53 تا از بهترین شهرهای جهان (عکس)

53 تا از بهترین شهرهای جهان (عکس)

بهترین شهرهای جهان : ما از 20000 شهرنشین سؤال کردیم تا بهترین شهر های جهان را در حال حاضر رتبه بندی کنیم. آماده؟ دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب بـه معرفی بهترین شهر های‌ دنیا از نظر امکانات تفریحی و رفاهی و مکان های‌ گردشگری و … خواهیم پرداخت . رسانه های‌ آمریکایی بـه ترتیب بهترین شهر های‌ دنیا را به صورت زیر معرفی کرده اند.

 

53 تا از بهترین شهر جهان

هر سال، هزاران شهرنشین در سراسر جهان را در مورد زندگی در زادگاهشان در حال حاضر امتحان میکنیم. ما میخواهیم در مورد صحنه رستوران و مدار بار بدانیم. تئاتر و گالری های‌ هنری. زندگی شبانه و برنامه های‌ دوستیابی. همسایه ها چگونه هستند و کدام محله ها واقعاً باحال هستند. ایده این اسـت کـه تصویری جهانی از زندگی شهری ایجاد کنیم و مردم را بـه سمت مکان‌هایي هدایت کنیم کـه مردم محلی واقعاً از ان‌ها لذت میبرند.

 

و اکنون … نتایج شاخص Time Out در معرض اسـت! مانند همیشه، ما تمام این داده ها را خرد کرده و از ان برای ارائه رتبه بندی سالانه خود از بزرگ ترین شهر های جهان استفاده کرده ایم. در دو سال گذشته، این لیست بر چگونگی کنار هم قرار گرفتن شهرها در طول همه ی‌گیری و تحمل زندگی «تقریبا» در طول قرنطینه متمرکز بوده اسـت. اما اکنون، پس از دو سال محدودیت سفر، جهان دوباره در حال باز شدن اسـت، و ما – مثل شـما – میخواهیم بـه آنجا برگردیم.

 

بنابر این، در حالی کـه چیزهایی مانند روحیه جامعه و انعطاف پذیری دو مورد از مهمترین عوامل درسال گذشته بودند، درسال 2023 وزن بیشتری بـه چیزهایی اضافه کردیم کـه شهرها را بـه مکان های‌ عالی برای بازدید و همچنین زندگی تبدیل می کند. شهر های برتر امسال ما شهرهایی هستند کـه زندگی شبانه پر رونق، غذاها و نوشیدنی های‌ شگفت انگیز، و هنر، فرهنگ و موزه های‌ فراوان دارند.

 

ما مکان‌هایي را کـه خسته‌کننده یا بیش از حد گران یا بیش از حد محاسبه نشده‌اند، برجسته کرده‌ایم، و مطمئن شده‌ایم کـه برترین‌های‌ ما برای موارد کاربردی مانند پیاده‌روی، حمل‌ونقل عمومی خوب و ایمنی و همچنین پایداری امتیاز خوبی کسب می کنند.

 

ما همچنین از شبکه جهانی ویراستاران و همکاران متخصص خود بهره برده ایم تا اطلاعاتی را در مورد انچه در حال حاضر هر شهر را بـه رخ میکشد، چیزهای جدید و بـه طور کلی چه چیزی در حال ظهور اسـت، بررسی کنیم. همه ی این ها بـه این معنی اسـت کـه اگر امسال قصد دارید برای تعطیلات شهری برنامه ریزی کنید «مخصوصاً اگر نخستین بار در مدت طولانی شـما باشد»؛ این ها مکان هایي هستند کـه باید بروید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین شهر جهان برای زندگی کجاست؟

 

1. ادینبورگ

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

همه ی ما می دانیم کـه ادینبورگ برای چه چیزی بیشتر شناخته شده اسـت. اما در تمام طول سال، شکست دادن پایتخت اسکاتلند سخت اسـت، با بناهای دیدنی، معماری و نقاط دیدنی کـه ان را بـه یکی از زیباترین شهرها برای کاوش با پای پیاده تبدیل می کند، و همچنین صحنه‌های‌ غذا و نوشیدنی کـه دارای انتخاب‌های‌ رو بـه رشدی اسـت. 

 

این شهر پر از گرما اسـت کـه از طریق هنر، فرهنگ و زندگی شبانه خود ابراز وجود را در جوامع تشویق می کند. این پیشگام اسـت و برای همیشه از همه ی گروه ها استقبال می کند «جای تعجب نیست کـه 88 درصد مردم محلی بـه ما گفتند کـه “بیان این کـه چه کسی هستید” در شهر آسان اسـت». بـه علاوه، موضوع کوچکی وجوددارد کـه ان جشنواره‌ها در ماه اوت بازمی‌گردند…

 

ادینبورگ رتبه بالایی را دراین شاخص در کل کسب کرد و هم از نظر تعداد ساکنانی کـه شهر را زیبا میدانستند «95 درصد» و هم برای کسانی کـه ان را قابل پیاده‌روی می دانستند «93 درصد» در صدر قرار گرفت. و ما چه کسی خواهیم بود کـه با ان ترکیب بسیار بسیار شیرین بحث کنیم؟ 

 

2. شیکاگو

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

شاید هفته سختی برای شهر ما بوده اسـت، اما می دانیم کـه شیکاگو از پس ان برخواهد آمد: 55 درصد از مردم محلی ان را در شاخص امسال «چهارمین بالاترین رتبه در جهان» انعطاف پذیر توصیف کردند. پس از دو سال محدودیت‌های‌ خاموش، ما قوی تر و متحدتر ظاهر شدیم، و اکنون کلانشهر دوست‌داشتنی ما در غرب میانه دوباره در حال رونق اسـت – بـه طوری کـه امسال هم بـه عنوان بامزه‌ترین شهر جهان انتخاب شد.

 

چه بخواهید غذاخوری در سطح جهانی را امتحان کنید، تا ساعت 4 صبح در کلوپ های‌ تاریخی مهمانی کنید، یک روز را در امتداد دریاچه میشیگان بـه تماشای نور خورشید بگذرانید، آثار هنری نمادین را ببینید یا فقط در بین محله های‌ مختلف پرسه بزنید، هرگز لحظه اي کسل کننده وجود ندارد «بله، حتی وقتی زمستان فرا می رسد». 96 درصد از مردم محلی شیکاگو را برای غذاها و نوشیدنی هایش بسیار محاسبه می کنند – دومین رتبه در جهان – با 95 درصد در مورد هنر و صحنه فرهنگ شهر. 

 

3. مدلین

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

مدلین کـه بـه عنوان شهر بهار ابدی شناخته می شود، چیزی بیش از آب و هوای خوب در تمام سال ارائه می دهد. مردم Paisa بـه شدت بـه شهر خود افتخار می کنند «این تنها شهری در کلمبیا اسـت کـه سیستم مترو دارد»؛ مردم Paisa سرشار از انرژی، کارآفرینی و کنجکاوی هستند. واقعا سخت اسـت کـه این جا دوستان خوبی پیدا نکنی.

 

در نظرسنجی امسال، زندگی شبانه مدلین بـه عنوان بهترین زندگی در جهان انتخاب شد، اگر چه این شاید همه ی چیز تعجب آور نباشد، زیرا این شهری اسـت کـه هنرمندان رگیتون J Balvin، Maluma و Karol G. El Social، Salón Amador، Vintrash یا هر باری در امتداد La را بـه ما هدیه داده اسـت. 70 زمان خوبی را بـه شـما نشان می دهد.

 

این شهر مطمئناً دوست دارد خودرا سرگرم کند. مدلین از نظر خوردن و آشامیدن بـه عنوان بهترین در جهان انتخاب شد «با 97 درصد از مردم مدلین گفت کـه غذا و مشروب در این جا خوب اسـت»؛ و همین امر در مورد زندگی شبانه «90 درصد» و روحیه اجتماعی «94 درصد» صدق می کند.

 

4. گلاسکو

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

مهربانی معمولی و شوخ طبعی در شهری کـه در لیست امسال بـه عنوان دوستانه‌ترین رای داده شد، غالب اسـت. گلاسکو در بیرون رفتن سرآمد اسـت. در SWG3؛ نخستین باشگاه گرمایش بدن در جهان، رقصیدن بـه معنای واقعی کلمه بـه روشن ماندن چراغ‌ها کمک میکند.

 

اکنون پس از یک خشکسالی طولانی، دو رستوران با ستاره میشلن وجوددارد «Cail Bruich و Unalome»؛ با این حال یک صحنه ناهار خوری رو بـه رشد با غیررسمی بودن دوستانه و ارزش مناسب برای پول مشخص می شود «گلاسکو دومین شهری بود کـه کمترین احتمال را داشت کـه بـه عنوان گرانقیمت توصیف شود». تالار رقص بارولند غبارآلود، معبدی بدون تغییر برای موسیقی زنده اسـت کـه شـما و گروه مورد علاقتان شایسته ان هستید.

