مرگبارترین رژیم غذایی دنیا (عکس)

مرگبارترین رژیم غذایی دنیا (عکس)

شاید مصرف دائم میوه، سبزیجات و نوشیدن مقدار زیادی آب بـه منظور کاهش وزن، افراد بسیاری را کلافه کند و آن ها را بـه سوی امتحان کردن رژیم‌های‌ هیجان‌انگیزتر سوق دهد! ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از عجیب ترین رژیم های‌ دنیا را منتشر کرده ایم.

 

عجیب ترین رژیم های غذایی دنیا

اگر اضافه وزن دارید حتماً تا امروز یک یا چند نوع رژیم غذایی را امتحان کرده اید، قطعا هم می دانید کـه رژیم گرفتن یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست. شاید بـه همین دلیل اسـت کـه بسیاری از افراد بـه قرص‌هایي کـه مدعی میشوند خیلی راحت وزن را کم می کنند متوسل می شوند، اما این راه اصلا عجیب نیست. درواقع برخی انسان‌ها چنان راه‌های‌ عجیب غریبی برای رژیم گرفتن انتخاب می کنند کـه نام‌شان درکتاب‌های‌ مربوط بـه رکورد های عجیب‌وغریب ثبت میشود.

 

1. رژیم بالن

رژیم بالن

گاهی اوقات رژیم های‌ خطرناک طبق معمول بسیار مسخره هم هستند ؛ در بیشتر موارد رژیم های‌ بالن دراین دسته از رژیم ها قرار میگیرند.

 

بیشتر نوجوانان این بالن ها را درون یک مایع قرار میدهند کـه طبق معمول آب خالی یا اب لیمو می‌باشد و طبق معمول عقیده افراد این اسـت کـه این رژیم باعث می شود در طولانی مدت سیر بمانید، بدون این‌که کالری زیادی مصرف کرده باشید و این رژیم در واقع از هیچ سیستم سالمی استفاده نمی‌کند و گاهی اوقات باعث می شود کـه غذاها هضم نشده در معده شـما باقی بمانند.

 

دراین رژیم بدن همواره تلاش می کند و شکست می خورد و نمی‌تواند مواد را جا بدهد و بـه همین دلیل ممکن اسـت افراد با درد مواجه شوند کـه این درد می تواند زندگی ان ها را بـه خطر بیندازد و گاهی خطر ترکیدگی نیز وجوددارد ودر مواردی کـه بسیار خطر شدید باشد، فرد بعد از جراحی ممکن اسـت در اثر عفونت جان خودرا از دست بدهد.

 


مطالب مشابه: آسان ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن سریع


 

2. رژیم زیبای خفته

رژیم زیبای خفته

رژیم زیبای خفته از این ایده بـه وجود آمده کـه وقتی خواب هستیم چیزی نمیخوریم. طرفداران این رژیم از داروهای آرام بخش استفاده می کنند تا در طول روز بخوابند و غذایی نخورند. یکی از افراد مشهوری کـه این رژیم را امتحان کرد الویس پرسلی بود. او کـه تلاش داشت وزن خودرا کم کند، بـه مدت چند روز با استفاده از دارو بـه کما رفت. اعتیاد دارویی و افزایش ریسک ابتلا بـه بیماری های‌ قلبی و دیابت، خطرات این رژیم غذایی هستند.

 

3. رژيم ژاپني خوردن موز در صبح

رژيم ژاپني خوردن موز در صبح

در توکيو، صبح خيلي زود رابا خوردن موز آغاز مي کنند. درسال 2006 يک داروساز ؛ ساميکو، يک رژيم ساده و عاري از هر گونه استرسي را پيشنهاد کرد: خوردن موز بـه عنوان صبحانه و دماي اتاق متابوليسم بدن را بالا مي برد تا جايي کـه بـه رژيم گيرنده اجازه خوردن هيچ چيز تا زمان صرف ناهار و شام را نمي دهد و بـه اين صورت وزن او کم مي شود.او بعد از 6 ماه بيشتر از 13 کيلو کم مي کند.

 

کساني کـه رژيم مي گيرند، انتظار مي رود کـه ساعت 8 شب شام بخورند و نيمه های شب بخوابند. انها بايد از خوردن مشروبات الکلي و غذاهاي چرب پرهيز کنند. خوردن يک نوع ميوه در طولاني مدت روش سالمي نيست زيرا مواد مغذي مورد نيازتان تامين نمي شود.

