ماجرای دلخراش سقط جنین مادری در 15 هفتگی بارداری (عکس)

ماجرای دلخراش سقط جنین مادری در 15 هفتگی بارداری (عکس)

سقط جنین مادر

سقط جنین دلخراشی که باعث شد مادرش از شدت غم این مطلب و عکس های سقط جنین خود را منتشر کند. (در آخر در مورد خطرات سقط جنین نیز مطالبی جالب و آموزنده قرار دادیم تا هر چه بیشتر جلوی سقط جنین را بگیریم.

 

جنین انسان در 3 تا 4 ماهگی چنین شکلی دارد….

برخی زوج ها به دلایلی تصمیم به سقط جنین می گیرند و به عقیده ی خودشان اگر این کار بیرحمانه را قبل از زمان معینی به عنوان مثال قبل از ماه سوم بارداری انجام دهند مشکلی ندارد چرا که نوزاد هنوز بافت کاملی نداشته و نمی توان آن را یک موجود زنده تلقی کرد اما این طور نیست ؛

ماجرای دلخراش سقط جنین مادری در 15 هفتگی بارداری (عکس)

سقط جنین مادری در 15 هفتگی بارداری

 

به گزارش تالاب یکی از کاربران فیس بوک با انتشار عکسهای ناراحت کننده از نوزاد سقط شده است ثابت کرد که این باورها کاملا غلط است و به هیچ وجه نمیتوان سقط جنین را در ماههای اول بارداری بدون ایراد دانست.

 

“فلیشیا ” و همسرش 13 سال موفق به بچه دارشدن نشدند و تصمیم به انتخاب کودکان بی سرپرست گرفتند ، آنها 3 دختر رابه فرزند خواندگی انتخاب کرده و زندگی جدیدی با انها آغاز کردند .

 

ماجرای دلخراش سقط جنین مادری در 15 هفتگی بارداری (عکس)

عکس های جنین در 15 هفتگی

 

مدت کوتاهی از این ماجرا نگذشته بود که خبر باورنکردنی آنها را خوشحال کرد ، فلیشیا باردار بود .فیلیشیا می گوید:در کمال ناباوری صبح روز بعدی که ما در دادگاه برگه پذیرفتن فرزند خواندگی 3 دختربچه را امضا کردیم متوجه این ماجرا شدیم که خداوند فرزندی به ما خواهد داد و من باردار هستم.

 

ماجرای دلخراش سقط جنین مادری در 15 هفتگی بارداری (عکس)

جنین انسان در 4 ماهگی

ماجرای دلخراش سقط جنین مادری در 15 هفتگی بارداری (عکس)

سقط جنین مادر

 

8 ماه بعد پسربزرگم متولد شد و مدتی بعد متوجه شدم که دوباره باردار هستم ولی این بار بارداری پردرسری داشتم.چند هفته بعد از خبر بارداری به دلیل خون‌ریزی‌ شدید به بیمارستان رفتم ولی تشخیص اشتباه پزشک مرا متقاعد کرد تا به خانه بازگردم و روز بعد نوزادم را که تنها 15 هفته و 6 روز داشت سقط کنم.

 

مادرش در پایان گفته :

تصاویر او را منتشر کردم تا همه ی ی بدانند نوزادی در این دوره از مدت زمان باداری چطور شبیه یک انسان کامل شکل گرفته است و به این راحتی نمیتوان با کروتاش آن را سقط کرد.

 


 

همچنین از خطرات سقط جنین در اینجا بخوانید:

علت بروز سقط جنین همیشه مشخص نیست ولی در ماههای اول حاملگی تقريبا” در همه ی ی موارد مرگ جنین، قبل از سقط جنین صورت میگیرد.عوامل ایجاد کننده سقط جنین در زنان به دو دسته عمده عوامل جنینی و عوامل مربوط به مادر تقسیم میشوند. بروز سقط جنین در زنان اکثرا” به صورت خود به خودی اتفاق می افتد.

 

به گزارش تالاب حاملگی موفق به بارداری اطلاق می شود که طی آن جنین رشد و تکامل خود را پیدا کرده و ضمن حفظ سلامت مادر منجر به تولد نوزادی سالم شود. در خلال حاملگی، سه ماهه اول، دوم و سوم هر کدام خصوصیات مهم و خاص خود را دارا هستند. هر مرحله دارای عوامل خاص برای مادر و جنین است که میتواند تهدید کننده سلامت آنها باشد.

