بهترین شغل برای افراد بالای 40 سال (20 شغل مناسب)

بهترین شغل برای افراد بالای 40 سال (20 شغل مناسب)

دراین مقاله ار مجله تالاب، 20 مورد از بهترین شغل برای افراد بالای 40 سال را مورد بحث قرار میدهیم . امیدواریم بر اساس توانایی هاي‌ خود بتوانید یک شغل مناسب برای خود پیدا کنید.

 

بعد از 40 سالگی چه شغل هایی را انتخاب کنیم؟

مردم بیش از هر زمان دیگری در طول زندگی خود کار می کنند. بر اساس گزارش اداره کار، 40 درصد از افراد بالای 55 سال شاغل هستند و این تعداد احتمالاً درسال هاي‌ آینده افزایش خواهد یافت. در واقع، حتی در بین افراد بـه اصطلاح “بازنشسته”؛ 79 درصد از آن ها همان‌ گونه قصد دارند تا مقداری درآمد تکمیلی پیدا کنند.

 

امروزه، 40 سالگی دیگر ان سنی نیست کـه بیشتر مردم بـه بازنشستگی فکر می کنند. این سنی اسـت کـه باید فکر کرد: “آیا من در شغلی هستم کـه می خواهم چند دهه دیگر و شاید بیشتر انجام دهم؟” البته، همه ی مشاغل برای افراد مسن مناسب نیستند. در این جا 20 شغل وجوددارد کـه باعث می شود هر فرد 40 ساله از نظر مالی احساس امنیت و رضایت شخصی کند.

 

1. معلم

معلم

ما را اشتباه نگیرید، تدریس کار بسیار سخت و دشواری اسـت. اما اگر ان را دوست دارید، این شغلی اسـت کـه بـه فداکاری پاداش می دهد. آمارهای جدید نشان میدهد کـه معلمان کمتری شغل خودرا ترک می کنند – 83 درصد بعد از پنج سال می مانند – و نظرسنجی نشان داد کـه کارگران 60 ساله و بالاتر، تدریس یکی از لذت‌بخش‌ترین حرفه‌ها را پیدا کردند.

 

✅ مطالب مشابه: معرفی بهترین شغل های ایران با سرمایه کم و درآمد بالا

 

2. مربی شخصی

مربی شخصی

شاید باورش سخت باشد، اما حقیقت دارد. طبق یک مطالعه، میانگین سنی یک مربی شخصی 39.8 سال اسـت. یکی از مربیان در وبلاگ خود توضیح داد: “وقتی مردم یک مربی شخصی استخدام می کنند، من بـه خوبی می‌دانم کـه انها اغلب مربیان جوان را جدی نمیگیرند.” “افراد 40 ساله و بالاتر اغلب بـه یک مربی 20 ساله نگاه می کنند و می‌گویند، “چه چیزی می‌توانید بـه من بیاموزید؟” یا “چگونه میتوانم با این شخص ارتباط برقرار کنم؟” 

 

3. دستیار دندانپزشک

دستیار دندانپزشک

 

از ساعات کاری گرفته تا مسئولیت ها، در هیچ کجا مسیر شغلی انعطاف پذیرتری پیدا نخواهید کرد. و رشد شغلی از طریق سقف اسـت – طبق آمار، انتظار می رود در ده سال آینده 18 درصد رشد کند.

 

4. مترجم

مترجم

معلوم اسـت کـه دانستن زبان دوم فقط برای سفر خوب نیست. انتظار می رود بازار کار مترجمان، در حوزه مراقبت‌هاي‌ بهداشتی و غیره، تا سال 2022 بـه میزان 46.1 درصد افزایش یابد و ان را بـه پنجمین شغل پردرآمد کشور تبدیل کند. اگر میخواهید زبان دومی را انتخاب کنید، فقط بـه ترفند مخفی برای یادگیری سریع یک زبان جدید مسلط شوید.

 

5. آرایشگر

آرایشگر

این می تواند شغلی سخت باشد، کـه بـه زمان زیادی روی پای شـما و تمرکز زیادی نیاز دارد. اما این شغلی اسـت کـه در ان میانگین سنی در اواخر 30 سالگی اسـت، و غیرمعمول نیست کـه افراد در اواخر 50 سالگی وارد دانشکده زیبایی شوند. 

