بیوگرافی پنلوپه کروز

بیوگرافی پنلوپه کروز

پنلوپه کروز سانچز متولد 28 آپریل 1974 در مادرید اسپانیا.وی از دوران کودکی مجبور به کار در تبلیغات تلویزیون بود.. اما او تصمیم گرفت که به کانون رقص بره..پس از این که او به مطالعه و یاد گیری رقص کلاسیک در هنرستان بین المللی اسپانیاپرداخت .. فعالیتش رو زیر نظر بهترین رقاص های دنیا ادامه داد ..

 

وقتی 15 سال داشت در آزمون نمایندگی جذب هنرپیشه در بین 300 دختر بهترین شد..در نتیجه او برای ایفای چندین نقش در سریال ها و شوهای تلویزیون اسپانیا قرارداد بست.

.که باعث شد راهش برای چهره شدن در سینما هموار شود.. او کار سینمایی خودش رو با فیلمLaberinto griego, El در سال 1991 شروع کرد و با فیلم Framed (1992) ادامه داد..

 

سومین فیلمش Belle epoque (1992), برنده ی اسکار شد..او در این فیلم نقش یکی از 4 خواهری رو بازی کرد که برای بدست آوردن عشق یک سرباز فراری رقابت می کردن

 

فیلم همچنین در چند آکادمی و جشنواره در اسپانیا برنده شد. او کارش رو با 3 الی 4 فیلم در سال ادامه داد و خودش رو به عنوان شاهزاده ی سینمای اسپانیا معرفی کرد..

 

بزرگترین موفقیت پنلوپه در سال 1998 اتفاق افتاد وقتی که با بازی در فیلمNiٌa de tus ojos, La (1998) برنده ی جایزه شد.. بعد از آن او به سراغ فیلم های انگلیسی زبان رفت..اما اولین موفقیت بین المللی او در سال 1399 با فیلم شروع شد.

 

هنگامی که به آمریکا رفت او نقش مقابل مت دیمون در فیلم بیلی باب تورنتون All the Pretty Horses محصول سال 2000 و همچنین نقش مقابل جانی دپ رو در فیلم درام Blow در سال 2001 بازی کرد ..

به نظر خودم بیشترین خوش شانسی پنلوپه وقتی بود که در کنار تام کروز و کامرون دیاز فیلم آسمان وانیلی محصول سال 2001 رو بازی کرد..البته اون بعد از این فیلم هم چند فیلم خوب داشت ولی خوب بازی کردن مقابل تام کروز و کامرون دیاز یه چیز دیگه است..
از کارهای دیگر این بازیگر اسپانیلی هالیوود میشه به فیلم های زیر اشاره کرد :

Waking Up in Reno (2002) در کنار بیلی باب تورنتون

 

ـ چارلیز ترون و ناتاشا ریچاردسن یک فیلم کمدی رمانتیک در باره دو زوج … Masked and Anonymous (2003) در کنار باب دیلن و جف بریج که باز هم یک فیلم با مضمون کمدی و درام است.

 

Gothika (2003) در کنار هنرپیشه اسکاری یعنی هالی بری که تم وحشت دارد. Non ti muovere (2004) محصول کشور ایتالیا که بازیگر نقش اول است..

 

Head in the Clouds (2004) باز هم در کنار چارلیز ترون که فیلم درباره ی سه زندگی است در انگلستان
–فرانسه- اسپانیا با یک سرنوشت.. Chromophobia (2005)

 

 

در کنار رالف فاینس و کریستین اسکات توماس بازگران فیلم معروف بیمار انگلیسی و به کارگردانی یک کارگردان زن هالیوود به نام مارسا فاینس..و در توضیح فیلم آمده است که زندگی نکن زندگی شما ساه و سفید است !!! Bandidas (2006) در کنار سلما هایک .. فیلم مضمون کمدی – وسترن دارد..

 

Volver (2006) یکی از معروف ترین فیلم های اسپانیایی پنلوپه کروز که در آن نقش اول می باشد.

 

Manolete (2006) باز هم فیلم اسپانیایی اما این بار در کنار بازیگر اسکاری فیلم پیانیست یعنی آدرین برودی

جدیدترین مطالب سایت