بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

بدن انسان بعد از 40 سالگی : تعداد زیادی از افراد بعد از سن 40 سالگی احساس میکنند که وارد دوره سهولت شده اند و باید کم کم استراحت خودرا شروع کنند اما این دهه ؛ دهه استراحت نیست. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از تغییراتی که در بدن شـما بعد از 40 سالگی ایجاد می شود را منتشر کرده ایم.

 

بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برای بدنمان می افتد؟

بله، دهه 40 شـما بهترین دهه شماست. متوجه می شوید که عاقل‌تر و تثبیت‌تر هستید و اگر کارها را بـه درستی انجام میدهید، باید دریابید که وقتی هر دوی ان‌ها هستید، بسیار خوشحال‌تر هستید. اما این بدان معنا نیست که بدن شـما دستخوش تغییراتی نمیشود… حالا که 40 ساله هستید انها را تغییرات جالب بنامیم.

 

حال، این که این تغییرات بدن برای بهتر یا بدتر بودن، واقعاً یک موضوع چشم ‌انداز اسـت. علاوه بر این، شـما بیش از ان می‌توانید اثرات نامطلوبی را که این تغییرات بدن بعد از 40 سالگی ممکن اسـت بر زندگی شـما داشته باشد، کاهش دهید. «بـه ما اعتماد کنید.» بنابر این این فهرست را درنظر بگیرید که سرآمد اسـت: اکنون که در 40 سالگی هستید، در این جا چه انتظاراتی ازبدن خود دارید.

 

بیشتر بخوانید: مردان به سن 40 سالگی چه اشتباهاتی انجام میدن؟

 

1. چین و چروک های شما برجسته تر می شوند.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

با افزایش سن، پوست ما نازک‌تر، خشک‌تر، انعطاف‌پذیرتر میشود و پس از آسیب دیدگی کمتر قادر بـه بازسازی میشود. در زمانی که بـه چهل سالگی میرسیم، این پیری و فرسودگی منجر بـه چین و چروک و خطوط روی پوست می شود.

 

همه ی اینها خبر بدی بـه نظر میرسد تا زمانی که نتایج یک مطالعه نشان می دهد وقتی پای کلاغ وجود داشت، تصور می شد لبخند واقعی تر، شدیدتر، خود بـه خودی اسـت و صاحبان پای کلاغ باهوش تر هستند.  و جذابتر کمی غالب تر. اگر تحت تاثیر ان قرار نگرفته اید، می‌توانید با استفاده از مرطوب کننده در شب از چین و چروک جلوگیري کنید، بـه اندازه کافی هیدراته بمانید و با SPF از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید. 

 

2. موها در مکان های عجیب و غریب شروع به رشد می کنند.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

تا آنجا که ما می‌دانیم، هیچ مطالعه اي وجود ندارد که ارتباط بین مو هاي گوش، بینی، پشت یا چانه و جذابیت درک شده را نشان دهد. با این حال، این واقعیت باقی میماند که هم مردان و هم زنان بیشتر در سنین 40 سالگی، اغلب در سنین 40 سالگی، مو هاي برجسته‌اي را در جاییکه قبلاً وجود نداشت، مستعد خواهند داشت.

 

نه بـه این جوانه هاي‌ نامتجانس؟ توجه داشته باشید که تعداد زیادی از قیچی‌هاي‌ نظافت مردانه دارای ضمیمه‌هایي برای مو هاي گوش و بینی هستند، در حالی‌که اخیراً تعداد زیادی اتومبیل اصلاح پشت دسته بلند جدید بـه بازار آمده اسـت. موچین اغلب بهترین گزینه برای مو هاي ناهنجار چانه اسـت، اما اگر تعداد کمی از آن ها بیشتر باشد، لیزر مو هاي زائد چیزی اسـت که زنان بـه طور فزاینده اي بـه ان روی می آورند.

 

3. درد بیشتری را تجربه می کنید.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

ساییدگی و پارگی روی بدن، بنا بـه تعریف، تجمعی اسـت. دانستن محدودیت‌هاي‌ خود، حفظ وزن مناسب، ورزش، حرکات کششی، مدیتیشن، و مراجعه بـه دکتر در زمانی که چیزی درست نیست، همه ی بخشی از نسخه‌اي برای کاهش عده اي از زشتی‌هاي‌ 40 سالگی هستند. 

