15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

مدیریت زمان برای موفقیت : با اینکه همه ی ي‌ ما در هر شبانه‌روز 24 ساعت وقت داریم، ولی بـه نظر میرسد برخی افراد در همین زمان کارهای بیشتری را بـه انجام می‌رسانند. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب ما بـه شما عزیزان میخواهیم بگوییم که چگونه بـه بهترین شکل از روز خود استفاده کنید.

 

مدیریت زمان برای موفقیت در کار

آیا خوب نیست که هرروز با کمترین تلاش در فهرست کارهای خود پرواز کنید؟ چه وظایفی که برای کار دارید و چه کارهایی که باید در زندگی شخصی خود انجام دهید، غیرعادی نیست که احساس کنید همه ی چیز در حال شکل‌گیری اسـت در حالی‌که بـه سختی در حال چک کردن همه ی چیز هستید. اما این فقط بـه این دلیل اسـت که شما هنوز روی بهره وری خود کار نکرده اید.

 

با چند استراتژی، نه تنها می توانید در نهایت کارها را انجام دهید، بلکه می توانید آن ها را سریع‌تر و کارآمدتر انجام دهید و زمان بیشتری برای انجام کارهایی که واقعاً میخواهید انجام دهید، باقی بگذارید. قبل از این که روز کاری بعدی خودرا شروع کنید، این راه ها را دنبال نمایید تا در مدت زمان بسیار کوتاه تری میزان کاری را که انجام میدهید افزایش دهید. 

 

بیشتر بخوانید: با این چند روش ساده دیگه وقت کم نیار + مدیریت زمان 

 

1. همه چیز را بنویسید – سپس آن را انجام دهید

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

بله، همه ی ان. چه چیزی که باعث استرس شما شده اسـت، یک تماس تلفنی یا حتی یک کار کوچک که برای مدت طولانی در فهرست کارهای شما بوده اسـت، همه ی چیز را روی یک تکه کاغذ با عنوان “چیزهایی که دراین ثانیه بـه من استرس می دهند” یادداشت کنید. “—سپس ساعت بعدی را صرف بررسی هر چه بیشتر وظایف خود کنید. با صرف زمان معینی در هرروز برای انجام وظایف خاص، نه تنها پس از اتمام کار، موجی از آرامش را احساس خواهید کرد، بلکه از صرف زمان بیشتری برای انجام آن ها در آینده پیش گیری می کند.

 

2. یه جای ساکت بشین

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

حواس‌پرتی‌هاي‌ زیادی وجوددارد که می تواند مانع از انجام کارتان در طول روز شود، حتی اگر متوجه ان‌ها نباشید. شما می توانید هفت ساعت را در فضایی پر سر و صدا کار کنید و بـه سادگی با نشستن دریک منطقه آرام، همان وظایف را در نیمی از زمان انجام دهید. دفعه بعد که نیاز بـه کم کردن و تکمیل کاری داشتید، بـه جایی بروید که بتوانید تنها باشید و آن قدر سریع کارتان را تمام می کنید و تمام روز را برای لذت بردن از کار بدون کار خواهید داشت. 

 

3. از تایمر استفاده کنید

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

برخی افراد بـه جای کار طولانی مدت دربخش‌هاي‌ کوتاه و زمان‌بندی‌شده قسم یاد می کنند و واقعاً میتواند نتیجه دهد. بـه‌جای این که بـه خودتان بگویید چند ساعت مینشینید و سازنده خواهید بود، یک تایمر برای بخش‌هاي‌ 30 تا 60 دقیقه‌اي تنظیم کنید که تا آنجا که می توانید انجام دهید، مکث کنید، سپس دوباره بـه ان بروید. قبل از این که دوباره بـه داخل بپرید، یک ثانیه نفس بکشید، استرس را از بین ببرید و دوباره جمع شوید. بـه هرحال، این جام مقدس هک هاي‌ بهره وری اسـت.

