد می‌کنم شغلی پیدا کنند کـه بـه ان علاقه دارند. “این اشتیاق می تواند انها رابا انگیزه نگه دارد، بـه انها کمک کند تا معنای زندگی را پیدا کنند و انتظارات در مورد آینده خودرا افزایش دهند.” وقتی بـه 40 سالگی میرسند، افرادی کـه از شغل خود کمتر خوشحال هستند، «احتمالاً افسردگی، استرس و مشکلات خواب را گزارش می کنند و نمرات سلامت روان کلی پایین‌تری دارند».

 

4. گذراندن زمان کافی به تنهایی

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

تا زمانی کـه ازدواج کنید و بچه دار شوید، 24 ساعت هفته در محاصره مردم خواهید بود. شـما بـه سختی می توانید بـه دستشویی بروید بدون این کـه کسی با یک سوال در را بکوبد. حتی در دفتر، اگر موفق شده اید از نردبان شرکت بالا بروید، تیمی از کارمندان خواهید داشت کـه بـه توجه مداوم شـما نیاز دارند.

 

وقتی جوان تر هستید، این فرصت ها را برای تنها ماندن واقعی از دست ندهید. بـه احتمال زیاد، شـما هنوز ان نوع تعهدات اجتماعی را ندارید کـه توجه کامل شـما را می طلبد. کمی تنهایی، جایی کـه مسئولیت هیچ کس جز خودت نیست، برای مغزت مفید اسـت.

 

5. خودجوش تر نبودن

شـما ان ضرب المثل قدیمی را شنیده اید، “چمن ان طرف همیشه سبزتر اسـت؟” هیچ کجا بـه اندازه پیری صادق نیست. چیزهایی کـه در میانسالی منتظرشان هستید – حقوق خوش تیپ، خانواده دوست داشتنی، خانه بزرگ با دو اتومبیل در گاراژ – از نظر شـما عالی بـه نظر می رسند، اما وقتی بالاخره بـه آنجا رسیدید، ممکن اسـت متوجه شوید کـه همه ی چیز را از دست بده تا فرصتی دوباره خود بـه خودی باشی.

 

وقتی جوان هستید و بـه سختی شاغل هستید، این آزادی را دارید کـه بدون توجه یا بدون اطلاع از جای خود بلند شوید و بروید. سوار خودرو شوید و بدون مقصد رانندگی کنید، یا با چند نفر از دوستان خود تماس بگیرید و برای رفتن بـه هر جایی کـه میخواهید برنامه ریزی کنید. در نهایت بـه ثباتی کـه میخواهید دست خواهید یافت، اما برای امروز فراموش نکنید کـه از پاسخگویی بـه هیچ کس لذت ببرید.

 

6. در شبکه‌های اجتماعی مثل آدم‌ها رفتار کنید

این بـه این دلیل نیست کـه ممکن اسـت روزی بـه قیمت یک شغل برای شـما تمام شود و این یک خطر واقعی اسـت، زیرا یک مطالعه درسال 2018 نشان داد کـه 70 درصد از کارفرمایان قبل از استخدام کسی، رسانه هاي‌ اجتماعی را بررسی می کنند – بلکه بـه این دلیل اسـت کـه شـما یک سابقه دائمی از گذشته خودرا بـه جا می‌گذارید.

 

می تواند شـما را برای سال هاي‌ زیادی متعجب کند. اینترنت مانند ارسال یادداشت هاي‌ کاغذی در کلاس نیست، کـه طبق معمولً در سطل آشغال فرو ریخته و فراموش می شوند تا دیگر هرگز شرمنده شـما نشوند. نه، عده اي از این عکس‌ها و نظرات برای همیشه آنلاین خواهند بود، فقط در انتظار کشف شدن توسط همسر یا فرزندانتان یا بدتر از همه ی، شـما هستند.

 

7. پس انداز نکردن پول

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

حتی اگر امروز برای خانه دار شدن آماده نباشید، در 40 سالگی خود خواهید بود. و زمانی کـه این اتفاق بیفتد، داشتن مقدار قابل توجهی پس انداز برای استفاده بـه عنوان پیش پرداخت ضروری اسـت. اما سرمایه گذاری در املاک و مستغلات تنها یکی از نیازهای مالی بزرگ شـما در طول 40 سالگی و بعد از ان اسـت.

 

برای مراسم عروسی و تحصیل فرزندتان «یا فرزندان» و حتی شروع یک صندوق بازنشستگی بـه پول نقد اضافی نیاز دارید. تنها درصد کمی از چک حقوق شـما در هر هفته در طی چندین دهه بـه چیزی قابل توجه تبدیل می شود.