 

4. رژیم تخم مرغ

رژیم تخم مرغ

رژیم تخم مرغ بـه این علت زیاد مشهور شد کـه گزارش دادند کـه افراد مشهور هالیوودی با خوردن تخم مرغ توانسته اند بـه طرز موفقیت آمیزی وزنشان را کم کنند. ظاهراً همسر نیجلا لاوسون، چارلز ساچی با خوردن 9 عدد تخم مرغ در روز بـه مدت 10 ماه بیشتر از 60 پوند وزن کم کرده بود. همچنین آدرین برودی برای این‌که برای نقشش آماده شود با خوردن تخم مرغ 30 پوند«هر پوند معادل تقریبا 500 گرم» در طول 6 هفته وزن کم کرد.

 

او رژیم های‌ مختلفی را امتحان کرده بود کـه تخم مرغ بـه عنوان صبحانه، مرغ کبابی بـه عنوان ناهار و یک تکه کوچک ماهی با مقداری سبزیجات بـه عنوان شام می خورد. رژیم تخم مرغ انواع و اقسام مختلفی دارد و فقط بـه خوردن تخم مرغ صِرف خلاصه نمیشود بلکه مشهور ترین آن ها شامل این اسـت کـه حجم بیشتر پروتئین رژیم با خوردن تخم مرغ تامین شود.

 

5. خوردن تخم کرم

خوردن تخم کرم

کرم‌های‌ نواری گونه‌هایي از انگل‌ها هستند کـه در دستگاه گوارش انسان زندگی کرده و غذاهایی کـه انسان می خورد را جذب میکنند و بـه همین دلیل اسـت کـه افرادی کـه این نوع از انگل‌ها را در روده‌شان دارند طبق معمول لاغر هستند. اما گروهی از انسان‌ها بوده‌اند کـه پس از تلاش برای لاغر شدن بـه شیوه‌های‌ مختلف، بـه امید لاغری تخم این کرم‌ها را خوردند تا این تخم‌ها در معده انها تبدیل بـه کرم شود و بخشی از کالری کـه روزانه دریافت می کنند را این کرم‌ها جذب کنند.

 

اما خب قطعا میدانید کـه اینکار چقدر اشتباه اسـت، این کرم‌ها عوارض خیلی بدی برای بدن دارند و مثلاً نمی گذراند هیچ ویتامین و ماده معدنی در بدن جذب شود و انواع و اقسام بیماریها از کم‌خونی گرفته تا سوء‌تغذیه و خون ریزی گوارشی در فرد ایجاد شود.

 

6. رژیم کرم کدو

رژیم کرم کدو

رژیم کرم کدو مانند نامش می‌باشد کـه شخص دراین نوع رژیم ها از تخم کرم کدو استفاده می کند و فرد رژیم گیرنده بـه طور طبیعی خوراک خودرا ادامه می دهد و سعی می کند کـه مواد مغذی را دریافت کند و فرد در زمان کوتاهی بـه وزن ایده آل خود می‌رسد و می تواند از داروهای آنتی پاراستیک یا ضد انگل استفاده کند اما طبق معمولً این کرم ها در بدن فرد میزبان زنده باقی می‌ماند.

 

افرادی کـه کرم کدو را وارد بدن خود می کنند، طبق معمولً هیچ نوع علائمی را تشخیص نمیدهند و بـه همین دلیل فکر می کنند کـه رژیم آن ها جواب داده اسـت اما متاسفانه اعضای بدن ان ها بعد از مدتی شروع بـه مشکل می کند و این کرم ها در بدن ان ها بزرگ می شوند و باعث می شود کـه مواد مغذی را ازبدن انسان بگیرند و خودشان مصرف کنند و این انگل ها باعث مشکلات روده می شوند و گاهی اوقات راه روده را سد می کنند و علاوه بر ان این کرم ها میتوانند باعث جراحت هایي در بدن فرد شوند.

 

اسهال، حالت تهوع و سردرد هنگام مواجهه با این رژیم بسیار طبیعی می باشد.

این انگل ها توانایی این را دارند کـه در بدن فرد دوباره تولید شوند و افزایش پیدا کنند و کرم ها همیشه نمیتوانند دفع شوند و ان ها در طول بدن حرکت می کنند و می‌توانند وارد کبد شوند و کیست ایجاد کنند و همچنین میتوانند وارد مغز و قلب انسان نیز بشوند.

