50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بدترین نصیحت هاي‌ قبل از اردواج را منتشر کرده ایم. این نکات ازدواج و دوستیابی را در تمام زندگی خود شنیده اید. در این جا این اسـت کـه چراباید آن ها را نادیده بگیرید.

 

بدترین نصیحت ها برای ازدواج

روابط در زمان‌هاي‌ عادی میتواند سخت باشد، اما در حال حاضر، زمانی کـه تعداد زیادی از زوج‌ها در خانه باهم همکاری می کنند، سخت‌تر اسـت. هنگامی کـه خودرا در تضاد با شرکای خود میبینیم، اغلب بـه دنبال مشاوره از دوستان و خانواده هستیم. اما نباید بـه همه ی هشدارها و بـه اصطلاح «حکیمانه» انها توجه کرد. حتی عده اي از توصیه‌هاي‌ متداول ذکر شده بـه طور بالفعل میتوانند بیش از آنکه فایده داشته باشند ضرر داشته باشند.

 

برای کمک بـه شـما در تعیین این‌که چه چیزی را باید بـه دل بگیرید و چه چیزهایی را از ذهن خود دور کنید، این نکات بد آشنایی و ازدواج اسـت کـه طرفداران رابطه میگویند از انها اجتناب کنید. 

 

بیشتر بخوانید: ازدواج کدام ماه ها با هم بدترین ایده است

 

1. “مطابقت کامل شما آنجاست.”

چیزی بـه نام یک شخص کامل یا یک شریک کامل وجود ندارد. «هر فردی کـه ملاقات میکنید دارای نقص‌هایي اسـت. اگر این واقعیت را بپذیرید، ممکن اسـت متوجه شوید کـه یکی از افرادی کـه فکر میکردید «آنقدرها هم بی‌نقص نیست» واقعاً برای شـما عالی اسـت.»

 

2. “برای بدست آوردن سخت بازی کن.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

بیشتر اوقات، سخت بازی کردن برای بـه دست آوردن تنها تضمین می کند کـه هر دوی شـما تنها خواهید ماند. «دنیای دوستیابی رقابتی اسـت و تعداد کمی از مردم زمان دارند کـه دائماً بـه دنبال کسی باشند کـه هیچ علاقه اي نشان نمی‌دهد. “بازی این بازی هاي‌ احمقانه را متوقف کنید و کمی علاقه نشان دهید. فرصت هاي‌ بسیار بیشتری رابا افرادی کـه در غیر این صورت ممکن اسـت از دست داده اید بـه خود بدهید.”

 

3. “به دنبال شریکی باشید که همه سرگرمی های شما را دوست دارد.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

داشتن یک شریک زندگی کـه عاشق همه ی چیزهایی اسـت کـه شـما دوست دارید ممکن اسـت عالی بـه نظر برسد، اما دراین شراکت‌ها اغلب چیزی بیش از انچه کـه بـه نظر می رسد وجوددارد. “کسی کـه برای زنده ماندن نیاز بـه احساس ارتباط با انسان دیگری دارد، علایق و ناپسندهای خودرا با شـما تطبیق می دهد.”

 

او هشدار می دهد کـه اگر “بـه طور ناگهانی شریکی پیدا کرده اید کـه همچنین عاشق اسب اسـت، تیم ورزشی مورد علاقه شـما را می پرستد، دوستانی مشابه دارد، و عاشق فیلم هاي‌ مشابه اسـت”؛ احتمالاً آن ها کمی بـه هم وابسته هستند. بنابر این، اگر خیلی خوب بـه نظر می رسد کـه درست باشد، با احتیاط ادامه دهید. 

 

4. “اجازه دهید آنها اولین حرکت را انجام دهند.”

منتظر ماندن شخص دیگری برای انجام نخستین حرکت، اغلب شـما را تنها در انتظار باقی می‌گذارد. «خیلی باورنکردنی اسـت کـه هردو نفر چند بار منتظر میمانند تا دیگری نخستین حرکت را انجام دهد یا اول علاقه نشان دهد. “برای انجام نخستین حرکت ممکن اسـت کمی شجاعت لازم باشد، اما از این‌که چگونه این امر زندگی دوستی شـما را بدون توجه بـه جنسیت شـما التیام می بخشد، شوکه خواهید شد. ثروت بیش از هر تلاش دیگری از افراد دلير در عشق حمایت می کند.”

 

5. “اگر آنها نتوانند در بدترین حالت شما را تحمل کنند، در بهترین حالت لیاقت شما را ندارند.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

«این شعار هر فردی اسـت کـه تا بـه حال ملاقات کرده اید کـه مانند آهنربا درام را بـه سوی انها می کشد، اما تا آخر عمر نمی تواند دلیل ان را بفهمد. بـه جای این‌که بخواهید رفتار بد خودرا منطقی کنید، ان زمان را صرف التیام خود و زندگی خود کنید تا جایی کـه بدترین حالت ارزش مقابله با ان را دارد. 