 

8. نگرانی از اینکه بدترین اتفاق بیفتد

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

در این جا دلیل واضحی برای عدم نگرانی در مورد چیزهایی اسـت کـه ممکن اسـت اتفاق بیفتد: 99 درصد مواقع، بدترین سناریو اتفاق نمی افتد. اما دلایل بیشتری برای آرامش وجوددارد تا این کـه فقط غیرعملی بودن ان باشد. از آنجا کـه سطوح بالای کورتیزول هنگام نگرانی آزاد می شود، می تواند سیستم ایمنی بدن شـما را کاهش داده و بر سلامت قلب تأثیر بگذارد.

 

مطالعات متعدد نشان داده اند کـه نگرانی بیش از حد در دهه 20 سالگی می تواند منجر بـه عواقب میانسالی مانند بیماری قلبی، دیابت، افسردگی، کاهش باروری و حتی طاسی شود.

 

9. وقت نگذراندن با خانواده

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

بـه خصوص در دهه 20 زندگی خود، نخستین طعم استقلال را می چشید و زندگی خارج از خانواده را ایجاد می کنید. اما این اشتباه را نکنید کـه انها را بـه طور کامل حذف کنید. همانگونه کـه ممکن اسـت دوستان شـما در حال حاضر همه ی چیز شـما بـه نظر برسد، وقتی بـه 40 سالگی خود برسید از هر لحظه اي کـه با اقوام گذرانده اید پشیمان خواهید شد.

 

زمان سریع‌تر از انچه فکر میکنید می‌گذرد، و با افزایش سن والدین و خواهر و برادرها ریشه‌هاي‌ خودرا مشخص میکنند، آرزو میکنید کـه اي کاش ان سال‌ها را پشت سر می‌گذاشتید – و فرصتی دوباره برای شناخت افرادی کـه باید بیشترین اهمیت را داشتند داشته باشید.

 

10. نداشتن سرگرمی

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

در 40 سالگی، زندگی جدی‌تر می شود. شغل شـما سخت‌تر اسـت، و زندگی خانگی شـما شامل این می شود کـه مطمئن شوید بچه‌هایتان تکالیفشان را انجام می دهند و روی میز غذا اسـت و لباس‌هاي‌ شسته‌شده تا می شوند و بلا، بل، بلا. احتمالاً دیگر وقت فراغت زیادی برای تمرکز روی چیزهای بیهوده مانند یک سرگرمی نخواهید داشت.

 

اینکار را اکنون انجام دهید، در حالی کـه هنوز زمان بـه نفع شماست، و با گذراندن یک آخر هفته برای ساختن هواپیماهای مدل یا نگاه کردن بـه جعبه هاي‌ صفحه وینیل در فروشگاه هاي‌ غبارآلود، از هیچ مسئولیتی شانه خالی نمی‌کنید. اگر سرگرمی‌هاي‌ شـما از قبل تثبیت شده باشد، در 40 سالگی، زمانی کـه اوقات فراغت غیرمنتظره‌اي داشته باشید، آسان‌تر میتوانید بـه ان‌ها برگردید.

 

11. افزایش بیش از حد وزن

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

بر اساس داده‌هاي‌ مرکز بازرسی و پیش گیری از بیماری‌ها، بیشتر افراد در دهه 20 سالگی بـه میزان نامتناسبی اضافه وزن پیدا می کنند. میانگین زن در ایالات متحده در طول 20 سالگی دوازده پوند اضافه می کند، در حالی کـه میانگین بازی هاي‌ مردانه حدود 9 پوند اسـت.

 

و این‌ها در طول سالهایی هستند کـه تصور می شود لاغرترین سال ها هستند، زمانی کـه متابولیسم شـما روی همه ی سیلندرها شلیک می کند. اگر در 20 سالگی وزن خودرا نظارت کنید، در 40 سالگی بازرسی نوسانات وزن بسیار آسان تر خواهد بود. از همان ابتدا بـه بدن خود بگویید: “تو رئیس من نیستی!”

 

12. اجازه دهید دوستی ها از بین برود

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

در جوانی پیدا کردن دوستان آسان اسـت و گاهی اوقات انها ممکن اسـت غیرقابل اجتناب بـه نظر برسند. اگر امروز بهترین دوست خودرا از دست بدهید یا از یک حلقه اجتماعی نزدیک خارج شوید، فکر می کنید همیشه می توانید فردا آن ها را جای گزین کنید. اما با افزایش سن، حفظ دوستی ها سخت تر می شود.

 

آنهایی کـه واقعاً پرورش داده اید، در اطراف خود باقی خواهند ماند و این تأثیر زیادی روی شـما در دهه 40 سالگی خواهد داشت. بر اساس مطالعه‌اي درسال 2017 از دانشگاه ایالتی میشیگان، کـه توسط مؤسسه ملی پیری حمایت می شود، حفظ روابط دوستانه تا میانسالی «می تواند دنیای متفاوتی برای سلامتی و رفاه ما ایجاد کند».

