شخصیت شناسی جالب از روی تیپ و لباس پوشیدن افراد

شخصیت شناسی جالب از روی تیپ و لباس پوشیدن افراد

شخصیت شناسی از روی تیپ 

چند تا از دکترای روانشان کشورمان به تازگی شخصیت شناسی را به طریق جدیدی معرفی کردند و می توان با این شخصیت از روی تیپ افراد تصمیم گرفت .

 

شما با شناخت تیپ شخصیتی خواستگارتان می‌توانید بفهمید که ازدواج تان چه سرانجامی دارد.

 

پزشک محمودی مظفر

«در تمام جهان نخستین رکن تشخیص تناسب افراد برای ازدواج با هم، هماهنگی تیپ هاي شخصیتی آنهاست.» پس برای اینکه بفهمیم مخاطب خاص مان جهت ازدواج با ما مناسب هست یا نیست،

 

لازم هست اول تیپ شخصیتی خود ما و بعد تیپ شخصیتی وی را به طور دقیق بشناسیم؛ چون با شناخت درستی که از تیپ شخصیتی افراد داریم، می‌توانیم راه نفوذ و تعامل درست با انها را بدون هیچ سوءتفاهمی پیدا کنیم.

 

پس نخستین قدم برای تصیمی درمورد ازدواج دقت در رفتار و واکنش هاي فرد مورد نظر برای تشخیص تیپ شخصیتی او هست.

 

ابتدا مفید هست بدانیم سیستم عصبی هر فرد با دقت به تیپ شخصیتی که دارد تنها به یک سری از محرک ها پاسخ میدهد، برای مثال اگر خواستگار شما فردی «دیداری» باشد،

 

با دقت به اینکه سیستم عصبی اش عکس هاي را به خوبی دریافت کرده و ظواهر هر موضوعی برایش مهم هست، در نخستین نگاه فقط به نوع پوشش، آرایش و زیبایی تان دقت می‌کند

 

اما اگر تیپ شخصیتی خواستگار شما «شنیداری» باشد، اکثر از آنکه به صورت شما و زیبایی تان دقت کند، تحت تاثیر نوع برخورد کلامی و لحن گفتار شما هست.

شخصیت شناسی جالب از روی تیپ و لباس پوشیدن افراد

منطق او در نگاه اوست

نامزدتان خوش لباس و مرتب هست، موقع حرف زدن با علت و بی علت از دست هایش بهرهگیری می‌کند، بدون اینکه نفس بگیرد میتواند تندتند جملات را بگوید و همۀ وقت خدا هم هیجان و حتی عجله دارد،

 

به محض اینکه مو هاي تان را کوتاه کنید یا دستی به صورت تان ببرید متوجه تغییرتان میشود، سینما و تلویزیون را دوست دارد، اگر از او درمورد چیزی که نمیداند سوال کنید، فورا برای فکر کردن نگاهش به سمت بالا می‌رود و حافظه تصویری خوبی هم دارد.

 

راستش در دل تان خوشحالید چون مردم به طور معمول به این تیپ آدم ها «باحال» می‌گویند، در حالیکه از نظر علم روانشناسی تیپ نامزد شما دیداری هست نه باحال! دیداری ها افرادی با روحیه پرشور میباشند که گیرنده هاي عصبی شان به عکس هاي حساس هست،

 

موقع تفریح از رنگ آفتاب بگیرید تا جزییات هر منظره اي که می‌بینند، برایشان مهم هست و وقتی از خاطرات شان با شما حرف می‌زنند تمام جزییات عکسهایی راکه دیده اند، توصیف می‌کنند.

 

اول ظاهر شماست

یک فرد دیداری در جلسه خواستگاری فورا توجهش به قیافه و نوع پوشش شما جلب میشود و بعد هم اینکه آیا فرد به روزی هستید یا نه؟ زیر ناخن ها تمیز هست یا نیست؟ بنابراین برای خواستگاری از یک فرد دیداری باید سر و ظاهر مرتب و تمیزی داشته و در خرید دسته گل یا هر مورد دیگری هم نهایت دقت و سلیقه را به کار ببرید.

 

اما برای مشابه اگر به خواستگاری کسی با تیپ شخصیتی شنیداری بروید، هیچ کدام از این ها که گفته شد به اندازه اینکه لحن شما و خانواده تان در سالم و احوال پرسی چطور هست، مهم نیست.

 

باید بدانید این روند، تنها به روز خواستگاری مربوط نیست بلکه به طور مثال، اگر خانمی باشید که با یک فرد دیداری ازدواج کرده، برای همسرتان آراستگی خودتان و مرتب بودن خانه تان هنگام ورودش و حالت چهره تان به علت رضایت و احترامی که در چهره تان نسبت به او دارید، بسیار مهم هست.

