غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

 افراد بالای 40 سال : با ممنوع کردن این غذاها از آشپزخانه خود، سال‌ها بـه عمر خود اضافه کنید و از بیماری هاي‌ مزمن پیشگیری کنید. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از غذا هاي ناسالم برای افراد بالای 40 سال را منتشر کرده ایم.

 

40 غذای ناسالم اگر بالای 40 سال دارید

بدن انسان در هر سنی یک چیز شگفت‌انگیز اسـت، اما وقتی بـه 40 سالگی می رسیم، متابولیسم ما مانند گذشته خرخر نمیکند، چین‌وچروک‌ها و مو هاي خاکستری ظاهر میشوند و ما در دسترس خطر بیشتری برای ابتلا بـه بیماری‌هاي‌ مزمن هستیم.

 

خبر خوب این اسـت که، با خوردن غذا هاي مناسب «مانند این 25 غذا»؛ می توانید آسیب‌هاي‌ زمان را محدود، کاهش دهید یا از ان جلوگیري کنید. در این جا 40 غذای ناسالم را بـه 86 مورد از رژیم غذایی شـما پس از 40 سالگی معرفی میکنیم که منجر بـه زندگی شادتر و سالم تری می شود. ادامه دهید، سپس با این گزارش ویژه اختصاصی یک دهه بـه زندگی خود اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: نگهداری غذای تازه + روش منجمد کردن مواد غذایی تازه

 

1. مارگارین

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

شـما واقعا نباید در هر سنی این مواد را بخورید. برای تو بد اسـت، خانه نشین. اما وقتی در دهه 40 خود هستید، اثرات مضر ان بر بدن شـما بـه همان اندازه بینی روی صورت شـما آشکار اسـت. همه ی چربی‌ها یکسان ساخته نمیشوند و مارگارین – اغلب اوقات – بـه نظر میرسد که چربی‌ها را بد نشان می دهد. 

 

2. کولا

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

در ایالات متحده، مردم بیش از هر زمان دیگری در دهه 40 خود بچه دار می شوند. اگر بـه فکر تولید مثل هستید، خداحافظی با همه ی نوشابه‌ها را درنظر بگیرید. چرا؟ زیرا علاوه بر رنگ‌هاي‌ سرطان‌زای بالفعل، منبع اصلی قند افزوده در رژیم غذایی آمریکایی‌ها هستند.

 

قند بر تخمک گذاری تأثیر منفی میگذارد و همچنین با تحرک ضعیف اسپرم مرتبط اسـت. نشان داده شده اسـت که حذف نوشابه – حتی رژیم غذایی – یکی از 30 بهترین راه برای افزایش متابولیسم بالای 30 سال اسـت.

 

3. سوسیس های پخته شده

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

در حالیکه ما در مورد این موضوع هستیم، اجازه دهید عده اي از غذا هاي دیگر را که از قضا مناسب سوسیس نیستند، علامت گذاری کنیم. بین خوردن گوشت هاي‌ فرآوری شده مانند سالامی و هات داگ و تعداد کمتر اسپرم ارتباط وجوددارد. نویسندگان این مطالعه فرض می کنند که اتفاقی در طول پردازش می‌افتد که برای کیفیت اسپرم مضر اسـت – انها هنوز کاملاً مطمئن نیستند که ان چیست.

 

4. قهوه سرد

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

متأسفانه قهوه اکسیر جوانی نیست و قهوه سرد حتی ممکن اسـت ظاهر پیرتر را تسریع کند. بـه من گوش کن. مصرف بیش از حد کافئین می تواند کیفیت خواب را مختل کند. این بد اسـت زیرا در هنگام خواب، سلول هاي‌ ما خودرا از آسیب هایي که پوست در اثر اشعه ماوراء بنفش و سایر عوامل استرس زای پوست متحمل می شود، ترمیم می کنند.

 

پرتاب و برگرداندن بریدگی ها دراین زمان جوان سازی می تواند باعث پیری زودرس پوست شود. اوه، و چیز یخ؟ خب، ما تمایل داریم نوشیدنی هاي‌ یخی را از طریق نی بنوشیم. محققان دریافته اند که حرکات تکراری صورت، مانند جرعه جرعه جرعه کشیدن از نی، می تواند باعث ایجاد خطوط ریز چین و چروک شود.

