شهرهایی با دیوارهای بسیار چشمگیر در جهان + 22 شهر

شهرهایی با دیوارهای بسیار چشمگیر در جهان + 22 شهر

شهرهایی با دیوارهای بسیار چشمگیر در جهان : در طول قرن ها، دیوارهای دفاعی از شهرها در سراسر جهان محافظت کرده اند و آنها را بـه یک ویژگی مشترک از کلمبیا گرفته تا فرانسه و چین تبدیل کرده اند. این 2 شهر با دیوارهای باورنکردنی  دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب جزو بهترینها هستند.

 

دیدنی ترین شهرهای باستانی دنیا

در طول تاریخ دیوارهای شهر بـه عنوان محافظت در برابر دشمن ساخته می شد. آن ها طبق معمولًًً سازه هاي‌‌‌ عظیمی بودند کـه با برج هاي‌‌‌ نگهبانی نقطه گذاری میشدند. برخی بر روی تپه ها ساخته شده بودند و تهاجمات را دشوارتر می‌کردند، در حالی کـه برخی دیگر در مقابل دریاها و اقیانوس ها قرار داشتند تا از شهرها در برابر مهاجمان کشتی یا در برخی موارد دزدان دریایی محافظت کنند. امروزه دیوارهای بـه خوبی حفظ شده گردشگران را از سراسر جهان بـه شگفتی در اطراف این شهر هاي‌‌‌ قرون وسطایی محصور می کشاند.

 

معرفی شهرهایی با دیوارهای بسیار چشمگیر در جهان

22. مونتریجیونی

دیدنی ترین شهرهای باستانی دنیا

این شهر قرون وسطایی کاملاً محصور شده بر روی یک تپه طبیعی کوچک واقع شده اسـت ودر قرن سیزدهم توسط اربابان سیه‌نا برای فرماندهی جاده Cassia کـه از میان Val d’Elsa و Val Staggia می‌گذرد، درست در غرب Monteriggioni ساخته شد. کار بسیار کمی روی دیوارها یا ساختمان‌هاي‌‌‌ مونتریجیونی از زمان نصب اولیه آنها انجام شده اسـت. پس از ان؛ دیوارهای مونتریجیونی و ساختمان‌هایي کـه شهر را تشکیل میدهند بهترین نمونه از نوع خود در تمام ایتالیا هستند، بنابر این جای تعجب نیست کـه این شهر کوچک اتوبوس‌هاي‌‌‌ پر از گردشگر را بـه خود جذب میکند.

 

✅ مطالب مشابه: عکس هایی از زیباترین شهرهای دنیا

 

21. زنوجمو

 

عکس هایی از زیباترین شهرهای دنیا

Znojmo یکی از تاریخی ترین شهر هاي‌‌‌ جمهوری چک اسـت کـه دیوار شهر یکی از عناصر کلیدی برای دیدن اسـت. این دیوار قرون وسطایی در واقع چندین دیوار با خندق یا خندق در بین آنهاست. دیوار Znojmo کـه زمانی بـه عنوان یک شهر سلطنتی مستحکم شناخته می شد، بـه عنوان بخشی از خط دفاعی در مرز با اتریش عمل میکرد. بازدیدکنندگان Znojmo توصیه میکنند با استفاده از نقشه اي کـه از دفتر گردشگری شهر بـه دست آمده اسـت، در اطراف دیوار قدم بزنید.

 

20. دیاربکر

نخستین دیوار شهری اطراف دیاربکر ترکیه توسط رومیان در اواخر قرن سوم ساخته شد، گرچه قدمت دیوار کنونی بـه دوران بیزانس برمی‌گردد. دیوارهای بازالت سیاه بعد از دیوار چین از نظر طول و بـه خوبی حفظ شده اسـت. این دیوار بـه طول چهار مایل دارای پنج دروازه، 16 نگهبان و 82 برج مراقبت اسـت. این استحکامات کـه تا 11 متر ارتفاع و 3 تا 5 متر «9 تا 15 فوت» عرض دارند، نمونه خوبی از معماری نظامی قرون وسطی محسوب می‌شوند.

