شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

شخصیت شناسی قهوه

شخصیت کامل افراد قهوه خور را دراین پست بخوانید ؛ شخصیت افراد از نوع قهوه مورد علاقه انها بخوانید.

 

شخصیت شناسی جالب با نوع قهوه خوردن افراد :

 

اگر قهوه خود را با مقداری شیر + شکر می خورید آدم متعادلی هستید

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

اگر در هر شکلی از طعم دادن به قهوه زیاده روی نمی کنید، بنابراین ذائقه ی شما مانند شخصیت تان متعادل است. شما از هر دو بُعد شیرین و تلخ زندگی به یک اندازه لذت می‌برید، نسبت به دیگران، شخصیت متعادل تری دارید و در دسته ی افراد میانه رو قرار میگیرید.

 

اگر قهوه خود را با چاشنی طعم دار می کنید اهل ریسک هستید

اگر دوست دارید قهوه ی خود را با چاشنی های مختلفی مثل کارامل، موکا و چیزهایی از این دست طعم دار کنید، بنابراین احتمالاً در مقایسه با بقیه، شخص ریسک پذیرتری هستید.

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

کسانی که قهوه های چاشنی دار و ترکیبی را ترجیح می‌دهند، دوست دارند چیزهای جدیدی را امتحان کنند و از ماجراجویی لذت میبرند. قهوه های چاشنی دار و ترکیبی، خلاقانه ترین انواع قهوه در دنیای خوش طعم و خوش بوی قهوه هستند، بنابراین کسانی که چنین قهوه هایی مینوشند هم خلاق هستند و قدرت تخیل زیادی دارند.

 

اگر قهوه بدون کافئین می خورید آدم محتاطی هستید

اگر قهوه ی بدون کافئین میخورید، یعنی به این فکر می‌کنید که جلوی بی خواب شدن تان هنگام شب یا رفتارهای اضطرابی و پرخاشگرانه ی خود را که در نتیجه ی مصرف زیاد کافئین است بگیرید.

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

خوردن قهوه ی بدون کافئین مثل یک اقدام پیشگیرانه است. شما مزه ی قهوه را دوست دارید اما اثراتش را نمی خواهید. در واقع شما از آن دست آدم هایی هستید که دوست دارند کنترل خودشان را داشته باشند. شما قهوه میخورید اما نمیخواهید که قهوه شما را تحت کنترل خود درآورد یا روی رفتار شما تأثیر بگذارد.

 

اگر هر روز بیشتر از 4 فنجان قهوه میخورید سوخت و ساز بالایی دارید

محققان امریکایی ژنوم های «مجموعه ی کامل دستورالعمل های ژنتیکی هر موجود زنده» بیش از ۱۰۰ هزار نفر را مورد بررسی قرار دادند تا به ریشه ی ژنتیکی ارتباط ما با قهوه پی ببرند.

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

این پژوهشگران متوجه شدند کسانی که زیاد قهوه می خورند «۴ فنجان یا بیشتر در روز»؛ از ژنوم های خاصی برخوردارند که با بالا بودن ریسک اعتیاد مرتبط هستند. به علاوه، چنین افرادی استعداد ژنتیکی سوخت و ساز سریع تری را در مقایسه با دیگران دارند، به همین خاطر است که به قهوه ی زیادی نیاز دارند تا بتوانند در طول روز خود را سرپا نگه دارند.

 

اگر قهوه فوری می خورید اهل پشت گوش انداختن کارها هستید

در دنیای امروز و البته در میان کسانی که اهل قهوه هستند، کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از قهوه های فوری استفاده نکند. چون همیشه در عجله هستیم تا به موقع به کاری برسیم و میخواهیم نهایت استفاده را از وقت مان ببریم.

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

اما اگر از آن دست افرادی هستید که حتی زمانی که وقت اضافی دارید و کاملاً در آرامش هستید هم از قهوه های فوری استفاده می‌کنید، این مسأله احتمالاً به معنای تنبل بودن شما است. به علاوه، میتواند این معنی را داشته باشد که بیشتر از دیگران کارهایتان را پشت گوش می اندازید. شما نمیخواهید برای چیزی زیاد فکر یا تلاش کنید و برایتان اهمیتی ندارد که هر کاری را دقیقه ی نود انجام دهید.

