پردرآمدترین مشاغل در هند برای مهاجران

پردرآمدترین مشاغل در هند برای مهاجران

چشم انداز حرفه اي روند رشد موازی با گشایش و رشد اقتصاد هند را شاهد بوده اسـت. امروزه دیگر فقط مهندسان یا پزشکان نیستند کـه با مشاغل پردرآمد شروع بـه کار می کنند. پردرآمدترین مشاغل در هند اساساً دربخش مراقبت هاي‌ بهداشتی، صنعت داده، BFSI و صنایع بازاریابی اسـت. در اینبخش‌ها، سطح متوسط دست مزد در اکثر مشاغل برتر از روپیه متفاوت اسـت. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب تعدادی از پردرآمدترین مشاغل در هند وجوددارد کـه می‌توانید آن ها را کشف کنید.

 

20 شغل پردرآمد در هند

نمی‌توان انکار کرد کـه شغلی با درآمد خوب چیزی اسـت کـه همه ی ما می‌خواهیم. پس از سالها سرمایه‌گذاری در آموزش، تعجب آور نیست کـه شغلی را بخواهید کـه ان چیزی کـه لیاقتش را دارید بپردازد. در حالی کـه هیچ کمبودی در گزینه هاي‌ شغلی وجود ندارد کـه بـه خوبی پرداخت کنند، مهم اسـت کـه درک کنیم کـه معیار های حقوق در سازمان ها و صنایع متفاوت اسـت.

 

حقوق شـما همچنین بـه مدارک تحصیلی، مهارت ها و تجربه شـما بستگی دارد. فرقی نمیکند تازه‌تر باشید یا حرفه‌اي ارشد، گزینه‌هاي‌ متعددی وجوددارد کـه مشاغل پردرآمد در هند را برای شـما فراهم میکند. ما فهرستی از پردرآمدترین مشاغل هند را برای امسال جمع آوری کرده ایم.

 

1. مدیر پروژه

مدیر پروژه

مدیر پروژه «و بـه طور کلی، رشته مدیریت پروژه» در صدر فهرست مشاغل پردرآمد در هند قرار دارد. مدیر پروژه بازرسی پروژه را طبق برنامه تعیین شده بـه عهده می‌گیرد و نقش برجسته اي را در تمام مراحل مدیریت پروژه بر عهده میگیرد. وظایف مدیر پروژه عبارتند از: نظارت، محاسبه و اولویت بندی وظایف درصورت نیاز و نظارت بر مدیریت ریسک، مدیریت ذینفعان و مدیریت ارتباطات پروژه.

 

مدیر پروژه نقشی اساسی در تعیین موفقیت پروژه ایفا می کند. بنابر این، تقاضا برای مدیران پروژه ماهر در حال تجربه رشد قابل توجهی در بازار اسـت. در هند، محدوده دست مزد برای مدیران پروژه از 4 روپیه تا 28 لک، با میانگین حقوق سالانه 12.0 لک متغیر اسـت. میانگین حقوق سالانه مدیران پروژه در سایر شهر های هند شامل موارد زیر اسـت:

  • دهلی نو – 15 لک
  • بمبئی – 13 لک
  • بنگلور – 15.5 لک
  • پونا – 14 لک

 


مطالب مشابه: عجیب ترین شغل های دنیا تا سال 2023 + عکس


 

2. مهندس هوش مصنوعی «AI».

مهندس هوش مصنوعی «AI».

بعدی در فهرست پردرآمدترین مشاغل در هند باید یک متخصص هوش مصنوعی باشد. متخصصی کـه سیستم هاي‌ نرم افزاری هوشمندی را ایجاد می کند کـه می توانند یاد بگیرند، تنظیم شوند ودر طول زمان بهتر شوند، بـه عنوان مهندس هوش مصنوعی «AI» شناخته می شود.

 

آن ها برای تعیین الزامات تجاری با سهامداران همکاری می کنند و پس از ان راه حل هاي‌ نرم افزاری را طراحی و ایجاد می کنند کـه با استفاده از فناوری هاي‌ هوش مصنوعی و یادگیری ماشین «ML» این الزامات را برآورده می کند.

