علامت های نامناسب کاهش وزن و لاغری

علامت های نامناسب کاهش وزن و لاغری

علائم کاهش وزن

کاهش وزن باید زیر نظر پزشک یا با برنامه دقیق و اصولی باشد . افرادی میباشند که فقط به فکر لاغری میباشند و اصلا به آینده ي این رخداد نگاه نمیکنند ، آیا شما هم مثل این افراد هستید ؟

 

به گزارش تالاب کاهش وزن و پس انداز پول عمده با یکدیگر تفاوت ندارند. در شرایطی که برای پس انداز پول باید از هزینه هاي خود کم کنید، کاهش وزن نیز نیازمند مصرف کالری کمتر هست. اما انچه بعضی افراد به آن دقت ندارند این هست که کاهش بیش از اندازه کالری هاي دریافتی میتواند روند کاهش وزن را متوقف کند.

 

علامت های نامناسب کاهش وزن و لاغری

کاهش وزن صحیح

 

محدود کردن بیش از اندازه کالری هاي دریافتی تقریبا همۀ وقت نتیجه معکوس به همراه دارد. این به علت آن هست که بدن انسان برای سوزاندن کالری به کالری نیاز دارد. غذا را می‌توان همانند شعله کوچکی در نظر گرفت که برای روشن کردن شومینه از آن بهرهگیری می‌کنید. غذا سوخت و ساز شما را روشن میکند و امکان کاهش وزن را فراهم میکند.

 

هنگامی که به میزان کافی غذا میخورید، بدن ابتدا از غذا برای سوخت بهرهگیری میکند، سپس آن را به چربی تبدیل می‌کند تا بعنوان منبع انرژی مورد بهرهگیری قرار بگیرد.

 

اما محدود کردن بیش از اندازه کالری هاي دریافتی، بدن را وارد حالت گرسنگی میکند و تجزیه بافت عضلانی برای حفظ ذخایر انرژی آغاز میشود. در نهایت، این شرایط می‌تواند آهنگ سوخت و ساز را کند کرده و کاهش وزن را دشوارتر سازد.

 

افزون بر این، دنبال کردن یک رژیم خوراکی فوق کم کالری دشوار هست. بعنوان مثال، اینکه به میزان کافی صبحانه نخورید، احساس گرسنگی شدید در ادامه روز را به همراه خواهد داشت و امکان پرهیز از مصرف میان وعده هاي ناسالم یا پرخوری در وعده ناهار را دشوار می سازد.

 

در شرایطی که نیازهای کالری با دقت به سطح فعالیت، اهداف، و جنسیت متفاوت هست، بنابر گزارش موسسه ملی سلامت کشور آمریکا، اکثر زنان باید حداقل 1,200 تا 1,500 کالری در روز مصرف کنند.

 

هنگامی که با ارقامی کمتر از این سر و کار دارید، اجرای عملکردهای بیولوژیکی که ما را سالم نگه می دارند برای بدن دشوار میشود. در ادامه با بعضی نشانه ها که به دریافت ناکافی کالری اشاره دارند، اکثر آشنا می‌شویم.

 

تمام مدت درباره غذا فکر می کنید

علامت های نامناسب کاهش وزن و لاغری

علامت های لاغری غیر اصولی

 

آیا نمی‌توانید روی انجام فعالیت هایي بعد از ظهری در لیست وظایف هرروز خود متمرکز شوید چون پیوسته درمورد شام رویابافی میکنید؟ این می‌تواند نشانه اي از مصرف ناکافی غذا باشد.

 

مصرف میان وعده هاي سالم بین وعده هاي خوراکی اصلی میتواند به دریافت کالری هرروز کمک کند و به تمرکز روی چیزهای دیگر جز غذا کمک کند. برای رفع گرسنگی و پیشگیری از پرخوری، مصرف مواد خوراکی سرشار از پروتئین به همراه مواد خوراکی حاوی فیبر پیشنهاد میشود.

 

وعده هاي خوراکی اصلی یا میان وعده هاي خود را نادیده میگیرید

علامت های نامناسب کاهش وزن و لاغری

نکاتی مهم برای لاغری

 

صبحانه نخوردن «یا تنها نوشیدن قهوه بعنوان صبحانه» و گرسنگی کشیدن تا ناهار عامل کلیدی در کاهش وزن محسوب نمی‌شود.

 

شما باید بر میزان کالری دریافتی خود به منظور کاهش وزن نظارت داشته باشید، اما از نظر روانی اگر دریافت کالری را بیش از اندازه محدود سازید، به طور مداوم احساس محرومیت خواهید کرد. و این شرایطی هست که احتمال شکستن رژیم خوراکی و پرخوری را افزایش میدهد.

