بهترین کارتون های سال 2023 که حتما باید تماشا کرد

بهترین کارتون های سال 2023 که حتما باید تماشا کرد

در حالی کـه ممکن اسـت انیمیشن از میان صدها فیلمی کـه هر سال از هالیوود منتشر می شود، فضای زیادی را در لیست فیلم‌ها اشغال نکند، فیلم‌هایي کـه در صفحه بزرگ و پلتفرم‌هاي‌ پخش اصلی پخش می شوند بـه طور قابل اعتمادی در قلب و ذهن نقش می‌بندند.

 

مخاطبان و منتقدان از پروژه‌هاي‌ پرشور اصلی گرفته تا دنباله‌هاي‌ استودیویی تا پروژه‌هاي‌ کوچک استودیویی، فیلم‌هاي‌ انیمیشن بـه دلیل ماهیت رسانه، تنوع زیادی دارند و میتوانند از کمدی‌هاي‌ شخصیت محور تا نمایش‌هاي‌ با مفهوم بالا را شامل شوند.

 

 فیلم‌هاي‌ انیمیشن هر سال بـه دنبال پیشرفت بیشتر و بیشتر در مهارت‌هاي‌ تکنولوژیکی و ظرافت داستان‌گویی خود بوده‌اند تا اعتبار منتقدان را بـه دست آورند. امسال سال برجسته اي برای فیلم هاي‌ انیمیشن بوده اسـت، بنابر این در این جا ده مورد از مورد انتظارترین فیلم هاي‌ سال 22 آورده شده اسـت!

 

8 بهترین فیلم انیمیشن سال 2023، رتبه بندی شده

 

8. DC لیگ سوپر حیوانات خانگی «DC League of Super-Pets»

بهترین کارتون های سال 2022 که حتما باید تماشا کرد

DC League of Super-Pets بـه تنهایی از نظر مفهومی، باعث خوشحالی بینندگان چهار ربعی خانوادگی اسـت. دواین «راک» جانسون در نقش کریپتو سوپرداگ بازی می کند کـه تیمی از حیوانات خانگی را رهبری میکند کـه بـه تازگی دارای قدرت‌هاي‌ خارق‌العاده‌اي هستند تا لیگ عدالت را نجات دهند و بـه قهرمانان غیرمحتمل متروپلیس تبدیل شوند.

 

از تیم خلاق جان ویتینگتون و جرد استرن، کـه قبلاً با فیلم بتمن لگو، دنیای DC رابا عشق لمپن کرده‌اند، Super-Pets بـه نظر میرسد کـه هجینک‌هاي‌ حیوانات با صدای معروف زندگی مخفی حیوانات خانگی رابا ژانر کمیک خود ترکیب کند. Super-Pets قرار اسـت در تاریخ 29 ژوئیه 2022 بـه سینماها بیاید.

 

7. وندل و وایلد «Wendell and Wild»

بهترین کارتون های سال 2022 که حتما باید تماشا کرد

از کارگردان افسانه‌اي هنری سلیک «کابوس قبل از کریسمس، کورالاین»؛ وندل و وایلد بیش از نیم دهه اسـت کـه رو به پيشرفت بوده‌اند و سرانجام درسال 2022 در نتفلیکس خانه‌اي پیدا کردند. کیگان-مایکل کی و جردن پیل در نقش دو نفر از شیطان‌ها بـه ایفای نقش پرداختند.

 

برادران متقلب، وندل و وایلد قرار اسـت وحشتناک دنیای ماورایی رابا حماقت شگفت انگيز ترکیب کنند، همه ی این ها دریک انیمیشن استاپ موشن بی عیب و نقص. این فیلم برای نخستین بار کلیپی را در هفته نتفلیکس گیکد پخش کرد کـه یکی از قهرمانان فیلم کت «لیریک راس» را نشان می داد. هنوز تاریخ انتشار وجود ندارد

 

بیشتر بخوانید: 50 بهترین فیلم و انیمیشن جهان در سال 2022 + اکشن و ترسناک و عاشقانه

 

6. هتل ترانسیلوانیا «Hotel Transylvania: Transformania»

بهترین کارتون های سال 2022 که حتما باید تماشا کرد

 هتل ترانسیلوانیا: ترانسفورمانیا چهارمین مجموعه از سری هتل ترانسیلوانیا انیمیشن Sony Pictures اسـت. اگر چه گندی تارتاکوفسکی وظایف کارگردانی را بـه نفع نویسندگی برای دنباله سوم کنار گذاشته اسـت، اما این فیلم از انیمیشن انعطاف‌پذیری کـه در فیلم‌هاي‌ قبلی تلقین کرده بود برای ارائه یک کمدی کارتونی خنده‌اي دیگر کـه پس از Drac Pack ساخته شده بود، خوب عمل می کند.

 

آن ها راه خودرا برای خنثی کردن یک اتفاق وخیم علمی کـه آن ها را بـه انسان هاي‌ معمولی تبدیل کرده اسـت، باز می کنند. این فیلم همچنین نخستین نمایش تئاتر برایان هال، امپرسیونیست و صداپیشه یوتیوب اسـت کـه نقش دراکولا را از آدام سندلر بـه عهده میگیرد.

