بهترین غذاهای خیابانی دهلی هند (10 مورد)

بهترین غذاهای خیابانی دهلی هند (10 مورد)

هنگام جست‌وجو و خوردن بهترین غذا های خارج از خیابان در دهلی، انتظار ترکیبی از فرهنگ ها و غذا های خوشمزه را داشته باشید. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین غذا های خیابانی دهلی هند را منتشر کرده ایم.

 

10 مورد از بهترین غذاهای خیابانی دهلی

دهلی از طرق مختلف لذت میبرد، اما صحنه غذای خیابانی این کلان شهر چیز دیگری اسـت. تنوع پایتخت هند در صحنه آشپزی ان بـه خوبی و واقعاً نمایان اسـت، بنابر این از انتخاب بین دستور العمل های‌ خاورمیانه کـه توسط مغول ها و غذا های پنجابی از پاکستان معرفی شده اند، تعجب نکنید. این تأثیرات مختلف بـه طرز خوشمزه اي باهم برخورد می کنند و دهلی را بـه یکی از پایتخت های‌ آشپزی جهان تبدیل می کنند.

 

دهلی برای کسانی کـه بـه دنبال چیزی کمی رسمی تر هستند، رستوران های‌ خارق العاده زیادی دارد، اما از رفتن بـه خیابانها و پر کردن رستوران های‌ غیر رسمی نترسید. بهترین غذا های خیابانی در دهلی فراتر از سادگی ذائقه ها و اشتها اسـت و هرروز بـه میلیون‌ها کارگر، خریداران، دانش آموزان و افراد دیگر غذا میدهد. کارهای خارق‌العاده زیادی در دهلی وجوددارد، اما کسانی کـه بـه دنبال رسیدن بـه قلب شهر هستند باید برای غذا های خیابانی ان تلاش کنند.

 

1. بازار چاوری

بازار چاوری

این بازار عمده فروشی دهلی قدیم در کارت های‌ عروسی سفارشی تخصص دارد. این شهر همچنین مرکز همه ی چیز دهلی اسـت: مسیرهای پر پیچ و خم، گذرگاه های‌ شلوغ، ساختمان های‌ پیچیده و بسیاری از غرفه های‌ مواد غذایی. کسانی کـه عاشق صبحانه هستند باید حلوا و پوری ناگوری را در شیرینی شیام امتحان کنند و سپس بادمی کاچائوری و داولات کی چاات، یک سوفله کف‌دار را امتحان کنند.

 

اگر ترجیح میدهید بعد از غروب آفتاب بیرون بروید، نمونه برداری از چت در آشوک چاات بااندار ضروری اسـت. بهترین راه برای پایان دادن بـه هر وعده غذایی در این جا با کولفی در Kuremal، یک مغازه 100 ساله اسـت. انبه، سیب، پرتقال، گل رز، انجیر یا فقط خامه، میتوانید هر طعمی را کـه دوست دارید امتحان کنید – یا همه ی آن ها را یکجا امتحان کنید.

 


مطالب مشابه: نکته های ویژه برای خوردن غذاهای خیابانی هند


 

2. مولچند

مولچند

غذاهای خیابانی ارزان در هند

 

پاراتاها غذای اصلی دهلی هستند. این دیسک های‌ ضخیم و پر شده از خمیر رول شده و کم عمق سرخ می شوند تا ترد شوند. انها با یک حبه کره یا یک کاسه ماست سرو می شوند و هرروز هزاران نفر را در سراسر شهر غذا میدهند. بهترینها را در Moolchand Parantha خواهید یافت.

 

چیزی کـه سال‌ها پیش بـه عنوان یک غرفه کوچک شروع شد، اکنون یک مفصل کامل با ده ها نوع از پاراتاهای متواضع و نوشیدنی هایي اسـت کـه همراه با آن ها هستند. بهترین نمونه‌برداری در اواخر شب، این آلو داغ، پنیر و پاراتاهای مخلوط کـه با نوک انگشتان سوزان خورده می شوند، خوراکی اصلی دهلی هستند.