 

13. گوش نکردن به حرف پدر و مادر

ما والدین شـما را نمی‌شناسیم، اما یک حدس شانس می زنیم کـه آن ها همیشه اشتباه نمیکنند. در واقع، آن ها ممکن اسـت در مورد چیزهای بیشتری از انچه شـما بخواهید اعتراف کنید، درست میگویند. خیلی آسان اسـت کـه در مرحله سرکشی گیر بیفتیم و بـه توصیه والدین خود سرزنش کنیم، فقط بـه این دلیل کـه از این کـه بـه ما میگویند چه کار کنیم ناراحت هستیم. اما حدس بزنید چیست؟

 

هر چیزی کـه اکنون تجربه می کنید، هر چیزی کـه قرار اسـت در آینده تجربه کنید، اول والدین شـما دراین مسیر بوده اند. بـه دست آوردن عقل انها نشانه شکست نیست، بلکه گواه این اسـت کـه شـما بـه اندازه کافی باهوش هستید کـه از مشاوره انها استفاده کنید.

 

14. کتک زدن خودت بخاطر اینکه به اندازه کافی خوب نیستی

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

خیلی آسان اسـت کـه در مارپیچ نفرت از خود بیفتیم و خودمان را متقاعد کنیم کـه بـه اندازه کافی خوب نیستیم و هرگز نخواهیم بود. در این جا یک راز برای همه ی شـما جوانان 20 ساله وجوددارد: شـما اشتباه می کنید. شـما بـه اندازه کافی خوب هستید ودر نهایت این را خواهید فهمید.

 

بله، ممکن اسـت اعتماد بـه نفس شـما در حال حاضر قابل جبران نباشد، اما بهتر می شود. بر اساس تحقیقات جدید در سوئیس، در واقع بسیار بهتر اسـت. طبق یافته‌هاي‌ ان‌ها، سنی کـه بیشتر افراد در ان عزت‌نفس بـه اوج می رسند، 60 سالگی اسـت. درست اسـت، مدت‌ها بعد از این کـه فرهنگ عامه ما را جوان و سرزنده می دانست، در ان زمان اسـت کـه اکثر انسان‌ها تصمیم میگیرند: «من بسیار تماشایی هستم. ” پس این جوانی رابا این نگرانی هدر نده کـه باید خودت را بیشتر دوست داشته باشی. شـما در نهایت بـه آنجا خواهید رسید.

 

15. خالکوبی کردن

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

ما میدانیم کـه تعداد زیادی از شـما با ما مخالف خواهید بود. خوبه. درود؛ شاید شـما 1 درصد افرادی باشید کـه در 20 سالگی خالکوبی کردند و هنوز فکر می کنند کـه در 40 سالگی عالی اسـت. اگر موفق بـه انجام ان شدید، بـه شـما تبریک می‌گویم. اما برای 99 درصد دیگر، کـه هنوز بـه خاطر خالکوبی “قوانین بون جووی” یا “من همیشه جنیفر را دوست خواهم داشت” احساس احمق می کنند، اگر سفر در زمان بـه واقعیت تبدیل شود، تغییر این تصمیم نخستین کاری اسـت کـه انجام می دهند.

 

16. نگه داشتن کینه ها

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

ایجاد پوست ضخیم تر ممکن اسـت بـه سن و تجربه نیاز داشته باشد، با کوچک‌ ترین آزاری، تراشه‌اي روی شانه‌تان باقی نمیگذارد کـه هرگز التیام نمی یابد. در بخشش کمی تمرین کنید، حتی اگر در دل خود می دانید کـه حق با شماست و ان تند تند – او می‌داند کیست – سزاوار فرصت دوم نیست.

 

ما می‌دانیم کـه سخت اسـت، اما شـما باید یاد بگیرید کـه چگونه یک فرد بزرگتر باشید. وقتی ماهیچه‌هاي‌ عاطفی کـه بـه شـما کمک می کند ببخشید و فراموش کنید را رشد ندهید، برای داشتن روابط سالمی کـه تا میانسالی و خیلی فراتر از ان ادامه مییابد، مجهزتر میشوید.

 

17. فراموش کردن تعادل بین مهمانی و ورزش

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

دمیدن مقداری بخار در آخر هفته هیچ اشکالی ندارد، حتی اگر گاهی اوقات زیاد بخورید و بنوشید. هی، همه ی ما آنجا بوده ایم. اما فراموش نکنید کـه این رفتار رابا عادات سالم نیز متعادل کنید. ورزش آخر هفته می تواند “همه ی کالری اضافی را از جمعه تا یکشنبه کـه با نوشیدن و خوردن اضافی همراه اسـت، جبران کند.”