 

سقط جنین شایعترین عارضه حاملگی در سه ماهه اول حاملگی میباشد که موجب استرس روحی شدید در زوجهای مشتاق فرزند میشود. ۰-۸۰% حاملگی ها به مرحله حیات نمی رسد و براورد می شود ۵۰% بارداري ها قبل از تاخیر در اولین قاعدگی دفع میشوند. حدود ۲۰-۱۵% بارداری های‌ شناخته شده به سقط جنین منتهی میشوند.

 

سقط جنین یعنی به مقصد نرسیدن حاملگی و  در واقع یکی از فوریتهای زنان و مامایی میباشد.خون‌ریزی‌، عفونت، شوک باکتریال «شوکی که در اثر عفونت ایجاد میشود» از عوارض سقط جنین می باشند. همچنین خطر مرگ و میر مادر به دنبال سقط جنین وجود دارد.

 

در بیمارانی که سابقه یک‌بار سقط جنین داشته اند احتمال سقط جنین در حاملگی بعدی انها حدود ۲۰% است.به دلیل این‌که در اکثر موارد سقط جنین به هر شكل همراه با خون‌ریزی‌ میباشد ادامه خون‌ریزی‌ به دنبال سقط جنین و یا خون‌ریزی‌ در طی آن می  تواند برای سلامت مادر زیان بار بوده و منجر به کم خونی و مشکلات جسمی و روحی حتی به مرگ مادر منجر شود.

 

بروز عفونت و زخم های‌ عفونی در خارج و داخل رحم به دلیل دستکاری های‌ انجام شده در حین ختم حاملگی می تواند منجر به عفونت لوله و چسبندگی داخل رحمی و عقیمی  دائم زن شود. زنانی که دچار سقط جنین می شوند گرفتار واکنش سوگواری فوق العاده شدیدی میشوند.

 

مهم ترین پاسخ با احساس گناه مشخص میشود. کاملا” منطقی است که اگر فرض کنیم این ناراحتی عاطفی با از دست دادن بارداری های‌ مکرر پیچیده تر خواهد شد.علت بروز سقط جنین همیشه مشخص نیست ولی در ماههای اول حاملگی تقريبا” در همه ی ی موارد مرگ جنین، قبل از سقط جنین صورت میگیرد.

 

ماجرای دلخراش سقط جنین مادری در 15 هفتگی بارداری (عکس)

خطرات جدی بعد از سقط جنین

 

به این دلیل بررسی علل سقط جنین شامل تعیین علت مرگ جنین در صورت امکان می باشد.عوامل ایجاد کننده سقط جنین در زنان به دو دسته عمده عوامل جنینی و عوامل مربوط به مادر تقسیم میشوند.خطر سقط جنین با تعداد زایمان ها و نیز سن مادر در ارتباط است به طوری‌كه مطالعات انجام شده نشان می دهد.

 

که سقط جنین در زنان باردار زیر ۲۰ سال و بالای ۴۰ سال بیشتر است. همچنین در پدران خیلی جوان یا پیر نیز افزایش سقط جنین مشاهده شده است. بالاخره میزان بروز سقط با حامله شدن خانمها در عرض سه ماه پس از زایمان افزایش می یابد.بروز سقط جنین در زنان اکثرا” به صورت خود به خودی اتفاق می افتد.

 

مگر این‌که سقط به طور عمدی انجام شود. زمانی که سقط جنین خود به خودی بدون استفاده از راههای دارویی یا مکانیکی برای تخلیه رحم صورت میگیرد به آن سقط جنین خود به خودی اطلاق میشود. در این حالت پس از مرگ جنین در داخل رحم، خون‌ریزی‌ در داخل بافت رحم اتفاق می افتد

 

و تخم از دیواره رحم جدا میشود و انقباضات رحم را تحریک کرده که در نهایت منجر به دفع محصولات حاملگی و یا همان سقط جنین میشود.سقط جنین غیر قانونی در واقع سقط جنین هایی است که توسط پزشکان غیر مسئول، افراد غیر پزشک و با استفاده از امکانات غیر قانونی صورت میگیرد و اکثرا” توسط شخصی انجام می گیرد که مورد تایید قانون کشور نمی باشد. آن گونه سقط جنین های‌ غیر قانونی اغلب با خون‌ریزی‌ شدید، عفونت،

 

شوک عفونی و نارسایی حاد کلیه همراه هستند و در اکثر موارد منجر به مرگ مادر میشوند. در هر کشور مباحث مذهبی و قومی قابل توجهی درباره سقط جنین غیر قانونی یا عمدی وجود دارد و در اکثر قوم ها و مذاهب از جمله دین اسلام انجام سقط جنین عمدی حرام میباشد.

