بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

بهترین فیلم های زامبی تاریخ : گاهی اوقات، زامبی‌ها میتوانند استعاره‌هاي‌ بزرگ‌تری را بر روی شانه‌هاي‌ در حال فروپاشی خود داشته باشند. اما گاهی اوقات زامبی‌ها فقط زامبی هستند: اجساد متحرکی کـه بـه اطراف می چرخند و بـه ما یادآوری میکنند کـه، حتی اگر هرگز بـه‌نوعی زنده‌اي دوباره پیدا نکنیم، در واقع زمانی کـه در زمین باشیم، آن گونه بـه نظر میرسیم. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین فیلم هاي‌ زامبی را منتشر کرده ایم.

 

لیست بهترین فیلم های زامبی

زامبی ها – آن ها دقیقاً مانند ما هستند. در واقع، انها بـه معنای واقعی کلمه ما هستند، فقط، می‌دانید، کمی کندتر، بـه هردو معنای کلمه. شاید همین نسب مشترک – آگاهی از این‌که، مهم نیست کـه چقدر پوسیده، وحشی و تشنه مغز می شوند، انها همان‌ گونه انسان هستند – توضیح می دهد کـه چرا اسطوره زامبی ها در فرهنگ عامه ادامه دارد.

 

از زمانی کـه Night of the Living Dead درسال 1968 الگوی مدرن فیلم زامبی را ایجاد کرد، ارواح همان‌ گونه در بین ما راه می‌رفتند و آخرین نمونه از HBO تنها نمونه ان بود. «خوب، از نظر فنی درباره یک «آخرالزمان قارچی» اسـت کـه مردم را بـه قارچ‌هاي‌ قاتل تبدیل میکند، اما بیایید: این یک نمایش زامبی اسـت.»

 

این مفهوم بـه اندازه‌اي انعطاف‌پذیر اسـت کـه بـه عنوان تمثیلی برای مسائل دنیای واقعی از نژادپرستی گرفته تا مصرف‌گرایی عمل کند، و همچنین بـه‌طور طبیعی بـه اندازه‌اي تلخ اسـت کـه اگر میخواهید بـه سادگی یک فستیوال منزجرکننده بسازید «یا تماشا کنید»؛ خوب، ژانر بهتری وجود ندارد.

 

دلیل محبوبیت همیشگی ان هرچه کـه باشد، زامبی‌ها دهه‌ها اسـت کـه نیروی قدرتمندی روی فیلم‌ها اعمال کرده‌اند. البته، آن ها همچنین یک گور دسته جمعی از schlock ساخته اند. بنابر این ما تصمیم گرفتیم کـه تند و تیز را از ورشکستگی جدا کنیم و فهرستی از بزرگ ترین تلنگرهای زامبی کـه تا بـه حال ساخته شده اسـت ارائه دهیم. از کلاسیک گرفته تا آثار محبوب فرقه، زوم کام گرفته تا نتایج ناخالص تست قدرت، این‌ها بهترینها هستند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های فضانوردی در تمام دوران «خلاصه داستان»

 

30. World War Z «2013»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

بزرگ‌ترین زوم‌ساز با بودجه‌اي از همه ی انها، براد پیت را نشان میدهد کـه چکمه‌هاي‌ مرده‌اش را می‌بندد و برای یافتن منبع یک بیماری همه ی‌گیر زامبی‌ها، بـه سفری دور دنیا میرود.

 

همه ی چیز دریک سوم آخر کمی خراب می شود زیرا براد بـه طور غیر قابل توضیحی با یک دکتر هو کـه بـه زودی دریک جراحی دکتر عمومی روستایی ولز قرار می گیرد بـه رفت و آمد می پردازد، اما تا ان زمان این یک غوغا در مقیاس بزرگ اسـت، حتی در صورتی کـه این ژانر را بـه نفع نمایش PG-13 تعریف کند.