 

مهندسان هوش مصنوعی مسئول ایجاد و آزمایش مدل‌هایي هستند کـه میتوانند نتایج را بـه‌طور دقیق پیش‌بینی کنند و تصمیم‌هاي‌ عاقلانه بگیرند، همچنین الگوریتم‌هایي را توسعه داده و عملی کنند کـه میتوانند از داده‌ها یاد بگیرند. برای تضمین ایجاد و استفاده از سیستم‌هاي‌ هوش مصنوعی برای برآوردن نیازهای کسب‌وکار، آن ها باید بتوانند بـه خوبی با طیف وسیعی از سهامداران از جمله توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، دانشمندان داده و رهبران تجاری همکاری کنند.

 

متوسط حقوق سالانه یک مهندس هوش مصنوعی در هند 8 لک روپیه اسـت «و میتواند تا 40 لک درسال بالا برود». میانگین حقوق سالانه مهندسان هوش مصنوعی در سایر شهر های هند شامل موارد زیر اسـت:

  • دهلی نو – 6 لک
  • بمبئی – 6.5 لک
  • بنگلور – 9.5 لک
  • پونا – 8 لک

 

3. دانشمند داده

دانشمند داده

«دانشمند داده» شغل بعدی با بالاترین درآمد در هند اسـت کـه حقوق رقابتی و مزایای متعددی را ارائه می‌دهد. دانشمند داده کـه توسط LinkedIn بـه درستی “امید بخش ترین حرفه” نامیده می شود، متخصصی اسـت کـه حجم عظیمی از داده ها را دریک سازمان گرد آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر می کند. مشتاقان با پایه اي قوی در علوم کامپیوتر، برنامه نویسی، ریاضیات، آمار و تجزیه و تحلیل می توانند بـه عنوان دانشمند داده در هند شغلی پردرآمد را دنبال کنند.

 

Data Scientist یکی از پردرآمدترین مشاغل در هند اسـت کـه میانگین حقوق سالانه ان بیش از 10 لک اسـت. دانشمندان داده با تجربه می توانند تا 25 لک روپیه درسال درآمد داشته باشند. میانگین حقوق سالانه دانشمندان داده در سایر شهر های هند شامل موارد زیر اسـت:

  • دهلی نو – 10 لک
  • بمبئی – 9 لک
  • بنگلور – 11 لک
  • پونا – 7 لک

 

4. مهندس یادگیری ماشین

مهندس یادگیری ماشین

یادگیری ماشینی «ML» شاخه اي از هوش مصنوعی «AI» اسـت کـه در بین صنایع شهرت فوق العاده اي بـه دست آورده اسـت. پیشبینی می شود کـه یکی از مشاغل با درآمد بالا در هند، هوش مصنوعی و ML در چند سال آینده بـه طور قابل توجهی گسترش یابد.

 

کارشناسان یادگیری ماشین تجزیه و تحلیل هاي‌ آماری را انجام می دهند و برنامه ها و الگوریتم هاي‌ ML را توسعه می دهند کـه می توانند برای نیازهای تجاری پیاده سازی شوند. متوسط حقوق سالانه مهندس یادگیری ماشین در هند بیش از 7 لک اسـت. و میانگین حقوق سالانه در سایر شهرها شامل موارد زیر اسـت:

  • دهلی نو – 5.7 لک
  • بمبئی – 6.5 لک
  • بنگلور – 10 لک
  • پونا – 5.5 روپیه. لاخ

 

5. توسعه دهنده بلاک چین

توسعه دهنده بلاک چین

فناوری بلاک چین واژه‌اي اسـت کـه چیزهایی مانند تراکنش‌هاي‌ ارز، اتصال بـه اینترنت، امنیت داده‌ها و همچنین مدیریت داده‌ها را دوباره تعریف می کند. هردو بخش خصوصی و دولتی برای حذف واسطه ها، کاهش هزینه ها و گسترش سرعت و دسترسی بـه فناوری بلاک چین متوسل میشوند. مهندسان یا متخصصان فناوری اطلاعات با پیشینه قوی در علوم کامپیوتر، ریاضیات و/یا آمار می توانند آرزوی توسعه دهندگان بلاک چین را داشته باشند.