 

در صورت وجود خون‌ریزی‌ همراه با درد و حساسیت شكمي حتما” زن باردار رابه بیمارستان ببرید. خانمی که علائم بروز سقط جنین را دارد پس از مراجعه به پزشک بهتر است استراحت در بستر داشته و با انها مشاوره انجام شود. در صورتي كه گروه خون مادر منفی است بایستی پس از سقط جنین جهت تزریق آمپول روگام با پزشک مشورت شده و اقدام لازم انجام شود.

 

هدف  از روش های طبیعی سقط جنین، کمک به سقط طبیعی جنین است که برای قرن ها در اقصی نقاط دنیا مورد استفاده قرار می گرفته است. اگر شما فشار خون بالا، دیابت، صرع، مشکلات کبدی، قلبی و کلیوی دارید، ممکن است این گیاهان بیماری شما را تشدید کنند.

 

ماجرای دلخراش سقط جنین مادری در 15 هفتگی بارداری (عکس)

سقط جنین و خطرات جدی برای مادر

 

اگر داروهای ضد بارداری یا سایر داروها را مصرف میکنید، باید مطمئن شوید که این گیاهان با داروهای شما تداخل نداشته باشند. همچنین اگر شما از IUD استفاده میکنید و یا آندومتریوز، فیبروئید یا بیماری التهابی لگن دارید، توصیه میشود که از روش های طبیعی سقط جنین استفاده کنید.

 

سنبل ختایی به تحریک قاعدگی، شل شدن عضلات و افزایش انقباضات رحم کمک میکند. اگر از تنظور این گیاه برای سقط جنین استفاده میکنید، می‌توانید ۵ تا ۱۵ قطره آنرا در یک فنجان آب گرم ریخته و میل کنید. برای طعم دادن به آن می‌توانید مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید. اگر از کپسول آن استفاده میکنید،

 

باید کپسول های‌ ۱۰۰۰ میلی گرمی را هر ۴ ساعت یک بار مصرف کنید. نباید دوز بیش از این را مصرف کرد چرا که باعث خونریزیهای شدید می شود. همچنین کسانی که خونریزیهای شدید دارند و یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده میکنند نیز نباید از این گیاه استفاده کنند.پونه نیز یکی از گیاهان مؤثر برای القای سقط جنین است. این گیاه می تواند به عنوان یک سم قدرتمند عمل کند و لذا باید با دقت فراوان مصرف شود.

 

هرگز نباید اسانس آن رابه صورت خوراکی مصرف کرد. برای تنطور، ۲۰ تا ۴۰ قطره آنرا در هر ۳ تا ۴ ساعت مصرف کنید. همچنین می توانید هر ۳-۴ ساعت یک کپسول پونه سایز #۰ را مصرف کنید.شما ممکن است تمایل داشته باشید برای سقط جنین از زعفران، سنبل ختایی، کوهوش سیاه و یا پونه و یا هرچهارتای این گیاهان استفاده کنید. اما نکته مهم این است که حتما باید دوز توصیه شده را رعایت کنید و در صورتی که از همه ی ی گیاهان باهم برای سقط جنین استفاده میکنید

 

«این روش توصیه نمی‌شود» دوز انها را کمتر کنید. مصرف گیاهان در طول شب همانند طول روز، شانس موفقیت سقط جنین را بیشتر میکند.برخی افراد، ورزش کردن و حمام داغ را نیز برای تحریک سقط جنین توصیه می کنند. رابطه جنسی زناشویی، تحریک نوک پستان و ارگاسم نیز میتواند به سقط جنین کمک کند.

 

کرامپ های‌ خفیف و گرفتگی شکمی امری غیر معمول نیست و اغلب قبل از سقط جنین اتفاق می افتد لکه بینی نشانه آن است که شما به سقط جنین نزدیک شده اید. خون‌ریزی‌ معمولاً در عرض چند روز شروع میشود اما ممکن است تا دوهفته نیز طول بکشد. افزایش دوز مصرفی گیاهان دارویی نیز میتواند به سقط جنین کمک کند.

 

به خصوص اگر که لکه بینی شما آغاز شده است.اگر بعد از ۲ تا ۳ هفته لکه بینی و سقط شما شروع نشد، داروها را قطع کنید و برای سقط با روش های جراحی تحت نظر پزشک اقدام کنید. همچنین اگر سقط شما موفق بود، باید تحت معاینه پزشک قرار بگیرید تا مطمئن شوید که سقط به طور امل انجام شده و رحم شما کاملا خالی است.

 

در بارداری مراقبت های لازم را تحت نظر پزشک انجام دهید تا از سقط جنین در دوران بارداری جلوگیری شود و یک زایمان سالم و بی دردسر را تجربه کنید.

جدیدترین مطالب سایت