 

29. برف مرده «2009»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

بهترین فیلم های زامبی تاریخ

 

یک کمدی سیاه نروژی کـه از پاشیدن مناظر برفی با احشاء لذت میبرد، Dead Snow هرگز پتانسیل خودرا بـه عنوان یک فیلم کمدی یا ترسناک بـه طور کامل درک نمیکند.

 

اما در قرار دادن گروهی از کوهنوردان در برابر جوخه اي از غول هاي‌ رایش سوم، استدلال محکمی ارائه می شود کـه تنها چیزی کـه بهتر از مشت زدن بـه نازی ها، هک کردن اجساد احیا شده آنهاست یا – دریک مورد خاص کـه بـه قیمت تمام شده اسـت- قطعه مجموعه پذیرش – راپل کردن یک آبدره با استفاده از روده آن ها.

 

28. فیدو «2006»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

این کمدی گستاخ کانادایی سوالی را مطرح میکند کـه قبلاً هیچ‌کس فکرش را نمیکرد بپرسد: چه می ‌شد اگر سریال Lassie دهه 50 کولی را کنار بگذارد و یک زامبی حیوان‌خوار گوشت‌خوار با بازی بیلی کانولی جای گزین او شود. دیلن بیکر و کری ان ماس با وارد کردن کامل وارد و جون کلیور در بازی‌هاي‌ پاستلی همراه میشوند.

 

27. 28 هفته بعد «2007»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

مانند جیمز کامرون قبل از او، خوان کارلوس فرنادیلو هوشمندانه از وحشت انزواطلبی کـه پیش از دنباله 28 روزبعد او بود، دور شد و با تمام قدرت وارد آخرالزمان زامبی شد و انگلستان زامبی شده را بـه عنوان یک منطقه جنگی پر از اکشن تصور کرد.

 

سکانس ابتدایی کـه در ان رابرت کارلایل خانواده‌اش را بـه انبوهی از گروه‌ها رها می کند، یک درمانگاه وحشت‌زده اسـت، ودر حالی کـه چیزی کـه بعد از ان اتفاق می‌افتد با وحشتی کاملاً مطابقت ندارد، اکشن Black Hawk Down با رومرو ملاقات میکند بـه اندازه‌اي بند انگشت سفید اسـت کـه فراموش خواهید کرد. 

 

26. هیولاهای کوچک «2019»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

اگر بـه طنز تیره و تاریک علاقه دارید، این کمدی استرالیایی با شیوع زامبی – کـه عمدتاً در باغ وحشی کودکانه و با بازی لوپیتا نیونگو در نقش مربی مهدکودک بازی می کند – مطابق سلیقه شـما خواهد بود. ما دیو «الکساندر انگلیسی» را ملاقات میکنیم، مردی شکسته کـه عاشق معلم برادرزاده پنج ساله اش «نیونگئو» می شود.

 

در تعقیب عشق خود، او داوطلب می شود تا دریک کلاس گردشی بـه باغ وحشی کـه بـه لطف یک اتفاق وخیم دریک پایگاه نظامی آمریکایی همسایه، بـه مبارزه اي برای بقا در برابر انبوهی از ارواح تبدیل می شود، کمک کند. در بین تمام خون و جرات، آبه فورسایت، نویسنده و کارگردان، چیزی بـه طرز شگفت انگیزی دل چسب از داستان فیلم بیرون میکشد و ثابت می کند کـه هنوز دراین ژانر زندگی وجوددارد کـه پر از چوب داران مرده اسـت.

 

25. One Cut of the Dead «2017»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

پاسخ ژاپن بـه پروژه جادوگر بلر و [REC] «فقط با تعداد بسیار بیشتر LOL»؛ این کمدی ترسناک کم‌هزینه، باوجود ناشناخته‌ها و رویکرد ژانر پرخاشگرانه اش، در گیشه آمار بسیار خوبی داشت. پس از ان؛ تلنگرهای زامبی اغلب با حداقل بودجه و فقط کارگردانی برای ادامه کار بهترین کار را دارند، و One Cut of the Dead اینکار را در پیک دارد.