 

بزرگسالان جوان در آخر هفته حدود 115 کالری بیشتر از هرروز دیگر هفته مصرف می کنند. اما تا زمانی کـه بقیه زمان رابا فعالیت هاي‌ کالری سوز جبران کنید، می توانید لذت خودرا حفظ کنید. ایجاد این نوع مسئولیت‌پذیری در درازمدت بـه شـما کمک می کند، بـه‌ویژه زمانی کـه بـه 40 سالگی میرسید.

 

18. برنزه کردن

شـما اهمیت ضد آفتاب را می دانید «امیدواریم» اما حتی برنزه کردن ایمن می تواند شـما را در مسیری برای فاجعه قرار دهد. مطالعات اخیر نشان داده اسـت کـه استفاده از تخت برنزه کننده داخل ساختمان قبل از 35 سالگی می تواند شانس ابتلا بـه ملانوم را تا 50 درصد افزایش دهد.

 

طبق گفته آکادمی پوست کشور آمریکا، داشتن پنج آفتاب سوختگی جدی قبل از رسیدن بـه سن 20 سالگی می تواند خطر ملانوما را تا 8 درصد افزایش دهد. بـه خودتان لطف کنید و قرار گرفتن در دسترس نور خورشید را بـه حداقل برسانید.

 

19. مستند زندگی شما نیست

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

همه ی چیز را بنویس این می تواند یک وبلاگ باشد، اگر این فنجان چای شـما باشد. اما این در مورد بـه اشتراک گذاشتن تجارب زندگی خود با جهان نیست. چیزهایی کـه امروز خیلی مهم بـه نظر می رسند از حافظه شـما محو می شوند و وقتی 40 ساله هستید، هر لحظه اي را کـه یادداشت کرده‌اید، هر جزئیاتی را کـه ثبت کرده‌اید، گرامی می دارید تا برای همیشه از بین نرود.

 

مطمئناً؛ شـما ممکن اسـت لحظات بزرگ را بـه یاد بیاورید، اما هرگز بـه وضوح پس از وقوع ان. این فقط برای شـما نیست، فرزندان آینده شـما دوست خواهند داشت بدانند شـما واقعاً در سن آن ها چگونه بودید.

 

20. قرض گرفتن بیش از حد برای دانشگاه

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

احتمالاً وقتی برای نخستین بار برای کالج تقاضای می دهید، بـه عواقب بلندمدت وام هاي‌ دانشجویی فکر نمی‌کنید. خب، این‌ها تصمیماتی هستند کـه بارها و بارها، حتی تا میانسالی، شـما را گاز خواهند گرفت. 48 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه احساس می کنند کـه می توانستند پول کمتری قرض کنند و هنوز هم می‌توانند هزینه شهریه خودرا بپردازند.

 

فارغ‌التحصیلان آمریکایی حدود 1.4 تریلیون دلار بدهی وام دانشجویی دارند، و یک مطالعه گروه مالی شهروندان نشان داد کـه 60 درصد از آن ها حداقل تا 40 سالگی قادر بـه پرداخت این وام‌ها نخواهند بود.

 

بیشتر بخوانید: 32 ترفند برای یک زندگی مقاوم در برابر استرس

 

21. ندیدن موسیقی زنده بیشتر

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

دلیلش این نیست کـه در 40 سالگی موسیقی زنده نخواهید دید. «حداقل امیدواریم شـما جزو ان دسته از افراد میانسالی نباشید کـه هرگز کنسرتی را نمی‌بینند مگر این کـه صندلی تضمینی برای انها وجود داشته باشد.» اما برای موسیقی اي کـه در 20 سالگی دوست دارید، تجربه تماشای زنده ان اسـت. زودگذر. هنرمندانی کـه بـه انها اهمیت می دهید، کـه موسیقی را خلق میکنند کـه روح شـما را تحریک می کند، برای همیشه اجرا نخواهند کرد.

 

گروه ها از هم می پاشند نوازندگان می میرند یا بازنشسته می شوند. یکی از ان افراد 40 ساله اي نشوید کـه در مورد گروه هاي‌ مورد علاقه خود صحبت می کنند و سپس باید بهانه بیاورند کـه چرا هرگز نیروانا یا دیوید بووی یا خرگوش ترسیده را در کنسرت ندیده اند تا این کـه خیلی دیر شده اسـت.

 

22. اهمیت دادن بیش از حد به آنچه دیگران فکر می کنند

آیا مادرتان تا بـه حال از شـما پرسیده اسـت: “اگر همه ی دوستانتان از روی پل بپرند، آیا شـما هم اینکار را انجام می دهید؟” امیدواریم با «البته نه» پاسخ داده باشید، اما هنوز هم ممکن اسـت در دسترس فشار همسالان باشید، بـه خصوص در دهه 20 سالگی.