 

این کیست های‌ ایجاد شده می تواند دراین قسمت تورم داشته باشد و باعث شود کـه یکی از اعضای بدن فرد از کار بیفتد و گاهی اوقات افراد بعد از ورود این کرم ها و بـه وجود آمدن کیست ها جان خودرا از دست می‌دهند و انجام این روش در بیشتر کشورها غیر قانونی اسـت اما گاهی اوقات افراد با توجه بـه این موارد تنها بـه دنبال لاغری هستند و این رژیم خطرناک را انجام می‌دهند.

 

7. رژیم سیگار

رژیم سیگار

رژیم سیگار از برنامه ي تبلیغاتی یک برند سیگار بـه نام لاکی استرایک در دهه ي 1920 میلادی بـه وجود آمد کـه شعارش این بود: «بـه جای شیرینی لاکی بردارید.» نیکوتین موجود در سیگار می تواند بـه سرکوب اشتها کمک کند اما مصرف سیگار ریسک بروز دیابت، حمله قلبی و سرطان سینه را افزایش می دهد. بهای سنگینی اسـت برای داشتن یک اندام باریک.

 

8. رژيم غذاي ميمون ها

رژيم غذاي ميمون ها

مورگان اسپرلاک بـه جز غذاهاي مک دونالد چيز ديگري نمي خورد. ادم اسکات بـه جز غذاي مخصوص ميمون ها چيزي نمي خورد. او مي گفت: شايد وزنم کم شود، شايد نيرو و قدرت فوق العاده ميمون ها را بـه دست بياورم. شايد وزنم را کم کنم. شايد هم ديوانه شده ام. اما ادم اسکات 5 روزبعد از گرفتن رژيم، با مشکلاتي مواجه شد.

 

9. رژیم کلوچه

رژیم کلوچه

امروزه رژیم های‌ زیادی برای کاهش وزن وجوددارد کـه افراد مختلف رژیم های‌ مختلفی را امتحان می کنند. این رژیم مشهور هالیوودی کمی جدید بـه نظر میرسد. پایه این رژیم کـه توسط دکتر سنفورد سیگال طراجی شد کلوچه اسـت کـه گرسنگی را تا حد زیادی متوقف می کند. شـما با این رژیم فقط روزی یک وعده غذا کـه ان هم شامل مقدار کمی مرغ، ماهی یا غذا های دریایی می شود میخورید.

 

کلوچه یا شیرینی صبحانه یا ناهار نیست بلکه هروقت گرسنه بودید میتوانید از ان بخورید. شـما مجبورید حداقل روزی 6 کلوچه بخورید. در کل، 6 کلوچه بـه اضافه یک وعده غذا 800 کالری دارد. اگر میخواهید رژیم کلوچه بگیرید باید نه تنها مقدار توصیه شده را بخورید بلکه حتی روزی 8 لیوان پر آب بنوشید.

 

10. بخیه زدن روی زبان

بخیه زدن روی زبان

جراحی‌های‌ مختلفی در طول تاریخ برای کاسته شدن اشتها یا کم شدن حجم معده یا سیر گوارشی برای کاستن وزن ابداع شده اسـت اما شاید عجیب‌ترین جراحی ابداع شده شیوه «رصد کردن زبان» باشد. دراین جراحی، روی زبان و نقاط مختلف ان چندین بخیه زده می شود تا بـه وسیله این بخیه‌ها حس چشایی فرد مختل شود. در فرم شدید این جراحی آن گونه انجام میشود کـه فرد بـه دلیل بخیه‌هایي کـه روی زبانش اسـت توانایی جویدن، قورت دادن و قدرت چشایی را از دست می دهد و برای همین از خوردن غذای سفت و جامد خودداری می کند و فقط مایعات می خورد.

 

درست اسـت کـه این شیوه جواب میدهد اما باید بدانید چنین شیوه‌اي را فقط میشود با واژه «دیوانه‌وار» توصیف کرد، زیرا با اینکار عملا فرد برای هر بار قورت دادن آب دهانش هم بـه مشکل بر میخورد. این را هم بدانید کـه برداشتن بخیه‌ها از زبان هم در بسیاری از مواقع فایده‌اي ندارد و فرد دچار مشکل بلع می شود.

