درمان سریع سردرد در مسافرت

درمان سریع سردرد در مسافرت

درمان سریع سردرد با روش های ساده

اول از هر چیز باید علت سردرد مشخص شود , اگر به علت و عواملی که باعث سردرد شما شده است پی نمی برید نگران نباشید.

 

روش های گیاهی برای سردرد:

 

گیاه نعنا

روغن نعنا و یا مرهمی که بر پایه نعنا باشد، در صورتی که روی بینی و پیشانی مالیده شود، به سرعت سردردتان را برطرف می‌کند. اکثر روغن‌ها و یا پماد‌های برطرف کننده سردرد ، در درونِ خود دارای منتول و یا نعنا هستند.

برگ‌های نعنا که در یک فنجان آب جوشیده باشند، شما را از شر هر نوع سردردی خلاص می‌کنند. همچنین می‌توانید برای نتیجه بهتر برگ‌های نعنا را به چایِ خود اضافه کنید.

 

گیاه زنجبیل

زنجبیل سالهاست که برای درمان انواع علائم سرماخوردگی، آنفلوانزا و سردرد به کار می‌رود. چای زنجبیل گلوی دردناک شما را آرام کرده و سردرد را برطرف می‌کند.

 

یک تکه کوچک زنجبیل بردارید- به اندازه نصف انگشتتان؛ آن در در اندازه‌های کوچک ببرید و در یک فنجان آب بجوشانید؛ سپس آن را صاف کرده، ½ قاشق چایخوری شکر به آن بیافزایید و داغ بنوشید.

 

این نوشیدنی گلویتان را آرام کرده و علایم رایج سرماخوردگی، آنفلوانزا و سردرد را از بین می‌برد.

 

درمان سریع سردرد در مسافرت

گیاه جینسینگ

جینسینگ گیاهی جوان کننده و انرژی بخش است. این گیاه مقاومت بدن را افزایش داده و توان ذهنی و جسمانی را تقویت می‌کند. این گیاه در درمان ترکیبی از استرس و سردرد مفید است.

جینسینگ عملکرد مغز و حافظه را بهبود می‌بخشد. برای استفاده از مزایای این گیاه می‌توانید آن را جداگانه استفاده کرده و یا به چای اضافه کنید.

 

کاسنی تلخ

کاسنی تلخ مزه‌ای همانند قهوه دارد و در صورتی که خشک شده، تفت داده و آسیاب شود، طعم آن از قهوه هم بهتر می‌شود. ریشه‌های کاسنی ضخیم بوده و حاوی کافئین نمی‌باشند.

یک لیوان گرم از نوشیدنی این گیاه، سردردِ شما را آرام خواهد کرد.

 

برگ بو

سالهاست که برگ بو برای درمان سردرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارتنولید‌ها مواد مؤثری هستند که ثابت شده است در درمان سردرد میگرنی مؤثرند.

 

برگ بو نیز حاویِ پارتنولید است و بنابراین برای درمان سردرد‌های میگرنی مؤثر است.

 

گیاه حنا

گلِ گیاه حنا درمان مؤثری برای سردرد‌های ناشی از گرما و تابش خورشید است.

 

در صورتی که گل این گیاه را خشک کرده، کوبیده و با سرکه خمیر کنید و بر روی پیشانیتان بگذارد، فوراً از شر سردرد خلاص می‌شوید.

 

درمان سریع سردرد در مسافرت

 

خوراکی های مفید برای درمان سردرد

 

خوردن لوبیا سفید :

یک فنجان لوبیا حدود 25 درصد نیاز روزانه شما به منیزیوم را برطرف می کند و منیزیوم به علت نقش آن در انقباض ماهیچه ها خصوصا ماهیچه های رگ های خونی که مسبب سردرد هستند، به عنوان یک کمک کننده به تسکین سردرد عمل می کند.

 

سایر مواد غذایی غنی از منیزیوم شامل موز، بادام، آووکادو، اسفناج و زردآلو هستند.

 

خوردن سیب زمینی :

همانند طالبی، سیب زمینی نیز سرشار از پتاسیم است که در موارد مواجهه با کم آبی بدن به تسکین سردرد شما کمک می کند.

 

یک سیب زمینی واجد 25 درصد نیاز روزانه توصیه شده پتاسیم برای شما است و به علاوه این غنی از ویتامین های A، C و B6 است. (اگر نشاسته را از رژیم غذایی خود کنار گذاشته اید، یک موز را که دارای422میلی گرم پتاسیم و غنی از ویتامین B6 است امتحان کنید).

 

خوردن گیلاس :

گیلاس واجد ترکیباتی است که در خون به نیتریک اکساید تبدیل شود و این ماده شیمیایی می تواند در برابر سردرد اثر حفاظتی داشته باشد. انتخاب دیگر چغندر یا عصاره آن است.

 

خوردن آب :

 حفظ آب بدن یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای جلوگیری از سردرد و تسکین آن انجام دهید. حذف وعده های غذایی نیز می تواند مشکلات زیادی برای شما به همراه داشته باشد. به خصوص اگر به افت قند خون حساس هستید، نباید بین وعده های غذایی تان بیش از سه تا چهار ساعت فاصله بیفتد. 

 

درمان سریع سردرد در مسافرت

سریع‌ترین راه های درمان سردرد

 

سرما‌درمانی:

یک قوطی نوشیدنی سرد یا یک بسته یخ را در قسمت سردرد یا پشت گردن خود قرار دهید و تا حدود 10 دقیقه در همان شرایط نگه دارید. سپس حدود 20 دقیقه صبر کنید و اگر لازم شد دوباره همان کار را تکرار کنید.

سرما و گرمادرمانی باهم:

برای مثال، سر و گردن خود را با یک بسته یخ سرد نگهدارید و در عوض بقیه بدن (از شانه به پایین) را گرم کنید. این کار باعث می شود تا دما دچار نوساناتی شود که قابلیت از بین بردن سردرد را خواهد داشت.

ورودی‌های حسی را ببندید:

از نور شدید و مستقیم اجتناب کنید. سر و صدا و سایر محرک‌ها را کاهش دهید. اگر برایتان مقدور است در اتاقی تاریک و ساکت استراحت کنید. حتما موبایل و دیگر وسایل کامپیوتری را خاموش نمایید.

مایعات درمانی:

مقدار زیادی مایعات بنوشید. این کار از دچار شدن به کم‌آبی بدنتان پیشگیری خواهد کرد. کم آبی مشکلی است که در این روزها تابستان بسیار دیده می شود و باید حواستان به آن باشد.

 

ماساژ درمانی:

ماهیچه‌هایتان را در راستای شانه‌ها، گردن و پشت سر به آرامی با انگشتان خود ماساژ دهید. سر، پیشانی، شقیقه، ماهیچه‌های صورت و فک خودتان را به نرمی ماساژ دهید. پوست سر را با یک برس موی نرم به آرامی بمالید. این کارها زمینه‌ساز تسکین درد خواهد بود.

چُرت‌درمانی :

برخی مبتلایان به میگرن حاد بنا به تجربه می‌گویند سردردشان پس از یک چرت کوتاه کاهش می‌یابد. چرت زدن و یک خواب کوتاه باعث می شود تا آرامش به سراغ شما آمده و فکرتان کمی آرام شود.

جدیدترین مطالب سایت