چرا نباید آب ماکارونی را دور بریزیم؟

چرا نباید آب ماکارونی را دور بریزیم؟

اگر بـه دنبال تغییر دادن بازی ماکارونی خود هستید، شروع بـه صرفه جویی در آب ماکارونی کنید. این کلید تبدیل پاستا و سس خشک شده بـه چیزی خاص اسـت. قبل از آب کش کردن پاستا، مقداری از آب شور و نشاسته اي را کنار بگذارید و هر چند وقت یک‌بار ان را اضافه کنید تا بـه غذای شـما بافتی باورنکردنی و کمی طعم و مزه بدهد.

 

چه چیز خاصی در مورد آب پاستا وجود دارد؟

چرا نباید آب ماکارونی را دور بریزیم؟

هنگام جوشاندن ماکارونی، ممکن اسـت متوجه شوید کـه در حین پختن آب بـه تدریج کدر می شود. این نشاسته اضافی اسـت کـه توسط پاستا آزاد می شود و بـه همین دلیل اسـت کـه باید مقداری از آب را قبل از تخلیه ذخیره کنید. نشاسته بـه عنوان یک اتصال دهنده عمل می کند و هنگامی کـه با چربی مانند کره یا روغن ترکیب می شود، امولسیون ایجاد می کند.

 

این امولسیون تمام عناصر موجود در سس را بـه هم می کشد و بـه ایجاد سس خامه‌اي کمک میکند کـه خیلی خشک نشود، کـه بهتر رشته‌ها را می‌پوشاند. این مانند یک ترفند جادویی خوشمزه اسـت.

 

چگونه آب پاستا خوب درست کنیم؟

برای بهترین آب ممکن ماکارونی، پاستا رابا آب کافی «اما نه زیاد» بپزید و آب را سخاوتمندانه نمک بزنید. بـه اندازه اي از آب استفاده کنید کـه تمام پاستاها پس از اضافه شدن بـه قابلمه کاملاً در آب فرو بروند «حتی وقتی آب در طول پخت تبخیر می شود» اما زیاده روی نکنید.

 

آب اضافی پخت و پز بـه این معنی اسـت کـه آب پاستا نشاسته اي نخواهد داشت. بسته بـه اندازه قابلمه و شکل ماکارونی، سه تا چهار لیوان برای پختن یک پوند پاستا کافی اسـت. چند بار ان را هم بزنید تا مطمئن شوید چیزی نچسبد.

 

بـه عنوان یک قاعده کلی، شـما می خواهید آب خود بـه اندازه دریا شور باشد. یک قاشق غذاخوری کوشر یا نمک دریا محل خوبی برای شروع اسـت. اینکار بـه ماکارونی و آب ماکارونی شـما طعم خوبی میدهد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ‌ماكارونی فتوچینی با قارچ و خامه

 

چگونه و چه زمانی در آب پاستا صرفه جویی کنیم

چرا نباید آب ماکارونی را دور بریزیم؟

با صرفه جویی در آب پخت و پز هر بار کـه پاستا را می جوشانید، شروع کنید. این کمک می کند تا ان را بـه بخشی از روال خود تبدیل کنید و عادت ریختن تمام مایعات را در زهکشی ترک کنید. شـما بـه احتمال زیاد از ان برای رقیق کردن سس هاي‌ روغنی یا کره مانند کاربونارا استفاده خواهید کرد، اما ممکن اسـت برای گرم کردن شیشه سس گوجه فرنگی بـه ان دست پیدا کنید.

 

قبل از برداشتن آب، صبر کنید تا پاستا تقریبا پخت تمام شود تا مطمئن شوید کـه نشاسته ترین آب ممکن را دریافت میکنید. در هر پوند پاستا یک فنجان آب پاستا صرفه جویی کنید. احتمالاً از همه ی ان استفاده نخواهید کرد، اما بهتر اسـت کـه ایمن باشید تا متاسف باشید.

 

شما چند گزینه برای صرفه جویی در آب پاستا دارید.

چرا نباید آب ماکارونی را دور بریزیم؟

پیمانه اندازه گیری: روشی کـه من بارها و بارها بـه ان برمی گردم این اسـت کـه بـه سادگی یک پیمانه اندازه گیری بزرگ را در آب ماکارونی فرو کرده و ان را روی پیشخوان قرار میدهم تا زمانی کـه برای ان آماده شوم. من یک پیمانه مایع بـه سبک پارچ را دوست دارم، اما هر نوع ان کارساز اسـت. فقط مطمئن شوید کـه هر چیزی کـه استفاده میکنید ضد حرارت باشد و مراقب باشید قسمتی از دست خودرا در آب در حال جوش فرو نکنید.