 

78 درصد از مردم گلاسوئیک شهر خودرا دوستانه توصیف کردند و منچستر برنده سال گذشته را بـه مقام اول رساند. این شهر همچنین بـه دلیل فضای سبز گسترده و کارهای متنوعی کـه باید انجام داد، در مجموع رتبه خوبی را کسب کرد. 

 

5. آمستردام

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

از بسیاری جهات، آمستردام مقصد عالی اسـت. مملو از مکان‌های‌ فوق‌العاده برای دیدن هنر و گرفتن هدایای جاز اسـت، اما در عین حال بسیار سرد اسـت. این شهر بـه اندازه کافی بزرگ اسـت کـه بـه کاوش پاداش دهد، اما هنوز هم قابل پیاده‌روی «یا دوچرخه‌سواری!» اسـت.

 

این شهر صحنه‌های‌ اجتماعی پرهیاهو و زندگی شبانه پر جنب و جوش رابا تحمل و تنوع ترکیب می کند – پاسخ‌دهندگان شاخص شهر خودرا ساده ترین مکان در جهان برای بیان این کـه چه کسی هستید، نامیدند. همچنین ان را بـه عنوان دومین مترقی ترین در جهان انتخاب کرد. جای تعجب نیست کـه تعداد زیادی از مفسران می گویند این کلان شهر نمونه قرن بیست و یکمی اسـت.

 

در اخباری کـه هیچکس را حيرت زده نمی‌کند، 100 درصد آمستردامری ها گفتند کـه میتوانند بـه اسانی در شهر بر روی دو چرخ حرکت کنند و ان را بـه بهترین مکان در جهان برای دوچرخه سواران تبدیل می کند. صد در صد!

 

6. پراگ

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

تعداد کمی از پایتخت ها بـه این اندازه خوب بـه نظر میرسند، بنابر این جای تعجب نیست کـه پراگ در لیست امسال بـه عنوان سومین شهر زیبای جهان انتخاب شد. اما این فقط یک چهره زیبا نیست. بازدیدکنندگان در حال کشف کیفیت زندگی بسیار جذابی هستند کـه با تعداد زیادی گالری و موزه نشان داده شده اسـت، و غذاخوری باکیفیت و مقرون بـه صرفه در سراسر فروشگاه.

 

مردم محلی تاکید می کنند کـه «تردد با وسایل نقلیه عمومی» نیز آسان اسـت. برای آرامش و سکوت، توصیه های‌ انها را بپذیرید و بـه طبیعت بازگردید، بـه ویژه در دره Divoká Šárka، کـه می توانید بدون نیاز بـه ترک شهر بـه آنجا برسید. 90 درصد از پراگرها گفتند شهرشان زیبا اسـت و حتی بیشتر – 96 درصد – گفتند کـه سیستم حمل و نقل عمومی شهر را رتبه بندی کرده اند. 

 

7. مراکش

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

جامعه، خلاقیت و ایمان بـه آینده باعث شده اسـت کـه مراکش با روحیه اي جدید از این همه ی گیری خارج شود. این شهر مدت‌ها بـه عنوان یک دیگ ذوب بین‌ المللی مشهور بوده اسـت، اما قرنطینه فضایی را برای کارآفرینان محلی ایجاد کرد تا بتوانند با باز کردن بوتیک‌های‌ جدید جالبی مانند Moro و رستوران‌هایي مانند Mouton Noir، عضلات خودرا منعطف کنند.

 

یک جشنواره بین‌ المللی داستان‌سرایی جدید در ماه فوریه بـه استقبال نخستین بازدیدکنندگان شهر پس از همه ی‌گیری رفت، در حالی کـه بازیکنان بزرگی مانند لا مامونیا ظاهر جدید وحشیانه‌اي دارند و ال‌فن داغ‌ترین شب‌های‌ موسیقی یکشنبه را در شهر راه‌اندازی کرد. جای تعجب نیست کـه بازدیدکنندگان نمیتوانند برای بازگشت صبر کنند.

 

مراکش را درنظر بگیرید و تقریبا مطمئناً مدینه شلوغ و پرهیاهوی شهر را در ذهن دارید، بنابر این جای تعجب نیست کـه این شهر برای آشنایی با همسایگان شـما در رتبه بالایی قرار گرفته اسـت «68 درصد از پاسخ دهندگان گفتند کـه این آسان اسـت – بالاترین در جهان» و پیدا کردن دوستان جدید «70 درصد».

 

8. برلین

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

واقعاً برای هر نوع بازدیدکننده اي در برلین چیزی وجوددارد. مهمانی‌های‌ بدنام آخر هفته دراین شهر با قدرت کامل برگزار میشوند و وقتی صحبت از غذاخوری‌های‌ خوب بـه میان می آید، پایتخت کشور آلمان هرگز بـه این اندازه نبوده اسـت. از تورهای پیاده‌روی انقلابی گرفته تا نمایش‌های‌ هنر معاصر پیشرفته، بودجه‌های‌ کوچک‌تر بـه خوبی تامین می شوند «فقط 10 درصد از پاسخ‌دهندگان شهر را گران‌قیمت توصیف کرده‌اند، کـه در واقع پایین‌ترین شهر در سراسر جهان اسـت».

 

در یکی از اسپاهای محبوب شهر استراحت کنید، یا در یکی از کلوب‌های‌ مشهور جهانی برلین، قلب خودرا دریک غوغای شبانه بـه تپش برسانید – در هر صورت با نشاط دوباره بـه آنجا خواهید رفت. وقتی صحبت از حمل و نقل بـه میان می آید، در واقع، برلینی ها خودرا بسیار خوش شانس می دانند. 97 درصد باورنکردنی سیستم حمل و نقل عمومی شهر را ستودند.

 

9. مونترال

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

هیچ زمان هیجان انگیزتری برای بازدید از مونترال وجود نداشته اسـت. پس از همه ی‌گیری، این شهر با تعداد زیادی رستوران، بار و انرژی مثبت بـه طور جدی بازگشته اسـت. معماری الهام‌بخش مونترال، حال‌وهوای دوستانه و مهمان‌نوازی افسانه‌اي مونترال تغییر نکرده اسـت و ترکیبی از فرهنگ اروپایی و جوی دو ویو کبک هنوز زنده و زنده اسـت – اما شـما چیزهای تازه‌اي را کشف خواهید کرد، چه غذا های کالیبر میشلن یا ذهن. -دمیدن غذای مقرون بـه صرفه

 

93 درصد از مردم محلی بـه غذا و نوشیدنی شهر امتیاز می دهند، در حالی کـه 82 درصد هنر و موزه های‌ ان را تحسین می کنند و 80 درصد می گویند کـه قدم زدن در طبیعت آسان اسـت.

 

10. کپنهاگ

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

پایتخت دانمارک بسیار بیشتر از نانوایی‌ها و مردم داغ دوچرخه‌سواری اسـت. از این ها «و سپس برخی» با لذت بردن از شهر با پای پیاده لذت ببرید «طبق نظرسنجی ما چیزی کـه 86 درصد از مردم کپنهاگ گفتند آسان اسـت».

 

در بازارهایی مانند Torvehallerne، Broens Gadekøkken، Banegaarden و Reffen، قبل از استخدام یک GoBoat برقی و گپ زدن با سایر رزمناوهای آماتور، هنگامی کـه برای نوشیدن ماء شعیر در زیر آفتاب اسکله می‌شوید، غوطه ور شوید. عصر بیایید، زندگی شبانه پرطرفدار شهر را کاوش کنید و تا دیروقت بیرون بمانید – این واقعا شهری اسـت کـه دوست دارد مهمانی کند.

 

کپنهاگ هنوز هم یکی از شهر های سبز بزرگ جهان اسـت کـه از نظر پایداری «با 75 درصد پاسخ‌های‌ مثبت»؛ پیاده‌روی «86 درصد» و آسانی تردد با دوچرخه «97 درصد» در رتبه دوم جهان قرار دارد. 

 

11. کیپ تاون

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

غذای خوب، فرهنگ، کوه‌ها، سواحل، زندگی شبانه – همه ی این کارها را میتوانید در کیپ تاون انجام دهید. تعداد کمی از شهرها برای انواع فضای باز بهتر هستند، چه با تمام نقاط شنای عالی، از کلیفتون و خلیج کمپ در سمت اقیانوس اطلس گرفته تا مویزنبرگ و شهر سیمون در هند.

 

ناگفته نماند تمام فرصت‌های‌ پیاده‌گردی کـه توسط جنگل‌های‌ نیولندز، جنگل سیسیلیا و باغ کرستنبوش ارائه میشوند «93 درصد از مردم محلی شهر خودرا زیبا، دومین شهر مرتفع در جهان، و دلیل خوبی توصیف کردند». بـه شهر برگردید، یک رول boerewors «هات داگ» سفارش دهید و اساساً در بهشت خواهید بود.