 

فناوری بلاک چین بهترین مشاغل را در هند ارائه میدهد. میانگین حقوق سالانه توسعه دهندگان بلاک چین در هند بیش از 8 میلیون روپیه اسـت. متخصصان باتجربه می توانند تا 45 LPA کسب کنند. میانگین حقوق سالانه توسعه دهندگان بلاک چین در سایر شهر های هند شامل موارد زیر اسـت:

  • دهلی نو – 6 لک
  • بمبئی – 6 لک
  • بنگلور – 6 لک
  • پونا – 5 لک

 

6. توسعه دهنده نرم افزار Full Stack

توسعه دهنده نرم افزار Full Stack

تقاضا برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، از جمله توسعه‌دهندگان نرم‌افزار Full Stack، بـه‌طور سرسام‌آوری بالا اسـت و همچنین بـه عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل در هند شناخته میشود. توسعه دهندگان Full Stack در توسعه هردو قسمت جلویی و پشتی یک نرم افزار یا وبسایت متخصص هستند.

 

آن ها یک وبسایت از ابتدا می سازند، و از این رو این نقش یکی از مشاغل با درآمد بالا در هند اسـت. اگر دارای مدرک لیسانس در فناوری اطلاعات یا علوم کامپیوتر هستید، می‌توانید یک تخصص آنلاین در توسعه Full Stack برای ایجاد و تقویت چشم انداز خود بـه عنوان یک متخصص Full Stack داشته باشید.

 

متوسط حقوق سالانه یک توسعه دهنده نرم افزار Full Stack در هند بیش از 9 لک اسـت. این شغل پردرآمد در هند دارای چندین فرصت در صنایع و بخش‌ها اسـت و متوسط حقوق سالانه زیر را در شهر های دیگر هند پرداخت میکند:

  • دهلی نو – 5.5 لک
  • بمبئی – 8 لک
  • بنگلور – 7.5 لک
  • پونا – 5 لک

 

7. مدیر محصول

مدیر محصول

طراحی، توسعه و مدیریت محصول بـه سرعت در خط مقدم صنعت هند در حال ظهور اسـت، و از این رو شغل‌هاي‌ پردرآمد بعدی در هند – مدیر محصول، کـه نقشی حیاتی مسئول توسعه استراتژی، بازاریابی، تعریف ویژگی‌ها و پیش‌بینی محصولات اسـت.

 

مدیران محصول باید بـه جزئیات توجه داشته باشند و دانش دقیقی در مورد اهداف سازمانی مرتبط با توسعه محصول داشته باشند. گواهی مدیریت محصول میتواند بـه شـما کمک کند تا متخصص شوید و بـه بهترین مشاغل در هند دسترسی پیدا کنید.

 

متوسط حقوق یک مدیر محصول در هند 1440000 روپیه درسال اسـت. مبتدی ها می توانند حدود 7-8 روپیه LPA درآمد داشته باشند، در حالی کـه کارگران باتجربه می توانند حدود 17-26 روپیه LPA درآمد داشته باشند.

 

8. مشاور مدیریت

مشاور مدیریت

مشاوران مدیریت بـه سازمان ها در حل مشکلات، افزایش عملکرد و بـه حداکثر رساندن رشد کمک می کنند. انها با استراتژی، ساختار، عملیات و مدیریت سازمان سر و کار دارند. پس از فارغ التحصیلی با مدرک لیسانس در رشته هاي‌ مدیریت بازرگانی/اقتصاد/مالی/حسابداری/مدیریت، داوطلبان مشتاق می توانند یک برنامه MBA را برای ورود بـه حوزه مورد درخواست مشاور مدیریت دنبال کنند. برنامه MBA بهترین مشاغل را در هند بـه شـما می‌دهد.

 

متوسط حقوق یک مشاور مدیریت در هند حدود 1149770 روپیه LPA اسـت. مشاوران سطح ورودی 6-7 روپیه LPA دریافت می کنند در حالی کـه نامزدهای با تجربه می توانند بین 17-26 روپیه LPA درآمد کسب کنند.

 

9. مدیر بازاریابی

مدیر بازاریابی

یک مدیر بازاریابی استراتژی هاي‌ بازاریابی یک کسب و کار را برای رفع نیازهای مصرف کننده و بـه حداکثر رساندن سود می سازد و اجرا می کند. آن ها در تمام موازی هاي‌ این صنعت کار می کنند و نقش شغلی با جهش و محدودیت در حال افزایش اسـت. مدرک لیسانس در مدیریت بازاریابی یا مدیریت بازرگانی مدرک اولیه مورد نیاز برای دنبال کردن حرفه اي در مدیریت بازاریابی اسـت.