 

6. متخصص تغذیه

متخصص تغذیه

این می تواند یک شغل کامل و مادام العمر برای فردی با مجموعه مهارت هاي‌ مناسب باشد. شـما باید حداقل یک مدرک لیسانس در رژیم غذایی، غذا و تغذیه، یا یک حوزه مرتبط کسب کنید، و بسیار مهم اسـت کـه جزئیات گرا باشید و شیفته علم همیشه در حال تکامل تغذیه باشید. 

 

7. امنیت سایبری

امنیت سایبری

این رشته اي اسـت کـه – حداقل برای مجموعه بعد از 40 – وقتی برای نخستین بار پس از کالج وارد بازار کار شدید، واقعا وجود نداشت، اما با بالا رفتن حقوق بـه یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین مشاغل تبدیل شده اسـت. ؛ تقریبا سه برابر متوسط درآمد ملی اسـت. اوه، و میانگین سنی 42 سال اسـت. تنها 20 درصد از نیروی کار امنیت سایبری زیر 35 سال اسـت.

 

8. ماساژور

 

اگر یک شغل پر استرس چیزی اسـت کـه میخواهید از ان اجتناب کنید، بـه خصوص با افزایش سن، این می تواند بهترین گزینه برای شـما باشد. و مطمئناً مانند پدربزرگ یا مادربزرگ همکاران خود احساس نخواهید کرد.

 

9. کارگر اجتماعی

کارگر اجتماعی

این یک زمینه شغلی با فرصت‌هاي‌ رو بـه رشد – تخمین زده میشود 27 درصد افزایش اشتغال تا سال 2022 – و بهتر از همه ی، شغلی با میزان رضایت بالا برای کسانی اسـت کـه از ان حمایت می کنند. ناظران مددکاری اجتماعی در لیست مهمترین مشاغل فوربس در رتبه هفتم قرار گرفتند.

 

10. تکنسین دامپزشکی

تکنسین دامپزشکی

بهترین شغل برای افراد بالای 40 سال

اگر عاشق کمک بـه حیوانات هستید، این حرفه فرصتی را برای شـما فراهم می‌کند تا در محیطی سازگار با سن، ان اشتیاق را در آغوش بگیرید. بـه ما اعتماد کنید، اکثر سگ ها در مورد این کـه آیا متخصصان دامپزشک انها بـه اندازه کافی جوان هستند قضاوت نمی‌کنند. و برای گرفتن مدرک چهار تا پنج سال در دانشگاه طول نمیکشد. فقط با یک برنامه دو ساله می‌توانید واجد شرایط یک موقعیت ابتدایی شوید.

 

✅ مطالب مشابه: بهترین شغل ها برای آینده 

 

11. مدیر بازاریابی

مدیر بازاریابی

در رتبه بندی مشاغل با بیشترین رضایت شغلی، این کنسرت بـه طور مداوم در سه رتبه برتر قرار میگیرد. و میانگین سنی در طول سال‌ها افزایش یافته اسـت، بـه آرامی بـه جای پایین آمدن بـه سمت بالا حرکت می‌کند. اکثر مدیران بازاریابی حداقل 42 سال سن دارند.

 

12. درمانگران

درمانگران

این یقیناً شغلی اسـت کـه بـه نفع کارگران مسن تر اسـت. در مورد ان فکر کنید، آیا ترجیح می‌دهید با یک درمانگر ملاقات کنید کـه بـه نظر می‌رسد تازه از دانشگاه خارج شده اسـت، یا فردی کـه شبیه زیگموند فروید اسـت؟ همچنین، 46 درصد از مشاوران و درمانگران گفتند کـه از شغل خود بسیار راضی هستند.

 

13. مدافع بیمار

مدافع بیمار

این شغل می تواند بـه هر چیزی نیاز داشته باشد، از چالش رد شدن پوشش بیمه تا کمک بـه بیماران در ارتباط با پزشکان مناسب. و برخی از دانشگاهها برنامه هاي‌ گواهینامه سریع را برای افراد مسن ارائه میدهند.

 

14. معلم آنلاین

شـما میتوانید از اسانی در خانه خود کار کنید، از رفت و آمدهای پر استرس و روزهای کاری طولانی اجتناب کنید، و بسیاری از شرکت هایي کـه معلمان آنلاین استخدام می کنند مزایایی مانند بیمه دندانپزشکی و سلامت را نیز ارائه میدهند.