 

4. خود را پاسخگو کنید

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

مدیریت زمان برای موفقیت

 

در باشگاه کار می کند و با بهره وری شما کار می کند. وقتی دوستی برای انجام کاری روی شما حساب می کند «مثل حضور در کلاس اسپین در صبح زود»؛ بـه احتمال زیاد ان را انجام خواهید داد. بنابر این دفعه بعد که کاری مهم دارید که می خواهید تمام کنید، بـه کسیکه با او صمیمی هستید بگویید. نه تنها احساس می کنید که باید ان را انجام دهید و بنابر این مستقیماً وارد ان میشوید، بلکه ان را سریع‌تر نیز انجام خواهید داد.

 

5. گوشی خود را کنار بگذارید

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

متأسفیم، اما وقتی کسی دائماً بـه پیامک پاسخ می‌دهد یا آخرین اعلان هاي‌ خودرا بررسی می کند، کاری انجام نمیدهد. وقتی واقعاً میخواهید سازنده باشید، ان را بـه منطقه‌اي عاری از فناوری تبدیل کنید. بدون روشن شدن تلفن، کارهای خودرا بسیار سریع تر از انجام چندین استراحت تلفن انجام خواهید داد. 

 

6. وارد یک روال واقعی شوید

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

مدیریت زمان برای موفقیت

برای برخی افراد، هرروز متفاوت اسـت. اما بـه جای این که فقط هر کاری را که دوست دارید انجام دهید، یک برنامه روتین مشخص داشته باشید. بـه‌عنوان مثال، بـه‌جای این که تمام صبح خودرا صرف پاسخ دادن بـه ایمیل‌ها کنید، فقط مقدار مشخصی از زمان خودرا صرف اینکار کنید و سپس کار دیگر خودرا شروع کنید. با داشتن یک برنامه روتین، بهره وری بیشتری خواهید داشت، کارهای بیشتری انجام می‌دهید و می توانید بعدا در روز استراحت کنید.

 

7. از صبح های خود استفاده کنید

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

اگر واقعاً می خواهید کارها را انجام دهید، واقعاً زمان بهتری برای تبدیل شدن بـه یک فرد صبحگاهی وجود ندارد. در حالی‌که کار کردن در اواخر روز مملو از حواس‌پرتی اسـت – چه مردم در مورد چیزهایی با شما ایمیل می زنند یا با شما تماس میگیرند، یا بدون توقف با شما چت میکنند – صبح‌هاي‌ زود اساساً بهترین زمان برای بهره‌وری اسـت. با کنار گذاشتن عده اي از وظایف بزرگ قبل از شروع کار، می توانید تا ظهر یک روز تمام شوید.

 

بیشتر بخوانید: روش مدیریت زمان در طول روز با این 60 روش + عکس

 

8. روز خود را از شب قبل برنامه ریزی کنید

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

مطمئناً؛ هیچ‌کس نمیخواهد حتی قبل از این که بـه رخت خواب برود، بـه روزبعد کار فکر کند. اما با مرور کارهایی که میخواهید انجام دهید و برنامه‌ریزی دقیقی برای خود تعیین می کنید، با هدفی از خواب بیدار میشوید و می توانید در فهرست خود پرواز کنید و حتی روزتان را زودتر تمام کنید.

 

9. از استراحت نترسید

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

مدیریت زمان برای موفقیت

وقتی کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، ساعت‌ها تا زمانی که همه ی چیز را بـه اتمام برسانید بـه اسانی می توانید بروید – اما گاهی اوقات ممکن اسـت نتیجه معکوس داشته باشید و کیفیت کار شما بـه ان خوبی که اگر میکردید نیست. کند شد. بـه جای قرار گرفتن در حالت پرسرعت 24 ساعته، بـه اسانی استراحت کنید تا بـه مغز خود استراحت دهید. پس از حواس پرتی سریع، با تمام قدرت و با کار بهتر برمی گردید. 

 

10. به دیگران بگویید مزاحم شما نشوند

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

کار کردن با افرادی که با آن ها نزدیک هستید سرگرم کننده اسـت تا زمانی که سعی کنید کاری را انجام دهید. وقتی می خواهید سرکوب کنید و مولد باشید، خودرا در چت اداری خود بـه عنوان مشغول علامت بزنید، هدفون بگذارید و بـه علامت مزاحم نشوید شخصی خود شوید. وقتی 10 دقیقه را این جا و آنجا صرف چت کردن با همکاران نکنید، کارهای بسیار بیشتری انجام خواهید داد و بعدا در روز قادر خواهید بود کمتر سخت کار کنید.