 

یکی از مشاغل با درآمد بالا در هند، مدیران بازاریابی محصولات و راه حل هاي‌ نوآورانه اي را برای برآورده کردن اهداف شرکت و خواسته هاي‌ مشتری طراحی می کنند. میانگین حقوق سالانه یک مدیر بازاریابی در هند بیش از 7 میلیون روپیه اسـت. میانگین حقوق سالانه سایر شهر های هند شامل موارد زیر اسـت:

  • دهلی – 10 لک
  • بمبئی – 11 لک
  • بنگلور – 12 لک

 

10. تحلیلگر کسب و کار

تحلیلگر کسب و کار

تحلیلگر تجاری یکی از پردرآمدترین مشاغل در هند اسـت. یک تحلیلگر کسب و کار فرآیندها، سیستم ها و مدل هاي‌ عملکرد یک سازمان را برای تعیین عملکرد ان تجزیه و تحلیل می کند. آن ها می توانند بـه کسب و کار کمک کنند تا تصمیمات بهتری بگیرد و عملکرد خودرا التیام بخشد. تحلیلگر کسب و کار در هند حرفه اي بسیار سودمند اسـت و حقوق ها در بین بالاترین ها در بازار کار اسـت.

 

در هند، متوسط حقوق سالانه برای تحلیلگران تجاری بیش از 6.5 لک اسـت. در سایر شهر های هندی هند، تحلیلگران تجاری بیشتر از موارد زیر درآمد دارند:

  • دهلی نو – 6 لک
  • بمبئی – 7 لک
  • بنگلور – 7 لک

 

11. معمار راه حل های اینترنت اشیا «IoT».

معمار راه حل های اینترنت اشیا «IoT».

بعدی در فهرست مشاغل پردرآمد در هند، متخصصی اسـت کـه راه حل هاي‌ اینترنت اشیاء «IoT» را برای شرکت ها و گروه ها توسعه داده و بـه کار می‌گیرد کـه بـه عنوان معمار راه حل هاي‌ IoT شناخته می شود. انها مسئول ایجاد سیستم‌هاي‌ اینترنت اشیا سرتاسری هستند کـه دستگاه‌ها و حسگرها را بـه هم متصل میکنند، داده‌ها را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می کنند و بینش و ارزش را در اختیار ذینفعان قرار میدهند.

 

معماران راه حل هاي‌ اینترنت اشیا، شبکه، تجزیه و تحلیل داده ها، توسعه نرم افزار و طراحی سخت افزار را می‌دانند. انها باید الزامات و اهداف خاص شرکت یا سازمانی را کـه با ان همکاری می کنند درک کنند تا راه حل هاي‌ IoT را توسعه دهند کـه از این اهداف پشتیبانی می کند.

 

انها همچنین باید علاوه بر دانش فنی خود، هم در مدیریت پروژه و هم در ارتباطات مهارت داشته باشند. آن ها باید با تیم هاي‌ متقابل کار کنند و بـه طور موثر برنامه ها، بودجه ها و منابع پروژه را مدیریت کنند. میزان تجربه، موقعیت مکانی و صنعت تنها تعدادی از متغیرهایی هستند کـه می توانند بر میانگین جبران خسارت یک معمار راه حل هاي‌ اینترنت اشیا «IoT» تأثیر بگذارند. در هند بـه طور متوسط سالانه حدود 2665134 روپیه درآمد دارند.

 


مطالب مشابه: آشنایی با آسان ترین و خوشگذران ترین شغل های جهان


 

12. مدیر مهندسی

مدیر مهندسی

فردی کـه تیم هاي‌ مهندسی و پروژه هاي‌ یک شرکت را مدیریت می کند بـه عنوان مدیر مهندسی شناخته می شود. آن ها مسئول نظارت بر گروهی از مهندسان، تعیین اهداف و مقاصد پروژه، و خاطرجمعی از اتمام پروژه ها بر اساس برنامه زمان بندی شده ودر چارچوب بودجه تخصیص یافته هستند.

 

جذب، استخدام و آموزش مهندسان و همچنین نظارت بر پیشرفت انها و ارائه بازخورد بـه انها طبق معمولً از وظایف مدیران مهندسی اسـت. برای خاطرجمعی از همسویی پروژه هاي‌ مهندسی با اهداف و مقاصد تجاری، انها همچنین با سایر بخش هاي‌ یک سازمان مانند توسعه محصول، تحقیق و توسعه و تضمین کیفیت همکاری نزدیک دارند.