 

5. شام مایکروویو

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

آسان؟ آره. بـه خصوص اگر هدف شـما این اسـت که با عجله پف کرده بـه نظر برسید. ببینید، وعده هاي‌ غذایی یخ زده بـه طرز بدنامی سرشار از سدیم هستند. سدیم بـه احتباس آب و ظاهری پف کرده و پیر کمک می کند.

 

6. شیرینی

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

نان شیرینی بـه قدری در همه ی جا موجود اسـت که ممکن اسـت ان را بـه عنوان غذایی که شـما را پیر می کند تصور نکنید. اما نان شیرینی یک بمب کربوهیدرات واقعی اسـت: بدن کربوهیدرات هاي‌ تصفیه شده را بـه قند و سپس گلوکز تبدیل می کند، ماده مغذی که بـه کلاژن و دیگر پروتئین هاي‌ مبارزه کننده با چین و چروک آسیب می‌رساند.

 

چیدن غلات کامل بـه جای تصفیه شده بـه حفظ سطح قندخون شـما کمک می کند تا سطح قندخون شـما بـه زانو درآید که بـه حفظ و کاهش وزن کمک می کند.

 

7. کلوچه های تجاری

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

کلوچه ها برابر با مافین ها هستند – هیچ شگفتی بزرگی در آنجا وجود ندارد. اما انها همچنین می توانند برای مغزهایی که اکنون پر از اطلاعات بیش از 40 سال هستند، مضر باشند. تعداد زیادی از کلوچه‌هاي‌ تجاری با روغن سویا، شربت ذرت با فروکتوز بالا و چربی‌هاي‌ ترانس آغشته میشوند – موادی که نشان داده‌اند قدرت مغز را کاهش داده و حافظه را تضعیف میکنند.

 

8. نوشیدنی های انرژی زا

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

نوشیدنی هاي‌ حاوی قند زیاد مضر هستند. نوشیدنی هایي که با جای گزین قند درست می شوند بـه همان اندازه مضر هستند. سفیدهای مرواریدی شـما شاید نخستین قسمتی ازبدن شـما باشد که نشانه‌هاي‌ عادت نوشیدن انرژی‌زا را نشان می دهد، زیرا می تواند بـه مینای دندان آسیب برساند و ایجاد لکه‌ها روی دندان‌ها را آسان‌تر کند.

 

علاوه بر این، محتوای بالای کافئین و سدیم آن ها می تواند منجر بـه کم آبی بدن شود، بـه خصوص اگر آن ها را بـه جای آب بنوشید. «از آنجایی که کم‌آبی بدن یکی از عوامل اصلی پیری پوست اسـت، سعی کنید 8 تا 10 لیوان آب در روز بنوشید و حتی اگر الکل مصرف می کنید یا ورزش می کنید، بیشتر از ان بنوشید.»  برنامه‌ریزی کنید تا وزن کم کنید و ان را فقط در 30 دقیقه در هفته حفظ کنید.

 

9. Oreos

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

آن ها با خامه خوشمزه و همچنین با کالری خالی و چربی هاي‌ بزرگ کننده دور کمر پر شده اند. «وقتی جوان‌تر هستیم، وقتی می توانی برای کاهش وزن 24 ساعته بـه باشگاه بروی، سالم‌تر غذا خوردن بی‌معنی بـه نظر میرسد». متأسفانه، با افزایش سن، ورزش همان‌ گونه فواید مثبت زیادی دارد، اما کاهش وزن اغلب یکی از انها نیست.

 

10. محصولات پخته شده

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

“محصولات پخته شده و سایر شیرینی ها اغلب غنی از قندها و چربی هستند که می تواند منجر بـه افزایش وزن و سلامت دندان ضعیف شود.” “شکر یک میکروبیوم ناسالم را ترویج می کند و همچنین پیش التهابی اسـت. همه ی این ویژگی ها می توانند روند پیری را تسریع کنند.”

 

11. برگر گیاهی

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

آن ها بـه ظاهر بی ضرر هستند، اما در مقایسه با همبرگرهای تهیه شده از گاو، نبات هاي‌ سبزیجات در تامین ویتامین B12 ضعیف هستند. اگر می خواهید از سفید شدن پوست جلوگیري کنید، B12 چیزی اسـت که نیاز دارید. آیا نگران چربی و کالری موجود در همبرگر گوشت گاو هستید؟ بـه سراغ علف خوری بروید.