 

کل قابلمه را ذخیره کنید: اگر یک رشته فرنگی بلند مانند اسپاگتی یا فتوچین درست می‌کنید، پس از رسیدن پاستا، از انبر برای بازیابی ان استفاده کنید. برای پاستاهایی با شکل کوچک تر مانند پنه یا اورکیت، از یک قاشق سوراخ دار یا یک عنکبوت فلزی «کـه اغلب برای سرخ کردن استفاده می شود» برای ماهیگیری شکل هاي‌ ماکارونی پخته شده از آب استفاده کنید.

 

بسته بـه دستور پخت، نودل ها را میتوان مستقیماً بـه سس، صافی یا کاسه منتقل کرد. با اینکار آب پخت و پز بـه اندازه یک قابلمه برای شـما باقی خواهد ماند. هنگام استفاده از این روش نسبتاً سریع کار کنید تا از پختن بیش از حد نودل جلوگیري کنید.

 

بیشتر بخوانید: آیا مصرف ماکارونی فوایدی دارد ؟

 

نحوه استفاده از آب پاستا

چرا نباید آب ماکارونی را دور بریزیم؟

هنگام اضافه کردن آب پاستا بـه غذای بعدی خود این مراحل را دنبال نمایید:

 

تصمیم بگیرید کـه آیا ظرف بـه آب ماکارونی نیاز دارد یا خیر. برای بهترین سس ممکن، آب ماکارونی داغ و تازه پخته شده را بـه سس اضافه کنید و هم بزنید. بـه سس خود نگاه کنید؛ کمی خشک اسـت؟ رشته ها را پوشش میدهد؟ باهم زدن ظاهر و بافت ان؛ میتوانید تشخیص دهید کـه آیا ظرف بـه آب پاستا نیاز دارد یا خیر.

 

یک اسپلش اضافه کنید. اگر ظرف شـما کمی خشک بـه نظر می‌رسد یا سس آن قدر کـه دوست دارید روی رشته ها را نمی پوشاند، یک قطره آب داغ پاستا اضافه کنید – حدود یک چهارم فنجان بـه ازای هر پوند پاستا.

آن قدر هم بزنید تا آب پخت کاملاً جا بیفتد.
درصورت نیاز یک اسپل دیگر اضافه کنید. یک نگاه خوب دیگر بـه پاستا خود بیندازید. اگر بـه آب ماکارونی بیشتری نیاز داشت، یک آب پاش دیگر اضافه کنید ودر صورت نیاز تکرار کنید تا بـه غلظت دلخواه برسد. فقط کمی بیشتر از مقداری کـه میخواهید مایعات داشته باشید، زیرا سس ماکارونی همان‌ گونه در هنگام بشقاب و سرو سفت می شود.

 

تنها ترفند آب ماکارونی این اسـت کـه بدانید چقدر باید از ان استفاده کنید. این چیزی اسـت کـه با تمرین یاد خواهید گرفت. بعد از درست کردن چندین غذا، می دانید کـه چه موقع و چه مقدار آب ماکارونی اضافه کنید، ودر نتیجه غذا هاي ماکارونی مناسب رستوران در خانه خواهید داشت.

 

از آب ماکارونی در چه غذاهایی می توان استفاده کرد؟

چرا نباید آب ماکارونی را دور بریزیم؟

احتمالاً در دستور العمل هاي‌ ماکارونی بـه شـما دستور داده شده اسـت کـه یک فنجان آب ماکارونی را صرفه جویی کنید – چه برای تهیه سس یا تنظیم ضخامت و چاشنی ان – اما من دوست دارم افراد بیشتری را ببینم کـه کل قابلمه آب را ذخیره می‌کنند. بـه جای این کـه پاستا خودرا در آب کش بریزید و تماشا کنید کـه تمام آب ماکارونی در آب کش پایین میرود، می توانید ان را ذخیره کنید و بهتر از ان استفاده کنید.