 

6. “شیمی به این معنی است که شما “یکی” را پیدا کرده اید.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

همه ی می‌خواهند هجوم جذب و عشق را احساس کنند، اما گاهی اوقات نمیتوان بـه پروانه هاي‌ شکم خود اعتماد کرد.

 

«مغز حقه‌هاي‌ جالبی رابا ما انجام میدهد و درخشندگی عشق را از طریق مغز و بدن ما می‌فرستد، کـه سپس ما را متقاعد می کند کـه این شخص «یک» اسـت. عده اي از درخشان‌ترین جرقه‌هاي‌ با شدت بالا در افراد مبتلا بـه اختلالات شخصیتی اتفاق می‌افتد کـه بعدا میتوانند برای ما مضر باشند. شیمی قوی همیشه یک علامت هشدار نیست، اما سیگنالی اسـت کـه وقت خودرا صرف کرده و با احتیاط ادامه دهید.

 

7. “هم روحی وجود دارد.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

این ایده کـه هر شخصی یک نفر دارد کـه برای انها درنظر گرفته شده اسـت، مطمئناً عاشقانه اسـت – اما در نهایت، این ایده ممکن اسـت بیش از هر چیز دیگری باعث مشکلات شود.

 

“چند بار از مردم شنیده اید کـه می‌گویند همسر روح خودرا پیدا کرده اند؟ چند سال صبر کنید و ممکن اسـت شاهد باشید کـه انها پس از ناپدید شدن جفت روح دیگری پیدا می کنند.” ما میتوانیم بیش از یک نفر را در زندگی دوست داشته باشیم ودر حالی کـه با بعضی‌ها بیشتر از دیگران پیوندهای عمیق‌تر و قوی تری داریم، این باور کـه هم‌روحی داریم می تواند پیش‌بینی‌کننده‌اي برای موفقیت در رابطه آینده باشد… یا شکست.

 

8. “هرگز با عصبانیت به رختخواب نرو.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

در واقع بهتر اسـت قبل از بحث در مورد چیزی کـه احساس میکنید در مورد ان کار می کنید، کمی وقت بگذارید و استراحت کنید. “وقتی همه ی چیز گرم می شود، ما تمایل داریم چیزهایی بگوییم کـه همیشه منظورمان نیست. خوابیدن روی ان می تواند زمان مورد نیاز برای خنک شدن را در اختیار شـما قرار دهد ودر بیشتر موارد، هر چیزی کـه بود تا صبح زیاد بـه نظر نمی رسد.” 

 

9. “آنها می توانند تغییر کنند!”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

البته این درست اسـت کـه افراد در طول زمان تغییر می کنند – اما فقط در صورتی کـه خود انگیزه باشد. «هرگز وارد یک رابطه طولانی مدت، بـه خصوص ازدواج، نشوید، زیرا فکر می کنید کـه می خواهید آن ها را تغییر دهید. “در حالی کـه روابط رشد می کنند و تکامل می‌یابند، عده اي از ویژگی هاي‌ شخصیتی و راه هایي وجوددارد کـه هرگز تغییر نمی کنند.” 

 

10. “ببخش و فراموش کن.”

بخشیدن و فراموشی لازم نیست دست بـه دست هم بدهند. در واقع، بهتر اسـت این دو را از هم جدا کنیم. بخشش برای داشتن یک رابطه سالم کاملاً حیاتی اسـت، اما فراموش کردن ضروری نیست. “من با تعداد زیادی از زوج‌ها کار کرده‌ام کـه بخشیدن یک دیگر را بـه دلیل بند فراموشی در بیانیه دشوارتر از قبل کرده‌اند. “ببخش و رها کن” توصیه بهتری اسـت.”

 

11. “زمان همه زخم ها را التیام می بخشد.”

در حالی کـه غلبه بر آسیب دیدگی زمان می برد، حتی ساعت ها، روزها، ماه ها و سال‌ها نمی تواند تضمین کند کـه شـما خوب خواهید بود. “اگر زمان زخمها را التیام می بخشد، پس چرا پیران بدخلق وجود دارند؟” “گرفتن تصمیمات سالم برای درمان زخمها آن ها را التیام می بخشد، نه زمان.”

 

12. “کودکان رابطه شما را نجات خواهند داد.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

اگر رابطه شـما در حال حاضر مشکل اسـت، داشتن فرزند باعث نمیشود کـه این مشکلات بـه طور ناگهانی از بین بروند. «در حالی کـه ممکن اسـت مسائل با هیجان یک نوزاد پوشانده شوند، دوباره ظاهر میشوند – و زمانی کـه اینکار را انجام دهند، [آن ها] تقویت خواهند شد».

