تصویری محصور کننده هابل از 2 کهکشان همسایه

مجموعه : هوا و فضا
تصویری محصور کننده هابل از 2 کهکشان همسایه

هابل از 2 کهکشان همسایه

با نگاه به آسمان میتوان ازاسرار هاي آفرینش پرده برداشت تصویری خوشگل از هابل از 2 کهکشان همسایه را به نمایش گذاشته ایم  سازمان فضایی ایالات امریکا”«ناسا» به تازگی تصویری از دو کهکشان همسایه که به وسیله تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده منتشر کرد.

 

به گزارش تالاب : و به نقل از ناسا، ناسا در توضیح این عکس آورده هست: یکی از این دو کهکشانی که در عکس هابل دیدن میشوند دقیقا همان امواجی راکه دستگاه مایکروویو آشپزخانه شما ساخت میکنند، به سمت اطراف خود ارسال میکند.

 

به امواج الکترومغناطیسی با طول موج کمتر از امواج رادیویی و اکثر از امواج فروسرخ، مایکروویو یا ریزموج گفته میشود.

 

چنین به نظر می رسد که طول موج مایکروویو با دقت به نام آن، امواجی در طیف طول موج کمتر از یک میلی‌متر باشند و طول موج ریزموج‌ها تقریباً بین ۱ میلی‌متر «متناظر با بسامد ۳۰۰ گیگاهرتز» تا ۳۰ سانتیمتر «متناظر با بسامد ۱ گیگاهرتز» هست.

 

دقت شود که پیشوند «مایکرو» در مایکروویو به یک طول موج در محدوده میکرومتر اشاره نمیکند بلکه دلالت بر این دارد که ریزموج‌ها در مقایسه با امواج بهرهگیری شده در انتشار رادیویی نوعی، کوچک میباشند به طوری‌كه طول موج‌هاي کوتاه‌تری دارند.

 

تصویری محصور کننده هابل از 2 کهکشان همسایه

 

براساس اعلام ناسا، کهکشان پایینی در عکس، هسته بسیار فعالی دارد و حجم بالایی از انرژی را به فضای پیرامونی خود می‌فرستد که سبب ایجاد اشکالی مثل ابرهای حاصل از بخار آب میشوند.

 

اتم‌هاي تشکیل دهنده آب یعنی هیدروژن و اکسیژن قادر به جذب بعضی از این انرژی‌ها میباشند و دوباره آن را در طول موج‌هاي خاص منتشر می کنند که یکی از انها در ساختار  مایکروویو اتفاق می‌افتد.

 

جدیدترین مطالب سایت