 

4. خماری شما شدیدتر می شود.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

تمام اثرات الکل با افزایش سن تشدید می شود. این تا حدی بـه دلیل کاهش کارایی کبد با افزایش سن اسـت و همچنین بـه این دلیل اسـت که افرادی با درصد چربی بدن بالاتر و آب بدن کمتری نسبت بـه افرادی که توده عضلانی بیشتری دارند، تأثیرات الکل را قوی تر احساس میکنند.

 

محدود کردن مصرف الکل و نوشیدن یک لیوان آب بین هر نوشیدنی الکلی، راه‌هاي‌ خوبی برای خاطرجمعی از این اسـت که روزبعد از یک شب بیرون از خانه در چنین وضعیت ناراحت کننده‌اي قرار نخواهید داشت.

 

5. دندان های شما کمتر حساس می شوند.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

اگر دندان‌هاي‌ حساس در سنین نوجوانی، 20 یا 30 سالگی برای شـما مشکل ساز بوده اسـت، چند خبر خوب. با افزایش سن، عاج بیشتری – بافت سخت داخلی – بین مینای دندان و اعصاب شـما تشکیل می شود. این عایق اضافی منجر بـه کاهش پاسخ درد می شود. بدی ان این اسـت که کمتر احساس می کنید که مشکلی با دندان‌هایتان پیش می آید، بـه این معنی که معاینات منظم با زدن چهار آه بسیار مهم‌تر میشوند. 

 

6. مدت زمان بیشتری طول می کشد تا پس از آسیب دیدگی بهبود پیدا کنید.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که چرا در سن 40 سالگی نسبت بـه گذشته زمان بیشتری طول می‌کشد تا از آسیب برگردیم. برخی معتقدند که این چیزی بـه نام فرسودگی سلولی اسـت، برخی دیگر معتقدند که تغییرات هورمونی کمتر باعث می شود ترمیم عضله زمان بیشتری ببرد، در حالیکه برخی معتقدند با افزایش سن، پاسخ التهابی بدن بـه آسیب افزایش می یابد.

 

البته می تواند یک کوکتل از هر سه باشد. زمانی که دچار آسیب دیدگی می شوید، پیشبینی کنید که زمان بیشتری را نسبت بـه گذشته بـه استراحت و ریکاوری اختصاص دهید.

 

7. پروستات شما رشد می کند.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

برای پسران، 40 سالگی بـه این معنی اسـت که بدن سالانه شـما اکنون شامل معاینه پروستات می شود. دکتر شـما در حال بررسی علائم سرطان پروستات اسـت که اغلب می تواند با بزرگ شدن پروستات نشان داده شود. مسئله این اسـت که پروستات مردان درحدود 25 سالگی بـه آرامی شروع بـه رشد می کند. بـه ان هیپرپلازی خوش خیم پروستات «BPH» میگویند و ربطی بـه سرطان ندارد «دکتر شـما تفاوت را متوجه خواهد شد».

 

علائم مرتبط با BPH عبارتند از: مشکل در شروع ادرار. زور زدن یا فشار دادن هنگام ادرار کردن؛ جریان ضعیف؛ یک جریان توقف و شروع، و دریبل زدن. اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، یک قرار ملاقات بگذارید و با دکتر خود صحبت کنید.

 

8. کمتر سرما میخوری

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

زمانی که بـه 40 سالگی رسیدیم، بیشتر در دسترس ویروس هاي‌ سرماخوردگی قرار گرفتیم و ایمنی ایجاد کردیم و بنابر این کمتر بیمار میشویم.

 

9. ریزش مو برای مردان قابل توجه می شود.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

بر اساس تحقیقات منتشر شده، نسبت مردانی که ریزش موی متوسط تا گسترده دارند، برای مردان چهل ساله افزایش می یابد. این مطالعه نشان داد که در حالی‌که ریزش موی قابل توجه 16 درصد از مردان 18 تا 29 ساله را تحت تأثیر قرار می دهد، بیش از نیمی «53 درصد» از مردان بین 40 تا 49 سال ظاهری بدون نخ دارند.