 

کارگردان، شینیچیرو اوئدا، یک سناریوی خنده‌دار را مدیریت می کند، زمانی کـه یک گروه فیلم‌برداری در حال ساخت یک فیلم زامبی با یکی از ارواح واقعی برخورد میکنند. ژاپنی برای “braaaains” چیست؟

 

24. مار و رنگین کمان «1988»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

بهترین فیلم های زامبی تاریخ

 

زامبی هاي‌ واقعی! باشه دقیقا نه اما کارگردان فیلم کابوس در خیابان الم، وس کریون، فیلم خودرا – بسیار بسیار ضعیف – بر اساس کتابی بـه همین نام از وید دیویس، انسان‌شناس، کـه تجارب او از تحقیق در مورد فرقه‌هاي‌ وودو در هائیتی را بازگو می کرد. این فیلم کمی احمقانه تر اسـت، زیرا انسان شناس بیل پولمن حقیقت را در پس افسانه هاي‌ زامبی کشف می کند. هرچند خیلی سرگرم کننده اسـت.

 

23. شب مردگان زنده «1990»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

بـه دلیل یک مشکل کپی رایت، NOTLD جورج رومرو بلافاصله پس از انتشار وارد دامنه عمومی شد. نتیجه انبوهی از بازسازی هاي‌ غیرمجاز در طول دهه ها بوده اسـت. اما یکی از ان‌ها شایسته نامش اسـت – تجسم مجدد مورد تایید رومرو درسال 1990 بـه کارگردانی تام ساوینی، ارباب آشفته‌اي کـه بدترین قتل‌هاي‌ رومرو را در سحر و روز طراحی کرد.

 

ضرب‌ها اساساً یکسان هستند، بـه جز یک گرایش فمینیستی لطیف‌تر کـه #عدالت برای باربارا را فراهم میکند. با این حال، مهم تر از ان؛ خون و روده ها بـه لطف دانش صمیمی ترسناک ساوینی از آناتومی انسان در بالاترین سطح قراردارند.

 

22. طلوع مردگان «2004»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

برداشت داغ: اگر اسمش جز طلوع مردگان باشد، ریف جورج رومرو زک اسنایدر تنها بر اساس کورک یک صحنه آغازین محبوب خواهد بود. باوجود این نام، بـه نظر می‌رسد توهین آمیز باشد: کارگردانی تجاری کـه بـه مقدس ترین طنزهای ترسناک می پردازد و تنها در عین حال حاضر بـه بهترین رشته از تفسیرهای ضد مصرف گرایی اسـت.

 

با این حال، بـه نوعی، طلوع مردگان اسنایدر بـه عنوان یک فیلم اکشن زامبی-جنبشی آغشته بـه غم و اندوه عمل می کند و بازماندگانی کاملاً دوست داشتنی را بـه نمایش می گذارد، بـه لطف فیلمنامه نویس جیمز گان. اسنایدر در بازگشت بـه این ژانر با ارتش مردگان نجوا می کند و ثابت می کند کـه شاید کارگردان بهتر اسـت با یک استودیوی بزرگ کـه عکسها را می سازد.

 

21. شادی کاتاکوری ها «2001»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

بهترین فیلم های زامبی تاریخ

این آخرالزمان زامبی با آواز خواندن، یکی از هفت فیلم حیرت‌انگیز، کارگردان ژاپنی تاکاشی میکه کـه درسال 2001 منتشر شد، ممکن اسـت قدرت چسبندگی Audition را نداشته باشد. اما هر فیلمی کـه بـه همان اندازه از Night of the Living Dead و The Sound of Music الهام گرفته شده باشد، شایسته توجه شماست. بله، زامبی ها آواز می‌خوانند.