 

یک مدیر مهندسی باید یک مهندس ماهر باشد، اما همچنین باید رهبران و ارتباطات خوبی باشد. آن ها باید قادر بـه رهبری و الهام بخشیدن بـه یک تیم، ارتباط شفاف با تمام سطوح ذینفعان و نظارت بر بودجه و ضرب الاجل پروژه باشند. میانگین حقوق سالانه یک مدیر مهندسی در هند بیش از 27 لک اسـت. این شغل پردرآمد در هند دارای چندین فرصت در صنایع و بخش‌ها اسـت و متوسط حقوق سالانه زیر را در شهر های دیگر هند پرداخت می کند:

  • دهلی نو – 25 لک
  • بمبئی – 21 لک
  • بنگلور – 34 لک
  • پونا – 25 لک

 

13. مدیر سیستم های فناوری اطلاعات

مدیر سیستم های فناوری اطلاعات

مدیر سیستم هاي‌ فناوری اطلاعات فردی حرفه اي اسـت کـه بر برنامه ریزی، اجرا و نگه داری سیستم هاي‌ فناوری اطلاعات سازمان نظارت می کند. آن ها وظیفه نظارت بر فعالیت هاي‌ روزانه سیستم هاي‌ فناوری اطلاعات و خاطرجمعی از برآورده کردن الزامات شرکت را بر عهده دارند.

 

مدیران شبکه، مدیران سیستم و تکنسین هاي‌ پشتیبانی تنها تعدادی از متخصصان فناوری اطلاعات هستند کـه در حیطه مسئولیت هاي‌ مدیریتی یک مدیر سیستم هاي‌ فناوری اطلاعات قرار میگیرند. انها مطمئن میشوند کـه تیمشان مطابق انتظارات عمل می کند، سیستم هاي‌ فناوری اطلاعات قابل اعتماد، ایمن هستند و تا حد امکان کارآمد هستند.

 

14. مهندس داده

مهندس داده

نفر بعدی در فهرست پردرآمدترین مشاغل در هند، مسئول برنامه ریزی، ساخت و نگه‌داری زیرساخت داده یک سازمان اسـت کـه بـه عنوان مهندس داده شناخته می شود. آن ها با مجموعه داده هاي‌ عظیم و پیچیده سروکار دارند و خاطرجمعی حاصل می کنند کـه اطلاعات بـه شیوه اي موثر، ایمن و بـه اسانی در معرض گرد آوری، پردازش و نگه‌داری میشوند.

 

مهندسان داده طبق معمولً خطوط لوله داده، انبارهای داده و سایر سیستم هاي‌ داده رابا استفاده از ابزارها و فناوری هاي‌ مختلف می سازند و مدیریت می کنند. بـه منظور تضمین صحیح بودن داده ها و دسترسی آسان بـه تجزیه و تحلیل، انها همچنین با سایر اعضای تیم داده، مانند تحلیلگران داده و دانشمندان داده، همکاری نزدیک دارند.

 

یک تحلیلگر داده باید از نظر فنی مهارت داشته باشد و همچنین دارای توانایی هاي‌ قوی بین فردی و کار گروهی باشد. برای خاطرجمعی از این کـه سیستم هاي‌ داده با الزامات کسب و کار مطابقت دارند، انها باید بتوانند بـه خوبی با سایر اعضای تیم داده و همچنین سهامداران از سراسر سازمان همکاری کنند.

 

میانگین حقوق سالانه یک مهندس داده در هند بیش از 11 لک اسـت. این شغل پردرآمد در هند دارای چندین فرصت در صنایع و بخش‌ها اسـت و متوسط حقوق سالانه زیر را در شهر های دیگر هند پرداخت میکند:

  • دهلی نو – 8.5 لک
  • بمبئی – 7.5 لک
  • بنگلور – 10 لک
  • پونا – 7 لک

 

15. معمار نرم افزار

معمار نرم افزار

بعدی در فهرست پردرآمدترین مشاغل در هند، یک معمار نرم افزار اسـت کـه متخصص برنامه ریزی و هدایت ایجاد سیستم هاي‌ نرم افزاری، از جمله چارچوب و پایه فنی یک برنامه نرم افزاری اسـت. انها با بازیگران کلیدی همکاری می کنند تا راه حل هاي‌ فنی را مشخص کنند، نیازهای تجاری را درک کنند، و معماری سیستم نرم افزاری را برای ارضای این نیازها بسازند.