 

تعداد فزاینده‌اي از مداخلات مردان برای کاهش یا توقف ریزش مو وجوددارد و همچنین عده اي از روش‌هاي‌ بسیار مؤثر برای کاشت مجدد شکوه خود وجوددارد. قبل از پرتاب پول بـه سمت گنبدی که بـه طور فزاینده اي در دسترس دید قرار میگیرد، مطالعه اي را درنظر بگیرید که نشان می دهد طاس در مقایسه با مردانی که مو هاي پری دارند، از نظر اجتماعی بالغ تر، باهوش تر، تحصیل کرده تر و صادق تر هستند.

 

10. و زنان

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

تعداد زیادی از زنان نیز در سن 40 سالگی ریزش موی قابل توجهی را تجربه میکنند. یک مطالعه استرالیایی نشان داد که 64.4 درصد از زنان ساکن شهر Maryborough دچار ریزش موی دوگیجه‌اي بودند. یکی از پوشش‌هاي‌ نقره‌اي «احتمالی» این اسـت که ریزش موی مرتبط با سن در زنان در همه ی جای بدن رخ می دهد، بـه این معنی که مو هاي پا، زیر بغل و ناحیه تناسلی نیز کمتر اسـت.

 

11. کمتر میخوابی

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

در مطالعه‌اي که بر روی 110 فرد بزرگسال سالم منتشر شد که اجازه هشت ساعت خواب را داشتند، افراد میانسال «40 تا 55 سال»؛ حدود 23 دقیقه کمتر از جوان ترین گروه «20 تا 30 سال» می خوابیدند.

 

یک توضیح ساده این اسـت که افراد با افزایش سن بـه خواب کمتری نیاز دارند، اما بنیاد ملی خواب ان را رد می کند.”این یک تصور نادرست رایج اسـت که نیاز بـه خواب با افزایش سن کاهش می یابد. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که نیازهای خواب ما در طول بزرگسالی ثابت می ماند.”

 

12. کاهش وزن برای شما سخت تر است.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

ممکن اسـت زمانی را بـه خاطر بیاورید که در ان برای بازگشت بـه بهترین شکل خود چیزی جز حذف نان و شیرینی بـه مدت 72 ساعت نیاز نداشت. برای تعداد زیادی از ما، زمانی که بـه 40 سالگی میرسیم، لاغری با عجله دشوارتر می شود و احتمالاً می‌دانید که علت ان کاهش متابولیسم اسـت.

 

اما انچه تعداد زیادی از ما فراموش می کنیم این اسـت که بخش بزرگی از متابولیسم کندتر نتیجه مستقیم کاهش توده عضلانی اسـت. ماهیچه ها بـه سوخت نیاز دارند – بـه این معنی که هرچه عضله بیشتری داشته باشید، در زمان استراحت کالری بیشتری می سوزانید.

 

یک پوند عضله قرار دهید و کوره خودرا دوباره روشن کرده و 50 کالری اضافی در روز می سوزانید. این ریاضی افزایش می یابد بـه این معنی که با قرار دادن 10 پوند عضله، با تمرینات مقاومتی منظم و مقدار زیادی پروتئین باکیفیت بالا، بدن شـما می تواند 3500 کالری اضافی در هفته هنگام بیکاری بسوزاند.

 

13. از کوتاهتر بودن آگاه می شوید.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

افراد میتوانند از اوایل سی سالگی شروع بـه کاهش قد کنند، بـه این معنی که در 40 سالگی، ممکن اسـت متوجه ان شوید. مردان در سنین 30 تا 70 سالگی بـه تدریج میتوانند یک اینچ از دست بدهند، در حالیکه زنان میتوانند حدود دو اینچ از دست بدهند.