 

هشتاد و هفت درصد از افرادی کـه در کیپ تاون شرکت کردند، گفتند کـه آرامش دادن آسان اسـت – بیش از هر جای دیگری در جهان. در همین حال، 93 درصد گفتند کـه بـه شهر بـه دلیل تنوع کارها امتیاز بالایی داده اند.

 

12. مادرید

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

مادرید آن طور کـه قبلا بود نیست – از نظر بسیار خوب. بـه همان اندازه کـه درسال‌های‌ گذشته سرگرم‌کننده و دلپذیر اسـت، اما هرروز، کارهای بیشتری برای انجام دادن، دیدن و – مهم‌تر از قبل – خوردن خواهید یافت. جای تعجب نیست کـه 94 درصد از مردم پایتخت اسپانیا را بـه خاطر غذاها و نوشیدنی هایش ستایش کردند. و با توجه بـه موزه‌های‌ باکیفیت بالا از جمله پرادو، رینا سوفیا و تیسن-بورنمیزا، جای تعجب نیست کـه 95 درصد مردم محلی بـه هنر و فرهنگ ان نیز امتیاز می دهند.

 

هرگز لحظه‌اي کسل‌کننده در پایتخت اسپانیا وجود ندارد – تنها 1 درصد از مادریلنیوس‌ها شهر خودرا خسته‌کننده توصیف میکنند. و علاوه بر این رتبه‌بندی‌های‌ بالای غذا و فرهنگ، 86 درصد از مردم محلی میگویند کـه زندگی شبانه شهر نیز عالی اسـت. 

 

13. منچستر

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

چه چیزی ما را عالی می کند: منچستر کـه امسال بـه عنوان دومین شهر دوستانه جهان انتخاب شد، با چشم انداز همیشه دلپذیر از رستوران ها، بارها و فرهنگ درجه یک «غذاخوری هایي با تم گربه سانان Neon Tiger و Kitten هستند، همیشه احساس میکنید در خانه خود هستید. دو افزوده فوق العاده اخیر». یک دیگ ذوب واقعی، منچستر شهری مقاوم و مترقی اسـت کـه از تاریخ خود قدردانی می کند، اما همیشه بـه آینده نگاه می کند. در حال حاضر ما در شکل شگفت انگیزی هستیم، با محله های‌ در حال گسترش مانند Ancoats و Prestwich کـه مطمئناً جزو بهترین و آسان ترین مکان ها برای زندگی در جهان هستند.

 

علیرغم از دست دادن جایگاه اول بـه گلاسکو، بخش عظیمی از مانکنونیایی ها «74 درصد» همان‌ گونه دوستی شهر خودرا تضمین می کنند. از سوی دیگر، فقط 11 درصد گفتند کـه فکر می کنند منچستر یک شهر زیبا اسـت – پایین ترین شهر در جهان. بچه ها بیایید – عشق بـه شیک پسا صنعتی مانی کجاست؟ – راب مارتین، تایم اوت منچستر

 

14. بمبئی

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

از غول های‌ شرکتی گرفته تا صنعت فیلم پر زرق و برق و غذاها و صحنه های‌ شب زنده داری همیشه پرهیاهو، بمبئی فضایی را برای کسانی کـه رویای بزرگ دارند ارائه می دهد. همه ی گیر بودن یا نبودن، روح شهر با نحوه پیوند شهروندان در زمان جشن و همچنین بحران تعریف می شود.

 

این شهر از کمک بـه نیازمندان گرفته تا ایجاد فرصت برای کسانی کـه جرات امتحان کردن دارند، مردمی مانند زنبورها را بـه سمت عسل جذب می کند. و زندگی شبانه فقط در کلوب ها متوقف نمی‌شود – غذای عالی را می توانید بـه صورت 24 ساعته و 7 روز هفته، با صندلی ردیف جلو درکنار خلیج درصورت تمایل پیدا کنید.

 

هشتاد و نه درصد از مردم محلی بـه زندگی شبانه بمبئی بسیار امتیاز دادند – سومین بهترین در کل جهان. همچنین از نظر روحیه اجتماعی «با 81 درصد پاسخ های‌ مثبت» سوم شد و برای غذا و نوشیدنی خود امتیاز بسیار بالایی کسب کرد «94 درصد».

 

15. ملبورن

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

با آخرینبار، کافه‌ها و رستوران‌های‌ ملبورن همراهی میکنیم کـه همیشه شبیه یک ورزش بوده اسـت اما اکنون بـه سطح المپیک رسیده اسـت. پس از دو سال تعطیلی، رنسانس رستوران ملبورن بـه ما انبوهی از تجربه‌های‌ نوشیدنی و ناهار خوری را هدیه میدهد. و اغراق نیست اگر بگوییم در حال حاضر هر گوشه ایالت با جشنواره های‌ هنری روشن و روشن شده اسـت.

 

بـه موسیقی زنده، نصب در فضای باز و نمایشگاه های‌ نیمه دائمی خیره کننده فکر کنید. بـه راستی کـه شهر هرگز زنده تر از این احساس نکرده اسـت. این کولاک از افتتاحیه های‌ جدید پس از همه ی گیری مطمئناً موقعیت ملبورن را در شاخص تقویت کرده اسـت. 92 درصد از افراد مورد بررسی گفتند کـه صحنه غذا و نوشیدنی شهر در حال حاضر خوب اسـت.

 

16. تایپه

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

ما بیش از دو سال بدون هیچگونه قفلی کووید را بیرون نگه داشتیم – چیزی کـه روح جامعه و انعطاف پذیری فوق العاده تایوان را تجسم می بخشد. تایپه همچنین برترین مقصد عجیب‌وغریب آسیا اسـت کـه ازدواج همجنس‌بازان را درسال 2019 قانونی کرده اسـت. حمل‌ونقل کارآمد و بسیار مقرون بـه صرفه اسـت و بـه لطف بازارهای شبانه ما کـه مملو از خوراکی‌های‌ محلی شیرین و خوش طعم اسـت، هرگز گرسنه نخواهید بود.

 

مناظر آشفته شهری، معابد مرموز با قدمت چند صد ساله، پارک‌های‌ عالی برای پیک نیک و ایستگاه پلیس مربوط بـه دوران ژاپن با نمایشگاه‌های‌ سلولی را در خود پنهان کرده اسـت. 86 درصد از ساکنان تایپه شهر خودرا امن و 58 درصد پایدار توصیف کردند و 92 درصد از آن ها سیستم حمل و نقل عمومی را ستایش کردند.

 

17. لندن

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

لندن دوباره بـه درستی سرگرم کننده اسـت. در حالی کـه درست اسـت کـه بحران هزینه های‌ زندگی بـه طور جدی بر توانایی ما برای گذراندن اوقات خوش با قیمت ارزان تأثیر گذاشته اسـت، شهر ما در حال حاضر حال و هوای بهتری نسبت بـه انچه شـما منطقی انتظار دارید دارد. بازگشایی مجدد همه ی گالری‌ها و موزه‌های‌ رایگان ما «دیگر نیازی بـه رزرو مکان‌ها نیست» یادآور بسیار خوبی از دموکراسی بودن فرهنگ در این جا بود.

 

در همین حال، زندگی شبانه «بـه هرحال توسط من» تجدید حیاتی غیر قابل پیش‌بینی را تجربه کرده اسـت، با شب‌های‌ جدید باشگاهی کـه اغلب از محلی بـه مکان دیگر مانند پاپ‌آپ‌های‌ پر زرق و برق می‌پرند. لندن برای پذیرایی انحصاری برای افراد پولدار و میانسال رپ بدی دریافت میکند، بنابر این دیدن دوباره چیزی واقعاً متجاوزانه بسیار عالی اسـت.

 

وقتی نوبت بـه تعداد زیاد چیزها برای دیدن و انجام دادن می شود، هیچ کجا بهتر از لندن نیست. نود و چهار درصد از لندنی‌ها بـه تنوع کارهای شهر – بالاترین در جهان – میگویند و بـه همین نسبت میگویند کـه صحنه هنری در این جا بسیار مناسب اسـت. 

 

18. پورتو

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

پورتوئنس‌ها چیزهای کمی را بهتر از نوشیدنی در پایان روز دوست دارند – بـه‌خصوص اگر بتوانید یک میز با منظره‌اي بر روی رودخانه دورو بچینید. مردم دومین شهر پرتغال نیز عموماً ذهنی باز دارند، البته در مورد انچه می‌خورند بسیار خاص.

 

شاید بـه همین دلیل اسـت کـه رستوران‌های‌ خوب زیادی دراین شهر وجوددارد کـه همه ی چیز را از غذا های سنتی و فرنی سارابولو گرفته تا غذا های آوانگارد ستاره‌دار میشلن سرو میکنند. بـه عبارت دیگر، جای تعجب نیست کـه 96 درصد از مردم محلی پورتو، طبق شاخص امسال، بـه غذای شهر امتیاز بالایی می دهند. بوم اشتها!