 

13. “بچه ها همیشه باید اول باشند.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

«تمرکز روی فرزندانتان الزاماًً چیز بدی نیست، اما «این زوج را در طول رابطه با مشکلات زیادی مواجه می کند، مخصوصاً زمانی کـه بـه آشیانه‌هاي‌ خالی تبدیل شوند». “این رابطه باید در اولویت باشد نه فرزندان. اگر رابطه قوی باشد، فرزندان موفق خواهند شد. قرار دادن فرزندان در اولویت اغلب منجر بـه رنجش در رابطه و فرزندان حق می شود.”

 

14. “زندگی با هم راهی عالی برای آزمایش آب برای آینده است.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

تعداد بسیار کمی از زوج‌ها تجربه یکپارچه نقل مکان را دارند، بنابر این اگر این توصیه را دنبال نمایید، ممکن اسـت تصور کنید کـه این سکسکه‌ها در طول مسیر بـه معنای نابودی رابطه شماست. اما این دور از واقعیت اسـت.

 

«زوج‌هاي‌ سالم و شاد باهم سازگاری ندارند. “آن ها مهارت هاي‌ ارتباطی خودرا در برخورد با تفاوت هاي‌ کوچک ایجاد می کنند تا برای موارد بزرگی کـه بعدا بـه وجود می‌آیند آماده باشند. سبک زندگی و خانه اي را ایجاد کنید کـه هردو با ان سازگار هستید، و ان رابا هم انجام دهید، بنابر این برای ان آماده باشید. هر بیماری، فقدان، ناتوانی، تغییر شغل، نقص در شخصیت، و چالش‌هاي‌ تربیت فرزند ممکن اسـت بعدا پیش بیاید.” 

 

15. “هر شریک باید سهم خود را انجام دهد.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

ما هدف از تقسیم “وظایف” خانوادگی و عاطفی را بـه طور مساوی دریک رابطه یا ازدواج درک میکنیم. اما وارد شدن بیش از حد بـه این موضوع کـه خاطرجمعی حاصل شود همه ی چیز برابر اسـت، در واقع می تواند بیش از ارزشش باعث دردسر شود.

 

«چه اینکار احساسی یک رابطه باشد یا ان کارهای افتضاح، هیچ زوجی نمیتواند انها را منصفانه از هم جدا کند. “و هیچ دلیلی برای اینکار وجود ندارد. افراد عاشق سخاوتمندانه می دهند، نه بـه این دلیل کـه بـه انها گفته می شود، بلکه بـه این دلیل کـه احساس خوبی دارد… پس تمرکز خودرا بر این‌که چه کسی چه کاری انجام می دهد را متوقف کنید. چرا؟ رنجش کمتر، قدردانی بیشتر، شادی بیشتر، محبت خودجوش بیشتر.” 

 

16. راز یک ازدواج شاد، سازش است.

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

دادن امتیاز برای ملت ها یا احزاب سیاسی خوب اسـت، اما برای زوج ها نه. «مثل این اسـت کـه بگوییم، تا زمانی کـه کسی کـه دراین دنیا بیشتر دوستش دارم، رنج میبرد، حاضرم کمی ناامیدی و درد را بپذیرم». در عوض، باید بـه دنبال «جای گزین سوم» باشید.

 

«این زمانی اسـت کـه هر کدام از نخستین ایده‌تان را رها می کنید و باهم بـه دنبال گزینه سومی میگردید کـه هر دوی شـما را حداقل بـه اندازه‌اي کـه ایده اول شـما را خوشحال کرد، خوشحال کند. “شـما می توانید بـه شریک زندگی خود ماه و ستارگان را بدون تبدیل شدن بـه یک حصیر در بدهید، ودر روند تعیین الزامات جای گزین سوم خود، چیزهای زیادی در مورد یک دیگر یاد می گیرید.”

 

17. “همیشه با نیازهای خود ارتباط برقرار کنید.”

 

البته، اگر چیزی نیاز دارید، باید حتما شریک زندگی خودرا در جریان بگذارید. «این بـه هیچ عنوان شریک زندگیتان را ملزم نمی کند کـه در مورد نیازهای شـما کاری انجام دهد، حتی اگر نیازهایتان را بارها و بارها و بارها بیان کنید».