 

تمرینات مقاومتی می تواند بـه کاهش انقباض کمک کند در حالی‌که خوردن غذا هاي غنی از کلسیم و ویتامین D نیز می تواند با قوی نگه داشتن استخوان ها کمک کند. یک مطالعه آزمایشی نشان داد که یوگا می تواند کیفوز را التیام بخشد، انحنای ستون فقرات بـه سمت جلو که در ابتدا تصور می شد یک اختلال استخوانی برگشت ناپذیر اسـت. محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که یوگا انجام می‌دادند ستون فقرات صاف‌تری داشتند و اندازه‌گیری قد آن ها افزایش یافته بود.

 

14. موهایتان خاکستری بیشتری خواهد داشت.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

با افزایش سن، سلول هاي‌ رنگدانه در فولیکول هاي‌ مو بـه تدریج می میرند. معنی ان این اسـت که فولیکول مو در واقع تغییر رنگ نمی‌دهد، بلکه شفاف می شود.

 

بـه طور معمول، قفقازی ها در اواسط 30 سالگی، آسیایی ها در اواخر 30 سالگی و آفریقایی-آمریکایی ها در اواسط 40 سالگی شروع بـه خاکستری شدن می کنند. برای بچه ها، یک پوشش نقره اي واقعی وجوددارد. بر اساس نظرسنجی 72 درصد از زنان می‌گویند که مردانی با مو هاي خاکستری، نقره اي، یا «نمکی و فلفلی» داغ مییابند.

 

15. حس بویایی و چشایی شما تغییر می کند.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

وقتی بـه دنیا می‌آییم تقریبا 9000 جوانه چشایی داریم. اما با افزایش سن، تعداد جوانه هاي‌ چشایی کاهش می یابد. این بدان معناست که حساسیت شـما نسبت بـه مزه هاي‌ اصلی «شیرین، ترش، تلخ، شور و امامی» بـه تدریج کاهش می یابد. خبر بد، خانم ها: این اتفاق طبق معمولً برای زنان 10 تا 20 سال زودتر از مردان رخ می دهد.

 

از دست دادن بویایی و چشایی با واداشتن بیمار بـه مقایسه بوها یا مزه ها تشخیص داده می شود. از این رو، دکتر شـما می تواند سطح از دست دادن را تعیین کند.

 

16. چرخه قاعدگی شما بد می شود.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

بـه طور متوسط، یائسگی درحدود 51 سالگی شروع می شود، اما تعداد زیادی از زنان ممکن اسـت تغییرات را در چرخه شـما خیلی زودتر از ان مشاهده کنند. ما از پریودهای نامنظم، افزایش گرفتگی عضلات، تغییرات خلقی، میگرن صحبت می کنیم. این مرحله پیش یائسگی نامیده می شود.

 

این می تواند بین 4 تا 10 سال طول بکشد و این روشی اسـت که بدن برای انتقال بـه یائسگی دارد. نشان داده شده اسـت که ورزش منظم بـه میگرن کمک می کند، پیشبینی نوسانات خلقی می تواند برای مقابله با انها بسیار مفید باشد، اما همیشه باید با دکتر خود در مورد سایر عوامل قبل از یائسگی که بر کیفیت زندگی شـما تأثیر میگذارد صحبت کنید.

 

17. خشکی واژن را تجربه می کنید.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

یکی از پیامد های پیش از یائسگی خشکی واژن اسـت که بـه دلیل کاهش سطح استروژن در بدن اسـت. همراه با صحبت کردن در مورد این موضوع با دکتر خود، ممکن اسـت متوجه شوید که استفاده از روان کننده بیشتر در زمان سکسی راهی برای درمان این مشکل اسـت.

 

18. پوسیدگی دندان افزایش می یابد.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

با افزایش سن، دهان شـما خشک تر می شود. بزاق بـه تمیز کردن دندان ها کمک می کند و از دهان شـما در برابر پوسیدگی محافظت می کند، بـه این معنی که تا 40 سالگی، احتمال پوسیدگی دندان شـما افزایش می یابد. با نوشیدن آب بیشتر و نگه داشتن ان در دهان برای چند ثانیه قبل از قورت دادن، مقابله کنید. همچنین میتوانید آب نبات بدون قند را بمکید یا آدامس بدون قند بجوید تا میزان بزاق دهانتان افزایش یابد.

 

19. آلت تناسلی شما کوچکتر به نظر می رسد.