 

20. دختری با همه هدایا «2016»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

این فیلم اسرارآمیز زامبی بریتانیایی، با گروهی از بچه‌هاي‌ ظاهرا آرام کـه دریک مرکز نظامی روی صندلی‌هاي‌ چرخدار بسته شده‌اند، عالی شروع می شود. آن ها «گرسنه» هستند، مبتلا بـه بیماری هستند کـه تقریبا تمام بشریت را از بین برده اسـت ودر نخستین بوی خون بـه شدت دیوانه می شوند. The Girl With All the Gifts نمیتواند کاملاً وعده اولیه خودرا حفظ کند، اما ستاره جوان Sennia Nanua بـه طرز وحشیانه اي درخشان اسـت.

 

19. طاعون زامبی ها «1966»

 

این فیلم تنها دو سال قبل از Night of the Living Dead ساخته شد، اما این تلاش دوست‌داشتنی استودیو همر می‌توانست از قرنی متفاوت باشد. دریک دهکده دنج کوچک قرن نوزدهمی کورنیش، اتفاقات مرموز در حال وقوع اسـت. بـه زودی مشخص می شود کـه لرد محلی برده‌هاي‌ مرده‌اي را برای کار در معدن قلع خود ایجاد کرده اسـت، کـه اگر چیز دیگری نباشد، رویکردی بدیع بـه قوانین کار اسـت.

 

18. Zombieland «2009»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

این زومکام کـه احتمالاً شیطون‌ترین فیلم زامبی‌هایي اسـت کـه تا بـه حال ساخته شده اسـت، میداند کـه با تمام بدبینی‌هایشان، فقط یک چیز ذاتاً خنده‌دار در مورد مردگان درهم ریخته وجوددارد و بیش از ان؛ این ایده کـه انسان‌هاي‌ هنوز زنده تلاش میکنند در بین آن ها زندگی کنند.

 

Zombieland همچنین چیزی فراتر از فیلم آخرالزمان زامبی ها اسـت، با یک فیلم خنده دار بسته «جسی آیزنبرگ» کـه نکات بقا را برای مخاطبان روایت می کند و وودی هارلسون بـه عنوان یک بقای سرسخت ظاهرا در دیستوپیا پیشرفت می کند. با فیلم‌نامه‌اي شاد و گاهاً عمداً احمقانه، جلوه‌هاي‌ بصری جنبشی و چند صحنه‌سازی مبتکرانه، شاید تنها فیلم موجود دراین فهرست بـه جز Shaun of the Dead باشد کـه می توان ان را دقیقاً بـه‌عنوان یک «سرطان» توصیف کرد. یک صحنه عالی کـه حتی سال ها بعد هم نباید خراب شود.

 

17. زامبی سفید «1932»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

نه فقط الهام بخش یک گروه متال، این عجیب‌وغریب وهم‌آور طبق معمولً نخستین فیلم زامبی اسـت – و پسر، آیا آن ها در ان روزها کارها را متفاوت انجام می‌دادند. تمام ان ناله ها، گوشت خواری ودر واقع مرده بودن را فراموش کن. این یک کشیش وودوی هائیتی – با بازی بلا لوگوسی – اسـت کـه قربانیان خودرا مواد مخدر میکشد و انها را بـه بردگان زامبی تبدیل می کند.

 

16. شب دنباله دار «1984»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

این شیطنت علمی تخیلی شوخ‌آمیز معادل فیلمی با موزیک سیندی لاپر اسـت کـه بـه دنبال دو دختر کالیفرنیایی اسـت کـه موفق میشوند زمانی کـه یک دنباله‌دار بیشتر بشریت را نابود می کند و بقیه را بـه زامبی‌هاي‌ دیوانه تبدیل می کند، زنده بمانند. اگر احمقانه بـه نظر می‌رسد، اینطور نیست. نویسندگان در انواع و اقسام تحقیرهای خاردار و لغزش هاي‌ عصبانی در مورد فرهنگ مصرف لغزیدند. رومرو باید تملق داشت.

