برای عضله سازی پروتئین وی بخوریم یا مکمل آمینو؟

برای عضله سازی پروتئین وی بخوریم یا مکمل آمینو؟

عضله سازی پروتئین وی : هنگامی که تصمیم می‌گیرید به صورت حرفه‌ای ورزش کنید و به بدنسازی روی می‌آورید، ممکن است به شما توصیه شود که از مکمل‌های ورزشی مختلف استفاده کنید. انتخاب مکمل ورزشی باید بر اساس نوع بدن و هدف شما باشد. دو مورد از محبوب‌ترین مکمل‌های بدنسازی پروتئین وی و آمینو هستند.

 

ورزشکاران و بدنسازان حرفه‌ای که علاقه زیادی به حجیم سازی دارند از مکمل‌های زیادی برای بهبود وضعیت بدنی خود استفاده می‌کنند؛ این مکمل‌ها علاوه بر تأمین انرژی بدن به افزایش حجم عضلات نیز کمک خواهند کرد. در میان مکمل‌های موجود در بازار، مکمل‌های پروتئین وی و اسید آمینو محبوبیت بیشتری دارند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در حین انجام تمرینات خود از این مکمل‌ها استفاده کنند.

 

پروتئین وی چیست و چه فوایدی دارد؟

پروتئین وی یکی از پروتئین‌های اولیه موجود در محصولات لبنی است. پروتئین وی یک محصول جانبی در فرآیند ساخت پنیر بوده که حاوی مقادیر قابل توجهی اسیدهای آمینو ضروری است. پروتئین وی را می‌توانید به صورت پودر یا مکمل در همه داروخانه‌ها پیدا کنید. آن‌ها معمولاً از پروتئین وی برای بهبود عملکرد ورزشی و رفع کمبودهای تغذیه‌ای استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین فواید پروتئین وی در بدنسازی به شرح زیر هستند:

افزایش توده عضلانی و کمک به عضله سازی

تأمین اسیدهای آمینو ضروری برای بدن

بهبود ریکاوری بدن بعد از ورزش

 

مکمل آمینو چیست و چه فوایدی دارد؟

قبل از اینکه در مورد تفاوت مکمل‌های آمینو و پروتئین وی صحبت کنیم، شما را با مکمل‌های آمینو اسید آشنا می‌کنیم. معمولاً وقتی صحبت از مکمل‌های آمینو اسید می‌شود از مکملی صحبت می‌کنیم که در آن از 9 اسید آمینو ضروری برای بدن استفاده می‌شود. اسیدهای آمینو ضروری آمینو اسیدهایی هستند که بدن انسان قادر به تولید آن‌ها نیست. این اسیدهای آمینو عبارت‌اند از: لیزین، لوسین، تریپتوفان، هیستیدین، ایزولوسین، متیونین، فنیل آلانین، ترئونین و والین.

 

خرید مکمل آمینو فواید زیادی دارد. فواید مکمل‌های آمینو در بدنسازی به شرح زیر هستند:

کمک به رشد و قدرت عضلات

بهبود عملکرد ورزشی

حفظ تعادل قند خون

بهبود سلامت پوست

بهبود توده عضلانی

برای عضله سازی پروتئین وی بخوریم یا مکمل آمینو؟

تفاوت بین مکمل آمینو و پروتئین وی

پروتئین وی با مکمل‌های آمینو اسید کاملاً متفاوت است. مهم‌ترین تفاوت‌های بین مکمل آمینو اسید و پروتئین وی به شرح زیر هستند:

 

اسید آمینو کوچک‌ترین واحد سازنده پروتئین است.

 

پروتئین وی حاوی بلوک‌های سازنده پروتئین است و شامل اسیدهای آمینو ضروری و گاهی غیرضروری خواهد بود، اما مکمل‌های آمینو شامل تمام اسیدهای آمینو ضروری هستند.

 

مکمل پروتئین وی حاوی پروتئین بیشتری نسبت به مکمل آمینو بوده، اما ممکن است اسیدهای آمینو ضروری کمتری نسبت به مکمل اسید آمینو داشته باشد.

 

مکمل آمینو اسید منبع مستقیم تأمین پروتئین برای بدن نیست و برای سنتز پروتئین در بدن استفاده می‌شود.

 

تفاوت دیگر مکمل پروتئین وی و مکمل آمینو این است که بدنسازان تازه‌کار معمولاً برای عضله سازی به سراغ پروتئین وی می‌روند، اما افرادی که مدتی است در حال بدنسازی هستند و توانایی بدنی بالایی دارند از مکمل‌های آمینو اسید برای حفظ توده عضلانی خود استفاده می‌کنند.

 

همان‌طور که از تفاوت‌های پروتئین وی و مکمل آمینو اسید متوجه شدید، مکمل‌های آمینو و پروتئین وی کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند؛ بنابراین نمی‌توانید از هیچ یک از آن‌ها به جای دیگری استفاده کنید.