 

3. محل اتصال

محل اتصال

مرکز دفاتر، یکی از ممتازترین مناطق خرید و کاری کـه باید در برنامه سفر هر توریستی انجام دهید، میدان تایمز دهلی اسـت و فقط یک دایره اسـت. بسیاری از حلقه‌های‌ متحدالمرکز Connaught Place میزبان برخی از متنوع‌ترین غذاها در شهر هستند.

 

ما برخی از غذا های مورد علاقه چند ساله مانند کاری گوشت گوسفند در هتل کاکه دا و راجما چاوال در بازار شانکار را پیشنهاد می کنیم. برای تشویق بـه خرید و گشت و گذار خود، از کاری داغ با برنج، همراه با یک سالاد تازه لذت ببرید.

 

4. مکان یاشوانت

مکان یاشوانت بخش مهمی از نقشه آشپزی شهر اسـت. زمانی کـه نخستین زنجیره های‌ فست فود دهلی را داشت، اکنون بـه خاطر گزینه های‌ غذایی جیب پسند ودر عین حال لذیذش مشهور اسـت. از Yashwant Place دیدن کنید تا غرفه‌های‌ متنوعی را ببینید کـه نسخه‌های‌ خیابانی غذا های هندو-تبتی مانند نودل تند، کاری، سوپ و مامو سرو میکنند.

 

اگر می خواهید چیزی میان وعده بخورید، اما دریک عصر سرد زمستانی یک وعده غذای چاو ماین و مرغ چیلی را انتخاب کنید، توکپا مرغ و ماموهای بخارپز یا سرخ شده را امتحان کنید.

 

5. Chandni Chowk

Chandni Chowk

غذاهای خوشمزه خیابانی ارزان قیمت در هند

 

غذا های خیابانی دهلی بدون شیرینی و طعم چاندی چوک ناقص اسـت. این مکان کـه زمانی بازار نخبگان دادگاه مغول بود، اکنون مملو از فروشگاه‌های‌ عمده فروشی و بزرگ ترین بازار ادویه در جهان اسـت. پاراتاها را در Pundit Gaya Prasad Shiv Charan، یک فروشگاه بدون ظرافت در Parathewali Gali، نمونه کنید.

 

پاراتاها کـه با انواع بیشماری از مواد پر می شوند، با کاری سبک از سیب زمینی، تهیه کدو تنبل و سس تمر هندی تند سرو میشود. Natraj Dahi Bhalla Corner و Chaina Ram Sweets باید در فهرست بعدی شـما قرار بگیرند. در حالی کـه Natraj برخی از بهترین داهی بهلاهای شهر را سرو می کند، چاینا رام سوئیتس بـه خاطر سمبوسه و میتای خود مشهور اسـت.

 


مطالب مشابه: معرفی بهترین رستوران های خیابانی در جهان


 

6. INA Market و Dilli Haat

INA Market و Dilli Haat

مرکز خرید همه ی چیز، بازار INA، میزبان بهترین محصولات تازه در شهر اسـت. همچنین جایی اسـت کـه بسیاری از غذاخوری‌های‌ کوچک جنوب هند را میبینید. این مکان‌ها کـه کاملاً متفاوت از همتایان خود در شمال هند هستند، وعده‌های‌ غذایی و میان‌وعده‌های‌ معتبری سرو میکنند. در همین حال، در ان سوی جاده، فودکورت در فضای باز در Dilli Haat ترکیبی از انواع غذا های هندی اسـت.

 

غرفه های‌ اختصاص داده شده بـه غذا های منطقه اي همه ی چیز را دراین بازار صنایع دستی سرو می کنند و بسیاری از مردم فقط برای صرف غذا بـه این جا می‌آیند. دوساس، کاچوریس، کاهوا، چوسکی، آپامس، کاری، سمبوسه: پیشنهادات این جا بـه ظاهر بی پایان اسـت.

 

7.بالیماران

این محله دهلی قدیم، محل زندگی شاعر مشهور جهان اردو، میرزا غالب و میلیون‌ها پناهنده از پنجاب تقسیم نشده، گنجینه اي از دستور العمل های‌ چند صد ساله اسـت. قدم زدن در مسیرهای شلوغ، نمونه کباب، مرغ و سایر خوراکی های‌ خیابانی، شـما را برای ضیافتی کـه در هتل منظور اسـت آماده می کند.