 

این گوشت بـه طور طبیعی لاغرتر از گوشت هاي‌ معمولی اسـت و دارای سطوح بالاتری از اسیدهای چرب امگا 3 اسـت که بـه کاهش خطر بیماری قلبی و کاهش چربی توربوشارژ مشهور اسـت.

 

12. بیکن، ژامبون و سوسیس

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

بله، گوشت صبحانه واقعا خوشمزه اسـت. ما این را انکار نمی‌کنیم. اما همچنین نمی‌توان انکار کرد که چندین مطالعه درسال هاي‌ اخیر منتشر شده اسـت که مصرف گوشت هاي‌ فرآوری شده را بـه انواع مختلفی از سرطان از جمله سرطان پروستات مرتبط می کند که وقتی بـه 40 سالگی می‌رسید، در دسترس خطر ابتلا بـه ان هستید. 

 

“مواد نگهدارنده مورد استفاده در گوشت هاي‌ فرآوری شده ممکن اسـت رادیکال هاي‌ آزاد را در بدن ایجاد کنند.” رادیکال‌هاي‌ آزاد منجر بـه اکسیداسیون سلول‌ها و DNA می شوند و می توانند بـه اندازه کافی آسیب وارد کنند که منجر بـه سرطان یا سایر بیماری‌ها شود.

 

13. شربت ذرت با فروکتوز بالا

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

در دهه 40 زندگی ماست که گرانش بـه سختی روی پاهای ما را می‌کشد و تا زمانی که مداخله اي را انجام دهیم یا بمیریم رها نمی کند. بنابر این با اجتناب از این افزودنی بـه ان کمک کنید. در حالیکه مصرف بیش از حد قند برای جوان بـه نظر رسیدن مضر اسـت، اما اعتقاد بر این اسـت که شربت ذرت با فروکتوز بالا بدترین نوع برای پوست شـما «و سلامت کلی» اسـت.

 

“قند موجود در رژیم غذایی شـما می تواند بـه کلاژن و الاستین پوست شـما آسیب برساند و باعث شود پوستی که دیگر سفت نیست، چین و چروک بـه نظر برسید.”

 

14. قند

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

با این حال، میتوان با کاهش مصرف شکر، یک ماده مغذی که نشان داده اسـت چین و چروک و افتادگی پوست را تسریع می کند، پوست جوان خودرا حفظ کرد. «شکر باعث التهاب می شود که یک بازدارنده اصلی برای داشتن پوستی شفاف و زیبا اسـت. بدتر از ان؛ شکر همچنین بـه کلاژن و الاستین آسیب میرساند که باعث می شود پوست نرم و لطیف بـه نظر برسد. 

 

15. کوکتل های قندی

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

پینا کولادا، مارگاریتا و موهیتو چه وجه مشترکی دارند؟ همه ی آن ها حاوی مقادیر زیادی از چیزهایی هستند که ما در مورد ان بـه شـما گفتیم: شکر. «وقتی شکر ساده بیش از حد مصرف شود، مولکول‌هاي‌ قند با پروتئین‌ها در بدن ترکیب میشوند و ترکیباتی را تشکیل می دهند که می توانند بـه کلاژن پوست آسیب برسانند. این بـه نوبه خود اثر پیری دارد.»

 

این نوشیدنی‌هاي‌ شیرین می توانند بیش از 50 گرم قند اضافه‌شده دریک کوکتل داشته باشند! بعلاوه، الکل موجود در نوشیدنی‌ها می تواند شـما را کم‌آبی کند و خطوط ریز و چین و چروک‌ها را بیشتر نمایان کند.

 

16. دوریتوس

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

اگر تغییراتی در نحوه حرکت خود ایجاد نکنید، پیر شدن بـه معنای کند شدن متابولیسم اسـت. بـه بیان دیگر: هر سال که می گذرد، بدن بـه کالری کمتری نیاز دارد و می سوزاند. این باعث می شود که خوردن وعده‌هاي‌ معقول با سفر بیشتر بـه بزرگسالی اهمیت بیشتری پیدا کند.

