آیا ورزش در هوای گرم به تناسب اندام کمک میکند ؟

آیا ورزش در هوای گرم به تناسب اندام کمک میکند ؟

ورزش در هوای گرم و لاغری 

برترین روش کم کردن وزن و لاغری باید ورزش کرد اما اب و هوا هم بسیار مهم هست در ادامه می‌توانید تالاب را دنبال نمایید. 

 

به گزارش تالاب آیا ورزش در هوای گرم باعث کالری سوزی اکثر میشود؟ در این پست به بررسی تاثیر هوای گرم بر کالری سوزی میپردازیم.

 

 فواید ورزش در هوای گرم

به گزارش تالاب همچنین که اکثر و اکثر به طرف فصل تابستان میرویم، تعداد زیادی از افراد صحبت از انجام ورزش در محیط بیرون می‌کنند تا با گرمای هوا اکثر و اکثر عرق کنند.

 

ولی ورزش کردن در هوای گرم بیرون مسلما سخت تر از ورزش در محیطی هست که تهویه هوا داشته باشد، آیا تمرینات در محیط گرم تر می‌تواند مفید تر باشد؟ میدانید نظر کارشناسان در این اساس چیست؟

 

در این مطلب تمام نکاتی که نیاز هست درمورد ورزش در هوای گرم بدانید را گذشته از این‌که برای یک ورزش سخت و عرق ریز پای تان را بیرون بگذارید، با شما در بین میگذاریم.

 

لاغری با ورزش در هوای گرم

آیا ورزش در هوای گرم به تناسب اندام کمک میکند ؟

چگونه به راحتی وزن کم کنیم ؟

 

بنظر میرسد که اینروزها انتخاب هاي زیادی برای ورزش در هوای گرم وجود دارد، از یوگا گرفته تادوچرخه سواری. هر شخصی که در جلسات ورزشی کمپانی کرده یا مسافت طولانی را وسط روز دویده باشد، میداند که افزون کردن کردن گرما به ورزش میتواند شدت آن را افزایش دهد. فشار ناگهانی که به بدن وارد می‌شود، ایجادش با ورزش در هوای خنک غیر مقدور هست.

 

اگر در اواسط تابستان پیاده رویکرده باشید متوجه شده اید که حتی قرار دادن یک پا جلوی پای دیگر در این شرایط کار دشواری هست.

 

ولی آیا این شرایط می‌تواند به این معنی باشد که بدن تان چربی و کالری بیشتری می سوزاند؟. در نگاه اول، مقدور هست بنظر برسد که ورزش کردن در هوای گرم می‌تواند منتهی به از دست دادن وزن خیلی بیشتری شود. اگر گذشته و بعد از یک ورزش نفس گیر در هوای گرم خودتان را وزن کنید، متوجه تغییر وزن چشمگیری خواهید بودو همین چالش باعث میشود افراد فکر کنند که ورزش در هوای گرم راهی مناسب برای کاهش وزن هست.متاسفانه تقریبا تمام وزنی که بعد از ورزش کم شده هست، آب هست نه چربی.

 

اگرچه بعضی از منابع معتقدند که ورزش در گرما مقدور هست بشما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید، چون بدن تان برای خنک نگه داشتن خود باید انرژی بیشتری صرف کند، این تفاوت در برترین حالت هم خیلی ناچیز هست و اکثر افزون وزني که بعد از ورزش در هوای گرم کم میکنید به خاطر از دست دادن آب هست.

 

مزایای بالقوه ورزش در هوای گرم

آیا ورزش در هوای گرم به تناسب اندام کمک میکند ؟

 

با وجودی که ورزش در گرما کمک زیادی به سوزاندن چربی بدن نمی‌کند، ولی مزایای دیگری برای ورزش در هوای گرم وجود دارد. میباشند افرادی که روی عرق کردن اکثر و سم زدایی بدن از این طریق اصرار دارند ودر اشتباه هم نیستند، پوست بخشی از سیستم دفع بدن هست و نقش مهمی در خارج شدن سموم ازبدن دارد. 