این برای یک حقیقت ناخوشایند چگونه اسـت: آلت تناسلی در واقع با گذشت زمان کوچک می شود. این نتیجه کاهش جریان خون و تستوسترون اسـت. تا زمانی که یک پسر بـه 70 سالگی برسد، ممکن اسـت حدود نیم اینچ از قدش کم شده باشد. با این حال، در 40 سالگی، این احتمال وجوددارد که آلت تناسلی شـما در واقع بـه میزان قابل توجهی کاهش نیافته باشد.

 

اما اگر مانند تعداد زیادی از مردان، درصد چربی بدن شـما افزایش یافته اسـت، آلت تناسلی شـما ممکن اسـت بـه دلیل افزایش چربی در نزدیکی قاعده آلت تناسلی کوتاهتر بـه نظر برسد. کاهش وزن ممکن اسـت بـه شـما کمک کند بخشی از شکوه و عظمت چربی را بازیابی کنید و یک سیستم گردش خون سالم تر بـه انتقال خون بیشتر بـه اندام شـما کمک می کند.

 

20. نعوظ آن چیزی نیست که بود.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

بعد از 40 سالگی متوجه خواهید شد که نعوظ کمتر و فاصله زیادی دارد. علاوه بر این، دوره هاي‌ نسوز شـما – زمان بین انزال و توانایی رسیدن بـه نعوظ دیگر – ممکن اسـت طولانی تر باشد. پاسخ شـما بـه همه ی اینها باید دو جنبه باشد: انتخاب‌هاي‌ سالم‌تری داشته باشید و بر کیفیت بـه جای کمیت رابطه جنسی که دارید تأکید کنید.

 

بیشتر بخوانید: معرفی تغییراتی که باید در سن 40 سالگی ایجاد کنیم

 

21. شانس شما برای ابتلا به سرطان سینه افزایش می یابد.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

در سن 30 سالگی، شانس یک زن برای تشخیص سرطان سینه 1 در 228 اسـت. با این حال، بین سنین 40 تا 49 سالگی بـه 1 در 69 میرسد. نشان داده شده اسـت که ورزش منظم خطر ابتلا بـه سرطان سینه را 10 تا 20 درصد کاهش می دهد، رژیم غذایی سالم با میوه ها و سبزیجات فراوان – بـه ویژه کاروتنوئیدها – همچنین نشان داده شده اسـت که بـه کاهش مصرف الکل کمک می کند.

 

مطالعات نشان داده اسـت که یافته‌ها نشان میدهد زنانی که 2 تا 3 نوشیدنی الکلی در روز می نوشند، 20 درصد بیشتر از زنان غیرالکلی در دسترس خطر ابتلا بـه سرطان سینه هستند.

 

22. تراکم استخوان شما کاهش می یابد. 

با افزایش سن، تراکم استخوان را از دست میدهیم، اگر چه زنان بـه طور قابل توجهی تحت تأثیر ان قرار میگیرند. تا حدی، این بـه این دلیل اسـت که زنان با تراکم استخوان کمتری نسبت بـه همتایان مرد خود شروع می کنند و با سرعت بیشتری تراکم استخوان را از دست می‌دهند – حدود 1٪ درسال پس از 35 سالگی.

 

تمرین مقاومتی می تواند بـه پیشگیري از تحلیل استخوان کمک کند. یک مکمل کلسیم روزانه 1500 میلی گرم و ویتامین D کافی «بـه ماهی سالمون، زرده تخم مرغ و آفتاب فکر کنید». یک مطالعه درسال 2011 نشان داد که میزان شیوع کلی کمبود ویتامین D در ایالات متحده 41.6٪ بود!

 

23. مشکلات گوارشی تحقق می یابد.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

با نزدیک شدن بـه میانسالی، احتمال سو هاضمه، یبوست، دیورتیکولیت و زخم افزایش می یابد. مجموعه اي از عوامل مرتبط با سن، از جمله داروهایی که مصرف می کنید و سبک زندگی بی تحرک بیشتر، میتوانند بر هضم سالم آسیب وارد کنند.