 

از طرف دیگر، دیداری ها از هدیه گرفتن شاد میشوند. برای همین اگر با یک شخص دیداری ازدواج میکنید، باید هدیه دادن برای تان به صورت عادت دربیاید. دیدنی هست بدانید برای دیداری ها هیچ وقت ظاهر همسرشان عادی نمیشود، هزار سال هم که بگذرد ظاهر نامرتب، دل شان را میزند.

شخصیت شناسی جالب از روی تیپ و لباس پوشیدن افراد

خلاصه بگوییم برای دیداری ها ظاهر همسرشان، یک اصل و فاکتور مهم هست. برترین شخصیت را هم که داشته باشید وقتی ظاهرتان ایراد داشته باشد از نظر فرد دیداری، عیب بزرگی دارید.

 

نخستین رکن تشخیص تناسب افراد برای ازدواج با هم، هماهنگی تیپ هاي شخصیتی آنهاست.

 

خوشبخت شدن از راه گوش

شاید شما هم دیده باشد مادر یک جوان با حیرت و ناراحتی میگوید: «دختره هیچی نداره، نمی دونم پسرم عاشق چیش شده؟» اما این سوال جواب ساده اي دارد؛ اگر پسر شما شنیداری باشد،

 

میتواند عاشق دختری شود که اصلا خوشگل نیست اما صدا و لحن قشنگی دارد. سیستم عصبی شنیداری ها با لحن و آهنگ صدا تحریک میشود. بنابراین کسی که لحن و صدای خوبی داشته اما قیافه اش متوسط هست، به نظرشان مشکلی ندارد.

 

شنیداری ها همان کسانی میباشند که پشت تلفن به دیگری وابسته یمش وند و تابع و تحت تاثیر کلام میباشند. آن ها اکثر تکه کلام هاي شما را به خاطر دارند. یک راه شناسایی شنیداری ها این هست که اگر از او سوالی بپرسید برای فکر کردن اکثر نگاهش به چپ و پایین متمایل هست و موقع صحبت کردن نسبت به دیداری ها آرام تر صحبت می‌کند.

 

این گروه اکثر به کلمات و آواها دقت دارند مثلا اگر با یکی صحبت میکنند برای شان نحوه گویش، تلفظ و ادبیاتی که مخاطب شان به کار می‌برد از قیافه و تیپ ظاهری او مهم تر هست،

 

این دسته افراد از موسیقی و دکلمه لذت می‌برند و خودشان هم سخنرانان خوبی میباشند. وقتی نامزد شنیداری تان می‌خواهد برای تان از برترین خاطراتش بگوید حتما در توصیف انچه تجربه کرده از صدای محیط و حرف هایي که بین خودش و دیگران رد و بدل شده هست، خواهدگفت.

 

گفتار مهم تر از رفتار

وقتی با فردی که دارای تیپ شخصیتی شنیداری هست در ارتباط هستید، باید بدانید این افراد ذائقه شان هم شنیداری هست؛ بنابراین در صحبت با انها بهتر هست زا کلمات اکثر و لحن زیباتری بهرهگیری کنید.

 

به علاوه شنیداری ها دوست دارند حس هاي شما را بشنوند و از توصیف حس هاي خودشان هم لذت می‌برند. این دسته افراد از تشکر کلامی و گفتار تحسین آمیز لذت میبرند، یک آفرین ساده برای شان معجزه میکند؛ همین طور لحن موبانه روی شان تاثیر بسیار خوبی دارد.

 

خب برعکسش را هم در نظر بگیرید و اگر می‌خواهید از چشمش بیفتید، سر نازمد شنیداری تان داد بکشید. خانم یا آقایی که شنیداری هست دوست دارد جمله «دوستت دارم» را به صورت شفاهی، بارها بشنود و اگر همسرش هزار شاخه گل هم برایش بخرد به اندازه گفتن جملات عاطفی و عاشقانه رویش تاثیر مفید ندارد.

شخصیت شناسی جالب از روی تیپ و لباس پوشیدن افراد

در آخر هم گله میکند که همسرش برایش گل می‌خرد اما یکبار نمیگوید دوستت دارم. اغلب در این مواقع واکنش طرف مقابل این هست که می‌گوید: «یعنی کارهایی که می‌کنم نشانه دوستت دارم نیست؟» در صورتی که این شخص باید بداند که محبت کردن به شنیداری ها قلق خودش را دارد.

 

مثلا اگر برای شنیداری هاي پیامک یا موسیقی و فایل صوتی شعری راکه خودتان خوانده اید بفرستید، برای شان بسیار خوشایندتر از وقتی هست که برای شان گل یا هدیه هاي کوچک می‌خرید.

