چگونه می توان بارداری را پس از 1 ماه خاتمه داد؟

چگونه می توان بارداری را پس از 1 ماه خاتمه داد؟

در حالی کـه بارداری برای تعداد زیادی از زوج ها خبر خوشحال کننده اي اسـت، اما برای برخی می تواند منبع استرس باشد. بارداری برنامه ریزی نشده می تواند طاقت فرسا باشد و تصمیم گیری در مورد مسیر اقدام آینده می تواند فرآیند دشواری باشد. اگر بـه هر دلیلی میخواهید بچه را زمین بگذارید، این چیزی اسـت کـه باید بدانید.

 

چگونه بعد از یک ماه بارداری بچه را سقط کنیم؟

دو راه برای توقف بارداری بعد از یک ماه وجود داردT سقط دکتری یا سقط جراحی. همان طور کـه این اصطلاح نشان میدهد، سقط جنین دارویی شامل استفاده از دارو برای قطع پیشرفت بارداری اسـت. داروها بهترین هستند زیرا ماهیت غیر تهاجمی دارند.

 

روش های توقف بارداری بدون جراحی برای سقط جنین 

هیچ راهی برای جلوگیري از بارداری بدون سقط وجود ندارد. اما دور زدن برای جراحی امکان‌پذیر اسـت.

 

بیشتر بخوانید: با این روش در کمتر از یک ساعت سقط جنین کنید

 

چگونه می توان بارداری را پس از 1 ماه خاتمه داد؟

 

1. سقط جنین پزشکی

دراین مورد از داروهای تجویز شده برای متوقف کردن رشد جنین استفاده می شود. قرص هاي‌ حاوی میفپریستون و میزوپروستول بـه طور کلی توصیه می شود. انها باید یکی پس از دیگری با فاصله زمانی کوتاه مصرف شوند. پس از این، انقباضات رحمی رخ میدهد و منجر بـه خروج جنین می شود. همراه با خون ریزی اسـت کـه می تواند تا دوهفته طول بکشد. ممکن اسـت لازم باشد دراین دوره سه بار بـه دکتر مراجعه کنید تا پیشرفت سقط را بررسی کنید.

 

چه کسانی نباید برای سقط جنین پزشکی مراجعه کنند؟

سقط جنین دکتری انتخاب درستی نیست اگر:

شـما بیش از هفته 9 بارداری هستید.

شـما مستعد نارسایی آدرنال هستید یا اختلال لخته شدن خون دارید.

شـما یک IUD دست نخورده دارید.

شـما داروهایی مصرف می‌کنید کـه می‌توانند با سقط جنین دارویی تداخل داشته باشند.

شـما بـه دکتر یا بیمارستان دسترسی ندارید.

 

2. سقط جنین گیاهی

تعداد کمی از زنان برای پیشگیری از بارداری گیاهان دارویی را انتخاب میکنند. اگر چه تعداد زیادی از این درمان ها در معرض اسـت، اما آن ها یک روش ناامن برای ختم بارداری هستند. گیاهانی مانند بومادران «با نام علمی chillea millefolium» درصورت مصرف بـه مقدار معین می تواند باعث سقط جنین شود. همچنین می تواند هرگونه اختلال خون ریزی را درصورت وجود بدتر کند.

 

3. سقط جنین هورمونی

دراین فرآیند، هورمون هایي مانند پروستاگلاندین بـه رحم تزریق می شود تا زایمان زودرس را تلقین کند. این امر باعث مرگ ودر نتیجه دفع جنین می شود.

 

4. روش آب شور

یکیدیگر از روش‌هاي‌ نفوذی، آب شور بـه رحم تزریق میشود تا کم‌آبی بدن را ایجاد کند. تزریق نمک جنین را مسموم می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: کارهایی که باعث سقط جنین در اوایل بارداری میشود !

 

درمان های خانگی سقط جنین بعد از 1 ماه

عده اي از داروهای طبیعی آزمایش شده برای توقف بارداری در مراحل اولیه وجوددارد. این ها هستند:

چگونه می توان بارداری را پس از 1 ماه خاتمه داد؟

 

پاپایا

پاپایای نارس فواید و همچنین مضراتی برای زنان باردار دارد. این میوه سرشار از اکسی توسین و پروستاگلاندین اسـت کـه باعث انقباضات رحمی در هنگام زایمان می شود. این میوه همچنین منبع مواد شیمیایی گیاهی اسـت کـه می تواند فعالیت پروژسترون را مختل کند. با این حال، هر بار کـه از این روش استفاده می شود، باعث سقط جنین نمیشود.