 

سخت‌ترین اتفاق برای دختری جوان از لرستان افتاد کـه 115 کیلو گرم وزن داشت و توانست طی یکسال بیشتر از 30 کیلو گرم از وزنش را بکاهد اما زمانی کـه دچار مشکل عفونت‌ دهانی شد، پزشکان سعی کردند تا بخیه‌های‌ زده شده روی زبان وی را بردارند و موفق نشدند و این دختر جوان دچار مشکل انسدادی راه تنفسی شد و درنهایت پزشکان وادار شدند برای نفس کشیدن او حنجره‌اش را بشکافند و این دختر جوان، سه بار تحت عمل جراحی قرار گرفت تا زبانش کمی ترمیم شود و بتواند غذا بخورد.

 

11. رژیم پارینه سنگی

رژیم پارینه سنگی

همانگونه کـه از نام این رژیم پیداست، بـه زمان گذشته برمی گردد کـه بـه ان پارینه سنگی میگویند.دراین رژیم تنها خوردن آجیل، میوه، سبزیجات، ماهی و گوشت قرمز را شامل می شود کـه پشت این رژیم این اسـت کـه فرد تنها باید این مواد را مصرف کند کـه اجدادش مصرف میکردند.

 

بـه همین دلیل فکر می کنند کـه این رژیم بسیار عالی می باشد در حالی کـه افراد در گذشته تنها همین غذاها را برای مصرف در معرض داشتند و همین امر باعث می شود کـه افراد در ویتامین هایي دچار کمبود شدید شوند و مشکلات سلامتی دیگری برای ان ها بـه وجود بیاید.

 

رژیم پارینه سنگی برای افراد سن بالا خطر بیشتری خواهد داشت و مصرف نکردن غلات و محصولات لبنی باعث می شود کـه فرد نیمی از غذای مغز را از دست بدهد و عملکرد بدنش بـه درستی نباشد و بـه همین دلیل فرد دچار سو هاضمه، کمبود ویتامین و بسیاری از بیماری ها در رابطه با نبودن مواد مغذی در بدن می شود.

 


مطالب مشابه: با رژیم غذایی جوان بمانید


 

12. رژیم هَله لویا

رژیم هَله لویا

غذای اصلی هواداران رژیم هَله لویا مواد غذایی و سبزیجات خامی اسـت کـه درکتاب مقدس از ان ها نام برده شده تا بدن را از سموم پاک کنند. این رژیم غذایی طرفداران زیادی دارد، اما در عین حال، رژیم بسیار سختگیرانه و نامتعادلی اسـت و اجازه ي خوردن محصولات حیوانی و فرآوری شده را نمیدهد.

 

13. رژيم قرار گرفتن در معرض نور خورشيد

رژيم قرار گرفتن در معرض نور خورشيد

ريشه اين رژيم اصول اخلاقي هندي ها اسـت کـه مدعي هستند غذا و آب براي زنده ماندن ضروري نيست بلکه انسان مي تواند با هوا، نور خورشيد و نيروهاي حياتي زنده بماند. در آمريکا، اين رژيم سال ها گسترش پيدا کرد و بيشتر بر روي مفهوم معنوي هندي ها يا همان معني روزه گرفتن ان تاکيد مي کردند. البته اين مبحث بدون جنجال و مذاکره نبود. در دهه 90 يک گروه اروپايي با گرفتن اين رژيم از بين رفتند، البته بيشتر بـه علت کمبود آب و غذا.

 

بسیاري معتقدند کـه آب يا چاي های گياهي بـه تنهايي، همراه با در معرض آفتاب بودن براي زنده ماندن کافي اسـت. بنابراين، بسياري از افرادي کـه ادعا مي کنند با اين رژيم زنده مي مانند، از مراجعه بـه دکتر خودداري مي کنند و از دادن آزمايش براي ثابت شدن کمبود يکسري مواد در بدنشان امتناع مي کنند.

 

موسس انستيتو رژيم آمريکا «رژيم قرار گرفتن در معرض نور خورشيد» کـه معتقد بود با قرارگرفتن درمعرض هوا و آفتاب زنده مي ماند با خوردن برگر مک دونالد اين قانون را شکست. او توضيح داد کـه غذا يک تعادل و انرژي را براي بدن فراهم مي کند کـه با آن ها ادامه زندگي امکان‌پذير مي شود.

