برای سفر به اصفهان به چه مکان هایی برویم ؟!

برای سفر به اصفهان به چه مکان هایی برویم ؟!

مکان های جدید در سفر به اصفهان

 

اصفهان یکی از برترین و قدیمی‌ترین شهر های ایران هست در ادامه می‌توانید برای سفر به اصفهان به چه مکان هاي جدیدی برویم ؟!

 

شهر اصفهان , همه ی ما به خوبی می‌دانیم که اصفهان پایتخت هنر ایران هست، این شهر با آثار معماری ارزشمندش، مردم کارساز و صمیمی اش و هنرهایی که در دل این شهر رخنه کرده و تار و پود این شهر را در بر گرفته هست، مکانی بسسیار مناسب برای سفر هست.

 

به سراغ اصفهان آمدیم تا با مکان هایي که اصفهانی ها در آن به خوش گذرانی میپردازند آشنا شویم و بدانیم افزون بر آثار معماری که باید از آنها مشاهده کرد دیگر چه جاهایی در اصفهان را نباید از دست داد.

 

۱-قهوه خونه حج میرزا

خیابان حاج میرزا، بازار آهنگرا

برای سفر به اصفهان به چه مکان هایی برویم ؟!

قدیمی‌ترین قهوه منزل عهد صفویه در اصفهان

 

این جا فقط یه قهوه خونه معمولی نیست، جایی هست که لقب قدیمی‌ترین قهوه منزل عهد صفویه در اصفهان رو به دوش می‌کشد و برای مشاهده زیبایی هاش باید روزها وقت گذاشت و تاریخ چند صد ساله اش رو بازبینی کرد.

 

روی در و دیوار این قهوه منزل پر از لوازم عتیقه و با ارزشه که همگان یادگار روزگاری میباشند که تعزیه خوانی، شاهنامه خوانی و نقالی دراین مکان برگزار می شد.

 

به گزارش تالاب در اون دوران، خیلی از کسایی که خودشون رو علاقه مند به ابزارآلات تاریخی و سنتی معرفی میکردند، به مناسبت هاي گوناگونی مانند محرم، وسایلی مانند نیزه، تخت بند «تخته هاي چوبی»، شمشیر، کلاه آهنی، سنگ هاي گران قیمت، تابلوهای نقاشی یادگاری از مینیاتوریست هاي قدیمی اصفهان، زره هاي آهنی و غیره رو به این قهوه منزل اهدا می‌کردند؛ وسایلی که امروز هر کدوم از اونا در نوع خودشون بی همانند و از در و دیوار قهوه منزل چاه حاج میرزا آویزونند.

 

در میان این اشیا همه ی چیز دیده میشود، از خنجر و نیزه و کاسه هاي کاهگلی گرفته تا کتاب هاي قدیمی که از جلدشون میتوان فهمید که مرتبط به چند صد سال پیش و مرتبط به دوران قاجار و پادشاهی ناصرالدین شاه میشوند.

 

۲-کافه لیمو

مرداویج، بلوار شیخ کلینی، جنب دسر سرای بهاری

برای سفر به اصفهان به چه مکان هایی برویم ؟!

وقتی که به اصفهان سفر کردید به این کاف جذاب هم سری بزنید

 

یه کافه خیلی خوشحال با صندلی هاي رنگارنگ که غذایی هاش به خصوص صبحانه گرمش خیلی خوشمزه و خوشمزه میباشند و باید حتما وقتی که به اصفهان سفر کردید به این کاف جذاب هم سری بزنید.

 

۳-کافه بلانش

انتهای خیابان مرداویج، خیابان پرواز

برای سفر به اصفهان به چه مکان هایی برویم ؟!

یه کافه خیلی جالب و بامزه که تو یه هواپیما قدیمی درست شده

 

سایت تالاب , اگر می‌خواهید که لذت خوردن یه غذای مفید توی یک کافه که به شکل هواپیما هست رو از دست ندید کافی هست کخه به کافه بلانش اصفهان سری بزنید. یه کافه خیلی جالب و بامزه که تو یه هواپیما قدیمی درست شده. نوشیدنی هاي این کافه هم بی همانند خوش طعم و خوش مزه اند.

 

۴-کافه آنی

نبش تقاطع جلفا و کلیسای وانک

برای سفر به اصفهان به چه مکان هایی برویم ؟!

این کافه فضای خیلی خوبی داره و خوراکیاش به خصوص کیکاش بی همانند میباشند.