 

اگر به غذا خوردن نسبتا منظم عادت داشته اید، دنبال کردن یک رژیم خوراکی که شما را تنها به سه وعده خوراکی کوچک در روز محدود میکند، موجب میشود تا با هوس مصرف مواد خوراکی اکثر درگیر باشید.

 

برای باقی ماندن در مسیر کسب اهداف کاهش وزن خود باید سه وعده خوراکی اصلی و دو میان وعده را برنامه ریزی کنید، و به منابع کالری سالم مثل محصولات تازه، گوشت بدون چربی، چربی هاي سالم و غلات کامل متکی باشید.

 

در دوره هاي قاعدگی شما اختلال ایجاد شده هست

علامت های نامناسب کاهش وزن و لاغری

لاغری درست

 

اگر با آهنگی سالم روند کاهش وزن را دنبال نمایید، نباید تغییراتی خاص در چرخه هاي قاعدگی خود را شاهد باشید. اما اگر به میزان کافی کالری مصرف نکنید این شرایط می‌تواند موجب قاعدگی هاي نامنظم شود و حتی ممکن هست از وقوع انها جلوگیري کند زیرا بدن از چربی کافی برای ساخت هورمونهای جنسی که محرک چرخه قاعدگی میباشند، برخوردار نیست.

 

سردردهای شدید را تجربه می کنید

علامت های نامناسب کاهش وزن و لاغری

مغز برای فعالیت خود به گلوکز موجود در خون متکی هست و گلوکز خون از کربوهیدارت هایي که مصرف می‌کنید، سرچشمه می‌گیرد. محدود کردن بیش از اندازه مصرف کالری ها و کربوهیدارت ها مغز را تشنه انرژی میکند.

 

احساس لرزش، سرگیجه، و سبکی سر یا تجربه سردردهای بی علت می‌تواند نشانه هایي از مصرف ناکافی غذا و افت بیش از اندازه قند خون باشند.

 

تنها کافی هست کالری ها و کربوهیدارت هاي بیشتری به رژیم خوراکی خود اضافه کنید تا از سردرد پیش گیری کرده و روند کاهش وزن با سرعت بیشتری دنبال شود.

 

فکر کار کردن موجب می‌شود تا به خوابیدن فکر کنید

علامت های نامناسب کاهش وزن و لاغری

اینکه فکر کردن درمورد انجام کاری موجب میشود تا به خواب خوابیدن فکر کنید، ممکن هست نشانه اي از این باشد که به اندازه کافی کالری دریافت نمیکنید. هنگامی که به اندازه کافی انرژی مصرف نمیکنید، تمام مدت با احساس خستگی درگیر خواهید بود که محرک خوبی برای خواب هست.

 

بی نظیر تحریک پذیر شده اید

علامت های نامناسب کاهش وزن و لاغری

اگر پیش از خوردن شام بیش از اندازه صبر کرده اید، می‌دانید با حس ناخوشایند گرسنگی آشنا هستید. گرسنگی کشیدن بیش از اندازه میتواند شما را عصبانی کند که ترکیبی ناخوشایند محسوب می‌شود. شرایطی نمونه هنگامی که کالری هاي دریافتی را بیش از اندازه محدود میکنید، رخ می‌دهد.

 

در حقیقت، بعضی پژوهش ها نشان داده اند که رژیم هاي خوراکی سخت با رفتار عصبانی‌تر مرتبط میباشند. اگر در تلاش برای کاهش وزن خود هستید باید به میزانی کالری هاي دریافتی را کاهش دهید که موجب لاغری شما شود و نه اینکه خلق و خوی شما را تغییر دهد.

 

وعده هاي خوراکی رضایت شما را جلب نمیکنند

علامت های نامناسب کاهش وزن و لاغری

محدود کردن خود به مصرف سالاد برای شام میتواند احساس گرسنگی را در شما حفظ کرده و به مصرف غذای اکثر تمایل داشته باشید.

 

اما اگر به همراه سالاد از غلات کامل، چربی هاي سالم و پروتئین بدون چربی به میزان کافی بهرهگیری کنید، احتمال کمتری خواهد داشت تا تمایلی به مصرف دسر نیز داشته باشید.

 

افزون بر این، مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کنید. به گزارش تالاب بازرسی اندازه وعده خوراکی به معنای وعده هاي خوراکی کوچک نیست، بلکه به معنای دقت اکثر به مواد خوراکی سالم و کاهش مصرف مواد خوراکی ناسالم هست.

جدیدترین مطالب سایت