 

14. خوردن پنبه

خوردن پنبه

در گذشته برخی افراد اعتقاد داشتند کـه خوردن یکی، 2 تکه پنبه یا خوردن یک نخ ابریشمی بـه شکل توپ کوچک می تواند باعث کوچک شدن حجم معده آن ها شود ودر واقع بخشی از حجم معده را پر کند ودر نتیجه موجب می شود کـه فرد کمتر غذا بخورد. حتی در مواردی افراد قبل از هروعده‌غذایی خود مقداری پنبه می خوردند تا کمتر غذا بخورند.

 

طبیعی اسـت کـه چنین حالتی باعث بروز عوارض زیادی شود، از جمله بروز یبوست و کم شدن جذب مواد مفید و مقوی از دستگاه گوارش، اما وخیم‌ترین عارضه در مردی در مجارستان گزارش شده اسـت کـه پنبه‌هایي کـه خورده بود باعث بسته شدن کامل مجرای خروجی معده و عفونت درون شکمی و پارگی معد‌اش شده بود کـه وی ۶ماه در بیمارستان بستری شد تا التیام یابد.

 

15. مونو رژیم

مونو رژیم

مونو رژیم بـه رژیمی میگویند کـه فرد در طول روز تنها باید از یک نوع غذا استفاده کند و طبق معمولً بیشتر مونو دایت ها یا مونو رژیم ها شامل رژیم گریپ فروت و رژیم سوپ کلم اسـت. اگر بخواهیم بـه مدت یک ماه فقط از این غذا استفاده کنیم، خطرات زیادی بـه بدن می‌رسد و باعث می شود کـه بسیاری از ویتامین و مواد مغذی بـه بدن ما نرسد و عملکرد اعضای بدن مختل شود و علاوه بر ان مونو رژیم ها کمتر از 800 کالری را بـه فرد میرساند کـه بسیار کم می‌باشد.

 

16. رژیم سرکه

رژیم سرکه

چهره های‌ مشهور قرن نوزدهم هم بـه اندازه ي سلبریتی های‌ امروزی علاقه ي زیادی بـه رژیم گرفتن داشتند. جورج گوردون بایرون، شاعر قرن نوزدهم از زمان تحصیل در دانشگاه شروع بـه رژیم گرفتن کرد. او بیسکوییت، نوشابه و سیب زمینی با سرکه می خورد.

 

رژیم غذایی بایرون با گذشت زمان و بالا رفتن سنش تغییر زیادی نکرد و شامل تنها یک برش کوچک نان برای صبحانه و یک سالاد سبک برای شام می شد. بایرون قبل از هر وعده ي غذا برای سرکوب اشتهایش چندین قاشق سرکه می خورد. توجه داشته باشید کـه مصرف زیاد سرکه می تواند برای سلامت مضر باشد. اینکار بـه از بین رفتن مینای دندان، سوزش گلو و مشکلات گوارشی می انجامد.

 

17. رژيمي با پاياني خوش

رژيمي با پاياني خوش

ست رابرت نظرش را مطرح کرد. ايده او رژيمي بود کـه اگرچه بحث برانگيز بود اما نتيجه مطلوبي براي رژيم گيرنده ها داشت. اين رژيم شامل خوردن 100 الي 400 کالري روغن زيتون و مايعات شيرين در روز بـه اين صورت کـه يا همه ی باهم يا در طول روز با فاصله زماني مشخص مصرف شود. مصرف اين کالري های بدون طعم باعث کم کردن وزن مي شد. همين. اين رژيم کم کم بـه کتابي تبديل شد کـه توسط بـه وجود آورنده ان رژيم نوشته شد، ست رابرت. و بهترين فروش را در نيويورک داشت.

 

18. خوردن داروهای دیورتیک

خوردن داروهای دیورتیک

همان‌ طور کـه گفتیم دل بستن بـه انواع و اقسام قرصها، شربت‌ها و مکمل‌ها برای وزن کم کردن و چربی سوزاندن یکی از روش‌های‌ معمول و رایج اسـت کـه در همه ی جای جهان طرفدار دارد. قدیمی ترین داروهایی کـه برای وزن کم کردن مورد استفاده قرار می گرفت داروهای ضد فشارخون از نوع داروهای مدر بود کـه باعث دفع آب ازبدن میشد و کمی از وزن بدن را می‌کاست.