 


حتما بخوانید: انواع مختلف قهوه را بشناسید


 

اگر قهوه سیاه می نوشید آدم غیر اجتماعی ای هستید

قهوه ی سیاه که در واقع همان قهوه ی ساده و تلخ است اگر چه بخاطر مزه اش برای خیلی ها گزینه ی جذابی نیست، اما افراد زیادی هم هستند که قهوه ی خود را فقط به این شکل میخورند و تحقیقات نشان می‌دهد چنین افرادی در مقایسه با دیگران، غیر اجتماعی تر، خودشیفته تر و گهگاه حتی جامعه ستیزتر هستند.

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

تحقیقی در سال ۲۰۱۵ درباره ی رابطه ی میان ترجیح مزه ی تلخ و ویژگی های شخصیت غیر اجتماعی نشان داد بین ترجیح دادن مزه های تلخ و ویژگی های مربوط به نیمه ی تاریک تر شخصیت افراد ارتباط وجود دارد. اگر خوردن قهوه ی سیاه را دوست دارید، شاید یک روانی چاقو به دست نباشید اما احتمالا آدم خیلی خوشرو و اجتماعی ای هم نیستید.

 

اگر قهوه اسپرسو دوست دارید اهل سفر هستید

قهوه ی اسپرسو صدها برابر تلخ تر از قهوه ی سیاه است. حتی یک شات کوچک اسپرسو طعم بسیار تلخ و تیزی دارد. به همین ترتیب، کسانی هم که چنین قهوه ای می‌نوشند، شخصیت نسبتاً تند و تیز یا جسوری دارند. اگر قهوه ی مورد علاقه ی شما اسپرسو است.

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

به گزارش تالاب این مسأله می‌تواند به این معنی باشد که شما می‌خواهید خود را به طبقه ی اجتماعی خاصی ربط دهید یا حتی این‌که آدم خودنمایی هستید. مطالب زیادی در مورد جذابیت و دلفریبی قهوه ی اسپرسو منتشر شده و حتی درباره ی نحوه ی صحیح خوردن این نوشیدنی هم نوشته شده است. مردم اغلب خوردن اسپرسو را با اهل سفر بودن یا داشتن ذائقه ای ناب تر مرتبط می‌دانند.

 

اگر قهوه را خیلی شیرین می خورید آدم خونگرم و صمیمی ای هستید

بین علاقه به مزه های تلخ و غیر اجتماعی بودن فرد ارتباط وجود دارد، بنابراین علاقه به قهوه ی خیلی شیرین می‌تواند معنای معکوسی داشته باشد. اگر دوست دارید در قهوه ی خود مقداری زیادی شیر، خامه و / یا شکر «و حتی خامه ی پفی روی نوشیدنی» بریزید، طبق تحقیقات، شما نسبت به بقیه، شخص اجتماعی تری هستید.

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

به علاوه، این مسأله نشان میدهد که شما بیشتر از کسانی که قهوه ی سیاه میخورند، به چیزی نیاز دارید که آرام تان کند. طبق آمارها، افراد وقتی دچار اضطراب می‌شوند، بیشتر مواد غذایی شیرین می خورند. اگر قهوه ی مورد علاقه تان قهوه ی بسیار شیرین است، شما به دنبال درمان خودتان هستید.

 


 

چرا قهوه خورها آدم های موفق تر هستند؟

افرادی که قهوه مصرف می‌کنند از معجزه ای بنام کافئین و مواد دیگر در بدن خود بهره مند میشوند که اولین فایده ان برای افراد انرژی است، انرژی که همگی در زندگی روزمره به ان احتیاج داریم.

 

به گزارش تالاب بیشتر اوقات چیزی که برای شروع یک کار نیاز دارید، یک فنجان قهوه است. برای من که قطعا همینطور است! از بوی ان گرفته تا ریختنش در فنجان و بعد هم نوشیدنش، به من انگیزه بالایی میدهد.

 

قهوه خورها بیشتر عمر می‌کنند

چه قهوه دوست داشته باشید و چه نه، این چیزی است که علم ثابت کرده. در برابر موادی که ریسک بیماری‌های قلبی را پایین آورده، انرژی بیشتری به شما میدهند و مثبت‌ترتان میکنند چه می‌توانید بگویید؟

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

قهوه به‌جز کافئین، ترکیبات فراوان دیگری هم دارد. عده ای از خواص این ترکیبات حتی هنوز مورد تائید علم هم قرار نگرفته‌اند اما بیشترشان آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که بدن شما را در مقابل اکسیداسیون حفظ می‌نمایند. اکسیدان‌ها برای آسیب به مولکول‌های بدنتان به اندازه کافی قوی هستند.