 

جدا از فرهنگ غذا و نوشیدنی فوق‌العاده‌اش، دومین شهر پرتغال بـه‌عنوان یک شهر کاملاً خنک توصیف شد. هفتاد و پنج درصد گفتند کـه آرامش در شهر آسان اسـت و 76 درصد گفتند کـه «بیان این کـه چه کسی هستید» آسان اسـت.

 

19. لیون

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

پسر لیون خوب بـه نظر می رسد. دومین شهر فرانسه با دو رودخانه بزرگ، یک پارک شهری عظیم «با زرافه‌های‌ ساکن» و یک گالری هنری در فضای باز جدید شامل 150 نقاشی دیواری عمومی، بـه همان اندازه جذاب اسـت. اما این شراب اسـت نه آب کـه در رگ های‌ شهر می گذرد.

 

سواحل رودخانه با میله های‌ شناور پوشیده شده اسـت و شهر بین دره رون و مناطق انگورسازی بوژوله قرار گرفته اسـت «بی شک عاملی مؤثر در 71 درصد از مردم محلی اسـت کـه می گویند شهرشان آرامش بخش اسـت». و خودرو را رها کنید، چرا نمی‌کنید؟ لیون دارای 540 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری اسـت.

 

لیون بـه شهر خود افتخار می کند و یقیناً درسال 2022 هم همین طور اسـت. نود و پنج درصد از ساکنان شاخ فرهنگ غذا و نوشیدنی شهر خودرا بـه صدا درآوردند، در حالی کـه 88 درصد شهر خودرا زیبا توصیف کردند. 

 

20. نیویورک

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

نیویورک پر جنب و جوش تر از همیشه اسـت. چیزی کـه می‌توانست اپل بزرگ را در چند سال گذشته نابود کند، ان را قویتر کرده اسـت – در واقع، نیویورک بـه عنوان مقاوم‌ترین شهر جهان درسال جاری انتخاب شد. شهر ما با نمایشگاه‌های‌ خلاقانه‌تر و بهترین تئاتری کـه در دهه‌های‌ اخیر دیده‌ایم بازگشته اسـت «می دانیم، زیرا نیویورک همچنین بـه عنوان سومین بهترین در جهان برای هنر، فرهنگ و موزه‌ها انتخاب شد».

 

نیویورک در شاخص امسال در هردو دسته “بین المللی” صدرنشین شد. این شهر بسیار دور محبوب ترین شهری بود کـه خوانندگان تایم اوت درسال 2022 میخواستند از ان بازدید کنند و همچنین مکانی بود کـه بیشتر مردم واقعاً می‌خواستند بـه آنجا بروند.

 

21. بوئنوس آیرس

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

بوینس آیرس، هیجان‌انگیزترین شهر آمریکای جنوبی از نظر فرهنگی، بـه لطف کافه‌ها و رستوران‌های‌ برنده جوایز، و یک صحنه هنری پرهیاهو با موزه‌ها، گالری‌های‌ هنری و رایگان، جاذبه‌اي برای علاقه‌مندان بـه کوکتل‌ها، خوش‌خوراک‌ها و کرکس‌های‌ فرهنگ اسـت. فستیوال های‌ فرهنگی کـه پورتنوها «ساکنان پایتخت آرژانتین» را تا مدت ها در شب سرگرم می کنند.

 

چاکاریتا جدید ترین مرکز غذاخوری BA اسـت – غذای تند یا رامن، تکه‌اي از پیتزای موزا یا تاپاس فیلیپینی، نگرونی آخر شب یا مالبک را شبانه‌روز سفارش دهید. موجی از دهانه های‌ سالن غذای سرپوشیده و بیرونی نیز اشتهای پورتنیو را برآورده می کند، از جمله Mercado de los Carruajes تازه بازسازی شده، Bocha by Narda Lepes در زمین های‌ پولوی پالرمو و Mercat Caballito.

 

این شهر مطمئناً دوست دارد بیرون برود. با توجه بـه این کـه 92 درصد از مردم محلی در مورد غذاها و نوشیدنی های‌ BA هیجان زده اند، 88 درصد صحنه هنری ان را ستایش می کنند و 86 درصد زندگی شبانه ان را جشن می‌گیرند، BA همان‌ گونه مکانی پرهیاهو باقیمانده اسـت. -سورل موزلی-ویلیامز

 

22. بیرمنگام

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

متنوع و پویا، بیرمنگام هرگز ثابت نمی‌ماند. میزبان بازی‌های‌ مشترک المنافع امسال وقتی صحبت از بارهای پرهیاهو، رستوران‌های‌ ستاره‌دار میشلین، موزه‌های‌ درجه یک، فروشگاه‌های‌ برتر، کانال‌های‌ پرپیچ‌وخم، فضاهای سبز، موسیقی پیشگامانه، ورزش نخبه و فرهنگ پر جنب و جوش میشود، طلا را بـه دست می‌آورد.

 

از خیابان های‌ پر از گرافیتی دیگبث «کـه زمانی محل پایکوبی پیکی بلایندرز بدنام بود»؛ تا کندوی خلاقیت کـه محله جواهرات اسـت، این کارگاه سابق جهان خودرا بـه عنوان یک شهر جهانی، جایی کـه مردم از همه ی فرهنگ ها در ان زندگی می کنند، دوباره اختراع کرده اسـت. گله برای رشد و شکوفایی. 

 

92 درصد از برومی‌ها شهر خودرا متنوع توصیف کردند – سومین شهر بزرگ در جهان. بیرمنگام همچنین یک شهر عالی برای بیان این کـه چه کسی هستید «78 درصد گفته اند» و در بین شهرهایی در بریتانیا قرار دارد کـه کمترین احتمال دارد گرانقیمت توصیف شوند.

 

23. استکهلم

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

تاریخ از میدان‌های‌ سنگ‌فرش‌شده قرون وسطایی پایتخت سوئد، بلوک‌های‌ آپارتمانی با رنگ‌های‌ ادویه‌آمیز، و کارخانه‌های‌ سابق تبدیل بـه مکان‌های‌ موسیقی و هنری سرچشمه میگیرد. اما استکهلم همچنین یک کلان شهر جهانی با رشد سریع با اقتصاد قوی و چشم اندازی برای آینده اي دوستدار محیط زیست با فناوری پیشرفته اسـت «جای تعجب نیست کـه این شهر بـه احتمال زیاد در شاخص امسال بـه عنوان شهری پایدار توصیف می شود».

 

می توانید از یک کوکتل روی پشت‌بام لذت ببرید، جدید ترین گرایش‌های‌ غذا های تلفیقی را امتحان کنید یا یکی از دوچرخه‌های‌ الکترونیکی عمومی شهر را برای گردش استفاده کنید. یا با قدم زدن درکنار آب، سفر آرام با کشتی بـه مجمع الجزایر یا پیک نیک در یکی از فضاهای سبز وسیع استکهلم، سرعت خودرا کاهش دهید.

 

هفتاد و هشت درصد از استکهلمرها بـه ما گفتند کـه شهر خودرا پایدار می دانند – بالاترین شهر در جهان. این شهر همچنین برای فضای سبز «با 95 درصد گفته‌اند کـه دسترسی آسانی دارند» در رتبه اول قرار گرفت و کمترین احتمال را داشت کـه بـه عنوان شهر کثیف توصیف شود.

 

24. توکیو

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

توکیو بسیار همه ی کاره اسـت. داشتن بیشترین ستاره های‌ میشلن در جهان بـه این معنی اسـت کـه برای غذا و نوشیدنی عالی اسـت «چیزی کـه 91 درصد مردم محلی در نظرسنجی امسال تاکید کردند». بـه‌علاوه، توکیو با بارهای پر جنب و جوش و صحنه‌های‌ تفریحات شبانه‌اش، یک مورد جدی از فوموهای بیرون را بـه شـما میدهد.

 

برای ما تعجبی نداشت کـه این شهر بـه عنوان دومین مقصد محبوب مسافرتی درسال 2022 انتخاب شد، بـه طوری کـه 12 درصد از همه ی شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند کـه پایتخت ژاپن در لیست سطل آن ها رتبه یک اسـت. شبکه حمل و نقل عمومی توکیو ممکن اسـت برای خارجی ها کمی پیچ و خم بـه نظر برسد، اما بـه خوبی برای توکیویی ها مناسب اسـت – 94 درصد گفتند کـه معاشرت در شهر آسان اسـت، سومین شهر برتر در جهان.

 

25. سانفرانسیسکو

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

پس از دو سال طولانی تعطیلی، سانفرانسیسکو تقریبا بـه حالت عادی بازگشته اسـت – حتی دارای برخی ارتقاءها اسـت، مانند تعداد زیادی از گزینه های‌ صندلی در فضای باز کـه در طول همه ی گیری ساخته شده اسـت. بازدید از SF نه تنها بـه معنای مکان‌های‌ ناهارخوری قاتل، از اتصالات سوراخ در دیوار گرفته تا عده اي از بهترین رستوران‌های‌ ستاره‌دار میشلین در جهان اسـت، بلکه گزینه‌های‌ بی‌پایانی برای پیاده‌روی، مزه کردن شراب، غذاخوری‌های‌ ساحلی، سفر های یک روزه و خرید داروخانه‌ها نیز هست.