 

15. Re-Animator «1985»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

بهترین فیلم های زامبی تاریخ

 

این فیلم احتمالاً کمی تعریف را گسترش می دهد. کام شوخ‌آمیز و OTT استوارت گوردون کـه بر اساس داستان HP Lovecraft ساخته شده اسـت، جفری کومبز توانا را در نقش یک دانشمند عجیب‌وغریب اختراع می کند کـه میتواند مرده‌ها را زنده کند. اما این تعداد زیادی از افراد، همه ی نابسامان و مرگ مغزی نیستند.

 

انها بیشتر شبیه آثار فرانکنشتاین هستند – پس آیا باید گردن پیچ قدیمی خودرا هم در این جا قرار دهیم؟ این یک معضل ژانر اسـت، اما هر بهانه اي برای جشن گرفتن Re-Animator برای ما کارساز اسـت.

 

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

 

14. ParaNorman «2012»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

این تلنگر زامبی پسند بچه‌ها از خانه انیمیشن اورگان لایکا کـه برنده جایزه شده اسـت، بـه غم و اندوه میپردازد و ارجاعات زیادی بـه فیلم‌هاي‌ بزرگسال بیشتر دارد. یک طرد شده در مدرسه، بـه لطف آرایش موی الکتروشوک خود و عشق بـه همه ی چیز ترسناک، توانایی نورمن بابک جوان برای ملاقات با ارواح وی را بـه تنها امید برای نجات زادگاهش از لعنت جادوگری کـه باعث برخاستن مردگان می شود تبدیل می کند.

 

این یک کپر ماوراء طبیعی اسـت کـه فاصله چندانی با یک قسمت قدیمی اسکوبی دو ندارد و یک دروازه عالی برای ورود بـه ژانر زامبی برای شیاطین کوچک ترسناک اسـت.

 

13. 28 روز بعد… «2002»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

زامبی هاي‌ سریع قبل از 28 روزبعد وجود داشتند، همان طور کـه تصور ایجاد یک شیوع زامبی در بریتانیا وجود داشت «بـه طاعون زامبی ها درسال 1966 مراجعه کنید». از نظر زیبایی شناختی، با درنظر گرفتن همه ی چیز، چیز کمی در مورد نخستین ترک دنی بویل در ژانر ترسناک واقعاً پیشگامانه اسـت. و با این حال، کاملاً شبیه هیچ فیلم دیگری دراین فهرست نیست.

 

در واقع، کسانی هستند کـه استدلال می کنند کـه این فیلم بـه سختی بـه عنوان یک فیلم زامبی بـه حساب می‌آید، از جمله بویل. «کلمه Z هرگز در فیلمنامه دیده نمیشود، و نام سرایتی کـه سیاره را آلوده می کند، “ویروس خشم” اسـت». از بسته مردگان، اومانیسم امضای بویل اسـت.

 

شخصیت‌ها – از جمله کیلیان مورفی در نقش جیم، پیک دوچرخه‌اي کـه از کما بیدار میشود تا متوجه شود جامعه در اطراف او فروپاشیده اسـت – نمادهای سیاسی یا کیسه‌هاي‌ گوشت حساسی نیستند کـه صرفاً برای جدا کردن بدن وجود داشته باشند. آن ها افرادی واقعی هستند کـه بـه شدت بـه هر ذره اي از انسانیت کـه هنوز در جهان وجوددارد چسبیده اند. بـه نظر میرسد، دراین خط کار، این یک مفهوم انقلابی برای ایجاد تفاوت کافی اسـت.

 

12. گوشتخواران زامبی «1979»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

زامبی در مقابل کوسه! این تنها یکی از لذت‌هاي‌ بی‌شمار دراین پیشنهاد ترسناک از سمبل گور لوسیو فولچی اسـت. فیلم فولچی کـه در اروپا بـه عنوان دنباله‌اي بر طلوع مردگان فروخته میشود «علی‌رغم این‌که هیچ یک از همان بازیگران، خدمه یا هر چیزی بـه جز زامبی‌ها در ان حضور ندارند»؛ فیلم زامبی را بـه خانه معنوی خود در دریای کارائیب بازمی‌گرداند، جایی کـه مردگان بـه‌طور مرموزی شروع بـه دیدن کرده‌اند. بالا آمدن. صحنه خیره کننده تقریبا بـه همان اندازه ترسناک اسـت و پایان تلخ ان یک قاتل اسـت.