 

“ممکن اسـت متوجه شوید کـه اگر بـه جای “من بـه این نیاز دارم” یا “تو باید اینکار را انجام دهی” کمک بخواهی، خیلی بیشتر دریافت می کنی. آیا می توانید بـه من کمک کنید تا بـه یک همراه دیگر و زمان مناسب برای برنامه ریزی سفر فکر کنم؟ یا “من واقعاً باید در مورد این تصمیم با کسی صحبت کنم. آیا در دو روز آینده برای یک ساعت یا بیشتر در معرض خواهید بود، یا با من صحبت کنید یا در خانه با بچه ها بمانید تا زمانی کـه من با یک دوست ناهار بخورم؟” “

 

18. “سن فقط یک عدد است.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

مطمئناً؛ روابطی با فاصله سنی وجوددارد کـه بـه زیبایی انجام می شود، اما کارشناسان میگویند زوج هایي کـه از نظر سنی بـه هم نزدیک تر هستند، شادتر هستند. “با افزایش سن، سن کمتر اهمیت دارد – این درست اسـت. اما قرار ملاقات با افراد نزدیک بـه سن شـما مزایای زیادی دارد.” “شـما همان مراجع فرهنگی، علایق، و رشد در مراحل جدید زندگی «از جمله دوران ارشد» را در همان زمان خواهید داشت.”

 

19. اگر در اولین قرار آنها را دوست ندارید، یک فرصت دیگر به آنها بدهید.

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

قرارهای اول می تواند اعصاب خردکن باشد، اما از اعتماد بـه نخستین برداشت ها نترسید. دوست‌داشتن وقت‌گیر و گاهی طاقت‌فرسا اسـت، بنابر این از زمان برای ملاقات با فرد جدید استفاده کنید.

 

20. “مرد باید پرداخت کند.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

یک جای گزین ساده برای این توصیه دوستیابی قدیمی وجوددارد. «هر شخصی کـه تاریخ را تقاضای کرد باید پرداخت کند. “طرف مقابل باید همیشه پیشنهاد بدهد کـه بپردازد – یا تقسیم شود! این یک حرکت خوب اسـت کـه تا حد زیادی انجام می شود.”

 

21. “کسی که بیشترین درآمد را دارد باید همیشه برگه را انتخاب کند.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

«این باور وجوددارد کـه یک نفر – بـه طور سنتی، کسی کـه درآمد بیشتری دارد – همیشه باید برای هر قرار ملاقات بپردازد. هنگامی کـه دریک رابطه متعهدانه تر هستید، ایده خوبی اسـت کـه شروع کنید بـه صحبت در مورد این‌که چگونه می خواهید از پول خود بـه عنوان یک تیم استفاده کنید، و انتظار این‌که یک نفر هر بار هزینه تاریخ ها را بپردازد، طبق معمول منطقی نیست، مهم نیست. چقدر پول بیشتری بـه دست می آورند.”

 

در مورد «بودجه تاریخ»؛ بـه علاوه این‌که چگونه می توانید ان رابا هم تأمین کنید، صحبت کنید. بـه نظر رمانتیک نمی آید، اما انفجارهای ناشی از ناامیدی‌هاي‌ بلندمدت پول حتی کمتر عاشقانه اسـت.

 

22. “اگر شما نان آور خانه نیستید، در خرج کردن پول محتاط باشید.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

این توصیه رایجی اسـت کـه بـه زنانی کـه بیرون از خانه کار نمی کنند، داده می شود. «انها در انجام هر کاری با پول احساس بازرسی، محدودیت و گناه می کنند، زیرا شریک زندگی انها تنها منبع درآمد خانواده اسـت. “باور بـه این‌که نباید یا لیاقتش را ندارید، اگر درآمد اصلی ان نیستید، مضحک و قدیمی اسـت.”

 

23. “بهتر است که امور مالی خود را جدا نگه دارید.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

بله، مطمئناً ایده خوبی اسـت کـه درصورت وقوع بدترین سناریو، ذخیره اضطراری پول داشته باشید، اما جدا نگه داشتن همه ی وجوه شـما ممکن اسـت یک اشتباه باشد. وقتی برای نخستین بار باهم قرار میگیرید یا دریک رابطه جدیدتر هستید، البته حساب‌هاي‌ بانکی خودرا جدا نگه دارید.

 

زمانی کـه ازدواج کردید یا دریک رابطه بلندمدت متعهد هستید، متوجه می شوم کـه زوج‌ها زمانی موفق‌تر هستند کـه بتوانند نیروها را ترکیب کنند و صحبت‌هاي‌ واقعی درباره نحوه استفاده از پول خود بـه عنوان یک تیم داشته باشند. شخص مجاز بـه لمس نیست – یا بدتر از ان؛ حتی نمیداند – فقط راهی برای اجتناب از گفتگوهای دشوار در مورد اعتماد، احترام و مرزها در رابطه اسـت. در نهایت، این موضوع بـه شکل دیگری ظاهر می شود.”

 

24. زنی که درآمد بیشتری کسب می‌کند، می‌تواند شریک مرد را تهدید کند.