 

19. برایانکن

Briançon شهری کوچک در Hautes-Alpes اسـت کـه بلندترین شهر فرانسه اسـت. شهر قدیمی بـه شدت با دیواری ساخته شده اسـت کـه در قرن هفدهم برای محافظت از منطقه در برابر مهاجمان اتریشی و برای محافظت از جاده ایتالیا در فاصله کمتر از 16 کیلومتر «10 مایل» ساخته شده اسـت. بریانسون کـه بر روی رودخانه دورنس قرار دارد، بر روی قله اي ساخته شده اسـت کـه دیوار ان را احاطه کرده اسـت. قلعه د تتس مهم‌ترین قسمت دیوار اسـت.

 

18. بودوا

بودوا

قدمت بودوا در سواحل آدریاتیک در مونته نگرو بـه 500 سال قبل از میلاد برمی گردد. با این حال، دیوار شهر ان تنها چند صد سال قدمت دارد کـه توسط ونیزی ها در قرون وسطی برای محافظت از شهر در برابر مهاجمان عثمانی ساخته شده اسـت. امروز فقط یک طرف دیوار رو بـه دریاست. طرف هاي‌‌‌ دیگر در شهر هاي‌‌‌ جدید و قدیم ادغام شده اند. در داخل دیوارها، مسافران میتوانند خیابان هاي‌‌‌ سنگفرش باریک و ساختمان هاي‌‌‌ سنگی را بیابند. مناظر عالی دریا و شهر قدیمی از بالای دیوار قابل مشاهده اسـت.

 

17. شهر محصور کارتاگنا

شهر محصور کارتاگنا

هنگامی کـه اسپانیایی ها بخش هایي از آمریکای جنوبی را در قرن شانزدهم فتح کردند، ثروت خودرا از کارتاخنا بـه اسپانیا بازگرداندند. بندر دریای کارائیب بـه هدف مورد علاقه دزدان دریایی تبدیل شد کـه یکی پس از دیگری بـه ان حمله کردند. اسپانیایی ها با ایجاد دیواری دریایی کـه در برخی نقاط تا 18 متر «60 فوت» عرض داشت، بـه مقابله پرداختند. استحکامات در اواخر قرن شانزدهم آغاز شد، با دیوارهای اولیه کـه اکنون سن دیگو و ال سنترو را در بر میگرفت.

 

16. دیوارهای شهر لوگو

دیوارهای شهر لوگو

دیوار در لوگو، اسپانیا، از دیگر دیوارها کـه مستطیل شکل هستند متمایز اسـت. دیوار لوگو بـه شکل چهار گوش اسـت. بیشتر دیوار اصلی کـه در اواخر قرن سوم توسط رومیان ساخته شد، هنوز دست نخورده باقیمانده اسـت، گرچه خندق گمشده اسـت. این دیوار 2.5 کیلومتری «1.5 مایلی» هنوز دارای دو برج و 82 برج از 85 برجک اصلی خود اسـت. دیوار در ابتدا دارای پنج دروازه بود. امروزه 10 عدد برای پاسخگویی بـه نیاز افزایش یافته برای رسیدن از شهر قدیمی بـه شهر جدید دارد.

 

15. مدینا

مدینا

مدینا، مالت، در بین شهر هاي‌‌‌ باستانی محصور شده متمایز اسـت زیرا، درست مانند زمانی کـه ساخته شد، کل شهر درون دیوارها باقیمانده اسـت. در مورد Mdina، اینکار آسان اسـت زیرا تنها حدود 250 ساکن در ان باقیمانده اسـت. استحکامات سنگی و ضخیم مدینا کـه در مرکز جزیره قرار دارد برای نخستین بار توسط فنیقی ها ساخته شد و نورمن ها قسمت اعظم دیوار و یک خندق را اضافه کردند.

 

پس از ورود شوالیه هاسپیتالر در اواسط دهه 1500؛ اهمیت مدینا بـه عنوان مقر قدرت بـه طور پیوسته از بین رفت. امروزه مدینا بـه عنوان “شهر خاموش” شناخته میشود زیرا تعداد کمی از وسایل نقلیه موتوری در داخل دیوارها مجاز هستند.

 

14. ویزبی

ویزبی

ساکنان شهر ساحلی بالتیک ویسبی، سوئد، ساخت دیوار شهر خودرا در قرن دوازدهم آغاز کردند، زمانی کـه شهر هاي‌‌‌ محصور در سراسر اروپا ساخته می شد. دیوار اصلی شهر حدود 6 متر «18 فوت» ارتفاع داشت و برج نداشت. قدیمی‌ترین قسمت ارگ اسـت کـه در ان پودر اسلحه نگه‌داری می شد. جنگ قرن سیزدهم انگیزه اي برای شهروندان ویسبی برای ادامه کار بر روی دیوار، زمانی کـه ارتفاع و برج هاي‌‌‌ اضافی اضافه شد، فراهم کرد. 27 برج از 29 برج امروز باقیمانده اسـت.

 

13. تالین

تالین

دیوار اصلی احاطه کننده تالین در استونی، دیوار مارگارت نامیده می شد زیرا مارگارت سامبیریا دستور ساخت ان را درسال 1265 داد. پس از ان فقط 5 فوت عرض داشت، دیوار در طول سالها تعریض و بزرگ‌تر شد. در قرن چهاردهم، ساکنان تالین ملزم بـه انجام وظیفه نگهبانی بر روی دیوار بودند، کـه بیشتر ان بـه همراه دروازه‌هاي‌‌‌ ان هنوز دست نخورده باقیمانده اسـت. بخش‌هاي‌‌‌ کلیدی دیوار برای بازدید عبارتند از: برج دروازه‌اي لانگ لگ، دروازه و برج راهبه، و برج مارگارت چربی.

 

12. یورک

یورک

یورک شهری باستانی در شمال انگلستان اسـت. این شهر توسط رومی ها تأسیس شد، توسط آنگل ها تصرف شد، توسط وایکینگ ها تصرف شد ودر نهایت درسال 954 در پادشاهی انگلستان گنجانده شد. این کلیسای جامع دارای بزرگ ترین کلیسای جامع گوتیک در شمال اروپا اسـت. از زمان رومیان، شهر توسط دیوارهایی بـه هر شکلی محافظت شده اسـت. اکثر دیوارهای باقیمانده کـه کل شهر قرون وسطایی را احاطه کرده اند، مربوط بـه قرن 12 تا 14 اسـت.

 

11. حرار

شهر حرار

هرار شهری با دیوارهای باستانی در شرق اتیوپی اسـت. برای قرن‌ها، هرار یک مرکز تجاری بزرگ بوده اسـت کـه از طریق راه‌هاي‌‌‌ تجاری با آفریقا و عربستان مرتبط شده اسـت. این شهر با 82 مسجد کـه سه مسجد ان مربوط بـه قرن دهم میلادی اسـت و 102 زیارتگاه یکی از شهر هاي‌‌‌ مهم اسلام اسـت.

 

هرار بخشی از سلطان عادل بود، یک ایالت مسلمان قرون وسطایی واقع در شاخ آفریقا. در قرن شانزدهم شهر با دیواری شامل پنج دروازه احاطه شد. این دیوار کـه جوگل نام دارد هنوز سالم اسـت و بـه نماد شهر تبدیل شده اسـت.

 

✅ مطالب مشابه: 10 شهر برتر تکنولوژی جهان را بشناسید «+عکس»

 

10. تارودانت

شهرهایی با دیوارهای بسیار چشمگیر در جهان

Taroudant یک شهر بربر جذاب و معتبر در قلب دره Souss، با بهترین دیوارهای شهری در مراکش اسـت. این شهر اغلب «مادربزرگ مراکش» نامیده میشود، زیرا شهری کوچک و کند اسـت کـه با دیوارهای شهر اطرافش شبیه مراکش اسـت. این دیوارها در قرن شانزدهم در زمان سلسله سعدی ساخته شد. امروزه این شهر یک شهر بازار اسـت ودر نزدیکی هر یک از دو میدان اصلی خود یک بازار دارد.

 

9. تولدو

تولدو

تولدو کـه اغلب نادیده گرفته میشود، یکی از پایتخت هاي‌‌‌ سابق امپراتوری اسپانیا اسـت. تاریخ تولدو بـه دوران رومیان برمی گردد. پس از اشغال رومیان، حکومت ویزیگوتیک، حکومت مسلمانان ودر نهایت Reconquista تولدو درسال 1085 پس از میلاد انجام شد. تا اواسط دهه 1500 کـه دربار سلطنتی بـه مادرید منتقل شد، پایتخت امپراتوری اسپانیا بود. این شهر از سه طرف توسط رودخانه تاجو و از طرف چهارم با دو دیوار قرون وسطایی احاطه شده اسـت.

 

8. شهر پینگ یائو

شهر پینگ یائو

پینگ یائو یک شهر کوچک چینی اسـت کـه بـه خاطر دیوار شهر باستانی بـه خوبی حفظ شده شهرت دارد. این دیوار باشکوه کـه شامل شش دروازه بزرگ و 72 برج دیده بانی اسـت، شهری قدیمی را احاطه کرده اسـت کـه در طول 300 سال گذشته از نظر معماری تغییر چندانی نکرده اسـت. درسال 2004؛ بخشی از دیوارهای جنوبی فروریخت اما بازسازی شد. با این حال، بقیه دیوارهای شهر هنوز تا حد زیادی دست نخورده باقیمانده اند و پینگ یائو یکی از بهترین شهر هاي‌‌‌ محافظت شده با دیوار در جهان اسـت.

 

7. Obidos

شهرهایی با دیوار

شهر ابیدوس بر روی تپه اي قرار دارد و با دیواری مستحکم احاطه شده اسـت. در قرن هشتم، مورها یک استحکامات در بالای تپه ایجاد کردند. این قلعه توسط نخستین پادشاه پرتغال، آفونسو هنریکس، درسال 1148 از مورها گرفته شد. قلعه ابیدوس و دیوارهای دهکده در قرن چهاردهم بازسازی شدند.

 

دیوارها از سنگ آهک و مرمر محلی ساخته شده اند. روستا نیز در همین زمان بزرگ شد و شهرک هایي در خارج از دیوارهای شهر ایجاد شد. نمای قرون وسطایی بـه خوبی حفظ شده از خیابانها، میدان ها، دیوارها و قلعه عظیم ان؛ این دهکده زیبا را بـه یک جاذبه توریستی محبوب در پرتغال تبدیل کرده اسـت.

 

6. شیان

شیان

شیان یکی از قدیمی‌ترین شهر هاي‌‌‌ چین با بیش از 3100 سال سابقه اسـت. بـه مدت 1000 سال، این شهر پایتخت 13 سلسله بودو در مجموع 73 امپراتور در این جا حکومت کردند. شیان پایانه شرقی جاده ابریشم و محل استقرار ارتش سفالی اسـت. یک دیوار شهری بـه خوبی حفظ شده، کـه در قرن چهاردهم در اوایل سلسله مینگ بازسازی شد، شهر را احاطه کرده اسـت. این دیوار یکی از بزرگ ترین دیوارهای شهر جهان اسـت کـه بـه اندازه کافی عریض اسـت کـه میتوان بـه اسانی 5 دوچرخه را از ان عبور کرد.

 

5. ایچان کالا

مکان ها دیدنی جهان

ایچان کالا، شهر محصور شده داخلی شهر خیوا در ازبکستان اسـت. شهر قدیمی بسیاری از بناهای تاریخی و خانه هاي‌‌‌ قدیمی را حفظ کرده اسـت کـه قدمت آن ها عمدتاً بـه قرن هجدهم یا نوزدهم می‌رسد. دیدنی ترین ویژگی ایچان کالا، دیوارهای آجری خشک شده و چهار دروازه در هر طرف قلعه مستطیل شکل ان اسـت. دیوارهای شهر چندین بار تخریب شد، اما همیشه بازسازی می شد.

 

4. آویلا

آویلا - دیدنی ترین شهرهای باستانی دنیا

شهر قرون وسطایی آویلا در غرب اسپانیا واقع شده اسـت و بر روی قله صاف تپه اي صخره اي ساخته شده اسـت کـه بـه طور ناگهانی در بین یک بیابان واقعی بالا میرود. آویلا دارای یک دیوار شهری اسـت کـه بـه خوبی حفظ شده اسـت کـه کل شهر قدیمی را احاطه کرده اسـت. باروها دارای 9 دروازه و 88 برج هستند کـه در بالای آن ها لانه هاي‌‌‌ لک لک وجوددارد. دیوارهای شهر اساساً در قرن 11 و 12 ساخته شده اند.