 

و با توجه بـه شهرتش بـه عنوان مکانی دلپذیر برای همه ی، جای تعجب نیست کـه SF در نظرسنجی امسال بـه عنوان مترقی ترین شهر جهان انتخاب شد «و همچنین برای آسانی در بیان این کـه چه کسی هستید امتیاز بالایی کسب کرد».

 

هفتاد و سه درصد از مردم سانفرانسیسک شهر خودرا مترقی توصیف کردند – بیش از هر جای دیگری در جهان. این با اعداد زیادی نیز پشتیبانی می شود کـه میگویند شهر طلایی فضای سبز زیادی دارد «83 درصد چنین گفته‌اند» و بیان این کـه چه کسی هستید آسان اسـت «همچنین 83 درصد». -کلارا هوگان، تایم اوت سانفرانسیسکو

 

26. دهلی

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

دهلی همیشه آینده نگر بوده ودر عین حال ریشه محکمی در تاریخ داشته اسـت – روحی کـه در چشم انداز آشپزی و فرهنگی در حال رشد امروز منعکس شده اسـت. تمرکز زیادی بر آشپزی منطقه‌اي معاصر هندی، همراه با علاقه دوباره بـه فضاهای میراثی تازه بازسازی شده شهر وجوددارد.

 

نتیجه؟ کوکتل‌های‌ روی پشت‌بام با چشم‌اندازی از قطب منار قرن دوازدهمی. یکشنبه بازارهای کشاورزان در مهد کودک پر از آرامگاه ساندر. و احتمالاً بهترین شبکه حمل و نقل عمومی در کشور – مترو دهلی – کـه نقاط برتر پایتخت را بـه هم متصل می کند. بـه دهلی فکر کنید و احتمالاً بـه بازارهای گسترده و نوش های‌ خوشمزه بی پایان شهر فکر می‌کنید و کاملاً درست اسـت. 91 درصد از مردم دهلی از گزینه های‌ غذا و نوشیدنی شهر خود استقبال کردند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای ایران از نظر امکانات و جاذبه های گردشگری و تفریحی

 

27. تورنتو

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

پس از چندین قرنطینه، تورنتو دوباره زنده شده اسـت. این شهر بسیار انعطاف‌پذیر از زمستانی طولانی با پاسیوهای گرمای روباز جان سالم بـه در برد، و اکنون با باز شدن رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های‌ جدید ظاهرا هر هفته، صحنه غذا و نوشیدنی دوباره شلوغ اسـت.

 

در شاخص امسال، شهر برای پیشرفت و روحیه اجتماعی امتیاز بالایی کسب کرد، کـه میتوان ان را در فعالیت‌های‌ اجتماعی، رویداد های اجتماعی و صحنه پر رونق زندگی شبانه زیرزمینی کـه برای تابستان با قدرت کامل بازگشته اسـت، احساس کرد. 95 درصد از پاسخ دهندگان در تورنتو شهر خودرا متنوع توصیف کردند – بالاترین شهر در جهان. 80 درصد همچنین گفتند کـه «بیان این کـه چه کسی هستید» در شهر آسان اسـت.

 

28. لیسبون

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

فرهنگ بالکن همیشه در لیسبون بزرگ بوده اسـت، اما بـه نظر می رسد در حال حاضر بیشتر از همیشه بارها و رستوران ها در این جا وجوددارد. درکنار رودخانه قرار بگیرید یا از یکی از منظره‌های‌ میرادورو بالا بروید تا منظور ما را درک کنید – در هر گوشه‌اي می شنوید کـه شیشه‌هایي بـه صدا در می آیند.

 

در جاهای دیگر، ظاهرا رستوران‌های‌ جدیدی در سرتاسر شهر ظاهر می شوند و بهترین غذا های محلی و جهانی را ارائه می کنند «جای تعجب نیست کـه 92 درصد از مردم محلی میگویند کـه صحنه غذا و نوشیدنی شهر درسال 2022 پررونق اسـت» در حالی کـه تعداد زیادی از بارهای جدید برای شـما سرو میکنند. علاوه بر این رتبه بندی مواد غذایی جامد و نوشیدنی، 73 درصد قابل توجه لیسبوتاها شهر خودرا زیبا توصیف کردند. خیلی درست.

 

29. بوستون

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

ممکن اسـت کلیشه اي باشد، اما بوستون واقعاً چیزی برای همه ی دارد. لباس مورد علاقه‌تان را تکان دهید و بـه یک نمایش بورلسک در کافه میدوی بروید یا در کافه کلاب مؤسسه‌ي عجیب‌وغریب یک غذای لذیذ بنوشید. صحنه غذا شـما رابا همه ی چیز از کانولی تازه و نان کرکی اینجرا گرفته تا آبجوی دستی محلی بـه وجد خواهد آورد. ماه‌های‌ گرم‌تر زمان مناسبی برای کاوش در کامن یا حتی قایق‌سواری قو اسـت.

 

این شهر نسبتاً دوست‌داشتنی اسـت، بنابر این خوشبختانه مردم محلی ان را مکانی بسیار آسان برای گشت و گذار می دانند، بـه طوری کـه 79 درصد از پاسخ‌دهندگان شهر را قابل پیاده‌روی توصیف می کنند. همین درصد نیز شهر را از نظر هنر و فرهنگ بسیار محاسبه کرده اسـت.

 

30. مکزیکو سیتی

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

کشور مکزیک ممکن اسـت در طول همه ی‌گیری بـه روی مسافران باز مانده باشد، اما تنها اکنون اسـت کـه پایتخت دوباره شلوغ شده اسـت. این نباید کسی را متعجب کند. بـه هرحال، CDMX بهترین صحنه بار در آمریکای شمالی، موسیقی زنده بی‌پایان شگفت‌انگیز را دارد و خیلی زود، خانه یکی از بزرگ ترین آکواریوم‌های‌ جهان خواهد بود. تقریبا هر سال یک موزه جدید وارد می شود و غذا های متنوع شهر یک تور جهانی واقعی را ارائه می دهد.

 

92 درصد از مردم محلی گفتند کـه بـه هنر و فرهنگ شهر امتیاز می دهند و 90 درصد گفتند کـه از تنوع کارها قدردانی می کنند. انچه را کـه می خواهید در مورد CDMX بگویید، مطمئناً کسل کننده نیست. 

 

31. تل آویو

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

تل آویو پس از دو سال کووید، مفاهیم جدیدی را پذیرفته اسـت. عده اي از بهترین چیزها در TLV رایگان هستند – مانند جلسات یوگا در استخر گوردون در مارینا، اتوبوس های‌ شبانه در شبات «آخر هفته» و کنسرت های‌ در هوای آزاد در تابستان.

 

تل‌آویو کـه در لیست امسال دومین شهر بامزه جهان نامیده می شود، مملو از فروشگاه‌های‌ پاپ آپ، بارها و گالری‌های‌ هنری اسـت کـه اغلب در ساختمان‌های‌ قدیمی باهاوس قراردارند. در حالی کـه راه‌آهن سبک جدید و آسمان‌خراش‌ها بـه آینده اشاره می کنند، شهر هنوز ان ادویه خام خاورمیانه را دارد.

 

تل آویو کـه بـه تازگی در شیکاگو بـه رتبه اول رسیده اسـت، هنوز از نظر 78 درصد از مردم محلی سرگرم کننده اسـت. و این تمام نیست. بر اساس این شاخص، تل آویو برای غذا و نوشیدنی نیز بسیار خوب اسـت «93 درصد چنین گفته اند». 

 

32. پاریس

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

پاریس فقط شهر تاریخی بلوک‌های‌ هاوسمانی و بالکن‌های‌ کافه‌ها نیست کـه روی کارت‌پستال‌ها و آهن‌رباهای یخچال در سرتاسر جهان می بینید. این نیز مکانی در بین تغییر اسـت. ممکن اسـت در نظرسنجی ما بار دیگر بـه عنوان بهترین شهر جهان برای هنر، فرهنگ و موزه‌ها معرفی شده باشد، اما برنامه‌های‌ پایتخت فرانسه روز بـه روز فراگیرتر و متنوع‌تر می شود و جنبش هنری فمینیستی بـه‌ویژه بالا می رود.

 

در جاهای دیگر، بارهای شراب طبیعی غارهای خفه‌شده گذشته را بیرون میزنند و شهر بـه خاطر غذا های خیابانی‌اش و ستاره‌های‌ میشلینش بـه شهرت رسیده اسـت. پس شرمنده اسـت کـه مردم محلی هنوز این شهر را کمترین شهر در جهان می دانند «حداقل طبق نظرسنجی ما».

 

97 درصد از مردم پاریس گفتند کـه شهرشان مکان خوبی برای دیدن هنر و فرهنگ اسـت و ان را برای دومین سال متوالی بـه بهترین در جهان تبدیل کرده اسـت. همچنین وقتی از مردم پرسیده شد کـه درسال 2022 بـه کدام شهر می خواهید سفر کنند، سوم شد.