 

بهترین گزینه برای پیش گیری از مشکلات گوارشی نوشیدن مقدار زیادی آب، فعال ماندن، پر کردن فیبر، لذت بردن از پروبیوتیک ها و خوردن انواع میوه ها و سبزیجات با رنگ هاي‌ مختلف اسـت. اگر روده شـما هنوز هم برای شـما سخت اسـت، مطمئن شوید که ان رابا دکتر خود در بین بگذارید.

 

24. تولید تستوسترون کاهش می یابد.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

در حالیکه زنان با کاهش تراکم استخوانی خود بـه میزان 1 درصد درسال بعد از 35 سالگی مواجه هستند، مردان از 30 سالگی شاهد کاهش تستوسترون خود با همان سرعت بوده اند. همانگونه که احتمالا میدانید، تستوسترون یک هورمون نیرومند در هردو اسـت. جنسیت، اگر چه مردان بسیار بیشتر از ان برخوردارند.

 

تستوسترون بـه بازرسی میل جنسی، تقویت توده عضلانی، افزایش انرژی و تاثیر بر رفتار کمک می کند. احساس می کنید نصف مردی هستید که قبلا بودید؟ بهترین راه برای تشخیص تستوسترون پایین مراجعه بـه دکتر برای آزمایش خون اسـت.

 

25. کاهش توده عضلانی را مشاهده می کنید.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

این یکی با کاهش تستوسترون که در بالا ذکر شد همراه اسـت. با افزایش سن، نسبت توده بدون چربی بـه چربی در بدن ما تغییر می کند که تأثیرات منفی زیادی بر بدن دارد. با این حال، هنوز می‌توانید در 40 سالگی عضله سازی کنید و این روند را متوقف کنید و حتی ان را معکوس کنید. مقدار زیادی پروتئین باکیفیت بالا از منابع ارگانیک بخورید و تمرینات مقاومتی بیشتری را بـه برنامه تمرینی خود اضافه کنید.

 

26. حریم خصوصی شما بیشتر می شود.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

عضلات کرمستر و دارتوس مسئول بالا بردن و پایین آوردن کیسه بیضه مردانه و همچنین فشار دادن ان بـه داخل و خارج کردن ان هستند. همین کافی اسـت که بگوییم، کاهش توده عضلانی مرتبط با افزایش سن بـه این معنی اسـت که عضلات اطراف بیضه‌ها مانند گذشته قوی نیستند.

 

27. کمتر عرق می کنی

با افزایش سن، غدد عرق «اکرین» ما کوچک می شوند و حساسیت کمتری دارند. مطالعه اي در مجله فیزیولوژی کاربردی نشان داد که زنانی که بـه میانسالی نزدیک می شوند کمتر از همتایان جوان خود عرق می کنند. آن ها علت این امر را «کاهش پاسخ غدد عرق بـه محرک‌هاي‌ مرکزی و/یا محیطی» و «تغییر ساختاری مرتبط با سن در غدد اکرین یا سلول‌هاي‌ پوست اطراف» دانستند.

 

28. UTI برای زنان شایع تر شده است.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

بـه نظر میرسد استروژن نقش محافظتی در برابر باکتری هایي که منجر بـه عفونت ادراری می شوند ایفا می کند و در 40 سالگی، بدن شـما کمتر ان را تولید می کند. یک کرم استروژن موضعی با دوز پایین ممکن اسـت کمک کننده باشد، اما عفونت ادراری عود کننده یقیناً ارزش مشورت با دکتر را دارد.

 

29. کم شنوایی را تجربه می کنید.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

با رسیدن بـه 40 سالگی، پرده گوش و گوش داخلی ما تغییر می کند. همانگونه که انتظار دارید، این روی شنوایی شـما تأثیر می‌گذارد، و از آنجایی که گوش داخلی تعادل شـما را بازرسی می کند، ممکن اسـت کمی هماهنگی شـما نیز کاهش یابد.

 

30. کمی نشت می کنی

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

قبل از یائسگی بـه معنای کاهش میزان استروژنی اسـت که تولید می کنید. با استروژن کمتر در سیستم شـما، ماهیچه هایي که از مجرای ادرار حمایت می کنند ضعیف تر می شوند و شـما را در برابر نشت آسیب پذیرتر می کند. چندین کار وجوددارد که می‌توانید انجام دهید تا از زنگ زدن غیرمنتظره خود پیشگیري کنید.