 

11. مردگان زنده در سردخانه منچستر «1974»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

بهترین فیلم های زامبی تاریخ

 

این فیلم عجیب‌وغریب کـه با نام Let Sleeping Corpses Lie نیز منتشر شد، در ایتالیا بـه کارگردانی یک اسپانیایی تولید شد و تا حد زیادی در منطقه دریاچه «با عرض عذر منچستر، عنوان کمی کلاهبردار اسـت». در این جا زامبی‌ها با پیشرفته‌ترین تجهیزات کشاورزی اولتراسونیک احیا میشوند و برای ایجاد ویرانی در منطقه Windermere رها می شوند.

 

احمقانه بـه نظر می‌رسد، اما اجراهای جدی، عکاسی از منظره زیبا و صدای ناگهانی و تکان دهنده باعث می شود کـه خنده در گلو بماند. موضوع افتتاحیه نیز یک بالتر اسـت.

 

10. من با یک زامبی راه می رفتم «1943»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

یکیدیگر از فیلم‌هاي‌ زامبی قدیمی، کـه در جزیره هائیتی اتفاق می‌افتد و بـه‌جای انبوهی از هجوم‌آوران، آیین‌هاي‌ وودو و مرگ زنده را بـه نمایش می گذارد. کارگردان فیلم، ژاک تورنور، فیلمساز چیره دست فرانسوی اسـت کـه در فیلم «خارج از گذشته» و «مردم گربه» ساخته شده اسـت، بنابر این این یک فیلم ترسناک غیرعادی جوی و جادوکننده اسـت – پر از دوشیزگان رنگ پریده کـه در بین نخلستان هاي‌ مه آلود در نور ماه سرگردان هستند.

 

9. روز مردگان «1985»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

آخرین مورد از سه گانه اصلی زامبی جورج رومرو ممکن اسـت در مقایسه با Night… and Dawn… آسیب ببیند، اما این یک چیز نزدیک اسـت. چیزی کـه روز مردگان در طنزهای سیاسی تند و تیز فاقد ان اسـت، بیش از ان کـه نیروی احساسی صریح ان را جبران کند، زیرا آخرین بازماندگان طاعون زامبی دریک مجتمع نظامی زیرزمینی سوراخ می شوند و شروع بـه دریدن یک دیگر می کنند.

 

رومرو درسال 2005 فرنچایز رابا سرزمین مردگان راه اندازی مجدد کرد، اما هرگز قدرت خام سه گانه اصلی خودرا دوباره بـه دست نخواهد آورد.

 

8. [•Rec] «2007»

پس از تماشای این فیلم ترسناک اسپانیایی «و دنباله هاي‌ لذت بخش ان»؛ ممکن اسـت دو بار بـه تعطیلات بعدی خود در بارسلون فکر کنید. بـه دنبال گروهی از آتشنشانان و یک گروه فیلم برداری کـه دریک ساختمان آپارتمانی گیر کرده اند، همه ی چیز بـه سرعت بـه هرج و مرج خونین فرو می رود.

 

ماهیت کلاستروفوبیک مکان منفرد ان؛ و همچنین سکانس هاي‌ ترسناک دید در شب و عناصر غیرمنتظره ماوراء طبیعی، شـما را تا ته دل سرد می کند. این زامبی-ترسناک در مبتکرانه ترین، گیرا و ترسناک اسـت.

