چرا گل های خانه سریع پژمرده میشوند ؟

چرا گل های خانه سریع پژمرده میشوند ؟

علت پژمرده شدن گل های خانه 

در خانه به علت کم بودن جو و هوای کامل متاسفانه گل بسیار سریع پژمرده می‌شود .

 

می خواهیم به زبان خیلی ساده علت این موضوع را بیان کنیم تا علت زرد شدن یا ریزش برگهای گیاهان آپارتمانی را متوجه بشوید.

 

دلایل مختلفی باعث این ایجاد این مشکل میشه که اما علت خیلی مهمتر تهویه هوا و رطوبت و نور هست .

 

زمانی که شما یک گیاهی را از یک گلفروشی یا گلخانه اي خریداری می‌کنید و به خانه می برید قطعا گیاه شما دچار استرس می شود و این انتقال از جایی مناسب که همۀ شرایط برایش فراهم هست «گلخانه » به مکانی کم نور، بدون رطوبت، و بدون تهویه هوا برده می شود.

 

این تغییرمکان باعث این می‌شود که تغییراتی در شکل ظاهری و حتی از بین رفت گیاه شما شود.

 

باید دقت کنید هر گیاهی راکه از هر جایی خریداری می‌کنید پس از انتقال به خانه ابتدا حتما شرایطی مناسب برای گیاه ایجاد کنید تا گیاه شما به مکان اخیر عادت کند .

چرا گل های خانه سریع پژمرده میشوند ؟

شاید سوال این باشد که چه شرایطی مناسب است؟

اولا شرایط نگه داری هر گل و گیاهی متفاوت هست و باید در موقع خرید از فروشنده شرایط نگه داری سوال شود ولی مواردی راکه در زیر توضیح داده شده کلی میباشد و تقریبا برای تمام گیاهان آپارتمانی یکی هست .

 

پس از این که گیاهی را خریداری کردید اگر قصد تعویض گلدان را دارید دقت کنید هر خاکی مناسب گیاهان آپارتمانی نیست!

 

خاک گیاهان آپارتمانی باید زهکشی خیلی مناسب داشته باشد و حداقل ۶۰ درصد خاک از برگ و ماسه تشکیل شده باشد که ریشه راحت تنفس کند.

 

توصیه می شود هیچ وقت از خاک برگ آماده که در بسته بندی ها در بازار موجود هست بهرهگیری نکنید!!! چون واقعا ترکیب هاي من درآوردی دارن.

 

موقع تعویض گلدان دقت شود که ریشه آسیب نبیند اگر حتی چند تیکه از ریشه جدا شود و آسیب ببیند پس از انتقال به خانه باعث ریختن برگها می‌شود. بعداز تعویض گلدان گیاه را مفید آب بدهید.

 

اگر مشکلی در رابطه با زمان ندارید توصیه می‌شود بعداز تعویض گلدان گیاه شما حدود یک هفته در همان گلخانه اي که خریداری کردید بماند اما اگر می خواهید سریع گیاه خود را به خانه انتقال بدید بازم مشکلی نداره اما باید این موارد را رعایت کنید .

چرا گل های خانه سریع پژمرده میشوند ؟

۱- حتما گیاهتان را جایی با نور چندان اما دور از تابش مستقیم آفتاب بگذارید مثلا کنار پنجره جنوبی .

 

۲-حتما گیاه را در مکانی بگذارید که هر از گاهی بتواند هوای بیرون به آن بخورد مثلا همان کنار پنجره مناسب هست پس تهویه هوا نکته مهمی هست که باید بهش دقت کنید.

 

۳- دو هفته اول هر روز یک یا دو مرتبه بر روی برگهای گیاهتان آب اسپره کنید چون درون خانه هوا خشک هست و پس از دو هفته این دفعات را به دو روز در بین به مدت یک ماه تغییر بدهید و سپس برای همۀ وقت هفته اي ۲  الی ۳ مرتبه به برگ آب اسپره کنید اینکار باعث ایجاد رطوبت می شود.

 

سعی بشود مقدار آبی که اسپره می کنید چندان نباشد اینکار را سطحی کنید در حدی که انگار مقداری شبنم بر روی برگها نشسته هست.

 

۴-آبیاری هم چندان صورت نگیرد چون آب دادن چندان باعث خفه شدن ریشه گیاهان آپارتمانی می شود هر موقع دیدین که سطح خاک گلدان مرطوب نیست و خشک هست اقدام به آبیاری کنید و یک لیوان آب کافی میباشد گرچه بازم بستگی به سایز گلدان و گیاه مورد نظر دارد ، یک لیوان آب را در همۀ ي قسمت هاي خاک اکران کنید و آب را در یک قسمت نریزید.

 

دقت : لازم به ذکر هست همان طور که ندادن آب ممکن هست باعث زرد شدن و خراب شدن گیاه شما بشود ، دادن آب چندان نیز دقیقا همین حالت را دارد.

 

با رعایت و دقت کردن به مطالبی که در این جا گفتیم می توانید یک گیاه آپارتمانی سالم و همۀ وقت ماندگار داشته باشید.

 

منبع :mansourigol.com

جدیدترین مطالب سایت