 

درنظر گرفتن بیش از حد نظرات دیگران، بـه خصوص غریبه ها، باعث می شود کـه بیشتر مردم در نهایت بزرگ ترین اشتباهات زندگی خودرا مرتکب شوند. «ما نمی خواهیم ان مرد 40 ساله‌اي باشیم کـه بـه فرزندانش توضیح میدهد چرا او هنوز با زخم‌هاي‌ ناشی از چالش تاید پاد دست و پنجه نرم میکند.» نوجوانانی کـه تسلیم فشار همسالان می شوند، “مشکل در برقراری روابط دوستانه نزدیک” تا بزرگسالی، و همچنین مشکل با اختلافات جزئی با شرکای عاشقانه.

 

23. نه سفر به دنیا

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

ممکن اسـت در 40 سالگی و بعد از ان زمان آزاد و درآمد قابل تصرف برای سفر آزاد داشته باشید. اما اگر مانند اکثر مردم هستید، اکثر کاوش هاي‌ خودرا در اوایل دهه 20 زندگی خود انجام خواهید داد، زمانی کـه تعهدات شـما کم اسـت و کوله پشتی در سراسر اروپا با چیزی جز فهرستی از خوابگاه هاي‌ جوانان چندان ترسناک بـه نظر نمی‌رسد.

 

هیچ چیز بـه اندازه یک زن 40 ساله غم انگیز نیست کـه هرگز دنیا را ندیده بود، زیرا او پس از کالج خیلی سریع کار پیدا کرد. شـما باقی عمر خودرا دارید تا روی شغل خود تمرکز کنید، امروز کمی برای دیدن برج ایفل وقت بگذارید.

 

24. خیلی زود ازدواج کردن

ازدواج یک تصمیم کاملا شخصی اسـت، و از ما دور اسـت کـه بـه شـما بگوییم چه زمانی باید یا نباید این جهش ایمان را انجام دهید. اما، فقط برای این کـه با تمام حقایق وارد شوید، از نظر آماری احتمال طلاق اگر در 25 سالگی بـه جای 20 سالگی ازدواج کنید، 50 درصد کمتر اسـت.

 

و با رفتن بـه دهه 30 و 40 سالگی، میزان طلاق بـه تدریج کاهش مییابد. این بـه این معنی نیست کـه اگر تا 20 سالگی بگویید “من انجام میدهم” قطعا طلاق خواهید گرفت. اما مطمئناً اینکار ارزشی دارد کـه ان را آهسته انجام دهید، و سعی کنید قبل از رفتن بـه محراب مطمئن شوید کـه رابطه خود محکم اسـت.

 

25. هرگز آشپزی را یاد نگرفت

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

شـما فقط با تحویل پیتزا و غلات سرد می توانید مدت زیادی زنده بمانید. آموزش آشپزی بـه خودتان فقط بـه این معنا نیست کـه خودکفاتر شوید ودر پول غذای از پیش ساخته شده صرفه جویی کنید. “راه هاي‌ خوشمزه اي را برای افزودن تنوع بـه رژیم غذایی خود و افزایش مصرف سبزیجات و میوه ها و سایر مواد مغذی غنی خواهید یافت.”

 

وقتی می توانید انتخاب کنید کـه چه موادی در وعده‌هاي‌ غذایی شـما قرار می گیرد، بهتر می توانید «چربی‌هاي‌ ناسالم، قند و نمک، و همچنین کالری اضافی موجود در تعداد زیادی از غذا هاي آماده را کاهش دهید». اگر امروز عادت بـه درست کردن وعده‌هاي‌ غذایی سالم در آشپزخانه خود داشته باشید، این مهارت فقط تکامل مییابد و شکوفا می شود ودر 40 سالگی مهارت‌هاي‌ آشپزی جدی‌اي خواهید داشت کـه نه تنها دور کمرتان را اصلاح می کند، بلکه مهمانان شام را شگفت‌زده می کند.

 

26. نخوابیدن کافی

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

کم اثرترین راه برای ترساندن یک جوان 20 ساله این اسـت کـه بـه او بگویید باید بیشتر بخوابد “وگرنه”. خواب بـه طور گسترده در ان سن بـه عنوان یک امر تجملی درنظر گرفته می شود، چیزی کـه درصورت داشتن ان شاداب می شود، اما مطمئناً اولویتی برای یک زندگی سالم و سازنده نیست. تعداد زیادی از آن ها نگران این نخواهید بود کـه فقط چند ساعت خوابیدن در هر شب باعث کاهش سرعت انها می شود.

 

در حالی کـه ممکن اسـت امروز اثرات ان را احساس نکنند، مطمئن باشید کـه تا 20 سال دیگر احساس خواهند کرد. بر اساس یک مطالعه درسال 2017 در هلند، پیامد های منفی طولانی مدت کم خوابی شامل “فشار خون، اختلالات چربی خون، بیماری هاي‌ قلبی عروقی، مسائل مربوط بـه وزن، سندرم متابولیک، دیابت نوع 2 و سرطان کولورکتال” اسـت.

