معرفی بهترین دوربین های عکاسی 2023 + عکس

معرفی بهترین دوربین های عکاسی 2023 + عکس

گوشی هوشمند بـه نوعی داروی دروازه اي اسـت کـه می تواند منجر بـه اعتیاد مادام العمر بـه عکاسی شود. برای میلیون ها عکاس مشتاق، این دستگاه‌هاي‌ چند منظوره نخستین معرفی ان‌ها برای ساخت تصویر هستند و تعداد زیادی از کاربران گوشی‌هاي‌ هوشمند در نهایت بـه این هنر دست می یابند. بـه زودی، انها می خواهند عکس هاي‌ بهتری بگیرند. اما استفاده از گوشی هوشمند راه حلی نیست. بـه من اعتماد کن.

 

معرفی بهترین دوربین های عکاسی 2023

هر شخصی می تواند فقط یک عکس بگیرد. یک عکاس یک تصویر می سازد. دوربین هاي‌ گوشی هاي‌ امروزی شگفت انگیز هستند، اما بدون محدودیت نیستند. وقتی می بینید کـه میخواهید نظارت بیشتری داشته باشید، مانند توانایی بزرگنمایی از فاصله دور، عکاسی از ورزش‌هاي‌ با حرکت سریع، یا چاپ‌هایي بـه اندازه دیوار، وقت ان اسـت کـه یک دوربین اختصاصی درنظر بگیرید.

 

و اگر نگران این هستید کـه یادگیری نحوه استفاده مؤثر از یکی از این موارد بسیار زیاد اسـت، مطمئن باشید کـه با کمی تمرین، درگیر می‌شوید و بـه لذت بردن از یک سرگرمی کـه مادام العمر اسـت ادامه میدهید. با این حال، برای استفاده حداکثری از یک دوربین، درک اصول اولیه عکاسی مفید اسـت.

 

1. فوجی فیلم X-T2: برای علاقه مندان و عکاسان خیابانی

معرفی بهترین دوربین های عکاسی 2023 + عکس

دوربین بدون آینه X-T2 دارای لنزهای قابل تعویض Fujifilm X اسـت و بـه سنسور 24.3 مگاپیکسلی APS-C مجهز شده اسـت. دوربین هاي‌ فوجی حتی در نور کم نیز عکسهای فوق العاده اي تولید میکنند.

 

عکسبرداری سریع تا 8 فریم در ثانیه با ردیابی فوکوس خودکار کامل، یا حداکثر 14 فریم در ثانیه با استفاده از شاتر الکترونیکی بی صدا. همراه با فیلم برداری 4K با وضوح فوق العاده بالا و مجموعه اي از شبیه سازی هاي‌ فیلم فوجی برای عکس و ویدیو. برای بهترین معامله، بدنه و کیت لنز رابا لنز زوم 18 تا 55 میلی متری انتخاب کنید.

 

بیشتر بخوانید: آیا برای تولید محتوا باید یک دوربین بخرید یا یک موبایل با دوربین پیشرفته؟

 

2. Nikon D500: مناسب برای عکاسان اکشن مشتاق

معرفی بهترین دوربین های عکاسی 2023 + عکس

از سری دوربین‌هاي‌ DSLR با فرمت DX نیکون، این دوربین اکشن جمع‌وجور قوی، سخت‌گیر، کم‌آموز تا خط حرفه‌اي FX آمده اسـت. این دوربین کـه بـه سنسور 20.9 مگاپیکسلی مجهز شده اسـت، هم برای فیلم‌برداری‌هاي‌ ثابت و هم برای فیلم‌برداری با قابلیت سریع، ده فریم در ثانیه مداوم و ضبط ویدیوی 4K UHD عالی اسـت. ترکیب منحصربه‌فرد حسگر و پردازنده، امتیاز شگفت‌انگیز 1640000 ISO را ارائه میکند کـه امکان عکاسی در تاریکی مجازی را فراهم می کند.

 

دارای سیستم فوکوس خودکار 153 نقطه اي برای عملکرد سریع و ردیابی دقیق سوژه اسـت. یک صفحه نمایش لمسی ال سی دی امکان عکاسی آسان از زوایای بالا و پایین را فراهم می کند. این دستگاه دارای اتصال Wi-Fi و بلوتوث برای بـه اشتراک گذاری تصویر بی سیم اسـت. شاسی ناهموار آلیاژ منیزیم ان برای مسافران ماجراجوی بی باک هم از گرد و غبار و هم در برابر آب و هوا محافظت می کند.