 

معماران نرم افزار مسئول اتخاذ تصمیمات فنی و مبادلات بـه منظور برآوردن نیازهای تجاری هستند. آن ها طبق معمولً پیشینه گسترده اي در توسعه و طراحی نرم افزار دارند. یک معمار نرم افزار علاوه بر دانش فنی خود باید در زمینه ارتباطات و رهبری نیز مهارت بالایی داشته باشد. انها باید بتوانند گروهی از توسعه دهندگان و مهندسان را بـه سمت یک هدف فنی مشترک هدایت کنند و بـه وضوح با ذینفعان فنی و غیر فنی صحبت کنند.

 

میانگین حقوق سالانه یک معمار نرم افزار در هند 27 لک اسـت «و می‌تواند تا 50 لک درسال بالا برود». میانگین حقوق سالانه مهندسان هوش مصنوعی در سایر شهر های هند شامل موارد زیر اسـت:

  • دهلی نو – 26 لک
  • بمبئی – 25 لک
  • بنگلور – 33 لک
  • پونا – 26 لک

 

16. معمار ابر

معمار ابر

برای یک شرکت، طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌هاي‌ مبتنی بر ابر در حیطه اختیارات یک معمار ابری اسـت. انها با ذینفعان برای درک نیازهای تجاری، مشخص کردن اصلاحات فنی و ایجاد معماری ابری برای برآورده کردن این نیازها همکاری می کنند.

 

بـه طور معمول، معماران ابری پایه محکمی در رایانش ابری دارند و با پلتفرم هاي‌ ابری محبوب مانند خدمات وب آمازون «AWS»؛ مایکروسافت آژور و پلتفرم ابری گوگل آشنا هستند. انها مسئول سنجش معاوضه ها و تصمیمات فناوری در رابطه با الزامات تجاری هستند و همچنین خاطرجمعی حاصل می کنند کـه سیستم هاي‌ ابری بـه گونه اي توسعه یافته و مورد استفاده قرار میگیرند کـه با بهترین شیوه ها مطابقت داشته باشد.

 

یک معمار ابر علاوه بر دانش فنی باید در ارتباطات و راهنمایی نیز مهارت داشته باشد. انها باید بتوانند گروهی از توسعه دهندگان و مهندسان را بـه سمت یک هدف فنی مشترک هدایت کنند و بـه وضوح با ذینفعان فنی و غیر فنی صحبت کنند. متوسط حقوق سالانه یک معمار ابر در هند 21 لک اسـت «و می‌تواند تا 41 لک درسال بالا برود». میانگین حقوق سالانه مهندسان هوش مصنوعی در سایر شهر های هند شامل موارد زیر اسـت:

  • دهلی نو – 19 لک
  • بمبئی – 20 لک
  • بنگلور – 22 لک
  • پونا – 22 لک

 

17. مهندس DevOps

مهندس DevOps

مهندس DevOps متخصصی اسـت کـه با تیم هاي‌ فناوری اطلاعات و مهندسان نرم افزار برای سرعت بخشیدن بـه ایجاد و استقرار برنامه هاي‌ کاربردی نرم افزار همکاری می کند. آن ها مسئول ساده سازی سیستم ها، خودکار سازی فرآیندها و تضمین تحویل بـه موقع و موثر نرم افزار هستند.

 

مهندسان DevOps مسئول توسعه و نگه داری ابزارها و رویه هاي‌ مورد نیاز برای یکپارچه سازی مداوم و تحویل مداوم «CI/CD» هستند. آن ها طبق معمولً سوابق گسترده اي در توسعه نرم افزار و عملیات فناوری اطلاعات دارند. علاوه بر این، انها با سایر تیم‌هاي‌ فناوری اطلاعات و کدنویس‌ها همکاری نزدیکی دارند تا مناطق مشکل را مشخص کنند و استراتژی‌ها و فناوری‌هاي‌ جدیدی را برای افزایش بهره‌وری و کاهش اشتباهات بـه کار گیرند.