 

اما باید بدانید چنین وزن کم کردنی هم خطرناک اسـت و هم پرعارضه، 70 درصد وزن بدن انسان را آب تشکیل می دهد و شـما با خوردن داروهای مدر «دیورتیک» آب بدنتان را دفع میکنید نه این‌که چربی بسوزانید و با اینکار عملکرد طبیعی بدن را هم دچار مشکل می کنید. جالب اینجاست کـه پس از خوردن چند باره آن گونه داروها، متابولیسم بدن پایین می آید و فرد بـه جای لاغر شدن چاق میشود.

 

خطرناک‌ترین حالت رژیم گرفتن با این نوع داروها در مورد 2 دختر در پرو گزارش شده کـه بـه‌طور هم زمان داروهای مدر و نیز داروهای مسهل می خوردند و وزن هر 2 بـه زیر 40 کیلو گرم رسید و درنهایت هر 2 در بیمارستان بستری شدند. این 2 دختر بـه بیماری توهم چاقی «یا آنورکسی نوروزا» مبتلا بودند و یکی از آن ها بـه علت همین حالت بـه کما رفت اما توسط پزشکان و با تزریق اجباری سرم و تغذیه داخل وریدی از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

 

19. رژیم پاکسازی

رژیم پاکسازی

این رژیم طرفداران بسیار زیادی دارد بـه علت این‌که افراد مشهور زیادی از ان استفاده کرده اند و ان را بـه اطرافیان پیشنهاد می‌دهند. رژیم پاک سازی شامل نوشیدن آب با لیمو، فلفل و شیره افرا اسـت و مدت این رژیم 10 تا 40 روز می‌باشد و علاوه بر ان مواد مغذی در بدن فرد بسیار کاهش پیدا می کند و باعث می شود کـه قندخون بـه شدت افت کند و سوخت و ساز نیز در بدن بـه شدت بالا برود کـه بسیار خطرناک اسـت.

 

دراین رژیم طبق معمولً افراد با کاهش بیش از حد کالری، وزن زیادی را از دست می‌دهند کـه عملکرد طبیعی آن ها دچار مشکل خواهد شد. این رژیم باعث می شود کـه احساس مریضی و افسردگی، درد بـه علت گرسنگی و دیگر اتفاقات شدید برای بدن بیافتد و بـه همین دلیل افرادی کـه این رژیم را دارند از کالری مورد نیاز بدن چشم پوشی می کنند و متابولیسم ان ها کاهش پیدا می کند و باعث می شود کـه در کوتاه مدت بسیار ضعیف شوند.

 

20. رژیم بینایی

رژیم بینایی

رژیم بینایی در دهه ي 2000 توسط یک مخترع ژاپنی بـه وجود آمد. بر اساس ایده ي او، رنگ های‌ قرمز و زرد اشتها آورند اما رنگ آبی آن گونه نیست. نظریه ي او ان بود کـه با زدن عینکی کـه عدسی ان آبی رنگ باشد میتوان کاری کرد کـه غذا برایتان کمتر اشتها آور بـه نظر برسد ودر نتیجه غذای کمتری بخورید. هیچ مدارک و شواهد متقاعد کننده اي در اثبات کارایی این ترفند وجود ندارد.

 

21. رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک

این رژیم بسیار خطرناک اسـت و می تواند باعث کتون زدگی در فرد شود.کتون زدگی بـه معنای سوزاندن چربی برای انرژی می‌باشد و اگر فقط غذای خودرا کاهش دهید، این اتفاق بـه خودی خود رخ خواهد داد.

 

بعضی از انواع رژیم ها فقط درصدی از گروه غذایی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهند کـه شامل پروتئین و کربوهیدرات می باشد و خطر هایي وجوددارد کـه یک گروه غذایی را بـه طور کامل از رژیم فرد حذف کنیم.دراین رژیم بـه علت مصرف داروهای متعدد، احتمال حمله در فرد بالاست.

 

22. رژیم جویدن

رژیم جویدن

هوراس فلچر در اوایل قرن بیستم با عنوان «جونده ي بزرگ» شهرت یافته بود. ایده ي او ان بود کـه غذا را بـه عمد 32 تا 80 بار بجوید، تا جایی کـه غذا حالت مایع پیدا کند و بعد باقی مانده ي غذا را تف کنید. اگرچه هیچ مدرک علمی اي کـه کارایی این رژیم غذایی را اثبات کند وجود ندارد اما افراد مشهوری همچوری فرانتس کافکا نویسنده ي شهیر، تئوردور روزولت رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا و جان دی. راکفلر تاج مشهور، از ان استفاده کرده بود.