 

27. حسرت گذشته

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

هنگامی کـه در دهه 20 زندگی خود مرتکب اشتباه شده اید، دو راه وجوددارد کـه می توانید با ان کنار بیایید. یکی، شـما می توانید از ان درس بگیرید و ادامه دهید، امیدوارم با دانشی کـه از گام هاي‌ اشتباه خود بـه دست آورده اید، قوی‌تر شوید. یا می توانید اجازه دهید چروک شود، شـما را پر از پشیمانی کند کـه شـما را در شب بیدار نگه می دارد، بـه سقف اتاق خواب خود خیره می شوید و بـه خودتان نفرین می فرستید کـه چرا اشتباه کرده‌اید.

 

این نوع پشیمانی ها از بین نمی‌روند و راهی برای ماندگاری طولانی مدت دارند. آخرین چیزی کـه در 40 سالگی خود نیاز دارید، زمانی کـه دستان خودرا با مشکلات دنیای واقعی پر می کنید، این اسـت کـه همان‌ گونه چمدان هاي‌ 20 ساله خودرا حمل کنید. خودتان را بـه خاطر اشتباهاتتان ببخشید و همین حالا ادامه دهید.

 

28. به اندازه کافی داوطلب نیست

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

ایجاد عادت داوطلبانه در وقت خود – چه برای یک موسسه خیریه یا هر سازمان دیگری کـه میخواهید انرژی خودرا بـه صورت رایگان بـه ان اختصاص دهید – چیزی اسـت کـه یقیناً باید زود شروع کنید. هنگامی کـه ان الگوها را ایجاد کردید، و داوطلب شدن حداقل چند بار در ماه بـه بخشی از روال معمول شـما تبدیل شد، بـه احتمال زیاد ان را تا میانسالی ادامه خواهید داد. و اینجاست کـه منافع واقعی اتفاق میوفتد.

 

بر اساس یک مطالعه درسال 2013 در دانشگاه کارنگی ملون، افرادی کـه در میانسالی بـه طور منظم داوطلبانه فعالیت می کنند، در مقایسه با افرادی کـه فقط انگشت خودرا در صورتی کـه چیزی برایشان باشد، بلند می کنند، کمتر در دسترس ابتلا بـه فشار خون بالا هستند.

 

29. زندگی در آینده

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

صبر کن، درست خواندی؟ آیا اشتباه «زندگی در گذشته» نیست؟ خوب مطمئنا، این وجوددارد. اما یکی از دغدغه‌هاي‌ بزرگتر برای افرادی کـه در دهه 20 زندگی‌شان هستند، نگاه کردن بـه آینده با چشم‌بین‌ها، پیش‌بینی آینده‌اي اسـت کـه همیشه آرزوی ان را داشته‌اند ودر عین حال فراموش می کنند کـه قدر چیزهای اطرافشان را بدانند.

 

خیلی خوب اسـت کـه وقتی 40 ساله هستید رویاپردازی کنید «در واقع، علم می‌گوید بـه این معنی اسـت کـه شـما بسیار باهوش هستید»؛ اما اجازه ندهید کـه شـما را از هر چیزی کـه اکنون در زندگی تان شگفت انگیز اسـت منحرف کند.

 

30. فراموش کردن مراقبت از دندان

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

بله، یادآوری مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی دردسر بزرگی اسـت. اما می دانید دردسر بزرگتر چیست؟ بیماری لثه. مراقبت از دندان‌ها و مراجعه منظم بـه دندان پزشک نمیتواند مهم‌تر باشد، حتی اگر فرض کنید دندان‌هایتان بکر هستند. 26 درصد از بزرگسالان بین 20 تا 64 سال دچار پوسیدگی درمان نشده هستند. تنها راه برای خاطرجمعی این اسـت کـه با متخصص بهداشت دندان خود یک قرار ملاقات بگذارید.

 

31. هرگز خود را در موقعیت های ترسناک قرار ندهید

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

ما در مورد خطر واقعی صحبت نمیکنیم. با گرفتن شانس هاي‌ احمقانه یا قرار دادن خود در خطر فیزیکی واقعی، همه ی ان را بـه خطر نیندازید. منظور ما از وحشتی اسـت کـه همه ی در سر شماست. بـه عنوان مثال، نمایش در مقابل جمعیت. یا چتربازی از هواپیما. یا غذا هاي عجیب غریبی را امتحان کنید کـه شـما را غافلگیر می کند. «نخندید، اما عده اي از مردم صادقانه از ساشیمی ترسیده اند.»

 

این چیزها ممکن اسـت در 20 سالگی ترسناک بـه نظر برسند، اما هر چه بیشتر از انها دوری کنید و از مواجهه با ترس خود امتناع کنید، بیشتر رشد می کنند و تبدیل بـه هیولا می شوند. در سر شـما. زمانی کـه بـه 40 سالگی رسیدید، پس از ده‌ها سال کـه ترس‌هاي‌ خودرا بی‌اندازه نشان دادید، ممکن اسـت خیلی دیر باشد کـه دست بـه کار شوید و بفهمید چه توانایی‌هایي دارید.

