انتشار تصویر زیبایی از یک کهکشان کم‌نور

مجموعه : هوا و فضا
انتشار تصویر زیبایی از یک کهکشان کم‌نور

انتشار تصویر زیبایی از یک کهکشان کم‌نور «کهکشان یوفو »

این کهکشان که در فاصله 30 میلیون سال نوری زمی هست ودارای نور کمی هست و به نام قلب کم نور کهکشانی نام گرفت با ما در سایت تالاب باشید ازمان ناسا عکس زیبایی از یک کهکشان کم‌نور در فاصله 30 میلیون سال نوری از زمین منتشر کرد.

 

به گزارش تالاب و به نقل از ناسا، “سازمان فضایی کشور آمریکا“«ناسا» در توضیح این عکس آورده هست: این کهکشان که در فاصله دور 30 میلیون سال نوری از زمین قرار گرفته هست، نسبتا کم‌نور هست و ستارگان کمی در آن در حال شکل گرفتن میباشند اما همچنان چشم‌انداز زیبایی دارد.

 

این کهکشان، “ان‌.جی‌.سی ۲۶۸۳”«NGC 2683» نام دارد که یک کهکشان مارپیچی بدون میله بوده که توسط “ویلیام هرشل”« William Herschel» در ۵ فوریه ۱۷۸۸ کشف شده هست. نام دیگر این کهکشان یوفو هست.

 

انتشار تصویر زیبایی از یک کهکشان کم‌نور

این کهکشان از زمین تقریبا از لبه دیده می شود و با بهرهگیری از تلسکوپ‌هاي آماتور و معمولی نیز قابل دیدن هست.

 

این کهکشان با سرعت ۴۱۰ کیلومتر بر ثانیه «۲۵۰ مایل بر ثانیه» از زمین و با سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ثانیه «۲۳۳ مایل بر ثانیه» از مرکز کهکشانی خود دور می شود. نور قرمز شده از مرکز کهکشان به خاطر غبار میان ستاره‌اي ظاهرا زرد دیده میشود.

 

در این عکس مرکز کهکشان همانند دیگر کهکشان‌ها درخشان و متراکم نیست بلکه همانند ذرات اکران شده پس از انفجار دیده می شود.

به رغم روشن بودن مرکز این کهکشان در این عکس، مطالعات نشان داده اند که این کهکشان واقعا نسبت به موارد نمونه کم‌نورتر هست.

 

فردریک ویلیام هرشل آهنگ‌ساز و ستاره‌شناس بریتانیایی-آلمانی هست که به خاطر کشف سیاره اورانوس سرشناس شد. او همینطور کاشف تابش فروسرخ نیز می‌باشد و دارای تعدادی کشفیات دیگر در اساس ستاره‌شناسی هست.

انتشار تصویر زیبایی از یک کهکشان کم‌نور

او ساخت تلسکوپ انعکاسی را با کمک خواهرش آغاز کرد.

هرشل با تلسکوپ بازتابی کوچک ۱۸ سانتیمتری تولید خودش سیاره اورانوس را در سال ۱۷۸۱ کشف کرد. وی با گذراندن نور خورشید از منشور به وجود تابش فروسرخ پی برد.

 

جدیدترین مطالب سایت