 

این موارد عبارتند از: پرهیز از خوردن غذا و نوشیدنی که باعث نشتی شـما می شود، کاهش وزن برای کاهش فشار روی مثانه، و از بین بردن مجموعه اي از کگل ها. اگر هیچ یک از این استراتژی‌ها کمکی نکرد، دکتر ممکن اسـت بتواند دستگاه‌هاي‌ دکتری «مانند پساری» یا روش‌هاي‌ دکتری «مانند تزریق بوتاکس بـه مثانه» را برای رفع مشکل پیشنهاد کند.

 

31. بیشتر اوقات دچار اختلال خواب می شوید.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

شـما ممکن اسـت در دهه 20 و 30 زندگی خود مانند یک درخت خوابیده باشید، اما در 40 سالگی، احتمال اختلال در خواب مردان و زنان بیشتر اسـت. مطالعات مختلف نشان داده‌اند که افزایش زمان برای بـه خواب رفتن «تاخیر خواب»؛ کاهش کلی در خواب REM و افزایش تکه تکه شدن خواب «بیدار شدن در طول شب» همه ی زمانی که از چهل سالگی عبور میکنیم با فرکانس بیشتری اتفاق می‌افتند. 

 

32. حواس شما بیشتر پرت می شود.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

بر اساس تحقیقات روانشناسان دانشگاه تورنتو، با افزایش سن، توانایی افراد در نادیده گرفتن حواس پرتی بدتر می شود.

 

33. باردار شدن سخت تره

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

در سن 40 سالگی، شانس باردار شدن یک زن در عرض یکسال حدود 40 تا 50 درصد اسـت. این رابا یک زن در اواسط 30 سال مقایسه کنید، احتمال 75 درصد. این تا حد زیادی بـه این دلیل اسـت که در سن 40 سالگی، زنان بـه اتمام عرضه تخمک خود میرسند.

 

34. اما میل جنسی شما ممکن است افزایش یابد.

در مطالعه اي که روی 827 زن انجام شد، روان‌شناس دیوید باس دریافت که افراد حدودا 40 ساله بیشتر بـه رابطه جنسی علاقه دارند. این افزایش میل جنسی زنان می تواند یک تاکتیک بیولوژیکی برای افزایش شانس تولید مثل باشد. از آنجایی که زنان تخمک کمتری تولید می کنند، بدن ان‌ها بـه گونه‌اي تنظیم میشود که از نظر جنسی بیشتر برانگیخته شود تا احتمال بارور شدن تخمک افزایش یابد.

 

35. باروری مردان نیز شروع به کاهش می کند.

وقتی کیفیت اسپرم کاهش می یابد، افراد طبق معمولً حدود 40 سال دارند. این بدان معناست که زمان بیشتری طول میکشد تا شریک زندگی آن ها باردار شوند و زمانی که آن ها باردار شوند، خطر سقط جنین افزایش می یابد.

 

36. مغز شما تغییر می کند.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

یکی از راه‌هایي که بدن شـما بعد از 40 سالگی تغییر می کند این اسـت که بدن زن در طول یائسگی استروژن کمتری تولید میکند، تغییرات در شیمی و عملکرد مغز اسـت. این می تواند منجر بـه فراموشی شود، زیرا مغز برای سازماندهی افکار شـما بـه روشی که بـه خاطر آوردن ان برای شـما راحت اسـت، مشکل دارد. خبر خوب این اسـت که در نهایت مغز با سطوح پایین تر استروژن سازگار می شود و جبران می کند.

 

37. دچار عدم تحمل لاکتوز می شوید.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

یکی از کارهای جالب بی‌شماری که بدن انجام می دهد این اسـت که بـه روده کوچک شـما کمک می کند لاکتوز را هضم کند – یک قند دی ساکاریدی متشکل از گالاکتوز و گلوکز که در شیر یافت میشود – با تولید آنزیمی بـه نام لاکتاز. با بالا رفتن سن، سطح لاکتاز کاهش می یابد و لاکتوزی که می خورید میتواند بـه روده بزرگ شـما ضربه بزند که هضم کمتری داشته باشد و نتایج… خوب، زیبا نیستند. «نکته: انها شامل همه ی چیز از گاز گرفته تا نفخ هستند.»