 

32. خرج کردن بیش از حد برای چیزهایی که نیاز ندارید

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

هیچ کس، در تاریخ وجود بشر، بـه 40 سالگی نرسیده و فکر نکرده اسـت: “خدایا، اي کاش چیزهای بیشتری می خریدم.” ممکن اسـت هر بار کـه خرید جدیدی انجام می دهید، اندورفین را افزایش دهید، اما در واقع باعث خوشحالی شـما نمی‌شود. ودر دراز مدت ممکن اسـت شـما را بدبخت تر کند.

 

46 درصد از آمریکایی ها بیش از درآمد هرماه خرج می کنند. این هزینه‌هاي‌ مالی شروع بـه افزایش خواهند کرد، و می دانید چه کسی باید انها را پرداخت کند؟ تو میانسال، همین کـه. و ما می‌توانیم همین همین حالا بـه شـما بگوییم، او خوشحال نیست کـه جوان 20 ساله اي کـه فکر می کند بـه 18 نوع مختلف ردیاب تناسب اندام و یک نقطه اکو در هر اتاق نیاز دارد.

 

33. عدم گذراندن زمان بیشتر در طبیعت

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

بیرون رفتن و ورود بـه طبیعت فقط یک راه عالی برای رهایی از استرس شـما نیست. ایجاد رفتاری اسـت کـه در طول عمر ادامه خواهد داشت. دریک نظرسنجی درسال 2016 از جمعیت کوهنوردان، 75 درصد از آن ها زیر 40 سال سن داشتند. این بدان معنا نیست کـه شـما تا 40 سالگی و بعد از ان کوهنوردی نخواهید کرد، اما اگر این یک عادت باشد، بـه احتمال زیاد اینکار را انجام خواهید داد. وقتی جوانتر بودی انتخاب کردی

 

34. اجازه ندهید کودک درونتان گهگاه کنترل را به دست بگیرد

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

وقتی تازه از دانشگاه خارج می‌شویم، خیلی از ما عجله داریم کـه بلوغ خودرا ثابت کنیم. ما میخواهیم دنیا ما را بزرگسالانی قابل اعتماد و جدی ببیند، نه بچه‌هایي کـه تظاهر بـه بزرگ‌سالی میکنند. و این عالی اسـت، تا زمانی کـه انگیزه بازی را بـه طور کامل رها نکنید. فرزند درونی شـما چیزی اسـت کـه حس کنجکاوی شـما را زنده نگه می دارد، تمایل شـما بـه خندیدن با صدای زیاد و سرگرمی بیش از حد، حتی اگر باعث شود شـما احمق بـه نظر برسید.

 

هر چه بیشتر این غرایز طبیعی را پایین بیاورید، در 40 سالگی سخت تر می شود کـه خودرا رها کنید و بی دلیل احمق باشید. فرزند درونی شـما قرار نیست شهرت شـما را از بین ببرد و شانس شـما برای یک شغل طولانی را از بین ببرد. او دوباره بـه شـما دلیلی برای لبخند زدن می دهد.

 

35. نادیده گرفتن امتیاز اعتباری شما

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

وقتی باهم اتاقی‌هایتان زندگی میکنید و بـه غیر از فوتون و دوچرخه هیچ چیز مادی ندارید، مطمئناً امتیاز اعتباری شـما چیزی نیست کـه باید نگران شـما باشد. اما این جایی اسـت کـه شـما اشتباه می کنید. برخی تحقیقات نشان داده اسـت کـه نوجوانان از اعتبار بهتری نسبت بـه افراد در اواخر دهه 20 خود برخوردار هستند.

 

و هنگامی کـه اعتبار شـما شروع بـه سقوط کرد، کار و زمان لازم برای بازسازی ان می تواند طاقت فرسا باشد. بـه خودت دست بـه یک نبرد سربالایی غیر ضروری نزنید. مراقب باشید کـه صورتحساب هاي‌ خودرا بـه موقع پرداخت کنید و روی ایجاد سابقه اعتباری خود کار کنید، دراین صورت زندگی را برای فرد 40 ساله خود بسیار آسان خواهید کرد.

 

36. استفاده از قرص برای افزایش تمرکز

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

فشار حول موفقیت تحصیلی برای نوجوانان و دانش‌آموزان میتواند آن قدر شدید باشد کـه تعداد زیادی از انها بـه دنبال داروهایی مانند Adderall هستند کـه طبق معمولً برای بیماران مبتلا بـه ADHD تجویز می شود تا عملکرد ذهنی را تقویت و التیام بخشند. اما مطالعات جدید نشان می دهد کـه وابستگی بـه چنین داروهایی می تواند عواقب مرگبار داشته باشد، بـه خصوص اگر تا بزرگسالی ادامه یابد.