 

یه کافه خیلی دوست داشتنی که به خاطر موقعیت جغرافیایش خیلی طرفدار داره. خوردن کیک هاي خوشمزه درکنار زیبایی هاي خیابان جلفا و کلیسای وانک لذتی هست که ناید از دست داد. این کافه فضای خیلی خوبی داره و خوراکیاش به خصوص کیکاش بینظیر میباشند.

 

۵-شربت سرای روزگار

میدان نقش دنیا

برای سفر به اصفهان به چه مکان هایی برویم ؟!

این جا یه کافه بی نظیرهست که انواع نوشیدنی هاي سالم و گیاهی رو می تونید توش نوش جان کنین

 

این جا یه کافه بی نظیرهست که انواع نوشیدنی هاي سالم و گیاهی رو می تونید توش نوش جان کنین. دکور سنتی و قشنگی داره که فضای آروم و دنجش با آهنگ کارساز و کتابای دوست داشتنی و طراحی چیدمان داخلی بی همانند، واقعا می چسبه برای خوردن یه نوشیدنی دقیقا سالم و خوشمزه.

 

۶-کافه رادیو

خیابان آمادگاه، طبقه فوقانی تالار سوره

برای سفر به اصفهان به چه مکان هایی برویم ؟!

یه کافه دنج و آروم که صبحانه هاي خوبی داره

 

تالاب : یه کافه دنج و آروم که صبحانه هاي خوبی داره و باریستاهای خوش برخورد و صمیمی که گذروندن وقت رو توی این کافه به ذکر موندنی میکند.

 

۷-شربت منزل فیروز

محله ي جلفا، نزدیک کلیسا وانک

برای سفر به اصفهان به چه مکان هایی برویم ؟!

بستنی هاي این جا اونقدر خوشمزه میباشند که توصیه مخصوصاً «شربت منزل فیروز» به حساب میان.

 

یه کافه نوستالژیک و آنتیک که چیدمان داخلی قدیمیش گرمی عجیبی به این مکان داده، افزون بر طراحی چیدمان قدیمی، وجود منوهای قدیمی با غذایی هاي ناب که اسماشون هم قدیمی و ناشناخته ست و گلدونایی که همه ی وقت با گل طبیعی روی میز خودنمایی می کنن، جذابیت این جا رو چندین برابر می کنه. بستنی هاي این جا اونقدر خوشمزه میباشند که توصیه مخصوصاً «شربت منزل فیروز» به حساب میان.

 

۸-کافه دال

خیابان وحید

برای سفر به اصفهان به چه مکان هایی برویم ؟!

ترکیب چوب و آجر فضای آروم و دنجی رو برای خوردن یه فنجون قهوه و گپ و گفت دوستانه بوجود آورده.

 

نخستین چیزی که نظرتون رو در مورد این کافه جلب می کنه نمای خارجی چوبی هست که با گل هاي رنگارنگ تزئین شده، چیدمان د اخلی «کافه دال» هم مانند نمای بیرونیش خیلی قشنگ و جذابه، ترکیب چوب و آجر فضای آروم و دنجی رو برای خوردن یه فنجون قهوه و گپ و گفت دوستانه بوجود آورده.

 

۹-غذاخوری خوان گستر «سیتی سنتر»

اتوبان شهید دستجردی، رو به روی ورودی جنوبی سپاهان شهر

برای سفر به اصفهان به چه مکان هایی برویم ؟!

نام غذاخوری خوان گستر نامی آشنا در اصفهان هست

 

نام غذاخوری خوان گستر نامی آشنا در اصفهان هست. منوی متنوع از غذا هاي ایرانی و بین المللی، محیطی آرام و دلنشین و طبخ غذا در بالاترین سطح کیفی مطابق با رعایت استاندارد هاي بهداشتی، این غذاخوری رو به یکی از محبوب ترین غذاخوری هاي اصفهان تبدیل کرده.

 

۱۰-غذاخوری ملل زینو

خیابان حکیم نظامی – بالاتر از چهارراه شریعتی – مقابل کارواش

برای سفر به اصفهان به چه مکان هایی برویم ؟!

این غذاخوری براتون غذای ۱۲ ملت رو عرضه داده

 

این غذاخوری براتون غذای ۱۲ ملت رو عرضه داده که یکیش غذای ایرانیه یعنی هنوز ۱۱ ملت دیگه هستن که غذاهاشون رو این جا می تونید امتحان کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت