25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

جذب طرف مقابلمان : آن ها میگویند نخستین برداشت مهم اسـت. و اگر چه ممکن اسـت این یک کلیشه بـه نظر برسد، اما کاملاً درست اسـت. نکته اینجاست: مگر این کـه در جلسه اولیه تأثیر خوبی از خود بر جای بگذارید، زمان سختی خواهید داشت. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از ترفندهایی کـه باعث جذب فرد مقابلاتان می شود را منتشر کرده ایم.

 

چگونه طرف مقابلمان را جذب خود کنیم؟

باور کنید یا نه، فقط یک دهم ثانیه طول می‌کشد تا تاثیر اول را ایجاد کنید. دریک چشم بـه هم زدن، درباره دوست داشتنی بودن، جذابیت، شایستگی و حتی قابل اعتماد بودن یک فرد قضاوت می کنیم، بدون این کـه نام وی را بدانیم. کمتر از یک ثانیه بـه نظر نمیرسد کـه بتوانید تأثیر اولیه ماندگاری داشته باشید، اما راه هایي وجوددارد کـه می توانید مطمئن شوید نخستین باری کـه با کسی ملاقات می کنید آخرین باری نباشد.

 

تا زمانی کـه دندان‌هایتان را مسواک بزنید، لباس‌هاي‌ 9 نفره بپوشید و تمام این نکات عالی را در ذهن داشته باشید، هرکسی را کـه ملاقات میکنید خیره خواهید کرد. 

 

بیشتر بخوانید: 15 راه برای مدیریت زمان برای موفقیت در کار

 

1. حضور آنلاین خود را پاک کنید

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

در عصر اینترنت، نخستین برداشت اغلب با یک جلسه تعقیب و گریز خوب قدیمی اینستاگرام شروع می شود. و ما در این جا فقط در مورد تاریخ هاي‌ Tinder صحبت نمیکنیم – دانشمندان دانشگاه گنت دریافتند کـه متقاضیان شغل با محبوب ترین عکس پروفایل فیس بوک «کـه بر اساس جذابیت و ویژگی هاي‌ شخصیتی مشخص می شود» 40 درصد بیشتر از افرادی کـه دارای عکس هستند بـه گفت و گو شغلی دعوت می شوند. 

 

«تحقیقات نشان می دهد کـه تصوری کـه یک شخص در فیس‌بوک میدهد، شخصیت واقعی وی را منعکس می کند تا نوعی خودآرمانی‌سازی». این فقط برای اهداف کاری نیست. اگر بـه زودی قرار ملاقات می روید، میتوانید شرط ببندید کـه علاقه‌ي جدید بالفعل‌ي عشق شـما تمام تلاش‌هاي‌ لازم را انجام داده اسـت.

 

2. باند بیش از برگر

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

جذب طرف مقابلمان

مردم تمایل دارند کسانی را کـه بـه آن ها غذا می دهند دوست داشته باشند، و حتی عده اي از علوم برای تأیید این موضوع وجوددارد. محققان دانشگاه ییل دریافتند کـه دادن غذا بـه کسی باعث ایجاد “حالت رضایت لحظه اي نسبت بـه اهدا کننده” می شود. البته، ما بـه شـما پیشنهاد نمی‌کنیم کـه از غذا برای فریب دادن کسی استفاده کنید تا شـما را دوست داشته باشد، اما معده یک فرد طبق معمول راهی برای رسیدن بـه قلب اوست.

 

3. با حقایق سرگرم کننده آماده شوید

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

اگر چه همیشه باید «خودتان باشید»؛ مهم اسـت کـه بـه یاد داشته باشید کـه همیشه باید آماده باشید. اگر با یک رئیس جدید بالفعل ملاقات می کنید، مطمئن شوید کـه چند نکته در مورد صنعت او دارید. اگر با والدین دوست پسرتان ملاقات می کنید، چند سوال برایتان مطرح کنید کـه جالب بـه نظر می‌رسید.

 

و اگر بـه مهمانی می روید، از قبل با دانستن چیزهای بی‌اهمیت شگفت‌انگیز آماده شوید. هیچکس بـه زودی مردی را کـه تاریخچه نان ورقه شده را می‌دانست فراموش نمیکند. کمک خواستن؟ سعی کنید این حقایق جالب تصادفی و غیر قابل باور را در مکالمه قرار دهید.

 

4. از نام ها استفاده کنید

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

قبل از این کـه برای نخستین بار با کسی ملاقات کنیم، کار کمی با ما داده شده اسـت، اما یک چیزی کـه می‌دانیم نام ان شخص اسـت – بنابر این ان اطلاعات را بردارید و با ان اجرا کنید.

 

دیل کارنگی درکتاب “درک رفتار انسانی” نوشت: “ما باید از جادوی موجود دریک نام آگاه باشیم و متوجه باشیم کـه این کالا بـه طور کامل متعلق بـه شخصی اسـت کـه با او سر و کار داریم و هیچکس دیگری.” مردم اسامی خودرا دوست دارند و استفاده از آن ها دریک مکالمه باعث ایجاد حس صمیمیت می شود.

 

5. در ابتدا توجه خود را حفظ کنید

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

جذب طرف مقابلمان

وقتی برای نخستین بار با کسی ملاقات می کنید، آگاهانه تلاش کنید تا تلفن خودرا چک نکنید یا خسته بـه نظر نرسید. “هیچ چیز فریبنده تر از یک شنونده کاملاً حاضر نیست.” گاندی در تودی هشدار داد کـه حتی چیزی بـه کوچکی نگاه کردن از روی شانه یک فرد می تواند نخستین برداشت او از شـما را مخدوش کند.

 

6. تصور کنید که آنها شما را دوست دارند قبل از اینکه آنها را ملاقات کنید

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

اگر از کسی انتظار دارید کـه شـما را دوست داشته باشد، احتمال بیشتری دارد کـه دوست داشته باشد – واقعاً بـه همین سادگی اسـت. بنابر این شـما باید اعتماد بـه نفس را تراوش کنید. یک مطالعه بلژیکی نشان داد کـه آزمودنی‌هایي کـه پیش‌بینی میکردند پذیرفته شوند، رفتار گرم‌تری داشتند و بـه نوبه خود مورد استقبال همسالان خود قرار گرفتند. بـه عبارت دیگر، مانند لبرون جیمز باشید کـه حتی قبل از شروع بازی بزرگ خودرا در دست گرفتن جام تصور می کند.

 

7. یک تست Sniff انجام دهید

می توانید لباس‌هایتان را از روزهای قبل انتخاب کنید، ده‌ها رزومه بی‌نقص را چاپ کنید، و حتی موهایتان را باد کنید، اما اگر قبل از گفت و گو بزرگتان یک تکه پیتزا سیر بخورید، می توانید ان شغل را برای خداحافظی ببوسید. چرا؟ مطالعه روی 65 داوطلب نشان داد کـه رایحه پیاز بیشتر با “مردانگی” کثیف مرتبط اسـت، در حالی کـه بوی لیمو با تمیزی و احساسات خوشایند مطابقت دارد.

 

8. و عطر گلی را انتخاب کنید

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

درست همان طور کـه یک کارمند بالفعل بوی پیاز را در هوا بـه زودی فراموش نمیکند، بوی شیرین یک عطر گل را نیز فراموش نخواهد کرد.

 

محققان دانشگاه راتگرز دریافتند زمانی کـه رایحه گلی در هوا وجود داشت، آزمودنی ها در مقایسه با زمانی کـه هیچ عطری در هوا وجود نداشت، سه برابر بیشتر از کلمات مرتبط با شادی برای نوشتن درباره رویداد های زندگی استفاده می کردند. بوی گل ها تعامل اجتماعی [و] نوع رفتار رویکرد اجتماعی را تقویت می کند.

 

9. به شور و اشتیاق خود پایان دهید – و به سرعت

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

جذب طرف مقابلمان

یکی از بهترین راه‌ها برای خاطرجمعی از این کـه کسی شـما را بـه یاد می‌آورد، گفتگو درباره موضوعی اسـت کـه دو نفر بـه ان علاقه دارید. “من دریافته ام کـه کلید تاثیر اولیه ماندگار این اسـت کـه درباره موضوعی بحث کنیم کـه هم شـما و هم شخص بـه ان اهمیت می‌دهید، برای درک بهتر دیدگاه آن ها سوالاتی بپرسید و سپس دیدگاه جدیدی در مورد تفکر انها ارائه دهید. “این نه تنها بـه شخص نشان می دهد کـه شـما در حال گوش دادن هستید، بلکه ارزش ماندگاری برای او فراهم می کند.”

 

10. زرد بپوش

مردم طبق معمولً برای یک گفت و گو شغلی لباس ساده بپوشند، شاید چیزی شبیه دامن یقه سفید همراه با شلوارهای خاکستری. اما برای گفت و گو بعدی خود، ممکن اسـت بخواهید رنگی را اضافه کنید: دانشمندان در بیمارستان دانشگاهی منچستر جنوبی صدها بزرگسال را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند کـه رنگ زرد بـه عنوان رنگی انتخاب شده اسـت کـه بیشترین احتمال را برای جلب توجه دارد. «از سوی دیگر، ان دسته از افراد مضطرب یا افسرده خلق و خوی خودرا با سایه هاي‌ خاکستری مرتبط می کنند.»

 

11. مکالمه را روی آنها نگه دارید، نه شما

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

این فقط خودشیفته هاي‌ سریالی نیستند کـه از صحبت کردن در مورد خودشان لذت میبرند. دانشمندان دانشگاه هاروارد دریافتند کـه وقتی در مورد خود صحبت می کنیم، همان لذتی را در مغز ایجاد می کنیم کـه از غذا یا پول دریافت می کنیم. اجازه دادن بـه کسی کـه بـه تازگی ملاقات کرده‌اید تا جزئیات زندگی خودرا با شـما بـه اشتراک بگذارد، وی را دریک طرز فکر مثبت قرار می دهد و از نخستین تاثیر عالی خاطرجمعی حاصل می کند. جای تعجب نیست کـه درمانگران این همه ی پول در می آورند!

 

12. شکایت نکن

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

غیبت و بد دهنی را برای جلسات تخلیه با بهترین دوست خود ذخیره کنید. تحقیقات نشان میدهد کـه وقتی از کسی شکایت میکنیم، شخصی کـه از او شکایت می کنیم ناخودآگاه ما رابا ویژگی‌هاي‌ منفی کـه توصیف میکنیم مرتبط میکند. برعکس، اشاره بـه ویژگی‌هاي‌ مثبت افراد دیگر شـما رابا یک دوست جدید یا رئیس بالفعل خوش‌بین میکند.

 

13. تماس چشمی خود را حفظ کنید

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

گاهی اوقات خیلی مهم نیست کـه چه می گوییم، بلکه بـه نحوه بیان ان اهمیت میدهد، بـه خصوص زمانی کـه با شخص جدیدی آشنا می شویم. یک مطالعه نشان داد کـه وقتی شرکت‌کنندگان در حین تماس ویدیویی تماس چشمی برقرار می کردند، انچه را کـه در مورد ان صحبت میشد بـه خاطر می‌آوردند.

 

بیشتر بخوانید: 20 تا از بزرگترین قاتل انرژی بدن شما + نحوه اجتناب از آنها

 

14. به طور خاص در یک کافی شاپ ملاقات کنید

بـه دنبال ایده نخستین قرار ملاقات هستید؟ توصیه می کنیم برای یک فنجان جو خوب ملاقات کنید. چرا؟ دانشمندان دریافتند کـه وقتی بوی قهوه در هوا بود، آزمودنی‌ها «سطح قابل توجهی از تأثیر مثبت» را گزارش کردند.

 

15. با خلق و خوی ناپسند؟ حتی آن را امتحان نکنید

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

جذب طرف مقابلمان

اگر قبل از این کـه با کسی برای نخستین قرار ملاقات کنید، حال بدی دارید، بـه طور معجزه آسایی ناپدید نمیشود. “اگر شـما در خلق افسرده یا مضطرب هستید، دیگران از حالات صورت، نظرات و زبان بدن شـما متوجه این موضوع می شوند.” بـه جای این کـه شانس خودرا برای ایجاد یک تاثیر اولیه خوب از بین ببرید، تاریخ خودرا برای روزی کـه حس بهتری دارید برنامه ریزی کنید.

 

16. برو روی آرایش

خانمها، وقتی برای نخستین بار با یک مشتری بزرگ ملاقات می کنید، ظاهر طبیعی تری داشته باشید. چرا؟ تحقیقات نشان می دهد کـه وقتی زنان و مردان آرایش نمیکنند، زنان بـه عنوان رهبران بهتری شناخته می شوند. 

 

17. بلند بایست

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

اجازه دهید وضعیت بدن شـما در گفت و گو شغلی بعدی شـما تمام حرف زدن را انجام دهد. بر اساس مطالعه‌اي منتشر شده اسـت، تمرین «گسترش وضعیت» – کـه در ان بدن را برای اشغال فضای بیشتری باز میکنید – باعث میشود هم نسبت بـه خودتان و هم برای اطرافیانتان اعتماد بـه نفس و اعتبار بیشتری داشته باشید. بلند قد بایست، ودر اوج می‌آیی.

 

18. مانند طوطی بسازید و تکرار کنید

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

ما بـه شـما پیشنهاد نمیکنیم هر چیزی را کـه می‌شنوید کلمه بـه کلمه تکرار کنید «زیرا اینکار باعث دیوانه شدن هر شخصی می شود»؛ اما علم وجوددارد کـه نشان می دهد استفاده از کلمات مشابه با دیگران دریک مکالمه می تواند احتمال این کـه آن ها شـما را دوست داشته باشند افزایش دهد. . بعلاوه، استفاده از همان عبارت نشان می دهد کـه شریک یا رفیق جدید بالفعل شـما بـه دقت توجه می کنید.

 

19. فحش بده

قبل از شروع بـه فحش دادن دریک گفتگو شغلی مهم، مطمئن شوید کـه شرایط و شخصی کـه با شـما گفت و گو می کند را بخوانید. با این حال، بـه طور کلی، نشان داده شده اسـت کـه انداختن یک بمب اف در این جا و آنجا در واقع روحیه را کم می کند.

 

مطالعات تحقیقاتی مختلف نشان داده اسـت کـه افرادی کـه فحش می دهند تاثیرات مثبتی بر جای می گذارند. انها بـه عنوان صادق، قابل اعتماد و متقاعد کننده تلقی می شوند. فقط مطمئن شوید کـه از این کلمات و عبارات با ریشه هاي‌ توهین آمیز شگفت آور استفاده نمی‌کنید.

 

20. زود باشید

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

جذب طرف مقابلمان

این باید دانش عمومی باشد، اما می توانیم بـه این نکته توجه کنیم: وقتی برای نخستین بار با کسی ملاقات می کنید، هرگز دیر ظاهر نشوید. در واقع، سعی کنید چند دقیقه زودتر بـه آنجا برسید تا نشان دهید کـه چقدر در ایجاد یک تأثیر خوب جدی هستید.

 

21. به آنها چیزی برای چنگ زدن به آنها بدهید

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

وقتی خودتان را معرفی میکنید، یک واقعیت جالب را بیابید – مانند این کـه اهل کجا هستید یا کجا بـه دانشگاه رفته‌اید – کـه فردی کـه با او صحبت میکنید می تواند از ان سخن بگوید.

 

“وقتی بـه دنبال کسب و کاری هستم کـه میخواهم در 15 ثانیه اول ایجاد کنم… با گفتن این جمله شروع میکنم: “درود؛ این اندی گرینبرگ از مرکز شهر زیبای اوماها، نبراسکا اسـت.” وقتی می‌گویم مرکز شهر زیبای اوماها. ؛ همیشه یک پاسخ وجوددارد. وارن بافت؟ مجموعه جهانی کالج؟”

 

22. لوازم جانبی کردن

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

آیا تا بـه حال کسی را در خیابان متوقف کرده‌اید تا کیف پول یا چکمه هاي‌ منحصر بـه فردش را تعریف کنید؟ لوازم جانبی یک راه عالی برای ایجاد یک مکالمه و نشان دادن شخصیت و حس سبک شـما اسـت. حتی پدر می تواند با این ارتقاهای سبک بی انتها لوازم جانبی خودرا بسازد.

 

23. خود را ببینید و آن را بردارید

اجازه ندهید مکالمه با یک دوست جدید خیلی طولانی شود، در غیر این صورت در دسترس خطر لودگی هاي‌ ناخوشایند قرار خواهید گرفت. “اگر انها شروع بـه گشت و گذار در چشم یا خلاصه کردن چت کنند، کـه اغلب می تواند ناخودآگاه باشد، ممکن اسـت وقت ان رسیده باشد کـه ادامه دهند.” اجازه دادن بـه مکالمه کشیده می تواند بـه سرعت یک برداشت خوب را بـه یک برداشت بد تبدیل کند.

 

24. به زور شوخی نکن

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

جذب طرف مقابلمان

 

طنز یک راه عالی برای شکستن یخ با یک فرد جدید اسـت، اما وادار کردن یک شوخی در موقعیتی کـه خنده دار نیست فقط بـه فاجعه ختم می شود. اگر خنده‌دار هستید و اینکار طبیعی و خودجوش اسـت، خوب اسـت. “اما از طنز اجباری و متنی استفاده نکنید – حتی همسرم اغلب بـه من یادآوری می کند کـه حس شوخ طبعی من “یک سلیقه اکتسابی” اسـت.”

 

25. اشتیاق داشته باشید

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

افراد دارای علایق و اشتیاق بـه عنوان افرادی با انگیزه درنظر گرفته می شوند، بنابر این تاکید بر علایق خود در هنگام ملاقات با شخص جدید راهی عالی برای برقراری ارتباط بی سر و صدا با مهارت هاي‌ خود در محل کار اسـت.

 

26. بایدها را به خاطر بسپارید

25 روش مطمئن برای جذب طرف مقابلمان

جذب طرف مقابلمان

آخرین اما نه کم‌اهمیت، توصیه‌هاي‌ آزموده‌شده و درستی را کـه مردم سالها در مورد ایجاد یک تأثیر اولیه خوب داده‌اند، فراموش نکنید. گفتگو رابا یک دست دادن محکم و لبخند شروع کنید. لباس برای تحت تاثیر قرار دادن؛ و سعی کنید بـه جای تماس تلفنی یا از طریق ویدئو کنفرانس، حضوری ملاقات کنید.

 

بیشتر بخوانید: 34 عادت بد که هر کس باید تا 40 سالگی ترک کند

 

در پایان

کارشناسان در مورد مدت زمانی کـه افراد برای ایجاد یک برداشت اولیه نیاز دارند، اختلاف نظر دارند، اما این نخستین برخورد طبق معمولً ادامه دارد. در واقع، عده اي از متخصصان ارتباطات ادعا میکنند کـه برای مقابله با نخستین برداشت ضعیف ممکن اسـت 12 جلسه بعدی طول بکشد.

جدیدترین مطالب سایت