 

بیشتر بخوانید: نگاهی جالب از انیمیشن و کاریکاتور های معروف جهان

 

5. فیلم برگرهای باب «The Bob’s Burgers Movie»

بهترین کارتون های سال 2022 که حتما باید تماشا کرد

پس از بیش از یک دهه از زمان وینی پو «2011»؛ سنت بزرگ انیمیشن‌هاي‌ دست‌کش دیزنی بـه شیوه‌اي غیرمنتظره بازمی‌گردد. با بیش از 200 قسمت تلویزیونی در حال شمارش، The Bob’s Burgers Movie برای نخستین بار دریک کمدی موزیکال کـه توسط آفريننده لورن بوچارد ساخته شده اسـت، باب برگرهای محبوب فاکس را بـه پرده بزرگ نمایش می دهد.

 

طرفداران این کارتون بی رنگ توانستند خانواده بلچر را ببینند کـه در حال آواز خواندن و رقصیدن در مسیر یک ماجراجویی اشتباه موسیقایی یازده سال از ساخت ان هستند.

 

4. پینوکیو «Pinocchio»

بهترین کارتون های سال 2022 که حتما باید تماشا کرد

دنیای استریم امسال شاهد دوبار پسر چوبی کوچک با بازسازی لایو اکشن انیمیشن کلاسیک سال 1940 در دیزنی پلاس توسط رابرت زمکیس و اقتباس طولانی مدت استاپ موشن گیلرمو دل تورو از کتاب اصلی برای نتفلیکس خواهد بود.

 

نسخه دل تورو کـه در ایتالیای فاشیست دهه 1930 اتفاق می‌افتد، قول میدهد نسخه تیره‌تر و پیچیده‌تر داستان کارلو کولودی باشد و صداپیشگانی همه ی‌ستاره از جمله یوان مک گرگور، کریستوف والتز و کیت بلانشت را در خود دارد. پینوکیو با فیلمنامه‌اي توسط پاتریک مک‌هیل از Over the Garden Wall، لبه‌هاي‌ خودرا از عروسک زنده بیرون میکشد.

 

3. افراد بد «The Bad Guys»

بهترین کارتون های سال 2022 که حتما باید تماشا کرد

بـه سبک Despicable Me، Megamind و Wreck-It-Ralph، The Bad Guys از DreamWorks Animation بیان می کند کـه اگر یک شرور بخواهد زندگی خودرا بـه سمت بهتر شدن تغییر دهد و خوب شود، چه اتفاقی میوفتد.

 

این فیلم کـه بر اساس مجموعه کتاب‌هاي‌ آرون بلبی ساخته شده اسـت، مجموعه‌اي متشکل از مخوف‌ترین اعضای قلمرو حیوانات «گرگ، کوسه، مار، عنکبوت، مار» را دنبال می کند کـه سعی میکنند برگ جدیدی از زندگی جنایتکارانه را برگردانند. شهروند نمونه شدن این فیلم نشان ‌دهنده تغییر سبکی از تلاش‌هاي‌ اخیر DreamWorks با ترکیب شکوفایی‌هاي‌ پرسرعت در انیمیشن و طراحی‌هاي‌ سنتی رسا اسـت.

 

2. قرمز شدن «Turning Red»

بهترین کارتون های سال 2022 که حتما باید تماشا کرد

فیلم کوتاه بائو بـه کارگردانی Domee Shi کـه برنده اسکار شد، با استفاده از نمادهای فرهنگی چینی و تمثیل درخشان برای روایت یک داستان خانوادگی جهانی، بـه یکی از محبوب ترین فیلم هاي‌ کوتاه انیمیشن پیکسار تبدیل شد.

 

Turning Red در دنبال کردن می 13 ساله «رزالی چیانگ» کـه یاد می‌گیرد در بحبوحه کشف نسب عرفانی خانواده اش از دوران راهنمایی زنده بماند، تقریبا همین کار را انجام می دهد. وقتی می گیج می شود، در انفجاری از خز و احساسات بـه یک پاندای قرمز غول پیکر تبدیل می شود. تبدیل شدن بـه سرخ یک داستان تاثیر گذار و خنده دار در دوران بلوغ اسـت کـه فقط پیکسار می‌تواند ان را بسازد.

 

1. سال نوری «Lightyear»

بهترین کارتون های سال 2022 که حتما باید تماشا کرد

از نخستین Avenger تا Space Ranger، کریس ایوانز با سپر ویبرانیوم خود برای بال هاي‌ آلیاژی تریلیوم-کربنیک در Lightyear معامله می کند. از آنگوس مک‌لین، کارگردان مشترک Finding Dory، لایت‌یر بـه‌طور کامل قهرمان فضایی آبی واقعی را کـه برای نخستین بار بـه شکل اسباب‌بازی در داستان اسباب‌بازی اصلی معرفی شد، درک می کند.

 

دراین فیلم ایوانز در نقش Buzz Lightyear «واقعی» بازی خواهد کرد کـه الهام بخش اسباب‌بازی‌اي اسـت کـه همه ی ما می‌شناسیم و دوست داریم از اتاق اندی در داستانی مبدأ کـه برای بی‌نهایت و فراتر از ان روایت می شود.

 

یک ماجراجویی علمی تخیلی بر خلاف هر چیزی کـه پیکسار قبلا انجام داده اسـت، لایت یر استاندارد فنی جدیدی را برای استودیو از طریق انیمیشن باورنکردنی ودر عین حال گویا خود تعیین خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های ارزشمند و آموزنده برای کودکان

جدیدترین مطالب سایت