 

33. کوالالامپور

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

همه ی در کوالالامپور و اطراف ان همیشه میدانستند کـه غذا های ما برترین‌ها هستند، بـه همین دلیل تعجب‌آور نبود کـه این شهر از نظر خوردن و نوشیدن در شاخص امسال امتیاز بالایی کسب کرد. آرایش فرهنگی متنوع KL از غذای دستفروش تا غذاخوری های‌ خلاقانه و بارهای تجربی، صحنه آشپزی بـه همان اندازه متنوع را ایجاد می کند.

 

حتی استقبال بیشتری از صحنه هنری در حال رشد شهر اسـت کـه در چند سال گذشته رشدکرده و پس از قرنطینه منفجر شده اسـت. خواه هنرهای زیبا، تئاتر، موسیقی یا کلام باشد، هرگز زمان بهتری برای کشف استعدادهای محلی وجود نداشته اسـت. حالا اگر بتوانیم ترافیک مرکز شهر را درست کنیم… صراحتاً خارق‌العاده 94 درصد از پاسخ‌دهندگان ایندکس در KL بـه دنبال غذا و نوشیدنی شهر بودند. هفتاد و هفت درصد شهر خودرا متنوع توصیف کردند، در حالی کـه 62 درصد روحیه جامعه ان را ستودند.

 

34. مانیل

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

مانیل رپ بدی برای هرج و مرج دریافت می کند – از جمعیت زیاد تا ترافیک حماسی. همان طور کـه مردم محلی انجام می دهند و هرج و مرج را در آغوش بگیرید، حتی برای چند روز قبل از این کـه بـه یکی از بیش از 7000 جزیره ایده آل فیلیپین بروید. میراث تأثیرات چینی، اسپانیایی و آمریکایی، مانیل را بـه یک مرکز دستکم گرفته شده برای هنر و فرهنگ، با آداب و رسوم و غذا های منحصر بـه فرد تبدیل کرده اسـت.

 

این همه ی‌گیری طولانی‌ترین قرنطینه‌ها، ممنوعیت‌های‌ بی‌رحمانه مشروبات الکلی و تقاضا برای محافظ‌های‌ صورت شبیه لباس فضایی را بـه همراه داشت، اما یک واکسن قوی بـه این ابرشهر کمک کرده اسـت کـه سرپا بماند. مانیل در نظرسنجی امسال بـه عنوان سومین تاب‌آورترین رأی‌گیری انتخاب شد، و حتی یک پاسخ‌دهنده این شهر را بی‌ادب توصیف نکرد – در عوض، بسیاری بـه خاطر لبخندهای خوش‌آمد و مسری مردمش تحسین کردند.

 

صد درصد از پاسخ دهندگان در مانیل، مردم محلی را بی ادب توصیف نکردند، کـه ان را بـه کمترین بی ادبی ترین شهر در شاخص امسال تبدیل کرد. شصت درصد گفتند کـه شهر انعطاف پذیر اسـت، در حالی کـه 78 درصد از زندگی شبانه و صحنه مهمانی ان لذت می بردند. -شیرین بهندری

 

35. آتن

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

در کجای دنیا می توانید بارهای سرزنده روی پشتبام را پیدا کنید کـه مشرف بـه معابد ساخته شده توسط تمدن های‌ باستانی هستند. سواحل خیره کننده تنها 20 دقیقه دورتر. بـه ان هجوم بـه ظاهر بی پایان افتتاحیه های‌ جدید را اضافه کنید: هتل های‌ بوتیک مد روز کـه تقریبا در هر خیابان مرکزی ظاهر می شوند. رستوران هایي کـه در همه ی چیز از تاکو گرفته تا کروسانت تخصص دارند.

 

میله‌های‌ فوق‌العاده خنک برای خنک شدن دریک عصر تابستانی عالی هستند – هر کدام بـه آتن کمک میکنند تا بـه خاطر انرژی خلاق امروزی‌اش و تاریخش شناخته شود.

 

نه تنها نود و یک درصد از مردم آتن از غذا و نوشیدنی شهر خود تمجید کردند و 80 درصد بـه نفع زندگی شبانه شهر خود صحبت کردند، بلکه بـه طور کلی فکر می کنند کـه این شهر بسیار ارزان نیز اسـت. هفتاد و هفت درصد پایتخت یونان را گران توصیف نکردند و این باعث شد کـه این شهر سومین شهر کم هزینه ترین شهر در شاخص امسال باشد. 

 

36. دوبلین

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

شهری پر جنب و جوش، پذیرایی و جمع و جور با فرهنگ میخانه اي کـه بارها در سراسر جهان فقط میتوانند رویای تکرار ان را داشته باشند… دوبلین واقعاً در نوع خود بی نظیر اسـت. چه مال بروگان باشد، چه هوگان یا گروگان «باور کنید، تفاوت بزرگی وجوددارد»؛ مطمئناً شب رابا دوستان جدیدی بـه اتمام خواهید رساند کـه بـه شـما احساس می کنند پایتخت ایرلند خانه شماست.

 

تعداد کمی از شهرها وجود دارند کـه در ان جمعیت ساحلی را می بینید کـه با باران یا می‌درخشد، کوه‌هایي با مناظر زیبا از یک شهر کم ارتفاع، خیابان‌های‌ شلوغ با شلوغ‌ها و منظره‌اي کـه ارزش غذا خوردن دارد – اما شهر ما چیزهای زیادی دارد.

 

نه تنها حدود 10 درصد از دوبلینی ها شهر خودرا بی ادب توصیف کردند، بلکه 71 درصد نیز گفتند کـه این یک مکان فعالانه دوستانه اسـت و ان را بـه سومین شهر دوستانه در شاخص امسال تبدیل کرده اسـت. اون طلسم قدیمی ایرلندی، نه؟

 

37. سائوپائولو

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

آنچه را کـه در ریو درباره مردم سائوپائولو می گویند باور نکنید. درست اسـت کـه پائولستانوهای سخت کوش سخت کار می کنند، اما انها حتی سخت تر جشن می‌گیرند و صحنه اي برای همه ی در پایتخت باشگاه های‌ آمریکای جنوبی وجوددارد. غذای این جا نیز از بهترین غذا های این قاره اسـت: دهه‌ها مهاجرت، سنت‌های‌ آشپزی ایتالیا، ژاپن و موارد دیگر را بـه ملیله‌های‌ آشپزی سائوپائولوی جهان وطنی تبدیل کرده اسـت.

 

تقریبا 95 درصد از پائولستانوها گفتند کـه غذا و نوشیدنی شهرشان مناسب اسـت، و 86 درصد نیز زندگی شبانه ان را تحسین می کنند. 

 

38. میامی

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

میامی در حال حاضر داغ اسـت «و نه فقط از نظر دما!» هجوم اخیر گردشگران و پیوندهای پیوندی باعث افزایش اعتبار ان شده اسـت و بازرسان راهنمای میشلن را برای نخستین راهنمای فلوریدا، هنرمندان مشهور جهانی «Bad Bunny» جذب کرده اسـت. نخستین رستوران خودرا در این جا افتتاح می کند» و رویداد های ورزشی در سطح جهانی، از جایزه بزرگ فرمول 1 تا جام جهانی 2026. بـه نظر می رسد همه ی میخواهند اینروزها در میامی باشند و ما آن ها را سرزنش نمیکنیم.

 

Vice City توسط 72 درصد از پاسخ دهندگان سرگرم کننده و توسط 74 درصد زیبا توصیف شده اسـت. وقتی صحبت از غذا و نوشیدنی بـه میان می آید، 93 درصد از مردم میامی در مورد شهر خود چیزهای مثبتی برای گفتن داشتند.

 

39. بارسلونا

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

همانگونه کـه بی شک زمان بندی کرده‌اید، همه ی در حال حاضر بـه بارسلونا می‌روند. صرف نظر از عجله جشنواره تابستانی یا نه، ما فکر می کنیم کـه شهر در ماه‌های‌ آینده شلوغ‌تر خواهد شد. و این عالی اسـت. این شهر فقط زمانی واقعا خودش اسـت کـه بارها، رستوران‌ها و سواحل پر میشوند و از صبح تا غروب بـه همین شکل میمانند.

 

وقتی از ما پرسیدیم کـه خوانندگان Time Out مایلند بـه کدام شهر نقل مکان کنند، این شهر چهارم شد و 6 درصد از کل آرا را بـه خود اختصاص داد. بی شک اینفلوئنسرها «@moyamawhinney، @best.dressed در بین آن ها» کـه اخیراً بـه این جا هجوم آورده اند، کاری با ان داشته اند. اما جذابیت‌های‌ همیشگی شهر – فرهنگ، غذا، گرما – مطمئناً کمک کرده اسـت.