 

دارچین

یکیدیگر از درمان‌هاي‌ خانگی محبوب برای توقف بارداری، دارچین خام یا مکمل‌هاي‌ دارچین اسـت. ترکیبات موجود در دارچین می تواند باعث زایمان شود. از آنجایی کـه مکمل هاي‌ دارچین ممکن اسـت باعث واکنش آلرژیک شوند، قبل از شروع کار با دکتر مشورت کنید.

آناناس باعث سقط جنین می شود

 

سقط جنین جراحی

بیش از چهار دهه اسـت کـه از سقط جنین جراحی استفاده می شود. اگر چه این یک روش سریع اسـت، اما باید توسط یک دکتر متخصص در بیمارستان یا کلینیک انجام شود. می‌توان ان را در هر زمانی در سه ماهه اول انجام داد.

 

سقط جنین جراحی چیست؟

در سقط جنین جراحی از ابزارهایی برای انجام این عمل استفاده می شود. بـه شـما یک بی حسی موضعی داده خواهد شد و داروها در حین و بعد از عمل تجویز خواهند شد. باید از همسرتان بخواهید کـه شـما را تا کلینیک همراهی کند.

چگونه می توان بارداری را پس از 1 ماه خاتمه داد؟

 

روش سقط جنین جراحی

هر نوع سقط جراحی ممکن اسـت بر اساس میزان پیشرفت بارداری شـما استفاده شود. آسپیراسیون خلاء را می‌توان در ماه اول بارداری و تا 16 هفته انجام داد در حالی کـه اتساع و تخلیه «D&E» بعد از 16 هفته قابل انجام اسـت. اتساع و استخراج «D&X» بعد از 21 هفته قابل انجام اسـت. در زیر بـه طور خلاصه این روشها را توضیح می‌دهیم:

آسپیراسیون خلاء/مکش «6-16 هفته»

آسپیراسیون با خلاء کـه بـه ان آسپیراسیون ساکشن و کورتاژ ساکشن نیز گفته می شود، روشی اسـت کـه در ان از دیلاتور برای باز کردن دهانه رحم پس از تجویز بی حس کننده موضعی استفاده می شود. دهانه رحم با کمک پنس هایي با اندازه هاي‌ مختلف در جای خود نگه داشته می شود.

 

سپس یک لوله نازک کـه بـه یک پمپ متصل اسـت از طریق دهانه رحم وارد رحم می شود. پمپ، کـه ممکن اسـت بـه صورت دستی یا الکتریکی کار کند، برای مکش محتویات رحم استفاده می شود. بـه دنبال ان خون ریزی مشابه دوره قاعدگی ایجاد می شود. اگر چه این روش فقط 15 دقیقه طول می‌کشد، ممکن اسـت وادار شوید چند ساعت در بیمارستان بمانید. همچنین ممکن اسـت دکتر برای دور نگه داشتن عفونت آنتی بیوتیک تجویز کند.

 

پس از انجام آسپیراسیون ساکشن، برخی عوارض جانبی را تجربه خواهید کرد. سرگیجه، گرفتگی عضلات، حالت تهوع و تعریق چند نمونه هستند. عده اي از زنان همچنین خون ریزی طولانی یا شدید، لخته شدن خون، آسیب دهانه رحم و سوراخ شدن رحم دارند. اگر بافتی در رحم باقیمانده باشد، احتمال عفونت وجوددارد. اگر دچار تب، درد یا هر نوع حساسیت شکمی شدید هستید باید فوراً با دکتر خود تماس بگیرید.

 

چگونه می توان بارداری را پس از 1 ماه خاتمه داد؟

 

اتساع و تخلیه «D&E» «پس از 16 هفته»

این نوع دیگری از سقط جنین اسـت کـه شامل قرار دادن یک گشادکننده مصنوعی در دهانه رحم 24 ساعت قبل از جراحی اسـت. ابتدا یک تزریق برای خاطرجمعی از مرگ جنین انجام می شود. سپس دهانه رحم با استفاده از آسپیراسیون گشاد می شود و لوله اي برای برداشتن پوشش رحم وارد می شود. کورت و دستگاه مکش بـه خراشیدن آستر کمک می‌کند. این روش حدود نیم ساعت طول می‌کشد و آنتی بیوتیک برای پیشگیری از عفونت تجویز می شود.