 

علاوه بر وابستگی جسمی و روانی، می تواند فعالیت دوپامین را در مرکز پاداش مغز ما تغییر دهد، “توانایی ما را برای تجربه لذت بدون حمایت شیمیایی از مصرف مداوم آمفتامین تغییر دهد.” همان چیزی کـه هر 40 ساله میـــخواهد بشنود، بدون قرص دیگر نمی توانید شادی را تجربه کنید. سپاسگزارم، من 17 ساله کـه فکر می کردم بـه آدرال نیاز دارد تا ان آزمون علمی را انجام دهد!

 

37. تماشای تلویزیون بیشتر از مطالعه

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

تعداد زیادی از مطالعات تحقیقاتی وجوددارد کـه اثرات مثبتی را کـه در طول عمر مطالعه بـه همراه دارد، نشان میدهد، از کمک بـه مغز برای آماده شدن برای موقعیت‌هاي‌ نامشخص در زندگی گرفته تا کاهش سرعت یا جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل.

 

در مورد تمام ان تلویزیون، خوب، با کاهش عملکرد شناختی در میانسالی مرتبط اسـت. هدر دادن یک آخر هفته دیگر با یک جشن طولانی از سریال هاي‌ تلویزیونی جدید مورد علاقه خود می تواند وسوسه انگیز باشد، بـه مغز خود لطف کنید و بـه جای ان یک کتاب بردارید.

 

38. عدم یادگیری زبان دوم

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

دوزبانه بودن فقط بـه این معنی نیست کـه یک ترفند جالب مهمانی داشته باشید یا بتوانید بدون کتابچه عبارات ترجمه سفر کنید. یادگیری زبان جدید امروز می تواند حقوق شـما را در 40 سالگی افزایش دهد. این بـه گفته یک اقتصاددان MIT اسـت کـه ارتباط بین یادگیری یک زبان خارجی و درآمدهای آینده را مورد مطالعه قرار داده اسـت. این استعداد یک موهبت بزرگ دریک اقتصاد جهانی اسـت کـه بـه طور فزاینده اي افزایش می یابد، و تحقیقات نشان می دهد کـه می تواند پتانسیل درآمد شـما را تا 3 درصد افزایش دهد.

 

39. ماندن در یک رابطه بد

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

خواه از تنها ماندن میترسید یا فکر می کنید کـه می توانید انها را تغییر دهید، دلایل زیادی وجوددارد کـه افراد دریک رابطه سمی باقی بمانند. و هر یک از این دلایل اشتباه اسـت.

 

شـما در نهایت متوجه خواهید شد، ودر حالی کـه برای یافتن دوباره عشق هرگز دیر نیست – شـما هنوز یک جوجه بهاری در دهه 40 خود هستید – ممکن اسـت آسیب بـه سلامت شـما قبلاً وارد شده باشد. مطالعات نشان داده اند کـه ماندن دریک رابطه بد می تواند شـما را در دسترس خطر بیماری قلبی، فشار خون بالا و چاقی قرار دهد.

 

40. آنقدر سرعتش را کم نمی کند که قدر چیزهای کوچک را بداند

40 توصیه برای اینکه در آینده زندگی بهتری داشته باشیم؟

ممکن اسـت از توصیه‌هایي مانند «ایست کن و گل رز را بو کن» بـه‌عنوان خیلی کلیشه‌اي مخالفت کنید، اما ان را علم تأیید میکند. یک نظرسنجی درسال 2012 از دانشجویان کالج توسط دانشگاه راتگرز نشان داد کـه سطوح قدردانی روزانه انها – کـه آن ها ان را آن گونه تعریف کردند: “تقریبی بـه ارزش و معنای چیزی – یک رویداد، یک رفتار، یک شی – و احساس ارتباط عاطفی مثبت با ان” – تأثیر مستقیم بر شادی کلی آن ها.

 

هر چند وقت یک‌بار بـه اطراف خود نگاه کنید و از داشته هاي‌ خود قدردانی کنید. این عادتی اسـت کـه در شـما باقی خواهد ماند و زمانی کـه بـه میانسالی رسیدید زندگی شـما را غنی تر می کند.

 

بیشتر بخوانید: این 20 راز طول عمر را از پیرترین افراد جهان بدانید

 

در پایان

زندگی مقاوم در برابر استرس : استرس و اضطراب تجارب رایج تعداد زیادی از افراد اسـت. در واقع، میلیون‌ها بزرگسال در دنیا میگویند کـه روزانه استرس یا اضطراب را احساس می کنند.تعداد زیادی از افراد هرروز با استرس دست و پنجه نرم می کنند.

جدیدترین مطالب سایت