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

تعداد زنانی کـه هنوز بـه انها توصیه میشود کـه موفقیت خودرا در حین قرار ملاقات پنهان نگه دارند، بـه طرز شگفت‌آوری زیاد اسـت. با این حال، عده اي از مردان فقط برای نقش هاي‌ خانگی مناسب تر هستند. «تعداد زیادی از مردان در آشپزی و نظافت بسیار بهتر از همسران خود هستند. زوج‌هاي‌ امروزی میدانند کـه انعطاف‌پذیری با نقش‌هاي‌ جنسیتی مفید اسـت و مهم ترین عامل این اسـت کـه این زوج بـه‌صورت تیمی کار میکنند.»

 

25. “همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

این غیرعادی نیست کـه دوستان و خانواده بـه کسی هشدار دهند کـه روی یک رابطه خاص سرمایه گذاری نکند. با این حال، این توصیه برای ان دسته از زوج هایي کـه جدی هستند بسیار مشکل ساز اسـت. «این طبق معمولً زوج‌ها را تشویق می کند تا برای پایان رابطه بـه روشی ظریف آماده شوند. تنها کاری کـه واقعاً انجام می دهد این اسـت کـه بـه ناامنی ها و مسائل مربوط بـه اعتماد در رابطه اشاره می کند. واقعاً چه کسی می تواند با یک پا در داخل و یک پا بـه سمت خروجی خانه اي شاد بسازد؟

 

بیشتر بخوانید: زوج درمانی + 15 نشانه که باید به زوج درمانی مراجعه کنید

 

26. اگر بحث نکنید، نشانه خوبی است.

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

ممکن اسـت فکر کنید فقدان اختلاف بـه این معنی اسـت کـه همه ی چیز عالی اسـت، اما ممکن اسـت در واقع اینطور نباشد. حقیقت این اسـت کـه اگر زوج‌ها اختلاف نظر نداشته باشند، احتمالاً ایده‌ها یا نیازهای مهمی را بیان نمیکنند. مهم اسـت کـه در مورد نیازها و نگرانی هاي‌ رابطه خود بحث کنید. هیچ دو نفر نیازها و اهداف یکسانی ندارند، بنابر این بروز اختلافات طبیعی اسـت.

 

هنگامی کـه زوج ها در مورد نیازها و مسائل مهم سکوت می کنند یا موافق هستند، انها بـه اسانی شروع بـه عصبانیت می کنند. رابطه، زیرا نیازها و دیدگاه هاي‌ انها درنظر گرفته نمی‌شود.”

 

27. وقتی ازدواج کردید ظاهر شما چندان اهمیتی ندارد.

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

زمانی کـه حلقه ازدواج در بین باشد، تلاش نباید متوقف شود. «آرام‌شدن بیش از حد و بدیهی گرفتن شریک زندگی زمانی اسـت کـه مشکلات و نارضایتی در ازدواج شروع میشود». مهم اسـت کـه بـه فردی کـه شریکتان با او ازدواج کرده وفادار بمانید: از نظر عاطفی، روحی و جسمی.

 

28. “زمان بده، آنها در نهایت پیشنهاد می دهند.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

“انها ممکن اسـت. و دوباره، ممکن اسـت نکنند.” هیچکس نمی تواند پیشبینی کند کـه شخص دیگری چه خواهد کرد. اگر تصمیم دارید باوجود این واقعیت کـه ازدواج بـه ان سرعتی کـه می خواهید اتفاق نمی افتد، دریک رابطه بمانید، او هشدار می دهد کـه “باید بتوانید با عواقب زندگی اگر سال هاي‌ زیادی از زندگی خودرا از دست بدهید زندگی کنید. بـه رابطه اي کـه جلو نمیرود.”

 

29. “ارتباط بهتر کلید سعادت ازدواج است.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

تمرین باعث کامل شدن می شود و تکمیل مهارت هاي‌ ارتباطی شـما بسیار مهم اسـت. با این حال، فقط بـه این دلیل کـه مراحل “ارتباط کامل” را میدانید بـه این معنی نیست کـه همیشه بدون مشکل پیش می‌روید.

 

«زوج ها یقیناً می توانند مهارت هاي‌ ارتباطی خوبی را یاد بگیرند و تمرین کنند، بـه خصوص زمانی کـه احساس صمیمیت، امنیت و بـه طور کلی در رابطه احساس می کنند. با این حال، تحقیقات نشان می دهد کـه این مهارت‌ها زمانی کـه زوج‌ها در پریشانی و مشاجره هستند، کار نمی کند… ما موجودات عادتی هستیم، بنابر این وقتی اوضاع بـه سمت جنوب میرود، بـه سرعت بـه الگوهای منفی قدیمی خود بازمی‌گردیم.»