 

رمانتیک های بی حرکت

به گزارش تالاب دسته سوم از تیپ هاي شخصیتی متعلق به گروه لمسی هاست. افراد لمسی از طریق لمس کردن، جهان را درک میکنند. حرکات شان کند هست و با لحن آرام، شمرده و متین صحبت می‌کنند.

 

لمسی ها دارای عضلات افتاده و شکل میباشند، وقتی روی مبل مینشینند بعد از مدتی حتما لم داده و حتی اگر رودربایستی نداشته باشند در مبل اکران میشوند. این شل بودن در لحن، کلام و حرکات شان هم دیده میشود؛ پس از انها توقع هیجان نداشته باشید.

 

مکث هاي شان بین جملاتی که میگویند چندان هست و ناگفته پیداست حوصله دیداری ها را بدجوری سر میبرند. این افراد، اکثر احساسی بوده و به شعر و ادبیات عمیقا علاقه مند میباشند.

 

فرد لمسی همان خواستگاری هست که وقتی روی مبل، رو به روی تان می‌نشیند کاملا در آن فرو می‌رود و اگر سوالی که جوابش را نمی‌داند از او بپرسند، چشم هایش به پایین و راست متمایل می‌شود.

 

افراد لمسی درونگرا و عمیق میباشند، اگر دقیق باشید متوجه میشوید شانه هاي شان به سمت پایین مایل هست، گاهی هم با داستان شان خودشان را لمس میکنند یا موقع مصاحبه با صورت خودشان ور میروند.

 

لمسی ها در فضای طبیعت درخت، گل و پرندگان را هم لمس می‌کنند و انگار مسیر درک شان از انگشتان شان می گذرد.

 

بیایید برای تان فال بگیریم

حتما تا به حال خانم هاي جان زیادی رادیده اید که با اشتیاق به انواع و اقسام فال ها از قهوه، شمع و تاروت گرفته تا حافظ و چینی متوسل می‌شوند که ببینند عاقبت شان چه خواهدشد.

 

با شناخت تیپ شخصیتی فرد مورد نظرتان نیازی به فالگیرها نخواهید داشت چون به سادگی می‌توانید بهفمید آیا با دقت به گزینش تان خوشبختی در پیش هست یا نیست؟

 

شخصیت شناسی جالب از روی تیپ و لباس پوشیدن افراد

هر چند در ابتدا هیجان طلبی و تند و تیز بودن فرد دیداری از نظر فرد شنیداری دیدنی هست و ممکن هست در همان برخورد اول به علت تفاوت هاي شان برای هم جذاب باشند اما همین افراد وقتی در جریان سال‌ها زندگی مشترک در کنار هم قرار می‌گیرند،

 

نمی‌توانند یکدیگر را تحمل کنند. به طور مشابه آدم دیداری، برون گراتر هست و دوست دارد دائم با افراد دیگر اجتماع در تماس و تعامل باشد در صورتی که فرد شنیداری نسبت به دیداری ها درونگرا بوده و شلوغی روابط و فضاها را دوست ندارد؛

 

پس بهتر هست در این مواقع تنها با اتکار به جذابیتی که هر دو گروه برای هم دارند تصور خوشبخت شدن با هم نداشته باشند.

 

برای شنیداری ها زندگی مشترک با یک فرد شنیداری احتمال موفقیت بیشتری دارد تا با یک فرد دیداری. از آن طرف فکرش را هم نکنید که یک فرد دیداری بتواند با فرد لمسی زندگی مشترک مفید و خوشی داشته باشد.

 

این دو تیپ اصلا با هم تناسبی ندارند و هر کدام باعث آزار دیگری میشوند. خوشبختی دیداری و لمسی ممکن نیست ؛ حتی اگر تمام فالگیرها به خوشبختی انها قسم بخورند.

 

شوخی ممنوع

افراد لمسی اکثر از ظاهر و گفتار افراد، از لمس آن ها تاثیر می پذیرند؛ یعنی اگر در گوش نامزد لمسی تان زمزمه هاي عاشقانه داشته باشید یا به سر و ظاهرتان برسید، روی احساسات او اثر ندانی ندارد اما آرام و با محبت به پشتش زدن می‌تواند اثر بسیار خوبی بر احساسش داشته باشد.

 

افراد لمسی شوخی هاي بدنی را دوست ندارند و هرچند تاخیرها و سستی شان گاهی کلافه کننده هست اما نباید هیچ وقت برای وادار کردن شان به عجله، آن ها را هل دهید. برخلاف دیداری ها، برای افراد لمسی خوشمزه بودن غذا از مرتب بودن خانه، مهم تر هست.

 

منبع :niksalehi.com

جدیدترین مطالب سایت