 

این آب غنی از نشاسته، چیزی بیش از یک ماده سس اسـت: وقتی پاستا را در آب بسیار نمکی می‌پزید، پاستا مقدار مناسبی نشاسته آزاد می کند و یک آبگوشت غنی ایجاد می کند کـه میتواند برای خیلی بیشتر از شام امشب استفاده شود. در این جا سه ​​کاربرد عالی برای آب باقیمانده ماکارونی – فراتر از سس وجوددارد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزا ماکارونی سبزیجات

 

3 دلیل بسیار خوب برای صرفه جویی در آب پاستا

ابتدا، بیایید در مورد تدارکات صرفه جویی در آب ماکارونی صحبت کنیم. اگر فقط می خواهید مقدار کمی پس انداز کنید، می توانید یک پیمانه اندازه گیری را بـه عنوان یادآوری در آب کش خود قرار دهید. با این حال، وقتی میخواهید یک قابلمه کامل از آب ماکارونی را ذخیره کنید، از یک عنکبوت یا مقداری انبر برای برداشتن پاستا استفاده کنید – ان را مستقیماً در سس خود یا در آب کش بریزید – و آب پاستا را در قابلمه بگذارید تا خنک شود.

 

پس از خنک شدن می توانید بـه یک ظرف دربسته برای نگه داری در یخچال منتقل کنید یا ان را در قالب هاي‌ یخ بریزید تا برای استفاده هاي‌ بعدی منجمد شود. بدیهی اسـت کـه این مخزن یخ زده را میتوان برای غلیظ کردن سس هاي‌ آینده استفاده کرد، حتی زمانی کـه شـما در حال پختن ماکارونی نیستید، اما این‌ها چند راه هوشمند دیگر برای استفاده از آب پاستا هستند.

 

چرا نباید آب ماکارونی را دور بریزیم؟

 

1. از آن به عنوان پایه سوپ و خورش استفاده کنید.

آب باقیمانده ماکارونی بـه سوپ ها و خورش ها حجم و غنای می بخشد کـه آبگوشتی کـه در فروشگاه خریداری می شود نمیتواند. از این دو باهم استفاده کنید و سوپ اصلی شـما در طول بعدازظهر بـه آرامی پخته شده اسـت. هنگامی کـه قصد دارید از آب ماکارونی در سوپ استفاده کنید، در هنگام ساختن پایه سوپ با نمک ملایم باشید چرا کـه باقیمانده آب پاستا می تواند کاملاً شور باشد. از آب باقیمانده ماکارونی برای لعاب زدایی تابه برای سس ماهی تابه یا بـه جای آب گوشت برای سس استفاده کنید.

 

2. نان و خمیر پیتزا را با آن بپزید.

خمیر مایه، نان هاي‌ سریع و خمیر پیتزای هفتگی شـما می‌توانند از آب ماکارونی استفاده شده بـه جای آب ساده بهره مند شوند. نشاسته اضافی بـه قهوه اي شدن و ترد شدن پوسته ها کمک می کند و می تواند جویدن نان هاي‌ سریع را افزایش دهد. از نمکی کـه در نان یا پوسته پیتزا خود استفاده میکنید، هنگام قرار دادن در آب پاستا برای پخت ساده، حذف کنید.

 

3. از آن برای پخت لوبیا خشک استفاده کنید.

درست مانند افزودن کمی کامبو بـه دیگ لوبیا یا آب گوشت، پختن لوبیاها در آب نمک آن ها را مزه دار می کند و بـه نرم شدن پوست لوبیا کمک می کند. نشاسته طبیعی آب ماکارونی با لوبیا نیز آبگوشتی باورنکردنی می سازد.

چرا نباید آب ماکارونی را دور بریزیم؟

 

برای جمع بندی:

سس خیلی غلیظه؟

مقداری آب پاستا اضافه کنید. این سس رقیق‌تر اما همان‌ گونه منسجم ایجاد میکند بدون این کـه طعم ان را کم کند.

 

سس بـه رشته ها نمی چسبد؟

آب ماکارونی را هر بار بـه ان اضافه کنید. این بـه سس کمک می کند تا چسبیده و باهم جمع شود.

 

خامه تر می خواهید؟

کمی آب ماکارونی کـه در پاستا و سس داغ مخلوط شده اسـت، کمک می کند تا همه ی چیز خامه‌تر شود، بدون نیاز بـه لبنیات اضافی.

جدیدترین مطالب سایت