 

قهوه خورها پویا و زیرک هستند

این باوری است که درمورد قهوه وجود دارد. قهوه به شما قدرت میدهد تا روزتان را زودتر شروع کنید و دست آورد داشته باشید. افراد موفق قهوه مینوشند و با انرژی روز را آغاز میکنند.

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

در حالی‌که دیگران هنوز در رختخواب غلت می‌زنند و سعی دارند خودشان را برای بیدارشدن متقاعد کنند. قهوه شما را نسبت به پیرامون‌تان هشیار و زیرک نگه داشته و باعث میشود به موقع هرکاری را شروع کنید.

 


حتما بخوانید:  کدام بهتر است ، چای یا قهوه ؟


 

بشاش هستند و دوست دارند بیشتر با افراد سرزنده باشند

قهوه‌نوش‌ها اعضای بسیار خوبی در تیم هستند و از آن لذت می‌برند. در پایان روز،صرفا انجام کار و ادای تکلیف برای‌شان مهم نیست.

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

بلکه از آن لذت میبرند و سرپرستی یک تیم جالب را می‌پذیرند و خوش برخورد هستند. شما با قهوه برانگیخته و بشاش می‌شوید تا کاری که به شمت محول شده را با انرژی و جذابیت بیشتری انجام دهید.

 

قهوه خورها بهتر پول در می‌آورند

طبق مطالعه‌ای که درمورد کارمندان مشخصی در بریتانیا انجام شده، این نتیجه بدست آمده. وقتی روی این مسئله فکر میکنید، به معانی زیادی می‌رسید.

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

وقتی قهوه‌نوش‌ها صبورترند، زوتر از خواب بیدار میشوند، و در طول روز فعال‌تر هستند چرا بیشتر پول درنیاورند؟ این افراد انگیزه بیشتری برای موفقیت دارند. انها با نوشیدن هر فنجان قهوه بهره‌هایی میبرند که به انجام کارشان مربوط میشود.

 

قهوه خورها شادتر هستند

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

افرادی که قهوه مینوشند کمتر افسرده هستند. با نوشیدن چند فنجان قهوه، حس و حال خوبی خواهید داشت و از افسردگی و اندوه دور خواهید شد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه مسئول تقویت روحیه و ایجاد هیجان و خوش‌بینی هستند.

 

قهوه خورها سالم‌ تر هستند

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

قهوه در برابر بیماری‌های گوناگون مقاومت دارد، آلزایمر دیابت و یا بیماری‌های قلبی و عروقی. آنهایی که قهوه مینوشند عمر طولانی‌تری دارند و ریسک ابتلا به بیماری‌هایی چون پارکینسون در ان ها کمتر است.

 

باهوش ترند

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

قهوه فقط هشیارتان نگه نمی‌دارد، دلایل دیگری هم وجود دارد که متقاعدتان کند بیاد قهوه بنوشید، مثلا باهوش‌ترتان میکند. کافئین موجود در قهوه، آدنوزین را مهار میکند . آدنوزین یک ناقل بازدارنده است. وقتی این آدنوزین، محدود شود شما انرژی بالاتری داشته و بهتر میتوانید کار کنید.

 

اندام متناسب‌ تری دارند

تمام چربی‌های بدن شما می‌توانند توسط قهوه سوزانده شوند. اگر تردید دارید یادتان باشد که قهوه در بیشتر مکمل‌های چربی سوزی تجاری وجود دارد.

شخصیت شناسی قهوه | روانشناسی شخصیت افراد قهوه خور

کافئین با چربی مبارزه می‌کند چون متابولیسم را افزایش میدهد، بنابراین اکسیداسیون اسیدهای چرب هم افزایش می یابد. هم چنین قهوه میتواند اسیدهای چرب را از بافت‌های چرب جدا کند. کافئین در افزایش عملکرد فیزیکی و ورزشی‌تان هم مفید است.

جدیدترین مطالب سایت