 

همه ی میدانند که وقتی کیسه اي از میان وعده اي مانند دوریتوس را باز می کنید، مطمئناً ان را براق خواهید کرد. یکی از نخستین مواد روی برچسب غذا، مونوسدیم گلوتامات «MSG» اسـت، افزودنی که اشتها را افزایش می دهد و طعم غذاها را اشتها آورتر می کند. 

 

17. مشروب الکلی

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

در حالیکه کوکتل هاي‌ ذکر شده در بالا حاوی قند بیشتری نسبت بـه تعداد زیادی از نوشیدنیها هستند، نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی برای داشتن پوستی شاداب و جوان شناخته شده نیست. الکل ویتامین A را ازبدن میگیرد، آنتی‌اکسیدانی که برای نوسازی و چرخش سلولی ضروری اسـت. «اگر نوشیدنی مینوشید، بـه سراغ نوشیدنی‌هاي‌ بدون قند افزوده مانند شراب، شامپاین یا ودکا سودا با لیموترش بروید. همچنین حتما در حد اعتدال بنوشید و هر نوشیدنی الکلی رابا آب جای گزین کنید».

 

18. گوشت های ذغالی شده

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

گوشت سوخته برای بیش از تعداد معدودی از ما یک لذت گناه اسـت، اما اگر عجله ندارید که هوای خودرا خراب کنید، ممکن اسـت بخواهید همه ی ان را کنار بگذارید. «گوشتی که بـه حالت سیاه پخته شده باشد، برای بدن بسیار التهاب آور اسـت.

 

التهاب ممکن اسـت در واقع سطوح کلاژن را در پوست تجزیه کند و منجر بـه ظاهری پیر شود. تحقیقات همچنین نشان داده اسـت که مصرف زیاد گوشت‌هاي‌ سرخ‌شده یا کباب‌شده با افزایش خطر ابتلا بـه سرطان روده بزرگ، لوزالمعده و پروستات مرتبط اسـت که همگی در دسترس خطر ابتلا بـه سرطان‌هاي‌ 40 ساله‌مان هستند.

 

19. سبزیجات کنسرو شده

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

آیا سبزیجات برای شـما مفید هستند؟ بله، بـه شرطی که از قوطی بیرون نیامده باشند. چرا؟ خوب، نگهدارنده‌ها و سس‌هایي که سبزیجات پر از ویتامین را در داخل ظرف نگه می‌دارند، مملو از سدیم هستند. و اگر ترجیح میدهید سبزی‌هایتان را بـه جای جویدن جرعه جرعه بنوشید، واقعاً باید از انواع تازه‌اي که از یک آب‌میوه‌فروشی محلی «یا آشپزخانه‌تان» تهیه شده‌اند، استفاده کنید.

 

نسخه هاي‌ بطری شده تا لبه با نمک پر می شوند. بـه عنوان مثال، فقط 8 اونس آنتی اکسیدان ضروری آب سبزیجات V8 دارای 480 میلی گرم سدیم اسـت. اگر وادار بـه خوردن انواع بطری ان هستید، بـه سراغ ترکیب کم سدیم V8 بروید. 340 میلی گرم سدیم در شـما صرفه جویی می کند که در طول یک ماه واقعاً می تواند در سطح فشار خون شـما تفاوت ایجاد کند.

 

20. پنیر کلبه

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

شاید انتظار نداشته باشید که پنیر کوتیج فشار خون شـما را افزایش دهد، اما یک فنجان می تواند تقریبا 700 میلی گرم از این مواد را حمل کند. این بیش از یک سوم چیزی اسـت که قرار اسـت دریک روز کامل مصرف کنید. یک گزینه غنی از پروتئین بهتر یک ظرف ماست یونانی اسـت. این یک جای گزین پنیر کوتیج کم نمک و پر پروتئین اسـت که ما از طرفداران پر و پا قرص ان هستیم. 