 

محلی‌ها بـه ندرت در این جا خسته می شوند «94 درصد از پاسخ‌دهندگان ایندکس شهر خودرا خسته‌کننده توصیف نکرده‌اند» و همچنین فکر میکنند همسایه‌هایشان بسیار شایسته هستند «فقط 11 درصد هموطنان بارسلونیایی خودرا بی‌ادب توصیف کردند». 

 

40. دبی

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

شهر دبی همه ی چیزهایی را دارد کـه از یک مقصد سفر می خواهید – از رستوران های‌ باورنکردنی و زندگی شبانه پرهیاهو گرفته تا عده اي از بهترین مراکز خرید جهان و سواحل ساده خیره کننده. علاوه بر این، مدرن، تمیز، فوق العاده ایمن و بسیار آسان برای معاشرت اسـت.

 

این شهر فوق‌العاده‌ها اسـت، در بالای بلندترین ساختمان جهان یک سلفی بگیرید، در مرتفع‌ترین استخر بی‌نهایت جهان شنا کنید و بر فراز بزرگ ترین جزیره دست‌ساز جهان، همه ی دریک روز با چتر پرواز کنید. شهر دبی بـه عنوان یکی از تمیزترین شهر های جهان معرفی شد و 97 درصد از مردم محلی گفتند کـه این شهر کثیف نیست. و این همه ی چیز نیست – 83 درصد ان را بی خطر نیز توصیف کردند.

 

41. رم

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

پس از دو سال محدودیت، رم بازگشته اسـت و برنامه های‌ فرهنگی شهر بهتر از همیشه اسـت. چه بخواهید در کولوسئوم با نور مهتاب قدم بزنید تا از شلوغی دوری کنید، چه یک اپرا در حمام قرن سوم کاراکالا تماشا کنید یا فیلمی را در فضای باز در جزیره کوچک تیبر تماشا کنید، شهر ابدی مجموعه اي از تجارب اصیل و فراموش نشدنی را ارائه می دهد.

 

پس از یک روز کاوش، مانند رومی‌ها بشوید و بـه یکی از بارهای روی پشت‌بام شهر بروید تا در هنگام غروب آفتاب، خط افق را تحسین کنید: Alto یک محصول جدید اسـت کـه دریک پیاده‌روی کوتاه از واتیکان، کوکتل‌های‌ صنایع دستی رابا غذا های لذیذ ترکیب میکند. با نزدیک بـه 3000 سال سابقه، جای تعجب نیست کـه 91 درصد از پاسخ دهندگان ایندکس در رم هنر، فرهنگ و موزه های‌ شهر را ستودند. هشت و چهار درصد نیز فکر می کنند زیباست. 

 

42. لس آنجلس

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

زندگی در لس آنجلس ممکن اسـت بـه طور فزاینده و ناخوشایندی گرم و خشک باشد، اما حال و هوای خنک مدیترانه اي هنوز در بشقاب شام باقی میماند، بـه لطف ظهور نقاط خام و الهام گرفته از تاپاس، از جمله Bar Moruno و Causita.

 

صحنه ناهار خوری کـه بـه سرعت در حال التیام اسـت منعکس کننده طیف وسیعی از غذاها بـه اندازه جمعیت لس آنجلس اسـت، و این امر در خارج از دنیای آشپزی نیز صدق می کند، زیرا نمایش های‌ هنری و موسیقی زنده با هدفی پیشگام باز میگردند و یک ویژگی عجیب‌وغریب کـه ما از دیدن ان خوشحالیم. 

 

نود درصد از ساکنان لس آنجلس بـه نفع غذا و نوشیدنی شهر صحبت کردند و 87 درصد از کارهای مختلف ان را تحسین کردند. 87 درصد چشمگیر نیز شهر فرشتگان را متنوع توصیف کردند.

 

43. آکرا

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

آکرا بـه طور قابل اعتمادی اوقات خوبی را برای شـما فراهم می کند. در پایتخت غنا، مهمانی یا تا ساعت 8 صبح بـه طول می انجامد یا بـه سادگی هرگز پایان نمییابد. مجموعه اي از غذا های سنتی لذیذی کـه می توانید امتحان کنید بی پایان اسـت و صداهای متنوع افروبیت، جشنواره های‌ فرهنگی فصلی و لباس های‌ جشن جسورانه بـه تاریخ غنی شهر اشاره می کنند.

 

و جامعه در این جا مهم اسـت. «کسب و کار شـما کار همه ی اسـت» بـه گفته تعداد زیادی از مردم محلی اسـت. گرمای آکرا خروج بدون برقراری ارتباط واقعی را تقریبا غیرممکن میکند «در واقع، طبق نظرسنجی ما، این شهر سومین شهر آسان برای دوست‌یابی نامیده شد». شصت و هشت درصد از مردم محلی گفتند کـه دوست یابی در این جا آسان اسـت، و 63 درصد گفتند کـه آشنایی با همسایگان خود آسان اسـت. فقط 2 درصد شهر را بی ادب توصیف می کنند. 

 

44. سنگاپور

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

اگر چه ممکن اسـت شهر کوچکی باشیم، اما هیچ‌وقت برای انجام کارهای عالی در سنگاپور کمبودی ندارید. تقریبا هر جای جزیره از طریق حمل و نقل عمومی قابل دسترسی اسـت «چیزی کـه 92 درصد از مردم محلی در لیست امسال ستایش کرده اند» – اما از آنجایی کـه در این جا اساساً در تمام طول سال تابستان اسـت، می توانید پیاده روی کاوش کنید و مقداری اشعه را جذب کنید.

 

اخیراً؛ سنگاپوری‌ها شروع بـه جدی گرفتن سلامتی و آرامش کرده‌اند و تعداد زیادی از آن ها آخر هفته‌های‌ خودرا در پارک‌های‌ زیبای شهر می‌گذرانند و همچنین در مواردی مانند حمام صوتی و صدا درمانی شرکت میکنند.

 

سنگاپور بـه عنوان امن ترین شهر جهان انتخاب شد، با 96 درصد از مردم محلی در نظرسنجی ما شهرشان امن اسـت. با توجه بـه این کـه شهر چقدر فضای کمی دارد، همچنین قابل توجه اسـت کـه 78 درصد از پاسخ دهندگان بـه آسانی دسترسی بـه فضای سبز و طبیعت اشاره کردند. 

 

45. ابوظبی

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

ابوظبی نه تنها پایتخت امارات اسـت، بلکه پایتخت فرهنگی و هنری غیررسمی نیز می باشد. این شهر بـه‌خاطر امن، تمیز و آرامش‌بخش بودن شهرت دارد – همانگونه کـه مردم محلی در لیست امسال بـه وضوح بیان کرده‌اند – شاید دلیل محبوبیت ان در بین خانواده‌های‌ مهاجر باشد.

 

هیچ‌وقت از کارهای هیجان‌انگیز برای انجام دادن در این جا کم ندارید، از افتتاح رستوران‌های‌ پیشرفته گرفته تا موزه‌های‌ جدید بزرگ، از جمله گوگنهایم ابوظبی و موزه ملی تاریخ ابوظبی «هردو بـه زودی».

 

ابوظبی نه تنها یکی از امن ترین شهرها در شاخص امسال اسـت «با 92 درصد از مردم محلی کـه این جنبه از زندگی در شهر را ستایش می کنند»؛ بلکه در بین کم کثیف ترین، پر استرس و بی ادب ترین شهرها نیز قرار دارد. بـه طور خلاصه، این یک مکان همه ی جانبه آسان و دلپذیر برای زندگی و کار اسـت. 

 

46. سیدنی

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

بـه غیر از معماری مشهور جهان از شناخته شده ترین ساختمان ما، این شگفتی های‌ طبیعی سیدنی اسـت کـه واقعاً این شهر را بـه یک شهر ضروری تبدیل می کند. با بیش از 100 ساحل، هزاران هکتار از پارک های‌ ملی در اطراف پراکندگی شهری و بزرگ ترین بندر طبیعی در جهان، تعداد کمی از شهر های دیگر میتوانند برای زیبایی چشمگیر با ان رقابت کنند.

 

و بـه لطف رستوران‌های‌ کنار آب شهر، بارهای روی پشت‌بام، و جاذبه‌های‌ مرتفع مانند Harbor Bridge Climb، همیشه میتوانید با نوشیدنی یا لقمه‌اي در دست از شیرینی چشم مادر طبیعت لذت ببرید. سیدنی نه تنها زیبا اسـت، بلکه بکر نیز هست. هفتاد و یک درصد از ساکنان سیدنی شهر را زیبا توصیف کردند، در حالی کـه فقط 11 درصد گفتند کـه این شهر کثیف اسـت. علاوه بر این، 80 درصد گفتند کـه میتوانند بـه اسانی در طبیعت قدم بزنند.

 

47. اوکلند

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

اوکلند ممکن اسـت بزرگ ترین شهر نیوزلند باشد، اما هنوز مملو از زیبایی های‌ طبیعی اسـت. پیاده روی در آتشفشان ها یا قایق سواری بـه جزایر بـه همان اندازه کـه سفارش شراب محلی در بارهای پرهیاهو مرکز شهر آسان اسـت.