 

7. Braindead «1992»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

بهترین فیلم های زامبی تاریخ

 

مانند Evil Dead روی کاستارد با میخه مسکالین – کنار گوش پوسیده را فراموش نکنید – دومین تمرین پیتر جکسون در پاشیدن بیش از حد بـه قدری شدید اسـت کـه حتی کسانی کـه شکم ضعیفی دارند نیز در نهایت بـه تراوش و احشاء عادت می کنند، متوقف شوند. خشک شدن و شروع بـه خندیدن با هذیان. این دقیقاً هدف اسـت.

 

ماجرای احمقانه‌اي کـه در حومه‌اي عجیب در نیوزیلند اتفاق می‌افتد، با «میمون موش سوماترایی» شروع میشود کـه نیشش مادر مجرد محلی خجالتی و شیرین را بـه هیولایی درنده و هوس‌کننده گوشت تبدیل میکند. این رازی اسـت کـه مجرد باید از موضوع مورد علاقه خود محافظت کند، حتی وقتی لعنتی در نزدیکی کل روستا بـه تدریج طاعون را می گیرد.

 

فینال فوق‌العاده و فشرده ان کـه بـه خودرو چمن‌زنی می پردازد، حتی نفرت‌انگیزترین فیلم بعدی این فهرست را در مقایسه شبیه بـه قسمتی از Double Dare می کند.

 

6. فراتر از «1981»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

در نقطه مقابل طیف سه‌گانه زامبی‌هاي‌ یقه آبی رومرو، سکانس «دروازه‌هاي‌ جهنم» اثر گور استاد ایتالیایی «لوسیو فولچی: شهر مردگان زنده»؛ «خانه کنار قبرستان» و این معده‌زن فراموش‌نشدنی آخرالزمانی قرار دارد.

 

فیلم The Beyond کـه در خلیج لوئیزیانا فیلم برداری شده اسـت مانند یک رویای تب مانند یک فیلم اسـت: رتیل ها پلک هاي‌ مردم را می درند، زنان بدون دلیل شروع بـه خون ریزی می کنند و اجساد زنده شده بی گناهان را بـه اعماق گودال می کشانند. بسیار زیبا اما کاملاً خوفناک، این یک کار منحصر بـه فرد از تخیل اسـت.

 

5. قطار به بوسان «2016»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

زامبی هاي‌ کره اي! در قطار! این تلنگر شدید، سریع و گیج‌کننده، الگوی ایجاد شده توسط جورج رومرو در Night of the Living Dead را میگیرد کـه در ان گروهی از بازماندگان برای دفع حملات زامبی‌ها بـه یک فضای بسته عقب‌نشینی می کنند و همه ی چیز را بـه حرکت در می‌آورد. اصلی نیست فوق العاده سرگرم کننده ان قطعا اسـت.

 

دنباله، شبه جزیره، نمیتواند بـه ضرب وشتم اصلی زندگی کند. انگشتان دست از ان عبور می کنند کـه بازسازی اجتناب ناپذیر آمریکایی – با انتخابی الهام گرفته شده توسط The Night Comes for Us Timo Tjahjanto دیوانه – می تواند کالاهای بدی را ارائه دهد.

 

4. بازگشت مردگان زنده «1985»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

بهترین فیلم های زامبی تاریخ

 

نخستین زوم کام، این یک تکه با شکوه از اسپلتر پانک اسـت کـه در ان آشغال هاي‌ سمی درجه نظامی باعث می شود ساکنان یک شهر کوچک بـه دیوانه هاي‌ تشنه گوشت تبدیل شوند. فقط نوجوانان محلی ترک تحصیل می توانند آن ها را متوقف کنند. این فیلم کـه توسط آفريننده Alien، Dan O’Bannon نوشته و کارگردانی شده اسـت، بـه سختی هنر بالایی دارد، اما بسیار سرگرم کننده اسـت.

 

این همچنین یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌هاي‌ زامبی پس از رومرو اسـت: این نخستین فیلمی اسـت کـه مشخص میکند مردگان براآآینز را ترجیح می دهند، با یکی از غول‌هاي‌ غم‌انگیز کـه توضیح می دهد «بله، این زامبی‌ها نازک هستند» کـه آن ها تنها درمان درد وجود هستند.