 

بیشتر بخوانید: 12 جایگزین شگفت‌انگیز تخم‌ مرغ در آشپزی

 

21. جرکی

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

ظاهر گوشت گاو همان جایی اسـت که گوشت استیک پوسته می شود، اما باوجود ان؛ بـه لطف شوق سرخپوشان، مد روز اسـت. یک وعده کوچک 1 اونسی می تواند بیش از 700 میلی گرم نمک داشته باشد – بیش از چهار برابر آنچه در همان وعده چیپس پیدا می کنید! پر از پروتئین؟ آره اما نمک زیادی هم دارد. این خبر بدی اسـت اگر بـه 40 سالگی رسیده‌اید و می خواهید برای دهه‌هاي‌ آینده سلامتی داشته باشید.

 

22. مرغ سوخاری

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

سینه مرغ کبابی یک گزینه عالی برای از دست دادن چربی و گذاشتن/حفظ عضله اسـت، اما وقتی پوست را روی پوست نگه می دارید و ان را در سرخ کن عمیق فرو می‌برید، واقعیت تغذیه اي وعده غذایی شـما بـه سرعت تغییر می کند. یک وعده 4 اونس مرغ سرخ شده با پوست بـه اندازه 11 نوار بیکن کلسترول دارد! بـه قلب خود لطف کنید و یک قطعه مرغ سالم تر برای قلب انتخاب کنید. برای توصیه‌هاي‌ غذایی صحیح بیشتر، این 6 راه سریع برای کاهش وزن سریع را بررسی کنید.

 

23. پاپ کورن کره ای پاپ سکرت

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

بـه طور کلی، هرچه یک منبع غذایی کامل بیشتر پردازش شود، سالم تر می شود. مثال می خواهید؟ پاپ کورن ساده می تواند یک میان وعده سالم پر از غلات کامل انرژی زا باشد. با این حال، پاپ کورن کره اي پاپ سکرت در هر وعده دارای پنج گرم چربی ترانس مسدود کننده شریان اسـت – بیش از دو برابر میزان توصیه شده روزانه دولت!

 

با افزایش سن افراد باید از مصرف چربی هاي‌ ترانس اجتناب شود، زیرا خطر ابتلا بـه بیماری هاي‌ قلبی با افزایش سن افزایش مییابد.

 

24. نوشیدنی های قهوه “لاغر”.

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

محققان میگویند این فرانکفودها بدن ما را گیج می کنند و باعث می شوند ما انتظار کالری‌هایي را داشته باشیم که وجود ندارد، که در توانایی بدن ما برای تنظیم انچه می خوریم اختلال ایجاد می کند. نتیجه چیزی اسـت که انها بـه ان “اختلال متابولیک” می گویند، مانند پاسخ ضعیف بـه انسولین و افزایش سطح گلوکز.

 

این می تواند منجر بـه ذخیره چربی و مجموعه اي از بیماری ها مانند سندرم متابولیک، دیابت نوع 2 و بیماری هاي‌ قلبی عروقی شود. 

 

25. تارت های پاپ

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

این “غذا” تقریبا با درنظر گرفتن یک کودک ساخته شده اسـت و باید قبل از گرفتن گواهینامه رانندگی از رژیم غذایی شـما حذف می شد. اما عادت‌هاي‌ قدیمی بـه سختی از بین میروند، بنابر این بـه شـما دلیل بزرگسالی میدهیم تا آن ها را از آشپزخانه خود بیرون کنید.

 

این چیزها اساساً مقوای قندی با پر کردن شکر هستند. بر اساس یافته هاي‌ اخیر، افرادی که بین 17 تا 21 درصد کالری روزانه خودرا از قند افزوده مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که 8 درصد یا کمتر از کالری خودرا از شکر افزوده دریافت کرده اند، 38 درصد بیشتر در دسترس خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

 

26. میله های پروتئین K ویژه

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

جدا از ترکیبات فرانکفود «فروکتوز، دکستروز، گلیسیرین، سوربیتول، اکسید روی» و تعداد بالای قند، نوار نه چندان خاص Special K فقط 10 گرم پروتئین دارد که از نظر سیری و سیر نگه داشتن شـما کار خاصی انجام نمی‌دهد. تا ناهار راضی اگر طبق معمولً بـه سراغ یک میله مانند این میروید، ان رابا یک شیک پروتئینی خانگی جای گزین کنید یا یکی از این 5 اسنک عالی با پروتئین بالا را انتخاب کنید.

