مشخصات خودروی زرهی طوفان (خودروی ضد مین و ضد کمین طوفان)

مشخصات خودروی زرهی طوفان (خودروی ضد مین و ضد کمین طوفان)

مشخصات خودروی زرهی طوفان

طوفان ایرانی ما یک خودروی زرهی ضد مین و ضد کمین است . غول آهنی طوفان آمادگی انجام عملیات پشتیبانی و عملیاتی جنگی می باشد.

 

آشنایی با خودروی ضد مین طوفان

این خودرو با قدرتی حدودی 320 اسب بخار یکی از نیرومند ترین خودرو های زرهی در نوع خود می باشد. تنها چهار کشور در دنیا این نوع اتومبیل را توانسته اند بسازند و ایران پنجمین کشور دنیا می باشد که بعد از ایالات امریکا و انگلیس و فرانسه و آفریقای جنوبی این خودروی زرهی را تولید کرده است.

 

خودروی زرهی طوفان 4*4 می باشد که میتواند در برابر انواع گلوله هاي‌ هسته فولادی مقاومت کند . سرعت این اتومبیل 100 کیلومتر برساعت می باشد . از ویژگی هاي‌ دیگر این اتومبیل عبور از کانال آب با عمق 1 و نیم متر می باشد.

 

مشخصات خودروی زرهی طوفان (خودروی ضد مین و ضد کمین طوفان)

خودروی زرهی ساخت ایران

 

همچنین این اتومبیل قادر است از موانع عمودی به ارتفاع 50 سانتی متر عبور کند. همچنین این اتومبیل 10 سرنشین را حمل می‌کند ودر صورت پنچر شدن میتواند 50 کیلومتر را بدون نیاز به پنچر گیری حرکت کند.

 

مشخصات خودروی زرهی طوفان (خودروی ضد مین و ضد کمین طوفان)

 

نصب تجهیزات سنگین و برجک 360 درجه روی سقف طوفان و حافظت بالستیکی از جمله مزایای طوفان است.

 

این اتومبیل زرهی کاملا تولید بومی می باشد و جالب است بدانید از زمان تحقیقات و زمان تولیدش فقط 1 سال نیم زمان برده است.

 

مشخصات خودروی زرهی طوفان (خودروی ضد مین و ضد کمین طوفان)

خودروی زرهی طوفان

 

خودروی زرهی طوفان ساخت ایران را بشناسید ! «اِمرَپ» «MRAP» که مخفف «Mine-Resistant Ambush Protected» است به معنی خودروی مقاوم و محافظت شده در برابر مین و کمین است.

 

در واقع «امرپ» یک اصطلاح برای وسایل نقلیه نیرو‌هاي‌ نظامی ایالات متحده آمریکاست که بطور خاص از سال 2007 برای مقاومت ماشین‌ها در برابر بمب کنار جاده‌اي «IED» و کمین‌ها در عراق طراحی شده‌اند.

 

مشخصات خودروی زرهی طوفان (خودروی ضد مین و ضد کمین طوفان)

خط تولید خودروی زرهی طوفان

 

به گزارش تالاب البته به واسطه کارآیی بالای این نوع اتومبیل‌ها بعد‌ها کشور‌هاي‌ دیگری مانند ایران نیز اقدام به ساخت نمونه‌هایي از «اِمرَپ» کردند؛ «اِمرَپ» ایرانی توسط صنایع زرهی شهید کلاهدوز ساخته شده و برای نخستین بار در مهرماه 1395 در نمایشگاه ماشین آلات، تجهیزات و دستاورد‌هاي‌ نوین مهندسی دفاعی در دسترس دید عموم قرار گرفت.

 

گرچه تا کنون خبری مبنی بر تولید انبوه و به‌کارگیری ان در یگان‌هاي‌ رزمی خبری منتشر نشده، اما براساس اطلاعات کلی که توسط صنایع شهید کلاهدوز عنوان شده دارای شاسی یکپارچه V شکل با قابلیت حفاظت از سرنشینان و تجهیزات است.

 

این خودور که بعضا با نام «طوفان» هم شناخته می شود از اتاق سطح 4 مقاوم برابر گلوله، کف STANAG 4589 سطح 2 ضد مین برخوردار است. همچنین حداکثر سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، حرکت بر روی شیب طولی 60 درجه و شیب عرضی 32 درجه و نیز گذر از آب به عمق 1.3 متر از دیگر ویژگی‌هاي‌ این ماشین است.

 

خودروی طوفان یک خودروی 4*4 با قابلیت مقاومت در برابر انفجار مین و تله‌هاي‌ انفجاری با قدرت چندین کیلو گرم TNT و سطح حفاظت در برابر گلوله‌هاي‌ مختلفِ هسته فولادی است.

 

مشخصات خودروی زرهی طوفان (خودروی ضد مین و ضد کمین طوفان)

 

وی در تشریح قدرت مانور این ماشین اظهار داشت:

«طوفان» به‌گونه‌اي طراحی شده است که علاوه بر تحرک بالا و توانمندی عبور از موانع ذوعارضه، قابلیت عبور از کانال آب با عمق 1.5 متر و عبور از موانع عمودی 50سانتی‌متری را دارا می باشد.

 

امیر حاتمی با بیان این که نفربر ضدمین و ضدکمین طوفان قابلیت حمل 10 سرنشین را داراست گفت: این ماشین با تجهیز به چرخ‌هاي‌ پنچررو قادر است عملیات را ادامه داده و نیز برای ترک محل درگیری در حالت پنچری چرخ‌ها تا شعاع 50کیلومتری حرکت کند.

 

مشخصات خودروی زرهی طوفان (خودروی ضد مین و ضد کمین طوفان)

وزیر دفاع با تشریح ویژگی‌هاي‌ دیگر این نفربر، قابلیت نصب سلاح‌هاي‌ نیمه‌سنگین، بهره‌مندی از دریچه‌هاي‌ تیراندازی از کابین عقب، حفاظت بالستیکی برای حفاظت از نفرات کابین و سرعت 100 کیلومتر بر ساعت این ماشین را از دیگر مشخصات نفربر طوفان عنوان کرد.

 

امیر حاتمی با اشاره به قیمت تولید نفربر طوفان نسبت به نمونه‌هاي‌ خارجی گفت:

قیمت این کلاس ماشین در سطح بازارهای جهانی تا 500 هزار دلار بوده که بحمدالله با تلاش متخصصان صنایع زرهی سازمان صنایع دفاع بهای تمام‌شده این خودروی بومی با قیمتی به‌مراتب کمتر تحویل نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می شود.

 

خودروی ضدمین و ضدکمین طوفان در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت انجام مأموریت‌هاي‌ پشتیبانی رزمی و تردد در مناطق جنگی و عملیاتی ساخته شده است.

 

جدیدترین مطالب سایت