 

یکی از مزایای سلامتی متعددی که عرق کردن دارد این هست که، به بدن تان کمک میکنید از شر مواد زائد ناخواسته خلاص شود. مقدار کمی از سموم مثل سرب، آرسنیک، جیوه و کادمیم در عرق وجود دارد. هر چه اکثر عرق کنید این سموم اکثر ازبدن خارج می‌شوند و کمتر در بدن باقی می مثل. این نوع فرایند سم زدایی به خصوص زمانی که به طورت مرتب و هر روزه با ورزش دوست باشد، میتواند به سلامت بدن و زندگی طولانی تر شما کمک کند.

 

با این حال، بعضی دیگر تاکید دارند که عرق کردن به هیچ وجه نمیتواند مثل کارکرد کلیه ها و کبد تاثیرگذار باشد و فایده سم زدایی بدن با عرق کردن باید اثبات شود. و اگرچه هر چه اکثر عرق کنید مقدور هست اکثر گریبانگیر کم آبی شوید، بنابر این حتما با خوردن آب اکثر آن را جبران نمایید.

 

یکیدیگر از مزایای بالفعل که گاهی توسط طرفداران ورزش در هوای گرم عنوان می‌شود، افزایش تساهل پذیری هست. طرفداران یوگای داغ اصرار دارند که گرما اجازه میدهد عمقدار تر تمرکز کنند و عضلاتشان تساهل پذیر تر شود. این چالش می‌تواند مثل شمشیری دو لبه باشد، چون احتمال اوردوز کردن و فشار بیش از حد وارد شدن به عضلات در هوای گرم اکثر هست. اگر می‌خواهید در هوای گرم ورزش کنید حواس تان باشد که بیش از حد به خودتان فشار نیاورید.

 

مطالعاتی وجود دارد که نشان میدهد، ورزش داغ میتواند عملکرد شما را در هردو محیط گرم و سرد افزایش دهد. یک مطالعه در دانشگاه اورگان که در مجله فیزیولوژی کاربردی Applied Physiology توزیع شد، در مورد توانایی رقابتی دوچرخه سواران در اتاقی با دمای 55 درجه انجام شد. یک گروه از دوچرخه سواران در محیط خنک تمرین کرده بودند و گروه دیگر در محیط گرم. در انتها از هردو گروه در اتاقی با دمای 55 درجه آزمایش به عمل آمد. گروهی که در هوای گرم تمرین کرده بودند شاهد التیام عملکرد دقیقا مشخصی بودند در صورتی که گروه تمرین کننده در هوای سرد آن گونه نبودند. با این حال، مضمون مهم این هست که بدانید این مطالعه روی ورزشکاران مسابقات و حرفه اي انجام شده و شاید روی افراد عادی که ورزشکار حرفه اي نیستند، 100 درصد تایید شده نباشد.

 

در انتها باید بدانید که تمرین در گرما مقدور هست توانا به افزایش استقامت ذهنی شما باشد و توانایی ادامه دادن در گرما مقدور هست در مسابقات شما را توانمند تر کند، ولی اگر قرار باشد فشار بیش از حدی بخود وارد کنید، برای تان مشکل ساز خواهد شد.

 

 

احتیاط در ورزش در هوای گرم

آیا ورزش در هوای گرم به تناسب اندام کمک میکند ؟

کم کردن وزن با دویدن در هوای گرم 

 

صرف نظر از این‌که کالری بیشتری می سوزانید یا خیر، اگر تصمیم گرفتید در هوای گرم ورزش کنید حواس تان به بدن و احساس تان باشد. بیش از حد تحمل بدن تان بخود فشار نیاورید و آب زیادی بنوشید. زمانی که در هوای داغ ورزش میکنید بیش از هوای سرد در دسترس خطر از دست دادن آب بدن هستید. مراقب علایمی از قبیل سرگیجه، سردرگمی، گرفتگی عضلات، تهوع و ضعف باشید. اگر این علایم را سنجیدن کردید یعنی زمانش رسیده که به محیطی خنک تر رفته و اندکی آب بنوشید. 

 

جدیدترین مطالب سایت