 

3. Fujifilm X100F: جمع و جور و ساده برای عکاس مسافرتی

معرفی بهترین دوربین های عکاسی 2023 + عکس

مدل کامپکت X100F بـه سبک رترو، دوربین‌هاي‌ کلاسیک Leica M در دهه‌هاي‌ گذشته را بـه یاد می‌آورد. فوجی کوچک با لنز f/2.0 با فاصله کانونی ثابت 35 میلی‌متری، برای عکاسانی اسـت کـه با نظارت‌هاي‌ ساده، دستی و خارجی دوربین‌هاي‌ مسافت یاب سنتی 35 میلی‌متری، احساس وزن بیشتری را در دستان خود دارند.

 

سنسور پیشرفته 24.3 مگاپیکسلی APS-C ان حتی در شرایط کم نور نیز عکسهای ثابت و ویدیویی با وضوح بالا می گیرد. فوکوس خودکار سریع و دقیق، سرعت عکسبرداری سریع و اندازه جمع و جور این گجت زیبا را بـه یک همراه وفادار سفر تبدیل کرده اسـت.

 

4. Olympus OM-D E-M10 II: عملکرد بالا در یک بسته کوچک

معرفی بهترین دوربین های عکاسی 2023 + عکس

یکیدیگر از دوربین‌هاي‌ الهام گرفته از کلاسیک، OM-D E-M10 Mark II، بدنه‌اي با لنز ثابت Micro Four Thirds بدون آینه با لنز زوم 14-42 میلی‌متری f/3.5-5.6 اسـت. تقریبا در هر شرایطی قادر بـه گرفتن عکس‌هاي‌ دقیق و قابلیت‌هاي‌ ضبط فیلم اسـت، 16.1 مگاپیکسل ان می تواند تا 8.5 فریم در ثانیه فیلم برداری کند.

 

همچنین ویدیوهای 1080p/60 با وضوح بالا رابا عملکرد چشمگیر در نور کم بسته بندی می کند. تثبیت‌کننده تصویر در دوربین تا 4 استاپ لرزش دوربین را جبران می کند و سیستم فوکوس خودکار تشخیص کنتراست ان دارای حالت‌هاي‌ اختصاصی ردیابی سوژه اسـت.

انواع عملکردهای تصویربرداری شامل حالت بی‌صدا اسـت کـه از شاتر الکترونیکی برای ثبت عکسهای کاملاً آرام تا 1/16000 ثانیه استفاده می کند. Wi-Fi داخلی بـه شـما امکان میدهد دوربین رابا تلفن هوشمند یا تبلت خود برای اشتراک‌گذاری بی‌سیم و بازرسی دوربین از راه دور جفت کنید، و از حالت عکاسی فاصله‌اي میتوان برای تولید فیلم‌هاي‌ تایم لپس 4K درون دوربین استفاده کرد.

 

5. Pentax K-S2: پیچیدگی و انعطاف پذیری مبتنی بر بودجه

معرفی بهترین دوربین های عکاسی 2023 + عکس

رفلکس تک لنز دیجیتالی K-S2 جمع و جور، مستحکم با پایه K-mount با لنز زوم 18-50 میلی‌متری f/4.0-5.6 دارای سنسور APS-C 20.1 مگاپیکسلی در بدنه‌اي مقاوم در برابر آب و هوا، ایده‌آل برای عکاسان فعال در سبک زندگی کـه میخواهند.

 

تطبیق پذیری در بسته بندی سبک وزن Wi-Fi داخلی امکان انتقال تصویر بی سیم و بازرسی دوربین رابا دستگاه تلفن همراه شـما فراهم می کند. تثبیت‌کننده تصویر Sensor-Shift لرزش دوربین را کـه در نتیجه سرعت شاتر پایینتر و همچنین ضبط ویدیوی Full HD 1080p تا 30 فریم در ثانیه ایجاد میشود، محدود میکند.

 

ضبط تصویر پیشرفته بـه لطف فوکوس خودکار با سرعت بالا و زوایای شدید کـه توسط یک نمایشگر LCD با زاویه متغیر برای بازبینی و نوشتن عکسهای ساده شده اسـت. K-S2 با حداکثر سرعت شاتر 1/6000 ثانیه و نرخ عکاسی پیوسته تا 5.5 فریم در ثانیه، از حالت‌هاي‌ پیشرفته HDR و التیام وضوح برای عکس‌هاي‌ با جزئیات بیشتر و تمیزتر با حداکثر دامنه دینامیکی برخوردار اسـت. سازگاری با کارت‌هاي‌ حافظه فلش بی‌سیم Eye-Fi باعث می شود تا عکس‌هاي‌ پرتره‌اي کـه با دکمه سلفی گرفته شده‌اند را بـه اشتراک بگذارید.

