عواقب ازدواج در سنین پایین

عواقب ازدواج در سنین پایین

عواقب ازدواج در سنین پایین

وقتی دختر و پسری در سنین پایین و بدون آمادگی جسمانی، عقلی و عاطفی با یکدیگر ازدواج می کنند دچار مشکلات عدیده ای می شوند.
 
 
بنابر فرهنگ ایرانی وقتی فردی ازدواج می کند بعد از شش ماه باید باردار شود در غیر این صورت برچسب اجاق کور به او می زنند به خصوص اگر فرد بدلیل سن کم، تحمل این قبیل حرف ها را نیز نداشته باشد برای پایان دادن این حرف و حدیث ها به فکر باردار شدن می افتد
 
 
که نه تنها در همه دوران بارداری با مشکلاتی مواجه می شود بلکه زایمانش در اغلب موارد پری ناتال (تحت مراقبت های لازم) می بایست انجام گیرد. اما مساله فقط به همین جا ختم نمی شود چون احتمال مرده زایی یا عقب ماندگی ذهنی فرزندان نیز وجود دارد.
 
عواقب ازدواج در سنین پایین
 
از سویی پسرانی که در سن پایین ازدواج می کنند پس از مدتی که در جمع دوستان و همسالان مجرد خود قرار می گیرند دچار یاس و ناامیدی می شوند و حس می کنند با ازدواج، موقعیت های زندگی مجردی را از دست داده اند.
 
 
البته پزشکان معتقدند این افراد به دلیل حس نارضایتی از زندگی که همیشه با آن دست و پنجه نرم می کنند بیشتر از بقیه افراد مستعد بیماری های قلبی و عروقی هستند.
 
با این همه به نظر می رسد که سن ازدواج تابع عدد خاصی نیست و اینگونه نیست که فردی با ۳۰ سال سن ازدواج کند اما فرد ۲۰ ساله نباید! بلکه افراد باید از نظر عاطفی، عقلی و جسمی شرایط ازدواج را داشته باشند.
 
 
و صد البته که رسوم خرافی و برخی رفتارهای غلط نخ نماشده به هیچوجه نباید در چنین تصمیم بزرگی داخل شود.
 
جدیدترین مطالب سایت