 

اتساع و تخلیه «پس از 21 هفته»

D&X فقط زمانی استفاده می شود کـه عوارض بارداری وجود داشته باشد. دکتر ممکن اسـت با استفاده از روش هاي‌ دکتری یا معرفی فولی ها با محلول سقط جنین، نوزاد را بـه دنیا بیاورد.

 

سقط جنین پزشکی در مقابل آسپیراسیون ساکشن

سقط طبی را میتوان تا 10 هفته از نخستین روز آخرین قاعدگی انجام داد، در حالی کـه ساکشن آسپیراسیون را میتوان تا 12 هفته انجام داد. در هردو این روش‌ها، گرفتگی و ناراحتی، مانند انچه دریک دوره قاعدگی سنگین تجربه میشود، قابل انتظار اسـت.

 

هر دوی این تکنیک ها تقریبا 99 درصد موفقیت دارند. اگر سقط دکتری با شکست مواجه شد، باید یک آسپیراسیون ساکشن انجام دهید. هنگامی کـه یک آسپیراسیون مکش با شکست مواجه می شود، ممکن اسـت لازم باشد ان را تکرار کنید.

چگونه می توان بارداری را پس از 1 ماه خاتمه داد؟

 

خطرات

خطر عوارض سلامتی در سقط جنین دکتری حداقل 10 برابر کمتر از ادامه بارداری اسـت. بسیار نادر اسـت کـه مشکلات عمده دراین نوع خاتمه مشاهده شود. قرص هاي‌ مورد استفاده برای سقط جنین دکتری از دهه 1980 در گردش بوده اسـت. عوامل خطر برای آسپیراسیون جراحی نیز یکسان اسـت. انها در هشت هفته اول بی خطر هستند ودر سه ماهه اول تقریبا مشکلی وجود ندارد.

 

مزایای

در سقط هاي‌ دکتری نیازی بـه بیهوشی، ابزار جراحی و حتی مراجعه بـه بیمارستان نیست. این بیشتر شبیه یک سقط جنین طبیعی اسـت و می تواند در اوایل بارداری انجام شود. سقط جنین آسپیراسیون خون ریزی بسیار کمتری دارد و حتی اگر بارداری پیشرفت کرده باشد قابل انجام اسـت.

 

معایب

سقط جنین دکتری حداقل بـه دو روز نیاز دارد و خون ریزی می تواند تا دوهفته طول بکشد. سقط هاي‌ آسپیراسیون تهاجمی تر هستند و نیاز بـه استفاده از بیهوشی دارند. بنابر این آن ها نیز مستعد عوارض جانبی بیهوشی هستند.

 

بیشتر بخوانید: کارهایی که موجب سقط جنین در دوران بارداری میشود

 

بهبودی پس از سقط جنین

سقط جنین یا خاتمه بارداری یک تجربه احساسی و جسمی تخلیه کننده اسـت. استراحت و تغذیه و بازگشت تدریجی بـه حالت عادی ضروری اسـت. دکتر بـه شـما توصیه میکند کـه از محل کار خود مرخصی بگیرید و مدتی از ورزش دوری کنید.

 

شـما باید خودرا با مقدار زیادی آب و مایعات هیدراته نگه دارید. غذایی کـه میخورید باید متعادل و سالم باشد و دارای دوز خوبی از موادمعدنی، ویتامین ها و پروتئین باشد. تا زمانی کـه ذهن و قلب شـما واقعاً آماده نشده باشد، باید از رابطه جنسی خودداری کنید.

 

پس از پایان دادن بـه بارداری، دیگر بـه ان فکر نکنید و احساس گناه و یا منفی نگیرید. با صحبت کردن با یک فرد نزدیک و عزیز، پزشکتان، یا با یادداشت کردن افکارتان دریک دفتر خاطرات، احساسات خودرا تخلیه کنید.

 

در پایان

تصمیم برای پیشگیری یا خاتمه بارداری با شماست و بهتر اسـت با مشورت دکتر اینکار را انجام دهید. این می تواند بـه پیشگیری از عفونت و هرگونه عوارض طولانی مدت کمک کند. اگر اینکار را بـه تنهایی انجام دادید و با عوارضی مانند خون ریزی بیش از حد یا درد غیرعادی مواجه شدید، در جستجوی فوری کمک دکتری دریغ نکنید!

 

همچنین، برای پیش گیری از نیاز بـه سقط جنین در آینده، از اقدامات مناسب پیشگیری از بارداری استفاده کنید. سقط‌هاي‌ بیش از حد میتواند بر سلامتی شـما تأثیر بگذارد ودر آینده منجر بـه بروز مشکلاتی در بارداری شود.

جدیدترین مطالب سایت