 

11. نماینده. نماینده. نماینده.

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

بدیهی اسـت که فقط کارهایی هستند که خودتان می توانید انجام دهید، اما برای کارهای کوچک دیگری که هفته‌ها تلاش میکردید بـه آن ها برسید، کسی را استخدام کنید تا بـه شما کمک کند. چه یک دستیار شخصی برای چند ساعت در هفته باشد و چه کسیکه بـه شما کمک کند تا خانه را مرتب کنید، هر چیزی که می تواند بـه شما کمک کند تا در کارهای بزرگ بازدهی بیشتری داشته باشید – ودر زمان شما دراین فرآیند صرفه جویی کند – ارزشش را دارد.

 

12. قدرت نه گفتن را بشناسید

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

مدیریت زمان برای موفقیت

هر چقدر هم خوب باشد که بتوانید بـه همه ی چیز بله بگویید، بـه اسانی می تواند مانع بهره وری شما شود. مطمئناً؛ یک استراحت قهوه در اواسط صبح با یک همکار عالی خواهد بودو هیچ چیز بهتر از بیرون رفتن برای یک ناهار طولانی نیست. اما بعضی روزها بهتر اسـت نه بگویید و روی کارهایی که باید انجام دهید تمرکز کنید تا بتوانید بعدا استراحت ذهنی کنید. همچنین، هنگامیکه اینکار را انجام دهید، بلافاصله استرس کمتری خواهید داشت.

 

13. زودتر سر کار بروید

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

ترسناک بـه نظر میرسد، درست اسـت؟ اما فقط گوش کنید: همانقدر که نه تنها صبح زودتر از خواب بیدار شوید، بلکه زودتر خودرا بـه داخل دفتر بکشید، بـه شما کمک می کند تا وارد حالت کار شوید و بدون حواس پرتی مستقیماً بـه وظایف خود بپرید. حتی می توانید با رئیس خود قراردادی ببندید که اگر قبل از دیگران وارد شوید، می توانید قبل از دیگران هم آنجا را ترک کنید. اگر کارتان را زود انجام دهید، باید بتوانید از مزایای ان استفاده کنید و وقت آزاد داشته باشید.

 

14. از ابزارهای بهره وری استفاده کنید

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

گاهی اوقات وقتی چیزی شما را دراین مسیر راهنمایی میکند، انجام کارها راحت‌تر اسـت، و اینجاست که برنامه‌ها وارد می شوند. گزینه‌هاي‌ زیادی وجود دارند که روز شما را بـه بلوک‌هاي‌ کاری زمان‌بندی‌شده تقسیم می کنند، گزینه‌هایي که بـه شما اجازه می دهند یادداشت کنید.

 

تمام اهداف شما، و حتی آنهایی که همه ی فهرست کارهای شما را دریک مکان نگه می دارند. وقتی سازماندهی می کنید، بهره وری بیشتری خواهید داشت و از آنجایی که اکثر آن ها رایگان هستند، چرا از مزیت استفاده نکنید؟

 

15. ابتدا سخت ترین کار خود را انجام دهید

15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

مدیریت زمان برای موفقیت

 

سخت ترین کارها در فهرست کارهای شما طبق معمولً کارهایی هستند که می خواهید در آخر انجام دهید، درست اسـت؟ خوب، سعی کنید ترتیب را معکوس کنید: با پشت سر گذاشتن وظایف سخت خود در ابتدای روز، قادر خواهید بود با قدرت مغز کامل بـه انجام آن ها بپردازید در حالیکه بعدا زمانی که خسته شده اید. زمانی که بـه اتمام می‌رسید و ادامه می‌دهید، می توانید کارهای کوچک تر را بدون نیاز بـه تلاش زیاد انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: 15 راه مدیریت صحیح زمان + زمان مفید

 

در پایان

ما هرگز بـه شما نمی گوییم که تلاش خودرا برای افزایش دستمزد کاهش دهید، اما قطعاً بـه شما می گوییم که سعی کنید زمان بیشتری را از روزهای خود صرف کنید. در برخی موارد، ممکن اسـت بـه معنای واقعی کلمه استخدام شخصی برای انجام کارهایی باشد که نمیخواهید انجام دهید.

جدیدترین مطالب سایت