 

30. “اگر از عشق افتادی، باید طلاق بگیری.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

«حقیقت این اسـت کـه عاشق شدن صرفاً یک ترفند طبیعت اسـت کـه انسانها را بـه ازدواج برای تولید مثل می کشاند. این ترفند همیشه از بین می رود زیرا “عاشق شدن” موقتی اسـت. با این حال، بـه این معنا نیست کـه ما از دوست داشتن طرف مقابل دست برداریم، فقط عشق وجدآمیز اسـت کـه مشخصه تجربه اسـت کـه از بین می رود. و طبق معمولً زمانی اسـت کـه عشق واقعی شروع می شود. برای شروع.”

 

31. “مخالف ها جذب می شوند.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

جست‌ و جوی شخصی کاملاً متفاوت با شـما از هر نظر معنی‌دار دستوری برای فاجعه اسـت. “شـما باید عده اي از علایق و ارزش هاي‌ مشترک داشته باشید.” “اگر اینکار را نکنید، هیچ چسبی وجود ندارد کـه رابطه را محکم کند.”

 

32. “شما به یک شریک برابر نیاز ندارید.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

مطمئناً یافتن شریکی کـه بـه معنای واقعی کلمه از هر نظر با شـما برابر باشد غیرممکن اسـت، اما مهم اسـت کـه درنظر داشته باشید هرکسی کـه در نهایت با او بـه اتمام می رسد شریک شایسته اي اسـت. «ارتباط و احترام چیزی اسـت کـه بـه ان مربوط میشود. “اگر احساس نمیکنید کـه نمیتوانید دریک زمین بازی مساوی با یک دیگر ارتباط برقرار کنید و بـه یک دیگر احترام بگذارید، پس چه فایده اي دارد؟”

 

33. زمانی که شما ازدواج کنید، او کمتر کار خواهد کرد.

تقریبا هرگز چنین نیست. ازدواج، مطمئناً زندگی را تغییر می دهد، اما تغییری در شخصیت شـما ایجاد نمی کند. اگر شریک زندگی شـما قبل از ازدواج معتاد بـه کار بود، بـه احتمال زیاد او هنوز هم بعد از ازدواج خواهد بود.

 

34. “یک زندگی راحت ارزش یک رابطه ضعیف را دارد.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

پول هرگز نباید دلیلی برای ماندن باشد. بیشتر روابط بـه دلیل عدم ارتباط و مسائل مربوط بـه امور مالی از هم می پاشند. “فقط بـه این دلیل کـه کسی ثروتمند اسـت بـه این معنی نیست کـه او ویژگی هاي‌ دیگری را دارد کـه شـما بـه دنبال ان هستید.”

 

35. “گذشته را در گذشته رها کن.”

گرچه مهم اسـت کـه در زمان رابطه زیاد بـه گذشته وابسته نشوید، عده اي از موضوعات جدی وجوددارد کـه هنوز ارزش بحث کردن را دارند. شـما باید مسائل مربوط بـه سلامتی یا مسائلی را کـه ممکن اسـت بر بچه‌دار شدن تأثیر بگذارد یا بیماری‌هاي‌ ناتوان‌کننده‌اي کـه می توانند توانایی شـما در انجام برخی فعالیت‌ها را مختل کنند، بـه اشتراک بگذارید. همچنین، شریک زندگی شـما حق دارد بداند کـه آیا مشکلات مالی قدیمی ممکن اسـت رابطه شـما را تحت تأثیر قرار دهد یا خیر.

 

36. “در مورد اینکه با چند نفر هم خوابیده اید کمی دروغ بگویید.”

وقتی صحبت از روابط گذشته بـه میان می آید، تعداد زیادی از مردم از پذیرش تعداد واقعی افرادی کـه با انها همخوابه‌اند خجالت میکشند، زیرا نگران هستند کـه شریک جدیدشان آن ها را قضاوت کند یا آن ها را ترک کند. اما صداقت دراین شرایط همیشه بهترین سیاست اسـت.

 

“هر رابطه اي کـه قرار اسـت دوام بیاورد، بر دو چیز اساسی بنا شده اسـت: اعتماد و احترام. من فکر می کنم با بـه اشتراک گذاشتن هر چه بیشتر درباره شـما، از جمله سابقه جنسی، همراه اسـت.” “اگر در رابطه با کسی هستید کـه می خواهید مسافتی را طی کنید، پس چرا از شرکای قبلی و تجارب خود عقب‌نشینی کنید؟ عقب نگه داشتن چیزهای زندگی در واقع انرژی بیشتری نسبت بـه بـه اشتراک گذاشتن و رها کردن ان می‌طلبد.” 