 

بیشتر بخوانید: کانن، نیکون یا سونی; کدام دوربین عکاسی؟

 

6. Panasonic Lumix DMC-FZ2500: نقطه و شلیک که همه چیز را به خوبی انجام می دهد

معرفی بهترین دوربین های عکاسی 2023 + عکس

دوربین عکاسی Lumix DMC-FZ2500 کـه در بین حرفه اي ها مورد علاقه اسـت، دارای ترکیبی از قابلیت هاي‌ پیشرفته عکاسی اسـت کـه با لنز زوم سوپر تله فوتو Leica Vario-Elmarit f/2.8-4.5 شروع می شود.

 

این دوربین با وضوح فوق‌العاده‌اي کـه نتایج خیره‌کننده‌اي را در محدوده زوم باورنکردنی 24 تا 480 میلی‌متری ارائه میکند، با یک سنسور برجسته 20.1 مگاپیکسلی با حساسیت بالا جفت می شود کـه عملکرد ویدیویی درجه یک، از جمله فرمت 4K، با قابلیت درجه‌بندی حرفه‌اي را ارائه میکند. .

 

فیلتر چگالی خنثی داخلی امکان عکاسی از دیافراگم هاي‌ باز و باز در نور روشن را برای ثبت عکسهای با عمق میدان کرمی فراهم می کند. با حالت‌هاي‌ بازرسی خلاقانه – از جمله پانوراما و فوکوس – کـه نمی توان بـه ان اشاره کرد، امکان ایجاد عکسهای خارق‌العاده با Lumix بی‌نهایت اسـت.

 

7. Panasonic Lumix DMC-FZ2500: نقطه و شلیک که همه چیز را به خوبی انجام می دهد

معرفی بهترین دوربین های عکاسی 2023 + عکس

Alpha a7 یک بدنه بدون آینه فول فریم «معادل فیلم 35 میلی‌متری؛ دوربین‌هاي‌ APS-C و میکرو چهار سوم از سنسورهای کوچک‌تر «بریده‌شده»» اسـت کـه می توان ان رابا لنزهای قابل تعویض سونی یا برندهای شخص ثالث سازگار نصب کرد.

 

با رزولوشن 24.3 مگاپیکسل، عکسهای با وضوح بالا و جزئیات بسیار زیاد – حتی در نور کم – بدون دردسر هستند. سیستم فوکوس خودکار هیبریدی پیشرفته ترکیبی از یک سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز 117 نقطه اي اسـت کـه سرعت و دقت را برای ثبت لحظه هاي‌ تعیین کننده ارائه می دهد.

 

نظارت فوکوس خودکار چشمی شگفت‌انگیز سونی، تشخیص دقیق چشمی را ارائه می کند کـه مستقیماً روی چشم سوژه فوکوس میکند، حتی زمانی کـه تا حدی دور شده باشد. با قابلیت صوتی و تصویری کامل، تمام Wi-Fi برای انتقال آسان تصویر و نظارت از راه دور از تلفن هاي‌ هوشمند و تبلت ها فعال اسـت.

 

بـه سراغ کیت Alpha a7 بروید کـه شامل لنز جدید FE 28-70mm f/3.5-5.6 اپتیکال SteadyShot E-mount اسـت. این زوم عریض تا پرتره دارای تثبیت کننده تصویر برای عکاسی با سرعت شاتر پایین اسـت.

 

8. Canon EOS Rebel T6i: مناسب برای عکاسان و فیلمبرداران نوظهور

معرفی بهترین دوربین های عکاسی 2023 + عکس

دوربین کامپکت T6i DSLR کـه با یک سنسور 24.2 مگاپیکسلی با وضوح بالا بارگذاری شده اسـت، بالاتر از رده وزنی خود قرار میگیرد و عکس‌ها و ویدیوهای حرفه‌اي را ارائه می کند. با لنز زوم استاندارد 18-55 میلی‌متری کانن، برای همه ی چیز از نور شدید خورشید گرفته تا تنظیمات کم نور در شب آماده اسـت.

 

اتصال Wi-Fi امکان انتقال بی سیم عکسهای و ویدیوها را بـه شبکه هاي‌ اجتماعی و ذخیره سازی ابری از طریق برنامه تلفن همراه Camera Connect می دهد، با قابلیت اتصال بـه میدان نزدیک کـه اتصال سریع بـه دستگاه هاي‌ تلفن همراه را امکانپذیر می کند.