 

23. رژیم دسر برای صبحانه

رژیم دسر برای صبحانه

محققان ثابت کردند افرادی کـه دسر می‌خورند، نسبت بـه افرادی کـه ان را مصرف نمی‌کنند، شانس لاغر شدن بیشتری دارند و البته کـه اینکار کمی برای شـما خطرناک اسـت. خوردن دسر در صبحانه شاید در ظاهر بی اشکال بـه نظر برسد اما صبحانه مهمترین وعده غذایی می باشد و نباید تنها بـه خوردن کلوچه، دونات یا کیک در ان اکتفا کنیم و این مواد شیرین نمی‌توانند مواد مغذی را بـه بدن شـما برسانند پس بـه همین دلیل تا شب سرپا نخواهید بود.

 

24. رژیم اندی وارهول

رژیم اندی وارهول

اندی وارهول، هنرمند مشهور آمریکایی درکتاب خود بـه نام «فلسفه ي اندی وارهول» روش خود برای رژیم گرفتن را عنوان کرد. او اذعان کرد کـه هر بار کـه بـه رستوران می رفت، غذایی را سفارش می داد کـه دوست نداشت. در انتها، او از رستوران یک ظرف می گرفت و تقریبا همه ی ي غذایش را در ان می گذاشت و بعد ان را در خیابان برای افراد بی خانمان می گذاشت.

 

25. رژیم تانگ پچ یا جراحی

رژیم تانگ پچ یا جراحی

طبق معمولً افراد در رژیم، سختی هایي را متحمل می شوند و این یک امر طبیعی اسـت اما درد های‌ جسمانی چطور؟ درد جسمانی بـه شـما نشان می دهد کـه رژیم شـما غلط می‌باشد.رژیم تانگ پچ بـه معنای این اسـت کـه افراد زیر تیغ جراحی بروند و یک وسیله را در بدن خود وارد کنند کـه باعث می شود خوردن ان ها سخت شود.

 

چنانچه بخش ورزش و تناسب اندام نمناک اشاره می کند این روش بسیار قدیمی بوده و امروز اینکار رابا جراحی های‌ پلاستیک انجام می‌دهند. تحمل درد این رژیم بسیار سخت اسـت و گاهی اوقات افراد تنها دریافت کالری را بـه مایعات محدود می کنند. زیرا نمی‌توانند از غذا های دیگر استفاده کنند. افراد دراین مدت زمان، چربی زیادی را از دست خواهند داد. بـه همین دلیل هیچ تقویت و لذتی در وعده های‌ غذایی آن ها وجود ندارد.

 

26. رژیم پاکسازی اساسی

رژیم پاکسازی اساسی

دراین رژیم کـه بیانسه، خواننده ي مشهور از طرفداران ان اسـت، فرد یک لیموناد سم زدای مخصوص را جای گزین وعده های‌ غذایی معمول می کند. این لیموناد از آب لیموترش، سیروپ تازه ي افرا و فلفل هندی درست می شود. مشکل این رژیم ان اسـت کـه باوجود این‌که اجازه می دهد سریع وزن کم کنید، اما بـه محض این‌که بـه رژیم غذایی عادی تان برگردید، وزنی کـه کم کرده بودید برخواهد گشت.

 

27. رژیم HCG

رژیم HCG

احتمالاً با هورمون هایي کـه باعث افزایش و کاهش وزن می شود، آشنایی داشته باشید.این رژیم هورمون درمانی را در نوع جدیدی انجام می دهد ودر این رژیم با زدن یک کرم روی بدن و جذب هورمون اچ سی جی میتوانید اشتهای خودرا کاهش یا افزایش دهید.

 

مشکل اینجاست کـه این رژیم تاثیرگذاری بسیار کمی دارد و علت کاهش وزن هم این اسـت کـه فرد تنها 800 کالری در روز مصرف می کند کـه این می تواند بسیاری از مشکلات جسمی کـه زندگی اش را تهدید می کند را برایش بـه وجود بیاورد.

 


مطالب مشابه: خوراکی های رژیم لاغری که شما را لاغر نخواهد کرد


 

در پایان

بدانید برای کاهش وزن سالم و کم‌خطر، بهترین گزینه همین اسـت کـه بـه روش‌های‌ ساده و تأییدشده پایبند باشید و از رژیم‌های‌ غذایی خطرناک اجتناب کنید.

جدیدترین مطالب سایت