 

3. کارکاسون

کارکاسون

شهر کارکاسون فرانسه یکی از عالی‌ترین شهر هاي‌‌‌ محصور شده در جهان و بزرگ ترین شهر محصور در اروپا اسـت. این استحکامات شامل دو دیوار بیرونی، برج‌ها و باربیکن‌هایي اسـت کـه در مدت زمان طولانی ساخته شده‌اند. یک بخش رومی اسـت و بـه طور قابل توجهی با دیوارهای قرون وسطی با لایه هاي‌‌‌ آجر قرمز و سقف هاي‌‌‌ کاشی سفالی متفاوت اسـت.

 

یکی از این برج‌ها در قرن سیزدهم محل تفتیش عقاید کاتولیک بودو هنوز بـه عنوان «برج تفتیش عقاید» شناخته میشود. بخش‌هایي از فیلم «رابین هود: شاهزاده دزد» درسال 1991 در کارکاسون و اطراف ان فیلم‌برداری شد.

 

2. قدس

شهرهای عجیب جهان

قدس یک شهر مقدس برای سه دین یهودیت، مسیحیت و اسلام اسـت، در حالی کـه پایتخت مدرن کشور اسرائیل و بزرگ ترین شهر این کشور اسـت. این مکان بـه‌طور شگفت‌انگیزی منحصربه‌فرد اسـت کـه در ان قرن اول با قرن بیست و یکم تطبیق میکند، و محله‌هاي‌‌‌ زیبای قدیمی در برابر برج‌هاي‌‌‌ اداری درخشان و آپارتمان‌هاي‌‌‌ بلند قرار گرفته‌اند.

 

شهر محصور شده قدس، کـه تا اواخر قرن نوزدهم کل شهر را تشکیل می داد، امروزه شهر قدیمی نامیده می شود. این منطقه بـه چهار بخش تقسیم میشود: محله ارامنه، مسیحی، یهودی و مسلمان. قدس از زمان هاي‌‌‌ قدیم برای دفاع از خود با دیوارهایی احاطه شده اسـت.

 

در قرن شانزدهم، در زمان سلطنت امپراتوری عثمانی در منطقه، تصمیم گرفته شد کـه دیوارهای شهر بـه طور کامل بر روی بقایای دیوارهای باستانی بازسازی شود. ساخت و ساز از 1535-1538 بـه طول انجامید و این دیوارها همان دیوارهایی هستند کـه امروزه وجود دارند.

 

1. دوبرونیک

دوبرونیک شهری محصور در ساحل دریای آدریاتیک در جنوب کرواسی اسـت. این مروارید با نام مستعار “مروارید آدریاتیک” یکی از برجسته ترین مقاصد گردشگری دریای مدیترانه اسـت. شهر محصور شده بر اساس تجارت دریایی ساخته شده اسـت. در قرون وسطی بـه تنها شهر-دولت در دریای آدریاتیک تبدیل شد کـه حریف ونیز بودو در قرن 15 و 16 بـه سطح قابل توجهی از توسعه دست یافت. دیوارهای مشهور جهان شهر قدیمی را احاطه کرده اند. آن ها عمدتاً در طول قرن هاي‌‌‌ 12 تا 17 ساخته شده اند و تا بـه امروز بـه خوبی حفظ شده اند.

 

✅ مطالب مشابه: معرفی زیباترین شهرهای مدرن کشور آلمان

 

در پایان

برخی از زیباترین شهر هاي‌‌‌ جهان با دیوارهایی احاطه شده اند کـه قرن ها پیش برای محافظت از آنها در برابر نیروهای مهاجم ساخته شده اند. این سازه‌هاي‌‌‌ مستحکم در شهر هاي‌‌‌ افسانه‌اي مانند دوبرونیک، کرواسی، شهر کبک، کانادا، و تالین، استونی، با دروازه‌ها و برج‌هاي‌‌‌ نگهبانی مشخص شده‌اند کـه برخی از ان‌ها هنوز پابرجا هستند.

جدیدترین مطالب سایت