 

حالت فوکوس خودکار Movie Servo امکان فوکوس خودکار پیوسته صاف و بی صدا را در حالت فیلم برداری درصورت جفت شدن با لنزهای طراحی شده STM فراهم می کند، فناوری استپر موتور Canon کـه بـه طور خاص برای فیلم برداری طراحی شده اسـت. T6i یک دوربین فول فریم ایده‌آل برای فیلم‌سازی کم‌هزینه، سفر، و عکاسی خبری اسـت و با لنزهای پرایم و زوم فوق‌العاده کانن سازگار اسـت.

 

9. نیکون D610: مناسب برای مبتدیان مشتاق

معرفی بهترین دوربین های عکاسی 2023 + عکس

D610 نقطه شیرین بین دوربین‌هاي‌ DSLR فول فریم سطح پایه و لباس‌هاي‌ حرفه‌اي مانند Canon 5D Mark III و Nikon D810 را اشغال میکند حتی با سرعت انفجار سریع‌تر و مانع قیمت بسیار پایینتر برای ورود بـه DSLR حرفه‌اي فول‌فریم، بهتر از پسران بد عمل میکند.

 

عکاسی. دارای سنسور 24.3 مگاپیکسلی با فرمت FX برای عکس‌هاي‌ با وضوح بالا و ویدیوی فول اچ‌دی 1080p با جزئیات فوق‌العاده تصویر و حساسیت چشمگیر در نور کم با محدوده دینامیکی گسترده برای رنگ‌هاي‌ صاف و درجه‌بندی‌هاي‌ تونال.

 

با سرعت عکسبرداری پیوسته 6 فریم در ثانیه و حالت عکاسی بی صدا کـه امکان ضبط متوالی را بدون ضربه آینه منشوری فراهم می کند. کیت شامل لنز عالی Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5G ED VR «کاهش لرزش»؛ لنز زوم با زاویه عریض تا پرتره را دریافت کنید.

 

10. لایکا Q: برای کسانی که بهترین ها را می خواهند

Leica Q «Typ 116» کـه یکی از بهترین دوربین هاي‌ کامپکت مسافرتی تاکنون درنظر گرفته می شود، دارای یک سنسور فول فریم 24.2 مگاپیکسلی در بدنه قابل حمل و طراحی عالی خود اسـت. با استفاده از پردازنده تصویر سری Leica Maestro II، می‌توانید عکسهای حرفه اي رابا سرعت 10 فریم در ثانیه از بین ببرید.

 

این دوربین دارای شیشه بسیار خاص لایکا اسـت، دراین مورد، یک لنز ثابت Summilux 28mm f/1.7 کـه در حالت باز استفاده می شود، امکان تفکیک چشمگیر سوژه‌ها از پس‌زمینه را فراهم میکند.

 

منظره یاب الکترونیکی ان با مشاهده زنده از طریق لنز و همچنین بازرسی‌هاي‌ کاملاً دستی با استفاده از دیافراگم و حلقه‌هاي‌ فوکوس روی لنز، پیشگام در کلاس اسـت. فوکوس خودکار با کلیک شاتر یا از طریق نمایشگر LCD لمسی با ضربه زدن روی سوژه فوراً در معرض اسـت. اشتراک گذاری تصویر با ماژول Wi-Fi یکپارچه ساده اسـت.

 

Q همچنین دارای یک تراشه NFC برای عملکرد اتصال با دستگاه‌هاي‌ سازگار اسـت و برنامه رایگان Leica Q بـه شـما امکان می دهد هنگام عکاسی از زوایای شدید، دوربین را برای تنظیم نوردهی از راه دور بازرسی کنید. طراحی شهودی، مینیمال، فرم جمع و جور و فناوری پیشگام Leica Q برای تولید کیفیت تصویر مطلوب توطئه میکنند کـه همگی شـما را زیبا جلوه میدهند.

 

در پایان

اگر شـما یکی از این عکاسان هستید کـه بـه طرز ناخوشایندی از گوشی هوشمند خود برای گرفتن عکس هاي‌ متوسط استفاده میکنید، در این جا ده دلیل وجوددارد کـه چرا رفتن بـه سمت یک دوربین “واقعی” نه تنها عکس هاي‌ شـما را التیام می بخشد، بلکه بـه معنای واقعی کلمه چشمان شـما را بـه یک دنیای کامل تصویر باز می کند. 

جدیدترین مطالب سایت