 

یک مهندس DevOps علاوه بر دانش فنی خود باید در زمینه همکاری و گفتگو مهارت بالایی داشته باشد. برای تضمین این کـه نرم افزار بـه موقع ارائه می شود و نیازهای تجاری را برآورده می کند، انها باید بتوانند بـه طور موفقیت آمیزی با ذینفعان مختلفی از جمله توسعه دهندگان نرم افزار، تیم هاي‌ عملیاتی و رهبران تجاری همکاری کنند.

 

متوسط حقوق سالانه یک مهندس DevOps در هند 6.5 لک اسـت «و می‌تواند تا 15 لک درسال بالا برود». میانگین حقوق سالانه مهندسان هوش مصنوعی در سایر شهر های هند شامل موارد زیر اسـت:

  • دهلی نو – 7 لک
  • بمبئی – 6 لک
  • بنگلور – 7 لک
  • پونا – 6 لک

 

18. بانکدار سرمایه گذاری

بانکدار سرمایه گذاری

یکی از پردرآمدترین مشاغل در هند ودر سطح جهان، بانکداری سرمایه گذاری در مورد کمک بـه مشتریان برای سرمایه گذاری عاقلانه پول خود برای بهترین بازده ممکن اسـت. اگر در امور مالی تخصص دارید، با تمایل بـه میزبانی خدمات مالی، بانکداری سرمایه گذاری انتخاب شغلی مناسبی برای شـما اسـت. محدوده حقوق یک بانکدار سرمایه گذاری از 4 روپیه تا 40 روپیه LPA متغیر اسـت.

 

19. حسابدار خبره

حسابدار خبره

حسابداران خبره «CA» بخش مهمی از هر صنعتی هستند زیرا بـه عنوان مشاور مالی خدمت می کنند و راهنمایی هاي‌ مالی را برای مشتریان در مدیریت خوب پول ارائه می دهند. تقاضا برای CA هر سال افزایش می‌یابد و این یکی از مشاغل پردرآمد در هند اسـت. برای تبدیل شدن بـه یک CA عملی، فارغ التحصیلان بازرگانی باید دوره CA را کـه توسط موسسه حسابداران خبره هند «ICAI»؛ دهلی نو تنظیم شده اسـت، تکمیل کنند.

 

حقوق حسابدار خبره از 6 تا 7 روپیه LPA شروع می شود و بسته بـه تجربه و تخصص می‌تواند تا 30 روپیه یا بیشتر برسد. کارفرمایان برتر استخدام شده برای این قانون عبارتند از: استاندارد Chartered، Ernst & Young، Deloitte، KPMG، و BDO International در بین دیگران.

 

20. متخصصان پزشکی «پزشکان و جراحان»

متخصصان پزشکی «پزشکان و جراحان»

بهداشت و درمان یکی از مشاغل با درآمد بالا را در هند ارائه می‌دهد. با افزایش تقاضا برای متخصصان دکتری در پی همه ی‌گیری، صنعت مراقبت‌هاي‌ بهداشتی بـه شدت در حال گسترش اسـت. پزشکان و جراحان هندی دست مزد بسیار بالایی دارند، با حقوق بسته بـه تخصص هایي مانند دندانپزشکی، داروسازی، بینایی سنجی، یا حوزه هایي مانند مدیریت مراقبت هاي‌ بهداشتی، پرستاری و دستیار دکتری، دستیار بهداشت در خانه و غیره.

 

وظايف عمومي كارشناسان پزشكي شامل تجويز دارو، اجراي درمان، ارزيابي علائم و تشخيص مسائل پزشكي در بيماران، همكاري با پرستاران و ساير كارشناسان بهداشت، ارزيابي نتايج آزمايشات پزشكي و غيره اسـت.

 

متوسط حقوق متخصصان دکتری در هند حدود 10 لک درسال اسـت. بیش از 25 درصد از کارشناسان مراقبت هاي‌ بهداشتی سالانه حدود 20 لک درآمد دارند. میانگین دست مزد سالانه از 7 لک برای یک دکتر عمومی تا بیش از 11 لک برای یک جراح عمومی متغیر اسـت. 