 

27. سس سویا

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

حلقه‌هاي‌ سیاه و پف‌کرده زیر چشم با گذشت هر سال بیشتر مشخص می شوند و کم آبی وضعیت را بدتر میکند. برای این که با طراوت از خواب بیدار شوید، از غذا هاي نمکی جذب کننده رطوبت مانند سس سویا دوری کنید «یک قاشق غذاخوری از این مواد دارای 879 میلی گرم سدیم اسـت» و مقدار زیادی آب بنوشید.

 

28. پیتزای یخ زده

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

اگر می خواهید جوان بمانید، باید از آنچه در جهان اتفاق می‌افتد آگاه باشید، و برای اینکار، باید نوگی خودرا در حالت تاپ نگه دارید. غذاهایی که چربی بالایی دارند می توانند باعث خستگی شوند و باعث میشوند مغز شـما بـه مراتب کمتر احساس تیزبینی کند. اگر چه چیپس، بستنی و کلوچه ها همگی متخلفان اصلی هستند، اما عده اي از پیتزاهای یخ زده 24 گرم یا 40 درصد چربی یک روز را دریک وعده دارند!

 

29. بستنی با طعم قهوه

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

مطمئن باشید، نه قهوه و نه بستنی شـما را جوان نگه نمی‌دارند، اما ترکیبی از انها می تواند سرعت پیری شـما را تسریع کند. اولا، کافئین وجوددارد. با افزایش سن، ریتم‌هاي‌ شبانه‌روزی ما تغییر می کند و هورمون‌هایمان نیز تغییر میکنند، که می تواند ما را نسبت بـه کافئین حساس‌تر کند و بر توانایی ما برای خواب آرام تأثیر بگذارد.

 

در مطالعه‌اي که اخیرا روی بیش از 500 شرکت‌کننده انجام شد، محققان دریافتند که از دست دادن تنها 30 دقیقه بسته شدن چشم، خطر چاقی را تا 17 درصد افزایش می دهد. خواب کمتر بـه علاوه یک وان کربوهیدرات خالی بـه این معنی اسـت که با هیکل شیک و جوان خود خداحافظی کنید.

 

30. ماهی تن

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

بله، ماهی تن یک منبع پروتئین عالی و خوشمزه اسـت. اما همچنین می تواند بـه مات کردن ذهن شـما کمک کند. ببینید، ماهی چشم بزرگ، آهی، آلباکور و ماهی تن زرد باله همگی دارای جیوه بالایی هستند. مصرف بیش از حد فلز سنگین می تواند باعث زوال شناختی شود.

 

برای ایمن ماندن، انواع دیگر ماهی‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید، مانند ماهی آنچوی، ماهی آزاد وحشی یا قزل آلا، که فواید زیادی برای تقویت مغز دارند اما خطر قرار گرفتن در دسترس جیوه بیش از حد را بـه همراه ندارند.

 

31. خامه قهوه

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

کرم قهوه حاوی دی اکسید تیتانیوم اسـت، یک عامل سفید کننده که ثابت شده اسـت که باعث آسیب کبد و بافت در موش می شود. بر اساس بررسی اخیر این ماده شیمیایی، ممکن اسـت پیامد های سلامتی در انسان نیز داشته باشد. کرم‌ها طبق معمولً مملو از چربی‌هاي‌ ترانس هستند که اغلب تحت نام کمتر شناخته شده‌اش: روغن هیدروژنه پنهان میشوند.

 

تقریبا همه ی محصولات کافی میت دارای این ماده وحشتناک هستند که نشان داده اسـت حافظه را در بزرگسالان زیر 45 سال کاهش می دهد. موسکوویتز می گوید چربی‌هاي‌ ترانس میتوانند باعث التهاب شوند که می تواند درد را تشدید کند.

 

32. یخ

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

آره، ما را شنیدی، یخ. بله، فقط از آب ساخته شده اسـت و شکر یا مواد افزودنی دیگر ندارد. اما تعداد زیادی از ما بـه ترد کردن ان علاقه داریم. جویدن مواد سخت می تواند بـه مینای دندان آسیب برساند و باعث ایجاد لکه شود. اگر چیزی ظاهر شـما را پیر می کند، دندان هاي‌ لکه دار و ترک خورده اسـت.