 

اگر فکر می کنید نسبت بـه لبنیات دچار عدم تحمل هستید، سعی کنید از پروبیوتیک ها استفاده کنید و با سایر منابع شیر مانند شیر بز، بادام، برنج یا بادام هندی آزمایش کنید. همچنین میتوانید از آنزیم هاي‌ گوارشی برای کمک استفاده کنید.

 

38. لکه های خشن پوسته پوسته می توانند ظاهر شوند.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

کراتوز اکتینیک «همچنین بـه عنوان کراتوز خورشیدی شناخته می شود» یک لکه خشن و پوسته پوسته از مناطق در دسترس آفتاب مانند سر و صورت اسـت. این شایع ترین عارضه پوستی اسـت که در اثر آسیب‌هاي‌ خورشیدی ایجاد می شود. نتیجه آسیب‌دیدگی پوست در طی سالها توسط خورشید.

 

ان‌ها در مردان شایع‌تر هستند، عمدتاً بـه این دلیل که مردان بـه احتمال بیشتری مشاغل بیرون از خانه دارند، اما طبق معمولً خطرناک نیستند و فقط خطر کمی برای تبدیل شدن بـه سرطان دارند.

 

39. تغییراتی را در بینایی تجربه می کنید.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

در 40 سالگی، همتایان شـما ممکن اسـت برای خواندن چاپ هاي‌ کوچک، رمزگشایی منوها در رستوران هاي‌ با نور شمع بـه کمک کمی نیاز داشته باشند، یا بـه سادگی احساس می کنند خشک تر از چیزی که بـه ان عادت کرده‌اید. اکنون که در سنی هستید که همه ی اینها و موارد دیگر ممکن اسـت اتفاق بیفتد، مهمتر از همیشه اسـت که برای معاینه منظم چشم بروید.

 

در بین آن ها، با عینک آفتابی محافظ UV و یک رژیم غذایی سالم از چشمان خود در برابر آسیب نور خورشید محافظت کنید. تحقیقات نشان می دهد لیکوپن، رنگدانه‌اي که بـه گوجه‌فرنگی‌ها رنگ قرمز میدهد، ممکن اسـت خطر ابتلا بـه دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را در آینده کاهش دهد.

 

40. ریسک شما برای چیزهای بد بالا می رود.

بدن انسان بعد از 40 سالگی چه اتفاقی برایش می افتد؟

پس از 40 سالگی، معاینات و آزمایشات منظم برای پیشگیری از بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا، سرطان و تعداد زیادی از بیماری‌هایي که شروع بـه افزایش خطر می کنند بسیار مهم اسـت. بله، ما بـه شـما می‌گوییم بهتر بخورید، خوب بخوابید، استرس را کاهش دهید و بیشتر ورزش کنید، اما همچنین بـه شـما میگوییم که بیشتر بـه دکتر خود مراجعه کنید و بـه دنبال مراقبت هاي‌ پیشگیرانه باشید.

 

مطالعه‌اي که درسال 2007؛ 2000 فرد 30 تا 49 ساله را در مدت 15 سال مورد بررسی قرار داد. محققان دریافتند کسانی که بـه طور منظم بـه دنبال مراقبت هاي‌ پیشگیرانه بودند، نسبت بـه کسانی که اینکار را نمی‌کردند، طول عمر «بـه طور قابل توجهی بیشتری» داشتند. 

 

بیشتر بخوانید: غلبه بر 40 سالگی با 40 توصیه + عکس

 

در پایان

دراین سن مردان بیشتر مستعد مشکلات و بیماری ها نسبت بـه خانم ها هستند. بیماری قلبی، فشار خون بالا، و کلسترول بیشتر در سنین میانسالی مردان مشاهده می شود و در نتیجه باید چکاپ دکتری منظم داشته باشند تا بتوانند از این مشکل پیش گیری کنند.

جدیدترین مطالب سایت