 

37. “خیانت به این معنی است که رابطه شما به پایان رسیده است.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

در حالی کـه تعداد زیادی از مردم این توصیه را از دوستان و خانواده خود میگیرند و هرگز بـه گذشته نگاه نمی کنند، دیگران تاسف میخورند. «عوامل زیادی وجوددارد کـه میتواند بـه خیانت کمک کند و جوی ایجاد کند کـه احتمال شکوفایی ان بیشتر باشد. “قبل از فاصله گرفتن و کنار گذاشتن هر چیزی کـه باهم دارید، مشاوره بگیرید، بفهمید چه چیزی و چرا کار نمی کند. دلایل جستجوی چیزی از یک فرد خارج از رابطه را بـه جای همسرتان بررسی کنید.”

 

38. “تو باید بری.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

«فقط شـما می توانید تصمیم بگیرید کـه آیا یک رابطه برای شـما مفید اسـت یا خیر».

 

39. “اجازه نده اینطور با تو رفتار کنند.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

طبیعی اسـت کـه افرادی کـه شـما را می شناسند و دوست دارند تصور کنند کـه شـما قربانی هستید، اما این امکان وجوددارد کـه شـما بـه همان اندازه کـه شریک زندگی تان اسـت در ایجاد نزاع در روابط خود نقش داشته باشید. “دوستان و خانواده نقش شـما را در رقص رابطه ویرانگر نمی‌بینند.” “بـه نقشی کـه در منفی گرایی ایفا می کنید نگاه کنید و سپس تصمیم بگیرید کـه بـه چه رفتاری در شریک زندگی خود رضایت میدهید.”

 

40. “عشق درد دارد.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

ممکن اسـت بـه شیوه اي ملودراماتیک رمانتیک بـه نظر برسد، اما این نمی تواند دور از واقعیت باشد. عشق باید باعث شود حس بهتری داشته باشید، نه بدتر.

 

41. “عشق زمانی می آید که انتظارش را ندارید.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

مطمئناً؛ عاشقانه اسـت کـه فکر کنید عشق زندگیتان ممکن اسـت ناگهان دریک کافی‌شاپ در مقابل شـما ظاهر شود یا در حالی کـه در را باز نگه می‌دارند با شـما قفل شود، اما این ایده‌آل در واقع میتواند مشکل‌ساز باشد.

 

«عشق فقط یک احساس جادویی نیست کـه بـه طور تصادفی اتفاق میوفتد». “این بر پایه فداکاری، ارتباط و تلاش بنا شده اسـت. بـه همین ترتیب، مردم فقط پس از مدت زمان معینی عاشق نمی‌شوند. بـه همین دلیل اسـت کـه عشق در زمانی کـه انتظارش را ندارید بـه وجود نمی آید؛ در حقیقت، این محصول یک عشق مشترک اسـت. وجود و تعهد بـه ارزش‌هاي‌ مشابه».

 

42. “همیشه قرار ملاقات بگذارید.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

برخی افراد تصور می کنند کـه اگر با فردی قرار می گیرید کـه ظاهرا بـه اندازه شـما جذاب بـه نظر نمیرسد یا ان‌قدر موفق نیست، ان شخص با شـما بهتر رفتار خواهد کرد. اما، قرار گذاشتن فضای بیشتری برای مشکلات آینده باقی می‌گذارد. «تعداد زیادی از روابط، اگر نه بیشتر، بـه نقطه اي می‌رسند کـه در ان یک یا هردو نفر شروع بـه سرکشی می کنند و دلایلی را پیدا می کنند کـه نباید با این شخص باشند. “هرچه این رابطه برای افراد درون ان نابرابرتر احساس شود، بعید اسـت کـه دوام داشته باشد.”

 

43. “روابط همیشه باید آسان باشد.”

بله، این حقیقت وجوددارد کـه شـما نباید هرروز با شریک زندگی خود دعوا کنید، اما تصور این‌که هر رابطه اي “راحت” خواهد بود، ذهنیت مضری اسـت. «[روابط] نباید بی وقفه دشوار باشد، حداقل نه بـه صورت دائمی». “خبر بد این اسـت کـه درجاتی از تلاش و عذاب در بیشتر روابط اجتناب ناپذیر اسـت. خبر خوب این اسـت کـه لازم نیست برای همیشه ادامه داشته باشد، بـه طور کلی یک وضعیت موقتی و نه دائمی اسـت.”

 

44. “فقط از دعوا با آنها خودداری کنید.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

گاز گرفتن زبان خود در اطراف طرف مقابلتان هر زمان کـه با انها مخالف هستید یقیناً سالم نیست. بنابر این، بـه جای ساکت ماندن، نحوه مبارزه خودرا تغییر دهید. همه ی زوج ها باهم دعوا می کنند. “تفاوت این اسـت کـه زوج هاي‌ سالم با احترام باهم دعوا می کنند. [آن ها] از اختلاف نظرها برای درک بهتر یک دیگر و ایجاد تغییرات برای خاطرجمعی از سلامت رابطه استفاده می کنند.”