 

پروتئین وی برای عضله سازی بهتر است یا مکمل آمینو اسید؟

اگر می‌خواهید عضله سازی کنید، به کالری اضافی در رژیم غذایی خود و تأمین آمینو اسیدهای مناسب برای کمک به سنتز پروتئین و ریکاوری نیاز دارید؛ بنابراین می‌توانید مکمل آمینو اسید را به عنوان سریع‌ترین راه انتخاب کنید؛ زیرا اگر پروتئین وی را انتخاب کنید، ابتدا باید این پروتئین در بدن متابولیزه شود.

اما از طرف دیگر، همان‌طور که پیشتر هم اشاره کردیم یک تفاوت بین مکمل‌های آمینو اسید و پروتئین وی این است که مکمل‌های آمینو اسید کالری کمتری دارند. پروتئین وی کالری بیشتری دارد و می‌تواند برای عضله سازی بسیار مناسب باشد؛ بنابراین هیچ پاسخ روشنی وجود ندارد که برای همه یکسان باشد. در مورد اینکه پروتئین وی برای عضله سازی بهتر است یا مکمل آمینو اسید، حتماً با یک مربی متخصص تناسب اندام مشورت کنید.

 

مصرف هم‌زمان پروتئین وی و آمینو

برای هدف عضله سازی بهتر است از پروتئین وی ایزوله و آمینو اسید با هم استفاده شود:

 

پروتئین وی ایزوله چیست؟

هنگامی که پروتئین وی به عنوان محصول جانبی پنیر یا ماست در یک فرآیند خاص جمع‌آوری می‌شود، باید چندین مرحله فرآوری روی آن انجام شود تا محتوای پروتئین آن افزایش یابد. پس از اینکه غلظت پروتئین به حد کافی برسد، پروتئین وی مایع را می‌توان خشک و به پودر تبدیل کرد. در این حالت پودر به دست آمده معمولاً حاوی 80 درصد پروتئین و 20 درصد کربوهیدرات و چربی است. برای تولید پروتئین وی ایزوله، فرآیندهای دیگری باید انجام شود تا محتوای چربی و کربوهیدرات به حداقل برسد. به این ترتیب پودر ایزوله به دست می‌آید که می‌تواند حاوی 90 درصد پروتئین یا حتی بیشتر باشد.

 

زمان استفاده از پروتئین وی ایزوله و آمینو اسید در بدنسازی

آیا می‌دانستید مصرف هم‌زمان پروتئین وی و آمینو انتخاب خوبی برای عضله سازی و بهبود عملکرد ورزشی است؟ پروتئین وی ایزوله نه تنها به ترمیم و بازسازی عضلات بعد از ورزش کمک می‌کند، بلکه آسیب و تخریب عضلات را به حداقل می‌رساند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم 1 ساعت قبل از شروع تمرینات ورزشی حدود 20 گرم پروتئین وی ایزوله مصرف کنید.

 

در میان اسیدهای آمینه مختلفی که در بدن وجود دارد، آمینو اسیدهای شاخه‌دار که شامل لوسین، ایزولوسین و والین هستند، بیشتر در تحریک سنتز پروتئین نقش خواهند داشت؛ بنابراین مصرف هم‌زمان BCAA و پروتئین وی می‌تواند پیشنهاد خوبی برای بدنسازان باشد و بیشتر به عضله سازی کمک می‌کند. از آنجایی که مکمل‌های آمینو اسید می‌توانند آسیب عضلانی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند، متخصصان مصرف آن‌ها را در حین یا قبل از ورزش توصیه می‌کنند.

برای عضله سازی پروتئین وی بخوریم یا مکمل آمینو؟

خرید آنلاین مکمل‌های آمینو و مکمل‌های پروتئین وی از داروخانه آنلاین صبا

با وجود اثرات مثبت این دو مکمل، قبل از کسب اطلاعات کافی یا مشورت با متخصص، مصرف آن‌ها را شروع نکنید. مصرف بیش از حد مکمل‌های بدنسازی می‌تواند اثرات بدی داشته باشد و باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم ایمنی بدن یا چربی سوزی شود.

 

برای جلوگیری از بروز مشکلات و کمک به تأثیر بهتر مکمل‌ها حتماً با متخصص یا پزشک مشورت کنید. با توجه به وزن ورزشکار و سختی تمرینات، مربیان ورزشی پیشنهاداتی را ارائه می‌دهند که منجر به حفظ سلامت بدن و عضله سازی بیشتر می‌شود.

 

انواع مکمل‌های بدنسازی با بهترین قیمت و کیفیت موجود را می‌توانید در داروخانه آنلاین صبا پیدا کنید. در این وبسایت به راحتی سفارش خود را ثبت می‌کنید و درب منزل تحویل می‌گیرید. تمام مکمل‌های موجود در وب سایت اصلی و با کیفیت هستند؛ بنابراین می‌توانید آن‌ها را با خیال راحت خریداری و مصرف کنید.

جدیدترین مطالب سایت