 

کوفته مرغ، کاری مغزی، دال گشت و نیاری کـه از قابلمه های‌ بزرگ سرو میشود باید با روتی خامیری، نان تازه غلیظی کـه در تنورهای زغال سنگ درست میشود، خورده شود. در راه بازگشت، بـه شـما پیشنهاد می کنیم در فروشگاه Old Kheer توقف کنید تا پودینگ مخملی را کـه از هم زدن برنج و شیر در طول شب باهم آماده میشود، امتحان کنید، کـه از سال 1880 بـه همین روش تهیه شده اسـت.

 

8. مسجد جامع در دهلی هند

مسجد جامع

غیر گیاهخواران میتوانند از این‌که این شهر مانند هیچ شهر دیگری گوشت سرو می کند، خوشحال شوند. این منطقه کـه بـه شدت تحت تأثیر غذا های حاکمان مغول قرار گرفته اسـت، مملو از غرفه‌ها و گاری‌هایي اسـت کـه همه ی چیز از کباب گرفته تا بریانیس گرفته تا کاری، کورما، ماهی سرخ شده، مرغ و خیلی چیزهای دیگر را می فروشند.

 

ما مرغ کره اي را در اسلم توصیه می کنیم: مرغ کبابی با سس کره آب شده و ادویه های‌ ملایم سرو میشود. اگر گوشت زیاد شد، از نوشیدنی پیار محبت مازا کـه با شیر سرد، هندوانه خرد شده و آب درست می‌شود، پذیرایی کنید. همه ی چیز رابا شاهی توکدا بـه اتمام برسانید، دسری کـه با نان سرخ شده آغشته بـه شربت شکر و با شیر کم شده و آجیل درست شده اسـت.

 

9. لاجپات نگر

لاجپات نگر

این منطقه خرید بهشت غذای دهلی اسـت. این بازار کـه مرکز تنقلات پنجابی مانند چوله بهاتوره، پاکودای نان، لادو رام و چوله کولچه اسـت، محل رفت و آمد خانواده‌های‌ محلی و گردشگران انفرادی اسـت. بهترین ساندویچ‌های‌ دهلی و چینی‌های‌ کنار خیابان را نیز سرو میکند: ما ساندویچ‌های‌ سوسیس و سالامی رابا کره، پنیر و سس مایونز در گلدن فیستا توصیه می کنیم.

 

نمونه برداری از لوله کشی هات رام لادو، کوفته های‌ سرخ شده با تربچه رنده شده و چاتنی سبز تند سرو میشود، بهتر اسـت دریک گاری بی نام درکنار خانه جواهرات در خیابان اصلی بازار انجام شود.

 

10. کارول باغ در دهلی

کارول باغ

بهشت دیگر خریداران، کارول باغ، خانه بوتیک‌های‌ طراحان، غرفه‌های‌ کنار جاده، نمایشگاه‌های‌ مارکدار، دستفروش‌هایي اسـت کـه کالاهای ارزان قیمت می فروشند و البته فروشندگان غذا های خیابانی کـه غذا های لذیذ را یکی پس از دیگری سرو میکنند. تماشای افراد در حال افراط در غذای مورد علاقه خود یک راه جالب برای گذراندن مدتی در این جا اسـت.

 

امتحان کردن مقداری غذا برای خودتان یک چیز دیگر اسـت. هتل ترا، مکانی کوچک کـه دال ماشینی تازه سرو می کند، تهیه عدس با خامه و کره، بـه شدت توصیه میشود. Chole bhature و kulfi در روشن دی کولفی افسانه اي را نیز نباید از دست داد. در حالی کـه نخود پخته و تند شده در سس میتواند حرارت را بالا ببرد، کلفی خنک و شیرین با زعفران و پسته بـه خنک شدن غذا کمک می کند.

 


مطالب مشابه: خوشگذرانی در سه مقصد آسیایی با طعم لذیذ غذاهای عجیب!


 

در پایان

خوردن غذا های خیابانی هم لذت خاص خودرا دارد. در هند نیز مثل سراسر دنیا، غذا های خیابانی لذیذی وجوددارد کـه امتحان کردن ان ها خالی از لطف نیست اما باید بعضی نکات را رعایت کنید.

جدیدترین مطالب سایت