معرفی گل و گیاهانی که منزل شما را جذاب میکند

معرفی گل و گیاهانی که منزل شما را جذاب میکند

آشنایی با گل هایی که خانه را زیبا میکند 

گل و گباه یکی از بهترین وسایل های زیبا سازی و چیدمان منزل است که علاوه بر زیبایی خوشبویی خاصی به فضای خانه میدهد.

 

گیاهان زیبا برای منزل و محل کار شما : اگر می خواهید خانه تان پر از گل ها و گیاهان آپارتمانی باشد، اگر می خواهید از زیبایی و طراوت آنها استفاده کنید و اگر دوست دارید گل های شما همیشه سرحال و شاداب باشد، خوب است بدانید هر گلی به شرایط خاصی نیاز دارد.

 

یعنی این طور نیست که به گل فروشی بروید، زیباترین گل و گیاه را انتخاب کنید و آن را با خودتان به خانه بیاورید.

 

کار به همین سادگی ها هم نیست و اگر می خواهید گیاهی بخرید و از آن نگهداری کنید، اول باید ببینید شرایط خانه شما با نیازهای گیاه جور درمی آید یا نه؛ مثلا کسی که می خواهد بنفشه آفریقایی را داخل خانه اش نگهداری کند حتما باید بداند این گیاه دوستدار نور و روشنایی است و در محیط های تاریک و بدون نور نمی تواند بخوبی رشد کند و گل بدهد.

 

البته در چنین فضاهایی هم شاید بتوان به کمک نور مصنوعی به گیاه کمک کرد، ولی بهتر است گلدانی را انتخاب کنید که با محیط خانه شما هماهنگ باشد.

 

مثلا برای خانه هایی که نور زیاد ندارد و گیاه نمی تواند در فضای روشن و با نور مناسب قرار بگیرد، بهتر است از انواع دیگر گیاهان آپارتمانی کمک بگیرید که با نور کم هم سازگار هستند.

 

پس یادتان باشد گیاهی بخرید که بتواند در محیط خانه شما دوام بیاورد. هنگام خرید هم حتما از فروشنده در مورد نحوه نگهداری از گیاه، آبیاری و نیاز به نور نکاتی را بپرسید تا بتوانید بخوبی از آن نگهداری کنید.فراموش نکنید شیوه نگهداری هر یک از گیاهان، خاص خودشان است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

در این فرصت نیز در مورد نگهداری بعضی از گیاهان آپارتمانی مواردی را مطرح می کنیم که شاید برای شما هم مفید باشد و مورد استفاده قرار گیرد.

 

معرفی گل و گیاهانی که منزل شما را جذاب میکند

گل و گیاهان خوشبو در خانه

 

گل سنگ
یکی از گیاهان خوش آب و رنگی که می توانید آنها را داخل آپارتمان های کوچک تان نگهداری کنید، گیاهی است که در ایران آن را به نام گل سنگ میشناسند. این گیاه برگ های زیبا و خالخالی دارد که رگه های روی آن می تواند طیفی از سفید تا قرمز باشد.

 

گل سنگ را براحتی می توانید داخل خانه نگهداری کنید و فقط کافی است آن را در محیطی مناسب قراردهید.

 

این گیاه به نور شدید نیاز ندارد؛ یعنی فقط کافی است آن را در محیطی قرار دهید که نور کافی دارد و روشن است، ولی نور مستقیم نمی تابد. در صورتی که نور محیط کم باشد، برگ ها و رنگ گیاه کمرنگ تر می شود که نشان می دهد لازم است جای آن را تغییر دهید.

 

گل سنگ به آبیاری زیادی هم نیاز ندارد و باید زمانی که خاک آن خشک می شود، آن را آب دهید. این گیاه براحتی با شرایط محیطی خانه کنار می آید و بخوبی می تواند رشد کند.

 

معرفی گل و گیاهانی که منزل شما را جذاب میکند

گل و گیاهان خوشبو در خانه

 

 بامبو
این روزها بامبو هم طرفداران زیادی پیدا کرده است و خیلی ها چند ساقه بامبو می خرند و در خانه نگهداری می کنند. بعضی ها می گویند بامبو شانس می آورد، بعضی ها اعتقاد دارند که وجود داشتن بامبو در خانه روحیه را بهبود می بخشد و… .

 

در هر حال، چه این باورها درست باشد چه نه، باید بدانیم نحوه نگهداری از بامبو چگونه است و چطور می توان طراوت و شادابی آن را حفظ کرد.

 

خوب است بامبوها را داخل گلدانی بگذارید که حدود ۱۰ سانتی متر آب داخل آن باشد؛ یعنی ساقه های بامبو نباید تا بالا داخل آب قرار بگیرد.

 

همچنین لازم نیست دائم آب آن را عوض کنید و فقط حواستان باشد همیشه داخل گلدان به اندازه کافی آب وجود داشته باشد. بامبو نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد و در فضاهایی با نور کم هم بخوبی رشد می کند. اگر نور به طور مستقیم به این گیاه بتابد، موجب زرد و خشک شدن برگ هایش می شود.

 

معرفی گل و گیاهانی که منزل شما را جذاب میکند

 حسن یوسف

 

 حسن یوسف
حسن یوسف هم از دیگر گیاهان زیبایی است که می توانید آن را داخل آپارتمان نگهداری کنید و از زیبایی اش لذت ببرید. وقتی برای خرید این گیاه زیبا به بازار بروید، حتما انواع متفاوتی از آن را خواهید دید؛ گیاهانی که شکل ها و رنگ های مختلفی دارد و در نگاه اول شاید چنین به نظر برسد که آنها گیاهانی متفاوت هستند. در حالی که حسن یوسف یک گیاه است که طرح ها و رنگ های مختلفی دارد.

 

این گیاه را می توانید در محیطی با دمای معمولی (۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد طی روز) نگهداری کنید و از نظر آبیاری هم باید به آن طوری آب بدهید که تشنه نماند. هرچه این گیاه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرد، خوشرنگ تر شده و بهتر هم رشد می کند.

 

بنابراین زمانی که متوجه می شوید رنگ گیاه تغییر کرده و کمرنگ تر شده، باید به نور محیط توجه کنید؛ چون این مساله می تواند نشان دهنده نور نامناسب باشد.

در تمام فصل ها هم می توانید حسن یوسف را تکثیر کنید که برای این کار باید از روش قلمه زنی ساقه کمک بگیرید.

 

معرفی گل و گیاهانی که منزل شما را جذاب میکند

گل و گیاهان خوشبو در خانه

 

 بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی یکی از زیباترین گیاهان گلدار است که در آپارتمان هم می توانید از آن نگهداری کنید و از زیبایی گل هایش لذت ببرید. این گیاه زیبا، گل های رنگارنگی دارد و می توانید انواع سفید، صورتی و بنفش آن را در بازار پیدا کنید.

 

هنگام آبیاری گیاه باید حواستان باشد آب روی برگ های گیاه نپاشد، ولی از طرف دیگر باید دقت کنید بنفشه آفریقایی زمانی به آب احتیاج دارد که خاکش کاملا خشک شده باشد.

 

چون مرطوب بودن همیشگی خاک گیاه می تواند موجب پوسیدگی ریشه آن و از بین رفتن گیاه شود. این روزها روشی هم برای آب دادن به این گیاه متداول شده است که در آن باید زیر گلدانی گودی را پر از آب کنید و زیر گلدان بگذارید تا آب بتدریج جذب خاک شود.

 

البته مقدار و زمان آب دادن به گیاه به عوامل متعددی از جمله نوع خاک، نور و درجه حرارت محیط بستگی دارد.

 

بنفشه آفریقایی به نور خوبی هم نیاز دارد تا بتواند بخوبی رشد کند و گل بدهد، ولی نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. همچنین در صورتی که تمام شرایط مناسب و ایده آل باشد ولی گیاه گل ندهد، باید از کود مخصوص گلدهی استفاده کنید.

 

معرفی گل و گیاهانی که منزل شما را جذاب میکند

بهترین گیاهان در خانه

 

اسپاتی فلیوم
شاید اسم این گیاه کمی برایتان عجیب و ناآشنا باشد، ولی خیلی از ما آن را می شناسیم و شاید حتی داخل خانه مان چنین گلدانی هم داشته باشیم در حالی که اسم آن را نمی دانیم.

 

پس اگر می خواهید بدانید اسپاتی فیلوم چیست و چطور باید از آن نگهداری کرد، خوب است بدانید اسپاتی فلیوم یا برگ قاشقی، گیاهی همیشه سبز است با برگ هایی نیزه ای شکل.

 

برگ های این گیاه اغلب سبز تیره است با گل هایی سفید و کوچک که در بیشتر فصل های سال به شکل قاشقی رشد می کند و داخل آن هم پرچم متراکمی وجود دارد.

اسپاتی فلیوم به نور مناسب نیاز دارد و باید در محیطی با نور متوسط قرار بگیرد که البته مستقیم به گیاه نتابد. برای آبیاری هم باید دقت کنید که در فصل های گرم سال، اسپاتی فلیوم به آب بیشتری نیاز دارد و تقریبا هفته ای دو مرتبه باید به آن آب بدهید.

 

معرفی گل و گیاهانی که منزل شما را جذاب میکند

گیاهان زیبا در خانه 

 

 آگلونما
آگلونما باید در محیطی با نور مناسب نگهداری شود؛ محیطی که نور به اندازه کافی ولی به طور غیرمستقیم به گیاه بتابد. این گیاه بسیار با دوام و مقاوم است و تقریبا براحتی می توانید از آن داخل آپارتمان نگهداری کنید.

 

هفته ای یکبار آبیاری هم برای آن کافی است و باید بدانید آبیاری بیش از حد نیاز گیاه، موجب زرد شدن برگ ها و خراب شدن آن می شود. بنابراین حواستان باشد از آب دادن زیاد به گیاه خودداری کنید.

 

البته در صورتی که نوک برگ های آگلونما خشک می شود می تواند ناشی از کم آبی و تشنگی گیاه باشد. در روزهای سرد سال هم ممکن است گیاه در اثر سرما خودش را بیندازد.

در ضمن با توجه به نیاز آگلونما به رطوبت، خوب است تابستان با اسپری به برگ های گیاه آب بپاشید تا رطوبت مورد نیازش تامین شود.

 

کروتون
کروتون یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که با برگ های رنگارنگ و زیبایش، طراوت خاصی به محیط می بخشد. این گیاه برگ هایی بیضی شکل دارد که زمینه آنها سبز است و روی شان با رنگ های دیگری مثل قرمز، زرد، صورتی، قهوه ای، نارنجی و… تزئین شده است.

البته کروتون از نظر طرح و رنگ انواع مختلفی دارد که شاید در نگاه اول فکر کنید گیاهان متفاوتی هستند که فقط کمی به یکدیگر شبیه اند.

 

در هر صورت، برگ های کروتون مخلوطی از رنگ های سبز، سفید، قرمز، نارنجی، سیاه، قهوه ای و صورتی است و شاید به دلیل همین ترکیب رنگ ها باشد که به نور مناسب هم نیاز دارد. یعنی باید گیاه را در محیطی روشن قرار دهید که نور متوسطی به آن بتابد.

 

برای آبیاری هم باید هفته ای یک بار به گیاه آب بدهید که البته شرایط آبدهی به گرمای محیط و اندازه و حجم گیاه بستگی دارد. بهتر است آب جوشیده را هم روی برگ های این گیاه اسپری کنید تا رطوبت آن تامین شود.

 

چنانچه برگ های گیاه شروع به ریزش کند، نشاندهنده تغییر دمای محیط است. برای همین سعی کنید دمای محیط را ثابت نگه دارید.

 

منبع :jamejamonline.ir

جدیدترین مطالب سایت