 

جای تعجب نیست کـه اوکلند در شاخص امسال برای استراحت و «پیاده‌روی در طبیعت یا فضای سبز» امتیاز بالایی کسب کرد. تنوع نیز مورد توجه قرار گرفت: بـه رسمیت شناختن تأثیرات فرهنگی بسیاری کـه شهر را شکل داده اند، و بـه بهترین وجه از طریق صحنه غذاخوری استثنایی شهر کاوش می شوند.

 

طبق نظرسنجی امسال، شهر NZ برای استراحت در ان فوق‌العاده آسان اسـت – 86 درصد از پاسخ‌دهندگان بـه این امر گفته‌اند، کـه دومین شهر از هر شهر دیگری در جهان اسـت. قدم زدن در طبیعت یا فضای سبز نیز آسان اسـت «مثلا 94 درصد از ساکنان اوکلند». 

 

48. ریودوژانیرو

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

ریو بـه عنوان cidade maravilhosa «شهر شگفت‌انگیز» شناخته میشود، و اگر چه ممکن اسـت نامشخص بـه نظر برسد، کدام شهر دیگری دارای چنین ثروتی از ویژگی‌های‌ طبیعی خیره‌کننده اسـت؟ قله‌های‌ صخره‌اي چشمگیر بر فراز جنگل‌های‌ مملو از حیات وحش، تالاب‌ها و سواحل طلایی برجستند.

 

در واقع، ریو امسال برای زیبایی، «مرتب شدن با مردم» و «دوستان جدید» امتیاز بالایی کسب کرد، ودر شب، با باز شدن بارها، مهمانی‌های‌ خیابانی و کلوپ‌های‌ سامبا، این استقبال گرم بـه چشم می خورد. لبخند و نگرش آسان بـه ارمغان بیاورید. در لحظاتی با انبوهی از دوستان جدید آشنا خواهید شد کـه آماده اند تا از همه ی چیزهایی کـه یک شب دراین شهر پر جنب و جوش ارائه می دهد لذت ببرید.

 

ریو سومین شهر برتر در جهان برای ارتباط اسـت «66 درصد از شهروندان گفتند کـه این جا آسان اسـت با کسی معاشرت کرد»؛ در حالی کـه 74 درصد گفتند زادگاهشان زیبا اسـت و 70 درصد گفتند کـه دسترسی آسان بـه فضای سبز دارند. 

 

49. ژوهانسبورگ

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

ژوهانسبورگ شهری پر از زندگی و امکانات اسـت. این مکانی اسـت کـه آفریقای جنوبی برای فرصت‌ها بـه آنجا می آیند، کـه ان را بسیار متنوع میکند – مردم با هر نوع پیش‌زمینه‌اي می آیند و باهم زندگی میکنند. زندگی شبانه با کلوپ ها و میخانه ها از شهر تا شهرستان فوق العاده اسـت. و بـه لطف دیگ ذوب حومه‌های‌ اطراف، رستوران‌های‌ شهر طعمی بدیع از جهان گسترده‌تر را ارائه میدهند.

 

80 درصد از پاسخ دهندگان جوبورگ گفتند کـه شهرشان متنوع اسـت. در حالی کـه شهر برای پیاده‌روی آخرینبار اسـت – فقط 4 درصد از ساکنان جوبورگ بر این باورند کـه می توان در شهر بـه اسانی پیاده روی کرد – 77 درصد گفتند کـه دسترسی آسان بـه طبیعت و فضای سبز دارند.

 

50. استانبول

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

باوجود عدم قطعیت های‌ سیاسی – و رکود اقتصادی ترسناک – طولی نکشید کـه استانبول از کووید بلوز خود خلاص شد و بـه خود پرانرژی خود بازگشت. مثل همیشه، صحنه آشپزی شهر مملو از شگفتی اسـت، بـه ویژه بـه لطف هجوم اخیر پناهندگان از سوریه و ایران. راه اندازی نخستین راهنمای میشلن شهر نیز موجی از هیجان را در صنعت ایجاد کرد.

 

هفدهمین دوسالانه استانبول و رویداد های بزرگ موسیقی بی‌شماری را بـه ان اضافه کنید، باید یکی از هیجان‌انگیزترین شهر های جهان را در حال حاضر داشته باشید. نود و هفت درصد از استانبولی ها نمیگویند شهرشان کسل کننده اسـت، در حالی کـه 82 درصد گفتند کـه برای غذا و نوشیدنی عالی اسـت و 83 درصد فکر می کنند کـه شهرشان متنوع اسـت.

 

51. بانکوک

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

بانکوک برای شهری متکی بـه گردشگری، طی دو سال گذشته بدون هیچ ناله‌اي سرباز زد و با شرایط عادی جدید وفق داد ودر عین حال رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و هتل‌های‌ داغ باز کرد. برخلاف تعداد زیادی از پایتخت‌های‌ سراسر جهان، ساکنان ان دسته جمعی را ترک نکردند «شاید بـه لطف مقرون بـه صرفه بودن زندگی در BKK» و شهر همان‌ گونه بـه حرکت خود ادامه میدهد و میزبان جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و افتتاحیه گالری‌ها بود.

 

در نهایت، بـه نظر میرسد کـه زندگی شبانه بـه طور جدی بازخواهد گشت، اکنون کـه محدودیت‌های‌ مربوط بـه ساعات کاری سالن در نهایت برداشته شده اسـت و شهر فرشتگان را بـه حالت کامل باز می‌گرداند. صحنه غذا و نوشیدنی پایتخت تایلند حاکم اسـت. 86 درصد از مردم بانکوکی می گویند شهرشان مکانی عالی برای خوردن و نوشیدن اسـت. 

 

52. هنگ کنگ

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

هنگ کنگ تحت تأثیر اعتراضات و همه ی گیری قرار گرفته اسـت، اما این شهر همان‌ گونه مقاوم اسـت. در حالی کـه هنگ کنگ بـه مدت دو سال بـه روی جهان بسته بود، صحنه غذا و نوشیدنی ان همان‌ گونه در حال تکامل اسـت. همه ی چیز را در این جا خواهید یافت، از رستوران‌های‌ دارای ستاره میشلین، و همچنین تعداد زیادی از جوایز نوشیدنی‌های‌ منطقه.

 

با افتتاح موزه عظیم هنر معاصر M+ و موزه کاخ هنگ کنگ، و رویدادهایی مانند Art Basel و Art Central بالاخره امسال بـه صورت حضوری برگزار شد، هنگ کنگ موقعیت خودرا بـه عنوان یکی از پایتخت های‌ هنری برجسته جهان تثبیت می کند.

 

حمل و نقل عمومی خیلی بهتر از هنگ کنگ نیست، بـه طوری کـه 92 درصد از پاسخ دهندگان سیستم حمل و نقل شهر را تحسین می کنند. برای چنین شهری متراکم، هوای تازه نیز خیلی دور نیست – 72 درصد از هنگ کنگی ها گفتند کـه دسترسی خوبی بـه طبیعت یا فضای سبز دارند. 

 

53. دوحه

53 تا از بهترین شهرهای جهان در سال 2023

 

از هر شخصی بپرسید کـه چرا آن ها زندگی در دوحه را دوست دارند، و آن ها بی شک بـه تمیزی این مکان خواهند پرداخت «در واقع، در لیست امسال، 87 درصد از پاسخ دهندگان چنین گفتند». اما مهمتر از ان؛ چیزهای بسیار خوبی برای دیدن و انجام دادن در این جا وجوددارد، چه بخواهید برای صبحانه بـه یکی از کافه های‌ متعدد شهر بروید «و منظور ما تعداد زیادی از کافه های‌ دوحه اسـت، فرهنگ قهوه و کیک در دوحه کاملاً پر رونق اسـت»؛ تورهای هنری عمومی.

 

نقاطی از ایستگاه متروی السد تا دهکده فرهنگی کاتارا، یا بازدید از یک‌بار بعد از ساعت کاری. یک صندلی را بلند کنید، یک نان تست فرانسوی را بچسبانید و از سرعت آهسته تر «و کم استرس تر» زندگی کـه دوحه ارائه می دهد استقبال کنید. علاوه بر درجه تمیزی شهر، مردم محلی فکر می کنند کـه زندگی در شهر بـه طور کلی بدون استرس اسـت «فقط 18 درصد گفتند کـه مکان پر استرسی اسـت».

 

بیشتر بخوانید: 10 شهر برتر تکنولوژی جهان را بشناسید «+عکس»

 

در پایان

نظرتان درباره‌ي زندگی کردن در یکی از باکیفیت ترین شهر های دنیا شهری آرام، شاد، بدون جرم و جنایت، سرسبز و زیبا، ثروتمند و سالم چیست؟ واقعا زندگی دراین شهر فوق‌العاده بـه نظر نمی رسد؟

جدیدترین مطالب سایت