 

33. میان وعده های بدون قند

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

میانسالی زمانی اسـت که سن شـما درحدود میانه شـما نشان می دهد و تا 40 سالگی، همه ی ما تمایل بـه ضخیم شدن در ان ناحیه داریم. عده اي از این گشاد شدن ممکن اسـت بـه عملکرد زیر بهینه کبد نسبت داده شود. اجتناب از سمومی مانند شیرین کننده هاي‌ مصنوعی بـه اندام حیاتی کمک می کند کارآمدتر کار کند و بـه نوبه خود میانه شـما را باریک می کند.

 

برای شروع سریع فرآیند زهر‌زدایی، غذاهایی را که با شیرین‌کننده‌هاي‌ تقلبی «مانند آدامس‌ها، آب نبات‌ها و تنقلات بدون قند» درست می شوند، بـه سمت پایین بیاورید. 

 

34. با آفت کش ها تولید کنید

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

سموم ناشی از غذا می توانند بر متابولیسم و تعادل هورمونی تأثیر منفی بگذارند و تا سن 40 سالگی، مدتی اسـت که انها را انباشته می کنید. این بـه دلایل مختلف از جمله توانایی شـما برای بچه دار شدن بد اسـت. محققان دریافته‌اند مردانی که بیشترین آفت‌کش‌ها را از طریق محصولات مصرف می کنند، اسپرم‌هاي‌ متحرک بسیار کمتری نسبت بـه مردانی دارند که کمترین غذا را مصرف کرده‌اند.

 

محبوب ترین محصولاتی که بیشترین مقدار آفت کش ها را دارند و باید تا حد امکان ارگانیک باشند عبارتند از: سیب، توت فرنگی، انگور، کرفس، هلو، اسفناج، فلفل دلمه اي، خیار و گوجه فرنگی گیلاسی.

 

35. کاشی ماهی

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

کاشی ماهی برای شـما بدتر از کوسه و اره ماهی تلقی شده اسـت. همچنین ممکن اسـت مقداری اسید باتری با مقدار جیوه موجود دراین موجودات اقیانوسی بنوشید.

 

36. ناگت مرغ فست فود

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

ناگت‌هاي‌ مرغ همگی با مرغ شروع میشوند، اما حاوی چندین ماده مصنوعی از دی گلیسیرید گرفته تا قرمز #40 و کاراگینان هستند. این مواد شیمیایی بـه امکان‌پذیر شدن غذا هاي بیش از حد فرآوری شده مانند ناگت مرغ کمک می کند، زیرا این چیزی اسـت که باعث می شود مواد آلی «خیلی کم» موجود در ناگت ها پس از روزها سفر در جاده یا ماه ها در فریزر بد «یا عجیب بـه نظر نرسند» پیشگیري می کند.

 

اما حتی اگر آن ها را از خواربار فروشی بخرید، ممکن اسـت در امان نباشید. در عوض، سینه‌هاي‌ مرغ ارگانیک را خرد کنید، روی ان‌ها رابا تخم‌مرغ و آرد سوخاری بپوشانید ودر فر بپزید.

 

37. آب میوه

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

طبیعی اسـت. این حاوی ویتامین C اسـت. از فلوریدا می‌آید. اشتباه چه می تواند باشد؟ خوب، در حالیکه آب میوه 100 درصد نسبت بـه نوشیدنی‌هاي‌ شیرین مانند Sunny D انتخاب بهتری اسـت، حتی مواد کاملاً طبیعی هنوز هم تا 36 گرم شکر در هر فنجان بستبندی میکنند – یا در مورد آنچه که از ریختن 4 دونات لعاب‌دار کریسپی کرم بـه دست خواهید آورد. یک مخلوط کن و زدن فراپه. علاوه بر این، بیشتر شیرینی آب میوه از فروکتوز، نوعی قند مرتبط با رشد بافت چربی احشایی – بله، چربی شکم اسـت.

 

38. نوشابه های رژیمی

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

رنگ‌هاي‌ مصنوعی سرطان‌زا، بازدارنده‌هاي‌ شعله و قندهای تقلبی ایجاد کننده چربی چه وجه مشترکی دارند؟ انها مواد تشکیل دهنده تمام نوشیدنی هاي‌ گازدار رژیمی مورد علاقه شـما هستند. همه ی این‌ها را دریک بطری پر از BPA بریزید، ماده شیمیایی که با چاقی مرتبط اسـت، و تقریبا بدترین نوشیدنی را دریافت کرده‌اید.