 

15. مدیر منابع انسانی

مدیر منابع انسانی

فرستاده شدن بـه منابع انسانی ممکن اسـت مانند یک کابوس بـه نظر برسد، اما اگر بـه شـما کاری پیشنهاد دهند اینطور نیست. حقوق قابل توجه اسـت و میانگین سنی 44 سال اسـت. فقط 20 درصد از نیروی انسانی زیر 34 سال سن دارند.

 

16. خرده فروشی

خرده فروشی

بهترین شغل برای افراد بالای 40 سال

 

همه ی چیز، از زنجیره‌هاي‌ خرده‌فروشی بزرگ گرفته تا خواربارفروشی‌هاي‌ مادر و پاپ و فروشگاه‌هاي‌ سخت‌افزار، بـه طور منظم کارگران مسن‌تری را استخدام میکنند. در واقع، موقعیت هاي‌ خرده فروشی رایجترین مشاغل برای کارگران بالای 65 سال اسـت. انها بـه دلیل ساعات کاری انعطاف پذیر و محیط هاي‌ کاری دوستانه بـه سمت این مشاغل گرایش پیدا می کنند.

 

17. معاون اداری یا اجرایی

معاون اداری یا اجرایی

با میانگین سنی 46؛ این شغل برای هر شخصی کـه استعداد چند وظیفه اي را دارد عالی اسـت. علیرغم انچه برخی ممکن اسـت باور داشته باشند، این سمت فقط یک منشی تحسین شده نیست. ان را “شغل جدید قدرت” با حقوق بیشتر و فرصت هاي‌ بیشتر برای پیشرفت می نامیم. اداره آمار کار پیشبینی میکند تا سال 2024؛ 5.6 میلیون شغل جدید دراین زمینه افزایش یابد.

 

18. روحانیت

آره واقعا. البته این برای همه ی نیست. اما بعید اسـت کـه با ان روبه‌رو شوید کـه نگران جایگزینی با حریف جوان‌تری باشد. علاوه بر این، یک نظرسنجی از افراد مسن نشان داد کـه روحانیت لذت‌بخش‌ترین مسیر شغلی اسـت و 66.8 درصد آن ها ادعا میکنند کـه شغل خودرا دوست دارند.

 

19. مدیر مالی

مدیر مالی

مدیر مالی در لیست 12 برتر خود از نظر رضایت شغلی و پتانسیل حقوق کارکنان قرار داد. «شـما می‌توانید انتظار داشته باشید کـه دراین زمینه شش رقم پایین بـه دست آورید.» همچنین، این نوع شغلی اسـت کـه در ان تجربه بیش از جوانی هیجان انگیز اسـت.

 

20. پیمانکار مستقل

پیمانکار مستقل

بهترین شغل برای افراد بالای 40 سال

 

درست اسـت، این یک روش فانتزی برای گفتن “خوداشتغالی” اسـت. اما آزادی اسـت کـه با رئیس خود بودن و تنظیم ساعات کاری خود بـه وجود می‌آید. چه بـه عنوان یک کارمند اداری، چه حسابدار یا هر چیز دیگری کـه از شغلی بـه شغل دیگر از نظر فنی دست مزد دریافت می‌کنید، انعطاف پذیری برای افراد مسن عالی اسـت و پتانسیل درآمد بسته بـه میزان سختی شـما، از طریق پشت بام اسـت.

 

✅ مطالب مشابه: بهترین شغل های آزاد برای پولدار شدن + آشنایی با بهترین شغل های جهان

 

در پایان

در حالی کـه برخی از افراد در تغییر شغل در آینده تردید دارند، ممکن اسـت در هر سنی شغل جدیدی را شروع کنند. افراد 40 ساله و بالاتر میتوانند از مهارت هاي‌ موجود خود استفاده کنند و مدارک بیشتری را برای بـه دست آوردن مشاغل در صنایعی مانند مراقبت هاي‌ بهداشتی، تجارت و فناوری دنبال کنند.

 

تغییر شغل در 40 سالگی ممکن اسـت بـه شـما کمک کند تا تعادل بین کار و زندگی بهتری داشته باشید، شغل خودرا ارتقا دهید یا حس یا هدف خودرا تجدید کنید.

جدیدترین مطالب سایت