 

45. “تو می توانی بهتر از اینها انجام دهی.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

دوستان و خانواده شـما طبق معمولً وقتی این را میگویند، منظور خوبی دارند، اما گاهی اوقات توصیه انها می تواند کمتر مفید و آسیب زا باشد. وقتی آن ها بـه شـما میگویند کـه می توانید بهتر از شریک فعلی خود انجام دهید، ممکن اسـت احساس اضطراب و عدم حمایت را در شـما ایجاد کند – بـه خصوص اگر ببینید کـه بقیه عمر خودرا با همسر مهم فعلی خود می گذرانید.

 

“دوستان و خانواده شـما موظف نیستند کـه دوست پسر شـما را دوست داشته باشند، اما آن ها باید از شـما حمایت کنند و بتوانند با یک دیگر تعامل داشته باشند.” “شـما باید کاملاً روشن کنید کـه احترام از اهمیت بالایی برخوردار اسـت.”

 

46. “همیشه در مورد رابطه خود به دوستان خود اعتماد کنید.”

«اغلب اوقات، این بـه این واقعیت مربوط می شود کـه یک دوست یک شریک عاشقانه مانند شـما را برای خود انتخاب نمی کند و آن ها بـه سادگی احساسات خودرا بـه شـما نشان می دهند. بنابر این، بـه‌جای این‌که اظهارات ان‌ها را بـه‌عنوان واقعی‌شان درنظر بگیرید، بفهمید کـه مخالفت دوست‌تان دقیقاً از کجا سرچشمه می گیرد و از آنجا بروید.

 

47. “شما حق دارید پیام های شخصی آنها را بخوانید.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

اگر احساس می کنید کـه باید پیام هاي‌ شریک زندگی خودرا بخوانید «یا حق دارید»؛ این در واقع “در مورد شـما بیشتر از شریک زندگی تان می گوید”. اگر باید بخواهید پیام‌هاي‌ متنی یا ایمیل شریکتان را ببینید، از یک خط عبور کرده اید. “بـه ناامنی هاي‌ خود نگاهی جدی بیندازید یا بـه خود اعتراف کنید کـه با کسی هستید کـه بـه او اعتماد ندارید.”

 

48. “حسادت آنها فقط به این معنی است که آنها شما را دوست دارند.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

کمی حسادت این جا و آنجا ضرری ندارد، اما اگر شریک زندگی شـما عادت بـه سبز شدن دارد، ممکن اسـت نشانه یک رابطه ناسالم باشد. «حسادت می تواند بـه رفتارهای توهین آمیز تبدیل شود. “کسی را کـه حسادت می کند و سپس شـما را از دیدن خانواده و دوستان منع می کند، یا اگر می‌روید و با همکار خود قهوه می‌نوشید احساس حسادت کنید. این نوع رفتارها می تواند افراطی شود و منجر بـه موقعیت هاي‌ توهین آمیز شود.”

 

49. “تو باید ازدواج کنی.”

50 تا از بدترین نصیحت ها برای ازدواج

هنگامی کـه یک شریک دوست داشتنی و یک رابطه سالم دارید، تعداد زیادی از دوستان و خانواده بـه شـما توصیه می کنند کـه ان رابا یک عروسی در قفل بگذارید – حتی اگر این بهترین چیز برای شـما نباشد. «یک عبارت وجوددارد: “اگر خراب نیست، ان را تعمیر نکنید.” عده اي از افراد احساس می کنند کـه اگر رابطه‌شان شاد و موفق باشد، نیازی بـه پیچیدگی ان با عواقب قانونی و مراسمی کـه رابطه‌شان را از بیرون تایید می کند، ندارند.»

 

50. “در 20 سالگی خود را برای یک ازدواج طولانی و شاد آماده کنید.”

بـه گفته دیان ولنتاین، کارشناس روابط، به رغم باور عمومی، ازدواج زودهنگام همیشه بهترین ایده نیست. او می گوید: «در واقع، من مشتریانم را تشویق می کنم تا قبل از پریدن از جارو تا جایی کـه میتوانند منتظر بمانند. “کسی کـه در 20 سالگی هستید، در دهه 30 یا 40 سالگی شـما نیست، بنابر این قبل از این‌که وارد ازدواجی شوید کـه برای همیشه دوام داشته باشد، زمان خودرا صرف شناخت خود کنید.” 

 

بیشتر بخوانید: ملاقات روز ولنتاین + 20 ایده غیرکلیشه ای

 

در پایان

تعداد زیادی از زن و شوهرها زندگی خودرا با عشق شروع می کنند اما بـه دلیل ناآگاهی و بی تدبیری بر مشکلاتشان افزوده می شود. برای خوشبخت شدن روابط خودرا دوباره ارزیابی کنید و بـه فکر درمان باشید.

جدیدترین مطالب سایت