 

تقریبا همه ی نوشابه‌هاي‌ رژیمی محبوب حاوی آسپارتام هستند، یک شیرین‌کننده مصنوعی که سطح گلوکز را بالا میبرد، کبد را بیش از حد بار می‌آورد و باعث تبدیل اضافی ان بـه چربی می شود. و این همه ی ماجرا نیست: رنگ کاراملی موجود در نوشیدنی هاي‌ قهوه اي مانند کوکاکولا و پزشک فلفل ثابت شده اسـت که باعث سرطان در حیوانات می شود و ممکن اسـت برای انسان سرطان زا باشد.

 

اگر نوشابه‌هاي‌ با طعم مرکبات مانند Diet Mountain Dew و Fresca مورد علاقه‌تان هستند، اصلاً بی‌مصرف نیستید. بـه جای رنگ کارامل، آن ها حاوی BVO هستند، یک ماده شیمیایی مورد استفاده در سوخت موشک و مواد بازدارنده شعله که ممکن اسـت باروری را کاهش داده و بر هورمون هاي‌ تیروئید تأثیر منفی بگذارد. و شـما را پیر می کند.

 

39. چیتوس

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

این تخیل شـما نیست: این میان وعده نارنجی و پف کرده بـه محض برخورد با زبان شـما ذوب می شود – پدیده اي که دانشمندان ان را “نابودی تراکم کالری” نامیده اند. و یقیناً این کیفیت تصادفی تراشه هاي‌ شـما نیز نیست. توسعه دهندگان غذا می‌دانند که وقتی غذاها بـه سرعت ذوب می شوند، مغز را فریب می دهد تا فکر کند کالری زیادی نمیخورید.

 

بـه نوبه خود، میان وعده‌ها وعده‌هاي‌ بزرگ‌تری را میخورند. صدایی که چیتوزها هنگام گاز گرفتن انها تولید می کنند نیز بـه طور ویژه برای گیرکردن شـما ساخته شده اسـت. بر اساس مطالعه اخیر دانشگاه آکسفورد، صدای ترد طعم آن ها را اشتها آورتر می کند، احتمالاً بـه این دلیل که ما صدا رابا تازگی مرتبط می‌کنیم. علاوه بر این، چیتوها با MSG آغشته شده اند، که نشان داده اسـت اشتها را افزایش می دهد و طعم غذاها را حتی خوشمزه تر می کند.

 

40. ماهی قزل آلا پرورشی

غذاهایی که افراد بالای 40 سال نباید بخورند

سالمون آتلانتیک انتشار آلبوم Kid Rock از بخش یخچال اسـت: همیشه خبر بد. طبق تعریف، تمام ماهی قزل آلا اقیانوس اطلس در مزرعه پرورش داده می شود و مملو از امگا 6 هاي‌ التهابی اسـت. از آنجایی که پرورش دهندگان ماهی قزل آلا از سویای ماهی خود تغذیه می کنند، ماهی آزاد پرورشی حدود 1900 میلی گرم اسید چرب ناسالم دارد در حالیکه ماهی آزاد وحشی تنها 114 میلی گرم دارد.

 

بدتر می شود: ماهی قزل آلا پرورشی طبق معمولً صورتی رنگ می شود، مشخص شده اسـت که PCB بالایی دارد «مواد شیمیایی صنعتی سرطان زا که درسال 1979 ممنوع شد» و دارای یک چهارم ویتامین D صاف کننده شکم پسرعموهای وحشی خود اسـت. در عوض، ماهی آزاد وحشی بخورید. سرشار از اسیدهای امگا 3 اسـت که با التهاب در سراسر بدن مبارزه می کند.

 

بیشتر بخوانید: 50 تا از بهترین غذا برای تقویت مغز و حافظه شما

 

در پایان

با افزایش سن، غذاهایی که میخوریم می توانند بر تناسب اندام، ظاهر، کیفیت زندگی و خطر بیماری تأثیر بگذارند. بدن ما برای حمایت از روند طبیعی پیری بـه مواد مغذی مختلفی متکی اسـت.

جدیدترین مطالب سایت