 

پردرآمدترین مشاغل برای تازه کارها

پردرآمدترین مشاغل برای تازه کارها

پیدا کردن شغل ایده آل بزرگ ترین مانعی اسـت کـه هنگام ورود بـه نیروی کار با ان روبه‌رو میشوید. چندین فرصت در معرض اسـت، اما باید یکی را انتخاب کنید کـه بـه بهترین وجه نیازهای شـما را برآورده کند. در این جا لیستی از چند شغل پردرآمد برای تازه کار آمده اسـت:

  • کارشناس یادگیری ماشین
  • تحلیلگر داده
  • مهندس نرم افزار
  • توسعه دهنده Full Stack
  • مهندس ابر
  • تحلیلگر امنیت سایبری

 

1. کدام شغل بیشترین حقوق را در هند دارد؟

مشاغلی کـه بالاترین حقوق را در هند دارند، متخصصان دکتری، دانشمندان داده، کارشناسان یادگیری ماشین، توسعه دهندگان بلاک چین، توسعه دهندگان نرم افزار کامل، بانکداران سرمایه گذاری و مدیران محصول هستند.

 

2. برخی از مشاغل پردرآمد در هند در بخش فناوری اطلاعات کدامند؟

برخی از محبوب‌ترین پردرآمدترین عضویت‌هاي‌ فناوری اطلاعات هند عبارتند از توسعه‌دهندگان فول استک، معماران ابر، مهندسان بلاک چین، دانشمندان داده، مدیران مهندسی نرم‌افزار، مهندسان امنیت سایبری و مهندسان داده‌هاي‌ بزرگ.

 

3. پردرآمدترین مشاغل در هند برای دختران چیست؟

پردرآمدترین مشاغل در هند برای دختران چیست؟

پردرآمدترین مشاغل در هند برای دختران، پزشکان، داروسازان، مدیران منابع انسانی، توسعه دهندگان نرم افزار و تحلیلگران مالی هستند.

 

4. بیشترین مشاغل با حقوق در هند در ماه کدامند؟

بالاترین مشاغل ماهانه در هند، متخصصان دکتری، کارشناسان یادگیری ماشین، توسعه دهندگان بلاک چین و توسعه دهندگان نرم افزار فول استک هستند.

 

5. برخی از مشاغل پردرآمد در صنعت فناوری در هند کدامند؟

مشاغلی مانند کارشناسان یادگیری ماشین، دانشمندان داده و توسعه دهندگان Full Stack حقوق بالایی در صنعت فناوری هند دارند.

 

6. آیا دنبال کردن حرفه ای در زمینه توسعه نرم افزار در هند سودآور است؟

آیا دنبال کردن حرفه ای در زمینه توسعه نرم افزار در هند سودآور است؟

بـه طور قطع، موقعیت هایي مانند معمار نرم افزار و مهندس نرم افزار اصلی از جمله مشاغل پردرآمد در صنعت فناوری در هند هستند.

 

7. آیا مشاغل پردرآمد در استارت آپ های فناوری در هند وجود دارد؟

یقیناً نقش‌هایي مانند مدیران محصول، هکرهای رشد و افسران ارشد فناوری «CTO» در استارت‌آپ‌هاي‌ فناوری اغلب با بسته‌هاي‌ جبرانی بالا همراه هستند.

 

8. کدام نقش ها در بخش مشاوره فناوری پردرآمدترین در هند هستند؟

نقش‌هاي‌ فناوری مانند مشاوران فناوری اطلاعات، مشاوران ابری و تحلیلگران امنیت سایبری دربخش مشاوره درآمد بالایی دارند.

 

9. آیا صنعت آموزش فناوری مشاغل پردرآمد در هند ارائه می دهد؟

آیا صنعت آموزش فناوری مشاغل پردرآمد در هند ارائه می دهد؟

بله، پست‌هایي مانند رئیس علوم کامپیوتر و افسران ارشد فناوری در دانشگاه‌هاي‌ فناوری جزو پردرآمدترین‌ها دربخش آموزش هستند.

 

10. پردرآمدترین مشاغل فنی دولتی در هند کدامند؟

دربخش دولتی، نقش هایي مانند مدیران فناوری اطلاعات، مهندسان ارشد سیستم و تحلیلگران امنیت اطلاعات جزو پردرآمدترین ها هستند.

 


مطالب مشابه: معرفی شغل های عجیب و غریب با درآمد بالا


 

در پایان

با ادامه افزایش تهدیدات سایبری، سازمان ها بـه دنبال متخصصان ماهر برای محافظت از دارایی هاي‌ دیجیتال خود هستند. شانس خودرا برای تضمین آینده اي مرفه دراین صنعت بـه سرعت در حال رشد از دست ندهید.

جدیدترین مطالب سایت