 

3. Shaun of the Dead «2004»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

«rom-zom-com» ادگار رایت یک ستاره از سایمون پگ و یک قهرمان کالت کارگردانش ساخت. این فیلم با بازی سه‌گانه رومرو برای خنده‌هاي‌ بزرگ و بسیار بریتانیایی، موفق میشود حماقت آشکار و غم‌انگیز بـه‌طور شگفت‌آور سخت را تنها با یک اشاره عاشقانه در لبه‌ها متعادل کند. ان همه ی رژه زامبی ها کـه لندن را تسخیر می کنند؟ تقصیر پگ و رایت اسـت.

 

2. شب مردگان زنده «1968»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

یکی از اساسی‌ترین و تاثیرگذارترین فیلم‌هاي‌ ترسناک تمام دوران، نخستین بیانیه بسیار موفق جورج رومرو در مورد پدیده زامبی‌ها، الگوی موجود تا امروز را تعیین کرد: مردگان برمی‌خیزند. گروهی از مردم در مکانی دورافتاده پناه می‌گیرند. همه ی بـه طرز وحشتناکی می میرند اما این فقط یک فیلم ترسناک تقریبا کامل نیست.

 

شب یک محصول مستقل کـه بـه سبک چریکی روی دوربین‌هاي‌ دستی فیلم‌برداری میشد، از ان زمان در را بـه روی هر فیلم‌ساز بلندپرواز بدون بودجه باز کرد و ثابت کرد کـه مخاطبان انبوه میتوانند پایان‌هاي‌ «نارضایت‌کننده» را تحمل کنند. انتخاب بازیگر سیاه‌پوست بـه عنوان نقش اصلی، حرکت جسورانه‌اي بود، اما فیلم مملو از لحظات رادیکال اسـت – دریک صحنه، یک کودک بـه معنای واقعی کلمه پدر و مادرش را می خورد. 

 

1. طلوع مردگان «1978»

بهترین فیلم های زامبی تاریخ + عکس و نام فیلم

Night of the Living Dead سینما را برای همیشه تغییر داد – اما دنباله اول رومرو، طلوع مردگان، با بینی بریده فیلم بهتری اسـت. همان طور کـه آخرالزمان زامبی ها سرعت می گیرد، چهار بازماندگان طبقه متوسط بی قواره دریک مرکز خرید غول پیکر خارج از شهر می‌گردند تا منتظر ان باشند. اما مردگان این مکان را می ستایند و مدام برمی گردند.

 

پس از یکی از پرحاشیه‌ترین اکشن‌هاي‌ آغازین ترسناک، فیلم ناگهان مسیر خودرا تغییر می دهد و تبدیل بـه یک فیلم ماجراجویی شاد، سپس بـه یک کمدی شخصیتی، سپس یک طنز موضعی می شود، و سپس برای پایان بـه یاد ماندنی بازمی‌گردد.

 

سرعت بازی عالی اسـت، فیلمنامه صدایش می‌پیچد، موسیقی موسیقی «از اسطوره‌هاي‌ ایتالیایی، گوبلین و استاد ترسناک، داریو آرجنتو» زمزمه میکند و صدای جیر جیر میزند، اجراها تند و تیز هستند و طنز مانند یک چاقوی جراحی بریده می شود.

 

بیشتر بخوانید: جدیدترین فیلم هایی خارجی که در سال 2023 اکران می شوند + 65 فیلم

 

در پایان

اگر می خواهید مردمی را درک کنید، بـه فیلم هاي‌ زامبی ان نگاه کنید. ممکن اسـت هیچ مصنوعی بـه اندازه تصویری کـه از مردگان در حال تکان دادن بـه مردم نشان میدهد، از یک قوم بگوید. بـه هرحال، زامبی ها فقط ما هستند با چند تفاوت کلیدی.

جدیدترین مطالب سایت